BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Opnieuw Deens talent onderweg naar Ajax!!??

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
remco k
 remco k - woensdag 09 maart 2011 - 21:34   quote  deeplink  
Ajax lijkt de weg naar Denemarken goed te kunnen vinden. De Amsterdammers zouden volgens sporten.dk hun pijlen hebben gericht op een nieuw Deens toptalent. Viktor Fischer van FC Midtjylland zou volgens het Deense medium in onderhandeling zijn met Ajax.

Na Christian Eriksen en Nicolai Boilesen zou de zestienjarige Fischer het volgende Deense talent moeten worden bij Ajax. De aanvallend ingestelde speler is samen met zijn adviseurs in gesprek met de Amsterdammers over een overgang. Jens Ørgaard, sport directeur van Midtjylland, bevestigde dat Ajax een bod heeft gedaan op Fischer.

Naast Ajax hebben grotere Europese clubs zich gemeld voor Fischer. De jeugdinternational ziet de stap naar de Nederlandse hoofdstedelingen echter wel zitten. Essel Sports, het bedrijf van Søren Lerby, behartigt de zaken van de jongeling.

Lees verder: http://www.soccernews.nl/news/116546/Opnieuw_talentvolle_Deen_in_vizier_bij_Ajax#ixzz1G8WrAptT
sebas79
 sebas79 - woensdag 09 maart 2011 - 21:44   quote  deeplink  
Heerlijk nieuws, zo hoort het !!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 09 maart 2011 - 21:52   quote  deeplink  
16 jaar,moeten ze vebieden belachelijk dat ze zulke jonkies mogen ophalen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 09 maart 2011 door Nenam_tiL --
sebas79
 sebas79 - woensdag 09 maart 2011 - 21:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 maart 2011 - 21:52 schreef nemam-tiL het volgende:
Het is geen Real Madrid waar ze 10 jonge spelers per jaar kopen ,en er nauwelijks 1 doorbreekt .Deze jongen heeft gewoon een reeele kans om te spelen in ajax 1 , niks mis mee toch?
Marco vd L
 Marco vd L - woensdag 09 maart 2011 - 22:00   quote  deeplink  
Het zou geweldig zijn als hij komt, lijkt me ook een speler die doorgaat breken. Maar ik ben het met nemam-tiL eens, veel te jong. De FIFA moet(!) hiervoor een regel maken.
Wonderdokter
 Wonderdokter - woensdag 09 maart 2011 - 22:04   quote  deeplink  
Wij moeten ook in competities onder ons kijken, als we niet opletten worden ze bij ons ook weggekaapt als het even kan. Vind eigenlijk dat het niet moet kunnen voor hun 18e maar zolang het boven ons gebeurt zullen wij het zelf ook moeten doen.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 09 maart 2011 - 22:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 maart 2011 - 21:58 schreef sebas79 het volgende:

[..]

Het is geen Real Madrid waar ze 10 jonge spelers per jaar kopen ,en er nauwelijks 1 doorbreekt .Deze jongen heeft gewoon een reeele kans om te spelen in ajax 1 , niks mis mee toch?
Ik vind dat de fifa hier moet ingrijpen in die kinder handel,dus gelijke monniken gelijke kappen.Niet alleen real of liverpool, Ajax enz,het moet gewoon afgelopen zijn.Ik erger me daar groen en geel aan dat gepaai met die kinderen en hun ouders.Voorcontract vind ik prima maar verkassen als je 21 bent
sebas79
 sebas79 - woensdag 09 maart 2011 - 22:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 maart 2011 - 22:06 schreef nemam-tiL het volgende:

[..]

Ik vind dat de fifa hier moet ingrijpen in die kinder handel,dus gelijke monniken gelijke kappen.Niet alleen real of liverpool, Ajax enz,het moet gewoon afgelopen zijn.Ik erger me daar groen en geel aan dat gepaai met die kinderen en hun ouders.Voorcontract vind ik prima maar verkassen als je 21 bent
Dan wel 18 ,geen 21 !!! Zolang die regel er niet is gewoon lekker halen . Ik vind dat de FIFA aankopen als Mido , Tainio,Atouba moet verbieden
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 09 maart 2011 - 22:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 maart 2011 - 22:09 schreef sebas79 het volgende:

[..]

Dan wel 18 ,geen 21 !!! Zolang die regel er niet is gewoon lekker halen . Ik vind dat de FIFA aankopen als Mido , Tainio,Atouba moet verbieden
Slaat dus nergens op man
remco k
 remco k - woensdag 09 maart 2011 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 maart 2011 - 22:06 schreef nemam-tiL het volgende:

[..]

Ajax wacht tenminste nog netjes totdat ze 16 zijn, en dus mogen werken, Ajax hanteerd geen praktijken zoals de vader een baan aanbieden als zijn 12 jarige zoon goed kan voetballen....

vanaf 16 jaar mag je een contract aanbieden, en dus vind ik dat gewoon normaal, 16 jaar is de grens, want je ziet ook 16 jarige voetballers in het eerste spelen.
remco k
 remco k - woensdag 09 maart 2011 - 22:40   quote  deeplink  
quote:

[..]

je laatste zin slaat echt kant noch wal...
verbrande harry
 verbrande harry - woensdag 09 maart 2011 - 23:20   quote  deeplink  
mooi...
Afcarius
 Afcarius - donderdag 10 maart 2011 - 04:35   quote  deeplink  
quote:

[..]

mogen er geen spelers meer transfervrij verhuizen van club dan of hoe moet ik dat zien?
Afcarius
 Afcarius - donderdag 10 maart 2011 - 04:36   quote  deeplink  
laat maar komen, talenten heb je nooit genoeg, en eriksen was ook een goede zet
sebas79
 sebas79 - donderdag 10 maart 2011 - 08:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 maart 2011 - 22:40 schreef remco k het volgende:

[..]

je laatste zin slaat echt kant noch wal...
Was ook niet serieus bedoeld
Eide
 Eide - donderdag 10 maart 2011 - 09:34   quote  deeplink  
16 jaar kan ik mee leven hoor. Dan ben je trouwens ook oud genoeg om een contract aan te mogen gaan. Jonger ben ik met je eens, dat moet aan banden gelegd worden.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 10 maart 2011 - 11:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 maart 2011 - 21:52 schreef nemam-tiL het volgende:
Tja, ik zeg het niet graag, maar je heb hier wel een punt. Ik vind dit ook belachelijk, ook al moet ik wel zeggen dat Ajax in ieder geval een bedrag betaald, dus ze kopen hem, iets wat ze in Engeland niet doen. Daar gaan ze gewoon op de stoep staan voordat je in Europa een contract mag aanbieden. Uefa moet dit gewoon verbieden. Die jongen heeft nog niet eens in het eerste gespeeld van zijn club volgens mij. Buitenlandse spelers mogen wat mij betreft niet op jonge leeftijd < 18 jaar naar een buitenlande club gaan. Dit geeft Nederlandse talenten geen ruimte om te groeien.
remco k
 remco k - donderdag 10 maart 2011 - 15:22   quote  deeplink  
Heeft 0,0 t emaken met het wel/ niet laten groeien van nederlandse talenten. Hoe meer groot talent op 1 hoop, hoe hoger de kwaliteit wordt...
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 10 maart 2011 - 15:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 maart 2011 - 15:22 schreef remco k het volgende:
Heeft 0,0 t emaken met het wel/ niet laten groeien van nederlandse talenten. Hoe meer groot talent op 1 hoop, hoe hoger de kwaliteit wordt...
?? Je bedoeld te zeggen dat als we goede buitenlandse talenten hebben onze Nederlandse talenten daar vanzelf beter van worden? Ik geef toe dat je beter wordt als je goede voetballers om je heen hebt, maar als er talenten van andere nationaliteiten rondlopen, dan daalt het aantal Nederlanders talenten die daar rondlopen. Dus minder Nederlanders die kunnen groeien en dat is weer slecht voor het Nederlandse voetbal.
remco k
 remco k - donderdag 10 maart 2011 - 16:40   quote  deeplink  
Ook is het helemaal niet slecht voor het nederlands voetbal.

Wat is nu beter voor het NL voetbal, dat je alleen maar Nl jongens hebt lopen, maar dat het niveau van de kleinere clubs niet veel beter is dan dat van de amateurs, of een mix van NL spelers met buitenlandse talenten, en hierdoor is wordt onze top beter ( ajax psv Twente Feyenoord az) en dus ook een betere middenmoot.

dat je minder nederlandse talente rond hebt lopen, wil dat niet zeggen, dat de kwaliteit ook minder wordt..
joey
 joey - donderdag 10 maart 2011 - 16:50   quote  deeplink  
Laat maar komen!!! 13 doelpunten in 11 wedstrijden als nummer 10! Dat klinkt erg goed..
Je kunt nooit genoeg talenten hebben..

Daarnaast de regels is nou eenmaal vanaf 16..Dus vind ik ajax niet fout handelen mochten ze hem volgende week ophalen.. Het ligt uiteindelijk altijd nog bij de speler zelf.. het is zijn leven en carriere .. als hij niet bij ajax wilt spelen dan kan ajax leuk doen wat het wil..maar dan komt hij toch niet hoor! Dus.. De keuze ligt altijd bij de speler lijkt mij..
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 10 maart 2011 - 17:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 maart 2011 - 16:50 schreef joey het volgende:
Laat maar komen!!! 13 doelpunten in 11 wedstrijden als nummer 10! Dat klinkt erg goed..
Je kunt nooit genoeg talenten hebben..

Daarnaast de regels is nou eenmaal vanaf 16..Dus vind ik ajax niet fout handelen mochten ze hem volgende week ophalen.. Het ligt uiteindelijk altijd nog bij de speler zelf.. het is zijn leven en carriere .. als hij niet bij ajax wilt spelen dan kan ajax leuk doen wat het wil..maar dan komt hij toch niet hoor! Dus.. De keuze ligt altijd bij de speler lijkt mij..
Ja, het stomme is ik ben het helemaal met je eens, want ik wil dat Ajax de grootste talenten binnenhaalt, vanwege mijn liefde voor Ajax en dan ben ik nu heel subjectief, maar als ik het objectief benader, dan moet ik zeggen dat ik het wel heel jong vind en ik vind het ook niet leuk als ploegen, zoals Chelsea, Arsenal spelers bij Ajax zouden weghalen, omdat het hele grote talenten zijn en zij meer kunnen bieden. Daarbij zorgen dat soort jongens ervoor dat andere Nederlandse talenten die kans niet krijgen, omdat hij een groter talent is op dit moment.
Heeft hij die 13 doelpunten in het eerste gemaakt van die ploeg? Als hij al in het eerste speelt en hij heeft een contract, dan heb ik er minder moeite mee.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 10 maart 2011 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 maart 2011 - 16:40 schreef remco k het volgende:
Ook is het helemaal niet slecht voor het nederlands voetbal.

Wat is nu beter voor het NL voetbal, dat je alleen maar Nl jongens hebt lopen, maar dat het niveau van de kleinere clubs niet veel beter is dan dat van de amateurs, of een mix van NL spelers met buitenlandse talenten, en hierdoor is wordt onze top beter ( ajax psv Twente Feyenoord az) en dus ook een betere middenmoot.

dat je minder nederlandse talente rond hebt lopen, wil dat niet zeggen, dat de kwaliteit ook minder wordt..
Ja hier heb je wel een punt, want dat zou betekenen dat die talenten dan bij andere clubs zouden kunnen opbloeien. hmmm je heb me aan het denken gezet... Maar toch zo jong uit het buitenland halen vind ik niet altijd juist.
Nee het klopt dat als je minder Nederlandse talenten rond heb lopen dat dit niet hoeft te betekenen dat de kwaliteit minder wordt, maar de spoeling word wel dunner in mijn ogen.
remco k
 remco k - donderdag 10 maart 2011 - 19:49   quote  deeplink  
De spoeling blijft toch gewoon hetzelfde, of wou je zeggen dat door die 100 buitenlandse talenten, er minder mensen op voetbal gaan in Nederland...
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 11 maart 2011 - 11:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 maart 2011 - 19:49 schreef remco k het volgende:
De spoeling blijft toch gewoon hetzelfde, of wou je zeggen dat door die 100 buitenlandse talenten, er minder mensen op voetbal gaan in Nederland...
Nee er gaan niet minder mensen op voetbal, maar volgens mij heb je nog steeds maar 11 die het veld opkunnen en niet iedereen krijgt de kans zich te laten zien op het hoogste niveau in de jeugd. Met meer buitenlandse talenten heb je dus automatisch mindere Nederlandse talenten rondlopen in die hoogste jeugd divisie. Dit betekent dat andere talenten iets lager moeten voetballen. Iets wat niet goed is voor de ontwikkeling van die spelers lijkt mij. Als Ajax max 30 jeugdspelers aanneemt voor de B elftallen, dan is het toch logisch dat als er 10 buitenlanders bij zitten, daardoor 10 Nederlanders een mindere voetbal opleiding krijgen? Of wil je beweren dat de opleiding bij lutje broek aan de greppel net zo goed is?
remco k
 remco k - vrijdag 11 maart 2011 - 17:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 maart 2011 - 11:28 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Nee er gaan niet minder mensen op voetbal, maar volgens mij heb je nog steeds maar 11 die het veld opkunnen en niet iedereen krijgt de kans zich te laten zien op het hoogste niveau in de jeugd. Met meer buitenlandse talenten heb je dus automatisch mindere Nederlandse talenten rondlopen in die hoogste jeugd divisie. Dit betekent dat andere talenten iets lager moeten voetballen. Iets wat niet goed is voor de ontwikkeling van die spelers lijkt mij. Als Ajax max 30 jeugdspelers aanneemt voor de B elftallen, dan is het toch logisch dat als er 10 buitenlanders bij zitten, daardoor 10 Nederlanders een mindere voetbal opleiding krijgen? Of wil je beweren dat de opleiding bij lutje broek aan de greppel net zo goed is?
Naturlijk krijgen een aantal spelers een mindere opleiding, maar zowel het niveau van de Nl competitie als van het de Nederlandse spelers zal hierdoor omhoog gaan, een mooie winwin situatie dus...
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 11 maart 2011 - 18:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 maart 2011 - 17:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Naturlijk krijgen een aantal spelers een mindere opleiding, maar zowel het niveau van de Nl competitie als van het de Nederlandse spelers zal hierdoor omhoog gaan, een mooie winwin situatie dus...
Ja het is een interessante discussie. Opzich heb je denk ik wel gelijk daarin, want het is nou eenmaal zo dat je een betere voetballer wordt als je tussen goede voetballers loopt. Buiten het feit dat ik vind dat de leeftijd minimaal 18 moet zijn uit etisch oogpunt. Ik denk soms dat we te snel naar buitenlands bloed zoeken, terwijl er genoeg rondloopt in eigen land, als je het goed aanpakt.

Wat vind je dan van het verhaal van v/d Wiel.
Hij moest weg bij Ajax in de jeugd, omdat er andere voetballers waren en ze een max aantal spelers konden hebben in de jeugd. Verkeeerde inzicht door mensen die er toen zaten in mijn ogen, dus ging hij naar Haarlem jeugd. Ik weet niet wie er dan op zijn plaast stond, maar er was geen plek voor hem. Hij mocht obv samenwerkingsverband met Ajax mee, omdat er spelers geloof ik voor hun nationale ploeg moesten spelen, dus kozen ze een paar spelers uit van Haarlem om de jeugd weer op te vullen voor een toernooitje. Op dat toernooi speelde hij zo goed, dat ze hem toch maar weer terug namen en zie waar hij staat, onze beste rechtsback van Nederland en een van de beste ter wereld vind ik... Ik ben bang dat dit met teveel spelers gebeurd als we snel naar buitenlands bloed zoeken. Ik weet het antwoordt ook niet hoor. Van mij mogen talenten komen als ze echt heel veel meer kunnen dan een Nederlander en niet omdat ze ietsje beter zijn.
jodocus
 jodocus - zaterdag 12 maart 2011 - 08:56   quote  deeplink  
gaat niet door
sebas79
 sebas79 - zaterdag 12 maart 2011 - 11:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 maart 2011 - 18:32 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ja het is een interessante discussie. Opzich heb je denk ik wel gelijk daarin, want het is nou eenmaal zo dat je een betere voetballer wordt als je tussen goede voetballers loopt. Buiten het feit dat ik vind dat de leeftijd minimaal 18 moet zijn uit etisch oogpunt. Ik denk soms dat we te snel naar buitenlands bloed zoeken, terwijl er genoeg rondloopt in eigen land, als je het goed aanpakt.

Wat vind je dan van het verhaal van v/d Wiel.
Hij moest weg bij Ajax in de jeugd, omdat er andere voetballers waren en ze een max aantal spelers konden hebben in de jeugd. Verkeeerde inzicht door mensen die er toen zaten in mijn ogen, dus ging hij naar Haarlem jeugd. Ik weet niet wie er dan op zijn plaast stond, maar er was geen plek voor hem. Hij mocht obv samenwerkingsverband met Ajax mee, omdat er spelers geloof ik voor hun nationale ploeg moesten spelen, dus kozen ze een paar spelers uit van Haarlem om de jeugd weer op te vullen voor een toernooitje. Op dat toernooi speelde hij zo goed, dat ze hem toch maar weer terug namen en zie waar hij staat, onze beste rechtsback van Nederland en een van de beste ter wereld vind ik... Ik ben bang dat dit met teveel spelers gebeurd als we snel naar buitenlands bloed zoeken. Ik weet het antwoordt ook niet hoor. Van mij mogen talenten komen als ze echt heel veel meer kunnen dan een Nederlander en niet omdat ze ietsje beter zijn.
Hij moest niet weg omdat er andere voetballers waren , hij moest weg omdat hij wat zou hebben gestolen van iemand uit de kleedkamer .Hij heeft dat verhaal zelf aan mij verteld , en daarna heeft Blind hem terug gehaald toen hij trainer werd.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 14 maart 2011 - 11:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 - 11:10 schreef sebas79 het volgende:

[..]

Hij moest niet weg omdat er andere voetballers waren , hij moest weg omdat hij wat zou hebben gestolen van iemand uit de kleedkamer .Hij heeft dat verhaal zelf aan mij verteld , en daarna heeft Blind hem terug gehaald toen hij trainer werd.
haha echt? ooh dacht dat ze hem niet goed genoeg vonden, maar ze hadden hem nodig met nog 5 haarlemmers voor een toernoooi. Neem aan dat je hem dan niet meeneemt als hij wat had gejat? Maar hij deed het daar zo goed dat ze hem terugnamen, omdat hij beter was dan al die andere gasten.
verbrande harry
 verbrande harry - maandag 14 maart 2011 - 17:37   quote  deeplink  
//////////////////////update////////////////////////

'Ajax volgt Fischer al 3 jaar'

In tegenstelling tot eerdere berichtgeving van FC Midtjylland zelf is Ajax wel degelijk geïnteresseerd in Viktor Fischer (16). De jonge aanvallende middenvelder wordt, zo legt de Deense Ajax-scout John Steen Olsen uit aan Ekstrabladet, zelfs al enkele jaren intensief gevolgd door de Amsterdammers.

Olsen verbleef eerder in Denemarken, om Fischer van dichtbij aan het werk te zien bij de jeugd van FC Midtjylland. De Deen zou afgelopen weekend zelfs in Nederland zijn geweest. We hadden Viktor en zijn familie uitgenodigd, om eens een kijkje te komen nemen. Hoewel er van onderhandelingen nog geen sprake is, laat Olsen wel aan het medium weten dat Ajax serieuze interesse heeft in Fischer. Ik volg hem de laatste drie jaar al.

Ajax is niet de enige club die haar oog heeft laten vallen op de klassieke nummer 10. Manchester City wordt genoemd, maar technisch directeur Jens Orgaard bevestigde de naam van die club eerder al niet en noemde eveneens geen andere clubs of competities. Fischer zelf geeft op de lange termijn een voorkeur aan Barcelona.
joey
 joey - maandag 14 maart 2011 - 18:57   quote  deeplink  
HALEN!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Opnieuw Deens talent onderweg naar Ajax!!??

0.0090279