|
|
|
|
Dit topic is een vervolg op het topic: Na Fc Utrecht en Roda Nu ook bijna Bij WIllem 2 Onderuit |
|
|
|
alibabba
|
|
|
Ajax-trainer Frank de Boer hoopt zijn elftal zondag tegen Willem II op dezelfde manier te zien spelen als in het Europa League-duel met Spartak Moskou. Ajax verloor met 0-1, maar speelden gedurfd en met name voor de rust waren ze veel beter dan de tegenstander. "Toch moet de manier waarop we donderdag hebben gespeeld de norm zijn. Dat heb ik de spelers ook gezegd. Zondag tegen Willem II moeten we precies zo spelen. Als we dat niet doen, kunnen we het heel lastig krijgen", aldus De Boer.
Een wedstrijd voor Ons Aller AJAX leert me en dus jullie dat er tot nog toe 7x verloren is in Tilburg op het hoogste niveau. Van de 36 ontmoetingen was er slechts 1x een remise, dus 28x pakte Ajax de volle buit. Van de laatste 11 clashes won Ajax er 10 en Karel I:) 1. Het doelsaldo in de 36 potjes is overigens 43-96 in Ons voordeel.
In het seizoen 60'61 was Henk Groot groots door 3x te scoren. Co Prins en Bob Westra ( De in Amsterdam-Oost opgegroeide Westra speelde vier seizoenen voor Ajax. De aanvaller scoorde direct bij zijn debuut in 1959 tegen VVV-Venlo ) waren de andere doelpuntenmakers in het met 3-5 gewonnen duel.
Op 16-10-1966 deden Co Prins en Henk Groot weer van zich spreken; Klaas Nuninga 0-1 ('28), Cruijff 0-2 ('37), Groot 0-3 ('53), Prins 0-4 ('75).
Veel duels tussen de Tilburgers en de Amsterdammers waren doelpuntrijk zo ook de 1e wedstrijd van het seizoen 81'82. Keje Molenaar had op 16-08-1981 zijn vizier op scherp. Hij scoorde maar liefst 3x. Lerby, Ling, Kieft en Vanenburg zorgde voor een 1-7 eindstand. AJAX werd dat seizoen kampioen van Nederland.
Kampioen van Nederland werden we ook in 1998 en in dat seizoen was het verschil miniem in Tilburg. Aan Tilburgse zijde deden oud-Ajacieden Clyde Wijnhard en held Tomas Galasek mee, maar zij konden niet verhinderen dat Michael Laudrup het enige doelpunt van dat duel scoorde in de 13e ( hoezo ongeluksgetal? ) minuut.
3 wedstrijden naderhand;
Frank de Boer waakt voor onderschatting, maar rekent op een zege. "Natuurlijk staat Willem II stijf onderaan, maar ze zullen tegen ons wat willen laten zien. Aan de andere kant: als we de lijn van de laatste wedstrijden verder doortrekken komen we heel dicht bij het kampioenschap in de buurt."
0-3!!!!!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Zoals de laatste weken al te horen was, is de Boer erg goed in de communicatie richting de buitenwacht, dat bevalt me zeer zeker.. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 - 23:26 schreef remco k het volgende:Zoals de laatste weken al te horen was, is de Boer erg goed in de communicatie richting de buitenwacht, dat bevalt me zeer zeker.. Jep Remco!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
oja, ik ga met je mee Ali, 0-3 |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
|
|
|
Mikejz93
|
|
|
|
|
|
Ride
|
|
|
|
|
|
Johnnyafca
|
|
|
Die lui moeten we gewoon pakken vanmiddag! Vroeg scoren en het komt goed. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Wat is het netnummer van Tilburg?
Ff kijken..
Aah 013
Ok dan wordt het 0-13 |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Ze zullen geen verwachtingen hebben dus ook niet zo voetballen als tegen PSV. Dat is meer strijd vanwege de provinciale eer. Ajax wint dik. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Als we maar winnen.
PSV moet uit bij NEC, en ik verwacht dat daar punten verloren gaan worden... TWente wint wel van VVV |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Weinig woorden... Gewoon 1-3 |
|
|
|
|
derde ster
|
|
|
ik verwacht een grote uitslag. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Ik hoop dat je gelijk krijgt, derde ster. Maar de ploegen onderin doen aan het einde van (bijna) elke competitie steeds weer "rare" dingen. Ik denk eerlijk gezegd niet dat Willem II zich laat wegspelen. Neemt niet weg, dat Ajax een reguliere en soevereine zege moet behalen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 13 maart 2011 door Pietje -- |
|
|
|
|
derde ster
|
|
|
quote:Op zondag 13 maart 2011 - 14:12 schreef Pietje het volgende:[..] Ik hoop dat je gelijk krijgt, derde ster. Maar de ploegen onderin doen aan het einde van (bijna) elke competitie steeds weer "rare" dingen. Ik denk eerlijk gezegd niet dat Willem II zich laat wegspelen. Neemt niet weg, dat Ajax een reguliere en soevereine moet behalen. vandaag mogen we geen punten laten liggen pietje!ik weet dat we mijn naam niet halen dit seizoenmaar toch hou ik hoop! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 13 maart 2011 - 14:21 schreef derde ster het volgende:[..] vandaag mogen we geen punten laten liggen pietje!ik weet dat we mijn naam niet halen dit seizoenmaar toch hou ik hoop! Volgens mij zal Ajax geen punten laten liggen. Dat schreef ik ook niet. Wel denk ik, dat het geen grote uitslag gaat worden, zoals jij schreef (en hoopte). En verder hoop ik dat Ajax vanaf nu blijft spelen, zoals zij dat afgelopen donderdagavond tegen Spartak Moskou hebben gedaan. Het spel van onze Ajacieden vond ik erg goed. Alleen die doelpunten die achterwege bleven ... |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Iemand een stream? Mijn Eredivisie Live heeft het ff begeven :( En firstrow.net waar ik eerst heen ging is van het internet afgehaald.. |
|
|
|
|
ThomasAjacied
|
|
|
Heb er geen goed gevoel op, willem 2 is echt gretig. Hoop dat ik het verkeerd heb, maar dit komt niet goed denk ik..... |
|
|
|
|
derde ster
|
|
|
ik kijk via firstrow hoor |
|
|
|
|
derde ster
|
|
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Vaag.. Naja iig bedankt ;) |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
|
|
|
derde ster
|
|
|
lijkt wel of willem 2 derde staat.... |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
derde ster
|
|
|
hahah als dat nou eens zo bleef he? |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Hij schokt wel heel erg :( Misschien dat ik ff verder kijk.. |
|
|
|
|
derde ster
|
|
|
ach het is beter dan niets he?als je wat beters hebt gevonden zeg je het even dan? |
|
|
|
|
ThomasAjacied
|
|
|
http://www.fromsportcom.com/v-2/0/122/v-212300.html
Lekker dat Twente achter staat, maargoed ze winnen toch wel, alhoewel het wel hoop geeft. Ajax speelt vooralsnog niet best. Heb ook niet het gevoel dat ze 3 punten gaan pakken met dit getergde willem 2. nu hou ik wel op te zeuren, we zien t wel :-) |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Deze is beter! Thanks :D |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
ThomasAjacied
|
|
|
GVD, dit zag je wel weer aankomen!!! KLOTE BOLLE!!! |
|
|
|
|
astra
|
|
|
|
|
|
ThomasAjacied
|
|
|
Sjongejonge wat speelt Ajax toch slecht. heb echt wel vertrouwen in de Boer, maar zodra er druk op komt te staan is het weer mis.... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Onwaarschijnlijk dit... En weer is Ajax aan het jojo-en... Donderdag een puike wedstrijd vandaag weer bagger... |
|
|
|
|
ajaxamsterdam4ever
|
|
|
quote: het was voornamelijk alderweirelds schuld...
maargoed ik denk dat ajax dit alsnog met 1 - 4 gaat winnen |
|
|
|
|
ThomasAjacied
|
|
|
Ja maar zo'n bal moet je toch klem hebben man?!?!?? |
|
|
|
|
ThomasAjacied
|
|
|
Sjongejonge dat was toch een penalty?? |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Ik weet niet of het een penalty was.. Pietje?? |
|
|
|
|
ajaxamsterdam4ever
|
|
|
quote: er zat nog een voet van de aanvaller tussen dit kan gewoon gebeuren.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Ik dacht het wel!!! Maar ja, Ajax is geen PSV, hè??? |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
Geen pingel. Speelde zuiver de bal. De Zeeuw had em gelijk moeten maken !! |
|
|
|
|
derde ster
|
|
|
quote: juist,en ik wil ook geen pisvee zijn! |
|
|
|
|
ajaxamsterdam4ever
|
|
|
|
|
|
ThomasAjacied
|
|
|
Jezus man die scheids spoort van geen kant. De zeeuw stond niet buitenspel.... |
|
|
|
|
ThomasAjacied
|
|
|
JEZUS VERTONGHEN EN TOBY!!! concentratie man!! |
|
|
|
|
sjasphere
|
|
|
wrm komt de zeeuw steeds in die positie, daar hoort eriksen toch gwn te komen die is daar veel slimmer in |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Ik vind Toby Alderweireld een van zijn zwakste wedstrijden spelen |
|
|
|
|
ThomasAjacied
|
|
|
IK STOP ERMEE, WAT EEN DRAMA IS DIT AJAX. DIT ZIJN ECHT 20 STAPPEN TERUG IN HET PROJECT VAN FRANKIE!! |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUTKUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT |
|
|
|