BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Apple / iPad / topic: iPad iOS 4.3 Vodafone crash & verbindings problemen! - opgelost met 4.3.1

Headliner: iPad Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Boudewijn
 Boudewijn - zondag 13 maart 2011 - 00:54   quote  deeplink  
iOS 4.3 Vodafone crash problemen!

Het is toch niet te geloven he... M'n iPad naar iOS 4.3 geupgrade omdat iTunes er elke keer over begon te zeuren en nu blijkt dat het problemen heeft met de Vodafone 3G verbinding waardoor m'n iPad continue crasht.

Na het upgraden kreeg ik in eerste instantie geen verbinding via 3G, er kwam gewoon geen data doorheen. Toen al een kleine zoektocht gedaan naar problemen met iOS 4.3 want, tja, het is en blijft Apple waarbij je bij elke upgrade problemen kunt verwachten. Toen al gelezen dat sommige iPads onbruikbaar werden door crashes en vastlopers tijdens een (hardware) reboot (dus home button inhouden tijdens reboot).
Maar na het stoppen en starten van de mobiele service werkte het naar behoren sinds gisteravond dus ik dacht dat ik de dans was ontsprongen.

Helaas...

Vandaag een app gestart die ik bij vorige iOS versies dagelijks startte en ik kreeg een vastloper waarbij ik perse een hardware reboot moest doen maar toen bleef ik het appeltje maar in beeld zonder dat deze verder kwam bij het eerste scherm. Diverse keren geprobeerd maar geen geluk.
Simkaart eruit gehaald en hij start weer op als een zonnetje. Simkaart er (terwijl hij opgestart is) weer erin en het hele ding loopt weer vast!

De eerste reports zeggen dat Apple support aanraad het hele ding opnieuw te installeren/restoren vanuit een backup (zelfs meerdere keren) en dat het dan opgelost zou zijn maar ik wil helemaal niets opnieuw installeren want mijn comics zijn vast niet gebackupped, en meerdere gebruikers zeggen dat het daarna nog niet is opgelost dus daar ga ik geen moeite aan verspillen totdat er een echte oplossing is!

Dus Apple & Vodafone: doe snel jullie werkt want er is een grote #fail

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 25 maart 2011 door Boudewijn --
Bart1973
 Bart1973 - zondag 13 maart 2011 - 07:46   quote  deeplink  
Hier ook zelfde probleem met Iphone 3gs icm IOS 4.3... met Vodafone simkaart continu rebooten en geen verbinding, zonder simkaart werkt het perfect. Ook met simkaart van T-Mobile geen problemen.. Vodafone en Apple: los dit zsm op!

Probleem, Vodafone, simkaart, ios 4.3
gsusivo
 gsusivo - zondag 13 maart 2011 - 09:19   quote  deeplink  
Hallo, ik heb hetzelfde probleem. Mijn 32GB 3G is nu ook alleen maar bruikbaar als wifi. Terugzetten naar 4,2,1 is niet mogelijk met het originele ipsw restore bestand. Waarschijnlijk staat ergens op de update server van Apple dat ik reeds 4.3 gedownload heb en dus ook nu geen lagere firmware kan instelleren.

Ik ben er inmiddels al 2 dagen zoet mee. Ik heb Apple Care gebeld en het probleem schijnt bekend te zijn...
Ik hoop dat er snel een oplossing voor komt, want het schijnt ook in Duitsland en Verenigd Koninkrijk voor te komen.
Sandeman
 Sandeman - zondag 13 maart 2011 - 12:10   quote  deeplink  
Zelfde probleem hier ook. 3GS met Vodafone en iOS 4.3 crashende installed apps, rebooting etc. Zet iPhone in vliegmodus dan doet ie het een beetje maar apps blijven crashen. Dank aan Vodafone!! Wie o wie heeft de oplossing....?
Leo Bananen
 Leo Bananen - zondag 13 maart 2011 - 15:54   quote  deeplink  
Jaaa... KPN, Vodafone, T-mobile etc.. allemaal corrupte honden. Apple shame on you! De klant is je prio niet de mofo's in veel te dure leasebakken!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 13 maart 2011 door Boudewijn --
frederik
 frederik - maandag 14 maart 2011 - 20:56   quote  deeplink  
simpel APN even opnieuw instellen

APN office.vodafone.nl
gebruikersnaam vodafone
Wachtwoord vodafone

Ipad niet meer uit doen, want als je dat doet moet je als hij is opgestart weer het zelfde doen APN instellen,gewoon even wachten tot Apple met Fix komt
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 15 maart 2011 - 00:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 maart 2011 - 20:56 schreef frederik het volgende:
simpel APN even opnieuw instellen

APN office.vodafone.nl
gebruikersnaam vodafone
Wachtwoord vodafone

Ipad niet meer uit doen, want als je dat doet moet je als hij is opgestart weer het zelfde doen APN instellen,gewoon even wachten tot Apple met Fix komt
die gegevens had ik altijd al ingesteld en geeft dus ook crashes..

Nog geen indicatie van een fix bekend helaas... Ook geen officieel bericht van of Appl eof Vodafone :(
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 15 maart 2011 - 16:46   quote  deeplink  
Tweakers heeft het opgepikt via een nieuwsbericht.

Hopelijk pakken andere media het nu ook op zodat ze meer vaart maken met de fix!

quote:
Vodafone heeft het probleem geconstateerd en werkt aan een definitieve oplossing, meldt woordvoerder Jasper Koek van de provider aan Tweakers.net. "We zijn samen met Apple op zoek naar een oplossing, maar hebben nog geen idee wanneer we dit hebben achterhaald. We weten namelijk nog niet wat het probleem veroorzaakt." Een voorlopige oplossing is volgens de helpdesk starten zonder simkaart en vervolgens drie keer resetten. Ook dan lijkt het probleem echter niet voor iedereen verholpen te zijn, meldt tweaker Gawin via e-mail.
johndoe1972
 johndoe1972 - dinsdag 15 maart 2011 - 19:56   quote  deeplink  
Zowel iPhone 3Gs als iPad hebben het probleem. iPhone doet het gewoon weer, na tig x rebooten en vastlopen. iPad krijg ik nog niet aan de praat :-(. Gaat ze geld kosten als klanten nix met hun dure speeltje kunnen. Mijne ligt er iig al een paar dagen uit ...
Auke 2
 Auke 2 - dinsdag 15 maart 2011 - 22:15   quote  deeplink  
De gebruikersnaam en het password opnieuw invullen, lost het probleem op voor mij. Let wel, de gegevens waren correct en zijn niet veranderd maar ze wissen en opnieuw intypen lijkt het probleem te hebben opgelost. Beetje brak spul, dat Apple spul.
Sapperdeflap
 Sapperdeflap - woensdag 16 maart 2011 - 11:12   quote  deeplink  
Beste Allemaal,

Het is wel weer toevallig dat uitgerekend Apple
hiet last van heeft.
Met talloze modellen van andere fabrikanten wordt Vodafone normaal de hemel in geprezen.
Ik gebruik al tijden androidtoestellen en er is geen sikkepit aan de hand
Gjt
 Gjt - woensdag 16 maart 2011 - 21:47   quote  deeplink  
Ik had ook een volledig gecrashte iPad. Applicaties als DropBox starten niet meer zolang 3G aanstond. Volgende advies van een collega die dit eerder bij zn iPhone had meegemaakt: update of installeer een applicatie nadat je thuis op WiFi bent overgeschakeld (toen pas kon ik 3G ook pas uitschakelen!). Daarna werkt alles weer. En inderdaad, dit type ik vanaf mijn weer bruikbare iPad. Nog maar even 3G niet gebruiken totdat er een oplossing is. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
x3xmx
 x3xmx - vrijdag 18 maart 2011 - 10:18   quote  deeplink  
ik heb exact zelfde problemen. maar er is al een FIX. helaas is het me tot nu toe niet gelukt om het bestand van hun website af te krijgen.

als iemand dit wel zou lukken. zou diegene me de bestand kunnen sturen?

http://xsellize.com/topic/98630-iphone-3gs-32gb-factory-unlocked-reboots-5-7mins-on-call-probable-fix/
Boudewijn
 Boudewijn - vrijdag 18 maart 2011 - 10:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 maart 2011 - 10:18 schreef x3xmx het volgende:
ik heb exact zelfde problemen. maar er is al een FIX. helaas is het me tot nu toe niet gelukt om het bestand van hun website af te krijgen.

als iemand dit wel zou lukken. zou diegene me de bestand kunnen sturen?

http://xsellize.com/topic/98630-iphone-3gs-32gb-factory-unlocked-reboots-5-7mins-on-call-probable-fix/
dat is voor de iphone, niet de ipad en moet je iphone jailbreaked zijn, iets wat dus eigenlijk geen fix is...
AnnaMVos
 AnnaMVos - vrijdag 18 maart 2011 - 12:04   quote  deeplink  
Waahh!! Mij gebeurde het vandaag, toen ik voor het eerst na de update met iOS4.3 van wifi naar 3G over wilde schakelen. Dood, helemaal dood, geen beweging meer in te krijgen! Wat nu?
Boudewijn
 Boudewijn - vrijdag 18 maart 2011 - 12:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 maart 2011 - 12:04 schreef AnnaMVos het volgende:
Waahh!! Mij gebeurde het vandaag, toen ik voor het eerst na de update met iOS4.3 van wifi naar 3G over wilde schakelen. Dood, helemaal dood, geen beweging meer in te krijgen! Wat nu?
simkaartje eruit (met dat dunne pinnetje dat erbij geleverd was) en internetten via Wifi en wachten op een fix... maar Apple kennende kan dat zomaar maanden duren!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 18 maart 2011 door Boudewijn --
AnnaMVos
 AnnaMVos - vrijdag 18 maart 2011 - 12:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 maart 2011 - 12:13 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

simkaartje eruit (met dat dunne pinnetje dat erbij geleverd was) en internetten via Wifi en wachten op een fix... maar Apple kennende kan dat zomaar maanden duren!!!
Dank je wel, dat werkt idd. Vodafone gebeld en die weten van de prins geen kwaad, het ligt aan Apple zeggen ze en ik mag schriftelijk een klacht indienen. LOL Dit is echt zwaar naar!
Boudewijn
 Boudewijn - vrijdag 18 maart 2011 - 13:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 maart 2011 - 12:27 schreef AnnaMVos het volgende:

[..]

Dank je wel, dat werkt idd. Vodafone gebeld en die weten van de prins geen kwaad, het ligt aan Apple zeggen ze en ik mag schriftelijk een klacht indienen. LOL Dit is echt zwaar naar!
Net ook vodafone gebeld en die helpdeksmedewerker wist er van maar kon nog niet vertellen wanneer Apple met een fix kwam.
Hij meldde wel dat voor sommige gebruikers het volgende een oplossing was:
- wifi + 3G aanzetten
- via safari een pagina proberen te laden
- lukt dat, dan wifi uitzetten
(en hopen dat het blijft werken / niet herstarten)

Bij mij crashte het bij sommige apps wel andere weer niet en daarna kan niet gereboot worden dus dit is denk ik geen echte fix maar een tijdelijk probeersel om het nog een beetje te kunnen gebruiken maar misschien heeft iemand er baat bij...

VOlgens de helpdesk is het wachten op een fix van iTunes (via iOS update)
Arjan l
 Arjan l - vrijdag 18 maart 2011 - 13:37   quote  deeplink  
Op onze ipad ook het probleem ,heb met een andere telefoon pincode vragen uitgezet en hij werkt weer met vodafone duitsland met de nederlandse kaart nog niet geprobeerd .
Boudewijn
 Boudewijn - zaterdag 19 maart 2011 - 12:35   quote  deeplink  
update bij Tweakers:

quote:
Vodafone raadt klanten voorlopig af om hun iPad of iPhone 3GS te updaten naar iOS 4.3. Dat laat Vodafone weten aan Tweakers.net. Veel klanten kunnen na de update niet meer op het 3g-netwerk van de provider, zo bleek eerder deze week.

Vodafone weet nog altijd niet wat de oorzaak is van de problemen, zegt woordvoerder Jasper Koek tegen Tweakers.net. "Samen met partners onderzoeken we de oorzaak van dit probleem, zodat we zo snel mogelijk een oplossing kunnen bieden. We adviseren klanten nog niet te upgraden naar iOS 4.3 tot nader order." Vodafone-klanten die problemen ondervinden, wordt geadviseerd contact op te nemen met de helpdesk van Vodafone of Apple.

Veel klanten meldden problemen met de iPad, maar volgens Vodafone gaat het ook om de iPhone 3GS. Met de iPhone 4 lijken de problemen dus niet op te treden. Na de update kan de iPad of iPhone geen verbinding maken met het 3g-netwerk en crasht de software. De enige oplossing is een harde reset uitvoeren en daarna de iPad of iPhone opstarten zonder simkaart of microsim, waarna het device normaal functioneert.

Apple rolde de update naar iOS 4.3 ongeveer een week geleden uit. De nieuwe versie van het OS brengt onder meer verbeteringen in de browser en betere support voor AirPlay. Daarnaast is een functie toegevoegd waardoor een iPhone kan dienen als hotspot, maar die functie moet door de provider goedgekeurd zijn. Dat is bij Vodafone niet het geval
Marcel079
 Marcel079 - zondag 20 maart 2011 - 09:19   quote  deeplink  
Ik heb hetzelfde probleem, alleen dan met de iPhone 4. Met wifi wel internet maar bijna heel tijd geen 3G internet. Heel af en toe buiten krijg ik weer een beetje data door maar.
Er komt dan na een tijd in beeld te staan :
1)safari kan de pagina niet openen omdat de server onvindbaar is
2)safari kan de pagina niet openen omdat er geen internetverbinding actief is
Deze 2 wisselen elkaar af. Vaak startend met de 1e.

Heeft iemand hier ook last van? En wat is er aan te doen?
Boudewijn
 Boudewijn - zondag 20 maart 2011 - 16:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 maart 2011 - 09:19 schreef Marcel079 het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem, alleen dan met de iPhone 4. Met wifi wel internet maar bijna heel tijd geen 3G internet. Heel af en toe buiten krijg ik weer een beetje data door maar.
Er komt dan na een tijd in beeld te staan :
1)safari kan de pagina niet openen omdat de server onvindbaar is
2)safari kan de pagina niet openen omdat er geen internetverbinding actief is
Deze 2 wisselen elkaar af. Vaak startend met de 1e.

Heeft iemand hier ook last van? En wat is er aan te doen?
ik had dat probleem bij m'n ipad na upgraden naar 4.3, er kwam geen data doorheen en toen een bepaalde app de ipad liet crashen werkte er dus helemaal niets meer.

Het blijkt dus dat Apple er gewoon een rotzooi van maakt, iets wat ik al jaren zeg, maar nu treft het ook een grotere groep eindgebruikers waar de Apple fanboys niets aan kunnen goedpraten.
Misschien doet Vodafone ook iets fout doordat bepaalde sim-kaartjes zich niet aan de software/hardware standaarden houden (zullen we waarschijnlijk nooit achter komen) maar feit blijft dat Apple dit had moeten ondervangen tijdens het beta-testen van de 4.3 versie!
AnnaMVos
 AnnaMVos - woensdag 23 maart 2011 - 23:26   quote  deeplink  
Ik heb gewoon mijn Vodafone abonnement opgezegd. Sorry, maar een provider die alleen de schuld wegschuift en geen verantwoordelijkheid wil nemen voor het niet goed werken van hun simkaartjes, is mijn provider niet (meer).
Boudewijn
 Boudewijn - vrijdag 25 maart 2011 - 20:30   quote  deeplink  
UPDATE

Net iOS versie 4.3.1 uitgekomen, geinstalleerd en ik kan mijn iPad weer een hardware reset geven zonder dat deze vastloopt dus het probleem lijkt opgelost gelukkig te zijn!
Ik meld het uiteraard weer mocht ik toch nog tegen problemen aanlopen...

De volledige changelog van de nieuwe versie:

quote:

iOS 4.3.1-software-update
Deze update bevat onder andere de volgende verbeteringen en oplossingen voor problemen:

Een sporadisch grafisch probleem op de iPod touch (4e generatie) is verholpen
Problemen met de activering en de verbinding met sommige mobiele netwerken zijn verholpen
Flikkerend beeld op sommige tv's bij gebruik van de digitale AV-adapter van Apple is verholpen
Een probleem met het inloggen op sommige webvoorzieningen voor bedrijfstoepassingen is verholpen

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: iPad Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Apple / iPad / topic: iPad iOS 4.3 Vodafone crash & verbindings problemen! - opgelost met 4.3.1

0.0191450