BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het woord Kanker in het Feyenoord stadion

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - maandag 14 maart 2011 - 19:13   quote  deeplink  
Had gehoopt dat het godverdomme nu wel een keer klaar zou zijn met dat kutgezeik allemaal :)
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - maandag 14 maart 2011 - 19:17   quote  deeplink  
Vond dit toch wel een goed discussieonderwerp!
Stylzz
 Stylzz - maandag 14 maart 2011 - 21:01   quote  deeplink  
je mag 1x raden wat voor topic ik dit vind.
de.fan
 de.fan - maandag 14 maart 2011 - 21:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 maart 2011 - 18:40 schreef Feyenoord till i die het volgende:

[..]

Ik kan je verzekeren dat ik geen leugenaar ben.
1 vriend van in de 20, 1 van in de 30, mijn neef van in de 20 (was een grote broer voor me), 2 opa's, 1 oma en 1 tante overleden aan kanker!
1 oma gelukkig genezen en 1 oom genezen!
Je hebt gelijk dat ik dat niet had moeten doen (meer respect zeker op zijn plaats) maar ik hoef me ook niet voor sukkel uit te laten maken.
Ik hoop in het kader van respect dat jij je woorden van leugenaar dan ook terug neemt want dat raakt me dus wel! Ik heb je zelf nu een lijstje gegeven van de dierbaarste mensen. (zijn er meer)

Ik zal je uitleggen waarom het woord kanker me niet raakt.
Ik heb ook twee vrienden in een auto-ongeluk verloren maar daarom raakt het woord "auto" me nog niet! Het zijn maar een paar letters. Wel of niet gebruiken krijg je ze niet mee terug! Vind wel dat je er gepast mee om moet gaan en het zoveel mogelijk moet beperken voor mensen die daar wel last van hebben. Probleem is dat het nu een modewoord is dat er snel uit vliegt. Daarom zeg ik dat je kan vragen aan anderen om het niet te zeggen maar je kan er ook zelf niet naar luisteren! Oost-Indisch doof!
Nou beste till i die dan zal ik mijn woorden als leugenaar terug nemen maar ik blijf van mening dat het je niet raakt er bij mij niet in gaat! En ik kan je verzekeren dat er bij mij in de buurt iedereen die het K woord gebruikt er door mij over wordt aan gesproken!!
En ik moet zeggen dat het een stuk is verminderd, alleen de jongere hebben soms nog de neiging. En ik ben er zeker niet oost-indisch doof voor. En dat jij de vergelijking neemt van een auto is toch anders vind ik! Kanker is onlosmakelijk verbonden met een ernstige ziekte! En een auto zeker niet.
Quiroz
 Quiroz - maandag 14 maart 2011 - 21:36   quote  deeplink  
Ik hoop eigenlijk dat dictator Boudewijn op dit topic reageerd, want ik vind het onzin dat je hier tering en tyfus mag zeggen zonder dat je er op aangesproken word en bij kanker krijg je gelijk een ban. Ik heb onze vriend hier al een keer op aangesproken en dit was zijn antwoord:

'Aan tering/tyfus overlijden geen mensen!'

Dat vind ik het meest hypocriete wat er is en zoals ik al eerder aangaf: De meeste mensen die het veroordelen om met kanker te schelden vinden dat niet van tering en tyfus!
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 14 maart 2011 - 22:26   quote  deeplink  
Pfff, ben wel weer klaar met dit onderwerp.
de kromme2
 de kromme2 - dinsdag 15 maart 2011 - 00:21   quote  deeplink  
tering en tyfus allitereert lekker en er gaan tegenwoordig geen mensen meer aan dood (althans in Nederland, elders weet ik eerlijk gezegd niet eens). Dus dat scheelt nog al.
Ik mag vooral tering graag gebruiken. Vooral als het over 020 gaat.
Teringleier van een Suarez bijvoorbeeld dat bekt lekker.

Ik vind K echt niet kunnen.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 15 maart 2011 - 07:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 maart 2011 - 00:21 schreef de kromme2 het volgende:
tering en tyfus allitereert lekker en er gaan tegenwoordig geen mensen meer aan dood (althans in Nederland, elders weet ik eerlijk gezegd niet eens). Dus dat scheelt nog al.
Ik mag vooral tering graag gebruiken. Vooral als het over 020 gaat.
Teringleier van een Suarez bijvoorbeeld dat bekt lekker.

Ik vind K echt niet kunnen.
In de volksmond wordt tuberculose ook wel tering genoemd. In de periode dat er nog geen werkzame geneesmiddelen bestonden tegen tuberculose ontstond de eufemistische afkorting TBC, of zelfs TB, die ook tegenwoordig nog wel worden gebruikt. De term 'witte pest' is ook wel eens voor tuberculose gebruikt.

Bij snel verlopende gevallen werd de ziekte wel aangeduid als 'vliegende tering'. Ook het eufemisme 'pleur(it)is' (dat longvliesontsteking betekent ongeacht de oorzaak) werd wel eens gebruikt. De naam tuberculose komt van de tuberkels, knolvormige lichaampjes, ook wel granulomen genaamd, die kenmerkend zijn voor ontstekingen veroorzaakt door deze bacteriegroep.
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) schat dat er in 2008 wereldwijd 9.4 miljoen mensen tuberculose hebben gekregen en dat 1,7 miljoen mensen zijn overleden ten gevolge van deze ziekte. Dit zijn circa 5000 tuberculose-doden per dag. Ongeveer 1/3 van de wereldbevolking is besmet met tbc-bacteriën, zonder ziek te zijn. Deze mensen hebben een zogenaamde "latente tuberculose infectie", vaak afgekort tot LTBI[2]. Het is van belang dit te onderscheiden van de zogenaamde "actieve tuberculose", de tuberculose als ziekte. Het is niet altijd even duidelijk of een tb actief is of dat het gaat om een oude infectie met tbc-bacteriën.

Tegenwoordig (2010) zijn er nog steeds ongeveer 1000 tbc-patiënten per jaar in Nederland, bijna de helft hiervan wordt gevonden in de vier grote steden. Iets minder dan twee derde van de Nederlandse patiënten is van buitenlandse afkomst. Dit is niet vreemd aangezien tbc vooral buiten de Westerse landen voorkomt en toeneemt.

Ongeveer 25% van de tbc-patiënten wordt buiten het ziekenhuis gevonden, meestal door de GGD.

In 2005 bereikte de tuberculose-incidentie (aantal nieuwe tuberculosepatiënten per 100.000 inwoners per jaar) in België opnieuw het niveau van de voorbije jaren. Er werd aangifte gedaan van 1.144 patiënten, wat overeenkomt met een incidentie van 11,0 nieuwe tuberculosepatiënten per 100.000 persoon-jaren. Ongeveer 51% van deze nieuwe patiënten betrof niet-Belgen.

_______________
Buiktyfus of tyfeuze koorts (vroeger bekend als zenuwzinkingskoorts; niet te verwarren met vlektyfus) is een darminfectie met bacteriën van de soort Salmonella typhi, een pathogeen dat efficiënt de darmwand passeert en het mononucleair fagocytosesysteem kunnen infecteren. Na de darm infecteren de bacteriën vaak de rest van het lichaam via de bloedbaan.

De infectie wordt overgedragen door het eten of drinken van voedsel of water dat met deze bacterie besmet is. Deze besmetting wordt veroorzaakt door fecaliën van (menselijke of dierlijke) dragers van de bacterie. Vanuit de darm kan de bacterie zich ook verder in het lichaam verspreiden. Onbehandeld is de mortaliteit 10 procent of hoger. De ziekte heeft een incubatietijd van 10-21 dagen en duurt enige weken.

Tyfus is een meldingsplichtige ziekte groep B. Tussen 1990 en 1998 werden in totaal 537 gevallen van buiktyfus gemeld, waarvan 523 personen waarschijnlijk in het buitenland waren besmet. Bij tyfus bestaat waarschijnlijk geen grote onderrapportage.

Paratyfus (niet te verwarren met vlektyfus) is een darminfectie met bacteriën van de soort Salmonella paratyphi type A, B of C. Paratyfus wordt praktisch alleen verspreid door consumptie van water en/of voedsel dat besmet is met feces of urine van patiënten of dragers. Het zijn pathogenen die efficiënt de darmwand passeren en het mononucleair fagocytosesysteem kunnen infecteren. Na de darm infecteren de bacteriën vaak de rest van het lichaam via de bloedbaan. Paratyfus is zeer verwant aan buiktyfus.

Paratyfus is een meldingsplichtige ziekte groep B. In Nederland worden circa twaalf gevallen per jaar gemeld, de meeste zijn geïmporteerd. Er bestaat waarschijnlijk wel een aanzienlijke onderrapportage.
FR-Han
 FR-Han - dinsdag 15 maart 2011 - 07:32   quote  deeplink  
dus mogen al nog maar schelden met woorden als overrijpe braam, of versleten toiletbril. dus voor de moraal ridders... niet meer zeuren nu?
Els
 Els - dinsdag 15 maart 2011 - 08:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 maart 2011 - 07:32 schreef obiku010 het volgende:
dus mogen al nog maar schelden met woorden als overrijpe braam, of versleten toiletbril. dus voor de moraal ridders... niet meer zeuren nu?
'He, wat naar' mag ook.
henkie1969
 henkie1969 - dinsdag 15 maart 2011 - 08:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 maart 2011 - 07:32 schreef obiku010 het volgende:
dus mogen al nog maar schelden met woorden als overrijpe braam, of versleten toiletbril. dus voor de moraal ridders... niet meer zeuren nu?
is nog leuker ook
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 15 maart 2011 - 08:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 maart 2011 - 07:32 schreef obiku010 het volgende:
dus mogen al nog maar schelden met woorden als overrijpe braam, of versleten toiletbril. dus voor de moraal ridders... niet meer zeuren nu?
Nee, klopt, je moet nu idd stoppen met zeuren...

....eencellige trapleuning!
FR-Han
 FR-Han - dinsdag 15 maart 2011 - 08:55   quote  deeplink  
halve spreeuw!!
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 15 maart 2011 - 08:57   quote  deeplink  
Ongestelde klaproos!
FR-Han
 FR-Han - dinsdag 15 maart 2011 - 09:02   quote  deeplink  
welgestelde flapdoos!!
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 15 maart 2011 - 09:08   quote  deeplink  
Dat van die klaproos trek ik terug, kword altijd zo blij van die zonnige vriendjes langs de spoorbaan...

Uitgezakte stekkerdoos!
Milo
 Milo - dinsdag 15 maart 2011 - 10:39   quote  deeplink  
doe aub een slot op dit kanker topic!
plannetje
 plannetje - dinsdag 15 maart 2011 - 10:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 maart 2011 - 23:11 schreef raket het volgende:

[..]

Ik ga lekker naar bed.Want als je er zo over denkt is er iets niet goed met je.
Weltrusten en slaap lekker.
"He leonardo vieze vuile kankerjood" Ja ik heb er geen moment aan gedacht toen het werd gezongen en lekker belangrijk al die kinderen in de vakken en de mensen die zich er wel aan storen.Stjonge,stjonge!!
het gaat niet om de ziekte maar om de klank die in het woord kanker licht....

he leonardo vuile nare jood klinkt zo gek!
plannetje
 plannetje - dinsdag 15 maart 2011 - 10:41   quote  deeplink  
VUILE DOODSAKTE klinkt ook leuk
plannetje
 plannetje - dinsdag 15 maart 2011 - 10:47   quote  deeplink  
uitgelubberde rupsenkont!
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 15 maart 2011 - 11:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 maart 2011 - 10:46 schreef Milo het volgende:
he leonardo je moeder is een hoer?
Als Feyenoord hem daar niet weg had gehaald was hij het zelf waarschijnlijk ook geweest.

Stelletje walvissen
rich Arnhem
 rich Arnhem - dinsdag 15 maart 2011 - 11:40   quote  deeplink  
Ik vind het gebruik van het k woord ook niet kunnen maar vraag me wel af of de mensen die k niet willen gebruiken dan ook het woord Joden niet gebruiken omdat dat ook heel veel mensen kwetst (gebruik van dat woord vind ik wel kunnen).
JanM
 JanM - dinsdag 15 maart 2011 - 12:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 maart 2011 - 05:56 schreef de.fan het volgende:
Zijn er toch weer die het 'goed ' willen praten! Belachelijk zooitje.
Normen en waarden die zijn in de kuip helaas ver te zoeken heb ik gisteren zelf gehoord. Elk leedvermaak wordt weer aangepakt. Feyenoord zou eens 'ballen' moeten tonen door de wedstrijd stil te leggen vanwege deze randdebielen
Wat een discussie zeg, heb zeker de helft overgeslagen ...

Maar als je dan moraalridder wilt zijn of bent, moet je ook de randdebielen van deze wereld een beetje meer respect tonen!
de flh
 de flh - dinsdag 15 maart 2011 - 12:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 maart 2011 - 15:55 schreef de kromme2 het volgende:

[..]

Heel goed verwoord !
Dank je.
Pietje1
 Pietje1 - dinsdag 15 maart 2011 - 13:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 maart 2011 - 07:25 schreef Stylzz het volgende:

[..]

In de volksmond wordt tuberculose ook wel tering genoemd. In de periode dat er nog geen werkzame geneesmiddelen bestonden tegen tuberculose ontstond de eufemistische afkorting TBC, of zelfs TB, die ook tegenwoordig nog wel worden gebruikt. De term 'witte pest' is ook wel eens voor tuberculose gebruikt.

Bij snel verlopende gevallen werd de ziekte wel aangeduid als 'vliegende tering'. Ook het eufemisme 'pleur(it)is' (dat longvliesontsteking betekent ongeacht de oorzaak) werd wel eens gebruikt. De naam tuberculose komt van de tuberkels, knolvormige lichaampjes, ook wel granulomen genaamd, die kenmerkend zijn voor ontstekingen veroorzaakt door deze bacteriegroep.
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) schat dat er in 2008 wereldwijd 9.4 miljoen mensen tuberculose hebben gekregen en dat 1,7 miljoen mensen zijn overleden ten gevolge van deze ziekte. Dit zijn circa 5000 tuberculose-doden per dag. Ongeveer 1/3 van de wereldbevolking is besmet met tbc-bacteriën, zonder ziek te zijn. Deze mensen hebben een zogenaamde "latente tuberculose infectie", vaak afgekort tot LTBI[2]. Het is van belang dit te onderscheiden van de zogenaamde "actieve tuberculose", de tuberculose als ziekte. Het is niet altijd even duidelijk of een tb actief is of dat het gaat om een oude infectie met tbc-bacteriën.

Tegenwoordig (2010) zijn er nog steeds ongeveer 1000 tbc-patiënten per jaar in Nederland, bijna de helft hiervan wordt gevonden in de vier grote steden. Iets minder dan twee derde van de Nederlandse patiënten is van buitenlandse afkomst. Dit is niet vreemd aangezien tbc vooral buiten de Westerse landen voorkomt en toeneemt.

Ongeveer 25% van de tbc-patiënten wordt buiten het ziekenhuis gevonden, meestal door de GGD.

In 2005 bereikte de tuberculose-incidentie (aantal nieuwe tuberculosepatiënten per 100.000 inwoners per jaar) in België opnieuw het niveau van de voorbije jaren. Er werd aangifte gedaan van 1.144 patiënten, wat overeenkomt met een incidentie van 11,0 nieuwe tuberculosepatiënten per 100.000 persoon-jaren. Ongeveer 51% van deze nieuwe patiënten betrof niet-Belgen.

_______________
Buiktyfus of tyfeuze koorts (vroeger bekend als zenuwzinkingskoorts; niet te verwarren met vlektyfus) is een darminfectie met bacteriën van de soort Salmonella typhi, een pathogeen dat efficiënt de darmwand passeert en het mononucleair fagocytosesysteem kunnen infecteren. Na de darm infecteren de bacteriën vaak de rest van het lichaam via de bloedbaan.

De infectie wordt overgedragen door het eten of drinken van voedsel of water dat met deze bacterie besmet is. Deze besmetting wordt veroorzaakt door fecaliën van (menselijke of dierlijke) dragers van de bacterie. Vanuit de darm kan de bacterie zich ook verder in het lichaam verspreiden. Onbehandeld is de mortaliteit 10 procent of hoger. De ziekte heeft een incubatietijd van 10-21 dagen en duurt enige weken.

Tyfus is een meldingsplichtige ziekte groep B. Tussen 1990 en 1998 werden in totaal 537 gevallen van buiktyfus gemeld, waarvan 523 personen waarschijnlijk in het buitenland waren besmet. Bij tyfus bestaat waarschijnlijk geen grote onderrapportage.

Paratyfus (niet te verwarren met vlektyfus) is een darminfectie met bacteriën van de soort Salmonella paratyphi type A, B of C. Paratyfus wordt praktisch alleen verspreid door consumptie van water en/of voedsel dat besmet is met feces of urine van patiënten of dragers. Het zijn pathogenen die efficiënt de darmwand passeren en het mononucleair fagocytosesysteem kunnen infecteren. Na de darm infecteren de bacteriën vaak de rest van het lichaam via de bloedbaan. Paratyfus is zeer verwant aan buiktyfus.

Paratyfus is een meldingsplichtige ziekte groep B. In Nederland worden circa twaalf gevallen per jaar gemeld, de meeste zijn geïmporteerd. Er bestaat waarschijnlijk wel een aanzienlijke onderrapportage.
Ik heb vroeger in mijn jongere jaren ook paratyfus gehad, dus als er nog iemand tyfus zegt ga ik het zeggen tegen Boudewijn en doet hij jullie allemaal lekker in de ban. Lekker puh!

Stelletje tyfuslijers.. oh nee shit dat ben ik...
FR-Han
 FR-Han - dinsdag 15 maart 2011 - 14:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 maart 2011 - 10:39 schreef Milo het volgende:
doe aub een slot op dit kanker topic!
+1!
Quiroz
 Quiroz - dinsdag 15 maart 2011 - 14:13   quote  deeplink  
Leonardo is niet lief olé olé
de kromme2
 de kromme2 - dinsdag 15 maart 2011 - 15:03   quote  deeplink  
Stylzz, ik ben enorm onder de indruk van je medicinale kennis jongen ;-)
Vliegende tering dat is ook een hele mooie.

Maar K kan echt niet. Dat meen ik serieus. Het gaat me door merg en been als mensen dat scanderen of even achteloos gebruiken. Het blijkt ook wel uit deze discussie dat velen dat precies zo voelen. De 'voorstanders' gebruiken het woord kennelijk bijna achteloos en bedoelen er helemaal niet zo veel mee. Dat is voor mij wel een 'eye opener'.
Ik zou daarom zeggen: als het zoveel mensen nou zo raakt, en als er nou niet eens zoveel mee bedoeld wordt, stop er dan svp mee ! Geen K-woord in onze Kuip.
Alternatieven genoeg. Vliegende tering bijvoorbeeld.
Quiroz
 Quiroz - dinsdag 15 maart 2011 - 17:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 maart 2011 - 15:03 schreef de kromme2 het volgende:
Alternatieven genoeg. Vliegende tering bijvoorbeeld.
Misschien kwets je daar ook wel mensen mee.
FR-Han
 FR-Han - dinsdag 15 maart 2011 - 17:55   quote  deeplink  
idd. vliegende tering. ook wel adhd genoemd. ik lijd eraan. maar kromme2 kan het niet schelen blijkbaar
Milo
 Milo - dinsdag 15 maart 2011 - 18:00   quote  deeplink  
zielig als je hier een topic over opent, ga die gasten aanspreken in het stadion! maar val ons er niet mee lastig, dus doe maar een slot op dit kanker topic!
henkie1969
 henkie1969 - dinsdag 15 maart 2011 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 maart 2011 - 11:40 schreef rich Arnhem het volgende:
Ik vind het gebruik van het k woord ook niet kunnen maar vraag me wel af of de mensen die k niet willen gebruiken dan ook het woord Joden niet gebruiken omdat dat ook heel veel mensen kwetst (gebruik van dat woord vind ik wel kunnen).
ook zo'n vreemd scheldwoord
je zegt toch ook niet vuile christen, vuile moslim
ik vind de eerdergenoemde scheldwoorden nog leuk ook, stekkerdoos e.d.
daar beledig je alleen die persoon mee, en niet hele groepen.
FR-Han
 FR-Han - dinsdag 15 maart 2011 - 18:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 maart 2011 - 18:14 schreef henkie1969 het volgende:

[..]

ook zo'n vreemd scheldwoord
je zegt toch ook niet vuile christen, vuile moslim
ik vind de eerdergenoemde scheldwoorden nog leuk ook, stekkerdoos e.d.
daar beledig je alleen die persoon mee, en niet hele groepen.
dan weet je zeker niet dat de meeste stekkerdozen gemaakt worden door india,se of chinese kinderen die omdat ze er te weinig mee verdienen, of hun haar moeten verkopen, of scheepswrakken moeten strippen om rond te komen... oftewel er is altijd wat

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 15 maart 2011 door FR-Han --
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 15 maart 2011 - 18:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 maart 2011 - 18:28 schreef obiku010 het volgende:

[..]

dan weet je zeker niet dat de meeste stekkerdozen gemaakt worden door india,se of chinese kinderen die omdat ze er te weinig mee verdienen, of hun haar moeten verkopen, of scheepswrakken moeten strippen om rond te komen... oftewel er is altijd wat
Doorgedraaide paardedrol dan? Wel eerst aan de drol vragen of het okee is.

Van die stekkerdozen (lees obiku) klopt, dus daarom:

Ik vind Obiku een uitgezakte stekkerdoos-die-niet-gemaakt-is-door-onderdrukte-kindertjes!
FR-Han
 FR-Han - dinsdag 15 maart 2011 - 18:46   quote  deeplink  
en daarom ben ik voor walvissen!!!
FR-Han
 FR-Han - dinsdag 15 maart 2011 - 18:47   quote  deeplink  
en sympathisant van dolfijnen...
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 15 maart 2011 - 18:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 maart 2011 - 18:46 schreef obiku010 het volgende:
en daarom ben ik voor walvissen!!!
Walvissen met uitgezakte stekkerdozen?
FR-Han
 FR-Han - dinsdag 15 maart 2011 - 18:48   quote  deeplink  
zoiezo! ik vind het dolfijn om te walvissen
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 15 maart 2011 - 18:52   quote  deeplink  
Filipijn-lijk.
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 15 maart 2011 - 19:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 maart 2011 - 18:48 schreef obiku010 het volgende:
zoiezo! ik vind het dolfijn om te walvissen
Ranzige aap!
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 15 maart 2011 - 20:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 maart 2011 - 15:03 schreef de kromme2 het volgende:
Stylzz, ik ben enorm onder de indruk van je medicinale kennis jongen ;-)
Vliegende tering dat is ook een hele mooie.

Maar K kan echt niet. Dat meen ik serieus. Het gaat me door merg en been als mensen dat scanderen of even achteloos gebruiken. Het blijkt ook wel uit deze discussie dat velen dat precies zo voelen. De 'voorstanders' gebruiken het woord kennelijk bijna achteloos en bedoelen er helemaal niet zo veel mee. Dat is voor mij wel een 'eye opener'.
Ik zou daarom zeggen: als het zoveel mensen nou zo raakt, en als er nou niet eens zoveel mee bedoeld wordt, stop er dan svp mee ! Geen K-woord in onze Kuip.
Alternatieven genoeg. Vliegende tering bijvoorbeeld.
Ja mn tweede naam is wiki.
Ik gebruik kanker ook zo weinig mogelijk als ik al vloek.

Maar soms kan ik me gewoon niet inhouden. Tsja. Je doet t niet expres he.
JanM
 JanM - dinsdag 15 maart 2011 - 21:00   quote  deeplink  
Legendarisch filmpje, in ieder geval rond 2:00

hotjumper
 hotjumper - dinsdag 15 maart 2011 - 21:12   quote  deeplink  
Hahahaha klassiekertje!
FR-Han
 FR-Han - dinsdag 15 maart 2011 - 21:14   quote  deeplink  
ik vind het niet kunnen
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 15 maart 2011 - 21:17   quote  deeplink  
Nee die korte broek en dat brilletje kan echt niet.
FR-Han
 FR-Han - dinsdag 15 maart 2011 - 21:19   quote  deeplink  
en dat die wangen zijn alsof ie aan de crystal meth zit
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 15 maart 2011 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 maart 2011 - 21:19 schreef obiku010 het volgende:
en dat die wangen zijn alsof ie aan de crystal meth zit
Dat zal toch niet?
FR-Han
 FR-Han - dinsdag 15 maart 2011 - 21:23   quote  deeplink  
nou..... twijfelachtig. kan ook de basepijp zijn
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - dinsdag 15 maart 2011 - 21:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 maart 2011 - 21:01 schreef Stylzz het volgende:
je mag 1x raden wat voor topic ik dit vind.
naadje
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 15 maart 2011 - 21:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 maart 2011 - 07:25 schreef Stylzz het volgende:

[..]

In de volksmond wordt tuberculose ook wel tering genoemd. In de periode dat er nog geen werkzame geneesmiddelen bestonden tegen tuberculose ontstond de eufemistische afkorting TBC, of zelfs TB, die ook tegenwoordig nog wel worden gebruikt. De term 'witte pest' is ook wel eens voor tuberculose gebruikt.

Bij snel verlopende gevallen werd de ziekte wel aangeduid als 'vliegende tering'. Ook het eufemisme 'pleur(it)is' (dat longvliesontsteking betekent ongeacht de oorzaak) werd wel eens gebruikt. De naam tuberculose komt van de tuberkels, knolvormige lichaampjes, ook wel granulomen genaamd, die kenmerkend zijn voor ontstekingen veroorzaakt door deze bacteriegroep.
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) schat dat er in 2008 wereldwijd 9.4 miljoen mensen tuberculose hebben gekregen en dat 1,7 miljoen mensen zijn overleden ten gevolge van deze ziekte. Dit zijn circa 5000 tuberculose-doden per dag. Ongeveer 1/3 van de wereldbevolking is besmet met tbc-bacteriën, zonder ziek te zijn. Deze mensen hebben een zogenaamde "latente tuberculose infectie", vaak afgekort tot LTBI[2]. Het is van belang dit te onderscheiden van de zogenaamde "actieve tuberculose", de tuberculose als ziekte. Het is niet altijd even duidelijk of een tb actief is of dat het gaat om een oude infectie met tbc-bacteriën.

Tegenwoordig (2010) zijn er nog steeds ongeveer 1000 tbc-patiënten per jaar in Nederland, bijna de helft hiervan wordt gevonden in de vier grote steden. Iets minder dan twee derde van de Nederlandse patiënten is van buitenlandse afkomst. Dit is niet vreemd aangezien tbc vooral buiten de Westerse landen voorkomt en toeneemt.

Ongeveer 25% van de tbc-patiënten wordt buiten het ziekenhuis gevonden, meestal door de GGD.

In 2005 bereikte de tuberculose-incidentie (aantal nieuwe tuberculosepatiënten per 100.000 inwoners per jaar) in België opnieuw het niveau van de voorbije jaren. Er werd aangifte gedaan van 1.144 patiënten, wat overeenkomt met een incidentie van 11,0 nieuwe tuberculosepatiënten per 100.000 persoon-jaren. Ongeveer 51% van deze nieuwe patiënten betrof niet-Belgen.

_______________
Buiktyfus of tyfeuze koorts (vroeger bekend als zenuwzinkingskoorts; niet te verwarren met vlektyfus) is een darminfectie met bacteriën van de soort Salmonella typhi, een pathogeen dat efficiënt de darmwand passeert en het mononucleair fagocytosesysteem kunnen infecteren. Na de darm infecteren de bacteriën vaak de rest van het lichaam via de bloedbaan.

De infectie wordt overgedragen door het eten of drinken van voedsel of water dat met deze bacterie besmet is. Deze besmetting wordt veroorzaakt door fecaliën van (menselijke of dierlijke) dragers van de bacterie. Vanuit de darm kan de bacterie zich ook verder in het lichaam verspreiden. Onbehandeld is de mortaliteit 10 procent of hoger. De ziekte heeft een incubatietijd van 10-21 dagen en duurt enige weken.

Tyfus is een meldingsplichtige ziekte groep B. Tussen 1990 en 1998 werden in totaal 537 gevallen van buiktyfus gemeld, waarvan 523 personen waarschijnlijk in het buitenland waren besmet. Bij tyfus bestaat waarschijnlijk geen grote onderrapportage.

Paratyfus (niet te verwarren met vlektyfus) is een darminfectie met bacteriën van de soort Salmonella paratyphi type A, B of C. Paratyfus wordt praktisch alleen verspreid door consumptie van water en/of voedsel dat besmet is met feces of urine van patiënten of dragers. Het zijn pathogenen die efficiënt de darmwand passeren en het mononucleair fagocytosesysteem kunnen infecteren. Na de darm infecteren de bacteriën vaak de rest van het lichaam via de bloedbaan. Paratyfus is zeer verwant aan buiktyfus.

Paratyfus is een meldingsplichtige ziekte groep B. In Nederland worden circa twaalf gevallen per jaar gemeld, de meeste zijn geïmporteerd. Er bestaat waarschijnlijk wel een aanzienlijke onderrapportage.
Volgens mij niet....

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3162
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het woord Kanker in het Feyenoord stadion









0.0072271