|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
El Hamdaoui weigert hand De Boer (De Telegraaf)
|
|
|
|
|
Dit topic is een vervolg op het topic: El Hamdoei stuurt aan op een breuk |
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
El Hamdaoui weigert hand De Boer
TILBURG - Tussen Frank de Boer en Mounir El Hamdaoui lijkt het bij Ajax niet meer goed te komen. De trainer nodigde de verbannen aanvaller zaterdag na de training uit voor een gesprek, maar El Hamdaoui weigerde de uitgestoken hand. El Hamdaoui wil alleen met De Boer om tafel in het bijzijn van zijn zaakwaarnemer Sigi Lens. El Hamdaoui blijft op die manier het bloed onder de nagels van De Boer vandaan halen.
Mounir El Hamdaoui kent momenteel veel problemen bij Ajax. Via Lens liet de spits in Telesport weten dat hij het initiatief tot toenadering verwachtte van de trainer van Ajax. Zaterdag kwam De Boer dus vergeefs met dat initiatief. Wellicht dat de twee in het belang van Ajax nog komen tot een verstandshuwelijk; op de lange termijn is een breuk onvermijdelijk. Geen van de betrokken partijen reageerde.
In de rust van het bekertreffen met RKC anderhalve week geleden kregen trainer en speler het met elkaar aan de stok, omdat El Hamdaoui in woord en gebaar het gezag van De Boer ondermijnde. De coach sprak de dag daarna van ontoelaatbaar gedrag, maar wilde niet dieper op de zaak ingaan.
De speler zelf belde vervolgens twee bevriende media, die hij volgens een aantal andere aanwezigen in de kleedkamer een half en ook nog eens onjuist verhaal liet optekenen.
Afgelopen vrijdag zei De Boer dat hij van plan was met El Hamdaoui in gesprek te gaan, maar dat dit niet zou betekenen dat hij onmiddellijk weer een basisplaats zou krijgen. Siem de Jong heeft op dit moment een streepje voor. En ook over Lorenzo Ebecilio ben ik zeer tevreden, aldus de Noord-Hollander. Mounir zal zich moeten bewijzen.
In plaats daarvan streek El Hamdaoui Ajax juist opnieuw tegen de haren in door in een interview in het tv-programma De halve maan weer voor zijn beurt te spreken en De Boer onrechtvaardigheid te verwijten. De weigering om met zijn trainer in gesprek te gaan, is zeker voor een relatie op termijn de bekende druppel, die de emmer doet overlopen.
De fans hadden hun buik al helemaal vol van El Hamdaoui. De directie is aan zet. Algemeen directeur Rik van den Boog van Ajax wilde daar niet op reageren.
Tijd dat hij zelf ook eens respect gaat tonen?! |
|
|
|
|
dege
|
|
|
opzouten met die El Hamdoui, helemaal klaar met die gozer. |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
Nou....we zijn er helemaal klaar mee dus. Gewoon verkopen aan Telstar ofzo, of gratis weggeven aan Almere City. Deze man is ons mooie shirt niet waard. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
7 miljoen naar Spartak Moskou of 15 miljoen voor die kutclub van Ruud Gullit
hahahahahaahah |
|
|
|
|
napo
|
|
|
jonge jonge wat een zielige kerel, probeert de Boer iets wordt het weggewuifd door hem. Wil alleen spreken met zaakwaarnemer erbij zegt hij dan. Laat die vent toch gewoon in zijn vet gaar smoren en hem meetrainen met de A1 ipv met jong AJAX. En geeft hem inderdaad maar weg naar een amateur clubbie. Mafkees dat het is. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Het bevestigd maar weer eens wat voor vlees we met die man in de kuip hebben. FRANK DE BOER kan niets anders doen in zijn situatie en wanneer Mounir dat niet wil zien, moet ie wegwezen en snel!! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Vlees in de Arena wordt het dan:):) |
|
|
|
|
maybe this time
|
|
|
Die gasten uit 040 zijn fan van die mafkees, inpakken en opsturen die handel, inderdaad ons mooie shirt niet waard |
|
|
|
|
gabri
|
|
|
niks is groter dan ajax stomme kut berber steen om je nek en het kanaal in gooien wat een kut mentaliteit zeg hij moet trots zijn dat hij ons mooie shirt aan mag. Wat een klootzak |
|
|
|
|
astra
|
|
|
kunnen we hem niet in ruilen van de zomer bij schalken 04 voor de Hunter opzouten met die gast |
|
|
|
|
joey
|
|
|
|
|
|
gabri
|
|
|
huntelaar komt toch al naar ajax let maar op dat is teminste een echte vent en niet zo een over het paard getilde kut kameel |
|
|
|
|
joey
|
|
|
Huntelaar komt helemaal niet naar ajax jongens..droom verder!;) |
|
|
|
|
gabri
|
|
|
|
|
|
joey
|
|
|
Die is nog niet klaar in het buitenland.. Ajax gaat het salaris van hem niet betalen.. Dus is het voor hunt een te grote stap terug.. Daarom? |
|
|
|
|
gabri
|
|
|
hamlap verkopen en the hunt weer terug en weer lekker voetballen |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Disciplinair straffen die gast. Zijn salaris voor de komende maanden inhouden en hem daarna zo snel mogelijk verkopen aan de eerste de beste club die er 5 miljoen of meer voor geeft. Van mij part is het een club in Quatar, als ik die klootzak maar niet meer in het shirt van Ajax hoef te zien spelen. Ik kan zijn naam niet eens meer uit mijn strot krijgen. |
|
|
|
|
cvita
|
|
|
Hamdoei is een lul maar vlak zijn zaakwaarnemer Lens niet uit, die snapt er ook helemaal niks van, lult alleen maar mee met Hamdoei. Samen zijn ze het domste koppel van het westelijk halfrond. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Mounir is niet handig bezig, maar als ik een aantal posts hiero zo lees, dan denk ik niet dat dit topic boven het niveau van Mounir uitsteekt.. |
|
|
|
|
Benno
|
|
|
quote:Op maandag 14 maart 2011 - 22:19 schreef remco k het volgende:Mounir is niet handig bezig, maar als ik een aantal posts hiero zo lees, dan denk ik niet dat dit topic boven het niveau van Mounir uitsteekt.. Remco diepe buiging!! Ik dacht het en toen las ik het. |
|
|
|
|
busje440
|
|
|
laat hem maar weg kwijlen op de tribune en dan elke wedstrijd in beeld tot aan zijn einde van zijn contract dan hebben wij er ook plezier van. ja je moet toch wat en als ik frank was geen gesprekken meer weg er mee........... |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op maandag 14 maart 2011 - 22:13 schreef cvita het volgende:Hamdoei is een lul maar vlak zijn zaakwaarnemer Lens niet uit, die snapt er ook helemaal niks van, lult alleen maar mee met Hamdoei. Samen zijn ze het domste koppel van het westelijk halfrond. Zaakwaarnemers moeten ook geld verdienen |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
el hamdoei, DONDER GAUW OP EN KOM NOOIT MEER TERUG!!!! |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
Burn the Rotterdammer.... Hij is de echte mol in Ajax. Nu kunnen we dat topic ook meteen sluiten. |
|
|
|
|
Ikke_tik
|
|
|
quote:Op maandag 14 maart 2011 - 22:19 schreef remco k het volgende:Mounir is niet handig bezig, maar als ik een aantal posts hiero zo lees, dan denk ik niet dat dit topic boven het niveau van Mounir uitsteekt.. Eens (helemaal). |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Met zijn kwaliteiten (in het veld) kan hij best nog wel eens beslissend zijn in het voordeel van AJAX, maar of hij zich nog aan gaat passen, is de grote vraag. Zo niet, dan is het naar alle waarschijnlijkheid over en sluiten. Het lijkt er op dat de Boer alsnog met hem verder wil, maar dan wel op de manier zoals de Boer dat voor ogen heeft.
Wel zeer goed en professioneel, zoals Frank de Boer zich heeft opgesteld ten opzichte van Mounir El Hamdaoui. (zie ook AJAXclub.nl)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 15 maart 2011 door Ronald 1960 -- |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 - 16:40 schreef Ronald 1960 het volgende:Met zijn kwaliteiten (in het veld) kan hij best nog wel eens beslissend zijn in het voordeel van AJAX, maar of hij zich nog aan gaat passen, is de grote vraag. Zo niet, dan is het naar alle waarschijnlijkheid over en sluiten. Het lijkt er op dat de Boer alsnog met hem verder wil, maar dan wel op de manier zoals de Boer dat voor ogen heeft. Wel zeer goed en professioneel, zoals Frank de Boer zich heeft opgesteld ten opzichte van Mounir El Hamdaoui. (zie ook AJAXclub.nl) +1 |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
OPZOUTEN MET DIE MARROKAAN!! hij is AJAX absoluut niet waard!! |
|
|
|
|
soccer
|
|
|
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 - 16:40 schreef Ronald 1960 het volgende:Met zijn kwaliteiten (in het veld) kan hij best nog wel eens beslissend zijn in het voordeel van AJAX, maar of hij zich nog aan gaat passen, is de grote vraag. Zo niet, dan is het naar alle waarschijnlijkheid over en sluiten. Het lijkt er op dat de Boer alsnog met hem verder wil, maar dan wel op de manier zoals de Boer dat voor ogen heeft. Wel zeer goed en professioneel, zoals Frank de Boer zich heeft opgesteld ten opzichte van Mounir El Hamdaoui. (zie ook AJAXclub.nl) ik denk dat hij wel moet om nog iets van het geinvesteerde geld terug te zien. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote: hahaha geweldige strips. |
|
|
|
|
supras mijn mokum
|
|
|
HAM-LAP lekker voor 7 miljoen achter laten in Moskou!!!
Helaas is ie niet mee :-( |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Column - Respect, onrecht en het eeuwige leven 21/03/2011 09:00
Het waren uitgekauwde platitudes. Over de Marokkaanse cultuur. Respect tonen. Niet tegen onrecht kunnen en eerlijk zijn. Mounir El Hamdaoui heeft gesproken. Het was voorspelbaar, hij trapte louter open deuren in, probeerde zijn structurele wangedrag te bagatelliseren met het poneren van drogredenen en hij verzuimde kritisch in de spiegel te kijken, laat staan berouw te tonen.
Dan komt zijn trots weer in het geding, het is een gebed zonder eind. Ajax-directeur Rik van den Boog gaat ongetwijfeld gebukt onder een schuldcomplex, want hij stond zijn voormalige protégé Martin Jol toe de notoire lastpost binnen te halen. Met een telefoontje naar AZ-collega Toon Gerbrands had hij al dat kapitaalvernietigende leed kunnen voorkomen. In Alkmaar maakten Louis van Gaal, Ronald Koeman, Dick Advocaat en Gertjan Verbeek kennis met de infantiele egocentrische fratsen van de spits. Streetwise als Advocaat is, had híj de minste problemen met El Hamdaoui.
Hij negeerde alle grillen en gaf de speler een vrije rol. Zoek het maar uit en als hij scoort, is dat mooi meegenomen. Als interim-coach had Advocaat geen trek in een zinloze prestigestrijd, terwijl de speler de aanpak van zijn trainer zal typeren als respectvol, oprecht en eerlijk. In zijn ogen zal Advocaat een coach zijn die heel goed met de Marokkaanse cultuur kan omgaan.
Frank de Boer verkeert in een andere positie. Hij wil geen passant zijn, maar Ajax renoveren en na jaren wanbeleid aan een degelijke Nederlandse topclub bouwen. De Boer is met Ajax bezig en heeft geen tijd, en waarschijnlijk ook geen zin, om een speciale aanpak te ontwikkelen voor zijn spelers uit Marokko, België, Kameroen, Spanje, Denemarken, Zweden, Uruguay, Zuid-Korea en Servië.
De huidige trainer van de Amsterdammers behandelt zijn selectie als volwassen profs, want het zijn stuk voor stuk werknemers die voor een veelvoud van het salaris van premier Mark Rutte op de loonlijst staan. En uitgerekend El Hamdaoui is de bestbetaalde, met een waanzinnig pakket secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een grotere en duurdere Mercedes dan de andere voetballers.
Onderhandelaar Van den Boog was destijds van mening dat hij de deal niet op een peperdure auto kon laten afketsen, want dat zouden Jol & Jol niet accepteren. Indien de Ajax-directeur gezegend was geweest met een gezonde portie mensenkennis, had hij toen al kunnen weten dat hij de ellende in huis haalde. En het feit dat De Boer niet wenst mee te doen aan deze lachwekkende soap, maakt duidelijk dat hij de coach is die Ajax nodig heeft.
Alleen het clubbelang telt en alle gekrenkte egos die zichzelf boven dat heilige doel plaatsen zijn ongeschikt voor topvoetbal op dit niveau. Doordat ik niet geloof in het nuchtere verstand van El Hamdaoui, moet Ajax dit verlies er nog maar bij pakken. In De Arena zijn passanten de afgelopen jaren de baas geweest, maar zodra de soldaten de baas worden, is de oorlog verloren. Daarom verdient De Boer in dit principiële conflict de volledige steun.
Ruud Bonewit is een voormalige sportjournalist die later directeur van AZ werd en inmiddels ruim dertig jaar de kost verdient als voetbalmakelaar. Ik was hem volledig uit het oog verloren, maar sinds kort ligt er een heus boek met waargebeurde verhalen uit het leven van een voetbalmakelaar in de winkels. Het is een teleurstellend niemendalletje met gedateerde anekdotes. Maar de auteur heeft een zwak voor de schoonvader van Johan Cruijff, de roemruchte en een paar jaar geleden overleden Cor Coster.
Bonewit typeert Coster als een pure levensgenieter. Handige zakenman, primitief op zn tijd, maar ook een humorist. Daar sluit ik me volledig bij aan. Coster heeft ervoor gezorgd dat voetballers voor het eerst in de historie geld gingen verdienen, daarvóór incasseerden alleen de clubs en waren de spelers verkapte lijfeigenen. Coster was de godfather van alle voetbalmakelaars. Niet geliefd bij clubbestuurders, KNVB-officials en vakbondsmensen, en als enige liet hij zich niet door de jeugdige coach Louis van Gaal uit het spelershome van Ajax sturen.
Coster was een ondeugende man, maar ik bewonderde zijn Amsterdamse branie en kon uren naar hem luisteren. Na acht uur s avonds mocht ik hem niet bellen als hij geen tonnetje aan zon telefoongesprek overhield. Maar hij belde me wél regelmatig om in Amsterdam koffie te komen drinken en even bij te praten. Dan had hij huisarrest, zoals hij dat noemde.
Als Coster een slokje op had, wilde hij weleens een paar dagen onderduiken en dan stuurde zijn vrouw Dien schoonzoon Johan Cruijff de stad in om haar man op te sporen. Vervolgens kreeg Coster huisarrest en dan maakte hij thuis zakelijke afspraken, al wisten die relaties wel dat ze een fles whisky in hun binnenzak naar binnen moesten smokkelen. Zodra ome Cor gestommel hoorde, voorspelde hij dat de KGB in aantocht was en schoof hij het glas whisky met een geroutineerde voetbeweging onder de canapé.
Als tante Dien - een schat van een vrouw - koffie kwam brengen, manifesteerde Coster zich met een dosis Amsterdamse humor. 'Wat ziet ze er nog goed uit, hè?', zei hij dan. 'Ze is inmiddels 103 jaar oud, maar nog steeds een lekker ding. Of niet soms?' Vervolgens kwam er een verzorgd uitziend neefje binnen, dat informeerde of opa nog iets nodig had. 'Geef jij meneer Derksen eens een hand. Nee, ik heb niets nodig.' Als de keurige jongeman was verdwenen, keek opa vertederd voor zich uit. 'Een wereldgozertje', zei hij uit de grond van zijn hart. 'Hij neukt hier de hele buurt.'
Coster was een pionier in de jungle van voetbalmakelaars. Dankzij zijn beroemde schoonzoon gingen alle deuren voor hem open, maar hij had ook een neus voor talent. Dan bezocht hij 's avonds de ouders van zo'n jongen en legde hij tienduizend gulden op de keukentafel. 'Voor jullie', zei hij dan tegen de verbaasde vader en moeder. 'Maar dan ga ik de belangen behartigen van jullie zoon.'
Coster heeft goed verdiend aan de handel in voetballers, maar hij heeft ook veel gedaan voor de generatie uit de jaren zeventig, zoals Johan Neeskens, Johnny Rep, Ruud Krol en Willem van Hanegem. Hij had altijd veel begrip en ietwat medelijden met zijn schoonzoon. Cruijff, zoals hij hem altijd noemde, was volgens Coster niet te benijden. 'Danny is een schat van een meid, maar erg lastig', zei hij over zijn dochter. 'En dat heeft Cruijff aan mij te danken. Ik heb haar zo gemaakt. Toen ze veertien jaar was, kon ze in Amsterdam al geen jurkje meer vinden. Dan ging ik met haar naar Dior in Parijs.'
Om de spiedende ogen van Dien en Danny te ontvluchten, heb ik eens uren met Coster op het zonnige terras voor een café in Barcelona gezeten. Voor een paar glazen Dimple had ik een kostelijke middag. Zijn driftbuien en woedeuitbarstingen waren befaamd. Dan was hij een ongeleid projectiel, maar hij kon er met de nodige zelfspot over praten. Hij gooide dan met flessen, schrijfmachines en stoelen, het maakte hem niet uit. En hij was voor niemand bang.
Coster deed in Amsterdam altijd boodschappen in een Mini Cooper, maar vond dat hij in het drukke verkeer asociaal werd behandeld door een medeweggebruiker in een grote Mercedes. Bij het eerste het beste stoplicht ging Coster verhaal halen. Dat liep enigszins uit de hand, waardoor hij zich genoodzaakt voelde de twee buitenspiegels van de Mercedes te slaan en een deuk in de wagen te trappen. De politie kwam eraan te pas en er volgde een rechtszaak. Coster kon echter overtuigend acteren. Hij stak een wereldverhaal af over een oude man die de stress van het hedendaagse verkeer niet meer aankon, volkomen ten onrechte geagiteerd had gereageerd, erg veel spijt van zijn agressie had en het betreurde dat de andere partij schade had geleden.
De rechter toonde begrip voor de argumenten van de beschaafd ogende grijze oudere heer. Als Coster de schade met de andere partij zou regelen, zou de zaak worden geseponeerd. Na afloop stond de bestuurder van de Mercedes op Coster te wachten om de schade af te handelen, waarop Coster de magische woorden sprak: 'Hier heb je een meier (een briefje van honderd gulden) en als je het in je stomme kop haalt opnieuw naar de rechter te stappen, sla ik al die fraai gestileerde kunsttanden uit je bek. Ik weet nu waar je woont, ik weet je te vinden, patser.'
Nippend aan een nieuw glas whisky vertelde hij dat hij nooit meer iets van de tegenpartij had vernomen. Zonder wangedrag goed te praten, moet ik bekennen dat ik nooit echt boos op Coster kon worden. Ook niet toen hij me in Zwitserland, in the middle of nowhere, uit een taxi schopte omdat ik een afwijkende mening had en zo dom was dat ook uit te spreken. Ik ben het roerend met Bonewit eens die in zijn boek schrijft verbaasd te zijn over de dood van Coster. Hij hield er serieus rekening mee dat een levensgenieter met de oerkracht van Cor Coster het eeuwige leven zou hebben.
Johan Derksen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Mounir is weer in genade aangenomen bij de selectie van Ajax 1 |
|
|
|
|
adriu
|
|
|
de Boer gebogen! voor meneer Mounir! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: misschien wel andersom.....Ben je erbij geweest??? |
|
|
|
|
dege
|
|
|
quote: als de boer voor hem gebogen had was mounir al veel eerder bij de selectie geweest, wat een opmerking zeg?! |
|
|
|
|
Afcabz
|
|
|
frank heeft een elastieken ruggengraat ,mounir enkele reis rusland sturen. |
|
|
|
|
roeliskoel
|
|
|
Een heel beperkte voetballer van het niveau 040. Deze spits zou door het toekomstig supertrio De Boer/Bergkamp/Jonk nooit gehaald zijn. Inpakken en op Ebay zetten voor de hoogste bieder. Eventueel korting als ze Van Der Boog erbij nemen. Het is de hoogste tijd voor echte Ajacieden!! |
|
|
|