BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Getuigenoproep FEYENOORD -NAC

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
EdjeNL
 EdjeNL - donderdag 17 maart 2011 - 05:16   quote  deeplink  
Getuigenoproep:

Het was een rare dag zondag. Immens veel en overbodige ME aanwezig, die zwaar
opgefokt waren. Dit resulteerde in een tweetal ernstige situaties. Bent u hiervan getuige geweest? Reageer dan op het onderstaande e-mailadres. Mocht u getuige zijn geweest van een ander absurd voorval, zoals de supporter die werd gearresteerd, omdat hij een foto wilde maken of de jongen die net een meter met een glas bier buiten Varkenoord liep hardhandig werd meegenomen, wilt u dan ook dan reageren?

Voor de eerste zaak zoeken we dringend getuigen:

In de rust werd er door een vrouw van de catering ter hoogte van Vak Z, de woede op haar hals gehaald bij enkele fans, omdat deze vrouw het nodig vond om te schelden, met o.a. kutkakkerlakken, kankerkakkerlakken, kutvolk, etc. Deze vrouw werd vriendelijk doch dringend verzocht om te vertrekken, waarna er na enkele seconden politie verscheen, die direct begon met hardhandig optreden. Hierbij werd een 17-jarige jongen dusdanig mishandeld, dat hij er heel veel last van heeft: opgezwollen gezicht, schrammen, blauwe plekken en zware oogklachten i.v.m. het dragen van lenzen. Bij deze jongen werd door een agent een wapenstok tegen zijn kin gehouden en ondertussen door een andere agent met pepperspray bespoten. De jongen hield zijn handen omhoog en vroeg of de agenten in kwestie wilden stoppen, aangezien hij niks had misdaan. Zijn vader, een 52-jarige man, werd erop geattendeerd dat zijn zoon in deze situatie zat, waarop deze man die kant op liep en zei dat dit zijn zoon was. Op dat moment draaide een agent zich om en sloeg de man met een knuppel op zijn hoofd, pakte zijn arm beet en draaide deze om, terwijl de man pepperspray in zijn gezicht gespoten kreeg. De zoon in kwestie begon wild om zich heen te grijpen, om bij zijn vader te komen, welke bewusteloos op de grond lag. Dit alles was de politie nog niet genoeg, waarna twee vrouwen in het gezicht werden gespoten met pepperspray. Nadat deze vrouwen werd gevraagd om een getuigenverklaring af te leggen, waaraan zij uiteraard wilden meewerken, werden zij zonder reden opgesloten. Eén van de vrouwen werd diezelfde avond pas om 19:30 vrijgelaten en de andere vrouw zelfs pas de volgende dag om 18:00. Dit omdat de vrouw van de catering, oftewel de aanstichtster van dit alles, een valse verklaring heeft afgegeven. Zij beweert namelijk bij de keel te zijn gegrepen, terwijl dit absoluut niet is gebeurd.
De situatie is nu als volgt; de 17-jarige jongen zit, samen met een andere betrokkene, nog steeds vast. Wij vragen namens hen om zo snel mogelijk contact op te nemen via getuigengezocht@live.nl . Ook vragen wij ieder ander die iets heeft meegekregen van dit voorval, zijn/haar verklaring, met daarin zijn/haar waarneming, op te sturen. Uiteraard is beeldmateriaal ook meer dan welkom.
Het moet nu een keer afgelopen zijn met het hardhandig, maar vooral onnodig optreden van de politie. Help ons in de strijd tegen betutteling!
Met rood-witte groet en alvast bedankt,
Een mede-supporter
Nogmaals het e-mailadres; getuigengezocht@live.nl
henkie1969
 henkie1969 - donderdag 17 maart 2011 - 08:57   quote  deeplink  
ja hoor, de politie heeft het weer gedaan
nu zal ik iedereen wel weer over me vallen, maar ik ga al 30 jaar naar het stadion, en heb nog nooit, echt nooit, wat te maken gehad met de politie, weet je waarom? omdat ik me normaal gedraag. verbeter de wereld, begin bij jezelf.
maar ik ben bang dat ik de enige ben die er zo over denkt.
Marsco
 Marsco - donderdag 17 maart 2011 - 09:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 maart 2011 - 08:57 schreef henkie1969 het volgende:
ja hoor, de politie heeft het weer gedaan
nu zal ik iedereen wel weer over me vallen, maar ik ga al 30 jaar naar het stadion, en heb nog nooit, echt nooit, wat te maken gehad met de politie, weet je waarom? omdat ik me normaal gedraag. verbeter de wereld, begin bij jezelf.
maar ik ben bang dat ik de enige ben die er zo over denkt.
Tsja, de waarheid zal vast en zeker wel ergens in het midden liggen. De vraag is, waar van het midden.

Maar ik kan er niet over oordelen omdat ik er niet bijgeweest ben. Naar mijn mening geldt dat ook voor jou. Jij weet niet wat er gebeurd is, dus om dan mensen te vertellen dat ze bij zichzelf moeten beginnen? Dat is wat te makkelijk denk ik. En zo haal je waarschijnlijk inderdaad een hoop mensen over je heen.
henkie1969
 henkie1969 - donderdag 17 maart 2011 - 09:18   quote  deeplink  
Ik ben er inderdaad niet bij geweest, maar wat ik alleen wil zeggen is dat
als je je normaal gedraagt de politie ook niets doet, tenminste, dat is mijn ervaring, en dat pas 30 jaar.
HansZ4
 HansZ4 - donderdag 17 maart 2011 - 11:06   quote  deeplink  
@Henk: ik weet niet hoe het vroeger zat, maar tegenwoordig nemen ze vrijwel iedereen aan bij de politie.
Natuurlijk komen de meeste mensen niet in contact met de politie als ze zich normaal gedragen, maar lees nou het verhaal gewoon eens en denk het je in: een meisje loopt Feyenoorders op het terrein van de Kuip uit te schelden, NATUURLIJK wordt dat niet gepikt, ze zal vast wel uitgescholden zijn en er zal vast wel gezegd zijn dat ze beter op kan rotten voor er gekke dingen gebeuren.
Als een paar van die politieagenten een meisje wat daar werkt en een jonge Feyenoord-supporter ruzie zien hebben, dan zal het je echt verbazen hoe hard ze die jongen aan willen pakken.
Als ik jouw berichten zo lees dan vermoed ik dat je in een familievak zit en dat je netjes casual gekleed gaat (verbeter me als ik fout zit)

Ik ben zelf wel vaker in aanraking gekomen met de politie (eigenlijk altijd verkeersovertredingen met de scooter) en het is echt bizar hoe verschillend ik behandeld ben.
Als ik mn haar netjes heb en nette kleren aanheb dan wil ik nog wel eens onder een boete uitkomen, heb ik een petje op, dan krijg ik die boete sowieso. Maar laatst zat ik met een jongen achterop terwijl ik door de stad reed terwijl dat niet mocht (was niet duidelijk aangegeven maar ok, die wil ik dan wel betalen) krijg ik nog een boete erbij omdat ik eenmalig onnodig claxonneerde, terwijl ik toeterde voor een dronken gozer die over de weg zwalkte!
Raad eens hoe we gekleed waren.. ik had een Feyenoord sjaal voor mn neus en die jongen achterop had een petje op en een Feyenoord trainingsbroek aan..

Geloof mij nou: als er niks gebeurd vindt de politie het heel leuk om iets te veroorzaken zodat ze iemand aan kunnen pakken, vooral de ME kickt daar op.
de flh
 de flh - donderdag 17 maart 2011 - 11:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 maart 2011 - 09:18 schreef henkie1969 het volgende:
Ik ben er inderdaad niet bij geweest, maar wat ik alleen wil zeggen is dat
als je je normaal gedraagt de politie ook niets doet, tenminste, dat is mijn ervaring, en dat pas 30 jaar.
Wat ben jij een walgelijk mannetje. Omdat het jou niet overkomt, kan het niemand anders overkomen. Onnodig politiegeweld in Rotterdam is niet ongebruikelijk. Vraag maar aan de ombudsman.

Hoe klein en egocentrisch is jouw belevingswereld, dat je alles eerst op jezelf moet betrekken voordat iets bestaat.

Zeker als het ook nog eens om je collega-supporters gaat. Ik zeg niet dat het is gebeurd, maar ik ga ook zeker niemand veroordelen.

Eikel.
de flh
 de flh - donderdag 17 maart 2011 - 11:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 maart 2011 - 11:06 schreef HansZ4 het volgende:
Geloof mij nou: als er niks gebeurd vindt de politie het heel leuk om iets te veroorzaken zodat ze iemand aan kunnen pakken, vooral de ME kickt daar op.
De zwager van mijn vriendin werkt bij de ME.. en ja, je hebt daar gelijk in.. ze kicken er zwaar op.. als ze maar kunnen meppen, ze zijn ook echt sacherijnig als ze niks gemept hebben..
HansZ4
 HansZ4 - donderdag 17 maart 2011 - 12:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 maart 2011 - 11:53 schreef de flh het volgende:

[..]

De zwager van mijn vriendin werkt bij de ME.. en ja, je hebt daar gelijk in.. ze kicken er zwaar op.. als ze maar kunnen meppen, ze zijn ook echt sacherijnig als ze niks gemept hebben..
Ik was eens opgepakt met oud en nieuw omdat ze toch wat mensen moesten pakken.. kan henkie wel gaan zeggen dat ik maar gewoon weg moest rennen toen ze het om 3 uur snachts mooi vonden geweest, maar ik ben niet voor niks vrij gesproken..
Ik zat toen in dat busje toen er 1 tegen een ander zei: Jammer dat we er niet meer konden pakken..

Voor henk: was jij toevallig 24 maart 2010 bij de wedstrijd Feyenoord-Twente? wat een geweldige wedstrijd was dat, maar wat een bizar optreden van de ME.. 6 paarden die dwars door het publiek heen renden.. Ik heb een klacht ingediend en heb de beelden mogen bekijken, en zelfs de grootste baas van de ME in NL en de baas van de ME in Rotterdam vertelden dat het niet zo had gemoeten en dat de leidinggevende dit niet meer kan flikken zonder eruit te vliegen.. moet je nagaan hoe vaak het fout gaat (zonder videobeelden) en dat ze hun ongelijk niet toe zullen geven..
de flh
 de flh - donderdag 17 maart 2011 - 12:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 maart 2011 - 12:38 schreef HansZ4 het volgende:

[..]

Ik was eens opgepakt met oud en nieuw omdat ze toch wat mensen moesten pakken.. kan henkie wel gaan zeggen dat ik maar gewoon weg moest rennen toen ze het om 3 uur snachts mooi vonden geweest, maar ik ben niet voor niks vrij gesproken..
Ik zat toen in dat busje toen er 1 tegen een ander zei: Jammer dat we er niet meer konden pakken..

Heb je schadeclaim ingediend? Was die mogelijkheid er?
HansZ4
 HansZ4 - donderdag 17 maart 2011 - 13:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 maart 2011 - 12:41 schreef de flh het volgende:

[..]

Heb je schadeclaim ingediend? Was die mogelijkheid er?
Hmm ik heb 9 uur vastgezeten en ben niet geslagen met een stok ofzo.. het is met oud en nieuw 2009 gebeurd dus dat is al ff geleden.. ik zou moeten voorkomen maar mn verklaring was al genoeg om er vanaf te zijn
Maximus
 Maximus - donderdag 17 maart 2011 - 13:19   quote  deeplink  
Tijd voor een soort van proefproces. Aanklagen die hap!
de flh
 de flh - donderdag 17 maart 2011 - 13:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 maart 2011 - 13:19 schreef Maximus het volgende:
Tijd voor een soort van proefproces. Aanklagen die hap!
Zowiezo. Als je wordt vrijgesproken heb je volgens mij recht op schadevergoeding.
HansZ4
 HansZ4 - donderdag 17 maart 2011 - 13:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 maart 2011 - 13:29 schreef de flh het volgende:

[..]

Zowiezo. Als je wordt vrijgesproken heb je volgens mij recht op schadevergoeding.
Meen je dat? nja ik zeg wel vrijgesproken maar ik heb er gewoon niks meer van gehoord.. Ik zou moeten voorkomen maar dat is er niet van gekomen, waarschijnlijk omdat ze wisten dat ik het ging winnen. Ik had namelijk geen bullshit in mn verklaring staan, ik ben niet lastig geweest nadat ik opgepakt was en er was videobewijs dat ik niks bijzonder deed.
Maximus
 Maximus - donderdag 17 maart 2011 - 14:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 maart 2011 - 13:49 schreef HansZ4 het volgende:

[..]

Meen je dat? nja ik zeg wel vrijgesproken maar ik heb er gewoon niks meer van gehoord.. Ik zou moeten voorkomen maar dat is er niet van gekomen, waarschijnlijk omdat ze wisten dat ik het ging winnen. Ik had namelijk geen bullshit in mn verklaring staan, ik ben niet lastig geweest nadat ik opgepakt was en er was videobewijs dat ik niks bijzonder deed.
Dus je hebt je verklaring en je bewijs dat je moest voorkomen. Plus je hebt Videobewijs...
Ik zou zeggen: Klaag de ME Rotterdam aan! Elke advocaat zal je prodeo bij willen staan omdat ze deze zaak gewoon gaan winnen! Goede publiciteit voor de advocaat en een hele dikke schadevergoeding voor jou die je mooi ken storten aan VVF:)
HansZ4
 HansZ4 - donderdag 17 maart 2011 - 14:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 maart 2011 - 14:20 schreef Maximus het volgende:

[..]

Dus je hebt je verklaring en je bewijs dat je moest voorkomen. Plus je hebt Videobewijs...
Ik zou zeggen: Klaag de ME Rotterdam aan! Elke advocaat zal je prodeo bij willen staan omdat ze deze zaak gewoon gaan winnen! Goede publiciteit voor de advocaat en een hele dikke schadevergoeding voor jou die je mooi ken storten aan VVF:)
Whahaa die schadevergoeding zou ik dan gebruiken om mn boete van 150 euro af te betalen.. jaja ff door de stad rijden met je scooter en een dronkelap waarschuwen door middel van je toeter kost 150 euro.

Ik heb trouwens geen bewijs gekregen dat ik voor moest komen.. dat zei die politieadvocaat alleen ofzo.. En het is inmiddels al een jaar geleden..
de flh
 de flh - donderdag 17 maart 2011 - 14:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 maart 2011 - 14:40 schreef HansZ4 het volgende:

[..]

Whahaa die schadevergoeding zou ik dan gebruiken om mn boete van 150 euro af te betalen.. jaja ff door de stad rijden met je scooter en een dronkelap waarschuwen door middel van je toeter kost 150 euro.

Ik heb trouwens geen bewijs gekregen dat ik voor moest komen.. dat zei die politieadvocaat alleen ofzo.. En het is inmiddels al een jaar geleden..
dan ben je dus ook niet vrijgesproken, maar goed.
hotjumper
 hotjumper - donderdag 17 maart 2011 - 18:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 maart 2011 - 14:50 schreef de flh het volgende:

[..]

dan ben je dus ook niet vrijgesproken, maar goed.
Hadden ze waarschijnlijk geen zaak.dan hoor je niks meer. Maar Henk ze vragen toch om getuigen? misschien blijkt dan juist dat de kit goed zat?
De Spot
 De Spot - donderdag 17 maart 2011 - 19:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 maart 2011 - 08:57 schreef henkie1969 het volgende:
ja hoor, de politie heeft het weer gedaan
nu zal ik iedereen wel weer over me vallen, maar ik ga al 30 jaar naar het stadion, en heb nog nooit, echt nooit, wat te maken gehad met de politie, weet je waarom? omdat ik me normaal gedraag. verbeter de wereld, begin bij jezelf.
maar ik ben bang dat ik de enige ben die er zo over denkt.
Iedere situatie is anders je kan er pas over oordelen als jezelf zoiets meemaakt...heb ook gekke dingen meegemaakt met ME zomaar rammen ineens...wel stoer hoor met een helm knuppel paard....ik zeg maar dit laat je nooit provoceren...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 17 maart 2011 door De Spot --
HansZ4
 HansZ4 - donderdag 17 maart 2011 - 19:28   quote  deeplink  
Inderdaad, alles doen wat de overheid wil en je laten leiden als een lammetje. je moet ze ook niet recht in de ogen aankijken want als ze dat niet pikken is het je eigen schuld.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3098
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Getuigenoproep FEYENOORD -NAC









0.0073051