BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: VD Wiel en Alderweireld te lief ??

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Passs
 Passs - dinsdag 22 maart 2011 - 21:14   quote  deeplink  
Eerst lees je dat doedelzak van pisvee zo graag tegen VD Wiel wil spelen omdat hij niet schopt enzo en nu lees je weer dat die Arnautovic zijn lievelings verdediger Alderweireld is ?

Zo leuk is dit niet om te lezen vind ik. Aanvallers moeten juist bang zijn voor verdedigers van Ajax. Alderweireld en VD Wiel zijn dus eigenlijk een beetje te lief in het veld en naar mijn mening moeten het eigenlijk meer ''kl**tzakken'' worden,, net als Ooijer.

Wat vinden jullie ?
cvita
 cvita - dinsdag 22 maart 2011 - 21:42   quote  deeplink  
Ze moeten gewoon eens de hele wedstrijd geconcentreerd blijven, is een mentale kwestie !
remco k
 remco k - dinsdag 22 maart 2011 - 23:19   quote  deeplink  
Denk dat beiden als verdediger wel wat harder mogen worden, al hebben we daar in NL niet heel veel last van aangezien we (nog wel) de minst gepasseerde defensie hebben van de Eredivisie..
Afcarius
 Afcarius - dinsdag 22 maart 2011 - 23:39   quote  deeplink  
goede verdedigers hebben die hardheid niet nodig. Mathijssen vind ik bijvoorbeeld een goede verdediger, en vermaelen ook, dat zijn nou niet bepaald de hardste. Bij Ajax is het belangrijker dat ze ook kunnen aanvallen en goed kunnen passen, daarom staan er geen beulen maar meer voetballende verdedigers. Als ze nu ook nog eens sterker worden, spelen ze niet meer bij ajax let maar op.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 22 maart 2011 door Afcarius --
sebas79
 sebas79 - woensdag 23 maart 2011 - 00:44   quote  deeplink  
Allemaal schijnverdedigers (behalve vertonghen) ,ze lopen allemaal achteruit maar doen niks .Ze lopen nooit naar iemand toe ,pakken geen bal af. Kijk maar is naar het verschil met twente ,barca , dortmund (goeie aanvallende ploegen) .
roeliskoel
 roeliskoel - woensdag 23 maart 2011 - 07:55   quote  deeplink  
Ik vind Alderweireld nog steeds veelbelovend, Van Der Wiel denkt dat hij goed is, maar laat het dit seizoen behoorlijk afweten. Vertonghen is een wereldvoetballer en doet me denken aan Rijkaard, maar hij heeft wel een betrouwbare keeper (...) en een goede maat naast hem nodig.
alibabba
 alibabba - woensdag 23 maart 2011 - 14:45   quote  deeplink  
Ik vind Alderweireld een veel betere ontwikkeling doormaken dan vd.Wiel, maar vd.Wiel heeft meer klasse. Ik denk dat vd.Wiel zich niet kan opladen voor wedstrijden in de Eredivisie tegen mindere clubs. Hij zou in de Premier League makkelijk meekunnen nu, omdat ie dan veel meer geinspireerd is. Eigenlijk had ik vd.Wiel een tijd als centrale verdediger gezien in zijn beginfase, want dan was ie nu veelzijdiger geweest en had ie meer bagage gehad.

Alderweireld valt wel eens door de mand als het hele elftal niet scherp is en dan heeft hij niet het vermogen het tij te keren. Ik heb hem in het Belgisch elftal ook als rechtsback gezien en dat kan ie ook vrij aardig.
AFCAMylife
 AFCAMylife - woensdag 23 maart 2011 - 14:50   quote  deeplink  
Vind Alderweireld mischien wel één van de betere verdedigers van Nederland. af en toe moet die jongen net effe iets eerder op de man afstappen en niet teveel afwachten.

Van der Wiel vind ik naast de schoenen lopen. bij elke stap dat ie zet lijkt het wel: "wat doe ik hier in Amsterdam".
EUMD
 EUMD - donderdag 24 maart 2011 - 12:19   quote  deeplink  
Ik vind het belachelijk wat mensen over v/d Wiel zeggen. Dat deze jongen zich te goed zou voelen voor Ajax, of te weinig inzet toont.
Hij komt in principe pas "net kijken" en heeft na een uitstekend vorig seizoen (zijn eerste als gewaardeerde basiskracht, dus het eerste jaar waar er ook echt druk bij komt kijken omdat er dingen van je verwacht worden) ook nog even een WK gespeeld. Uiteraard speelt nu dus (mentale) vermoeidheid mee.
Dit hoeft v/d Wiel zelf niet eens echt door te hebben, dit is gewoon een normale reactie van een uitgeput lichaam. Dit heeft NIETS met inzet te maken. Je kan je prima voor 100% inzetten terwijl je lichaam mentaal en fysiek maar in staat is om tot 90% te gaan.
Ja, zijn prestaties zijn minder dan vorig jaar, maar dit is volkomen logisch! Laten we deze jongen nou alsjeblieft niet gaan afvallen, maar gewoon heel erg blij zijn dat een van de meest veelbelovende backs van Europa bij ons Ajax rond loopt.
Ik ben er van overtuigd dat we volgend jaar weer een v/d Wiel zien die het niveau van vorig jaar benaderd of misschien nog wel overtreft! En dan worden zijn rushes "gewoon" weer effectief, en komen zijn voorzetten ook weer aan.
Overigens is zelfs een v/d Wiel in deze wat mindere (en nog steeds niet slechte, zoals mensen ons willen laten geloven!) vorm, nog van een uitstekende waarde voor dit Ajax.
Dus stop met zeuren, en laten we hem zo lang mogelijk in Amsterdam proberen te houden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 24 maart 2011 door EUMD --
Kick Schouten
 Kick Schouten - donderdag 24 maart 2011 - 13:29   quote  deeplink  
Vooral Gregory vind ik n zwakke vedediger, dromerig lijkt soms gedrogeerd
Kick

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 8734
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: VD Wiel en Alderweireld te lief ??

0.0060129