|
|
verbrande harry
|
|
|
De aanklager van de KNVB heeft vijf wedstrijden schorsing geëist, waarvan één voorwaardelijk, tegen ADO-speler Lex Immers. Hij zong, na de 3-2 overwinning op Ajax, leuzen als 'we gaan op jodenjacht', 'kanker ajacied' en 'hamas, hamas, alle joden aan het gas'.
ADO-trainer John van den Brom is voor één wedstrijd geschorst, medespeler Vicento krijgt één wedstrijd voorwaardelijk. De twee spelers en trainer hebben tot 17.00 uur de tijd om in beroep te gaan.
http://www.ajaxshowtime.com/voetbalnieuws/50357/immers-vijf-wedstrijden-geschorst.html |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
lekker hoor...en van der brom komt krijgt een wedstrijd.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 maart 2011 door verbrande harry -- |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Zo 03-04-11 FC Utrecht ADO Den Haag 12.30 uur Za 09-04-11 ADO Den Haag Vitesse 19.45 uur Zo 17-04-11 AZ ADO Den Haag 14.30 uur Vr 22-04-11 ADO Den Haag FC Twente 20.45 uur
Had voor mij wel een wedstrijd minder mogen krijgen,immers is wel belangrijk voor ado |
|
|
|
|
Harm de Graaf
|
|
|
quote:Op woensdag 23 maart 2011 - 21:28 schreef nemam-tiL het volgende:Zo 03-04-11 FC Utrecht ADO Den Haag 12.30 uur Za 09-04-11 ADO Den Haag Vitesse 19.45 uur Zo 17-04-11 AZ ADO Den Haag 14.30 uur Vr 22-04-11 ADO Den Haag FC Twente 20.45 uur Had voor mij wel een wedstrijd minder mogen krijgen,immers is wel belangrijk voor ado Zo is het idd... Eigenlijk wordt Ajax nu indirect nogmaals genaaid. ;-) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op woensdag 23 maart 2011 - 21:28 schreef nemam-tiL het volgende:Zo 03-04-11 FC Utrecht ADO Den Haag 12.30 uur Za 09-04-11 ADO Den Haag Vitesse 19.45 uur Zo 17-04-11 AZ ADO Den Haag 14.30 uur Vr 22-04-11 ADO Den Haag FC Twente 20.45 uur Had voor mij wel een wedstrijd minder mogen krijgen,immers is wel belangrijk voor ado Tering... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Jaja een en precies 1 wedstrijd meer als vertonghen |
|
|
|
|
Afcarius
|
|
|
tukkers hebben altijd knvb voordeel |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Vertongen kreeg 3 potjes voor KUTKAKKERLAKKEN...... Wat Imemrs roept is wel iets anders natuurlijk... WE GAAN OP JODENJACHT, en KUTKANKER AJACIED... Niks met Twente te maken... |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Nou, ze balen niet denk ik dat Immers niet meedoet dan ;) Belangrijke speler in het team.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Precies hoe kan je het bedenken |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
quote: Inderdaad...werkelijk schandalig. Ook de straf vind ik schandalig, vind zelfs dat de straf lager had moeten zijn als bij Vertonghen want die deed het op nationale tv bij grote huldiging terwijl Immers het in vrij besloten kring deed.
Joden schreeuwen moord en brand als ze iets wordt aangedaan...maar ze moorden en vernederen al meer dan 60 jaar de Palestijnen en daar hoor ik ze niet over.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 24 maart 2011 door Rogier -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Rogier, Vertonghen deed het zeker niet op nationale tv, in de Arena was echt geen nationale media hoor. Ook dat kwam gewoon via een filmpje met een mobieltje op Youtube terecht. Overigens had de straf voor Immers van mij net zo hoog mogen als die van Jan, maar Immers heeft de schijn van racisme natuurlijk hierin wel heel nadrukkelijk tegen.
Goed, van Vertonghen vond ik het onzin dat de KNVB actie ondernam, en bij Immers vind ik dat eigenlijk ook wel. De KNVB heeft echter A gezegd, en dus moeten ze nu B zeggen. EN dan wordt het en optelsom van zaken waar de KNVB heel scherp op is.
Tja, dan kan je vallen over de geuzennaam joden. Voor andere clubs is het en scheldwoord, en niemand weet meer waar het vandaag komt. Dat als als argument gebruiken is heel erg goedkoop en riekt naar het goed praten van wat gewoon fout is. Punt is dat je naast rivaliteit ook respect mag hebben voor elkaar. Als dat op deze wijze met voeten wordt getreden neemt de KNVB dus actie. Dan moet je niet zeiken, niet als je Immers heet en niet als je Vertonghen. 's Avonds een vent.... |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op donderdag 24 maart 2011 - 09:53 schreef Rogier het volgende:[..] Inderdaad...werkelijk schandalig. Ook de straf vind ik schandalig, vind zelfs dat de straf lager had moeten zijn als bij Vertonghen want die deed het op nationale tv bij grote huldiging terwijl Immers het in vrij besloten kring deed. Joden schreeuwen moord en brand als ze iets wordt aangedaan...maar ze moorden en vernederen al meer dan 60 jaar de Palestijnen en daar hoor ik ze niet over. Wel je feiten op een rijtje houden Rogier. Verthongen was in de Arena en AT5 filmde dit. Geen nationale tv alleen regionaal. En zijn woorden zijn wel van een iets andere strekking. 'Hamas' is al een reden om een trein terug te sturen. Ben het met je eens dat het besloten was maar als je op een podium klimt terwijl er 'Hamas Hamas Joden aan het gas' gezongen wordt moet je wijzer zijn en dit afkeuren. Niet door de vingers zien...
en andersom klopt ook helemaal maar staat los van dit gegeven feit. Wij hebben besloten dat Joden niet meer vervolgd worden na WOII Misschien moet jij ook maar eens een bezoekje aan Westerbork plegen ;) |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op donderdag 24 maart 2011 - 09:53 schreef Rogier het volgende:[..] Inderdaad...werkelijk schandalig. Ook de straf vind ik schandalig, vind zelfs dat de straf lager had moeten zijn als bij Vertonghen want die deed het op nationale tv bij grote huldiging terwijl Immers het in vrij besloten kring deed. Joden schreeuwen moord en brand als ze iets wordt aangedaan...maar ze moorden en vernederen al meer dan 60 jaar de Palestijnen en daar hoor ik ze niet over. Echt werkelijk de grootste onzin die je verkondigd. Daarbij heeft het laatste totaal niets met voetbal te maken, maar meer met politiek. Hou deze dingen dus ook gescheiden.
Echter zoals eerder vermeld deed Vertonghen het niet voor de nationale tv, maar voor de regionale omroep AT5. Dat deze zender tegenwoordig bijna landelijk te zien is, is niet de schuld van Vertonghen. Daarnaast vind ik de strekking van woorden die Immers gebruikt tientallen malen erger dan de woorden van Vertonghen. Het enige wat Vertonghen riep was kutkakkerlakken, daarintegen bezigde Immers woorden als "kankerajacied" en meer van dergelijke woorden. Dan noem ik nog niet eens "Jodenjacht". Overigens vind ik beide straffen nergens op slaan, maar zoals eerder aangegeven kon de KNVB niets anders doen dat ook hier een straf uitdelen. Wie namelijk A zegt moet ook B zeggen. Hiermee ben ik het dus eens met 1 van de andere reageerders in dit forum. Neemt niet weg dat ik het nergens op vind slaan, net zoals ik de straf van Vertonghen onzin vond. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op donderdag 24 maart 2011 - 11:28 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Echt werkelijk de grootste onzin die je verkondigd. Daarbij heeft het laatste totaal niets met voetbal te maken, maar meer met politiek. Hou deze dingen dus ook gescheiden. Echter zoals eerder vermeld deed Vertonghen het niet voor de nationale tv, maar voor de regionale omroep AT5. Dat deze zender tegenwoordig bijna landelijk te zien is, is niet de schuld van Vertonghen. Daarnaast vind ik de strekking van woorden die Immers gebruikt tientallen malen erger dan de woorden van Vertonghen. Het enige wat Vertonghen riep was kutkakkerlakken, daarintegen bezigde Immers woorden als "kankerajacied" en meer van dergelijke woorden. Dan noem ik nog niet eens "Jodenjacht". Overigens vind ik beide straffen nergens op slaan, maar zoals eerder aangegeven kon de KNVB niets anders doen dat ook hier een straf uitdelen. Wie namelijk A zegt moet ook B zeggen. Hiermee ben ik het dus eens met 1 van de andere reageerders in dit forum. Neemt niet weg dat ik het nergens op vind slaan, net zoals ik de straf van Vertonghen onzin vond. Er was wel één enorm groot verschil. Jan Vertongen riep dit bij de huldiging waar ook kinderen bij waren. En voor heel veel Ajacieden die niks met dit soort uitingen hebben. Om dan een menigte op te jutten met "HET ZIJN MAAR KÚÚÚTKAKKERLAKKEN" is in mijn ogen niet zomaar iets wat je teniet moet doen als niet zo heel erg. Dat Immers in een besloten kring, wat toevallig door de tand des tijds gefilmd is, anti-Ajax liederen zingt en daarbij de meest kwetstende koren gebruikt die ze niet in het openbaar meer kunnen gebruiken is uiteraard dom maar niet meer dan dat. Door het Youtube-filmpje heeft de Televaag dit aangegrepen om een hetze te starten tegen Ado. Lex Immers was misschien geen lieverdje vroeger maar om nu te zeggen dat hij als een ontspoorde voetballer op de velden aanwezig was afgelopen seizoen?
p.s.: wil het niet voor Immers opnemen maar ik verafschuw de hetze-mogelijkheden van de media. |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
quote:Op donderdag 24 maart 2011 - 11:12 schreef Ride het volgende:[..] en andersom klopt ook helemaal maar staat los van dit gegeven feit. Wij hebben besloten dat Joden niet meer vervolgd worden na WOII Misschien moet jij ook maar eens een bezoekje aan Westerbork plegen ;) Ik heb helemaal niet besloten dat joden niet meer vervolgd mogen worden..niemand heeft dat gedaan. Zou lekker zijn....omdat ze 60 jaar geleden vervolgd zijn (vegreet niet....er zijn 60 miljoen andere europeanen omgekomen!) mogen wij ze nu niet meer aanspreken op de 60 jaar lange bezetting van en gruwlijkheden in Palestina ? En ik ben me enorm bewust van wat zich in de geschiedenis afgespeeld heeft...ik heb het zelfs uitvoerig bestudeert. Honderden uren lang.....en geloof me.....wat je op school hebt geleerd is allemaal westerse propaganda onzin.
of zoals de ISraelische minister in interview zegt " Anti-Semitisme....het is een truck die we al 60 jaar lang gebruiken om criticasters de mond te snoeren"
http://www.youtube.com/watch?v=jUGVPBO9_cA
en zo is het maar net.
Ik dacht overigens dat de huldiging op SBS6 was....excuses.
quote:Echt werkelijk de grootste onzin die je verkondigd. Daarbij heeft het laatste totaal niets met voetbal te maken, maar meer met politiek. Hou deze dingen dus ook gescheiden. Volgens mij heeft de KNVB en politiek dit voorval na een sportwedstrijd okk niet gescheiden dus doe ik dat ook niet. Is in dit geval ook niet mogelijk lijkt me.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 24 maart 2011 door Rogier -- |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op donderdag 24 maart 2011 - 13:09 schreef Rogier het volgende:[..] Ik heb helemaal niet besloten dat joden niet meer vervolgd mogen worden..niemand heeft dat gedaan. Zou lekker zijn....omdat ze 60 jaar geleden vervolgd zijn (vegreet niet....er zijn 60 miljoen andere europeanen omgekomen!) mogen wij ze nu niet meer aanspreken op de 60 jaar lange bezetting van en gruwlijkheden in Palestina ? En ik ben me enorm bewust van wat zich in de geschiedenis afgespeeld heeft...ik heb het zelfs uitvoerig bestudeert. Honderden uren lang.....en geloof me.....wat je op school hebt geleerd is allemaal westerse propaganda onzin. of zoals de ISraelische minister in interview zegt " Anti-Semitisme....het is een truck die we al 60 jaar lang gebruiken om criticasters de mond te snoeren" http://www.youtube.com/watch?v=jUGVPBO9_cAen zo is het maar net. Ik dacht overigens dat de huldiging op SBS6 was....excuses. [..] Volgens mij heeft de KNVB en politiek dit voorval na een sportwedstrijd okk niet gescheiden dus doe ik dat ook niet. Is in dit geval ook niet mogelijk lijkt me. Eeeh... ik ook niet maar met WIJ bedoel ik Nederland als samenleving. Als JIJ het anders wilt moet je een politieke partij beginnen en 13 miljoen volgers hebben. Dan zal er wel wat veranderen.
Helaas telt de grote gemeenschap.
en wat jij propaganda noemt is natuurlijk nooit eenzijdig ;)
Eerlijk gezegt kan het me echt geen reet boeien wat er buiten mijn eigen huis gebeurt. Zolang we maar normaal doen en in vrede leven. Dat die Joden en Palestina's elkaar al een paar honderden jaren af maken zou me aan mijn reet roesten. Waarom denk je dat de bijbel geschreven is, om volgers te hebben en te geloven dat zij de enige waarheid in pacht hebben. Zodat eenieder die gelooft er alles aan zal doen om het te beschermen. Helaas hebben de Allah volgers dezelfde plaatsen in hun eigen geloof dus Bethlehem en Jeruzalem zijn de 'heilige' plaatsen. Voordat die mafketels een bijna 2000 jaar geleden hier kwamen leefden wij nog in een vrij rustige wereld met wat gekke Romeinen, Hunnen, Saksen, Vikingen, etc. die onze kop kwamen afhakken. Dus je gejank om die arme Palestijnen is een miniscuul druppeltje op de gloeiende plaat...
Zonde van je studietijd geweest.. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op donderdag 24 maart 2011 - 12:52 schreef Ride het volgende:[..] Er was wel één enorm groot verschil. Jan Vertongen riep dit bij de huldiging waar ook kinderen bij waren. En voor heel veel Ajacieden die niks met dit soort uitingen hebben. Om dan een menigte op te jutten met "HET ZIJN MAAR KÚÚÚTKAKKERLAKKEN" is in mijn ogen niet zomaar iets wat je teniet moet doen als niet zo heel erg. Dat Immers in een besloten kring, wat toevallig door de tand des tijds gefilmd is, anti-Ajax liederen zingt en daarbij de meest kwetstende koren gebruikt die ze niet in het openbaar meer kunnen gebruiken is uiteraard dom maar niet meer dan dat. Door het Youtube-filmpje heeft de Televaag dit aangegrepen om een hetze te starten tegen Ado. Lex Immers was misschien geen lieverdje vroeger maar om nu te zeggen dat hij als een ontspoorde voetballer op de velden aanwezig was afgelopen seizoen? p.s.: wil het niet voor Immers opnemen maar ik verafschuw de hetze-mogelijkheden van de media. Ride ik heb het ook niet over het moment wanneer het gezongen wordt, maar welke taal er gebezigd worden. Ik vind het woord kanker een schandaliger woord dan kut. Daarbij vind ik de straffen en de hetze die tegen beide spelers zijn gestart, want ook rondom het gebeuren met Vertonghen heeft dit een aantal dagen de krant en tv gedomineerd, dom en totaal nutteloos. Neemt niet weg dat ik de strekking en hetgeen er is geroepen erger vind bij Lex, maar dat is mijn eigen mening. Wanneer en waar dat wordt geroepen vindt ik geen discussie waard.
Trouwens lijkt het mij dat het bij Immers niet in besloten kring is gebeurd, daar volgens mij elk supportershome voor alle bezoekers te betreden is. Dus ook voor kinderen, vrouwen en bobo's
Dus uiteindelijk zijn we het qua strekking van het verhaal wel met elkaar eens. ;-) |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op donderdag 24 maart 2011 - 13:09 schreef Rogier het volgende:[..] Ik heb helemaal niet besloten dat joden niet meer vervolgd mogen worden..niemand heeft dat gedaan. Zou lekker zijn....omdat ze 60 jaar geleden vervolgd zijn (vegreet niet....er zijn 60 miljoen andere europeanen omgekomen!) mogen wij ze nu niet meer aanspreken op de 60 jaar lange bezetting van en gruwlijkheden in Palestina ? En ik ben me enorm bewust van wat zich in de geschiedenis afgespeeld heeft...ik heb het zelfs uitvoerig bestudeert. Honderden uren lang.....en geloof me.....wat je op school hebt geleerd is allemaal westerse propaganda onzin. of zoals de ISraelische minister in interview zegt " Anti-Semitisme....het is een truck die we al 60 jaar lang gebruiken om criticasters de mond te snoeren" http://www.youtube.com/watch?v=jUGVPBO9_cAen zo is het maar net. Ik dacht overigens dat de huldiging op SBS6 was....excuses. [..] Volgens mij heeft de KNVB en politiek dit voorval na een sportwedstrijd okk niet gescheiden dus doe ik dat ook niet. Is in dit geval ook niet mogelijk lijkt me. Tja, ben het wel met je eens, knvb heeft in dit geval voetbal en politiek niet gescheiden gehouden. Ja het is kwetsend voor bepaalde doelgroepen, maar wat niet. Ik vind het ook kwetsend voor Verhoeven dat ze steeds Pizza zeggen... en wat dacht je van die oude Den Haag keeper die zich in zijn reet liet neuken... We leven in een vrij land, maar mogen niet zeggen wat we willen? Vind het ook heel flauw dat Vertonghen werd geschorst. Ajax wordt nu idd extra genaaid, want van dit soort schorsingen hebben andere ploegen profijt van. ALs je echt iets wil doen, dan moet je ze anders straffen, eerlijk straffen. Eventueel boete en de volgende keer dat ze tegen Ajax spelen mogen niet meedoen tegen Ajax, dan ben je eerlijk bezig met straffen.
Oja, ik vind ziektes zoals Kanker wel heel erg. Dat is iets wat je dagelijks ziet en dat is niet tijdsgebonden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 24 maart 2011 door Ajax we love you -- |
|
|
|