BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Hypocriet: Uri Coronel wil af van geuzennaam Joden

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 23 maart 2011 - 20:43   quote  deeplink  
Uri Coronel wil dat supporters van Ajax stoppen met het gebruik van Joden als geuzennaam. De voorzitter van Ajax zelf van Joodse komaf doet zijn oproep na de ophef die ontstond na de wedstrijd tussen ADO Den Haag en Ajax (3-2). Op een feest in het supportershonk schreeuwde middenvelder Lex Immers: ,,We gaan op Jodenjacht!

,,Heb de grootheid om te stoppen met het gebruik van de geuzennaam Joden!, doet Ajax-voorzitter Coronel een emotionele oproep in De Telegraaf. ,,Onze fans zijn niet verantwoordelijk voor lui die zulke verwerpelijke taal uitbraken. Maar door wat hun gezang kennelijk uitlokt, moeten ze er echt mee stoppen.

Hitlergroet
Coronel zegt regelmatig gekwetst te worden als voorzitter van Ajax. ,,Ik heb businessclubleden van FC Utrecht horen zingen dat ze op Jodenjacht gingen en ben door een haag van de Hitlergroet brengende jongeren De Kuip ingegaan. Het is onbeschrijfelijk wat er dan door je heen gaat.

,,In de twintig jaar dat de discussie al wordt gevoerd om daar een einde aan te maken, heb ik altijd mijn uiterste best gedaan. Op verzoek van mijn voorganger John Jaakke heb ik zelfs op het moment dat ik niet eens in het bestuur zat in het supportershome een gesprek gevoerd met honderden fans. Maar uiteindelijk heeft het niks opgeleverd. Zij zagen Joden als geuzennaam. En ik moet eerlijk zeggen: ze gebruiken die naam alleen heel positief.

,,Er is een punt geweest dat ik door alle spreekkoren de functie van voorzitter niet wilde aanvaarden. Maar uiteindelijk ben ik toch in het bestuur gestapt. Dat ik de leus heb geaccepteerd is niet het goede woord, want het gebruik van Joden en alle reacties van fans van andere clubs storen mij misschien wel meer dan wie dan ook. Maar het was zó ingeburgerd, dat ik dacht dat het niet meer viel te veranderen. Maar ik ben niet murw gebeukt. Indien er nu weer een zinvolle discussie wordt gevoerd over het beëindigen van de geuzennaam Joden, wil ik graag een bijdrage leveren.

Immers
ADO Den Haag is in afwachting van de strafzaak die de KNVB heeft ingesteld tegen Immers. De middenvelder kijkt in het AD nog een keer terug op het incident. ,,Ik heb er echt heel veel spijt van wat er in het supportershome is gebeurd. Dat meen ik echt, laat Immers weten. ,,Met joden heb ik alleen Ajax bedoeld. Ik realiseer mij nu hoe kwetsend de liederen die toen ook door mij gezongen zijn, kunnen zijn voor de joodse bevolkingsgroep in ons land. Met de hand op mijn hart zweer ik dat ik dat niet zo bedoeld heb. Hierbij bied ik daarvoor nogmaals mijn excuses aan.

Immers laat verder weten dat hij zich mee heeft laten slepen met de
vreugde van het moment. ,,Ik schaam mij daar diep voor. Als
profvoetballer heb je een voorbeeldfunctie en ik heb onbedoeld wel een heel slecht voorbeeld gegeven. Ik kan dat helaas niet terugdraaien.

Net als Immers trekt ooktrainer John van den Brom het boetekleed
aan. ,,Wij hebben met zijn allen een voorbeeldfunctie. Dit was
voor ons een heel duur leermoment. Als je een fout maakt, moet je
op de blaren zitten, maar het liefst zou ik willen dat ik dit allemaal terug kan draaien.

Leuk van Uri Coronel en hij als echte Joodse burger mag deze terechte mening hebben
maar in al die jaren dat ik naar de KUIP gaat heb ik nog NOOIT een haag van jongeren gezien die de hitler groet deden.Tuurlijk haal Feyenoord er maar weer bij....

Ik zat ook kicken te luisteren vanochtend en daar was die 020 kut konijn abnormaal
zijn grappen aan het vertellen.Op de vraag van Patrick kicken voor welke club dat konijn was antwoorden hij Ajax.Niks mis mee maar hij zei dat hij dit seizoen ook wel een zwak had voor Ado Den Haag..Hij had daar eerder moeite mee want die Hagenezen daar was alleen maar vechten vroeger....
Nou beste kut konijn die van 020 zijn natuurlijk nette jongetjes???Antwerpen slopen en 2 Duitste steden,telkens maar contact zoeken met de FR hooligans maar als je dan op je kloten krijgt is het de schuld van de Feyenoord hooligans ????

Daarnaast hebben er ook nog eens 70 volgesnoven neuzen het Adohonk aangevallen
daar waren op dat moment 3 volwassenen binnen en 4 kinderen...Eerst gooiden ze rookbommen naar binnen en nitraten om daarna met honkbalknuppels alles kort en klein
te slaan...Als klap op de vuurpijl werd er een ventje van 14 jaar afgevoerd met messteken...

Ook 020 Harry vermegen kwam nog ff aan het woord ,ook zo`n mooi voorbeeld
om alleen de tegenpartij aan te vallen....

Als ze in de arena en diverse stadion zingen dat zij super Joden zijn,dan
is het niet vreemd dat de rest van Nederland zeggen dat ze tering Joden zijn....

De mensen van het Joodse ras hebben gelijk als dat hun raakt want het gaat niet
om hun...Nee het gaat om Ajacieden de fucking Calimero`s van Nederland....
Die Uri Coronel heeft een groot punt en hij heeft gelijk maar begin eerst bij jezelf
want nu heb je jezelf gebombardeerd tot tering Jood terwijl ik niet eens je afkomst bedoelt

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 maart 2011 door Leon FR1908 --
Terminator
 Terminator - woensdag 23 maart 2011 - 20:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 maart 2011 - 20:43 schreef Leon FR1908 het volgende:
Uri Coronel wil dat supporters van Ajax stoppen met het gebruik van Joden als geuzennaam. De voorzitter van Ajax zelf van Joodse komaf doet zijn oproep na de ophef die ontstond na de wedstrijd tussen ADO Den Haag en Ajax (3-2). Op een feest in het supportershonk schreeuwde middenvelder Lex Immers: ,,We gaan op Jodenjacht!

,,Heb de grootheid om te stoppen met het gebruik van de geuzennaam Joden!, doet Ajax-voorzitter Coronel een emotionele oproep in De Telegraaf. ,,Onze fans zijn niet verantwoordelijk voor lui die zulke verwerpelijke taal uitbraken. Maar door wat hun gezang kennelijk uitlokt, moeten ze er echt mee stoppen.

Hitlergroet
Coronel zegt regelmatig gekwetst te worden als voorzitter van Ajax. ,,Ik heb businessclubleden van FC Utrecht horen zingen dat ze op Jodenjacht gingen en ben door een haag van de Hitlergroet brengende jongeren De Kuip ingegaan. Het is onbeschrijfelijk wat er dan door je heen gaat.

,,In de twintig jaar dat de discussie al wordt gevoerd om daar een einde aan te maken, heb ik altijd mijn uiterste best gedaan. Op verzoek van mijn voorganger John Jaakke heb ik zelfs op het moment dat ik niet eens in het bestuur zat in het supportershome een gesprek gevoerd met honderden fans. Maar uiteindelijk heeft het niks opgeleverd. Zij zagen Joden als geuzennaam. En ik moet eerlijk zeggen: ze gebruiken die naam alleen heel positief.

,,Er is een punt geweest dat ik door alle spreekkoren de functie van voorzitter niet wilde aanvaarden. Maar uiteindelijk ben ik toch in het bestuur gestapt. Dat ik de leus heb geaccepteerd is niet het goede woord, want het gebruik van Joden en alle reacties van fans van andere clubs storen mij misschien wel meer dan wie dan ook. Maar het was zó ingeburgerd, dat ik dacht dat het niet meer viel te veranderen. Maar ik ben niet murw gebeukt. Indien er nu weer een zinvolle discussie wordt gevoerd over het beëindigen van de geuzennaam Joden, wil ik graag een bijdrage leveren.

Immers
ADO Den Haag is in afwachting van de strafzaak die de KNVB heeft ingesteld tegen Immers. De middenvelder kijkt in het AD nog een keer terug op het incident. ,,Ik heb er echt heel veel spijt van wat er in het supportershome is gebeurd. Dat meen ik echt, laat Immers weten. ,,Met joden heb ik alleen Ajax bedoeld. Ik realiseer mij nu hoe kwetsend de liederen die toen ook door mij gezongen zijn, kunnen zijn voor de joodse bevolkingsgroep in ons land. Met de hand op mijn hart zweer ik dat ik dat niet zo bedoeld heb. Hierbij bied ik daarvoor nogmaals mijn excuses aan.

Immers laat verder weten dat hij zich mee heeft laten slepen met de
vreugde van het moment. ,,Ik schaam mij daar diep voor. Als
profvoetballer heb je een voorbeeldfunctie en ik heb onbedoeld wel een heel slecht voorbeeld gegeven. Ik kan dat helaas niet terugdraaien.

Net als Immers trekt ooktrainer John van den Brom het boetekleed
aan. ,,Wij hebben met zijn allen een voorbeeldfunctie. Dit was
voor ons een heel duur leermoment. Als je een fout maakt, moet je
op de blaren zitten, maar het liefst zou ik willen dat ik dit allemaal terug kan draaien.
ach je weet toch hoe ze zijn!Huichelaars eerste klas!
Ze doen weer eens alsof ze slachtoffer zijn hahaha

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 maart 2011 door Terminator --
Milo
 Milo - woensdag 23 maart 2011 - 20:54   quote  deeplink  
we gaan op jodenjacht!!!!!!!!!!!!!!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 23 maart 2011 - 21:00   quote  deeplink  
Leuk van Uri Coronel en hij als echte Joodse burger mag deze terechte mening hebben
maar in al die jaren dat ik naar de KUIP gaat heb ik nog NOOIT een haag van jongeren gezien die de hitler groet deden.Tuurlijk haal Feyenoord er maar weer bij....

Ik zat ook kicken te luisteren vanochtend en daar was die 020 kut konijn abnormaal
zijn grappen aan het vertellen.Op de vraag van Patrick kicken voor welke club dat konijn was antwoorden hij Ajax.Niks mis mee maar hij zei dat hij dit seizoen ook wel een zwak had voor Ado Den Haag..Hij had daar eerder moeite mee want die Hagenezen daar was alleen maar vechten vroeger....
Nou beste kut konijn die van 020 zijn natuurlijk nette jongetjes???Antwerpen slopen en 2 Duitste steden,telkens maar contact zoeken met de FR hooligans maar als je dan op je kloten krijgt is het de schuld van de Feyenoord hooligans ????

Daarnaast hebben er ook nog eens 70 volgesnoven neuzen het Adohonk aangevallen
daar waren op dat moment 3 volwassenen binnen en 4 kinderen...Eerst gooiden ze rookbommen naar binnen en nitraten om daarna met honkbalknuppels alles kort en klein
te slaan...Als klap op de vuurpijl werd er een ventje van 14 jaar afgevoerd met messteken...

Ook 020 Harry vermegen kwam nog ff aan het woord ,ook zo`n mooi voorbeeld
om alleen de tegenpartij aan te vallen....

Als ze in de arena en diverse stadion zingen dat zij super Joden zijn,dan
is het niet vreemd dat de rest van Nederland zeggen dat ze tering Joden zijn....

De mensen van het Joodse ras hebben gelijk als dat hun raakt want het gaat niet
om hun...Nee het gaat om Ajacieden de fucking Calimero`s van Nederland....
Die Uri Coronel heeft een groot punt en hij heeft gelijk maar begin eerst bij jezelf
want nu heb je jezelf gebombardeerd tot tering Jood terwijl ik niet eens je afkomst bedoelt
sevillana
 sevillana - woensdag 23 maart 2011 - 21:01   quote  deeplink  
Joden
Ajax supporters met Israëlische vlag in de Amsterdam ArenA

Spelers en supporters van Ajax werden in het verleden al aangesproken als 'Joden'.
Supporters hebben dit als geuzennaam overgenomen.
De herkomst van deze naam is onderwerp van discussie omdat Ajax van oorsprong geen Joodse voetbalclub is.
Voor de Tweede Wereldoorlog waren Wilhelmina Vooruit en Hortus Eendracht Doet Winnen (tegenwoordig gefuseerd onder de naam WV-HEDW) dé Joodse clubs van Amsterdam.
Al voor de oorlog speelden er Joodse voetballers bij Ajax, alleen niet significant méér dan bij de andere Amsterdamse clubs.
De aanhang was echter wel van meer Joodse afkomst en zo hing er in de jaren dertig van de vorig eeuw al een Joods imago rond de club.
Aanhangers van bezoekende teams zagen dat er veel Joodse supporters aanwezig waren.
Het bestuur van Ajax en het CIDI hebben zich altijd verzet tegen het gekoketteer met het jodendom.
Verder heeft Ajax verschillende bekende Joodse spelers en verenigingsmensen gehad.
In het eerste elftal hebben in de loop der jaren niet meer dan een handvol spelers van Joodse komaf gespeeld.
Voor de oorlog waren dat Johnny Roeg en de in Auschwitz omgekomen Eddy Hamel.
In de jaren zestig speelden Bennie Muller en mister Ajax Sjaak Swart als Joodse spelers voor de club.
De laatste Joodse speler bij Ajax was Daniël de Ridder.
Buiten het veld waren er verzorger Salo Muller en bestuurders Jaap van Praag en Michael van Praag.
Anno 2009 is de Joodse Uri Coronel voorzitter van de club.
Verder werden er in de beginjaren feesten georganiseerd in Joodse ontmoetingsplaatsen als het Tuschinski Theater en café de Ysbreeker.]
Buiten Nederland hanteert ook het Londense Tottenham Hotspur de geuzennaam 'Joden'.
Volgens Amsterdammers is de bijnaam afkomstig van de vele supporters die vroeger per fiets naar de wedstrijden reden.
Daarbij passeerden zij de Nieuwmarkt/Waterloopleinbuurt (de Jodenhoek) en de Transvalbuurt waar ook veel joodse mensen woonden.
Men gebruikte dan vaak de uitdrukking "Wij gaan naar de Joden"
(Wikipedia)

Een vorm van zelfkastijding dus van die snavels?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 maart 2011 door sevillana --
ovi
 ovi - woensdag 23 maart 2011 - 21:01   quote  deeplink  
En maar huilen die joden
MMM
 MMM - woensdag 23 maart 2011 - 21:06   quote  deeplink  
Stink (k)neuzen
Els
 Els - woensdag 23 maart 2011 - 21:34   quote  deeplink  
Uri Coronel ziet dingen in de Kuip die ik nog nooit gezien heb, maar goed, hij komt dan ook in de kleedkamer van de tegenstander en op het ereterras, en ik zit alleen maar op T.
hotjumper
 hotjumper - woensdag 23 maart 2011 - 21:35   quote  deeplink  
Hand, eigen boezem enzo, zie afca.
Milo
 Milo - woensdag 23 maart 2011 - 21:38   quote  deeplink  
jankert die uri
hotjumper
 hotjumper - woensdag 23 maart 2011 - 21:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 maart 2011 - 21:34 schreef Els het volgende:
Uri Coronel ziet dingen in de Kuip die ik nog nooit gezien heb, maar goed, hij komt dan ook in de kleedkamer van de tegenstander en op het ereterras, en ik zit alleen maar op T.
Ze draaien zeker ook Duitse marsmuziek in het maasgebouw....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 maart 2011 door hotjumper --
Quiroz
 Quiroz - woensdag 23 maart 2011 - 22:04   quote  deeplink  
Lekker laten gaan, het blijft een triest clubje, maar ik snap best dat Coronel er zich aan stoort. Iedereen beleeft het op een andere manier natuurlijk.
Anti-sterretje
 Anti-sterretje - woensdag 23 maart 2011 - 22:23   quote  deeplink  
Zijn ze Amsteruzalem vergeten dat meneer Vertonghen of zoiets het
over kakkerlakken had...? En maar janken, nezen...
hotjumper
 hotjumper - woensdag 23 maart 2011 - 22:25   quote  deeplink  
Maar nu maar migreren naar neuzen of ADO forum dit topic!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 23 maart 2011 - 22:30   quote  deeplink  
Antisemitisme is niet te wijten aan Ajax

Het CIDI vervult een nuttige rol bij het waarschuwen voor de toenemende antisemitische agressie. Maar met het oproepen van Ajax-supporters om zich niet meer Joden te noemen, spoort het aan tot zinloze symboolpolitiek

Door Gerry van der List

Antisemitisme niet de schuld van Ajax
Voor minderheden wordt het in Nederland steeds onaangenamer. De oorzaak soms zijn simpele verklaringen echt de beste is de sterke groei van het aantal allochtonen.

Al dan niet door de islam geïnspireerde allochtonen die discrimineren op een manier die in Nederland voorgoed tot het verleden leek te behoren.

Apen
Joden bijvoorbeeld hebben last van deze discriminatie. In de Koran valt herhaaldelijk te lezen dat Allah ze heeft vervloekt en dat ze worden omschreven als apen en zwijnen. Het principiële islamitische antisemitisme wordt versterkt door een gevoel van verbondenheid met de Palestijnen.

Marokkanen in Slotervaart worden net zo onderdrukt als hun geloofsgenoten in Gaza, dat is zo ongeveer het sentiment. Door de afkeer onder allochtonen van Israël en Joden neemt het aantal antisemitische incidenten toe. Het Centrum Informatie Documentatie Israël (CIDI) waarschuwt daar terecht voor.

Onzinnig
Maar het CIDI dreigt nu zijn hand te overspelen. In een brief roept het de supporters van Ajax op om zich niet meer de geuzennaam Joden aan te meten. Dat zou namelijk antisemitische reacties uitlokken.

Dit is toch wel een vreemd verzoek. De Hamas, Hamas, Joden aan het gas-kreten op de voetbaltribunes zijn een onaangenaam geluid, van een overigens erg kleine groep. Maar het is tamelijk onzinnig om de oorzaak van die spreekkoren en zelfs van geweld buiten het stadion bij de Ajax-supporter te leggen.

Godenzonen
Bovendien spoort het CIDI aan tot zinloze symboolpolitiek. Als Ajacieden zich voortaan Godenzonen zouden noemen, zou het probleem niet kleiner worden.

Het probleem is niet een bijnaam, maar onverdraagzaamheid. Onverdraagzaamheid die bestreden dient te worden door harde maatregelen tegen antisemitische agressie.

http://www.elsevier.nl/web/10226500/Opinie/Commentaren/Antisemitisme-is-niet-te-wijten-aan-Ajax.htm?forum=193151&showall=true
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - woensdag 23 maart 2011 - 22:33   quote  deeplink  
Het staat ook in de koran, dus er zal dan toch misschien wel een kern van waarheid in zitten? En dat schijnt het echte boek te zijn.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 23 maart 2011 - 22:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 maart 2011 - 22:23 schreef Anti-sterretje het volgende:
Zijn ze Amsteruzalem vergeten dat meneer Vertonghen of zoiets het
over kakkerlakken had...? En maar janken, nezen...
Wat Vertonghen had gezegt intresseerde mij geen reet alleen
die grote bek na een verkregen finale van 2 wedstrijden was minder...
Vertonghen kreeg 2 wedstrijden dus dan had Immers er ook 2 mogen hebben..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 23 maart 2011 - 22:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 maart 2011 - 22:35 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Wat Vertonghen had gezegt intresseerde mij geen reet alleen
die grote bek na een verkregen finale van 2 wedstrijden was minder...
Vertonghen kreeg 2 wedstrijden dus dan had Immers er ook 2 mogen hebben..
Eens want nu is hij er bij de tukkers er niet bij
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 23 maart 2011 - 22:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 maart 2011 - 22:33 schreef detrapstaandervanvak het volgende:
Het staat ook in de koran, dus er zal dan toch misschien wel een kern van waarheid in zitten? En dat schijnt het echte boek te zijn.
Waar woon jij dan?In arabie
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 23 maart 2011 - 22:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 maart 2011 - 22:37 schreef nemam-tiL het volgende:

[..]

En hoe zit het met de Vicento??Die heeft ook gezongen?
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 23 maart 2011 - 22:39   quote  deeplink  
1 wedstrijd voorwaardelijk
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - woensdag 23 maart 2011 - 22:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 maart 2011 - 22:38 schreef nemam-tiL het volgende:

[..]

Waar woon jij dan?In arabie
Lijkt er soms wel op ja.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 23 maart 2011 - 22:41   quote  deeplink  
En van de Brom deed niet mee,stond niet op de tafel(was zijn assistent) moet 1 wedstrijd op de tribune
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 23 maart 2011 - 22:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 maart 2011 - 22:39 schreef nemam-tiL het volgende:
1 wedstrijd voorwaardelijk
huhh ???Dus de 1 krijgt 4 wedstrijden en de ander 1 voorwaardelijk?
Ook vreemd......
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 23 maart 2011 - 22:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 maart 2011 - 22:40 schreef detrapstaandervanvak het volgende:

[..]

Lijkt er soms wel op ja.
breek me de bek niet open,dat gevoel heb ik ook soms
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 23 maart 2011 - 22:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 maart 2011 - 22:41 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

huhh ???Dus de 1 krijgt 4 wedstrijden en de ander 1 voorwaardelijk?
Ook vreemd......
nu je het zegt is inderdaad vreemd maar vincento is uit jong oranje gekicked dus zal wel meewegen
craven
 craven - woensdag 23 maart 2011 - 22:44   quote  deeplink  
wat is 020 dan? wij zijn groter dan dat, wij zijn feyenoord!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 23 maart 2011 - 22:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 maart 2011 - 22:44 schreef craven het volgende:
wat is 020 dan? wij zijn groter dan dat, wij zijn feyenoord!
dan wat ?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 23 maart 2011 - 22:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 maart 2011 - 22:41 schreef nemam-tiL het volgende:
En van de Brom deed niet mee,stond niet op de tafel(was zijn assistent) moet 1 wedstrijd op de tribune
Tja heel Nederland staat opeens op z`n kop...

Het had mooier geweest als het aangepakt zou worden voordat
er een incident had plaats gevonden..
Ik vind het allemaal hypocriet en om Feyenoord erbij te halen(Uri C)
is helemaal jammer.Hamasen word volop gedaan dat zal ik niet ontkennen
maar een haag van jongeren die de hitlergroet deden is een hele vieze leugen..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 maart 2011 door Leon FR1908 --
hotjumper
 hotjumper - woensdag 23 maart 2011 - 22:45   quote  deeplink  
CIDI heeft een politieke agenda met betrekking tot de promotie van de staat Israël, dat is hun goed recht, daarvoor hebben we hier een vrije democratie. Maar in feite doen ze niet veel anders dan Quiroz die begint te schreeuwen "discriminatie, discriminatie" als hij een onvoldoende haalt op school.
craven
 craven - woensdag 23 maart 2011 - 22:45   quote  deeplink  
Groter dan al dat hypocriete gedoe
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 23 maart 2011 - 22:45   quote  deeplink  
dan 020 ik vind het prima man wat jij wil
Quiroz
 Quiroz - woensdag 23 maart 2011 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 maart 2011 - 22:30 schreef nemam-tiL het volgende:

Het CIDI vervult een nuttige rol bij het waarschuwen voor de toenemende antisemitische agressie. Maar met het oproepen van Ajax-supporters om zich niet meer Joden te noemen, spoort het aan tot zinloze symboolpolitiek

Door Gerry van der List

Voor minderheden wordt het in Nederland steeds onaangenamer. De oorzaak soms zijn simpele verklaringen echt de beste is de sterke groei van het aantal allochtonen.

Al dan niet door de islam geïnspireerde allochtonen die discrimineren op een manier die in Nederland voorgoed tot het verleden leek te behoren.

Apen
Joden bijvoorbeeld hebben last van deze discriminatie. In de Koran valt herhaaldelijk te lezen dat Allah ze heeft vervloekt en dat ze worden omschreven als apen en zwijnen. Het principiële islamitische antisemitisme wordt versterkt door een gevoel van verbondenheid met de Palestijnen.

Marokkanen in Slotervaart worden net zo onderdrukt als hun geloofsgenoten in Gaza, dat is zo ongeveer het sentiment. Door de afkeer onder allochtonen van Israël en Joden neemt het aantal antisemitische incidenten toe. Het Centrum Informatie Documentatie Israël (CIDI) waarschuwt daar terecht voor.

Onzinnig
Maar het CIDI dreigt nu zijn hand te overspelen. In een brief roept het de supporters van Ajax op om zich niet meer de geuzennaam Joden aan te meten. Dat zou namelijk antisemitische reacties uitlokken.

Dit is toch wel een vreemd verzoek. De Hamas, Hamas, Joden aan het gas-kreten op de voetbaltribunes zijn een onaangenaam geluid, van een overigens erg kleine groep. Maar het is tamelijk onzinnig om de oorzaak van die spreekkoren en zelfs van geweld buiten het stadion bij de Ajax-supporter te leggen.

Godenzonen
Bovendien spoort het CIDI aan tot zinloze symboolpolitiek. Als Ajacieden zich voortaan Godenzonen zouden noemen, zou het probleem niet kleiner worden.

Het probleem is niet een bijnaam, maar onverdraagzaamheid. Onverdraagzaamheid die bestreden dient te worden door harde maatregelen tegen antisemitische agressie.

http://www.elsevier.nl/web/10226500/Opinie/Commentaren/Antisemitisme-is-niet-te-wijten-aan-Ajax.htm?forum=193151&showall=true
Dat is het punt toch ook niet joh
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - woensdag 23 maart 2011 - 22:46   quote  deeplink  
We hebben er al bijna eentje over de streep. Hij is bijna uit de kast:)
Quiroz
 Quiroz - woensdag 23 maart 2011 - 22:46   quote  deeplink  
Net als Anne Frank, die kwam ook uit de kast!
R()b
 R()b - woensdag 23 maart 2011 - 22:47   quote  deeplink  
Coronel vergeet ff de bommen op Rotterdam T-Shirts.
Vuile kut homo!
Kijk naar je eigen clubje.
Els
 Els - woensdag 23 maart 2011 - 22:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 maart 2011 - 22:30 schreef nemam-tiL het volgende:

Door Gerry van der List

Apen

Onzinnig

Godenzonen

Ben het in grote lijnen met je eens, vind het ook wel een mooi stukje, maar actie leidt natuurlijk bijna altijd tot reactie. Er is vaak sprake van selectieve verontwaardiging. Het toenemende antisemitisme vindt zijn oorsprong niet in de stadions, maar is gelegen in de gevoelde frustratie van een aantal niet-westerse allochtonen en voor een heel klein gedeelte in het Midden-Oosten conflict. Juist binnen de stadions is het roepen van welke leuze dan ook inhoudsloos, er zit over het algemeen geen enkele andere gedachte achter dan de ander uitdagen, kwetsen en kleineren. Als iedereen z'n frustratie en ergernis achter kan laten in het stadion, zou het juist enigzins therapeutisch kunnen zijn.
De emoties tussen vrnl Feyenoord en Ajax moeten genormaliseerd worden. De beste stap daarin is een sterk, succesvol Feyenoord, dus er is bij ons, voor de lieve vrede, nog een hoop werk aan de winkel.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 23 maart 2011 - 22:47   quote  deeplink  
Onzinnig

Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 23 maart 2011 - 22:47   quote  deeplink  
Dit is het punt
Els
 Els - woensdag 23 maart 2011 - 22:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 maart 2011 - 22:37 schreef nemam-tiL het volgende:

[..]

Ja, de KNVB heeft jullie wel te pakken.....
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - woensdag 23 maart 2011 - 22:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 maart 2011 - 22:45 schreef hotjumper het volgende:
CIDI heeft een politieke agenda met betrekking tot de promotie van de staat Israël, dat is hun goed recht, daarvoor hebben we hier een vrije democratie. Maar in feite doen ze niet veel anders dan Quiroz die begint te schreeuwen "discriminatie, discriminatie" als hij een onvoldoende haalt op school.
QUIROZ////JOOD?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 maart 2011 door detrapstaandervanvak --
craven
 craven - woensdag 23 maart 2011 - 22:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 maart 2011 - 22:45 schreef nemam-tiL het volgende:
dan 020 ik vind het prima man wat jij wil
lezen mafkees
Quiroz
 Quiroz - woensdag 23 maart 2011 - 22:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 maart 2011 - 22:47 schreef nemam-tiL het volgende:
Onzinnig

Natuurlijk is het een feit dat het door Ajax komt dat er in stadions anti Jodenliederen gezongen moeten worden, of hebben jullie Joodse vlaggen in het stadion omdat jullie de kleurencombinatie zo leuk vinden? Ik zing op straat ook wel is Hamas Hamas Joden aan het gas en dat komt echt niet omdat er in 1921 een paar joden bij jullie speelden, maar omdat jullie dat als geuzennaam hebben.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 23 maart 2011 - 22:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 maart 2011 - 22:48 schreef craven het volgende:

[..]

lezen mafkees
Lezen vriend klinkt beter je was me net iets voor
Quiroz
 Quiroz - woensdag 23 maart 2011 - 22:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 maart 2011 - 22:45 schreef hotjumper het volgende:
hahaha 1 grote racistenbende hier idd
Quiroz
 Quiroz - woensdag 23 maart 2011 - 22:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 maart 2011 - 22:49 schreef nemam-tiL het volgende:

[..]

Lezen vriend klinkt beter je was me net iets voor
Het is een vriend van de joden?
craven
 craven - woensdag 23 maart 2011 - 22:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 maart 2011 - 22:50 schreef Quiroz het volgende:

[..]

Het is een vriend van de joden?
dat was jij toch?
hotjumper
 hotjumper - woensdag 23 maart 2011 - 22:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 maart 2011 - 22:50 schreef Quiroz het volgende:

[..]

hahaha 1 grote racistenbende hier idd
In dit geval kan het het CIDI niet schelen.
Quiroz
 Quiroz - woensdag 23 maart 2011 - 22:55   quote  deeplink  
Nee sinds ik me rechterhand in de lucht hield toen ik iemand nawees en er toevallig een jood langskwam wil het maar nie lukken om vrienden met ze te worden
hotjumper
 hotjumper - woensdag 23 maart 2011 - 22:56   quote  deeplink  
Hahaha

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Hypocriet: Uri Coronel wil af van geuzennaam Joden

0.0073180