BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Cruijff gaat de strijd aan en wijkt niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - vrijdag 25 maart 2011 - 12:10   quote  deeplink  
Jaja, ik weet het, weer een topic hierover, alleen is het verschil dat Cruijff heeft aangegeven dat hij er vol voor gaat, en waarschijnlijk zal snel, het bestuur gaan vallen (eigen mening)

Nu de onderhandelingen tussen Ajax en de klankbordgroep van Johan Cruijff in een impasse verkeren, verwacht men dat er een bijzondere algemene ledenvergadering wordt uitgeschreven. Hier zou men vervolgens de mogelijkheid hebben om de huidige directie te ontslaan en de weg vrij te maken voor Cruijff en consorten.

De vergadering zal komen als er circa tien (ere)leden er mee in stemmen en moet binnen drie weken gehouden worden. De leden kunnen vervolgens de vereniging en de verenigingscommissarissen (Uri Coronel, Joop Krant en Cor van Eijden) weg sturen. Er zal dan een nieuwe raad van commissarissen aangesteld woren en deze hebben dan de mogelijkheid om de voltallige directie van de club te ontslaan.

Cruijff gokt nu op een dergelijke situatie en heeft de buitengewone algemene ledenvergadering inmiddels aangevraagd. "Van daaruit kan de ledenraad voor een verandering in de RvC zorgen", aldus Cruijff.

Donderdagavond botste Johan Cruijff met de directie van Ajax. De clublegende stelde dat de volledige zeggenschap binnen de club in handen moest komen te liggen van het trio Jonk, De Boer en Bergkamp. Het bestuur bleek echter niet bereid alle touwtjes uit handen te geven en weigerde vooralsnog te adviezen van Cruijff door te voeren.
Pietje
 Pietje - vrijdag 25 maart 2011 - 12:13   quote  deeplink  
Het zou een prachtig scenario zijn, Remco!
remco k
 remco k - vrijdag 25 maart 2011 - 12:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 maart 2011 - 12:13 schreef Pietje het volgende:
Het zou een prachtig scenario zijn, Remco!
laten we het hopen, het stemt mij in ieder geval erg goed, dat hij niet de handdoek in de ring gooit
Pietje
 Pietje - vrijdag 25 maart 2011 - 12:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 maart 2011 - 12:50 schreef remco k het volgende:

[..]

laten we het hopen, het stemt mij in ieder geval erg goed, dat hij niet de handdoek in de ring gooit
Klopt, Remco. Dat had ik ook in mijn post in "mijn" topic geplaatst. Ik hoop van ganser harte, dat Johan tot het bittere einde volhoudt. Ik ben er heilig van overtuigd dat (bijna) alle Ajaxfans achter El Salvador staan. Misschien tegen beter weten in, maar laten we met z'n allen hopen, dat Johan en zijn clubje het voor elkaar krijgt om de bestuurders/managers weg te krijgen. Om met zijn eigen woorden te spreken: als het niet linksom lukt, dan maar rechtsom...
Rogier
 Rogier - vrijdag 25 maart 2011 - 13:20   quote  deeplink  
Doet me ook goed...en het moet ook gebeuren nu. Nu is het moment. Ajax doet pijn aan mijn ogen.
El Salvador
 El Salvador - vrijdag 25 maart 2011 - 13:30   quote  deeplink  
Ik wijk niet! Zoals jullie van mij mogen verwachten, ga in nu verder tot dat een van de partijen op zijn rug ligt.
In mijn actieve carrière was ik reeds een winnaar en zo zal ik mij nu ook laten zien. Het is nu mee gaan met mijn plannen of DOOD.

Ook weten jullie dat ik geen, bij voorbaat verloren strijd aan ga.
De drie bestuurders hebben de balle verstand van het spelletje dus de winnaar is bij voorbaat bekend.
Deze heren kunnen dus vast gaan uitzien naar een andere hobby.
Keje zal de nieuwe groep gaan voorszitten.

Al die meelopers worden bedankt voor de moeite en zullen als beloning een seizoenkaart van Feijenoord krijgen.
Dan kunnen zij zien wat er was gebeurd als deze actie niet door mij was uitgevoerd.

Ik hoop op jullie warme steun,

JC
Ride
 Ride - vrijdag 25 maart 2011 - 13:38   quote  deeplink  
Geen probleem
busje440
 busje440 - vrijdag 25 maart 2011 - 14:00   quote  deeplink  
trio Jonk, De Boer en Bergkamp. Laat Me Niet Lachen
Cruijff.wel het Beste voor Ajax ik wel het nog wel zien.
Maar Zelf alles alleen beslissen doe het bestuur weg en zet Cruijff daar neer.
Johan Cruijff zet organisatie neer, 'verder niets en weg is die.
en onze blind daar word weer mee gezold
Rogier
 Rogier - vrijdag 25 maart 2011 - 14:12   quote  deeplink  
Goed geschreven busje. Ben het nog aan het ontcijferen, maar je hebt iig een poging gedaan.

had het er net met collega over....laatste keer dat Cruyff het voor het zeggen had bij Ajax was eind jaren 80....dus de Ajax spelers waar Van Gaal zijn successen mee behaalde waren de jeugdspelers onder Cruyff.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 25 maart 2011 door Rogier --
bully
 bully - vrijdag 25 maart 2011 - 14:24   quote  deeplink  
het gaat er om dat de jeugtspelers de kans krijgen.
en dat is de laatste jaren te weinig gebeurt.
dat heeft niks te maken met beleid van cruif in jaren 80.
een onervaren bergkamp gelijk de algemene leiding van jeugdopleiding lijkt mij niet slim.
en dit bestuur wil al die plannen wel uitvoeren maar niet zo abrupt als cruif dat wil.
omdat er ook nog anderen bij zijn betrokken.
die van de ene op andere dag werkloos worden zoals oa blind.
5 mensen waarvan 4 misschien andere functie krijgen.
en staan die wel op andere functie tewachten?
en cruif zet alles neer en is daarna weer weg.
en als het misgaat gaat hij roepen ze hebben het niet goed uitgevoert.
Rogier
 Rogier - vrijdag 25 maart 2011 - 14:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 maart 2011 - 14:24 schreef bully het volgende:
het gaat er om dat de jeugtspelers de kans krijgen.
en dat is de laatste jaren te weinig gebeurt.
dat heeft niks te maken met beleid van cruif in jaren 80.
een onervaren bergkamp gelijk de algemene leiding van jeugdopleiding lijkt mij niet slim.
en dit bestuur wil al die plannen wel uitvoeren maar niet zo abrupt als cruif dat wil.

Dat heeft absoluut met Cruyff te maken. We kunnen iedereen wel in het eerste zetten, de kwaliteit die nu doorkomt is middelmaat. Anita, Emanuelson, vd Wiel, De Jong etc = middelmaat !

De spelers die toen doorkwamen werden wereldtop.

Wat denk jij dat Cruyff tegen Berkamp zegt....hier ga zitten en los het op zonder dat bergkamp van alle kanten door iedereen wordt gestuurd en gesteund ? Tuurlijk niet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 25 maart 2011 door Rogier --
sil
 sil - vrijdag 25 maart 2011 - 14:33   quote  deeplink  
Teken de petitie!

http://www.axci.nl/index.php?petitie=18731
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 25 maart 2011 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 maart 2011 - 14:29 schreef Rogier het volgende:

[..]

Dat heeft absoluut met Cruyff te maken. We kunnen iedereen wel in het eerste zetten, de kwaliteit die nu doorkomt is middelmaat. Anita, Emanuelson, vd Wiel, De Jong etc = middelmaat !

De spelers die toen doorkwamen werden wereldtop.

Wat denk jij dat Cruyff tegen Berkamp zegt....hier ga zitten en los het op zonder dat bergkamp van alle kanten door iedereen wordt gestuurd en gesteund ? Tuurlijk niet.
v/d Wiel vind ik niet middelmaat, maar verder heb je wel gelijk ook met je vorige bericht
Ride
 Ride - vrijdag 25 maart 2011 - 14:43   quote  deeplink  
quote:
De eerste is er al
Blokkie1974
 Blokkie1974 - vrijdag 25 maart 2011 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
met alle respect...... dit ga ik niet ondertekenen.
ik teken pas als er een officieel "iets" naar buitenkomt.
Laat Vak410/ F-side/ AFCA maar een petitie op hun site neerzetten.
axci.nl zegt me niets !!!
Ride
 Ride - vrijdag 25 maart 2011 - 14:50   quote  deeplink  
http://www.nrc.nl/nieuws/2011/03/25/danny-blind-moest-van-cruijff-vandaag-al-oprotten/

Hahahaha, Rik van de Loog maakt nu wel heel spastische bewegingen.
Als een vis op het droge zit hij te happen..
bully
 bully - vrijdag 25 maart 2011 - 14:56   quote  deeplink  
ga de geschiedenis van ajax eens doorkijken.
er heeft altijd tijd tussen gezeten voordat de echte toppers tevoorschijn kwamen.
we hebben al meer magere jaren meegemaakt met de jeugd
en wat laatste jaren is doorgebroken is echt geen middelmaat.
sneijder van der vaart heitinga de jong enz en nu stekelenburg en van der wiel.
em meeste vergeten dat we nu in andere tijd leven.
waar andere clubs hun jeugdopleiding ook hebben verbetert dus er meer concurentie is.
plus dat de mentaliteit van de spelers heel anders is dan vroeger.
en wie zegt dat als de jeugdopleiding onder de onervaren bergkamp komt testaan het wel beter word.
goed voetballen is volgens mij wat anders als jeugdopleiding opnieuw opzetten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 25 maart 2011 door bully --
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 25 maart 2011 - 15:06   quote  deeplink  
IK wil eerst weten wat er in het voorstel stond van Cruijff, als het ongeveer hetgeen is wat ik hieronder neer heb gezet, dan moet het bestuur per direct opstappen

- Bestuur geeft aan wat de totale salariskosten mag zijn van de selectie.
Invulling hiervan wordt gedaan door Technische zaken.
- Bestuur moet aangeven hoeveel de technische mensen te besteden hebben voor nieuwe aankopen. (Slop geeft aan x miljoen voor aankopen beschikbaar)
- Training, jeugdopleiding en technische organisatie moet bepaald worden door de technische mensen met een totaal jaarbudget afgegeven door de directie.

Ofwel Directie bepaald hoeveel geld er beschikbaar is en verder houden ze zich op de achtergrond met het technisch beleid, dat is wat Cruijff wil volgens mij en dat is zoals het ook zou moeten in mijn ogen!!

Alleen als er meer geld beschikbaar moet komen of er meer geld voor salarissen moet komen dan gebudgeteerd, dan mag het bestuur zich daarmee bemoeien en eventueel Veto uitspreken.

Het is zo simpel en als dit erin stond en het bestuur ging hier niet mee akkoord, dan teken ik direct.
bully
 bully - vrijdag 25 maart 2011 - 15:34   quote  deeplink  
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=141358
http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuws/161414/Van_den_Boog_Goed_kijken_naar_een_vervolg.html
niet alleen de opruiende berichten van degeen lezen die hun zin niet krijgen maar wel alles.
busje440
 busje440 - vrijdag 25 maart 2011 - 15:35   quote  deeplink  
hoi Rogier ik bedoel het bestuur weg en wie moet het over te nemen
Cruijff voor, Rik van de Boog. maar ja dat wel hij niet dat zie ik niet gebeuren. en wie voor Uri Coronel? en Blind, die was voorbestemd technisch manager te worden, moet van Cruijff oprotten en Van den Boog kreeg gisteren van Johan Cruijff de opdracht om vanochtend al vijf werknemers van zijn club te ontslaan en ga zo maardoor
remco k
 remco k - vrijdag 25 maart 2011 - 15:40   quote  deeplink  
Als mensen niet functioneren binnen de club, wat heeft het dan voor zin, om te wachten met iemand ontslaan...
bully
 bully - vrijdag 25 maart 2011 - 15:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 maart 2011 - 15:40 schreef remco k het volgende:
Als mensen niet functioneren binnen de club, wat heeft het dan voor zin, om te wachten met iemand ontslaan...
wie zegt dat ze niet functioneren ?
cruif die alleen alles op afstand heeft bekeken?
alibabba
 alibabba - vrijdag 25 maart 2011 - 15:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 maart 2011 - 12:10 schreef remco k het volgende:
Jaja, ik weet het, weer een topic hierover, alleen is het verschil dat Cruijff heeft aangegeven dat hij er vol voor gaat, en waarschijnlijk zal snel, het bestuur gaan vallen (eigen mening)

Nu de onderhandelingen tussen Ajax en de klankbordgroep van Johan Cruijff in een impasse verkeren, verwacht men dat er een bijzondere algemene ledenvergadering wordt uitgeschreven. Hier zou men vervolgens de mogelijkheid hebben om de huidige directie te ontslaan en de weg vrij te maken voor Cruijff en consorten.

De vergadering zal komen als er circa tien (ere)leden er mee in stemmen en moet binnen drie weken gehouden worden. De leden kunnen vervolgens de vereniging en de verenigingscommissarissen (Uri Coronel, Joop Krant en Cor van Eijden) weg sturen. Er zal dan een nieuwe raad van commissarissen aangesteld woren en deze hebben dan de mogelijkheid om de voltallige directie van de club te ontslaan.

Cruijff gokt nu op een dergelijke situatie en heeft de buitengewone algemene ledenvergadering inmiddels aangevraagd. "Van daaruit kan de ledenraad voor een verandering in de RvC zorgen", aldus Cruijff.

Donderdagavond botste Johan Cruijff met de directie van Ajax. De clublegende stelde dat de volledige zeggenschap binnen de club in handen moest komen te liggen van het trio Jonk, De Boer en Bergkamp. Het bestuur bleek echter niet bereid alle touwtjes uit handen te geven en weigerde vooralsnog te adviezen van Cruijff door te voeren.
Hoeveel ereleden heeft AJAX eigenlijk en wie zijn het precies??? Weet iemand dat???
alibabba
 alibabba - vrijdag 25 maart 2011 - 15:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 maart 2011 - 14:00 schreef busje440 het volgende:
trio Jonk, De Boer en Bergkamp. Laat Me Niet Lachen
Cruijff.wel het Beste voor Ajax ik wel het nog wel zien.
Maar Zelf alles alleen beslissen doe het bestuur weg en zet Cruijff daar neer.
Johan Cruijff zet organisatie neer, 'verder niets en weg is die.
en onze blind daar word weer mee gezold
Busje komt zo......
alibabba
 alibabba - vrijdag 25 maart 2011 - 15:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 maart 2011 - 14:56 schreef bully het volgende:
ga de geschiedenis van ajax eens doorkijken.
er heeft altijd tijd tussen gezeten voordat de echte toppers tevoorschijn kwamen.
we hebben al meer magere jaren meegemaakt met de jeugd
en wat laatste jaren is doorgebroken is echt geen middelmaat.
sneijder van der vaart heitinga de jong enz en nu stekelenburg en van der wiel.
em meeste vergeten dat we nu in andere tijd leven.
waar andere clubs hun jeugdopleiding ook hebben verbetert dus er meer concurentie is.
plus dat de mentaliteit van de spelers heel anders is dan vroeger.
en wie zegt dat als de jeugdopleiding onder de onervaren bergkamp komt testaan het wel beter word.
goed voetballen is volgens mij wat anders als jeugdopleiding opnieuw opzetten.
Ik ben het niet met je eens Bully, maar dat wist je al;-)
alibabba
 alibabba - vrijdag 25 maart 2011 - 15:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 maart 2011 - 15:45 schreef bully het volgende:

[..]

wie zegt dat ze niet functioneren ?
cruif die alleen alles op afstand heeft bekeken?
Vind jij dat het goed gaat met AJAX Bully????????
alibabba
 alibabba - vrijdag 25 maart 2011 - 15:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 maart 2011 - 14:43 schreef Ride het volgende:

[..]

De eerste is er al
Is dit betrouwbaar Ride????
bully
 bully - vrijdag 25 maart 2011 - 16:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 maart 2011 - 15:55 schreef alibabba het volgende:

[..]

Ik ben het niet met je eens Bully, maar dat wist je al;-)
ieder zijn eigen mening.
ik ga nu eenmaal niet blindelings mee omdat cruif iets roept.
terwijl hij er al jaren voor is weg gelopen.
en vergeet dat het niet meer zo is als vroeger.
natuurlijk moet er iets veranderen.
maar je bent ook nog gebonden doordat ajax nog steeds op de beurs zit.
vind dat ze nu al op de goede weg zijn met de boer zodat eigen jeugd en het echte ajax spel weer terug komt.
en zoals cruif doet ajax met barcelona vergelijken is onzin.
en ook bij barcelona heeft hij deze vrijheid niet gehad die hij nu wil.
1nummer14
 1nummer14 - vrijdag 25 maart 2011 - 16:07   quote  deeplink  
quote:
Ik heb getekend.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 25 maart 2011 - 16:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 maart 2011 - 15:51 schreef alibabba het volgende:

[..]

Busje komt zo......
als hij geen lekke band heeft tenminste... :-)
bully
 bully - vrijdag 25 maart 2011 - 16:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 maart 2011 - 15:57 schreef alibabba het volgende:

[..]

Vind jij dat het goed gaat met AJAX Bully????????
denk wel dat ze de goede weg zijn ingeslagen.
maar de afbraak is iets van jaren dat je niet in een dag kan oplossen.
en natuurlijk worden er nog steeds foutjes gemaakt maar een foutloos iemand bestaat niet.
ook als ze mee waren gegaan met cruif waren er fouten gemaakt.
en wij weten natuurlijk ook niet alles wat daar intern gebeurd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 25 maart 2011 door bully --
ajaxamsterdam4ever
 ajaxamsterdam4ever - vrijdag 25 maart 2011 - 16:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 maart 2011 - 15:50 schreef alibabba het volgende:

[..]

Hoeveel ereleden heeft AJAX eigenlijk en wie zijn het precies??? Weet iemand dat???
dit zijn als het goed is de ereleden van ajax:
M.U. Coronel, H.J. Cruijff, H.P.J. Henrichs, A. Kraan, A.L. van Os, M. van Praag, W.F. Schoevaart, A.R. Been Sr, P.J. Keizer, J. Swart, F. Stempel, H.D. Dade H. Nzn., C.C. Holst, L.W. van Vliet, F.H. Stallman, K.W.F. v.d. Lee, H. Alofs, F. Schoevaart, J.J. Grootmeijer, J. Oudheusden, W.F. Egeman, J. Schoevaart, M.J. Koolhaas, J. Roodenburgh, Th.J.F. Brokmann Sr., F.H.W. de Bruijn, J. de Boer Sr., F. Couton, A.L. Desmit, W.G. Anderiesen, W.F. Volkers, J. Elzenga, R.P.J. Vunderink, C.H. Geudeker, G. de Jongh, J. Reynolds, F. Dukker Sr., A. de Wit Sr, W.F.C. Bruijnesteijn, J.H. Westrik, J. van Praag, J. Hordijk, M.J.W. Middendorp, M.H.J. Michels, H.G.A en Timman, J.H. Potharst

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 25 maart 2011 door ajaxamsterdam4ever --
soccer
 soccer - vrijdag 25 maart 2011 - 16:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 maart 2011 - 15:40 schreef remco k het volgende:
dus blind functioneert niet? heb ik ook altijd al gevonden hoor maar de meeste waren heel blij met hem.
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 25 maart 2011 - 16:51   quote  deeplink  
Waarom ken ik daar bijna niemand van??
Van die ereleden dan..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 25 maart 2011 door Hasjkoph --
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - vrijdag 25 maart 2011 - 16:53   quote  deeplink  
Tja, wat doet Blind nu helemaal voor de club, behalve z'n matige zoontje naar voren duwen?
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 25 maart 2011 - 17:04   quote  deeplink  
Ereleden
De ereleden van Ajax zijn: M.U. Coronel, H.J. Cruijff, H.P.J. Henrichs, A. Kraan, A.L. van Os, M. van Praag, W.F. Schoevaart, A.R. Been Sr, P.J. Keizer en J. Swart.

Overleden Ereleden van Ajax
F. Stempel, H.D. Dade H. Nzn., C.C. Holst, L.W. van Vliet, F.H. Stallman, K.W.F. v.d. Lee, H. Alofs, F. Schoevaart, J.J. Grootmeijer, J. Oudheusden, W.F. Egeman, J. Schoevaart, M.J. Koolhaas, J. Roodenburgh, Th.J.F. Brokmann Sr., F.H.W. de Bruijn, J. de Boer Sr., F. Couton, A.L. Desmit, W.G. Anderiesen, W.F. Volkers, J. Elzenga, R.P.J. Vunderink, C.H. Geudeker, G. de Jongh, J. Reynolds, F. Dukker Sr., A. de Wit Sr, W.F.C. Bruijnesteijn, J.H. Westrik, J. van Praag, J. Hordijk, M.J.W. Middendorp, M.H.J. Michels, H.G.A. Timman, J.H. Potharst en B. Haarms.

Leden van verdienste
De leden van verdienste van Ajax zijn: H. Bijvank, T. Bogaard, C.A. van Eijden, C.C. Harms, W.W. Heisterkamp, D.D.W. de Groot, M. Middendorp, I. Waas, L.M. van Wijk en R. Grootenboer, R. Ombre, F. Andriese, F. Thoolen, H. van Teunenbroek.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 25 maart 2011 - 17:04   quote  deeplink  
Biografiën van alle leden van de Ledenraad, per februari 2011

Frits Andriese (1948): Ajax-lid vanaf het seizoen 1959/60. Gehele Ajax-opleiding doorlopen, lid van de Bordjesclub, Lid van de Ledenraad vanaf 1983 en vanaf seizoen 1984/85 lid van de jeugdopleiding. Teammanager van B1. Werkzaam voor het Ministerie van Financiën.

Rob Been jr (1962): Actief (jeugd/amateur)speler vanaf 1977, lid Bordjesclub. Lid van de Ledenraad sinds 2007. Financieel geschoold. Zelfstandig ondernemer op gebied van sportmarketing.

Hein G.M. Blocks (1945): Geboren in Watergraafsmeer, adviseur/bestuurder, oud-bankier. Ajax-lid sinds 1991: lid Ledenraad en Financiële Commissie 1995-2001; lid bestuur/RvC 2001-januari 2006; opnieuw lid Ledenraad sinds 2008.

Dennis Bogaard (1972): Lid Ajax sinds 1981, Ajax- jeugdopleiding doorlopen, 12 seizoenen speler Ajax Zaterdag 1, 5 seizoenen elftalleider Ajax Zaterdag 1, thans spelend in Ajax Zaterdag 3, Lid Bordjesclub, lid van de Ledenraad sinds 2008, werkzaam als hypotheekadviseur.

Peter Boeve (1957): 296 officiële duels in Ajax 1 (1979-1987). Was trainer bij diverse betaald voetbalclubs. Seizoen 2000-2011 assistent-trainer Ajax. Eigen bedrijf: Peters Split Second.

Herman Bosschieter (1946): Geboren in Amsterdam-Oost en als jeugdleider in 1990 bij Ajax gekomen en sinds 1994 lid van de Ledenraad. Werkzaam als interim-manager voor eigen bureau.

Roger van Boxtel (1954): Ajax-fan vanaf 8 jaar, voetbalde bij DVH Amstelveen en SC Overamstel, lid Ledenraad sinds 2009. Oud Tweede Kamerlid en oud-minister, voorzitter Raad van Bestuur Menzis, aankomend lid Eerste Kamer.

Reinier van Dantzig (1949): Ajax-lid en sinds 2000 lid van de Ledenraad. Startte in 1976 eigen praktijk (sport)fysiotherapie in Amsterdam, opende in 2003 Sport Medisch Centrum op Olympiaplein. Was ook bij Ajax actief als fysiotherapeut. Verder actief (geweest) bij o.a. Nederlands elftal en Nederlands hockeyelftal. Werkte mee aan het rapport-Coronel.

Mark Geestman (1974): Lid van Ajax sinds 1992, 16 jaar speler van Ajax Zaterdag 1, Thans speler Ajax Zaterdag 3. Overige clubs AFC en FC Groningen. Hoogst gespeelde elftallen Jong Ajax / een oefenwedstrijd in Ajax 1. Partner Davinci Advies.

Harm Greving (1946): Ajax-scout sinds 1990 en lid van Ajax sinds 1997. Lid van de Ledenraad sinds 2007. Privé-voetbaltrainer sinds 1980. Opleiding grafische vakschool.

Dick de Groot (1941): Lid Ajax sinds 1962. Eerst als actief amateurspeler, daarna 32 jaar in dienst als jeugdtrainer. Lid van Verdienste en o.a. 6 jaar lid van de ondernemingsraad geweest. Zelfstandig ondernemer (slijterij, wijnhandel). Tweede helft 2010-2011 terug als jeugdtrainer Ajax-opleiding (A2).

Ruud Haarms (1961): Als jeugdspeler bij Ajax gekomen in 1970, teammanager bij de B-junioren, lid Bordjesclub, Ledenraad sinds 2006, opleiding HHS en werkzaam bij de Tweede Kamer der Staten Generaal.

Barry Hulshoff (1946): Speler Ajax 1 tussen 1966 en 1977 (385 officiële duels). Was daarna onder meer assistent-trainer Ajax en trainde als hoofdtrainer diverse clubs in België.

Ernst Ligthart (1969): (Amateur)speler vanaf 1995-2005, lid Ledenraad sinds 2004. Diverse commissies, Advocaat ondernemingsrecht. Maatschapsvoorzitter DijkstraVoermans.

Co Meijer(1946): Gespeeld bij Ajax 1956-1966, hele jeugdopleiding doorlopen, contractspeler geweest. Ook betaald voetbal gespeeld bij AZ, Blauw Wit, De Volewijckers. Sedert 2007 jeugdscout, sinds 2010 lid Ledenraad. Mede-eigenaar Voetbalacademie Haarlemmermeer.

Keje Molenaar (1958): Speler van Ajax 1 tussen 1980 en 1984. Advocaat sinds 1989 en sinds dit seizoen lid van de Ledenraad. Volgde in 2001 opleiding Management Betaald Voetbal KNVB.

Cees van Oevelen (1971): Lid van Ajax vanaf 1980, Ajax-opleiding doorlopen tot 1987, Ajax Zaterdag-speler vanaf 1991, lid van de Bordjesclub, Lid van Ledenraad vanaf 1997. Notaris te Amsterdam bij Greenberg Traurig LLp, specialisatie ondernemingsrecht.

Kees Timman (1944): Lid Ajax sinds 1961. Lid Ledenraad vanaf 1989 tot heden. Lid Financiële Commissie (87-90) en Statutencommissie (90-91). Zoon van H. Timman, penningmeester van Ajax 1964-1977. Was belastingadviseur en tot aan pensioen- (plv) voorzitter ondernemingsraad Belastingdienst Regio Holland-Midden.

Dick Schoenaker (1952): Onder contract bij Ajax vanaf 1976 tot 1985. Lid Ledenraad van 1994 tot 2006 en nu weer lid van Ledenraad. Bestuurslid van Lucky Ajax en leider van Jong Ajax. In het dagelijks leven accountmanager van intermediair Meeus te Amsterdam.

Marc Stuut (1979): Financieel beheerder Trebor Investeringen BV. Ajax- lid sinds 1988, 10 jaar jeugdopleiding, 3 jaar contractspeler, 6 jaar amateurspeler Ajax Zaterdag. Lid Ledenraad sinds 2007.

Cees Vervoorn (1960): Lector Topsport en Onderwijs bij UvA en HvA. Eerder voorzitter van het domein Bewegen, Sport en Voeding van de HvA (o.a. 11 jaar directeur ALO Amsterdam). Ajax: fan sinds 1964, lid sinds 2006. Lid Ledenraad sinds 2009. Als zwemmer, coach en bestuurder deelgenomen aan 10 Olympische Spelen met een vierde plaats (1980) als beste prestatie.

Klaas Vos (1949): Ajax- fan sinds 1958, Ajax-lid sinds 2000, lid Ledenraad sinds 2005. Voormalig predikant, reisleider (OAD), radioprogrammamaker VPRO en NOS Langs de Lijn, sinds 2009 wederom predikant, te Woensdrecht / Ossendrecht.

Aron Winter (1967): Speler van Ajax in drie periodes (1986-1992, 1999-2001 en 2002/2003). Daarna o.a. assistent-coach Oranje U 21 en tussen 2004 en 2009 assistent-trainer Jong Ajax. Speelde 84 interlands. Won met Oranje het EK van 1988 en met zijn clubs o.a. tweemaal de UEFA Cup (Ajax en Internazionale), Europa Cup II (Ajax) en landskampioenschap (Ajax).

Leo van Wijk (1946): Lid sinds 1956 en Lid van verdienste sinds 2000. Lid van Ledenraad sinds 1971 en lid van de Financiële Commissie sinds 1973. Ex-President-Directeur KLM. Vice-Chairman AirFrance-KLM en Voorzitter Skyteam.
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 25 maart 2011 - 17:06   quote  deeplink  
Hoe wordt je eigenlijk erelid?
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 25 maart 2011 - 17:12   quote  deeplink  
geen idee,googlde ff en kwam dit tegen,kwestie van kopieeren en plakken,dus hang me er ook niet aan op of het helemaal correct is
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 25 maart 2011 - 17:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 maart 2011 - 16:06 schreef bully het volgende:

[..]

ieder zijn eigen mening.
ik ga nu eenmaal niet blindelings mee omdat cruif iets roept.
terwijl hij er al jaren voor is weg gelopen.
en vergeet dat het niet meer zo is als vroeger.
natuurlijk moet er iets veranderen.
maar je bent ook nog gebonden doordat ajax nog steeds op de beurs zit.
vind dat ze nu al op de goede weg zijn met de boer zodat eigen jeugd en het echte ajax spel weer terug komt.
en zoals cruif doet ajax met barcelona vergelijken is onzin.
en ook bij barcelona heeft hij deze vrijheid niet gehad die hij nu wil.
Blind is een goede gozer, heeft veel als voetballer betekend, maar heel eerlijk gezegd heeft hij nog nooit goed gefunctioneerd. Als trainer niet, als coach was het kut, als td was het kut, zie spelers die hij binnenbracht. Nee hij blijft zitten omdat hij foto''s heeft van de directie leden van een heerlijk porno feestje, die bekostigd zijn van onze centen... (ok het laatste klopt waarschijnlijk niet maar goed)
1nummer14
 1nummer14 - vrijdag 25 maart 2011 - 17:16   quote  deeplink  
Het Ajax bestuur kan beter opstappen!!!

http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTERDAM/index.dhtml

STELLING VAN AMSTERDAM

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 25 maart 2011 door 1nummer14 --
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 25 maart 2011 - 17:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 maart 2011 - 17:04 schreef nemam-tiL het volgende:
Ereleden
De ereleden van Ajax zijn: M.U. Coronel, H.J. Cruijff, H.P.J. Henrichs, A. Kraan, A.L. van Os, M. van Praag, W.F. Schoevaart, A.R. Been Sr, P.J. Keizer en J. Swart.

Overleden Ereleden van Ajax
F. Stempel, H.D. Dade H. Nzn., C.C. Holst, L.W. van Vliet, F.H. Stallman, K.W.F. v.d. Lee, H. Alofs, F. Schoevaart, J.J. Grootmeijer, J. Oudheusden, W.F. Egeman, J. Schoevaart, M.J. Koolhaas, J. Roodenburgh, Th.J.F. Brokmann Sr., F.H.W. de Bruijn, J. de Boer Sr., F. Couton, A.L. Desmit, W.G. Anderiesen, W.F. Volkers, J. Elzenga, R.P.J. Vunderink, C.H. Geudeker, G. de Jongh, J. Reynolds, F. Dukker Sr., A. de Wit Sr, W.F.C. Bruijnesteijn, J.H. Westrik, J. van Praag, J. Hordijk, M.J.W. Middendorp, M.H.J. Michels, H.G.A. Timman, J.H. Potharst en B. Haarms.

Leden van verdienste
De leden van verdienste van Ajax zijn: H. Bijvank, T. Bogaard, C.A. van Eijden, C.C. Harms, W.W. Heisterkamp, D.D.W. de Groot, M. Middendorp, I. Waas, L.M. van Wijk en R. Grootenboer, R. Ombre, F. Andriese, F. Thoolen, H. van Teunenbroek.
F.Stempel is de oprichter van het nieuwe Ajax in 1900 en dan vraagt men zich af hoe het kan dat het een jodenclub is, sorry was een ander topic, ik weet het, maar dit is een goed lijstje waar heb je dit vandaan?
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 25 maart 2011 - 17:17   quote  deeplink  
http://www.ajax.nl/web/show/id=66083/langid=43
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 25 maart 2011 - 17:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 maart 2011 - 17:06 schreef Hasjkoph het volgende:
Hoe wordt je eigenlijk erelid?
Belangrijke voetballer worden binnen Ajax die de club groot maakt, of hoge functie bekleden en hopen dat de club dan grote successen boekt, zie van Praag, Michels of Cruijff.
ajaxamsterdam4ever
 ajaxamsterdam4ever - vrijdag 25 maart 2011 - 17:21   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 maart 2011 - 17:16 schreef 1nummer14 het volgende:
Het Ajax bestuur kan beter opstappen!!!

http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTERDAM/index.dhtml

STELLING VAN AMSTERDAM
zo ff gestemt
84% voor!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 25 maart 2011 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
nogmaals ik weet niet of het helemaal correct is,ik neem aan van wel
alibabba
 alibabba - vrijdag 25 maart 2011 - 19:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 maart 2011 - 16:08 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

als hij geen lekke band heeft tenminste... :-)
Hahahahaha...
alibabba
 alibabba - vrijdag 25 maart 2011 - 19:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 maart 2011 - 16:39 schreef ajaxamsterdam4ever het volgende:

[..]

dit zijn als het goed is de ereleden van ajax:
M.U. Coronel, H.J. Cruijff, H.P.J. Henrichs, A. Kraan, A.L. van Os, M. van Praag, W.F. Schoevaart, A.R. Been Sr, P.J. Keizer, J. Swart, F. Stempel, H.D. Dade H. Nzn., C.C. Holst, L.W. van Vliet, F.H. Stallman, K.W.F. v.d. Lee, H. Alofs, F. Schoevaart, J.J. Grootmeijer, J. Oudheusden, W.F. Egeman, J. Schoevaart, M.J. Koolhaas, J. Roodenburgh, Th.J.F. Brokmann Sr., F.H.W. de Bruijn, J. de Boer Sr., F. Couton, A.L. Desmit, W.G. Anderiesen, W.F. Volkers, J. Elzenga, R.P.J. Vunderink, C.H. Geudeker, G. de Jongh, J. Reynolds, F. Dukker Sr., A. de Wit Sr, W.F.C. Bruijnesteijn, J.H. Westrik, J. van Praag, J. Hordijk, M.J.W. Middendorp, M.H.J. Michels, H.G.A en Timman, J.H. Potharst
Thanks. Wat ik begrepen heb, moeten er daarvan minimaal 10 het eens zijn met Cruijff???
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 25 maart 2011 - 19:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 maart 2011 - 19:11 schreef alibabba het volgende:

[..]

Thanks. Wat ik begrepen heb, moeten er daarvan minimaal 10 het eens zijn met Cruijff???
Klopt niet zie mijn posts hier een aantal terug
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 25 maart 2011 - 19:15   quote  deeplink  
die van 17.04 die ik gepost heb

http://www.ajax.nl/web/show/id=66083/langid=43

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 6016
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Cruijff gaat de strijd aan en wijkt niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0.0064940