BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax opnieuwe slachtoffer van talentenroof...

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
remco k
 remco k - maandag 28 maart 2011 - 11:51   quote  deeplink  
28 maart '11 10:03 door Martijn Mooiweer

Aan de talentroof van Engelse topclubs uit Nederland komt maar geen einde. Nu is Ajax weer de klos, omdat Liverpool met de geldbuidel zwaait voor Ricardo Kishna. Het 16-jarige talent heeft al een gesprek gehad met de Merseysideclub, die een driejarig contract klaar heeft liggen voor de jonge aanvaller.

Het is de zoveelste keer dat een jong talent wordt weggekaapt uit Nederland. Feyenoord verloor Jeffrey Bruma en Nathan Ake aan Chelsea. PSV-er Patrick van Aanholt verruilde Eindhoven eveneens voor Londen en Ajax zag Gyliano van Velzen overstappen naar Manchester United.

In Engeland is de regel van kracht dat bij clubs tenminste tien homegrown-spelers deel uitmaken van de selectie. Spelers komen voor die titel in aanmerking als zij voor hun 21ste in ieder geval 36 maanden bij een Engelse club hebben gewerkt. De maatregel werd in het leven geroepen om meer kans te bieden aan Engels talent, maar heeft tot gevolg dat spelers uit heel de wereld op steeds jongere leeftijd vastgelegd worden.

Bedenk hierbij dat Kishna intern bestempeld wordt als het grootste talent van de opleiding, daarnaast is deze jongen al 16 jaar, en had dus al een contract kunnen hebben bij Ajax, wederom dus weer een knap stukje werk van de club Ajax..
alibabba
 alibabba - maandag 28 maart 2011 - 12:09   quote  deeplink  
Gaan we weer.....stelletje slaapkoppen...
sebas79
 sebas79 - maandag 28 maart 2011 - 12:16   quote  deeplink  
Dit doet Ajax zelf toch ook ? Hier heeft elke club last van , Barcelona verliest ook (weer)een groot talent aan Arsenal.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 28 maart 2011 - 12:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 maart 2011 - 11:51 schreef remco k het volgende:
28 maart '11 10:03 door Martijn Mooiweer

Aan de talentroof van Engelse topclubs uit Nederland komt maar geen einde. Nu is Ajax weer de klos, omdat Liverpool met de geldbuidel zwaait voor Ricardo Kishna. Het 16-jarige talent heeft al een gesprek gehad met de Merseysideclub, die een driejarig contract klaar heeft liggen voor de jonge aanvaller.

Het is de zoveelste keer dat een jong talent wordt weggekaapt uit Nederland. Feyenoord verloor Jeffrey Bruma en Nathan Ake aan Chelsea. PSV-er Patrick van Aanholt verruilde Eindhoven eveneens voor Londen en Ajax zag Gyliano van Velzen overstappen naar Manchester United.

In Engeland is de regel van kracht dat bij clubs tenminste tien homegrown-spelers deel uitmaken van de selectie. Spelers komen voor die titel in aanmerking als zij voor hun 21ste in ieder geval 36 maanden bij een Engelse club hebben gewerkt. De maatregel werd in het leven geroepen om meer kans te bieden aan Engels talent, maar heeft tot gevolg dat spelers uit heel de wereld op steeds jongere leeftijd vastgelegd worden.

Bedenk hierbij dat Kishna intern bestempeld wordt als het grootste talent van de opleiding, daarnaast is deze jongen al 16 jaar, en had dus al een contract kunnen hebben bij Ajax, wederom dus weer een knap stukje werk van de club Ajax..
Mooi bericht Remco, tja laat weeer eens zien dat er echt iets mis is bij Ajax!!! Kut Engelsen, blijf met je poten van die jonge gasten af, maar het is nog niet zeker dat hij naar Liverpool gaat volgens mij, omdat Ajax nu wel met een contractje aankomt zetten. Wat een stelletje randdebielen. Straks mogen ze hem weer terug kopen voor 10m
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 28 maart 2011 - 12:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 maart 2011 - 12:16 schreef sebas79 het volgende:
Dit doet Ajax zelf toch ook ? Hier heeft elke club last van , Barcelona verliest ook (weer)een groot talent aan Arsenal.
Ajax koopt Talenten uit het buitenland. Die kut Engelsen jatten talenten uit het buitenland.
Er moet wel snel iets veranderen in de wetgeving, want ik blijf het zeggen dit is belachelijk.
remco k
 remco k - maandag 28 maart 2011 - 12:21   quote  deeplink  
quote:
Dus dat betekent dat het maar goed is?? Ik ben van mening van niet, alleen gaat het er hier voornamelijk om, dat Ajax weer eens zit te slapen..
remco k
 remco k - maandag 28 maart 2011 - 12:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 maart 2011 - 12:18 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Mooi bericht Remco, tja laat weeer eens zien dat er echt iets mis is bij Ajax!!! Kut Engelsen, blijf met je poten van die jonge gasten af, maar het is nog niet zeker dat hij naar Liverpool gaat volgens mij, omdat Ajax nu wel met een contractje aankomt zetten. Wat een stelletje randdebielen. Straks mogen ze hem weer terug kopen voor 10m
Ajax is al even bezig een contract klaar te krijgen met deze jongen, alleen had dit op de dag van z'n verjaardag al moeten gebeuren.. Dan had je nu dit gezeik niet gehad..
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 28 maart 2011 - 12:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 maart 2011 - 12:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Ajax is al even bezig een contract klaar te krijgen met deze jongen, alleen had dit op de dag van z'n verjaardag al moeten gebeuren.. Dan had je nu dit gezeik niet gehad..
Ja eens dat hadden ze al klaar moeten leggen destijds. Het is een arrogante lakse en naieve houding. Ik hoop dat Ajax niet te laat is. Liverpool heeft al een parel voor te weinig van ons (Suarez)
sebas79
 sebas79 - maandag 28 maart 2011 - 12:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 maart 2011 - 12:21 schreef remco k het volgende:

[..]

Dus dat betekent dat het maar goed is?? Ik ben van mening van niet, alleen gaat het er hier voornamelijk om, dat Ajax weer eens zit te slapen..
Dat Ajax weer ah slapen is ben ik met je eens ,dat kan echt niet !! Wie kunnen we de schuld geven vd Boog???? hahah
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 28 maart 2011 - 12:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 maart 2011 - 12:45 schreef sebas79 het volgende:

[..]

Dat Ajax weer ah slapen is ben ik met je eens ,dat kan echt niet !! Wie kunnen we de schuld geven vd Boog???? hahah
v/d Boog is eindverantwoordelijk, Hij wil zich bemoeien met dit soort dingen en het niet uit handen geven, dus.... Ja hij is de schuldige, samen met de andere kneuzen die er nog zitten, want zonder een handtekening van Boog is er geen contract.
remco k
 remco k - maandag 28 maart 2011 - 12:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 maart 2011 - 12:45 schreef sebas79 het volgende:

[..]

Weet ik niet, denk het eigenlijk wel, ik geloof dat deze jongen 4 januari 16 werd, Ajax had er voor die tijd al lang en breed voor moeten zorgen, dat deze jongen 4 januari een contract zou tekenen. Jan Olderiekerink is niet verantwoordelijk voor de jeugdcontracten hoorde ik laatst. Ook raar eigenlijk..

Toch zit er ook wel een groot verschil tussen hoe Ajax met deze jonge gasten omgaat. AJax zoekt gericht naar spelers die in potentie het eerste halen, Liverpool wil ieder jeugdtalent dat er maar enigszins op lijkt aan zich binden, terwijl er daar zelden een speler doorbreekt..
Rogier
 Rogier - maandag 28 maart 2011 - 13:01   quote  deeplink  
quote:
Idd ...doet Ajax ook. Eriksen , Boilesen, Toivomaki and die jonge Zwitser. Laten we niet Roomser dan de Paus zijn.
Ride
 Ride - maandag 28 maart 2011 - 13:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 maart 2011 - 13:01 schreef Rogier het volgende:

[..]

Idd ...doet Ajax ook. Eriksen , Boilesen, Toivomaki and die jonge Zwitser. Laten we niet Roomser dan de Paus zijn.
Precies...

dat is geneuzel en gejank en calimero-gedrag.
Je mag hopen dat zijn ouders slimmer zijn...
Nummer 14
 Nummer 14 - maandag 28 maart 2011 - 13:14   quote  deeplink  
Plaats nu je steunbetuiging aan Johan Cruijff op www.ajacied.com !
remco k
 remco k - maandag 28 maart 2011 - 13:54   quote  deeplink  
quote:

[..]

Deze spelers zijn stuk voor stuk allemaal d.m.v. een beteelde transfersom naar Ajax gekomen nadat ze 16 jaar waren... Dat is toch echt wat anders..
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 28 maart 2011 - 14:31   quote  deeplink  
GOED NIEUWS!!! ?????

Wessel Weezenberg, zaakwaarnemer van Ajax-talent Ricardo Kishna, bevestigt dat Liverpool achter zijn pupil aan zit. Maar dat is niet echt nieuws, want Ricardo is een bijzonder talent. Er zijn meer clubs die hem volgen, geeft de belangenbehartiger aan tegenover OnsOranje. Ajax is en blijft onze eerste gesprekspartner. Er ligt nog geen aanbieding van Liverpool of een andere club, dus daar hoeven we ons dan ook niet over te buigen. Normaal gesproken blijft hij bij Ajax. De Amsterdammers willen Kishna een driejarig contract laten ondertekenen.
PETER111
 PETER111 - maandag 28 maart 2011 - 15:41   quote  deeplink  
quote:

[..]

Welke jonge zwitser?
Ajx
 Ajx - maandag 28 maart 2011 - 15:47   quote  deeplink  
die jonge zwitser is nog niet helemaal zeker. maar Ajax koopt ze ook echt, nadat ze vlakbij het eerste heeft gespeeld. de jonge zwitser( ik weet zijn naam niet) speelt al in het eerste mee van zijn club dacht ik.. maar ik snap niet waarom ajax hem al lang geen contract heeft aangeboden!!!! als hij zo'n talent is doe je toch gelijk op zijn 16e een contract aasnbieden?? maar ik hoop dat de talenten zelf ook inzien dat engeland niet goed voor je is om door te breken(behalve met je bankrekening!!)
sebas79
 sebas79 - maandag 28 maart 2011 - 22:35   quote  deeplink  
Tuurlijk is het bij Ajax anders , Ajax is mijn (onze) club !! Voelt toch altijd ff wat anders , Liverpool heeft ook meer geld om ze weg te halen. Hun jeugdopleiding is ook minder is dan die van Ajax (dus ze moeten ook vaker spelers weghalen)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 28 maart 2011 door sebas79 --
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - dinsdag 29 maart 2011 - 17:27   quote  deeplink  
quote:

[..]

Pcies.

Vind dan ook dat hier wel heel erg wordt doorgetrapt richting Ajax. Zo langzamerhand moeten we gaan geloven dat alles mis is aan de club? Iemand nog in de gaten dat er ook nog een lopend seizoen is, waarin 5 punten nu ook weer niet onoverbrugbaar zijn?
schapio
 schapio - woensdag 30 maart 2011 - 00:21   quote  deeplink  
juist iedereen die 16 is maar n contract anbieden is zo verstandig he, ze moeten alles nog bewijzen maar krijgen al geld voor hun hobby. dit slaat toch nergens meer op. ik dacht dat we ook weiniger contractspelers wilden hebben.
engeland haalt ze hier op en wij uit scandinavie, belgie en afrika, zo werkt het nu eenmaal. deal with it!!
remco k
 remco k - woensdag 30 maart 2011 - 10:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 maart 2011 - 00:21 schreef schapio het volgende:
juist iedereen die 16 is maar n contract anbieden is zo verstandig he, ze moeten alles nog bewijzen maar krijgen al geld voor hun hobby. dit slaat toch nergens meer op. ik dacht dat we ook weiniger contractspelers wilden hebben.
engeland haalt ze hier op en wij uit scandinavie, belgie en afrika, zo werkt het nu eenmaal. deal with it!!
Wij hebben altijd al spelers op hun 16e een contract aangeboden, jeugdcontracten zijn dat, en hier moest niet op gekort worden, dat ging om het grote aantal contracten bij het eerste..
schapio
 schapio - woensdag 30 maart 2011 - 10:50   quote  deeplink  
altijd al?? dit is meer iets van de laatste jaren, sinds die engelsen onze spelers proberen te halen. zodat we nu nog wat geld kunnen vangen, maar als ze echt weg willen is ook die 100.000 euro voor die engelsen kleingeld en ook ajax heeft meer aan een speler die zich bij ons doorontwikkeld, 3 jaar in het eerste speelt en dan voor een dik bedrag verkocht wordt. maar ja dat had de club van eriksen ook liever gehad denk ik, dus geldt voor elke club maar helaas is dat niet meer zo, het geld regeert het voetbal dus daar moeten wij als klein voetballand mee leven
remco k
 remco k - woensdag 30 maart 2011 - 13:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 maart 2011 - 10:50 schreef schapio het volgende:
altijd al?? dit is meer iets van de laatste jaren, sinds die engelsen onze spelers proberen te halen. zodat we nu nog wat geld kunnen vangen, maar als ze echt weg willen is ook die 100.000 euro voor die engelsen kleingeld en ook ajax heeft meer aan een speler die zich bij ons doorontwikkeld, 3 jaar in het eerste speelt en dan voor een dik bedrag verkocht wordt. maar ja dat had de club van eriksen ook liever gehad denk ik, dus geldt voor elke club maar helaas is dat niet meer zo, het geld regeert het voetbal dus daar moeten wij als klein voetballand mee leven
Cruijf tekende op 16 jarige leeftijd, van Basten deed dat op 16 jarige leeftijd, Rijkaard deed dat, Seedorf deed dat. Dit is altijd al zo geweest, en wordt nu overdreven omdat men 15/16 jarige talenten uit het buitenland wil halen... Iets wat ook altijd al gebeurde. Het grote verschil zit hem in het feit, dat Ajax spelers haalt waarvan ze verwachten dat ze het eerste halen, en vele andere grote clubs in het buitenland halen er 30 waarvan ze verwachten dat er 1 het eerste haalt, terwijk die andere 29 waarschijnlijk bij een club als Ajax, Sparta, en Feyenoord een veel beter opleiding krijgen, en alsnog de top zouden kunnen halen..
joduh
 joduh - woensdag 30 maart 2011 - 14:01   quote  deeplink  
jaja
schapio
 schapio - donderdag 31 maart 2011 - 01:46   quote  deeplink  
ja bij supertalenten die jij noemt is dat ook niet erg maar tegenwoordig krijgt iedereen die leuk kan voetballen een contract om eventueel een transfersom veilig te stellen en niet omdat ajax denkt dat alle 30 jeugdspelers het eerste gaan halen,
halen er 5 het eerste en worden duur verkocht loont het zich al om deze jongens allemaal vast te leggen en ik denk dat die engelsen hetzelfde zullen redeneren alleen de bedragen zijn daar wat hoger als hier en daarom gaan ze ook daarheen.
dus veel verschil zie ik niet alleen dat hier het meerendeel uit nederlanders bestaat aangevuld met jongens uit scandinavie en belgie en daar komen ze uit de hele wereld, dus die hebben eenvoudigweg een groter scoutingsgebied.
remco k
 remco k - donderdag 31 maart 2011 - 11:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 - 01:46 schreef schapio het volgende:
ja bij supertalenten die jij noemt is dat ook niet erg maar tegenwoordig krijgt iedereen die leuk kan voetballen een contract om eventueel een transfersom veilig te stellen en niet omdat ajax denkt dat alle 30 jeugdspelers het eerste gaan halen,
halen er 5 het eerste en worden duur verkocht loont het zich al om deze jongens allemaal vast te leggen en ik denk dat die engelsen hetzelfde zullen redeneren alleen de bedragen zijn daar wat hoger als hier en daarom gaan ze ook daarheen.
dus veel verschil zie ik niet alleen dat hier het meerendeel uit nederlanders bestaat aangevuld met jongens uit scandinavie en belgie en daar komen ze uit de hele wereld, dus die hebben eenvoudigweg een groter scoutingsgebied.
Dat was toen ook al zo, is echt nooit anders geweest.
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - donderdag 31 maart 2011 - 17:46   quote  deeplink  
Heeft geen ruk te maken met een groter scoutingsgebied, maar des te meer met meer pegels in de buidel hebben.

Overigens, hoe vaak hebben (jonge) spelers al niet gedold met een overgang naar Ajax, om daarna vrolijk voor een hoger bedrag naar een rijkere club te gaan?
remco k
 remco k - donderdag 31 maart 2011 - 17:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 - 17:46 schreef Ikke_tikkie het volgende:
Heeft geen ruk te maken met een groter scoutingsgebied, maar des te meer met meer pegels in de buidel hebben.

Overigens, hoe vaak hebben (jonge) spelers al niet gedold met een overgang naar Ajax, om daarna vrolijk voor een hoger bedrag naar een rijkere club te gaan?
Klopt... Voor een club als Liverpool boeit het niet om 80 jeugdspelers onder contract te hebben. Als dit bij Ajax het geval zou zijn, zouden we met 2 jaar failliet zijn..
schapio
 schapio - zaterdag 02 april 2011 - 03:24   quote  deeplink  
dat die engelsen veel buitenlanders naar de jeugdelftallen is meer iets van de laatste jaren remko, eerst haalden ze vooral gearriveerde spelers.
dit heeft ten eerste ermee te maken dat 10 jeugdspelers goedkoper zijn als 1 dure topper en ten tweede dat ze zich voorbereiden op de nieuwe regel dat er n bepaald percentage zelf opgeleide spelers moet zijn in de toekomst, daarom hebben ze dus n groter scoutingsgebied en vanwege het geld daar hebben ze ook de mogelijkheid om veel jonge spelers te halen die voor nederlandse clubs dan al onbetaalbaar zijn.
ajax moet zich richten op talentvolle spelers die eerst sportief veel progressie willen boeken en daarna pas financieel zoals bv eriksen, die ook al overal naar toe kon in de jeugd maar voor de sportieve mogelijkheden bij ons heeft gekozen dwz in het eerste spelen en ervaring opdoen. maar iedereen ziet het anders he.....
adriu
 adriu - zaterdag 02 april 2011 - 11:24   quote  deeplink  
Ajax moet zelf zo veel mogelijk de beste 12-16 jaar! jeugd spelers weg kapen bij anderen Nederlandse club,s geef ze maar een contract!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 april 2011 door adriu --
remco k
 remco k - zaterdag 02 april 2011 - 11:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 april 2011 - 11:24 schreef adriu het volgende:
Ajax moet zelf zo veel mogelijk de beste 12-16 jaar! jeugd spelers weg kapen bij anderen Nederlandse club,s geef ze maar een contract!
Inderdaad, daar zal de wetgeving ook heel blij mee zijn.. WHahahahahahaha

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 6016
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax opnieuwe slachtoffer van talentenroof...

0.0061700