BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wij de supporters een stem??!!

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
remco k
 remco k - dinsdag 29 maart 2011 - 12:33   quote  deeplink  
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=141635

Frank Kales was in 1999 en 2000 algemeen directeur van Ajax, maar vandaag de dag is de voormalig IBM-topman 'gewoon' een supporter van de Amsterdamse club. Kales is van plan om een vereniging op te richten, om seizoenkaarthouders van Ajax een stem te geven bij aandeelhoudersvergaderingen. Het gaat erom dat je 42.000 seizoenkaarthouders vertegenwoordigt als je met de directie van gedachten wisselt. Al zou ik ook al blij zijn als zich twintigduizend supporters verenigden.

Momenteel is de organisatiestructuur van Ajax zo dat aandeelhouders niet of nauwelijks invloed kunnen hebben op beslissingen, aangezien de vereniging met 73 procent grootaandeelhouder van de club is. Maar het gaat erom dat supporters wel invloed kunnen hebben, vertelt Kales in Het Parool. We vormen de grootste inkomstenbron.

Op de begroting van 65 miljoen euro zorgen de supporters, inclusief skyboxen, voor zo'n dertig miljoen euro. Dat is ongeveer de helft. Dan mag je ook wat eisen van je club, vindt de ex-directeur van Ajax, die nog niet weet hoe hij alle supporters op één lijn denkt te krijgen. Daartoe zou je een bestuur moeten vormen, zodat we als één mond kunnen spreken. Er moet één standpunt zijn. Ik zoek overigens nog een goed bestuur.

Wat vinden we hiervan? In eerste instantie denk ik dat vrijwel iedereen vind dat hij een stem zou moeten hebben, maar vraag jezelf dan wel af, "heb ik wel wat te melden"...
Supporters reageren heel vaak vanuit emotie, en dan roep je vaak niet de juiste dingen, ik vraag mij dus af of dit wel zo'n goed idee is...
alibabba
 alibabba - dinsdag 29 maart 2011 - 13:02   quote  deeplink  
Ik vind het heel lastig om hier over te oordelen en twijfel zeer. In eerste instantie zou de organisatiestructuur, met die 73%, prima zijn als AJAX regeert word door echte voetbalmensen, die PUUR het AJAX-belang voor hebben. Op dit moment is dat absoluut niet zo en zou het moeten veranderen.

Ik denk dat hij bedoelt dat er een bestuur moet komen die de supporters vertegenwoordig en er één standpunt moet zijn. Daar sta ik volledig achter, want hoe meer lijnen des te moeilijker om tot een oplossing te komen!
Ride
 Ride - dinsdag 29 maart 2011 - 13:12   quote  deeplink  
GroteFoto-FYQ7VGA4.jpg
remco k
 remco k - dinsdag 29 maart 2011 - 14:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 maart 2011 - 13:02 schreef alibabba het volgende:
Ik vind het heel lastig om hier over te oordelen en twijfel zeer. In eerste instantie zou de organisatiestructuur, met die 73%, prima zijn als AJAX regeert word door echte voetbalmensen, die PUUR het AJAX-belang voor hebben. Op dit moment is dat absoluut niet zo en zou het moeten veranderen.

Ik denk dat hij bedoelt dat er een bestuur moet komen die de supporters vertegenwoordig en er één standpunt moet zijn. Daar sta ik volledig achter, want hoe meer lijnen des te moeilijker om tot een oplossing te komen!
Hij heeft het volgens mij over een bestuur namens de supportersvereniging die de andere 27% beheert, en van hieruit weer invloed wil uitoefenen, dus eigenlijk nog een lijn extra maken is wat hij wil... zo komt het tenminste op mij over hoor..
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 29 maart 2011 - 16:09   quote  deeplink  
Tja ik denk dat dit niet echt gaat werken. Ik denk dat je al een flinke stempel kan drukken als supporter, door het bestuur uit te fluiten en dingen te belemmeren, of Johan te scanderen. Ik denk niet dat supporters een echte stem moeten krijgen in het beleid.
alibabba
 alibabba - dinsdag 29 maart 2011 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 maart 2011 - 14:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij heeft het volgens mij over een bestuur namens de supportersvereniging die de andere 27% beheert, en van hieruit weer invloed wil uitoefenen, dus eigenlijk nog een lijn extra maken is wat hij wil... zo komt het tenminste op mij over hoor..
Je hebt gelijk Remco. Het betreft volgens mij een stem voor de aandeelhouders toch? Daarover moet een bestuur komen die een éénsgezinde invloed kan uitoefenen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 29 maart 2011 - 16:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 maart 2011 - 13:12 schreef Ride het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe kom je toch elke keer aan al die geweldige plaatjes...
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 29 maart 2011 - 16:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 maart 2011 - 16:15 schreef alibabba het volgende:

[..]

Je hebt gelijk Remco. Het betreft volgens mij een stem voor de aandeelhouders toch? Daarover moet een bestuur komen die een éénsgezinde invloed kan uitoefenen.
wordt echt heel lastig, want dan willen de mensen met meerdere aandelen ook een grotere stem krijgen. Is volgens mij niet echt te doen
Ride
 Ride - dinsdag 29 maart 2011 - 16:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 maart 2011 - 16:19 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Hoe kom je toch elke keer aan al die geweldige plaatjes...
Ben overal aktief :P
alibabba
 alibabba - dinsdag 29 maart 2011 - 16:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 maart 2011 - 16:20 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

wordt echt heel lastig, want dan willen de mensen met meerdere aandelen ook een grotere stem krijgen. Is volgens mij niet echt te doen
Nu lees ik het toch weer anders; Kales is van plan om een vereniging op te richten, om seizoenkaarthouders van Ajax een stem te geven bij aandeelhoudersvergaderingen. Het gaat erom dat je 42.000 seizoenkaarthouders vertegenwoordigt als je met de directie van gedachten wisselt. Al zou ik ook al blij zijn als zich twintigduizend supporters verenigden.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 29 maart 2011 - 16:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 maart 2011 - 16:33 schreef alibabba het volgende:

[..]

Nu lees ik het toch weer anders; Kales is van plan om een vereniging op te richten, om seizoenkaarthouders van Ajax een stem te geven bij aandeelhoudersvergaderingen. Het gaat erom dat je 42.000 seizoenkaarthouders vertegenwoordigt als je met de directie van gedachten wisselt. Al zou ik ook al blij zijn als zich twintigduizend supporters verenigden.
aah, ja dat is misschien wel iets.
remco k
 remco k - dinsdag 29 maart 2011 - 16:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 maart 2011 - 16:33 schreef alibabba het volgende:

[..]

Aha, nou snap ik hem, maar dat zou juist heel erg goed zijn, de perso(o)n(en) die de supporters zullen verteenwoordigen, zullen gen geld uit de club eisen, maar sportief succes...
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - dinsdag 29 maart 2011 - 17:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 maart 2011 - 12:33 schreef remco k het volgende:
maar vraag jezelf dan wel af, "heb ik wel wat te melden"...
Deed je dat maar eens wat vaker. ;-)
remco k
 remco k - dinsdag 29 maart 2011 - 19:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 maart 2011 - 17:31 schreef Ikke_tikkie het volgende:

[..]

Deed je dat maar eens wat vaker. ;-)
PPPFfffffff, en dan klaag jij over het niveau van anderen??
joduh
 joduh - dinsdag 29 maart 2011 - 21:58   quote  deeplink  
pikkie_likkie
remco k
 remco k - woensdag 30 maart 2011 - 13:23   quote  deeplink  
DIT IS EEN BERICHT GEPLAATST VANUIT VORIG TOPIC: 'Fans financieren Ajax maar hebben niets te zeggen'

quote:
Op woensdag 30 maart 2011 - 12:08 schreef henkkamping het volgende:
sorry ik regegeer pas
voor het eerst
Geeft helemaal niks... Welkom en veel plezier...
joduh
 joduh - woensdag 30 maart 2011 - 14:02   quote  deeplink  
alle begin is moeilijk...kijk maar naar remco in het begin!!!!
remco k
 remco k - woensdag 30 maart 2011 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 maart 2011 - 14:02 schreef joduh het volgende:
alle begin is moeilijk...kijk maar naar remco in het begin!!!!
Ik was hier eerder dan jij man... Whahaha, waar heb je het over...
joduh
 joduh - woensdag 30 maart 2011 - 14:18   quote  deeplink  
ik was hier om kw voor 7 al man...lul je nou?
remco k
 remco k - woensdag 30 maart 2011 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 maart 2011 - 14:18 schreef joduh het volgende:
ik was hier om kw voor 7 al man...lul je nou?
heb helemaal niet geslapen vanacht.........:-)
ThreeStars
 ThreeStars - woensdag 30 maart 2011 - 15:16   quote  deeplink  
Hallo, weet iemand hoelaat de Ledenraad gaan overleggen over de directie met cruijf

en owjah is cruijf erbij??
remco k
 remco k - woensdag 30 maart 2011 - 15:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 maart 2011 - 15:16 schreef ThreeStars het volgende:
Hallo, weet iemand hoelaat de Ledenraad gaan overleggen over de directie met cruijf

en owjah is cruijf erbij??
18:00 in de Arena..
Verwachting is dat Cruijff aanwezig zal zijn..
Pietje
 Pietje - woensdag 30 maart 2011 - 15:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 maart 2011 - 15:22 schreef remco k het volgende:

[..]

18:00 in de Arena..
Verwachting is dat Cruijff aanwezig zal zijn..
Alleen heeft hij al aangegeven niet op tijd te kunnen komen. Hij komt wat later. (Heb ik gelezen).
Johnnyafca
 Johnnyafca - woensdag 30 maart 2011 - 15:43   quote  deeplink  
IK lees juist overal dat ie niet komt en 2 gasten die kant op stuurt, kan ff niet terug vinden wie.. Ben trouwens wel echt benieuwd wat de uitkomst van vanavond wordt!
remco k
 remco k - woensdag 30 maart 2011 - 15:45   quote  deeplink  
We zullen zien. Weet ook niet of het belangrijk is dat hij erbij is, aangezien de directie dit heeft aangevraagd en niet Cruijff..
Johnnyafca
 Johnnyafca - woensdag 30 maart 2011 - 15:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 maart 2011 - 15:45 schreef remco k het volgende:
We zullen zien. Weet ook niet of het belangrijk is dat hij erbij is, aangezien de directie dit heeft aangevraagd en niet Cruijff..
Maar misschien is het belangrijk zodat hij zijn plan kan verdedigen, zijn stem kan laten horen wanneer dat nodig is..
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 30 maart 2011 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 maart 2011 - 15:52 schreef Johnnyafca het volgende:

[..]

Maar misschien is het belangrijk zodat hij zijn plan kan verdedigen, zijn stem kan laten horen wanneer dat nodig is..
idd het is belangrijk dat hij zich hier laat gelden. Anders gaat het betsuur dat ook tegen hem gebruiken
remco k
 remco k - woensdag 30 maart 2011 - 17:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 maart 2011 - 15:52 schreef Johnnyafca het volgende:

[..]

Dat klopt dan weer wel... Ben benieuwd..
BARRY DELFT
 BARRY DELFT - woensdag 30 maart 2011 - 17:43   quote  deeplink  
johan cruijff komt naar de ledenraad!!!!!!!!!!!!!!1gr,barry delft ps.staat op telegraaf!!!!!!!!!!!!
remco k
 remco k - woensdag 30 maart 2011 - 23:24   quote  deeplink  
Ben na alles wat er vanavond is gebeurt wel benieuwd of deze plannan nog doorgezet gaan worden..
alibabba
 alibabba - donderdag 31 maart 2011 - 14:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 maart 2011 - 23:24 schreef remco k het volgende:
Ben na alles wat er vanavond is gebeurt wel benieuwd of deze plannan nog doorgezet gaan worden..
Wat bedoel je hier precies mee Remco?
remco k
 remco k - donderdag 31 maart 2011 - 14:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 - 14:13 schreef alibabba het volgende:

[..]

Wat bedoel je hier precies mee Remco?
De plannen om de supporters voor te gaan zitten bij de aandeelhoudersvergaderingen. Ik ben heel benieuwd of dit iets te maken heeft gehad met alles wat gister is gebeurt, of dat dit zomaar werd geroepen om het roepen...
alibabba
 alibabba - donderdag 31 maart 2011 - 14:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 - 14:17 schreef remco k het volgende:

[..]

De plannen om de supporters voor te gaan zitten bij de aandeelhoudersvergaderingen. Ik ben heel benieuwd of dit iets te maken heeft gehad met alles wat gister is gebeurt, of dat dit zomaar werd geroepen om het roepen...
Oke..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5957
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wij de supporters een stem??!!

0.0064268