|
|
|
dege
|
|
|
Helaas is het wel zo dat AJAX een bedrijf is geworden, dat is denk ik ook niet te voorkomen. Met de beursgang erbij en dan te bekijken hoe groot AJAX wereldwijd is ontkom je daar niet aan. Daarbij is het wel dan dat de supporters daar niet de dupe van hoeven te worden, door het beleid wat de afgelopen jaren is dat juist wel het geval, voorheen was AJAX voor de supporters, tegenwoordig tellen de supporters niet meer en kijken de heren naar hun eigen zakkie. Cruijff daarentegen probeert AJAX weer een gezicht te geven, het gezicht wat het jaren lang heeft gehad. Dat zal en zou de huidige directie nooit lukken, om dat voor elkaar te krijgen heb je clubiconen nodig, want daar kijkt men tegenop. Als men gewoon had geluisterd naar Cruijff en een combinatie had gemaakt, dus samenwerking met Cruijff en bestuur was dit allemaal niet nodig geweest. Over het moddergooien wat de directie op dit moment aan het doen is kan je eigenlijk maar heel kort in zijn, een kat in het nauw maakt rare sprongen, dat is nu wel heel duidelijk. Hopenlijk komt er heel snel een nieuwe Rvc en directie en kan er eindelijk aan de slag worden gegaan want iedere dag dat er niets word gedaan is een verloren dag. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
|
|
|
Jacco
|
|
|
haha nice!
En Dege je hebt gelijk nu gewoon doorgaan en niet te veel letten op de berichten uit het Vd Boog kamp. Cruijff zal vast wat harde woorden hebben gezegd maar je moet afvragen of dat erger is dan het beleid wat er de laatste is gevoerd. Ik denk het niet. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Dit ligt helemaal in de lijn der verwachtingen. De initiële rush van emotionele steun en reacties is voorbij en langzaamaan gaat de constante stroom aan crap bij mensen knagen. Mensen gaan twijfelen en de populaire steun verminderd. Klassiek verdeel en heers, de hand van een pr-bureau is zichtbaar :)
Ieder wist al dat niemand kan garanderen of de oplossing Cruijff ook daadwerkelijk gaat werken, daar heb ik, maar met mij vele anderen al meerdere malen op gehamerd. Nu beginnen mensen te zien dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn is, en dat Ajax er nog lang niet is, en nu gaat men twijfelen omdat het einddoel niet meer zichtbaar is.
De realiteit is dat het ingezette proces niet meer teruggedraaid kan worden. De groep Cruijff heeft de controle binnen de ledenraad en zal hoogst waarschijnlijk daarom ook bepalend worden in het aanwijzen van het bestuur en RvC. Daarmee is die strijd al gestreden, want zodra die organen opnieuw zijn gekozen moet de directie hun koers gaan varen.
Of dat goed of slecht is, nogmaals, ik weet het niet, en niemand kan daar antwoord op geven, tenzij iemand hier een glazen bol heeft waarmee de toekomst voorspeld kan worden. Feit is dat de afgelopen periode het resultaat was van een diep gewortelde onvrede binnen Ajax, en dan met name de fans, en de leden. Die groepen kijken namelijk puur naar het product AFC Ajax, en het product AFC Ajax moet wedstrijden winnen en titels behalen.
De directie kijkt naar het product NV Ajax, die zwarte cijfers moet halen en geld moet verdienen. Daar zit van nature een spanningsveld, want de AFC Ajax en NV Ajax hebben niet dezelfde doelstelling.
De afgelopen jaren hebben velen (waaronder ik ook) het idee gehad dat de NV Ajax belangrijker was dan AFC Ajax. Vol trots werden mooie cijfers gemeld, maar voor de AFC Ajax, de leden en de supporters is dat natuurlijk waardeloos. Die willen resultaten op het veld. En daar werden klakkeloos en zonder enige vorm van gene allerlei zaken geaccepteerd die voor die groepen eigenlijk onacceptabel zijn, zoals miskopen, late verkopen en een draaideur functie voor allerlei werkloze trainers...
Lang verhaal. Samenvattend, het heeft geen zin nu te twijfelen. De trein rijd en die stop je niet zomaar. Nu moet er een einde komen aan de twijfel en het moddergooien, want als je echt het beste voor hebt met de club, ga je de mensen die de kar moeten gaan trekken nu niet besmeuren, die moet je nu, ondanks persoonlijke gekrenkte trots zou het een ieder sieren om nu inderdaad het belang van de club voorop te zetten.
En het belang van zowel de AFC Ajax als de NV Ajax is het slagen van Cruijff, want dat is de koers die we gaan varen, for better or for worse, want zoals ik al zei, welke dat gaat worden, weet niemand. Aan de beschikbare kennis, kunde en bereidheid mag het niet liggen. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Goedemorgen allemaal, Ik ben geloof ik een beetje laat met het reageren. Maar voor wat het waard is, ik ben het helemaal eens met alibabba. Heb zojuist bij halt politie veel voorzichtiger maar toch met soortgelijke strekking e.e.a gezegd over Daniël. Eerlijk gezegd irriteert het me dat hij namens "de Ajaxsupporter"op televisie spreekt, want hoe ik erover denkt is totaal anders. Wie stopt deze man om namens "de Ajaxsupporter" op televisie te spreken. Want volgens mij heeft Rik deze man op kosten van de zaak naar een sexhuis gestuurd... want dit kan toch niet zijn wat wij supporters denken en willen... |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op donderdag 31 maart 2011 - 17:47 schreef Rogier het volgende:Ik ben er nog niet van overtuigd dat het goed gaat komen, eerlijk waar niet. Volgens mij is er een situatie ontstaan die ook Johan niet aan zag komen. Ik twijfel zeer aan de catapciteiten van de poppetjes die hij wil neerzetten. Een goede voetballer betekent niet dat je hoofd opleiding ofzo kunt zijn. Ik denk ook dat het zeker 10 jaar gaat duren voordat de veranderingen doorwerken op het eerste. Als je het hebt over de jeugd opleiding, dan zullen we daar inderdaad pas over 10 jaar profijt van krijgen. Ik denk dat Johan wel rekening had gehouden met het feit dat dit kon gebeuren, maar hij had liever gezien dat v/d Boog gewoon alle adviezen had opgevolgt. Nu kost het gewoon veel meer tijd, maar de hele zomer kan alles goed worden neergezet. Hoofd opleiding kan je alleen worden, als je zelf ook goed kon voetballen. Je moet verstand hebben van voetbal, dat zie je ook terug bij de amateurverenigingen. Je heb van die vaders die niet kunnen voetballen die de jeugd gaat trainen, geloof me, dat is gewoon kut. Dit zijn mensen die de hoogste trainersopleding hebben gevolgt en een topspelers zijn geweest, die ook nog eens de goede jeugdopleiding van ajax dichtbij hebben meegemaakt. Deze mensen kunnen het wel degelijk goed opzetten. We praten hier over voetbal en hoe je beter kan worden. Deze jongens weten hoe je dat kan doen, omdat ze zelf die techniek in huis hebben. Ze weten hoe ze een bal moeten raken, ze weten hoe ze positioneel moeten lopen etc. Ik ben enorm verbaasd dat Ajax geen technische trainers heeft bij de kinderen onder 15 jaar, dat is echt te belachelijk voor woorden, dat geeft aan dat Ajax de jeugd niet meer serieus neemt onder 15 jaar en hoopt op talenten die het zelf in zich hebben en pas de spelers ontwikkeld als ze 15 jaar zijn?????? Tja nu begrijp ik waarom we rond die leeftijd talenten uit het buitenland moeten halen en waarom ze bij ons nog maar zelden voorkomen. Heb geduld en dan komt het wel goed, Cruijff loopt hier niet van weg, omdat hij dit zelf als zijn laatste actie ziet, voordat hij zelf te oud wordt. Ik zie hem zelf nog wel in de rvc gaan zitten. Het komt wel goed, alleen zal het even ietsje langer duren. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op donderdag 31 maart 2011 - 19:57 schreef Ikke_tikkie het volgende:[..] En de lijn gaan bewaken die wordt ingezet... Ik vrees alleen dat JC's masterplan niet meer van deze tijd is. Jan Mulder verwoordt het zojuist heel mooi in DWDD: Coronel stel dat je het niet kunt winnen van Cruijff, maar de tragiek is dat ook Cruijff dit niet kan winnen. En nr10, ik heb het allerbeste voor met Ajax. Maar het voert voor mij veel te ver mensen als Coronel af te doen als eigenheimers die niet betrokken zijn bij de club Ajax. Jan Mulder?? Die gelooft nog steeds dat je geen taktiek nodig heb als je gaat voetballen, dat heeft hij letterlijk gezegd, die man kan je toch niet serieus nemen... Alles wat hij zegt is onzin. Ik denk dat het plan wel van deze tijd is. Wat Ajax nu doet met de jeugdopleiding is naief en niet Ajax waardig. Simpel voorbeeld: Geen technische trainers onder de 15 jaar, dan ben je echt heel erg verkeerd bezig, daar hoef je geen drs voor te zijn om dat te begrijpen. Ze doen alles in teamverband, wat opzich heel goed is, want dan weten ze hoe ze moeten voetballen in teamverband, maar Ajax moet het ook hebben van speciale individuele klasse en als je een speler heb die iets speciaals in zich heeft, dan moet je dat verder ontwikkelen en daar moet je zo vroeg mogelijk mee beginnen en daar heb je die technische trainers voor nodig en ik begrijp wel dat heel veel tijd geeft aan jonge jongens, die misschien de rest van de opleiding niet afmaken, maar er hoeft er maar 1 te zijn die wereldtop is en 10 eredivisie waardig en de rest is kut, nou ja dat laatste geeft niet, maar dat is wel waar Ajax het van moet hebben. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op donderdag 31 maart 2011 - 20:12 schreef nummer10 het volgende:[ afbeelding ] Ajax krijgt gewoon zijn gezicht weer terug.. als ik lees hoe Barca over JC denkt/praat dan stemt mij dat alleen maar goed.. Barca = gedachtengoed op voetbal technisch gebied van JC Ik denk dat met het nieuwe beleid, ook weer het oude logo terug moet komen, puur psychologisch, maar het "nieuwe" logo heeft ons ook een nieuw Ajax gegeven en dat willen we niet. We willen weer Ajax zoals het bedoeld is!! Oude logo terug, oude bekenden terug. Ajax weer terug naar de top... |
|
|
|
|
Jacco
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 april 2011 - 10:56 schreef Eide het volgende:Dit ligt helemaal in de lijn der verwachtingen. De initiële rush van emotionele steun en reacties is voorbij en langzaamaan gaat de constante stroom aan crap bij mensen knagen. Mensen gaan twijfelen en de populaire steun verminderd. Klassiek verdeel en heers, de hand van een pr-bureau is zichtbaar :) Ieder wist al dat niemand kan garanderen of de oplossing Cruijff ook daadwerkelijk gaat werken, daar heb ik, maar met mij vele anderen al meerdere malen op gehamerd. Nu beginnen mensen te zien dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn is, en dat Ajax er nog lang niet is, en nu gaat men twijfelen omdat het einddoel niet meer zichtbaar is. De realiteit is dat het ingezette proces niet meer teruggedraaid kan worden. De groep Cruijff heeft de controle binnen de ledenraad en zal hoogst waarschijnlijk daarom ook bepalend worden in het aanwijzen van het bestuur en RvC. Daarmee is die strijd al gestreden, want zodra die organen opnieuw zijn gekozen moet de directie hun koers gaan varen. Of dat goed of slecht is, nogmaals, ik weet het niet, en niemand kan daar antwoord op geven, tenzij iemand hier een glazen bol heeft waarmee de toekomst voorspeld kan worden. Feit is dat de afgelopen periode het resultaat was van een diep gewortelde onvrede binnen Ajax, en dan met name de fans, en de leden. Die groepen kijken namelijk puur naar het product AFC Ajax, en het product AFC Ajax moet wedstrijden winnen en titels behalen. De directie kijkt naar het product NV Ajax, die zwarte cijfers moet halen en geld moet verdienen. Daar zit van nature een spanningsveld, want de AFC Ajax en NV Ajax hebben niet dezelfde doelstelling. De afgelopen jaren hebben velen (waaronder ik ook) het idee gehad dat de NV Ajax belangrijker was dan AFC Ajax. Vol trots werden mooie cijfers gemeld, maar voor de AFC Ajax, de leden en de supporters is dat natuurlijk waardeloos. Die willen resultaten op het veld. En daar werden klakkeloos en zonder enige vorm van gene allerlei zaken geaccepteerd die voor die groepen eigenlijk onacceptabel zijn, zoals miskopen, late verkopen en een draaideur functie voor allerlei werkloze trainers... Lang verhaal. Samenvattend, het heeft geen zin nu te twijfelen. De trein rijd en die stop je niet zomaar. Nu moet er een einde komen aan de twijfel en het moddergooien, want als je echt het beste voor hebt met de club, ga je de mensen die de kar moeten gaan trekken nu niet besmeuren, die moet je nu, ondanks persoonlijke gekrenkte trots zou het een ieder sieren om nu inderdaad het belang van de club voorop te zetten. En het belang van zowel de AFC Ajax als de NV Ajax is het slagen van Cruijff, want dat is de koers die we gaan varen, for better or for worse, want zoals ik al zei, welke dat gaat worden, weet niemand. Aan de beschikbare kennis, kunde en bereidheid mag het niet liggen. Sterk verhaal. Het is zeker vrij onmogelijk om van de beurs te gaan?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 01 april 2011 door Jacco -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ik weet het niet helemaal zeker, misschien dat PIETJE ons hierbij kan helpen of IKKE TIKKE, maar volgens mij heeft Ajax zelf nog 67% van de aandelen in handen, en moet het dus de laatste 33% terugkopen om van de beurs af te gaan. Wat dit allemaal moet gaan kosten weet ik niet zeker, maar volgens mij hangt daar ook nog een boete clausule aan vast.. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
Nee hoor het is wel mogelijk om van de beurs af te gaan, maar dat is helemaal niet nodig. Ajax moet dan alle aandelen terugkopen en idd, kunnen ze dat niet doen tegen de huidige koerswaarde. Daar zullen ze meer voor neer moeten leggen. Helaas heeft Ajax dat geld niet tot haar beschikking, kijk maar naar de jaarcijfers en de geldstromen, ondanks dat het eigen vermogen nog steeds redelijk hooog is. Daarbij is het niet verkeerd om positieve cijfers te halen en via de beurs kan iedereen dat goed in de gaten houden, dat is anders bij NAC, Feyenoord, PSV, Heerenveen. Dat zijn praktijken die je niet snel terug zal zien bij Ajax, omdat het beursgenoteerd is. Supporters willen wel prijzen zien, maar niet tegen de allerhoogste prijs. Ajax mag niet alleen maar schulden eindigen. De bonus structuur moet gewoon veranderd worden, dat is alles, dan heb je geen clash tussen sportief en financieel. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik kan uberhaubt niet snappen, dat er met een bonussysteem wordt gewerkt in het bestuur, met een jaarsalaris van 3 ton plus voor v/d Boog bijvoorbeeld, is het een schande dat hij er uberhaubt om vraagt, of dat men hem dit aanbied, werken voor Ajax is een fantastische baan, je krijgt er ook goed voor betaald (meerdan de Balkenende norm). |
|
|
|
|
soccer
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 april 2011 - 11:13 schreef Ajax we love you het volgende:[..] Jan Mulder?? Die gelooft nog steeds dat je geen taktiek nodig heb als je gaat voetballen, dat heeft hij letterlijk gezegd, die man kan je toch niet serieus nemen... Alles wat hij zegt is onzin. Ik denk dat het plan wel van deze tijd is. Wat Ajax nu doet met de jeugdopleiding is naief en niet Ajax waardig. Simpel voorbeeld: Geen technische trainers onder de 15 jaar, dan ben je echt heel erg verkeerd bezig, daar hoef je geen drs voor te zijn om dat te begrijpen. Ze doen alles in teamverband, wat opzich heel goed is, want dan weten ze hoe ze moeten voetballen in teamverband, maar Ajax moet het ook hebben van speciale individuele klasse en als je een speler heb die iets speciaals in zich heeft, dan moet je dat verder ontwikkelen en daar moet je zo vroeg mogelijk mee beginnen en daar heb je die technische trainers voor nodig en ik begrijp wel dat heel veel tijd geeft aan jonge jongens, die misschien de rest van de opleiding niet afmaken, maar er hoeft er maar 1 te zijn die wereldtop is en 10 eredivisie waardig en de rest is kut, nou ja dat laatste geeft niet, maar dat is wel waar Ajax het van moet hebben. Ik denk dat je kinderen onder de 15 juist moet laten voetballen zonder er allemaal trainers op te zetten. Laat ze bij hun eigen club en op straat voetballen ,dan leren ze meer dan waar dan ook.Niets leert beter dan ervaring. |
|
|
|
|
soccer
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 april 2011 - 12:22 schreef remco k het volgende:Ik kan uberhaubt niet snappen, dat er met een bonussysteem wordt gewerkt in het bestuur, met een jaarsalaris van 3 ton plus voor v/d Boog bijvoorbeeld, is het een schande dat hij er uberhaubt om vraagt, of dat men hem dit aanbied, werken voor Ajax is een fantastische baan, je krijgt er ook goed voor betaald (meerdan de Balkenende norm). Wat je maar een geweldige baan vindt. Een paar jaar geleden was hij nog geweldig,nu een nietsnut en halve crimineel. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 april 2011 - 12:22 schreef remco k het volgende:Ik kan uberhaubt niet snappen, dat er met een bonussysteem wordt gewerkt in het bestuur, met een jaarsalaris van 3 ton plus voor v/d Boog bijvoorbeeld, is het een schande dat hij er uberhaubt om vraagt, of dat men hem dit aanbied, werken voor Ajax is een fantastische baan, je krijgt er ook goed voor betaald (meerdan de Balkenende norm). Je heb misschien wel gelijk, maar zo werkt het niet in het leven. Het is een geweldige baan, maar dat soort mensen zitten er nooit alleen maar voor de club, maar ook voor hun ego, mediageil en geld, helaas maar dat is de realiteit. Die mensen mogen best iets verdienen, het is niets vergeleken met wat de spelers verdienen. Een goed bonus structuur kan zorgen dat ze de juiste beslissingen nemen op sportief en financieel gebied, zodat zij zelf en de club daar allen maar vruchten van plukken. Dat is helaas zoals het werkt in het hedendaagse leven. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 april 2011 - 11:43 schreef remco k het volgende:[..] Ik weet het niet helemaal zeker, misschien dat PIETJE ons hierbij kan helpen of IKKE TIKKE, maar volgens mij heeft Ajax zelf nog 67% van de aandelen in handen, en moet het dus de laatste 33% terugkopen om van de beurs af te gaan. Wat dit allemaal moet gaan kosten weet ik niet zeker, maar volgens mij hangt daar ook nog een boete clausule aan vast.. Indien de directie van de Ajax N.V. tot het van de beurs halen van het aandeel zou willen overgaan, dan heeft het hiervoor de toestemming nodig van de algemene vergadering van aandeelhouders. Alleen deze kan toestemming geven tot de inkoop van alle uitstaande aandelen.
De AFC Ajax N.V. heeft op dit moment zo'n 18.333.332 uitstaande aandelen en heeft daarvan zelf 74% in handen. De overige 4.950.000 aandelen (26%) zijn in handen van Delta Lloyd (6%), Strating (5%) en particuliere beleggers. Al deze aandelen zouden teruggekocht moeten worden door de AFC Ajax N.V.
De 4.950.000 aandelen die vervolgens ingekocht dienen te worden zijn tegen de huidige beurskoers van € 7,00 (peildatum 31 maart 2011) in totaal € 34.650.000 waard. Het inkopen van de aandelen zal echter zeker een stuk duurder uitvallen dan de huidige waarde van ruim € 34 miljoen. Immers, de AFC Ajax N.V. moet namelijk haar aandeelhouders een "aantrekkelijk" bod doen waartegen zij de aandelen over wenst te nemen.
De 4.950.000 aandelen leverden bij de beursgang in 1998 ruim € 53 miljoen op. De aandelen werden gelanceerd tegen de koers van 25 gulden (€ 11,34), maar de koers steeg vanwege de grote belangstelling destijds direct naar 32,50 gulden (€ 14,75). De aandeelhouders van "het eerste uur" hebben destijds dus veel meer voor het aandeel betaald dan wat het op dit moment nog waard is.
De verwachting is dan ook dat de AFC Ajax N.V. flink hoger dan de huidige beurskoers van € 7,00 euro zal moeten bieden om alle aandeelhouders ertoe te bewegen de aandelen terug te verkopen. Het einde van de beursnotering zal daarom een aanzienlijk grotere investering dan de eerder genoemde € 34 miljoen vragen. Daar zijn bovendien alle bijkomende kosten zoals de kosten voor het wijzigen van de structuur nog niet bij inbegrepen. Een of andere boete is niet aan de orde.
Kortom, alles kan, zeker dus wanneer Ajax de portemonee wenst open te trekken, maar helaas, dat gaat Ajax zeker niet doen. Daardoor zal alles bij het oude blijven.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 01 april 2011 door Pietje -- |
|
|
|
|
BETROUWBARE BRON
|
|
|
Keje Molenaar zal maandag officieel benoemd worden door de Rvc van Ajax als nieuwe voorzitter. Hiermee treed een nieuw tijdperk aan voor de Amsterdammers in de jacht op nieuwe vaderlandse en europese successen.
Niet alleen Keje Molenaar zal een functie gaan bekleden bij de Amsterdammers. Ook Johan Cruijff keert definintief terug in de ArenA. De legendarische nummer veertien van weleer, zal de komende 3 jaar de functie van directeur technische zaken op zich gaan nemen.
Hiermee is de val van Rick van den Boog een feit.
Danny Blind, Heini Otto, Jan Olde Riekerink, Gery Vink, Robin Pronk, Casimir Westerveld, Alex Geenaert, Edmond Claus zullen maandag officieel worden ingelicht dat men afscheid neemt aan het eind van het seizoen, kostenplaatje: zo'n 1,4 miljoen euro.
Een andere legende, Marco van Basten is inmiddels al gepolst voor de rol van hoofd jeugdopleidingen. De voormalig bondscoach en oud trainer van de hoofdmacht zal deze rol gaan combineren met een andere legende: Gerald Vanenburg. 'Vaantje' was eerder werkzaam bij Munchen 1860.
De beloftenploeg zal met ingang van het nieuwe seizoen geleid gaan worden door Willem Jonk en Bryan Roy. De A1 zal worden overgedragen aan Dennis Bergkamp.
Tevens is Edwin van der Sar benaderd om de nieuwe architect te gaan worden voor een nieuw te vormen keepersacademie binnen de club.
Ook het scoutingsaparaat zal nieuwe impulsen krijgen: Barry Hulshoff, Dick Schoenaker zullen toe gaan treden. Gesprekken met Johan Neeskens zijn inmiddels gestart.
Volgende week maandagavond zal het nieuwe beleidsplan nader worden toegelicht tijdens een persconferentie, melden diverse bronnen binnen de Amsterdamse club. |
|
|
|
|
BETROUWBARE BRON
|
|
|
Keje Molenaar zal maandag officieel benoemd worden door de Rvc van Ajax als nieuwe voorzitter. Hiermee treed een nieuw tijdperk aan voor de Amsterdammers in de jacht op nieuwe vaderlandse en europese successen.
Niet alleen Keje Molenaar zal een functie gaan bekleden bij de Amsterdammers. Ook Johan Cruijff keert definintief terug in de ArenA. De legendarische nummer veertien van weleer, zal de komende 3 jaar de functie van directeur technische zaken op zich gaan nemen.
Hiermee is de val van Rick van den Boog een feit.
Danny Blind, Heini Otto, Jan Olde Riekerink, Gery Vink, Robin Pronk, Casimir Westerveld, Alex Geenaert, Edmond Claus zullen maandag officieel worden ingelicht dat men afscheid neemt aan het eind van het seizoen, kostenplaatje: zo'n 1,4 miljoen euro.
Een andere legende, Marco van Basten is inmiddels al gepolst voor de rol van hoofd jeugdopleidingen. De voormalig bondscoach en oud trainer van de hoofdmacht zal deze rol gaan combineren met een andere legende: Gerald Vanenburg. 'Vaantje' was eerder werkzaam bij Munchen 1860.
De beloftenploeg zal met ingang van het nieuwe seizoen geleid gaan worden door Willem Jonk en Bryan Roy. De A1 zal worden overgedragen aan Dennis Bergkamp.
Tevens is Edwin van der Sar benaderd om de nieuwe architect te gaan worden voor een nieuw te vormen keepersacademie binnen de club.
Ook het scoutingsaparaat zal nieuwe impulsen krijgen: Barry Hulshoff, Dick Schoenaker zullen toe gaan treden. Gesprekken met Johan Neeskens zijn inmiddels gestart.
Volgende week maandagavond zal het nieuwe beleidsplan nader worden toegelicht tijdens een persconferentie, melden diverse bronnen binnen de Amsterdamse club. |
|
|
|
|
dege
|
|
|
we zullen zien of dit alles waar is. Voetbal knowhow genoeg aanwezig in deze. |
|
|
|
|
Jacco
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 april 2011 - 12:34 schreef soccer het volgende:[..] Ik denk dat je kinderen onder de 15 juist moet laten voetballen zonder er allemaal trainers op te zetten. Laat ze bij hun eigen club en op straat voetballen ,dan leren ze meer dan waar dan ook.Niets leert beter dan ervaring. Niet mee eens. De Ajax opleiding moet een harde les zijn waar alleen de echte toppers in overleven. Dat betekent dus bijvoorbeeld ook op vroege leeftijd een verschil maken tussen jongens die wel tactiek begrijpen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 01 april 2011 door Jacco -- |
|
|
|
|
BETROUWBARE BRON
|
|
|
100% BETROUWBAAR BRON: lid Rvc |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 april 2011 - 12:34 schreef soccer het volgende:[..] Ik denk dat je kinderen onder de 15 juist moet laten voetballen zonder er allemaal trainers op te zetten. Laat ze bij hun eigen club en op straat voetballen ,dan leren ze meer dan waar dan ook.Niets leert beter dan ervaring. Ik heb zelf redelijk hoog gevoetbald, helaas was mijn lichaam niet bestand tegen het topvoetbal. Ik tot mijn 11de op straat en op het veld gevoetbald. Vanaf mijn 11de alleen maar op het veld en af en toe op een pleintje. Mijn snelheid had ik gekregen van hierboven, maar anderen hebben dat zo perfectioneerd, dat ik ook wist hoe ik dat moest gebruiken in combinatie met een bal. Het leren van dit soort dingen is zo belangrijk en je kan zelf wel oefenen, maar als iemand je verteld hoe dat moet, zeker op zo'n jonge leeftijd, dan heb je meer jaren over om het nog verder te perfectioneren. Wil je topspelers kweken, dan moet je eerst talenten scouten en die kweken tot topspelers op zeer jonge leeftijd (mentaal, fysiek, technisch, inzicht) |
|
|
|
|
Jacco
|
|
|
Bedankt voor de uitleg over de beurs trouwens. Het is dus best moeilijk om een algemeen directeur te vinden die 2 bedrijven kan runnen (voetbalclub & de NV) en een goede samenhang kan vinden tussen de 2. |
|
|
|
|
Jacco
|
|
|
quote: kan je bron ook uitleggen waarom Van Basten nu het hoofd jeugdopleiding wordt en niet Bergkamp? |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 april 2011 - 13:04 schreef BETROUWBARE BRON het volgende:Keje Molenaar zal maandag officieel benoemd worden door de Rvc van Ajax als nieuwe voorzitter. Hiermee treed een nieuw tijdperk aan voor de Amsterdammers in de jacht op nieuwe vaderlandse en europese successen. Niet alleen Keje Molenaar zal een functie gaan bekleden bij de Amsterdammers. Ook Johan Cruijff keert definintief terug in de ArenA. De legendarische nummer veertien van weleer, zal de komende 3 jaar de functie van directeur technische zaken op zich gaan nemen. Hiermee is de val van Rick van den Boog een feit. Danny Blind, Heini Otto, Jan Olde Riekerink, Gery Vink, Robin Pronk, Casimir Westerveld, Alex Geenaert, Edmond Claus zullen maandag officieel worden ingelicht dat men afscheid neemt aan het eind van het seizoen, kostenplaatje: zo'n 1,4 miljoen euro. Een andere legende, Marco van Basten is inmiddels al gepolst voor de rol van hoofd jeugdopleidingen. De voormalig bondscoach en oud trainer van de hoofdmacht zal deze rol gaan combineren met een andere legende: Gerald Vanenburg. 'Vaantje' was eerder werkzaam bij Munchen 1860. De beloftenploeg zal met ingang van het nieuwe seizoen geleid gaan worden door Willem Jonk en Bryan Roy. De A1 zal worden overgedragen aan Dennis Bergkamp. Tevens is Edwin van der Sar benaderd om de nieuwe architect te gaan worden voor een nieuw te vormen keepersacademie binnen de club. Ook het scoutingsaparaat zal nieuwe impulsen krijgen: Barry Hulshoff, Dick Schoenaker zullen toe gaan treden. Gesprekken met Johan Neeskens zijn inmiddels gestart. Volgende week maandagavond zal het nieuwe beleidsplan nader worden toegelicht tijdens een persconferentie, melden diverse bronnen binnen de Amsterdamse club. Dit klinkt heel goed, laten we hopen dat dit ook gaat gebeuren en dat het geen onzin is. Blind mag van mij coach worden van Ajax Capetown, zeker nu foppe weggaat. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Je bedoelt een lid, dat net is opgestapt?? Die dus nu al weet zonder dat de ledenraad bij elkaar is geweest, en zonder dat er zoals het officieel hoort een commissie is aangesteld die de RVC benoemd, wie er in de nieuwe RVC gaat zitten?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 april 2011 - 13:00 schreef Pietje het volgende:[..] Indien de directie van de Ajax N.V. tot het van de beurs halen van het aandeel zou willen overgaan, dan heeft het hiervoor de toestemming nodig van de algemene vergadering van aandeelhouders. Alleen deze kan toestemming geven tot de inkoop van alle uitstaande aandelen. De AFC Ajax N.V. heeft op dit moment zo'n 18.333.332 uitstaande aandelen en heeft daarvan zelf 74% in handen. De overige 4.950.000 aandelen (26%) zijn in handen van Delta Lloyd (6%), Strating (5%) en particuliere beleggers. Al deze aandelen zouden teruggekocht moeten worden door de AFC Ajax N.V. De 4.950.000 aandelen die vervolgens ingekocht dienen te worden zijn tegen de huidige beurskoers van € 7,00 (peildatum 31 maart 2011) in totaal € 34.650.000 waard. Het inkopen van de aandelen zal echter zeker een stuk duurder uitvallen dan de huidige waarde van ruim € 34 miljoen. Immers, de AFC Ajax N.V. moet namelijk haar aandeelhouders een "aantrekkelijk" bod doen waartegen zij de aandelen over wenst te nemen. De 4.950.000 aandelen leverden bij de beursgang in 1998 ruim € 53 miljoen op. De aandelen werden gelanceerd tegen de koers van 25 gulden (€ 11,34), maar de koers steeg vanwege de grote belangstelling destijds direct naar 32,50 gulden (€ 14,75). De aandeelhouders van "het eerste uur" hebben destijds dus veel meer voor het aandeel betaald dan wat het op dit moment nog waard is. De verwachting is dan ook dat de AFC Ajax N.V. flink hoger dan de huidige beurskoers van € 7,00 euro zal moeten bieden om alle aandeelhouders ertoe te bewegen de aandelen terug te verkopen. Het einde van de beursnotering zal daarom een aanzienlijk grotere investering dan de eerder genoemde € 34 miljoen vragen. Daar zijn bovendien alle bijkomende kosten zoals de kosten voor het wijzigen van de structuur nog niet bij inbegrepen. Een of andere boete is niet aan de orde. Kortom, alles kan, zeker dus wanneer Ajax de portemonee wenst open te trekken, maar helaas, dat gaat Ajax zeker niet doen. Daardoor zal alles bij het oude blijven. Kijk eens, super en bedankt, nu snap ik helemaal hoe het zit, en zat er dus niet zo heel ver bij vandaan, dat wat ik zei over een boete clausule bij het verlaten van de beurs klopt dus niet begrijp ik?? |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 april 2011 - 14:36 schreef remco k het volgende:[..] Kijk eens, super en bedankt, nu snap ik helemaal hoe het zit, en zat er dus niet zo heel ver bij vandaan, dat wat ik zei over een boete clausule bij het verlaten van de beurs klopt dus niet begrijp ik?? Nee, Remco, van een boete is in principe geen enkele sprake. Nou ja, wanneer zij van de beurs zouden gaan (gaat helaas niet gebeuren!) dan beboeten zij zichzelf met een enorm verlies ;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 april 2011 - 14:38 schreef Pietje het volgende:[..] Nee, Remco, van een boete is in principe geen enkele sprake. Nou ja, wanneer zij van de beurs zouden gaan (gaat helaas niet gebeuren!) dan beboeten zij zichzelf met een enorm verlies ;-) Whahaha, ja dat dan weer wel. Het zal ongetwijfeld wel niet zo gemakkelijk zijn, maar Ajax heeft nog steeds een ruim positief saldo, het zou mijn niet verkeerd lijken, om dit geld volledig uit te geven aan het verlaten van de beurs, zelfs al zou dat 40 miljoen moeten kosten.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 april 2011 - 14:41 schreef remco k het volgende:[..] Whahaha, ja dat dan weer wel. Het zal ongetwijfeld wel niet zo gemakkelijk zijn, maar Ajax heeft nog steeds een ruim positief saldo, het zou mijn niet verkeerd lijken, om dit geld volledig uit te geven aan het verlaten van de beurs, zelfs al zou dat 40 miljoen moeten kosten.. Eens!!! Dat roep ik (en alibabba!) ook al vele jaren. Ajax zou weer puur een voetbalclub moeten worden, in plaats van een bedrijf. Nu wordt er enkel en alleen naar de verlies- en winstcijfers gekeken, met Jeroen Slop voorop. (Dat rijmt...) Verlies? Dan verkopen we toch gewoon (weer) een speler? Dat begon in 2000 met Jesper Gronkjaer, die volledig tegen zijn zin werd getransfereerd naar Chelsea voor zo'n kleine € 12 miljoen. De toenmalige financieel directeur was in één klap uit de brand... Anno 2011 is het helaas niet anders... Maar ik maak me geen enkele illusie: Het kost Ajax veel te veel geld om van de beurs te vertrekken, dus het zal een grote ergernis blijven. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 april 2011 - 14:58 schreef Pietje het volgende:[..] Eens!!! Dat roep ik (en alibabba!) ook al vele jaren. Ajax zou weer puur een voetbalclub moeten worden, in plaats van een bedrijf. Nu wordt er enkel en alleen naar de verlies- en winstcijfers gekeken, met Jeroen Slop voorop. (Dat rijmt...) Verlies? Dan verkopen we toch gewoon (weer) een speler? Dat begon in 2000 met Jesper Gronkjaer, die volledig tegen zijn zin werd getransfereerd naar Chelsea voor zo'n kleine € 12 miljoen. De toenmalige financieel directeur was in één klap uit de brand... Anno 2011 is het helaas niet anders... Maar ik maak me geen enkele illusie: Het kost Ajax veel te veel geld om van de beurs te vertrekken, dus het zal een grote ergernis blijven. Of het voetballend iets uitmaakt of Ajax van de beurs weggaat weet ik niet, het zou alles rondom de club wel veel makkelijker maken.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 april 2011 - 15:21 schreef remco k het volgende:[..] Of het voetballend iets uitmaakt of Ajax van de beurs weggaat weet ik niet, het zou alles rondom de club wel veel makkelijker maken.. Eens!! |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 april 2011 - 15:21 schreef remco k het volgende:[..] Of het voetballend iets uitmaakt of Ajax van de beurs weggaat weet ik niet, het zou alles rondom de club wel veel makkelijker maken.. Ja ik weet niet of het echt veel makkelijker wordt. Natuurlijk zal het werken iets makkelijker worden, maar je zal altijd de kosten in de gaten moeten houden. Het is gewoon belangrijk dat de CFO niet alleen afgerekend wordt op de cijfers, maar ook op de sportieve successen. Liever een jaartje eindigen in de min en kampioen, dan flink in de plus en geen Europees voetbal. Voor beiden moet hij dezelfde bonus krijgen, als ze kampioen zijn en in flink in de plus, dan volledige bonus |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op donderdag 31 maart 2011 - 17:16 schreef alibabba het volgende:Ik associeer me helemaal niks met kontelikker Daniel Dekker. Die blaaskaak wil spreken namens alle supporters, maar dat schiet bij mij in het verkeerde keelgat. Hij moet pal achter JC gaan staan, anders moet ie voorzitter af!!!!!!! denk dat er meer supporters zijn. en niet iedereen denkt zelfde. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote: Klopt Bully, maar het is nu net of hij namens alle supporters spreekt, maar dat is absoluut niet zo.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Klopt helemaal, Maar Daniel Dekkers praat de afgelopen week vanuit zijn eigen gevoel, en niet namens de supporters.... Hij had moeten uitzoeken achter wie het merendeel van de supporters staat, en die kant had hij dus ook moeten kiezen.. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op zondag 03 april 2011 - 12:09 schreef remco k het volgende:[..] Klopt helemaal, Maar Daniel Dekkers praat de afgelopen week vanuit zijn eigen gevoel, en niet namens de supporters.... Hij had moeten uitzoeken achter wie het merendeel van de supporters staat, en die kant had hij dus ook moeten kiezen.. hij voelt zich ee nbeetje een bobo .......niks suporter man...alleen omdat hij bekend is en voor ajax is man......verlengstuk van bestuur man....lamzak is het...... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 03 april 2011 - 13:22 schreef joduh het volgende:[..] hij voelt zich ee nbeetje een bobo .......niks suporter man...alleen omdat hij bekend is en voor ajax is man......verlengstuk van bestuur man....lamzak is het...... Hahahahahahah EENS MET JODUHHHHHHHH..... Oprotten met die Dekkers..... |
|
|
|
|
|