|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
Rapport-Johan Cruijff lekt uit (Algemeen Dagblad)
|
|
|
thomASS
|
|
|
Het veelbesproken rapport van Johan Cruijff is in handen van BNR Nieuwsradio. Het radiostation heeft het 23 pagina's tellende geschrift over de toekomst van Ajax vanavond openbaar gemaakt. Via de site van 'partner' het Financieele Dagblad (FD) staat het rapport online.
Het rapport, dat de welluidende titel 'De weg naar georganiseerde chaos, op weg naar succes' heeft meegekregen, is de basis onder de crisis bij Ajax.
Woensdag barstte de bom in de Arena, toen het bestuur van de Amsterdamse club alsmede de raad van commissarissen hun functies ter beschikking stelden. Cruijff zelf kwam vorige week al keihard in botsing met de clubleiding over zijn hervormingsplannen op technisch gebied.
Het rapport: http://www.fd.nl/csFdArtikelen/4619862/4624770/y2011/m04/d01/21822037
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 01 april 2011 door thomASS -- |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
CRUIJFF mowt aan de macht komen, niet meer, niet minder |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
Een van de vraagstukken:
Samenwerking met andere clubs: Internationaal; Ajax cape town, Arsenal, Barcelona en Internationale.
Zou geweldig zijn als Ajax spelers van Barca zou kunnen huren/kopen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Iemand een idee of er een betere versie online staat?? Er zijn grote stukken niet leesbaar helaas.. |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
dat probleem had ik ook al, maar volgens mij is dit de enige versie. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 april 2011 - 21:06 schreef remco k het volgende:Iemand een idee of er een betere versie online staat?? Er zijn grote stukken niet leesbaar helaas.. Bij mij ook |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Er is een passage weggekwast. Ik zou heel graag weten wat daar staat. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Hoe triest is het eigenlijk wel niet dat dit is uitgelekt? Ik kan er met mijn kop ook niet bij, er zijn een aantal mensen van Cruijff hierbij aanwezig geweest, en een aantal mensen van Ajax hebben dit in handen gehad. Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat dit door de "vertrekkende" mensen express is gelekt, en hiermee brengen ze de club direct schade toe. Wie hier dan ook voor verantwoordelijk is, heeft in ieder geval geen Ajax hart, dat lijkt me duidelijk |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 april 2011 - 21:19 schreef Ikke_tikkie het volgende:Er is een passage weggekwast. Ik zou heel graag weten wat daar staat. [/quot] Erg jammer, het zal wel niet zomaar zijn weg gehaald lijkt me.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 april 2011 - 21:20 schreef remco k het volgende:Hoe triest is het eigenlijk wel niet dat dit is uitgelekt? Ik kan er met mijn kop ook niet bij, er zijn een aantal mensen van Cruijff hierbij aanwezig geweest, en een aantal mensen van Ajax hebben dit in handen gehad. Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat dit door de "vertrekkende" mensen express is gelekt, en hiermee brengen ze de club direct schade toe. Wie hier dan ook voor verantwoordelijk is, heeft in ieder geval geen Ajax hart, dat lijkt me duidelijk Ik denk die PR machine waar Derksen het vanavond al over had |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 april 2011 - 21:20 schreef remco k het volgende:Hoe triest is het eigenlijk wel niet dat dit is uitgelekt? Ik kan er met mijn kop ook niet bij, er zijn een aantal mensen van Cruijff hierbij aanwezig geweest, en een aantal mensen van Ajax hebben dit in handen gehad. Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat dit door de "vertrekkende" mensen express is gelekt, en hiermee brengen ze de club direct schade toe. Wie hier dan ook voor verantwoordelijk is, heeft in ieder geval geen Ajax hart, dat lijkt me duidelijk tegenwoordig noemen ze dat spindocters |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
Ze spelen inderdaad een smerig spelletje daar bij Ajax. bah |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Je moet voor de grap ens iets proberen, er klopt namelijk iets niet..
Als je met bepaalde scanners iets inscand of mailt, word dit een PDF bestand, schrijf nu eens een blaadje vol met de pen of stift en scan dit eens in, zoom daarna in tot 6400%, je zal zien, dat je nog steeds de zwarte stift of penstrepen ziet zoals jij je geschreven hebt.
Als je nu hetzelfde doet met de weggestreepte zinnen in van het rapport, dus deze inzoomt tot 6400%, dan worden dit allemaal blokjes, wat simpelweg betekent dat dit niet met de hand is weggestreep, maar met een computer is gedaan, maar wel zo dat het lijkt alsof het et de hand is gedaan...
Ik wil hier niks mee beweren, maar wat ik zeg klopt wel, en er stinkt iets heel erg aan die paar zinnen. |
|
|
|
|
biba1970
|
|
|
dat dit gebeurd bij ajax is gewoon heel erg triest als supporter hoop je maar dat de club zo snel mogelijk in rustiger vaar water komt hoop maar dat we zondag winnen |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
We GAAN winne op alle fronten
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 01 april 2011 door Nenam_tiL -- |
|
|
|
|
BRW
|
|
|
Ik zat heerlijk te eten in een restaurant toen ik hoorde dat het rapport is uitgelekt. Diegene die dit gedaan heeft moeten ze gelijk zijn nek omdraaien. Smerige achterbakse klootzak! Hetzelfde geldt voor die mails overigens.. En nu ga ik verder met mijn toetje! |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Hoe vaker ik dit vod lees, hoe meer ik teleurgesteld raak in het dictaat. Sterker, het is een plan van niets. Een reeks clichees en wollige stellingen. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 april 2011 - 21:31 schreef remco k het volgende:[..] Als je nu hetzelfde doet met de weggestreepte zinnen in van het rapport, dus deze inzoomt tot 6400%, dan worden dit allemaal blokjes, wat simpelweg betekent dat dit niet met de hand is weggestreep, maar met een computer is gedaan, maar wel zo dat het lijkt alsof het et de hand is gedaan... Nee Remco, een scanner zet het gescande om in pixels (lees: blokjes/dots). Dus ook een kras met een stift wordt een verzameling blokjes. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 april 2011 - 21:39 schreef Ikke_tikkie het volgende:Hoe vaker ik dit vod lees, hoe meer ik teleurgesteld raak in het dictaat. Sterker, het is een plan van niets. Een reeks clichees en wollige stellingen. Zou jij ooit een avatar willen hebben/krijgen dan heb ik het ideale plaatje voor je
|
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Haha, je doet maar. Ondertussen verbaas ik me serieus steeds meer over de nietszeggendheid van het rapport Cruijff Inc. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Wát een bullshit... Het gaat niet om spelsystemen (er is namelijk geen "Ajax spelsysteem"), noch om wensen en eisen van managers, noch om teamresultaat, maar het gaat om de individuele ontwikkeling van spelers.
Huh??? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Ach ikke_tik het zal me allemaal worst wezen,ik verdiep me er niet in. Ik ben na woensdag avond afgehaakt.Ik ben geen tacticus en op bestuur niveau heb ik helemaal geen kaas van gegeten. Ik hou van voetbal en vooral van Ajax.Ik weet niet wie v/d Boog moet opvolgen,ik zou zeggen; haal van Praag terug. Financieel zeg ik;ga eens praten met John de Mol. Een TD vind ik wel nodig omdat ik vind dat er iemand bovenop moet blijven staan, F de Boer,Jonk,Bergkamp hebben een dagelijkse leiding nodig die er bovenop zit,een klankbord zijn ,en desnoods in kunnen grijpen. Ze zijn te onervaren om een club als Ajax vooruit te kunnen stuwen. Hierbij denk ik aan een Hiddink of een Adriaanse Mischien praat ik poep maar zo zie ik het |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Je praat geen onzin. Sterker, ik vind dat je volledig gelijk hebt in bovenstaande.
En voor wie van Ajax houdt: moedig de komende periode het team aan en laat spreekkoren richting bestuurders achterwege. Zorg dat de spelers vrij in het hoofd kunnen foebele. ;-) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Ik moet je na geven ikke_tik, je zag het sneller als ik en (sorry ali) je hebt tot nu toe gelijk. De pilaren staan er bij Ajax,maar er is geen FUNDERING,dat vergeet onze vriend Johan. Hij gaat van boven naar beneden inplaats van beneden naar boven |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Weet je waar JC eigenlijk pas écht verontwaardigd over zou moeten zijn... dat een aantal lieden over zijn rug probeert de club binnen te dringen. Ik geloof oprecht dat Cruijff het goed voor heeft met de club, maar kan me niet aan de indruk onttrekken dat hij gebruikt is als buikspreekpop.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 01 april 2011 door Ikke_tikkie -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Dit las ik vanmiddag in de Pers:
Johan Cruijff heeft zijn andere gezicht laten zien. En dat was niet iets om vrolijk van te worden. De levende legende is in werkelijkheid een gewetenloze man die vooral uit rancune andersdenkenden liquideert.
'Kritiek heeft me gekrenkt' Poll: Blij dat bestuur ophoepelt Wegwezen, da's logisch 'Dit is verschrikkelijk' Bestuur Ajax stapt op
Mark van Bommel zat nietsvermoedend samen met Johan Cruijff in Studio Sportzomer tijdens het EK 2004 in Portugal. Het Ajax-icoon hield tijdens de tv-uitzending een betoog over de voordelen van een 4-3-3-systeem, waarna Van Bommel heel even reageerde door te zeggen dat er ook best veel ploegen succes hebben met een 4-4-2-systeem. Toen de lichten doofden en de cameras werden uitgezet, ontstak Cruijff in woede. Hij wilde nooit meer met een voetballertje aan tafel zitten en al zeker niet met één die hem tegensprak.
Sindsdien werd Van Bommel bij elke gelegenheid gekleineerd door Cruijff, en later door de nieuwe bondscoach Marco van Basten, die tijdens zijn eerste jaren bij Oranje veelvuldig in contact stond met zijn leermeester. Later trok Cruijff zich terug uit elk voetbalpraatprogramma, geïrriteerd als hij was door andere meningen die soms te horen waren.
Vazallen
Het andere gezicht van Johan Cruijff openbaart zich meestal na discussies waarin mensen niet per definitie willen meedansen op de golven van zijn eigen gelijk. Dat hebben de Ajax-bestuurders de laatste maanden ook geweten. Uri Coronel en zijn collegas voelden zich geïntimideerd door Cruijff en zijn vazallen, maar waren wel zo slim om veel van die bedreigingen via mail en voicemail, zo zeggen ze zelf, te bewaren en op te slaan. Zo zou Cruijff onder meer termen hebben gebruikt als doe wat ik zeg, anders maak ik je helemaal kapot of waar halen jullie in godsnaam het lef vandaan om ons rapport te negeren. Het is slikken of wegwezen. Het zijn citaten die vooral in bloedige actiefilms voorkomen.
De donkere kant van Cruijff was al wel bekend in Amsterdam. Daarom schrokken ze op De Toekomst, het complex waar de jeugdopleiding van Ajax is ondergebracht, ook zo toen er vorig jaar een verzoek binnenkwam van Cruijff. Het Ajax-icoon wilde dat zijn kleinzoon Jessua Angoy Cruijjf een plekje zou krijgen bij de B-junioren in Amsterdam en benaderde daar via een familielid een jeugdtrainer voor. Het mannetje, een verdediger die speelt met rugnummer 14, mocht op stage komen, maar werd al snel te licht bevonden en terug naar Spanje gestuurd. Een paar maanden later speelde de B-jeugd uit Amsterdam een oefenwedstrijd tegen de leeftijdsgenoten van Barcelona. Tot verbazing van velen op De Toekomst stond de kleinzoon van Cruijff opeens rechtsback bij de tegenstander. Het jeugdteam van Ajax was met 2-0 véél te sterk voor Barcelona en Cruijffs kleinzoon was veruit de slechtste speler van het veld.
Niettemin wil het Ajax-icoon dat bijna de complete opleiding in Amsterdam wordt afgebroken en opnieuw wordt opgebouwd volgens zijn (onbekende) inzichten. Zelfs de mensen met wie Cruijff in nauw contact staat en met wie hij gesproken heeft over de koerswijziging, weten niet wat zijn ideeën over de kweekvijver exact zijn. Wel is inmiddels bekend dat zes jeugdtrainers onmiddellijk ontslagen moeten worden, net als hoofd jeugdopleiding Jan Olde Riekerink.
| Foto: ANP, ISTOCK/Beeldbewerking De Pers
Een van de coaches die moeten wijken is Heini Otto, die samen met Dennis Bergkamp, het beoogde nieuwe hoofd opleidingen, de D2 onder zijn hoede had. Dát ontslag alleen al zal Ajax en zijn aandeelhouders een hoop geld gaan kosten, want Otto heeft, net als Olde Riekerink, een aantal goede functioneringsgesprekken gehad en is bovendien, met een jaarsalaris van naar verluidt 150 duizend euro, een van de bestbetaalde coaches op De Toekomst. Ook zou er een aantal clausules in het contract van Otto staan, waardoor Ajax bij zijn ontslag al tonnen kwijt is aan een afkoopregeling, áls die door de rechter al wordt vastgesteld. Het is slechts een voorbeeld van de praktische onhaalbaarheid van de plannen die Cruijff vanuit Barcelona heeft bedacht voor zijn oude club.
Liquidatie
De bloedige liquidatie die Cruijff heeft gepleegd op de beleidsbepalers en andersgezinden bij Ajax lijkt veel meer op een ordinaire machtsstrijd gevoerd vanuit rancune dan een gevecht gevoerd vanuit een visie om de club weer gezond en succesvol te maken. De ideeën die Cruijff heeft over de medische staf in Amsterdam onderstrepen zijn rancuneuze manier van omgang met anderen. Niemand heeft ooit klachten gehad over de medische staf in Amsterdam onder leiding van dokter Edwin Goedhart. De medicus en zijn assistenten moeten alleen wijken, omdat zij eerder door Louis van Gaal zijn aangetrokken. En wie uit het kamp-Van Gaal komt, moet van Cruijff zijn spullen pakken, hoe goed ze ook in hun vak zijn.
Het zijn niet bepaald beslissingen die in het belang van Ajax worden genomen. Net zo min als het bloedbad dat door Cruijff is aangericht weer snel tot Amsterdamse successen zal leiden. Integendeel, want de club is misschien wel aanbeland in het dieptepunt van zijn bestaan. Cruijff zelf was na afloop van zijn geslaagde liquidaties kort op de vraag hoe het nu verder moet met Ajax. Ik heb geen idee. Hij meende het ook nog. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Is allemaal media gelul en iedere journalist wil scoren,maar al is 25% waarheid,wat dan?? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 april 2011 - 21:20 schreef remco k het volgende:Hoe triest is het eigenlijk wel niet dat dit is uitgelekt? Ik kan er met mijn kop ook niet bij, er zijn een aantal mensen van Cruijff hierbij aanwezig geweest, en een aantal mensen van Ajax hebben dit in handen gehad. Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat dit door de "vertrekkende" mensen express is gelekt, en hiermee brengen ze de club direct schade toe. Wie hier dan ook voor verantwoordelijk is, heeft in ieder geval geen Ajax hart, dat lijkt me duidelijk Remco, ik ben het helemaal met je eens, dit is ronduit belachelijk, schandalig!! Coronel zie ik wel als zo'n persoon, kan niet voorstellen dat het iemand anders is geweest |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
en dit noemen ze de FLUWELEN revolutie ?? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 april 2011 - 22:47 schreef nemam-tiL het volgende:Is allemaal media gelul en iedere journalist wil scoren,maar al is 25% waarheid,wat dan?? Dan blijft het dezelfde puinhoop.
Dit is een smerige oorlog van twee kanten, waarbij voor het gemak Ajax -de voetbalclub- voor nu over het hoofd wordt gezien. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 april 2011 - 22:51 schreef Ikke_tikkie het volgende:[..] Dan blijft het dezelfde puinhoop. Dit is een smerige oorlog van twee kanten, waarbij voor het gemak Ajax -de voetbalclub- voor nu over het hoofd wordt gezien. Of te wel een hersentumor laten opereren door een gynacoloog |
|
|
|
|
BRW
|
|
|
Ik weet echt niet meer wie of wat ik WEL moet geloven. De Media vindt dit heerlijk! En wij als Ajax supporters worden helemaal gek gemaakt. Daarnaast is er een of andere nietsnut die emails en het rapport laat uitlekken. Ik vind echt dat ze die aan de hoogste boom op moeten hangen!
Het enige wat ik wel weet is dat het bestuurlijk op dit moment niet goed gaat en dat daar wel een nieuwe frisse wind mag waaien. Ik hoop dat nu de juiste mensen, op de juiste plek komen. En dat Ajax weer een CLUB gaat worden en geen BEDRIJF.. Ik wacht het allemaal af en alle kranten artikels of nieuwsuitzendingen neem ik met een korrel zout! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Cruijf overspeeldt zijn hand. Sorry Ali,Remco en andere maar Cruijff gaat het niet doen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 april 2011 - 23:00 schreef nemam-tiL het volgende:Cruijf overspeeldt zijn hand. Sorry Ali,Remco en andere maar Cruijff gaat het niet doen Hoe kom je daar nu weer bij dan??
geef me een reden waarom hij z'n hand overpspeeld zou hebben?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 april 2011 - 21:54 schreef Ikke_tikkie het volgende:Wát een bullshit... Het gaat niet om spelsystemen (er is namelijk geen "Ajax spelsysteem"), noch om wensen en eisen van managers, noch om teamresultaat, maar het gaat om de individuele ontwikkeling van spelers.Huh??? Toch heel logisch?? Een team dat in de jeugd kampioen wordt ieder jaar, hoeft geen enkel talent in te zitten dat het eerste zal halen. Dat een jeugdteam kampioen wordt, zegt enkel iets over het "TEAM" en niks over het talent dat er rondloopt... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 april 2011 - 21:39 schreef Ikke_tikkie het volgende:Hoe vaker ik dit vod lees, hoe meer ik teleurgesteld raak in het dictaat. Sterker, het is een plan van niets. Een reeks clichees en wollige stellingen. Dat het clichees zouden zijn heeft Cruijff van tevoren aangegeven, het hoeft namelijk niet ingewikkeld en lastig uit te voeren zijn. Feit is dus, dat als dit allemaal zo simpel lijkt, het dus wel degelijk erg is gesteld met onze opleiding aangezin het nu niet op deze manier wordt uitgevoerd... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 april 2011 - 21:06 schreef remco k het volgende:Iemand een idee of er een betere versie online staat?? Er zijn grote stukken niet leesbaar helaas.. Ik heb exact hetzelfde probleem, Remco. Ik heb geprobeerd op een duidelijker versie in beeld te krijgen, maar helaas... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Hahaha. Ik vrees wel dat je gelijk hebt, nemam :-( |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 april 2011 - 23:15 schreef remco k het volgende:[..] Hoe kom je daar nu weer bij dan?? geef me een reden waarom hij z'n hand overpspeeld zou hebben?? Cruijff is een intrigant en dat zal nooit veranderen,cruijff roept en doet nooit wat,en wat hij roept of doet zal nooit werken Ajax is Ajax en niemand is groter dan onze club en zeker zeiker cruijff niet Ik weet ik maak nu vijanden maar Cruijf is een seniele ouwe zak |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Dat zeg ik, zeldzame bullshit. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Ik geloof er ook helemaal niks van. Er staat niks wezenlijks in. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Maar dat "rapport" moet je ook niet serieus nemen. Een 1 april grap. Er staat echt niks wezenlijks in. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Meer een samenvatting van hoe het nu reilt en zeilt... met wat clichees erbij gekwakt. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 april 2011 - 23:55 schreef Ikke_tikkie het volgende:Meer een samenvatting van hoe het nu reilt en zeilt... met wat clichees erbij gekwakt. Maar Ikke_tikkie, ik geloof er echt helemaal niks van dat dit "het rapport" van Johan Cruijff is. Het exemplaar dat nu circuleert op internet en op ons forum is een dwaze 1 april grap van de een of andere Jodocus. Het is beslist niet van Johan Cruijff. Mijn kleindochter van 1 jaar zou het zonder meer zinvoller bewoorden ;-)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 april 2011 door Pietje -- |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Hoho, dan ken jij mijn kleinzoon van net 1 nog niet. Die beheerst sinds kort "deh". :-)
Mjah, aan de andere kant, mijn jongste dochter maakt JC 1x per jaar sprekend mee tijdens de landelijke studentendag van het Johan Cruijff College en beweert telkenmale weer zelden iemand zoveel onzin in een toespraak te hebben horen zeggen. En dan nog in het "Cruijff" Engels ook hè. ;-) |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Alleen de titel al... weg naar georganiseerde chaos. Hehehehe... |
|
|
|