|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
Rapport-Johan Cruijff lekt uit (Algemeen Dagblad)
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 april 2011 - 00:05 schreef Ikke_tikkie het volgende:Hoho, dan ken jij mijn kleinzoon van net 1 nog niet. Die beheerst sinds kort "deh". :-) Mjah, aan de andere kant, mijn jongste dochter maakt JC 1x per jaar sprekend mee tijdens de landelijke studentendag van het Johan Cruijff College en beweert telkenmale weer zelden iemand zoveel onzin in een toespraak te hebben horen zeggen. En dan nog in het "Cruijff" Engels ook hè. ;-) Ik schrijf of beweer ook niet dat Cruijff de slimste van de klas is, maar hij heeft volgens mij wel verstand van het spelletje dat voetbal heet. En tja, Engels spreken.... Whahahah. Ik ken er meer. Ik heb zo'n 3 jaar geleden onze oud-premier Balkenende ontmoet op een congres. Ik moest daar voor mijn werk zijn en Balkenende hield daar een speech. Nou, nou, nou... Ik schaamde me om Nederlander te zijn. Wat een bar slechte uitspraak! En onze (ex)-trainers zoals Cruijff en Van Gaal die kunnen er inderdaad ook wat van ;-) |
|
|
|
|
adriu
|
|
|
het uitlekken van het rapport is toch een reden voor ontslag van de boog en conel??!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 april 2011 door adriu -- |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Ik ook. Slaap lekker! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 april 2011 - 23:31 schreef nemam-tiL het volgende:[..] Cruijff is een intrigant en dat zal nooit veranderen,cruijff roept en doet nooit wat,en wat hij roept of doet zal nooit werken Ajax is Ajax en niemand is groter dan onze club en zeker zeiker cruijff niet Ik weet ik maak nu vijanden maar Cruijf is een seniele ouwe zak Een seniele oude zak die nog bijna wekelijks wordt gebeld door Guardiola om advies, en met 63 zijn er maar weinig mensen die seniel zijn nemam, van jou had ik zeker iets meer respect richting Cruijff verwacht.. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
ik ben het gedeeltelijk wel met je eens nemam! |
|
|
|
|
Alchides
|
|
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Ondertussen nog nergens bericht dat dit gelekte vod daadwerkelijk een 1 april grap is? Indien het authentiek is zou dat pas écht erg zijn. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 april 2011 - 12:03 schreef Ikke_tikkie het volgende:Ondertussen nog nergens bericht dat dit gelekte vod daadwerkelijk een 1 april grap is? Indien het authentiek is zou dat pas écht erg zijn. Waarom dan, ik snap echt serieus het commentaar op dit vrij simpele rapport niet. Staat het vol met onwaarheden? Volgens mij niet. Het staat bol van simpelheid, maar wat is daar nu erg aan? Ik denk zelfs dat het goed is dat het erg simpel is.
Wat heeft het eerste van Ajax eraan, dat de B1 ieder jaar kampioen wordt? Het is abslouut geen zekerheid, dat een goed team, spelers heeft sie het eerste kunnen halen, Cruijff geeft aan, dat de individuele training voorop moet staan, en volgens mij klopt dat. Ik las dat iemand hier moest lachen op de reactie van Cruijff dat er geen Ajax systeem bestaat. Volgens mij is dat ook gewoon waar. 4-3-3 is niet als eerste door AJax gespeeld hoor, echt niet. Des Ajax spelen is heel iets anders, dan in een Ajax systeem spelen.. Zo heeft Cruijff volgens mij ook al zijn gehele leven geroepen dat een systeem maar een systeem is, maar dat het gaatombepaalde posities bezet houden, zoals iemand rond de 16 (vaak de nr 10), iemand in de punt van de aanval ( vaak de nr9) en de flanken moeten bezet zijn in balbezit (vaak de buitenspelers of een opkomende back).
In mijn optiek wordt voetbal vaak veel te moeilijk gemaakt, en worden spelers met veels teveel opdrachten het veld in gestuurd, ik ben dus erg blij met het "simpele" plan. Overigens zijn grote delen van de indelingen helemaal niet te lezen...
PS: Dit is echt geen 1 april grap... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ja het groeit zeker, met 1 man, die zoals gewoonlijk niet verder leest dan zijn neus lang is.
Hij is namelijk tegen, omdat Jonk en Bergkamp onervaren zouden zijn, hij leest alleen niet dat deze mensen ondersteund zouden moeten worden door ervaring..
Wat is ervaring eigenlijk?? |
|
|
|
|
Alchides
|
|
|
Ikke_tikkie
Kun je niet gewoon op bed blijven liggen? Jij bent wel tevreden met hoe het de afgelopen jaren ging. Afgelopen 4 jaar 68 milj. doorgespoeld en geen kampioenschap, niets! Nee die Rik en Yves, daar moeten wij het van hebben, idioot!! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Een leuke en goede column van Youp van 't Hek. Inderdaad een waarheid als een koe! Ik sta er in ieder geval volledig achter. Er is te veel gebeurd van het één en te weinig van het ander. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 april 2011 - 12:29 schreef Alchides het volgende:Jij bent wel tevreden met hoe het de afgelopen jaren ging. Afgelopen 4 jaar 68 milj. doorgespoeld en geen kampioenschap, niets! Nee die Rik en Yves, daar moeten wij het van hebben, idioot!! Grappig hoe je mij woorden in de mond legt, stuk onfatsoen. Ik beweer namelijk nergens tevreden te zijn met de afgelopen jaren... integendeel.
Het enige wat ik stuitend vind is het kleuterepistel van de hand van de zogenaamde meester. Vol met open deuren en nul komma nul concrete plannen.
Voorbeeldje?
Zijn we tevreden met zeven jaar een 2e of 3e plaats in de competitie? Zijn we tevreden met een bijrol in Europa? Zijn we tevreden met het feit dat de Europese velden en Oranje overspoeld zijn met Ajacieden, maar dat we Europees gezien al jaren geen succes meer hebben geboekt?
Verwacht iemand dat er Ajacieden (zelfs in het bestuur) zijn die op bovenstaande vragen "ja" gaan zeggen?
En als dit bundeltje slappe onzin JC's masterplan is, zie ik zware tijden tegemoet. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 april 2011 - 16:50 schreef Ikke_tikkie het volgende:[..] Grappig hoe je mij woorden in de mond legt, stuk onfatsoen. Ik beweer namelijk nergens tevreden te zijn met de afgelopen jaren... integendeel. Het enige wat ik stuitend vind is het kleuterepistel van de hand van de zogenaamde meester. Vol met open deuren en nul komma nul concrete plannen. Voorbeeldje? Zijn we tevreden met zeven jaar een 2e of 3e plaats in de competitie? Zijn we tevreden met een bijrol in Europa? Zijn we tevreden met het feit dat de Europese velden en Oranje overspoeld zijn met Ajacieden, maar dat we Europees gezien al jaren geen succes meer hebben geboekt?Verwacht iemand dat er Ajacieden (zelfs in het bestuur) zijn die op bovenstaande vragen "ja" gaan zeggen? En als dit bundeltje slappe onzin JC's masterplan is, zie ik zware tijden tegemoet. En toch, Ikke_tikkie, geloof ik nog steeds niet, dat het zogenaamde uitgelekte rapport daadwerkelijk uit de koker van Johan Cruijff komt. Nog altijd houd ik serieus rekening met een 1 aprilgrap. Mocht dat epistel wél van de meester afkomen, dan is het inderdaad een niemandalletje, dat we snel moeten vergeten. Vooralsnog krijgt hij van mij het voordeel van de twijfel. Blijft onverlet, dat er binnen Ajax echt iets moet gaan gebeuren om Ajax weer nationaal en internationaal te laten meetellen. Voor een beetje Ajacied zijn het verschrikkelijke jaren geweest! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 april 2011 - 17:19 schreef Pietje het volgende:[..] En toch, Ikke_tikkie, geloof ik nog steeds niet, dat het zogenaamde uitgelekte rapport daadwerkelijk uit de koker van Johan Cruijff komt. Nog altijd houd ik serieus rekening met een 1 aprilgrap. Mocht dat epistel wél van de meester afkomen, dan is het inderdaad een niemandalletje, dat we snel moeten vergeten. Vooralsnog krijgt hij van mij het voordeel van de twijfel. Blijft onverlet, dat er binnen Ajax echt iets moet gaan gebeuren om Ajax weer nationaal en internationaal te laten meetellen. Voor een beetje Ajacied zijn het verschrikkelijke jaren geweest! Waarom is het een waardeloos rapport?? de helft is onleesbaar, en de andere helft zijn geen onwaarheden, voetbal is een sipel spelletje, en daarom is het ook een simpel rapport, waarom de boel moeilijker maken dan dat het is. Misschien wordt er juist nu wel veel te moeilijk gedacht en is het rapport bedoeld om de boel te vereenvoudigen..
Waarom zou het een ingewikkeld plan moeten zijn?? |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 april 2011 - 18:09 schreef remco k het volgende:[..] Waarom is het een waardeloos rapport?? de helft is onleesbaar, en de andere helft zijn geen onwaarheden, voetbal is een sipel spelletje, en daarom is het ook een simpel rapport, waarom de boel moeilijker maken dan dat het is. Misschien wordt er juist nu wel veel te moeilijk gedacht en is het rapport bedoeld om de boel te vereenvoudigen.. Waarom zou het een ingewikkeld plan moeten zijn?? Het hoeft voor mij ook geen ingewikkeld plan te zijn. Maar het rapport, uitgaande van het feit dat het "HET" rapport is, stelt slechts retorische vragen, waarop logischerwijs alleen simpeltjes met "nee" geantwoord dient te worden. Zoiets als bij feestjes: "are you happy?" waarna de complete zaal "yeah" roept. Erg goedkoop allemaal. En daar heeft Ikke_tikkie beslist een punt en daarom ben ik het volledig met hem eens! Nogmaals, het hoeft niet ingewikkeld te zijn, maar het mag wel wat diepgang hebben plus op z'n minst wat constructieve ideeën en oplossingen hoe het vervolgens wél zou moeten. Dat mis ik nadrukkelijk in dit epistel. En juist omdat het "rapport" zo simpel is, té simpel, houd ik het nog altijd op een 1 aprilgrap.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 april 2011 door Pietje -- |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Kenmerk van een 1 aprilgrap is dat deze een dag later weer voorbij is, toch?
Terzijde, ik meen de Snor ergens op TV (geen flauw idee meer in welk programma) te hebben horen verkondigen dat JC's dictaat bestond uit tien A4-tjes Cruijffiaanse tekst en nauwelijks te begrijpen was. Deze PDF is ruim meer dan 10 pagina's. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 april 2011 - 18:37 schreef Ikke_tikkie het volgende:Kenmerk van een 1 aprilgrap is dat deze een dag later weer voorbij is, toch? Terzijde, ik meen de Snor ergens op TV (geen flauw idee meer in welk programma) te hebben horen verkondigen dat JC's dictaat bestond uit tien A4-tjes Cruijffiaanse tekst en nauwelijks te begrijpen was. Deze PDF is ruim meer dan 10 pagina's. Nou ja, je hebt van die flauwerikken, die een grap wel eventjes kun vasthouden. Ik heb het overigens eerder ergens gelezen, dat het om een paar A4-tjes zou gaan. Kortom, het zou inderdaad kunnen. En als dit dan toch "HET" rapport blijkt te zijn, dan is het wel heel erg amateuristisch geschreven, nog erger dan simplistisch. En daar zou Van den Boog in grote lijnen mee akkoord zijn gegaan?? Ik geloof warempel Ikke_tikkie dat jouw kleinzoon en mijn kleindochter een vergelijkbaar documentje hadden kunnen fabriceren! Overigens, ik dacht dat ik de enige opa hier was, maar dat ben jij dus ook, schreef je! Ook 1 jaar? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Vooruitzien is de omstandigheid creëren om flexibel te kunnen inspelen op verschillende (toekomstige) situaties. Vooruitzien is een belangrijk onderdeel van opbouwen. Vooruitzien is alert zijn, risicos overzien en naar buiten kijken. Vooruitzien is de kracht vanuit ons eigen onafhankelijke denken, vanuit onze eigen visie kunnen meebewegen met economische, sociale en maatschappelijke veranderingen.
Het zou een ramp zijn dat wij tijdens sportieve neergang moeten constateren dat wij tijdelijk teveel mensen in dienst hebben, of wellicht niet teveel, maar een verkeerde verhouding van mensen en werk binnen verschillende disciplines.
Regeren/Besturen is vooruit zien en dat mis ik in alles.
Dit is niet mijn eigen tekst(hier en daar aangepast,dat wel)maar ik denk er wel zo over.
En tuurlijk is Crujiff geen seniele ouwe zak maar een echte Ajacied :) |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
quote: Yep. Én -zij het een weinig beïnvloed door zijn tante- sinds zijn verjaardag lid van de Young Yellow Army. :-P |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 april 2011 - 18:23 schreef Pietje het volgende:[..] Het hoeft voor mij ook geen ingewikkeld plan te zijn. Maar het rapport, uitgaande van het feit dat het "HET" rapport is, stelt slechts retorische vragen, waarop logischerwijs alleen simpeltjes met "nee" geantwoord dient te worden. Zoiets als bij feestjes: "are you happy?" waarna de complete zaal "yeah" roept. Erg goedkoop allemaal. En daar heeft Ikke_tikkie beslist een punt en daarom ben ik het volledig met hem eens! Nogmaals, het hoeft niet ingewikkeld te zijn, maar het mag wel wat diepgang hebben plus op z'n minst wat constructieve ideeën en oplossingen hoe het vervolgens wél zou moeten. Dat mis ik nadrukkelijk in dit epistel. En juist omdat het "rapport" zo simpel is, té simpel, houd ik het nog altijd op een 1 aprilgrap. Wat valt er in zo'n rapport meer te schrijven, dan enkel de lijnen zoals ze moeten lopen, en de poppetjes die op die lijn moeten komen te staan? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 april 2011 - 18:47 schreef nemam-tiL het volgende:Vooruitzien is de omstandigheid creëren om flexibel te kunnen inspelen op verschillende (toekomstige) situaties. Vooruitzien is een belangrijk onderdeel van opbouwen. Vooruitzien is alert zijn, risicos overzien en naar buiten kijken. Vooruitzien is de kracht vanuit ons eigen onafhankelijke denken, vanuit onze eigen visie kunnen meebewegen met economische, sociale en maatschappelijke veranderingen. Het zou een ramp zijn dat wij tijdens sportieve neergang moeten constateren dat wij tijdelijk teveel mensen in dienst hebben, of wellicht niet teveel, maar een verkeerde verhouding van mensen en werk binnen verschillende disciplines. Regeren/Besturen is vooruit zien en dat mis ik in alles. Dit is niet mijn eigen tekst(hier en daar aangepast,dat wel)maar ik denk er wel zo over. En tuurlijk is Crujiff geen seniele ouwe zak maar een echte Ajacied :) En Danny Blind ook |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 april 2011 - 19:05 schreef remco k het volgende:[..] Wat valt er in zo'n rapport meer te schrijven, dan enkel de lijnen zoals ze moeten lopen, en de poppetjes die op die lijn moeten komen te staan? Dus jij wilt met droge ogen beweren dat je lijnen én poppetjes tegen bent gekomen in die PDF? Knap, want ik zie ze namelijk niet.
Kom op, Remco... wel een beetje serieus blijven hè.
Btw, ook best grappig. In het begin wordt gesteld dat alles gebaseerd is op vier pijlers... Diezelfde pijlers zijn nergens meer terug te vinden in het vervolg van het "plan". |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 april 2011 - 19:37 schreef Ikke_tikkie het volgende:[..] Dus jij wilt met droge ogen beweren dat je lijnen én poppetjes tegen bent gekomen in die PDF? Knap, want ik zie ze namelijk niet. Kom op, Remco... wel een beetje serieus blijven hè. Btw, ook best grappig. In het begin wordt gesteld dat alles gebaseerd is op vier pijlers... Diezelfde pijlers zijn nergens meer terug te vinden in het vervolg van het "plan". ik vind jou een eikel man! je loopt eigenlijk alleen maar een beetje te provoceren hiero zonder het achtereste van je tong te laten zien man....en als er 1tje hier serieus is dan is het remco wel pik! ik neem van hem 1oox sneller iets aan dan dat gewouwel van jou man dus niet zo denigrerend doen hiero want normaal gesproken heb ik best eerbied voor `oudere`mensen maar ook zij moeten dat normaal zoals iedereen verdienen bij mij...... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Je schrijft poep man,als je nu voor me stondt zeg je helemaal niks meer DROPLUL |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
L
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 april 2011 door Nenam_tiL -- |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
heb je al een afspraak bij de tadarts gemaakt/? |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Volgens mij heeft joduh dat zogenaamde plan geschreven... :-P |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Dan zou dat hele ding volgeschreven zijn met MAN! ;) |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Er is toch een deel doorgestreept... daar stonden al z'n mans. :-) |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Of dat Jordi het moet doen :0:) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Van Cyprus naar Amsterdam |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
quote: ROFL
Maar da's logisch. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: ??? praat me ff bij man aub |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Dat Jordi het moet doen...
Of begrijp je ROFL niet? |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Rolling Over Floor, Laughing
Net zoals LMFAO.. Laughing My Fucking Ass Off.
Oftewel, gamer/msn-taal. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Was cynisch bedoeld en internet taal is niet mijn ding ben 47 en er niet mee opgegroeid zoals hunnie,logisch toch? |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 april 2011 - 20:46 schreef nemam-tiL het volgende:[..] Was cynisch bedoeld en internet taal is niet mijn ding ben 47 en er niet mee opgegroeid zoals hunnie,logisch toch? Jep, snap alleen geen fuck van het Jordi-gedeelte :P
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 april 2011 door Hasjkoph -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Hij is toch trainer bij een club in cyprus,ff bij de les blijven Hashies |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
JORDI WIE?? :P
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 april 2011 door Hasjkoph -- |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Jordy Cruijff zoon van.......onze "verlosser" |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Ja, moest ff nadenken.. (Google :P) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Ach ja wij jonkies kunnen nu discuseren zonder de hinderlijke interveringen van die ouwe betewterige gasten die alles beter weten toch??
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 april 2011 door Nenam_tiL -- |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Lol..
Ik weet ook echt niet ik op dit moment van Cruyff moet denken.. Ik hoor zo veel verhalen van zoveel verschillende kanten, zodat ik niet kan kiezen welke kan ik sta.. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
En ik weet ook niet meer wat waar is en wat niet waar is.. |
|
|
|