|
|
remco k
|
|
|
De Ledenraad van Ajax heeft sinds woensdag 30 maart de opdracht om drie nieuwe bestuurders van de voetbalvereniging AFC Ajax te benoemen. Deze bestuurders zullen tevens lid van de Raad van Commissarissen (RvC) worden van AFC Ajax NV. Daarbij heeft de Ledenraad zich ten doel gesteld om bestuurders te rekruteren die de voorwaarden kunnen scheppen om in relatieve rust maximale sportieve prestaties te realiseren.
Het besturen van een complexe organisatie als Ajax vereist een capabele en sterke directie en RvC met een zware eigen verantwoordelijkheid. De beursnotering stelt voorts specifieke eisen, waaraan eveneens dient te worden voldaan. De Ledenraad stelt vast dat het voldoen aan deze vereisten enerzijds, en de samenwerking met Johan Cruijff anderzijds, een spanningsveld met zich mee heeft gebracht.
Teneinde nimmer meer in een situatie te geraken als vorige week is ontstaan, heeft de Ledenraad een commissie benoemd, die dat spanningsveld zal onderzoeken. Hiertoe zal de commissie informerende gesprekken voeren met de betrokkenen en andere belanghebbenden die Ajax een warm hart toedragen. Als conclusie van deze informatieronde zal gerapporteerd worden aan de Ledenraad of, en op welke wijze, de samenwerking verder gestalte kan krijgen.
De commissie wordt gevormd door de ereleden Hennie Henrichs en Arie van Os, Ledenraadslid Cees van Oevelen en de voorzitter van de Ledenraad, Rob Been jr. Wij zullen op verzoek van en in overleg met alle partijen de grootst mogelijke voortgang betrachten zonder de zorgvuldigheid geweld aan te doen. |
|
|
|
|
ThomasAjacied
|
|
|
.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 april 2011 door ThomasAjacied -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
ThomasAjacied
|
|
|
quote: Ja ik had al wat maar zit ff te kijken... kom er zo wel op terug... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ok we wachten geduldig af... |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
Ik vertrouw er niks van. Die gasten uit de commissie staan vast achter rik v/d boog |
|
|
|
|
ThomasAjacied
|
|
|
quote: Verwacht niks groots, hoe denk jij erover? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Deze Commissie zal in ieder geval gaan onderzoeken wat er is gebeurt, en iets bedenken hoe dit in de toekomst te voorkomen, dat is ook niet meer dan logisch volgens mij, want dit mag natuurlijk niet weer voorkomen. Wat wel goed is, is dat er onderzocht gaat worden hoe verder te gaan met de gemaakte plannen, en zal er een nieuwe RVC worden benoemd.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Verwacht niet dat hier hele grote uitspraken uit voort zullen komen.. |
|
|
|
|
ThomasAjacied
|
|
|
Dus als ik het goed begrijp is die commissie er om het spanningsveld tussen Cruijff en Ajax te onderzoeken en vervolgens om tips te geven. Dit gaat niet werken, dat kan ik je nu al wel op een briefje geven... Wat een slap gelul. Anders waren ze er zelf al wel uitgekomen...
Maar wie gaat er nu op zoek naar een nieuwe RvC en een nieuwe voorzitter? De ledenraad neem ik aan. Dan zal ik ook wel eens willen weten van jullie, wie jullie dan als kandidaten zien voor een functie binnen Ajax. Zelf hoop ik op Johan in de RvC, met eventueel Molenaar en van Duivenbode erbij. En dan 1 vd laatste 2 als voorzitter. Alleen weet ik niet of die Molenaar wel te vertrouwen is... Vind het een beetje een gladjanus, een type van den Boog. Alhoewel het wel een ajacied is, vertrouw ik hem niet helemaal. Hij zit ook te vaak in het openbaar te sollicieteren naar een functie binnen Ajax... We zullen het zien... |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
cruijff gewoon in de rvc, blind laten zitten, jonk en bergkamp en de boer 'hart'. v/d boog weg en keje daar. voorzitter dan van duijvenbode en dan ben je klaar |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 03 april 2011 - 20:55 schreef ThomasAjacied het volgende:Dus als ik het goed begrijp is die commissie er om het spanningsveld tussen Cruijff en Ajax te onderzoeken en vervolgens om tips te geven. Dit gaat niet werken, dat kan ik je nu al wel op een briefje geven... Wat een slap gelul. Anders waren ze er zelf al wel uitgekomen... Maar wie gaat er nu op zoek naar een nieuwe RvC en een nieuwe voorzitter? De ledenraad neem ik aan. Dan zal ik ook wel eens willen weten van jullie, wie jullie dan als kandidaten zien voor een functie binnen Ajax. Zelf hoop ik op Johan in de RvC, met eventueel Molenaar en van Duivenbode erbij. En dan 1 vd laatste 2 als voorzitter. Alleen weet ik niet of die Molenaar wel te vertrouwen is... Vind het een beetje een gladjanus, een type van den Boog. Alhoewel het wel een ajacied is, vertrouw ik hem niet helemaal. Hij zit ook te vaak in het openbaar te sollicieteren naar een functie binnen Ajax... We zullen het zien... Molenaar staat bij mij nr 1, hij komt op mij heel erg goed over. Hij hoort nu bij het kamp Cruijff, dus is het in mijn ogen logisch dat hij wel eens wat roept over een functie binnen Ajax. Ook zou ik heel graag zien, dat John de Mol erbij komt...
Deze commissie zal ook op zoek gaan naar een nieuwe RVC... |
|
|
|
|
ThomasAjacied
|
|
|
John de Mol?? Nooit over nagedacht ofzo maar die komt er echt niet. Die zit wel goed in dat televisiewereldje.... Maar ik ken de achtergrond niet echt van deze commissieleden, zijn het vriendjes van Cruijff? Nee toch? Want ze gaan juist onderzoeken wie er 'fout' zit... Tja, de ledenraad zal er wel mee in hebben gestemd maar goed, we zien het wel. Kan goed zijn dat ik fout zit hoor met Molenaar, ken m verder ook niet dusja xd |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zondag 03 april 2011 - 21:19 schreef remco k het volgende:[..] Molenaar staat bij mij nr 1, hij komt op mij heel erg goed over. Hij hoort nu bij het kamp Cruijff, dus is het in mijn ogen logisch dat hij wel eens wat roept over een functie binnen Ajax. Ook zou ik heel graag zien, dat John de Mol erbij komt... Deze commissie zal ook op zoek gaan naar een nieuwe RVC... eens.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 03 april 2011 - 21:33 schreef ThomasAjacied het volgende:John de Mol?? Nooit over nagedacht ofzo maar die komt er echt niet. Die zit wel goed in dat televisiewereldje.... Maar ik ken de achtergrond niet echt van deze commissieleden, zijn het vriendjes van Cruijff? Nee toch? Want ze gaan juist onderzoeken wie er 'fout' zit... Tja, de ledenraad zal er wel mee in hebben gestemd maar goed, we zien het wel. Kan goed zijn dat ik fout zit hoor met Molenaar, ken m verder ook niet dusja xd de Mol heeft in 2002 een poging gedaan om Ajax te kopen... En ik heb laatst ergens gehoord, dat hij er wel oren naar zou hebben... |
|
|
|
|
ThomasAjacied
|
|
|
quote:Op zondag 03 april 2011 - 21:37 schreef remco k het volgende:[..] de Mol heeft in 2002 een poging gedaan om Ajax te kopen... En ik heb laatst ergens gehoord, dat hij er wel oren naar zou hebben... Oke, stel de Mol wil graag komen, dan komt ie er nog niet denk ik, omdat totaal geen voetbal 'know-how' heeft. Volgensmij was dat wel 1 vd eisen toch, die een eventuele voorzitter of een lid van de RvC moest hebben... Denk dat Cruijff er alles aan zal doen om die mensen er buiten te houden... Voor het financiële vlak zou het dan eventueel kunnen... Maar dan op de plek van Slop bijvoorbeeld. Alleen moet je die Slop dan weer afkopen.... Wat naar mijn idee wel goed is want die vent doorstaat echt alle veranderingen! Die vent moet echt z.s.m. weg!! |
|
|
|
|
BRW
|
|
|
Vanavond zit Keje Molenaar bij Studio Voetbal om 22.10 uur op Nederland 1.. Ben benieuwd wat hij te melden heeft! Die onderzoekscommissie is wel goed maar volgens mij is dat meer voor naar buiten toe.. Er zullen wel een hoop cliches uitkomen zoals bij de meeste commissies! Laat de ledenraad maar tempo maken met een nieuwe rvc dan kan Ajax tenminste verder.. Vinden jullie trouwens dat alleen van den Boog weg moet? Of ook van der Aat en/of Slop? Die laatste is wat mij betreft sowieso aan vervanging toe.. Die heeft al teveel overleefd!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 april 2011 door BRW -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 03 april 2011 - 21:45 schreef ThomasAjacied het volgende:[..] Oke, stel de Mol wil graag komen, dan komt ie er nog niet denk ik, omdat totaal geen voetbal 'know-how' heeft. Volgensmij was dat wel 1 vd eisen toch, die een eventuele voorzitter of een lid van de RvC moest hebben... Denk dat Cruijff er alles aan zal doen om die mensen er buiten te houden... Voor het financiële vlak zou het dan eventueel kunnen... Maar dan op de plek van Slop bijvoorbeeld. Alleen moet je die Slop dan weer afkopen.... Wat naar mijn idee wel goed is want die vent doorstaat echt alle veranderingen! Die vent moet echt z.s.m. weg!! Volgens mij wil Cruijff die Koopmans op die plek hebben.. |
|
|
|
|
ThomasAjacied
|
|
|
quote: Dat dacht ik ook al, ja. Laatst ergens iemand horen zeggen... Heeft die er verstand van dan? |
|
|
|
|
ThomasAjacied
|
|
|
Molenaar wordt het dus niet... |
|
|
|
|
ThomasAjacied
|
|
|
WIE HEEFT NOU DIE COMMISSIE SAMENGESTELD??? Zij zeggen de ledenraad, maar Keje zit erin en weet van niks??!!?? Dit gaat fout.... Ajax probeert lekker zonder de Cruijff mensen verder te gaan! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Wat ik vooraf zei blijkt waarheid te gaan worden. Molenaar weet wel iets van deze commissie maar hij is er niet over gevraagd. Al die 4 mensen in die commissie zijn niet pro-Cruijff en daar gaan we. Die Rik vd.Loog is een engerd 1e klas en hij verpest alles. IK WORD ER ECHT KOTSMISSELIJK VAN, VAN WAT ER ALLEMAAL SPEELT EN DAT CRUIJFF WORD TEGENGEHOUDEN. Als straks duidelijk word dat de Cruijff-groep zich noodgedwongen moet terugtrekken, trek ik me ook terug. Ik zal altijd Ajacied blijven, maar mijn hart word danig besmeurd door alle rotzooi binnen de club. Ik blijf het dan van een afstand volgen en zal me ook op dit forum terugtrekken, omdat ik teveel pijn voel om een voorbeschouwing te schrijven.
DE BEURSGANG MAAKT AJAX KAPOT EN IK WIL IEDEREEN BENADEREN OM IN WAT VOOR HOEDANIGHEID DAN OOK, STEUN TE GEVEN AAN JOHAN CRUIJFF EN ZIJN HELDEN. GELOOF ME MENSEN; WANNEER HET INITIATIEF VAN JC NIET DOORGAAT, IS HET EINDE VERHAAL VOOR AJAX EN HEBBEN ZE MIJN ONBESCHRIJFLIJKE LIEFDE VOOR AJAX GIGANTISCH BESMEURD.... |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
quote:Op zondag 03 april 2011 - 23:15 schreef alibabba het volgende:Wat ik vooraf zei blijkt waarheid te gaan worden. Molenaar weet wel iets van deze commissie maar hij is er niet over gevraagd. Al die 4 mensen in die commissie zijn niet pro-Cruijff en daar gaan we. Die Rik vd.Loog is een engerd 1e klas en hij verpest alles. IK WORD ER ECHT KOTSMISSELIJK VAN, VAN WAT ER ALLEMAAL SPEELT EN DAT CRUIJFF WORD TEGENGEHOUDEN. Als straks duidelijk word dat de Cruijff-groep zich noodgedwongen moet terugtrekken, trek ik me ook terug. Ik zal altijd Ajacied blijven, maar mijn hart word danig besmeurd door alle rotzooi binnen de club. Ik blijf het dan van een afstand volgen en zal me ook op dit forum terugtrekken, omdat ik teveel pijn voel om een voorbeschouwing te schrijven. DE BEURSGANG MAAKT AJAX KAPOT EN IK WIL IEDEREEN BENADEREN OM IN WAT VOOR HOEDANIGHEID DAN OOK, STEUN TE GEVEN AAN JOHAN CRUIJFF EN ZIJN HELDEN. GELOOF ME MENSEN; WANNEER HET INITIATIEF VAN JC NIET DOORGAAT, IS HET EINDE VERHAAL VOOR AJAX EN HEBBEN ZE MIJN ONBESCHRIJFLIJKE LIEFDE VOOR AJAX GIGANTISCH BESMEURD.... Je hebt helemaal gelijk. Als nu idd cruyff niet het plan kan uitvoeren en deze smerige directieleden blijven zitten. Dan is ajax ten dode opgeschreven. Hoop dat het niet zover komt, maar dan zal er echt actie ondernomen worden. Ene ik denk zo dat rik vd boog dan al helemaal geen prettig meer leven heeft. |
|
|
|
|
WillemS
|
|
|
hahahah het oude bestuur, alleen Uri Coronel ontbreekt nog, wat een SCHANDE!!!!!! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Ik ben enigzins weer een beetje gekalmeerd en hoop op goede berichten bij VI. Ik maak me echt ernstige zorgen om AJAX en hoop zo dat alles goedkomt met mijn en onze club.. |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
http://www.ajax.nl/Nieuws/Nieuwsarchief/Nieuws-artikel/Buitengewone-vergadering-aandeelhouders.htm
Ajax heeft een verzoek ontvangen van de Vereniging van Effectenbezitters (VEB) om een buitengewone algemene vergadering van aandeelhouders bijeen te roepen en daarin meer informatie te verschaffen. Ajax heeft begrip voor de zorgen die de VEB kenbaar heeft gemaakt. De club is er evenwel van overtuigd iedereen tijdig en op een correcte manier te hebben geïnformeerd, onder andere door middel van een persbericht en een uitgebreide persconferentie op woensdag 30 maart 2011.
De club ziet bij de huidige stand van zaken geen aanleiding om in te gaan op het verzoek van de VEB. Wel zal Ajax een buitengewone algemene vergadering van aandeelhouders bijeen roepen zodra er ontwikkelingen zijn die daartoe aanleiding geven.
GADVER. HOE TRIEST IS DIT. Ajax zal noooooooit een buitengewone algemene vergadering bijeen roepen. Het begint steeds triester te worden dat zooitje bij Ajax. RIK ALS JE DIT LEEST. SHAME ON YOU. VERTREK VOORDAT JE SPIJT KRIJGT
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 april 2011 door thomASS -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 04 april 2011 - 20:10 schreef alibabba het volgende:Ik ben enigzins weer een beetje gekalmeerd en hoop op goede berichten bij VI. Ik maak me echt ernstige zorgen om AJAX en hoop zo dat alles goedkomt met mijn en onze club.. Tot nu toe geen negatieve berichten toch, integendeel zelfs.. |
|
|
|
|
ThomasAjacied
|
|
|
ja heb het niet helemaal gevolgd, maar ze komen er nu opeens wel uit? Zonder dat er eigenlijk wat veranderd is, want huidige bestuur zit er nog gewoon... En die commissie stelt dus ook niks voor? Die is overbodig ofzo, kan iemand mij het preciezer uitleggen? |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote: Ik ben tevreden Remco. Hoe zie jij de huidige stand van zaken? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ik schaam me momenteel om Ajacied te zijn...En dat meen ik ook echt Alibabba.
Wat die Coronel ons Ajax heeft aangedaan is niet normaal, ik weet ook ff niet zo goed wat ik er allemaal van moet vinden. Het enige dat ik nog wel heel erg zeker weet, dat is dat ik Cruijff graag zijn plannen zie uitvoeren, en ik hoop dus dat Simon Zwartkruis het dit keer bij het rechte eind heeft... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 04 april 2011 - 21:16 schreef ThomasAjacied het volgende:ja heb het niet helemaal gevolgd, maar ze komen er nu opeens wel uit? Zonder dat er eigenlijk wat veranderd is, want huidige bestuur zit er nog gewoon... En die commissie stelt dus ook niks voor? Die is overbodig ofzo, kan iemand mij het preciezer uitleggen? Is niet helemaal duidelijk voor mij.. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 04 april 2011 - 21:32 schreef remco k het volgende:[..] Ik schaam me momenteel om Ajacied te zijn...En dat meen ik ook echt Alibabba. Wat die Coronel ons Ajax heeft aangedaan is niet normaal, ik weet ook ff niet zo goed wat ik er allemaal van moet vinden. Het enige dat ik nog wel heel erg zeker weet, dat is dat ik Cruijff graag zijn plannen zie uitvoeren, en ik hoop dus dat Simon Zwartkruis het dit keer bij het rechte eind heeft... Ik kan me vinden in elk woord wat je zegt!! |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
'Coronel rancuneuze gek die geroyeerd moet worden'
Ajax-voorzitter Uri Coronel en -directeur Rik van den Boog. FOTO PRO SHOTS Johan Derksen heeft geen goed woord over voor het vermeende zwartmaken van Johan Cruijff door Ajax in de media. De Amsterdammers schakelden onlangs een pr-bureau in dat geadviseerd zou hebben één en ander te lekken om de clublegende in een slecht daglicht te zetten. ,,Dat doen alleen dictators in bananenrepubliek."
,,Uri Coronel (Ajax-voorzitter, red.) wil het erelid Cruijff liquideren", zegt de hoofdredacteur van Voetbal International op RTL. ,,Zo'n bureau inschakelen, dat doen dictators in een land waar er door een gaslek 25.000 doden zijn gevallen. Coronel is een rancuneuze gek."
Volgens Derksen verdient Coronel het om geroyeerd te worden bij Ajax. ,,Hij verdient een stadionverbod, heeft zich ernstig misdragen om de groep-Cruijff in diskrediet te brengen."
,,Coronel heeft Cruijff dingen in de mond gelegd", zegt Derksen over een vermeende uitspraak van Cruijff dat de Ajax-leiding zijn plannen met de jeugdopleiding zou moeten 'slikken en anders moet wegwezen'. Derksen: ,,Hij heeft nooit gezegd dat Blind weg moet."
De kosten van het inhuren van het communicatie- en strategiebureau Burson-Marsteller zouden volgens Derksen torenhoog zijn.
Hans Kraay junior, te gast in het programma, had ook wel voor Ajax willen werken. ,,Voor drie ton had ik het ook wel willen doen, een beetje lekken", waarna Derksen in zijn ééntje luid begon te applaudiseren.
zow ik word nog pro derksen :D |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Cruijff: Blind hoeft van mij helemaal niet weg
Danny Blind hoeft van Johan Cruijff niet te vertrekken bij Ajax. De clubleiding van de Amsterdammers liet onlangs bij monde van voorzitter Uri Coronel weten dat er voor de assistent van Frank de Boer geen ruimte meer is in de plannen van de groep-Cruijff.
Cruijff laat deze week weten in een interview met Voetbal International dat er wel ruimte is voor Blind, als De Boer hem in zijn staf wil.
De legendarische nummer veertien is al bijna het hele seizoen bezig met een revolutie bij Ajax. De Amsterdammer wil de opleiding reorganiseren en jeugdtrainers Dennis Bergkamp en Wim Jonk - gesteund door grote Ajacieden op de achtergrond - de leiding geven op De Toekomst
kijken waar Coronel en vdboog nu blijven met hun grotebek !!!
ik denk dat het tijd is om Zondag ff iets duidelijk te maken... |
|
|
|