BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax danst niet naar de pijpen van de aandeelhouders...

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
remco k
 remco k - maandag 04 april 2011 - 21:48   quote  deeplink  
Ajax wijst verzoek tot buitengewone vergadering effectenbezitters af
Maandag, 4 april 2011 om 21:13
De Vereniging van Effectenbezitters (VEB) heeft een buitengewonde vergadering van aandeelhouders geëist om de bestuurlijke situatie bij Ajax op te helderen. De VEB is van mening dat er onrust en onzekerheid onder de beleggers heerst, als gevolg van het feit dat het bestuur en de raad van commissarissen hun zetels ter beschikking hebben gesteld. De beursgenoteerde club heeft de VEB echter nul op het rekest gegeven.

De belangenvereniging wil zo snel mogelijk een vergadering inlassen, omdat dit niet kan wachten totdat er nieuwe commissarissen zijn gevonden. De combinatie zegt dat minderheidsaandeelhouders over minder informatie dan de Vereniging AFC Ajax beschikken. De ledenraad heeft de afgelopen weken diverse gesprekken gevoerd met het bestuur en directie van Ajax. De VEB zegt dat die achterstand zo snel mogelijk ongedaan moet worden gemaakt, meldt De Telegraaf.

De beleggervereniging twijfelt of Ajax er alles aan heeft gedaan om informatie geheim te houden. Het grillige koersverloop van het aandeel Ajax is volgens de VEB een gevolg van het geluid dat de vertrouwelijkheid niet goed is gewaarborgd. De koers van het aandeel Ajax fluctueerde afgelopen week tussen 6,47 euro (maandag) en 7,22 euro (donderdag). Ajax heeft het verzoek van de VEB om een buitengewone vergadering in te lassen, genegeerd.

De club is er evenwel van overtuigd iedereen tijdig en op een correcte manier te hebben geïnformeerd, onder andere door middel van een persbericht en een uitgebreide persconferentie op woensdag 30 maart 2011, brengt Ajax naar buiten. Wel zal Ajax een buitengewone algemene vergadering van aandeelhouders bijeenroepen zodra er ontwikkelingen zijn die daartoe aanleiding geven.
remco k
 remco k - maandag 04 april 2011 - 21:49   quote  deeplink  
DIt vind ik nou een positief bericht...
remco k
 remco k - maandag 04 april 2011 - 21:50   quote  deeplink  
http://www.ajax.nl/Nieuws/Nieuwsarchief/Nieuws-artikel/Buitengewone-vergadering-aandeelhouders.htm
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 04 april 2011 - 22:04   quote  deeplink  
Dans jij terwijl jij de aandeelhouders pijpt??
remco k
 remco k - maandag 04 april 2011 - 22:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 april 2011 - 22:04 schreef Hasjkoph het volgende:
Dans jij terwijl jij de aandeelhouders pijpt??
Nou..nou..nou...nou wat een taalgebruik voor een 16 jarige
ThomasAjacied
 ThomasAjacied - maandag 04 april 2011 - 22:13   quote  deeplink  
Puberteit hé... Zit er zelf ook nog in maar goed, dat deel ben ik voorbij gestreefd...
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 04 april 2011 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 april 2011 - 22:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Nou..nou..nou...nou wat een taalgebruik voor een 16 jarige
LOL, moet je maar niet met zo'n titel komen :P
Gelukkig doe ik het nu, want anders komt Joduh met nog iets ergers :P
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 04 april 2011 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 april 2011 - 22:13 schreef ThomasAjacied het volgende:
Puberteit hé... Zit er zelf ook nog in maar goed, dat deel ben ik voorbij gestreefd...
Weet je dat wel zeker?? ;)
ThomasAjacied
 ThomasAjacied - maandag 04 april 2011 - 22:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 april 2011 - 22:28 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Weet je dat wel zeker?? ;)
Ja redelijk zeker. Heb nog wel andere 'trekjes' van de puberteit maar dat niet meer.... Ik denk, ik zet het maar even tussen haakjes anders loop jij hier ook weer binnen 5 min te mauwen... Maar komt allemaal wel goed hoor :-)
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 04 april 2011 - 23:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 april 2011 - 22:56 schreef ThomasAjacied het volgende:

[..]

Ja redelijk zeker. Heb nog wel andere 'trekjes' van de puberteit maar dat niet meer.... Ik denk, ik zet het maar even tussen haakjes anders loop jij hier ook weer binnen 5 min te mauwen... Maar komt allemaal wel goed hoor :-)
LOL ;)
remco k
 remco k - dinsdag 05 april 2011 - 11:02   quote  deeplink  
De Vereniging van Effectenbezitters (VEB) is vastbesloten een buitengewone aandeelhoudersvergadering (bava) af te dwingen bij Ajax. Desnoods stapt de beleggersvereniging naar de rechter.

,,Dit is het moment om als beursgenoteerde onderneming actie te ondernemen. Er is een bestuurscrisis, wat wil je nog meer'', aldus VEB-woordvoerder Niels Lemmers dinsdag.

Ajax liet maandagavond weten geen gehoor te geven aan de oproep van de VEB om een extra aandeelhoudersvergadering te beleggen. De beursgenoteerde voetbalclub liet weten ervan overtuigd te zijn ,,iedereen tijdig en op een correcte manier te hebben geïnformeerd'' en wees hierbij op het persbericht en de persconferentie van woensdag 30 maart.

Volgens de VEB is echter een hoop onduidelijkheid en hebben de aandeelhouders het recht op opheldering over de ontstane situatie bij Ajax. ,,Zij zijn de eigenaren'', aldus Lemmers.

En daar gaan we weer, deze mensen maken de boel rondom de club enkel en alleen maar erger, alleen schijnt helemaal niemand dat door te hebben..
nummer10
 nummer10 - dinsdag 05 april 2011 - 11:06   quote  deeplink  
daarom was ik vanaf dag 1 tegen de beurs :(
Pietje
 Pietje - dinsdag 05 april 2011 - 12:20   quote  deeplink  
Ook ik roep al jaren dat de beursgang van voetbalclub Ajax de allergrootste miskleun van de eeuw was. We zijn geen voetbalclub (meer) maar we zijn een bedrijf geworden, met alle gevolgen van dien. In eerste instantie leverde de beursgang zo'n € 53 miljoen maar er moest wel een directie komen, die het bedrijf Ajax zou gaan leiden. Welnu, de gevolgen kennen we inmiddels!!
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 05 april 2011 - 17:10   quote  deeplink  
Ik zal ze ff BEURS slaan daarzo!!! BAM!!
joduh
 joduh - donderdag 07 april 2011 - 18:06   quote  deeplink  
pijpen van de aandeelhouders?????????waar???wanneer??????
alibabba
 alibabba - donderdag 07 april 2011 - 19:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 april 2011 - 17:10 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Ik zal ze ff BEURS slaan daarzo!!! BAM!!
Met bami???
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 07 april 2011 - 20:46   quote  deeplink  
20 mei, de BamiBeurs..... komen jullie ook?
Pietje
 Pietje - donderdag 07 april 2011 - 20:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 april 2011 - 19:41 schreef alibabba het volgende:

[..]

Met bami???
Whahahaha!
Pietje
 Pietje - donderdag 07 april 2011 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 april 2011 - 20:46 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
20 mei, de BamiBeurs..... komen jullie ook?
Bah!! mi beurs. Ik lust geen bami, man!
Blij dat je er weer bent, man! Waar was je???? Je moet ons niet meer in de steek laten!
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 07 april 2011 - 20:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 april 2011 - 20:53 schreef Pietje het volgende:

[..]

Bah!! mi beurs. Ik lust geen bami, man!
Blij dat je er weer bent, man! Waar was je???? Je moet ons niet meer in de steek laten!
Nee, zal ik niet meer doen!! Had geen tijd meer om ff te melden dat ik even afwezig zou zijn..... sollie?

BAMI 4 LIFE!!!!!!!!!!!!!!!!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 6010
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax danst niet naar de pijpen van de aandeelhouders...

0.0047800