BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Pastoor trainer NEC, Van Gastel lijkt opvolger

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Stylzz
 Stylzz - woensdag 06 april 2011 - 11:00   quote  deeplink  
Alex Pastoor wordt de nieuwe trainer van NEC. De huidige coach van Excelsior, die ook in beeld was bij De Graafschap, volgt de naar Sparta vertrokken Wiljan Vloet op. Jean-Paul van Gastel (Feyenoord A1) is de voornaamste kandidaat om Pastoor op te volgen op Woudestein.

http://www.feyenoordnet.nl/nieuws/feyenoord-nieuws/4029/pastoor-trainer-nec-van-gastel-lijkt-opvolger.html
FR-Han
 FR-Han - woensdag 06 april 2011 - 11:13   quote  deeplink  
mooi. dan blijft v gastel tenminste behouden voor na been!
JanM
 JanM - woensdag 06 april 2011 - 11:22   quote  deeplink  
Mooie volgende stap als trainer voor JP!
el triste
 el triste - woensdag 06 april 2011 - 11:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 april 2011 - 11:13 schreef obiku010 het volgende:
mooi. dan blijft v gastel tenminste behouden voor na been!
wist niet dat van Gastel met ingang van volgend seizoen al in beeld was als hoofdtrainer ;)
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 06 april 2011 - 11:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 april 2011 - 11:38 schreef el triste het volgende:

[..]

wist niet dat van Gastel met ingang van volgend seizoen al in beeld was als hoofdtrainer ;)
Hahahahaha!
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - woensdag 06 april 2011 - 13:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 april 2011 - 11:13 schreef obiku010 het volgende:
mooi. dan blijft v gastel tenminste behouden voor na been!
+1
henkie1969
 henkie1969 - woensdag 06 april 2011 - 13:57   quote  deeplink  
mooie stap...rustig opbouwen voor het grote werk.
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - woensdag 06 april 2011 - 15:18   quote  deeplink  
goed nieuws
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 06 april 2011 - 18:04   quote  deeplink  
06-04-2011 op de tijd van 18.04

Wil ik Leòn bevestigen dat Feyenoord de beste trainer in dienst laat
vertrekken.Erg jammer maar Pastoor word een betere trainer dan Mario..
Erger nog ,hij is al beter...Jammer,dan maar weer eentje kopen zekers
voor het nieuwe seizoen?
kale co
 kale co - woensdag 06 april 2011 - 18:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 april 2011 - 18:04 schreef Leon FR1908 het volgende:
06-04-2011 op de tijd van 18.04

Wil ik Leòn bevestigen dat Feyenoord de beste trainer in dienst laat
vertrekken.Erg jammer maar Pastoor word een betere trainer dan Mario..
Erger nog ,hij is al beter...Jammer,dan maar weer eentje kopen zekers
voor het nieuwe seizoen?
eens
=2
kale co
 kale co - woensdag 06 april 2011 - 18:23   quote  deeplink  
exselsior/nec op een feyenoord forum
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 06 april 2011 - 18:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 april 2011 - 18:23 schreef kale co het volgende:
exselsior/nec op een feyenoord forum
Tis niet anders?
sevillana
 sevillana - woensdag 06 april 2011 - 18:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 april 2011 - 18:24 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Tis niet anders?
er is wel een link naar Feyenoord, . . . toch?
Feijenoord1908
 Feijenoord1908 - woensdag 06 april 2011 - 18:29   quote  deeplink  
Absoluut jammer voor Excelsior en voor Feyenoord ook, maar een mooie en verdiende stap voor Alex Pastoor. Hij is naar mijn idee een zeer talentvolle coach die kan uitgroeien tot een echte toptrainer.
MMM
 MMM - woensdag 06 april 2011 - 18:30   quote  deeplink  
Vind Pastoor maar een vervelend mannetje.. Zou ik absoluut niet bij Feyenoord willen zien, sorry!!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 06 april 2011 - 18:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 april 2011 - 18:30 schreef MMM het volgende:
Vind Pastoor maar een vervelend mannetje.. Zou ik absoluut niet bij Feyenoord willen zien, sorry!!
Ik zal eens aan JanM vragen wat tie van jou vind ;) hahahaha
Feijenoord1908
 Feijenoord1908 - woensdag 06 april 2011 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 april 2011 - 18:30 schreef MMM het volgende:
Vind Pastoor maar een vervelend mannetje.. Zou ik absoluut niet bij Feyenoord willen zien, sorry!!
Nee jij heb natuurlijk liever troetelkind mario, ook al helpt ie onze club naar de klote met al z'n onkunde.

Pastoor daarintegen heeft inzicht,praat niet voor zijn beurt, is taktisch ijzersterk en relaxed. Prima voor een jongere groep. Lekker belangrijk dat hij vervelend overkomt op tv, het gaat om zn trainerskwaliteiten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 06 april 2011 door Feijenoord1908 --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 06 april 2011 - 18:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 april 2011 - 18:37 schreef Feijenoord1908 het volgende:

[..]

Nee jij heb natuurlijk liever troetelkind mario, ook al helpt ie onze club naar de klote met al z'n onkunde.

Pastoor daarintegen heeft inzicht,praat niet voor zijn beurt, is taktisch ijzersterk en relaxed. Prima voor een jongere groep. Lekker belangrijk dat hij vervelend overkomt op tv, het gaat om zn trainerskwaliteiten.
+1
El Jardinero
 El Jardinero - woensdag 06 april 2011 - 19:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 april 2011 - 18:30 schreef MMM het volgende:
Vind Pastoor maar een vervelend mannetje.. Zou ik absoluut niet bij Feyenoord willen zien, sorry!!
Misschien wel een vervelend mannetje, maar speelt altijd wel vol op de aanval met verzorgd voetbal...
Geboren in Rotterdam
 Geboren in Rotterdam - woensdag 06 april 2011 - 19:22   quote  deeplink  
Waarom vervelend? Omdat die zeiksnor van VI dat steeds weer zegt? Kun je zien hoe belangrijk die eikel bij zijn eigen NEC is. Ze hebben lak aan die minkukel die zichzelf groter vindt dan iedere trainer en/of bestuurder. Pastoor heeft fatsoen en dat kun je van die Derksen niet zeggen. En ja, ook ik schat Pastoor heel wat hoger in dan Been.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 06 april 2011 - 19:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 april 2011 - 18:04 schreef Leon FR1908 het volgende:
06-04-2011 op de tijd van 18.04

Wil ik Leòn bevestigen dat Feyenoord de beste trainer in dienst laat
vertrekken.Erg jammer maar Pastoor word een betere trainer dan Mario..
Erger nog ,hij is al beter...Jammer,dan maar weer eentje kopen zekers
voor het nieuwe seizoen?
Trainers gaan en komen, kan ie nog ff rijpen bij NEC misschien over een paar jaar in de Kuip.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 06 april 2011 - 20:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 april 2011 - 18:04 schreef Leon FR1908 het volgende:
06-04-2011 op de tijd van 18.04

Wil ik Leòn bevestigen dat Feyenoord de beste trainer in dienst laat
vertrekken.Erg jammer maar Pastoor word een betere trainer dan Mario..
Erger nog ,hij is al beter...Jammer,dan maar weer eentje kopen zekers
voor het nieuwe seizoen?
lekker opportunistisch.

Pastoor heeft het goed gedaan bij Excelsior omdat hij directe degradatie heeft kunnen afwenden. Maar meer ook niet.

Ben nog niet helemaal overtuigd van Pastoor. Laat hij het maar een paar seizoenen achter elkaar zien.

Ik heb nog steeds liever Mario dan Pastoor, we zijn er wel heel goed in trainers/spelers af te branden na 1 slecht seizoen. Zie Vlaar, zie Wijnaldum, zie Fer, zie Mario, notabene kind van de club. Als ze een paar goede wedstrijden spelen worden ze opgehemeld en zodra het minder gaat worden ze afgebrand. De Vrij is volgens velen de beste speler, maar als hij dadelijk zijn terugval gaat beleven (die elke speler krijgt) dan kan hij er zeker ook niets meer van?

Zelfde geldt dadelijk voor Pastoor. Nu is hij zogenaamd een geweldige trainert, maar als ie dadelijk een paar wedstrijden verliest dan staan dezelfde mensen weer vooraan om te zeggen dat hij er niets van kan.

Zo goed als spelers/trainers eerst genoemd werden, waren ze niet, en hoe slecht ze nou beoordeeld worden, zijn ze ook niet. Graag wat meer nuance.

pfff, sorry dat ik het er zo uit gooi, maar ik word af en toe helemaal gestoord van het opportunisme.

Niets tegen jou hoor Leon, ik respecteer je mening en je bent een goede gozert, maar ik moest dit even kwijt.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 06 april 2011 - 20:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 april 2011 - 20:11 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Niets tegen jou hoor Leon, ik respecteer je mening en je bent een goede gozert, maar ik moest dit even kwijt.
lafaard.
MMM
 MMM - woensdag 06 april 2011 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 april 2011 - 18:37 schreef Feijenoord1908 het volgende:

[..]

Nee jij heb natuurlijk liever troetelkind mario, ook al helpt ie onze club naar de klote met al z'n onkunde.
Ik zou zeggen: LEES EENS WAT VAKER HET FORUM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 06 april 2011 - 20:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 april 2011 - 20:11 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

lekker opportunistisch.

Pastoor heeft het goed gedaan bij Excelsior omdat hij directe degradatie heeft kunnen afwenden. Maar meer ook niet.

Ben nog niet helemaal overtuigd van Pastoor. Laat hij het maar een paar seizoenen achter elkaar zien.

Ik heb nog steeds liever Mario dan Pastoor, we zijn er wel heel goed in trainers/spelers af te branden na 1 slecht seizoen. Zie Vlaar, zie Wijnaldum, zie Fer, zie Mario, notabene kind van de club. Als ze een paar goede wedstrijden spelen worden ze opgehemeld en zodra het minder gaat worden ze afgebrand. De Vrij is volgens velen de beste speler, maar als hij dadelijk zijn terugval gaat beleven (die elke speler krijgt) dan kan hij er zeker ook niets meer van?

Zelfde geldt dadelijk voor Pastoor. Nu is hij zogenaamd een geweldige trainert, maar als ie dadelijk een paar wedstrijden verliest dan staan dezelfde mensen weer vooraan om te zeggen dat hij er niets van kan.

Zo goed als spelers/trainers eerst genoemd werden, waren ze niet, en hoe slecht ze nou beoordeeld worden, zijn ze ook niet. Graag wat meer nuance.

pfff, sorry dat ik het er zo uit gooi, maar ik word af en toe helemaal gestoord van het opportunisme.

Niets tegen jou hoor Leon, ik respecteer je mening en je bent een goede gozert, maar ik moest dit even kwijt.
lekker opportunistisch.
Dat ben ik!!! alleen ik ben ook een Pastoor watcher geweest...
Voordat hij naar excelsior ging was ik al fan van hem en
dat heb ik hier al jaren verschillende keertjes verkondigt...
Dus echt opprtunistisch in dit verhaal nee..
Dat ik Been zat ben is ook niet van de 1 op andere dag gekomen.
Ik ben er klaar mee..met Been dan he ;)
kale co
 kale co - woensdag 06 april 2011 - 22:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 april 2011 - 20:46 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

lekker opportunistisch.
Dat ben ik!!! alleen ik ben ook een Pastoor watcher geweest...
Voordat hij naar excelsior ging was ik al fan van hem en
dat heb ik hier al jaren verschillende keertjes verkondigt...
Dus echt opprtunistisch in dit verhaal nee..
Dat ik Been zat ben is ook niet van de 1 op andere dag gekomen.
Ik ben er klaar mee..met Been dan he ;)
hahahahahahahaha ik ook
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 06 april 2011 - 23:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 april 2011 - 20:40 schreef Stylzz het volgende:

[..]

lafaard.
hahaha, Leon is held, dus die kan wel een potje breken. jij daarentegen... ;)
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 07 april 2011 - 00:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 april 2011 - 20:46 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

lekker opportunistisch.
Dat ben ik!!! alleen ik ben ook een Pastoor watcher geweest...
Voordat hij naar excelsior ging was ik al fan van hem en
dat heb ik hier al jaren verschillende keertjes verkondigt...
Dus echt opprtunistisch in dit verhaal nee..
Dat ik Been zat ben is ook niet van de 1 op andere dag gekomen.
Ik ben er klaar mee..met Been dan he ;)
ah, kijk dan is het een ander verhaal. dan is het ongelukkig dat ik net jou reactie eruit pik. meer een algemene tendens die ik probeer aan te geven.

al ben ik benieuwd of je Pastoor ook nog steunt wanneer hij een mindere periode beleefd (wat iedere trainer gebeurd).

Been heeft niet het optimale uit Feyenoord gehaald tot nog toe dit seizoen. maar het is ook niet zo dat we een selectie hebben die bij de beste 5 van Nederland hoort. We moeten naar ploegen als Heerenveen, Utrecht, NAC en Roda JC kijken. We hebben te weinig punten gehaald, maar we hebben in feite niet heel veel minder punten gehaald die je op basis van deze selectie zou mogen verwachten aan het begin van het seizoen.

We hadden denk ik 5-8 moeten eindigen. En daar zitten we onder ja. Dan kan je de trainer eruit schoppen. Of je bedenkt dat Mario het vorig jaar goed gedaan heeft, we midden in een proces zitten, we specifieke kwaliteiten ontberen (spelverdeler, 5 aanvallende spelers gemiddeld 20, dus ervaring in de aanval) en het ook niet mee heeft gezeten.

Dat kwartje had ook zo de andere kant op kunnen vallen en dan hadden we wel gestaan waar we hoorden of wat hoger zelfs. Heel opportunistisch om dan maar de trainer aanwijzen als hoofdschuldige is in mijn ogen naief en zelfs gevaarlijk voor de continuiteit en dus vooral voor het beleid/de prestaties op de lange termijn.

Stel er komt een nieuwe trainer, die doet het een half jaar goed en daarna slecht, flikkeren we die er dan ook meteen weer uit? we hebben veel te veel trainers en bestuurders versleten in de afgelopen jaren en wat heeft dat opgeleverd?

Continuiteit is key. Juist in deze situatie.

Bovendien Mario was en is nog een relatief onervaren coach, voor Feyenoord heeft hij alleen - met alle respect - Excelsior en Nec hoofdcoach gedraait, vind je het heel gek dat Mario niet alles goed doet? Zelfs de Mourinhos en Hiddinks van deze wereld hebben het moeilijk gehad en maken fouten, die soms op het oog kinderlijk lijken.

Gaan we dadelijk weer een onervaren coach aanstellen? weer eentje die erachter komt dat het in De Kuip heel anders is dan bij een kleiner/provincie clubje? Remember Koeman, Verbeek en nu Been? Niemand wordt de tijd gegund, elke trainer moet weer het veld ruimen.

Pastoor heeft - wederom met alle respect - een jaar eredivisie achter zijn naam staan! 1 jaar. Waarin hij het leuk gedaan heeft, maar niet fantastisch. Wat Been bijvoorbeeld wel gedaan heeft door Excelsior kampioen te maken en vooral door NEC europees te laten overwinteren.

Mario///Held

Eigenlijk zou het bestuur nu de kloten moeten laten zien en zijn contract verlengen.
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 07 april 2011 - 00:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 april 2011 - 00:12 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]
Mario///Held

Eigenlijk zou het bestuur nu de kloten moeten laten zien en zijn contract verlengen.
Mario is een held, zeker.

Krijgt de selectie echter NIET meer aan de praat. Er mist een chemie kennelijk, en een speldiscipline die de trainer er juist moet inhameren.
Heb Mario altijd gesteund, maar ook in de winter al gezegd dat het presteren nu wel moet komen met deze selectie.
Dat is in wedstrijdpunten wel verbeterd (bijkans veilig), maar niet in het spel- en de spelvreugde. Dat moet Mario zich aantrekken. En daaruit zou hij ook z'n conclusies kunnen trekken.
Het is mooi geweest.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 07 april 2011 - 00:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 april 2011 - 00:22 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Mario is een held, zeker.

Krijgt de selectie echter NIET meer aan de praat. Er mist een chemie kennelijk, en een speldiscipline die de trainer er juist moet inhameren.
Heb Mario altijd gesteund, maar ook in de winter al gezegd dat het presteren nu wel moet komen met deze selectie.
Dat is in wedstrijdpunten wel verbeterd (bijkans veilig), maar niet in het spel- en de spelvreugde. Dat moet Mario zich aantrekken. En daaruit zou hij ook z'n conclusies kunnen trekken.
Het is mooi geweest.
maar leren we dan nooit van het verleden? onderzoeken hebben aangetoond dan trainerswissels over de gehele linie genomen niet de prestaties bevorderen.

een trainer zou in mijn ogen alleen vervangen worden wanneer 1) de chemie met de selectie ontbreekt (zie situatie met Verbeek 2jaar terug) of 2) wanneer hij aantoonbaar niet het vereiste niveau bezit. maw wanneer hij of te onervaren is of gewoon onkundig (gullit).

het eerste is absoluut niet het geval, dan was er (zeker bij Feyenoord waar alles gelekt lijkt te worden) allang iets naar buiten gekomen.

het tweede zou je kunnen stellen dat hij te onervaren is. Dat was ie voordat ie bij Feyenoord aan de slag ging in mijn ogen. Sterker nog ik heb toen al aangegeven dat ik liever een ervaren trainer zag komen. Notabene Martin Jol zei ik toen of dat nou een gelukkige keuze zou zijn geweest is een ander verhaal.

Maar Mario heeft vorig jaar aangetoond goed genoeg te zijn voor Feyenoord, bovendien had hij zich daarvoor bij Nec natuurlijk ook al op Europees niveau bewezen. Bovendien heeft Mario na de winterstop Feyenoord min of meer op de rail gekregen. 14 punten uit 6 wedstrijden gehaald dacht ik. Maar omdat we nu 2x ongelukkig verliezen is iedereen weer van de leg. De harde realiteit van de middenmoot is nu niet meer te ontlopen, waar je eerder in het seizoen nog kon hopen. Maar wees eerlijk, Feyenoord had met deze selectie een paar plaatsen hoger moeten staan, maar directe plaatsing voor Europees voetbal was op voorhand eigenlijk al bijna een utopie, daarvoor is de selectie niet compleet genoeg.

We zitten niet dermate ver onder de doelstelling dat een 'hetze' tegen Mario (waar het op begint te lijken) gerechtvaardigd is. Het lijkt erop dat sommigen toch het idee hadden dat Feyenoord toch weer bovenin te vinden zou zijn. Deze onrealistische gedachtes zorgen voor een onrealistisch verwachtingspatroon. Waar Mario uiteindelijk de dupe van dreigt te worden. en nogmaals, nee Mario is geen god, heeft lang niet alles goed gedaan en ja we hadden meer punten moeten hebben. maar de makkelijkste weg (de trainer eruit kieperen) is lang niet altijd de beste weg. Ik denk dat dat ook in dit geval de waarheid is.

Desalniettemin staat het natuurlijk iedereen volkomen vrij daar anders over te denken. Toch vraag ik iedereen: gun alsjeblieft Mario de tijd. Juist in het belang van Feyenoord.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 07 april 2011 door T-FeYeN00rD --
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 07 april 2011 - 01:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 april 2011 - 00:38 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

maar leren we dan nooit van het verleden? onderzoeken hebben aangetoond dan trainerswissels over de gehele linie genomen niet de prestaties bevorderen.

een trainer zou in mijn ogen alleen vervangen worden wanneer 1) de chemie met de selectie ontbreekt (zie situatie met Verbeek 2jaar terug) of 2) wanneer hij aantoonbaar niet het vereiste niveau bezit. maw wanneer hij of te onervaren is of gewoon onkundig (gullit).

het eerste is absoluut niet het geval, dan was er (zeker bij Feyenoord waar alles gelekt lijkt te worden) allang iets naar buiten gekomen.

het tweede zou je kunnen stellen dat hij te onervaren is. Dat was ie voordat ie bij Feyenoord aan de slag ging in mijn ogen. Sterker nog ik heb toen al aangegeven dat ik liever een ervaren trainer zag komen. Notabene Martin Jol zei ik toen of dat nou een gelukkige keuze zou zijn geweest is een ander verhaal.

Maar Mario heeft vorig jaar aangetoond goed genoeg te zijn voor Feyenoord, bovendien had hij zich daarvoor bij Nec natuurlijk ook al op Europees niveau bewezen. Bovendien heeft Mario na de winterstop Feyenoord min of meer op de rail gekregen. 14 punten uit 6 wedstrijden gehaald dacht ik. Maar omdat we nu 2x ongelukkig verliezen is iedereen weer van de leg. De harde realiteit van de middenmoot is nu niet meer te ontlopen, waar je eerder in het seizoen nog kon hopen. Maar wees eerlijk, Feyenoord had met deze selectie een paar plaatsen hoger moeten staan, maar directe plaatsing voor Europees voetbal was op voorhand eigenlijk al bijna een utopie, daarvoor is de selectie niet compleet genoeg.

We zitten niet dermate ver onder de doelstelling dat een 'hetze' tegen Mario (waar het op begint te lijken) gerechtvaardigd is. Het lijkt erop dat sommigen toch het idee hadden dat Feyenoord toch weer bovenin te vinden zou zijn. Deze onrealistische gedachtes zorgen voor een onrealistisch verwachtingspatroon. Waar Mario uiteindelijk de dupe van dreigt te worden. en nogmaals, nee Mario is geen god, heeft lang niet alles goed gedaan en ja we hadden meer punten moeten hebben. maar de makkelijkste weg (de trainer eruit kieperen) is lang niet altijd de beste weg. Ik denk dat dat ook in dit geval de waarheid is.

Desalniettemin staat het natuurlijk iedereen volkomen vrij daar anders over te denken. Toch vraag ik iedereen: gun alsjeblieft Mario de tijd. Juist in het belang van Feyenoord.
Helder en zorgvuldig betoog. Voor de duidelijkheid: Mario MOET niet weg, wat mij betreft, maar je moet ook erkennen dat er geen stijgende lijn in het spel valt te ontdekken. Vergeet niet, dat sinds het "Ryo-effect" is uitgewerkt de terugval naar eerder dit seizoen, opvallend is.

Van een trainer mag verwacht worden dat een team zich lopende een seizoen op speltechnisch vlak verbetert. Dat is niet zo. En niets zo opportunistisch al bij voetbal, en helemaal bij clubs als Feyenoord: geen hoopgevende ontwikkeling -laat staan punten- is einde trainer.
Voor de duidelijkheid: we mogen geen hoge posities verwachten, vanaf 2013 verwacht ik een serieuzere stap naar de (sub)top.
Het risico is echter groot dat Mario de zaak niet meer aan de gang krijgt, dat ligt niet uitsluitend aan hem, maar ook aan de selectie.
Mario moet een weghonen bespaard worden, dat mag niet, dat kan niet. Een groot Feyenoorder jaag je zo niet weg.
Vandaar mijn advies om het bij dit seizoen verder te laten. Het is mooi geweest, de relatie is op een te laag pitje geraakt. Even aantal jaartjes los van elkaar.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 07 april 2011 - 03:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 april 2011 - 01:19 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Helder en zorgvuldig betoog. Voor de duidelijkheid: Mario MOET niet weg, wat mij betreft, maar je moet ook erkennen dat er geen stijgende lijn in het spel valt te ontdekken. Vergeet niet, dat sinds het "Ryo-effect" is uitgewerkt de terugval naar eerder dit seizoen, opvallend is.

Van een trainer mag verwacht worden dat een team zich lopende een seizoen op speltechnisch vlak verbetert. Dat is niet zo. En niets zo opportunistisch al bij voetbal, en helemaal bij clubs als Feyenoord: geen hoopgevende ontwikkeling -laat staan punten- is einde trainer.
Voor de duidelijkheid: we mogen geen hoge posities verwachten, vanaf 2013 verwacht ik een serieuzere stap naar de (sub)top.
Het risico is echter groot dat Mario de zaak niet meer aan de gang krijgt, dat ligt niet uitsluitend aan hem, maar ook aan de selectie.
Mario moet een weghonen bespaard worden, dat mag niet, dat kan niet. Een groot Feyenoorder jaag je zo niet weg.
Vandaar mijn advies om het bij dit seizoen verder te laten. Het is mooi geweest, de relatie is op een te laag pitje geraakt. Even aantal jaartjes los van elkaar.
mmm okee. Ben blij dat je je mening goed onderbouwd. Ben het er desalniettemin niet helemaal mee eens. Mijn inziens zijn wisselvallige prestaties inherent aan een jong elftal. Het is in mijn ogen niet toevallig dat de verdediging over het algemeen wel goed staat en is 'de aanvallende 5' de wisselvalligheid zelve. Achterin zit namelijk wel voldoende ervaring, itt tot de voorsten met hun gemiddelde van 20 jaar.

Je ziet dit ook terug bij elke jeugdelftal. Kijk bijvoorbeeld onze A1. Hoge pieken, maar ook diepe dalen, terwijl naarmate je ervarener wordt juist leert constant te presteren.

Ik ben er van overtuigd dat wanneer wij Cisse en Tomasson wel erbij hadden gehad wij deze discussie helemaal niet gevoerd hadden.

Klinkt wellicht overdreven, maar het bewijs dat een paar spelers het verschil kunnen maken is notabene dit seizoen al geleverd door Feyenoord.

3 cruciale aanpassingen (De Vrij centraal en de komst van Meeuwis en Ryo) hebben ervoor gezorgd dat wij van een mogelijke degradant tot een ploeg, die nog Europees voetbal konden (en theoretisch nog steeds) halen, zijn verworden. Sinds de winterstop hebben we uit 8 wedstrijden 14 punten gehaald. Een snelle berekening leert dat dat aantal 60 punten over een heel seizoen opleverd. Slechts 3 punten minder dan het aantal waar we vorig jaar 4de mee zijn geworden.

Met het gemiddelde daarvoor; 20 punten uit 21 wedstrijden zou je slechts 32 punten behaald hebben. Nauwelijks de helft dus.

In die periode sinds de winterstop hebben de ploegen die de meeste punten gehaald hebben (Twente en Ajax) slechts 3 punten meer behaald dan wij. Hoeveel meer bewijs wil je hebben? Is dit niet het ultieme bewijs dat Mario, wanneer hij beter materiaal tot zijn beschikking heeft, het tij kan keren? Heeft hij bovendien niet hetzelfde gedaan met Nec, toen hij daar ook versterkingen kreeg?

Het spel is zeker niet hoogstaand, maar bij vlagen heel aardig. hoe kan verwacht worden van een trainer, die noodgedwongen een heel andere basis heeft dan vorig jaar en die een zeer jonge voorste helft heeft, dat hij zijn ploeg constant goed voetbal laat spelen? Dat kan bijna niet.

Ik zeg niet dat ik nu tevreden ben met wat we (zelfs met de situatie in ogenschouw genomen) voorgeschoteld krijgen, maar sinds de betere prestaties sinds de winterstop valt het voor zeker nog binnen wat ik acceptabel acht op dit moment.
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 07 april 2011 - 08:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 april 2011 - 03:08 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

mmm okee. Ben blij dat je je mening goed onderbouwd. Ben het er desalniettemin niet helemaal mee eens. Mijn inziens zijn wisselvallige prestaties inherent aan een jong elftal. Het is in mijn ogen niet toevallig dat de verdediging over het algemeen wel goed staat en is 'de aanvallende 5' de wisselvalligheid zelve. Achterin zit namelijk wel voldoende ervaring, itt tot de voorsten met hun gemiddelde van 20 jaar.

Je ziet dit ook terug bij elke jeugdelftal. Kijk bijvoorbeeld onze A1. Hoge pieken, maar ook diepe dalen, terwijl naarmate je ervarener wordt juist leert constant te presteren.

Ik ben er van overtuigd dat wanneer wij Cisse en Tomasson wel erbij hadden gehad wij deze discussie helemaal niet gevoerd hadden.

Klinkt wellicht overdreven, maar het bewijs dat een paar spelers het verschil kunnen maken is notabene dit seizoen al geleverd door Feyenoord.

3 cruciale aanpassingen (De Vrij centraal en de komst van Meeuwis en Ryo) hebben ervoor gezorgd dat wij van een mogelijke degradant tot een ploeg, die nog Europees voetbal konden (en theoretisch nog steeds) halen, zijn verworden. Sinds de winterstop hebben we uit 8 wedstrijden 14 punten gehaald. Een snelle berekening leert dat dat aantal 60 punten over een heel seizoen opleverd. Slechts 3 punten minder dan het aantal waar we vorig jaar 4de mee zijn geworden.

Met het gemiddelde daarvoor; 20 punten uit 21 wedstrijden zou je slechts 32 punten behaald hebben. Nauwelijks de helft dus.

In die periode sinds de winterstop hebben de ploegen die de meeste punten gehaald hebben (Twente en Ajax) slechts 3 punten meer behaald dan wij. Hoeveel meer bewijs wil je hebben? Is dit niet het ultieme bewijs dat Mario, wanneer hij beter materiaal tot zijn beschikking heeft, het tij kan keren? Heeft hij bovendien niet hetzelfde gedaan met Nec, toen hij daar ook versterkingen kreeg?

Het spel is zeker niet hoogstaand, maar bij vlagen heel aardig. hoe kan verwacht worden van een trainer, die noodgedwongen een heel andere basis heeft dan vorig jaar en die een zeer jonge voorste helft heeft, dat hij zijn ploeg constant goed voetbal laat spelen? Dat kan bijna niet.

Ik zeg niet dat ik nu tevreden ben met wat we (zelfs met de situatie in ogenschouw genomen) voorgeschoteld krijgen, maar sinds de betere prestaties sinds de winterstop valt het voor zeker nog binnen wat ik acceptabel acht op dit moment.
Heldere en begrijpelijke reactie, T-FeYeNOOrD. Dat Been met beter materiaal hoger zou staan is weliswaar te verwachten. Mario is ook geen ondermaatse trainer, zeker niet.
Vergeet niet echter dat ie het seizoen ervoor, met zelfde spelers bijna, een 4e plaats heeft weten te halen. Dus zo slecht is dat spelersmateriaal ook weer niet.
Dat daarop een verval intreedt is bedenkelijk. Het gaat me daarnaast niet zozeer om de behaalde punten alleen, maar vooral om het vertoonde spel.
Verbetering daarvan was even te zien in de maand februari, maar ondertussen is dat weer naar ondermaats gedaald. En dat zijn slechte voortekenen, waarop óók een Mario Been afgerekend moet (kunnen) worden. Nogmaals, helaas.
Kees010
 Kees010 - donderdag 07 april 2011 - 12:46   quote  deeplink  
Wat als je de stelling omdraait; ipv. wat heeft Mario allemaal fout gedaan.
Wat heeft hij eigenlijk allemaal goed gedaan, of waar heeft hij in positief opzicht een verschil gemaakt?

En als ik T-Feyenoord goed begrijp komt het er volgens jou vooral op neer;
met wat voor spelersmateriaal je het moet doen.
Als dat zo is, waarom trek je dan iemand aan met een salaris van plus minus een miljoen ipv. een veel goedkoper alternatief, aangezien het toch allemaal niet zo'n verschil maakt.
MMM
 MMM - donderdag 07 april 2011 - 13:58   quote  deeplink  
Mario///GELD
kale co
 kale co - donderdag 07 april 2011 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 april 2011 - 13:58 schreef MMM het volgende:
Mario///GELD
wie je ook trainer maakt alles staat bij de wil van je spelers als die zeggen sterf maar gebeurd er niks!
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 07 april 2011 - 15:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 april 2011 - 12:46 schreef Kees010 het volgende:
Wat als je de stelling omdraait; ipv. wat heeft Mario allemaal fout gedaan.
Wat heeft hij eigenlijk allemaal goed gedaan, of waar heeft hij in positief opzicht een verschil gemaakt?

En als ik T-Feyenoord goed begrijp komt het er volgens jou vooral op neer;
met wat voor spelersmateriaal je het moet doen.
Als dat zo is, waarom trek je dan iemand aan met een salaris van plus minus een miljoen ipv. een veel goedkoper alternatief, aangezien het toch allemaal niet zo'n verschil maakt.
haha, nee dan heb je me niet goed begrepen. of ik heb het niet duidelijk genoeg geplaatst.

er is natuurlijk sprake van wisselwerking. enerzijds de spelers (met hun mogelijkheden en onmogelijkheden) en anderzijds de trainer die de mogelijkheden zoveel mogelijk moet gaan benutten. Waarbij de grootste invloed op het gebied van tactiek en motivatie ligt.

ik ga er geen percentages aan hangen, van hoeveel procent invloed een trainer nou heeft, maar uiteindelijk moeten de spelers de prestaties leveren en zo kan bijvoorbeeld ook een Mourinho dit Feyenoord de Champions League niet laten winnen.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 07 april 2011 - 16:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 april 2011 - 08:12 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Heldere en begrijpelijke reactie, T-FeYeNOOrD. Dat Been met beter materiaal hoger zou staan is weliswaar te verwachten. Mario is ook geen ondermaatse trainer, zeker niet.
Vergeet niet echter dat ie het seizoen ervoor, met zelfde spelers bijna, een 4e plaats heeft weten te halen. Dus zo slecht is dat spelersmateriaal ook weer niet.
Dat daarop een verval intreedt is bedenkelijk. Het gaat me daarnaast niet zozeer om de behaalde punten alleen, maar vooral om het vertoonde spel.
Verbetering daarvan was even te zien in de maand februari, maar ondertussen is dat weer naar ondermaats gedaald. En dat zijn slechte voortekenen, waarop óók een Mario Been afgerekend moet (kunnen) worden. Nogmaals, helaas.
Leg het eens naast elkaar.

Laten we zeggen iedereen die tenminste 10 wedstrijden gespeeld hebben voor Feyenoord dit seizoen vs vorig seizoen (en spelers die daar nog aan gaan komen, als Ryo en Meeuwis).

2009/2010
Babovic
Bahia
Biseswar
Bruins
Cisse
De Guzman
De Vrij
El Ahmadi
Fer
Landzaat
Leerdam
Makaay
Mulder
Van Dijk
Slory
Tomasson
Van Bronckhorst
Vlaar
Wijnaldum

2010/2011
Bahia
Biseswar
Bruins
Cabral
Castaignos
De Cler
De Vrij
El Ahmadi
Fer
Leerdam
Indi
Meeuwis
Miyaichi
Mulder
Van Dijk
Schaken
Smolov
Swerts
Van Haaren
Vlaar
Wijnaldum

Vet gedrukt hetzelfde als vorig jaar. 11 van de 21 dit jaar zijn vorig jaar ook minstens 10 wedstrijden in actie gekomen. 11 van de 21. Practisch de helft dus. Dan kan je absoluut niet zeggen dat Mario met hetzelfde materiaal te maken heeft. Dat is dus aantoonbaar niet juist.

En moet je eens kijken waar die spelers van vorig jaar, dit jaar door vervangen zijn: Babovic, Cisse, De Guzman, Landzaat, Makaay, Slory, Tomasson en Van Bronckhorst door Cabral, Castaignos, De Cler, Indi, Meeuwis, Miyaichi, Schaken, Smolov, Swerts en Van Haaren. Dat is nogal een verschil (in kwaliteit).

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 07 april 2011 door T-FeYeN00rD --
kale co
 kale co - donderdag 07 april 2011 - 16:23   quote  deeplink  
Ik zeg je dat makaay nog had gevoetbald als mario geen trainer was geweest en die had je goed kunnen gebruiken
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 07 april 2011 - 16:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 april 2011 - 16:23 schreef kale co het volgende:
Ik zeg je dat makaay nog had gevoetbald als mario geen trainer was geweest en die had je goed kunnen gebruiken
zou kunnen. maar dat is koffiedik kijken. Makaay is een wereldspelers geweest en was bij Feyenoord zeker van toegevoegde waarde. Maar de keuze voor Tomasson heeft vorig jaar goed uitgepakt, gezien de 4de plaats. Al kunnen we natuurlijk ook weer die oude discussie oprakelen of 4-4-2 vorig jaar nog meer had kunnen opleveren.

Maar goed, Makaay was niet echt het onderwerp van discussie in dit topic. Bovendien lijken Makaay en Been nog prima door 1 deur te kunnen, gezien het feit dat Makaay nu nog bij ons Feyenoord rondloopt.
RedDevil1990
 RedDevil1990 - donderdag 07 april 2011 - 18:38   quote  deeplink  
Haha die gaat precies dezelfde weg bewandelen als mario
RedDevil1990
 RedDevil1990 - donderdag 07 april 2011 - 18:38   quote  deeplink  
Haha die gaat precies dezelfde weg bewandelen als mario
Pastoor over 2 jaar in de kuip
sevillana
 sevillana - donderdag 07 april 2011 - 20:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 april 2011 - 13:59 schreef kale co het volgende:

[..]

wie je ook trainer maakt alles staat bij de wil van je spelers als die zeggen sterf maar gebeurd er niks!
precies
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 07 april 2011 - 21:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 april 2011 - 13:59 schreef kale co het volgende:

[..]

wie je ook trainer maakt alles staat bij de wil van je spelers als die zeggen sterf maar gebeurd er niks!
bij mij lopen ze in iedergeval niet voor lul op kawazaki groene schoenen...
we beginnen en eindigen met zwarte kicks...
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 07 april 2011 - 21:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 april 2011 - 00:12 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

ah, kijk dan is het een ander verhaal. dan is het ongelukkig dat ik net jou reactie eruit pik. meer een algemene tendens die ik probeer aan te geven.

al ben ik benieuwd of je Pastoor ook nog steunt wanneer hij een mindere periode beleefd (wat iedere trainer gebeurd).

Been heeft niet het optimale uit Feyenoord gehaald tot nog toe dit seizoen. maar het is ook niet zo dat we een selectie hebben die bij de beste 5 van Nederland hoort. We moeten naar ploegen als Heerenveen, Utrecht, NAC en Roda JC kijken. We hebben te weinig punten gehaald, maar we hebben in feite niet heel veel minder punten gehaald die je op basis van deze selectie zou mogen verwachten aan het begin van het seizoen.

We hadden denk ik 5-8 moeten eindigen. En daar zitten we onder ja. Dan kan je de trainer eruit schoppen. Of je bedenkt dat Mario het vorig jaar goed gedaan heeft, we midden in een proces zitten, we specifieke kwaliteiten ontberen (spelverdeler, 5 aanvallende spelers gemiddeld 20, dus ervaring in de aanval) en het ook niet mee heeft gezeten.

Dat kwartje had ook zo de andere kant op kunnen vallen en dan hadden we wel gestaan waar we hoorden of wat hoger zelfs. Heel opportunistisch om dan maar de trainer aanwijzen als hoofdschuldige is in mijn ogen naief en zelfs gevaarlijk voor de continuiteit en dus vooral voor het beleid/de prestaties op de lange termijn.

Stel er komt een nieuwe trainer, die doet het een half jaar goed en daarna slecht, flikkeren we die er dan ook meteen weer uit? we hebben veel te veel trainers en bestuurders versleten in de afgelopen jaren en wat heeft dat opgeleverd?

Continuiteit is key. Juist in deze situatie.

Bovendien Mario was en is nog een relatief onervaren coach, voor Feyenoord heeft hij alleen - met alle respect - Excelsior en Nec hoofdcoach gedraait, vind je het heel gek dat Mario niet alles goed doet? Zelfs de Mourinhos en Hiddinks van deze wereld hebben het moeilijk gehad en maken fouten, die soms op het oog kinderlijk lijken.

Gaan we dadelijk weer een onervaren coach aanstellen? weer eentje die erachter komt dat het in De Kuip heel anders is dan bij een kleiner/provincie clubje? Remember Koeman, Verbeek en nu Been? Niemand wordt de tijd gegund, elke trainer moet weer het veld ruimen.

Pastoor heeft - wederom met alle respect - een jaar eredivisie achter zijn naam staan! 1 jaar. Waarin hij het leuk gedaan heeft, maar niet fantastisch. Wat Been bijvoorbeeld wel gedaan heeft door Excelsior kampioen te maken en vooral door NEC europees te laten overwinteren.

Mario///Held

Eigenlijk zou het bestuur nu de kloten moeten laten zien en zijn contract verlengen.
Koeman hoefde van mij niet weg,Verbeek wel want die spoorde niet !!!
En Mario en zeker zijn assistenten ,bedankt en tot ziens!!!
Ik moet wel zeggen dat je goede punten heb maar ik ben er gewoon klaar mee.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 07 april 2011 - 21:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 april 2011 - 21:30 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Koeman hoefde van mij niet weg,Verbeek wel want die spoorde niet !!!
En Mario en zeker zijn assistenten ,bedankt en tot ziens!!!
Ik moet wel zeggen dat je goede punten heb maar ik ben er gewoon klaar mee.
begrijpelijk dat je er klaar mee bent. Ik zit net zo met de situatie als ieder ander, maar soms zijn de 'oplossingen' allemaal zo opportunistisch en vaak zelfs kortzichtig (ik spreek hiermee trouwens niet jou aan), dat ik er wel tegenin moet gaan. En ik dus met zo'n verhaal op de proppen kom.

Ben het overigens wel met je eens dat Verbeek zijn vertrek gerechtvaardigd was. Als de klik met de (of in dit geval een significant deel van de ) selectie ontbreekt dan is er geen goede basis voor verdere samenwerking en was zijn ontslag legitiem.
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - donderdag 07 april 2011 - 21:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 april 2011 - 21:44 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

begrijpelijk dat je er klaar mee bent. Ik zit net zo met de situatie als ieder ander, maar soms zijn de 'oplossingen' allemaal zo opportunistisch en vaak zelfs kortzichtig (ik spreek hiermee trouwens niet jou aan), dat ik er wel tegenin moet gaan. En ik dus met zo'n verhaal op de proppen kom.

Ben het overigens wel met je eens dat Verbeek zijn vertrek gerechtvaardigd was. Als de klik met de (of in dit geval een significant deel van de ) selectie ontbreekt dan is er geen goede basis voor verdere samenwerking en was zijn ontslag legitiem.
+1
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 07 april 2011 - 21:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 april 2011 - 21:44 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Als de klik met de (of in dit geval een significant deel van de ) selectie ontbreekt dan is er geen goede basis voor verdere samenwerking en was zijn ontslag legitiem.
Ik heb het gevoel dat Been dat nu ook heeft met een groot deel van de selectie...
Maar ze zijn te jong om te durfen muiten..
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - donderdag 07 april 2011 - 22:04   quote  deeplink  
+1
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 07 april 2011 - 22:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 april 2011 - 21:49 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel dat Been dat nu ook heeft met een groot deel van de selectie...
Maar ze zijn te jong om te durfen muiten..
mm ik weet het niet. Bij Feyenoord blijft er niet veel binnenskamers. Als er echt ontevredenheid over Mario zou bestaan binnen de selectie dan lijkt me dat daarvan wel iets naar buiten zou zijn gekomen, maar helemaal niets op dat front. Dus ik ga er voorlopig vanuit dat die relatie nog goed zit.

Mocht het wel het geval zijn, dan is het natuurlijk een ander verhaal en dan is het wellicht beter de wegen van Been en Feyenoord te laten scheiden. Maar op dit moment is het niet meer dan speculatie.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Pastoor trainer NEC, Van Gastel lijkt opvolger









0.0090939