BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Is Luuk de Jong de ideale spits voor ajax?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
bambino
 bambino - woensdag 06 april 2011 - 19:12   quote  deeplink  
ajax zou graag luuk de jong een contract aanbieden luuk de broer van siem de jong wordt regelmatig gelinkt aan ajax zou luuk de jong de ideale spits voor ajax zijn???
Robertos90
 Robertos90 - woensdag 06 april 2011 - 19:33   quote  deeplink  
nee is een breedte aankoop want wie wil je eruit halen?
bambino
 bambino - woensdag 06 april 2011 - 19:40   quote  deeplink  
nou zie hem graag komen we missen wat kopkracht voorin

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 06 april 2011 door bambino --
Robertos90
 Robertos90 - woensdag 06 april 2011 - 19:48   quote  deeplink  
Dan zie ik liever dost
remco k
 remco k - woensdag 06 april 2011 - 19:50   quote  deeplink  
Luuk de Jong is de perfecte spits voor Ajax, voldoet echt aan alle voorwaarden om een grote spits te worden voor Ajax.... Echter is deze jongen gewoon compleet onhaalbaar.

Munsterman en Twente hebben het geld niet nodig, en Musterman zal alles doen om Ajax dwars te zitten, ik denk dat ook dat de vraagprijs rond de 12 miljoen zal zijn... En ik kan het me heel goed voorstellen, ik zou graag zien dat Ajax eens op deze manier gaat reageren op interesse
biba1970
 biba1970 - woensdag 06 april 2011 - 19:53   quote  deeplink  
in potentie denk ik dat luuk wel eens een hele grote kan worden hij zeurt niet en werkt zich een slag in de rondte maar is onhaalbaar met monsterman aan het roer
Eide
 Eide - woensdag 06 april 2011 - 20:01   quote  deeplink  
Ik denk wel de Luuk een prima Ajax spits zou kunnen zijn hoor. Speelt meestal diep, heeft spelinzicht, kan met het hoofd en de voeten scoren. Alleen zijn rendament zet ik nu nog wat vraagtekens bij.

Ik vind het wel een speler die goed binnen het Ajax systeem past, en het is een echte nummer 9. Voor mij een betere keuze dan Dost.
sebas79
 sebas79 - woensdag 06 april 2011 - 20:49   quote  deeplink  
Pffff , dacht dat we vooruit gingen met Ajax !! Niet met dit soort spelers ,alle2 niet goed genoeg voor Ajax .. (Matavz zou een echte ajax spits zijn)
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 06 april 2011 - 21:00   quote  deeplink  
Is nu absoluut onhaalbaar, dan zou hij zijn contract niet moeten verlengen of een gelimiteerd bedrag er in op laten nemen, maar dan ben je al weer een paar jaar verder. Dan toch liever Dost. Maar wat te denken van het charme offensief van
El Hamdaoui? Hij zegt niet te denken aan een vertrek bij AJAX en als hij nu ook weer eens regelmatig gaat scoren...... en ons misschien alsnog aan een niet te verwachten kampioenschap helpt......
R!ck
 R!ck - woensdag 06 april 2011 - 21:39   quote  deeplink  
Luuk de Jong gaf zelf al aan dat hij niet meer wil vertrekken binnen Nederland, maar alleen naar het buitenland bij een mooie aanbieding. Natuurlijk goede spits, goede jongen maar totaal onhaalbaar. Munsterman is niet gek, potentiele topspeler word hij ook wel genoemd. Tjah word mooi tijdens Nederlandse interlands met 2 De Jongs haha.
Jacco
 Jacco - woensdag 06 april 2011 - 21:42   quote  deeplink  
Als Siem een beetje z'n best doet heb je er 3!
Guyt
 Guyt - woensdag 06 april 2011 - 21:50   quote  deeplink  
Nee wat mij betreft geen Luuk de Jong.
remco k
 remco k - woensdag 06 april 2011 - 22:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 april 2011 - 20:49 schreef sebas79 het volgende:
Pffff , dacht dat we vooruit gingen met Ajax !! Niet met dit soort spelers ,alle2 niet goed genoeg voor Ajax .. (Matavz zou een echte ajax spits zijn)
Is Luuk de Jong in mijn ogen toch echt al twee stappen verder...
Robertos90
 Robertos90 - woensdag 06 april 2011 - 23:31   quote  deeplink  
Ja maar je moet er ook 1 hebben die de kar wil trekken en niet de kop omlaag doet zoals bij wedstrijden tegen ado willem 2 spartak uit en utrecht ik denk niet dat luuk dat kan en dost ook niet.
AFCAKAMPEN
 AFCAKAMPEN - woensdag 06 april 2011 - 23:38   quote  deeplink  
die luuk de jong is net als siem veel te traag! heeft totaal geen actie in huis en een draaicirkel van vrachtwagen met oplegger. koop deze gast alsjeblieft niet..
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - woensdag 06 april 2011 - 23:42   quote  deeplink  
Te traag en technisch onvoldoende onderlegd om mee te kunnen bij Ajax.
schapio
 schapio - donderdag 07 april 2011 - 01:31   quote  deeplink  
proberen om john carew te halen, misschien kan bergkamp zijn connecties in engeland benutten.
hij zal wel wat salaris gaan kosten maar als hij transfervrij of goedkoop komt en we zijn ook enkele dure jongens kwijt kan het misschien lukken, dit is in ieder geval de perfecte ajax spits. groot, sterk aanspeelpunt die ook goed in de lucht is en zijn doelpunten meepikt. de jong is te duur en dost is goed als tweede spits als el hamdaoui eindelijk vertrekt
Booya4Afca
 Booya4Afca - donderdag 07 april 2011 - 09:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 april 2011 - 01:31 schreef schapio het volgende:
proberen om john carew te halen, misschien kan bergkamp zijn connecties in engeland benutten.
hij zal wel wat salaris gaan kosten maar als hij transfervrij of goedkoop komt en we zijn ook enkele dure jongens kwijt kan het misschien lukken, dit is in ieder geval de perfecte ajax spits. groot, sterk aanspeelpunt die ook goed in de lucht is en zijn doelpunten meepikt. de jong is te duur en dost is goed als tweede spits als el hamdaoui eindelijk vertrekt
Carew?? Dat meen je toch niet.

We moeten juist af van al die paniek aankopen van 30+, die een godsvermogen aan salaris kosten.

Dat geld moeten we investeren in de Toekomst.
Brandje
 Brandje - donderdag 07 april 2011 - 09:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 april 2011 - 22:42 schreef remco k het volgende:

[..]

Is Luuk de Jong in mijn ogen toch echt al twee stappen verder...
Dat ben ik niet met je eensd. Tegen PSV speelde hij goed maar nog niet zo heel lang geleden, zeker in de CL, kwam hij vaak veel te kort.
Trouwens ik vind het een sowieso een zinlose discussie. Ten eerste is hij veel te duur en ten tweede laat Twente hem niet naar Ajax gaan.
Guyt
 Guyt - donderdag 07 april 2011 - 09:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 april 2011 - 09:49 schreef Brandje het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eensd. Tegen PSV speelde hij goed maar nog niet zo heel lang geleden, zeker in de CL, kwam hij vaak veel te kort.
Trouwens ik vind het een sowieso een zinlose discussie. Ten eerste is hij veel te duur en ten tweede laat Twente hem niet naar Ajax gaan.
Ten 3de is hij gewoon niet goed genoeg in mijn ogen.
Rogier
 Rogier - donderdag 07 april 2011 - 09:51   quote  deeplink  
Luuk de Jong, Matavz, Carew ??? Mijn god mensen....wij zijn Ajax...wij moeten beter kunnen krijgen / opleiden.
Brandje
 Brandje - donderdag 07 april 2011 - 10:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 april 2011 - 09:51 schreef Rogier het volgende:
Luuk de Jong, Matavz, Carew ??? Mijn god mensen....wij zijn Ajax...wij moeten beter kunnen krijgen / opleiden.
Er is op dit moment spits uit de eigen jeugd die klaar is voor Ajax1. Is niet erg maar dan zou het leuk zijn als de scouting zijn werk zal doen. Ik ben nog steeds van mening dat Dost een hele goede keuze zal zijn. Hij is te vergelijken met Luuk de Jong maar ik vind Dost dynamischer. Heeft een prima spelinzicht en is pas 21 jaar. Als hem echt in de punt zet dan denk ik dat hij je zal verbazen.
busje440
 busje440 - donderdag 07 april 2011 - 10:59   quote  deeplink  
El.Hamdaoui! Verkopen.voor acht miljoen euro
luuk de jong halen want ik denk dat hij wel de ideale spits voor ajax is
remco k
 remco k - donderdag 07 april 2011 - 11:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 april 2011 - 23:31 schreef Robertos90 het volgende:
Ja maar je moet er ook 1 hebben die de kar wil trekken en niet de kop omlaag doet zoals bij wedstrijden tegen ado willem 2 spartak uit en utrecht ik denk niet dat luuk dat kan en dost ook niet.
Dat moet zoiezo niet de spits zijn, die kan namelijk in het verdere spel niks aanrichten...
remco k
 remco k - donderdag 07 april 2011 - 11:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 april 2011 - 09:49 schreef Brandje het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik hel wel helemaal mee eens, hij zou nooit van Twente naar Ajax kunnen... Die tijden zijn wel voorbij..
zandy
 zandy - donderdag 07 april 2011 - 11:40   quote  deeplink  
Twente verkoopt de Jong niet, en zeker niet aan Ajax. Voor 8 miljoen, zoals eerder vermeld, gaat hij zowieso niet weg.
Afcarius
 Afcarius - donderdag 07 april 2011 - 13:06   quote  deeplink  
waarom een Nederlandse spits. Ajax is populair bij de scandinavische talenten, haal er daar een op.
remco k
 remco k - donderdag 07 april 2011 - 13:36   quote  deeplink  
Moet er wel een groot talent rondopen....
nora
 nora - donderdag 07 april 2011 - 13:41   quote  deeplink  
He Fans stop maar met deze discussie want Mevr.Haarspoeling Munsterman laat hem NOOIT naar Ajax gaan.Ik moet ook zeggen dat ik daar niet zo,n probleem mee hebt ik denk dat hij net te kort komt voor Ajax net als zijn broer.
remco k
 remco k - donderdag 07 april 2011 - 13:56   quote  deeplink  
Die vind ik wel grappig. Hij zou tekort komen voor Ajax, maar is wel basis speler bij Twente dat 5 punten voor staat op Ajax..... Leg dat eens uit als je wilt...
Eide
 Eide - donderdag 07 april 2011 - 15:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 april 2011 - 23:38 schreef AFCAKAMPEN het volgende:
die luuk de jong is net als siem veel te traag! heeft totaal geen actie in huis en een draaicirkel van vrachtwagen met oplegger. koop deze gast alsjeblieft niet..
Want KJH loopt de 100 meter in 10 seconden toch? Hou toch op man, spitsen moeten slim bewegen en explosief zijn, snelheid is wat minder belangrijk.

Luuk de Jong is een jonge vent, waar nog veel rek in zit. Hij speelt gewoon prima bij FC Twente, en als je basisspeler bent bij Twente, vorig jaar kampioen was en dit jaar 5 punten voor staat op Ajax is de conclusie dat hij ook voor Ajax prima is best gerechtvaardigd.

Waar ik het wel mee eens ben is dat de kans dat ome Joop Luuk naar Ajax laat gaan erg klein is. Dat wordt zo'n hoofdprijs verhaal, en aangezien Luuk ook pas 21 is, snap ik ook nog wel, want uiteindelijk zou Ajax ook dik willen verdienen aan een jonge jongen met veel potentieel.

De vraag was of Luuk de Jong een ideale spits zou zijn voor Ajax. Ik denk het wel. Hij heef voldoende kwaliteit. Of Ajax hem moet halen is een andere discussie. Ik denk dat er in ieder geval een klassieke spits moet komen, en dat is El Hamdaoui niet. Castillon moet nog bewijzen of hij de eredivisie aan kan, en dus zal er iets moeten gebeure. Schalke schijnt KJH te willen behouden, dus zeh het mij maar waar de mogelijkheden voor Ajax liggen, tenzij andere jeugdspelers zich plots enorm gaan ontwikkelen.

Voorlopig lijkt de keuze KJH, Dost of de Jong. Gerangschikt zeg ik dat
1) KJH
2) de Jong
3) Dost
sebas79
 sebas79 - donderdag 07 april 2011 - 16:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 april 2011 - 13:56 schreef remco k het volgende:
Die vind ik wel grappig. Hij zou tekort komen voor Ajax, maar is wel basis speler bij Twente dat 5 punten voor staat op Ajax..... Leg dat eens uit als je wilt...
Dat komt omdat Twente een veel beter middenveld , en positiespel heeft dan Ajax . Dan komt een spits beter tot zijn recht
remco k
 remco k - donderdag 07 april 2011 - 19:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 april 2011 - 16:20 schreef sebas79 het volgende:

[..]

Dat komt omdat Twente een veel beter middenveld , en positiespel heeft dan Ajax . Dan komt een spits beter tot zijn recht
Ja dat zal het zijn, maar nog steeds komt hij niet tekort voor de kampioen van Nederland, en wel voor ajax.... Ik snap het nog steeds niet hoor...
Ajax-pwnt
 Ajax-pwnt - donderdag 07 april 2011 - 20:11   quote  deeplink  
ik denk dat kezman ook nog wel terug wil keren naar nederland hij speelt nu bij PSG dus ik denk dat ie wel wil komen
Ajax-pwnt
 Ajax-pwnt - donderdag 07 april 2011 - 20:18   quote  deeplink  
en trouwens ik denk dat we gewoon Fernandez van excelsior moeten halen.
is goed als hij alleen is met de bal en kan dus voorin met de bal wachten op versterking van het middenveld etc kan een doelpunt maken kan redelijk koppen is groot is sterk is snel en kan het niveau zeker wel aan.
sebas79
 sebas79 - vrijdag 08 april 2011 - 17:09   quote  deeplink  
quote:
Dan zou Ajax dit jaar ook N.Kufo in de spits hebben gehad , kampioen met twente ,dus goed genoeg voor ajax !! Lijkt met niet
R!ck
 R!ck - vrijdag 08 april 2011 - 18:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 april 2011 - 19:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Ja dat zal het zijn, maar nog steeds komt hij niet tekort voor de kampioen van Nederland, en wel voor ajax.... Ik snap het nog steeds niet hoor...
Ik deel je mening remco... Luuk de Jong is een geweldige speler die zelfs interresse uit Engeland heeft opgewekt en dan komt hij tekort voor Ajax dat ondertussen af moest haken omdat ze geen spits hebben die 1 kans heeft en meteen 1 goal maakt? Dat over techniek is totale onzin natuurlijk, ik kan me nog wel een goal herrineren in dit seizoen nog dat hij de hele verdediging uitspeelde en toen de bijnaam Luukinho kreeg.. Voor de mensen die weten over welke wedstrijd ik het heb, die snappen wat ik bedoel te zegge.
Ajax is niet meer de enige topper waar iedereen van zegt, ja dat is een niveau hoger. En het is nogsteeds zo dat Twente een geweldige spits in hem heeft.
sebas79
 sebas79 - vrijdag 08 april 2011 - 18:40   quote  deeplink  
Luukinho ??????? We hebben hier met een echte FAN te maken hahaha
nora
 nora - vrijdag 08 april 2011 - 18:56   quote  deeplink  
quote:
Beste Remco ik weetdat jij een fanbent van de broertjes de Jong ,ik moet zeggen dat ik 10xliever Luuk als Siem heb dat is 1 maar dat hij de spits is voor het Ajax spel denk ik niet ,enne het gegeven dat ze 5 punten voor staan op Ajax dat je dan ook geschikt bent om in Ajax te spelen slaat nergens op ,maar het is een goed spits alleen denk dat hij iets te kort komt zoals spitsen Huntelaar -Slatan-Suarez enz.dat zij eigenlijk de spitsen die ik zoek voor Ajax maar als nood spits prima.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - vrijdag 08 april 2011 - 19:43   quote  deeplink  
Slatan? is dat een boze geest ofzo????

8O
remco k
 remco k - vrijdag 08 april 2011 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 april 2011 - 18:56 schreef nora het volgende:

[..]

Beste Remco ik weetdat jij een fanbent van de broertjes de Jong ,ik moet zeggen dat ik 10xliever Luuk als Siem heb dat is 1 maar dat hij de spits is voor het Ajax spel denk ik niet ,enne het gegeven dat ze 5 punten voor staan op Ajax dat je dan ook geschikt bent om in Ajax te spelen slaat nergens op ,maar het is een goed spits alleen denk dat hij iets te kort komt zoals spitsen Huntelaar -Slatan-Suarez enz.dat zij eigenlijk de spitsen die ik zoek voor Ajax maar als nood spits prima.
Van het hele rijtje spitsen dat je noemt, is alleen Huntelaar een echte Ajax spits, Suarez en Zlatan zijn goede voetballers, maar allesbehalve echte Ajax spitsen, en het zal misschien pijn doen voor je, maar Zlatan is nog meer Ajax spits dan Suarez..
Ik zeg helemaal nergens dat ik een fan ben van beide broertjes, je hebt namelijk niks aan beide spelers in je team. Luuk is in alles een echte Ajx spits, hij blijft diep staan, komt weinig in de bal, kaatst goed, sterk aan de bal, een neusje voor de goal en kopsterk. wat wil je nog meer..
alibabba
 alibabba - zaterdag 09 april 2011 - 17:28   quote  deeplink  
Laat Ajax eens een keer scouten waar we van opkijken en met een spits aankomen waarvan men nog niet veel gehoord heeft, goedkoop en een goeie is. Laat AJAX de scouting en de Jeugdopleiding op orde maken, voordat we weer miljoenen weggooien!
sebas79
 sebas79 - zaterdag 09 april 2011 - 17:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2011 - 17:28 schreef alibabba het volgende:
Laat Ajax eens een keer scouten waar we van opkijken en met een spits aankomen waarvan men nog niet veel gehoord heeft, goedkoop en een goeie is. Laat AJAX de scouting en de Jeugdopleiding op orde maken, voordat we weer miljoenen weggooien!
mee eens
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 09 april 2011 - 18:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2011 - 17:28 schreef alibabba het volgende:
Laat Litmanen maar scouten in scandinavie,heb ik veel meer vertrouwen in
joduh
 joduh - zondag 10 april 2011 - 07:23   quote  deeplink  
laat mij maar scouten in thailand!
Heico
 Heico - zondag 10 april 2011 - 09:11   quote  deeplink  
Luuk de Jong is niet de spits voor Ajax, overigens zie ik liever een versteviging op het middenveld erbij komen want daar gaat het nog al eens mis. En dan zat ik specifiek te denken aan Steven Defour, of ( deze naam dook recent weer op ) Pranjic.
En daarnaast vermoed ik dat we voor volgend seizoen achterin veel meer problemen hebben....
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 10 april 2011 - 12:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 april 2011 - 07:23 schreef joduh het volgende:
laat mij maar scouten in thailand!
Waar naar ?? Hermafrodieten
bergkamp07
 bergkamp07 - zondag 10 april 2011 - 12:58   quote  deeplink  
lekker heitinga terug halen naar de arena en boula erbij halen dan staat de verdedeging er goed bij en die twee belgen lekker verkopen ze maken veelsteveel fouten achterin
inde spits zou ik graag huntelaar willen zien of el ham moet zich wat meer aanpassen want hij blijft een goeie voetballer ondanks wat er allemaal gebeurd is

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 10 april 2011 door bergkamp07 --
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 10 april 2011 - 13:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 april 2011 - 12:56 schreef nemam-tiL het volgende:

[..]

Waar naar ?? Hermafrodieten
FsideVak129
ThomasAjacied
 ThomasAjacied - zondag 10 april 2011 - 13:35   quote  deeplink  
Ideale spits voor Ajax? Ja.
Haalbaar/betaalbaar? Nee.
Je hoeft het niet eens te proberen, Mosterdman vraagt wel 15 mln voor hem, en gelijk hebben ze ook nog......

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5984
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Is Luuk de Jong de ideale spits voor ajax?

0.0100049