BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Bergkamp wil concurrentie stap voor zijn..

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
remco k
 remco k - woensdag 06 april 2011 - 22:48   quote  deeplink  
Dennis Bergkamp is een van de drie steunpilaren van het technisch plan van Johan Cruijff. Bergkamp moet de grote man worden die zich bezighoudt met de jeugdopleiding. Op dit moment is de voormalig speler van Ajax trainer van de A1. Bergkamp geeft aan dat hij met de jeugdopleiding een stap verder wil denken dan de concurrentie.

Voetbalvisie
"In de ideale situatie passen we ons niet aan de veranderingen in het voetbal aan, maar lopen we erop vooruit. Dan heb je al een oplossing paraat voordat het probleem ontstaat," zegt Bergkamp in de nieuwe editie van de VI.

Bergkamp is van mening dat Ajax voortdurend op zoek moet naar ontwikkeling en verbetering. Een voorbeeld hiervan is om te kijken hoe de 'nummertienpositie' het beste ingevuld kan worden.

"Het is geen wet dat daar één speler staat. Misschien is het wel beter om daar afwisselend twee spelers op te laten duiken."
De Nederlandse competitie is volgens Bergkamp het ideale podium is om dit soort dingen uit te proberen. Volgens de voormalig schaduwspits van Ajax is er in de eredivisie genoeg ruimte om aan te vallen en kansen te creëren. Dat dit gevolgen kan hebben voor het resultaat, neemt hij voor lief.
"Het gaat er uiteindelijk om dat je het elftal op een hoger niveau brengt. Als zo'n proces goed verloopt, kun je dat ook in internationale wedstrijden toepassen. Tegen een Italiaanse ploeg krijg je minder ruimte dan in Nederland, maar ik ben er een enorm voorstander van ook dán je eigen spel te spelen."
Dat dit proces de nodige tijd in beslag zal nemen, beseft Bergkamp zelf ook. De trainer van de A1 ziet dit echter niet als een probleem, terwijl de Ajaxsupporters het liefst zien dat Ajax elk jaar kampioen wordt. Dat brengt de nodige druk met zich mee.
"In mijn ogen is het beter om vanuit een bepaalde voetbalvisie ergens naartoe te werken dan alles overboord te gooien in de hoop dat je de eerstvolgende keer kampioen wordt. Omdat het móét. Zeker op de lange termijn werkt dat niet. Het is beter om spelers op te leiden en te zoeken die passen in de lijn die er is uitgestippeld."
remco k
 remco k - woensdag 06 april 2011 - 22:49   quote  deeplink  
Geen woord gelogen, en een visie die mij aanstaat, al is het niet altijd mogelijk overal in voorop te lopen, soms moet er ook iets worden overgenomen en moet je met de tijd meegaan. Alleen is de intentie wel de juiste, en zijn dat dingen die ik lang niet heb gehoor dbij Ajax..
Brandje
 Brandje - woensdag 06 april 2011 - 23:15   quote  deeplink  
Mooie woorden en een prima visie alleen is het helaas zo dat er geen tijd meer is om op te bouwen. De nederlandse competitie en Ajax met name is helaas niks meer dan een opleidingsinstituut voor de grote clubs. Ajax zou nooit meer dan twee met hetzelfde elftal kunnen spelen. Je beste spelers worden verkocht door clubs uit Engeland en Spanje en je begint weer opnieuw.
Het belangrijkste is en daar ben ik wel 100% mee eens is dat vanaf de E-tjes(beetje vroeg misschien) tot aan het eerste elftal hetzelfde spel gespeeld moet worden. Zoals het eerder altijd was. Als een talent dan invalt in het eerste dan is er het systeem in ieder geval bekend.
alibabba
 alibabba - donderdag 07 april 2011 - 00:03   quote  deeplink  
BERGKAMP////////////HELD

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5922
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Bergkamp wil concurrentie stap voor zijn..

0.0091710