BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Vd herik op rtl 7 best heftig!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Southside 1908
 Southside 1908 - vrijdag 08 april 2011 - 22:14   quote  deeplink  
Ik vond het een goede uitzending. De laatste echte leider bij Feyenoord was vd Herik en sindsdien gaat het toch overduidelijk financieel en sportief snel slechter met de club. Ik heb totaal geen vertrouwen in het bestuur wat er nu zit, ze hebben veel fouten gemaakt de afgelopen jaren. De vrienden van Feyenoord hebben de club gered en ik hoop dat ze een nieuwe sterke man naar voren schuiven en dat ze zelf meer op de achtergrond blijven...
Pietje1
 Pietje1 - vrijdag 08 april 2011 - 23:43   quote  deeplink  
van de Herik is een grote judus en een hond. Moet vooral opzouten en nooooooit meer terug komen. bah bah, vuile natrappert!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 08 april 2011 door Pietje1 --
peertje93
 peertje93 - vrijdag 08 april 2011 - 23:49   quote  deeplink  
galbak. hoef die man niet te zien
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 09 april 2011 - 01:19   quote  deeplink  
Zaten goede en slechte dingen in de uitzendig.

Vond het erg verhelderend dat vd Herik verduidelijkte hoe dat zit met die 12% rente. Hij moest zelf 9% betalen over een lening en dat hij die lening als het ware doorleende aan Feyenoord. tenminste als ik heb lopen opletten. dit stelt dingen in een ander daglicht.

maar op sommige gebieden kletste ze uit hun nek.

Vinden ze het raar dat Gudde die spits komt bekijken.... ik zou zeggen wie anders als je zonder TD zit. Zeker nu er zo weinig geld voorhanden is, lijkt me het niet meer dan logisch dat er nog een second of third opinion komt.

Bovendien waren ze geloof ik ook Vd Beukering aan het ridiculiseren. Die vent heeft nauwelijks wat gekost. En als je geen spits hebt achter Luc dan moet je toch wat. De Beuk heeft het niet eens heel onaardig gedaan en Feyenoord kon zich aan hem toch geen buil vallen. Ik zie echt het probleem niet. Hij was nog beter dan Schaken. Kan je trouwens beter Larsen bekritiseren want die kostte meer en daar heb je voorlopig nog niets aan gehad.

Voor de rest een beetje een welles nietes spelletje. Beetje naief van Vd Herik om de schulden aan de laatste 2 jaar toe te schrijven terwijl de oorzaken daarvoor overduidelijk eerder waren.

Desalniettemin heb ik me niet gestoord aan vd Herik. Zou graag iemand met zijn karakter/statuur, een echte persoonlijkheid, aan het werk zie als voorzittert/AD bij Feyenoord. Iemand met een visie die bij de club past en die ook volop uitdraagt.
el-loco
 el-loco - zaterdag 09 april 2011 - 07:55   quote  deeplink  
Van den Herik is een grote flapdrol! Hij blijft bezig met Feyenoord kapot maken! Beter laat hij zichzelf maar niet meer zien in de Kuip want hij draagt Feyenoord geen warm hart toe! Misschien kan hij wel bij 020 in het bestuur!
El Jardinero
 El Jardinero - zaterdag 09 april 2011 - 08:03   quote  deeplink  
Ik geef de hele teringbende binnen en buiten feyenoord nog een half jaar en dan breekt echt de pleuris uit! Dan is het oktober en zijn we alweer een wedstrijd of 8 aan de gang en hebben 4 punten bij elkaar gesprokkeld.......Dit feyenoord is echt ziek en al het geld wat er gestort wordt komt in een bodemloze put of verdwijnt aan niet voetbal gerelateerde middelen zoals rechtzaken, afkoopsommen directie etc.
El Jardinero
 El Jardinero - zaterdag 09 april 2011 - 08:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2011 - 07:55 schreef el-loco het volgende:
Van den Herik is een grote flapdrol! Hij blijft bezig met Feyenoord kapot maken! Beter laat hij zichzelf maar niet meer zien in de Kuip want hij draagt Feyenoord geen warm hart toe! Misschien kan hij wel bij 020 in het bestuur!
en jij komt net uit je ei??
El Jardinero
 El Jardinero - zaterdag 09 april 2011 - 08:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2011 - 01:19 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Zaten goede en slechte dingen in de uitzendig.

Vond het erg verhelderend dat vd Herik verduidelijkte hoe dat zit met die 12% rente. Hij moest zelf 9% betalen over een lening en dat hij die lening als het ware doorleende aan Feyenoord. tenminste als ik heb lopen opletten. dit stelt dingen in een ander daglicht.

maar op sommige gebieden kletste ze uit hun nek.

Vinden ze het raar dat Gudde die spits komt bekijken.... ik zou zeggen wie anders als je zonder TD zit. Zeker nu er zo weinig geld voorhanden is, lijkt me het niet meer dan logisch dat er nog een second of third opinion komt.

Bovendien waren ze geloof ik ook Vd Beukering aan het ridiculiseren. Die vent heeft nauwelijks wat gekost. En als je geen spits hebt achter Luc dan moet je toch wat. De Beuk heeft het niet eens heel onaardig gedaan en Feyenoord kon zich aan hem toch geen buil vallen. Ik zie echt het probleem niet. Hij was nog beter dan Schaken. Kan je trouwens beter Larsen bekritiseren want die kostte meer en daar heb je voorlopig nog niets aan gehad.

Voor de rest een beetje een welles nietes spelletje. Beetje naief van Vd Herik om de schulden aan de laatste 2 jaar toe te schrijven terwijl de oorzaken daarvoor overduidelijk eerder waren.

Desalniettemin heb ik me niet gestoord aan vd Herik. Zou graag iemand met zijn karakter/statuur, een echte persoonlijkheid, aan het werk zie als voorzittert/AD bij Feyenoord. Iemand met een visie die bij de club past en die ook volop uitdraagt.
Goed samengevat en een duidelijke conclusie! mbt. de schulden van de afgelopen jaren verweet hij eigenlijk de mensen in de raad van comm. mensen zonder voetbalkennis maar een bewezen staus in het bedrijfsleven! als je die cijfers in het bedrijfsleven presenteert ben je allang op non actief!!
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 09 april 2011 - 08:31   quote  deeplink  
Maar waarom moet vdH een platform krijgen om zich te uitten?

Zijn situatie met Feyenoord is een prive kwestie. vdH doet al jaren niets meer in de voetballerij. Er is dan ook geen enkele reden om deze man nu weer op TV te halen.

De enige reden die ik kan verzinnen is dat RTL SNORTV gewoon weer onrust wil zaaien, waarschijnlijk is het te rustig binnen de club. Of heeft de Snor nog een persoonlijk appeltje te schillen met Gudde of wie dan ook binnen de club.

Oftewel ik vind deze uitzending ongezien smakeloos en walgelijk.
Els
 Els - zaterdag 09 april 2011 - 09:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2011 - 08:31 schreef Stylzz het volgende:
Maar waarom moet vdH een platform krijgen om zich te uitten?

Zijn situatie met Feyenoord is een prive kwestie. vdH doet al jaren niets meer in de voetballerij. Er is dan ook geen enkele reden om deze man nu weer op TV te halen.

De enige reden die ik kan verzinnen is dat RTL SNORTV gewoon weer onrust wil zaaien, waarschijnlijk is het te rustig binnen de club. Of heeft de Snor nog een persoonlijk appeltje te schillen met Gudde of wie dan ook binnen de club.

Oftewel ik vind deze uitzending ongezien smakeloos en walgelijk.
Feyenoord heeft het zelf op hun internetpagina gezet. Het afwikkelen van de financiële kwesties tussen Feyenoord en een oud-voorzitter hebben nieuwswaarde, of we dat nu leuk vinden of niet. En Feyenoord heeft willens en wetens bijgedragen aan het vergroten van de nieuwswaarde.
El Jardinero
 El Jardinero - zaterdag 09 april 2011 - 09:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2011 - 09:00 schreef Els het volgende:

[..]

Feyenoord heeft het zelf op hun internetpagina gezet. Het afwikkelen van de financiële kwesties tussen Feyenoord en een oud-voorzitter hebben nieuwswaarde, of we dat nu leuk vinden of niet. En Feyenoord heeft willens en wetens bijgedragen aan het vergroten van de nieuwswaarde.
+1 maar mijn vraag is altijd weer hierin wie spreekt de waarheid! als ik gisteren vdh zag zitten heeft ie nog altijd rancunes bij een aantal binnen de club terwijl hij toch een rood/wit hart heeft en daarin tegen heeft feyenoord er weer niks aan om onwaarheden de wereld in te helpen of is dit een typisch gevalletje welles nietes??
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 09 april 2011 - 09:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2011 - 09:00 schreef Els het volgende:

[..]

Feyenoord heeft het zelf op hun internetpagina gezet. Het afwikkelen van de financiële kwesties tussen Feyenoord en een oud-voorzitter hebben nieuwswaarde, of we dat nu leuk vinden of niet. En Feyenoord heeft willens en wetens bijgedragen aan het vergroten van de nieuwswaarde.
Ben ik het niet mee eens. De kwestie was namelijk hier mee af.

Ik zie dit gewoon als een smakeloze poging om de boel te laten ploffen binnen Feyenoord.
Dat is het enige waar deze zogenaamde journalistiek waarde aan hecht.
Niet aan de waarheid boven de tafel, maar zo veel mogelijk onrust en sensatie = meer kijkers.
henkie1969
 henkie1969 - zaterdag 09 april 2011 - 09:36   quote  deeplink  
ik snap het wel, je hebt een hoop privé geld aan Feyenoord geleend en wordt afgeserveerd door een aantal randdebielen, dan zou ik ook mijn geld terug willen tot de laatste cent. Als de directie en RvC zich eens netjes zouden gedragen ten opzichte van vdH, dan zou hij echt wel meer geduld hebben, maar op deze manier zou ik ook iedere cent willen hebben.
Ja, vdH heeft fouten gemaakt, maar vergeet niet dat HIJ diegene was die Feyenoord heeft gered, met zijn eigen geld. Zo'n man verdient een standbeeld.
sebbe1
 sebbe1 - zaterdag 09 april 2011 - 10:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2011 - 09:36 schreef henkie1969 het volgende:
ik snap het wel, je hebt een hoop privé geld aan Feyenoord geleend en wordt afgeserveerd door een aantal randdebielen, dan zou ik ook mijn geld terug willen tot de laatste cent. Als de directie en RvC zich eens netjes zouden gedragen ten opzichte van vdH, dan zou hij echt wel meer geduld hebben, maar op deze manier zou ik ook iedere cent willen hebben.
Ja, vdH heeft fouten gemaakt, maar vergeet niet dat HIJ diegene was die Feyenoord heeft gered, met zijn eigen geld. Zo'n man verdient een standbeeld.
mee eens, hij heeft eigenhandig feyenoord gered en als dank verbannen. Ik kan me goed vinden in zijn verhaal en iedere bestuurder die zo wordt behandeld doet hetzelfde, niet om de club te beschadigen want dat kunnen ze zelf al erg goed, maar voor zichzelf en zijn familie.
Dubble O ms
 Dubble O ms - zaterdag 09 april 2011 - 10:44   quote  deeplink  
V/d Herik, Beenhakker en van Hanegem konden Feyenoord een smoel geven, dat is wat ontbreekt bij de huidige directie. je kan van v/d Herik zeggen wat je wil, maar het is iemand die er voor gaat.
Els
 Els - zaterdag 09 april 2011 - 11:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2011 - 09:06 schreef El Jardinero het volgende:

[..]

+1 maar mijn vraag is altijd weer hierin wie spreekt de waarheid! als ik gisteren vdh zag zitten heeft ie nog altijd rancunes bij een aantal binnen de club terwijl hij toch een rood/wit hart heeft en daarin tegen heeft feyenoord er weer niks aan om onwaarheden de wereld in te helpen of is dit een typisch gevalletje welles nietes??
Ik ga er van uit dat iedereen zijn eigen waarheid spreekt, en dat dé waarheid niet bestaat. Ik vind de situatie vd Herik moeilijk. Hij heeft Feyenoord van een faillissement gered, maar na 15 jaar ook weer op de rand van een faillissement gebracht. Dan maak je in mijn ogen fouten. Zijn grootste fout lijkt te zijn geweest, dat hij afstand nam, en de verkeerde personen op cruciale posities zette en vertrouwde. De juiste mensen kiezen is ook een kwaliteit. Ik geloof wel in zijn model, een autoritaire democratie.
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - zaterdag 09 april 2011 - 11:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2011 - 11:36 schreef Els het volgende:

[..]

Ik ga er van uit dat iedereen zijn eigen waarheid spreekt, en dat dé waarheid niet bestaat. Ik vind de situatie vd Herik moeilijk. Hij heeft Feyenoord van een faillissement gered, maar na 15 jaar ook weer op de rand van een faillissement gebracht. Dan maak je in mijn ogen fouten. Zijn grootste fout lijkt te zijn geweest, dat hij afstand nam, en de verkeerde personen op cruciale posities zette en vertrouwde. De juiste mensen kiezen is ook een kwaliteit. Ik geloof wel in zijn model, een autoritaire democratie.
mooi gezegd Els. Veel mensen lijken alleen te willen onthouden dat hij feyenoord gered heeft van een faillissement, terwijl er idd ook grote fouten door hem gemaakt zijn waardoor het nu onder andere zo'n zooitje is.
craven
 craven - zaterdag 09 april 2011 - 11:47   quote  deeplink  
moeilijke kwestie vindt ik, modder gegooi blijft de boventoon te voeren. Dat er fouten zijn gemaakt lijkt me duidelijk, dat die in de huidige directie ook worden gemaakt, lijkt me ook duidelijk
de kromme2
 de kromme2 - zaterdag 09 april 2011 - 11:51   quote  deeplink  
1. Vd Herik gaf aan dat hij er over dacht om in hoger beroep te gaan. Genee maakte daarvan dat hij het ook daadwerkelijk doet. Het was echter gewoon stoerpraterij van vd Herik.
2. vd Herik gaf toe 12% rente te hebben ontvangen op zijn leningen aan Feyenoord en gaf aan 9% rentekosten te hebben gehad, en hij maakte weer die MISLEIDENDE opmerking dat hij die rente in eerst instantie nooit heeft geïncasseerd.
Ten eerste lijkt 9% mij rijkelijk veel, ik geloof er geen reet van, en als het dan 9% is, waarom moet hij nog 3% winst maken !
Ten tweede, dat hij tussentijds niet heeft geïncasseerd is ook weer zo'n misleidend woordenspel. Hij heeft alle rente, met terugwerkende kracht, achteraf geïncasseerd. Hij is helemaal niets tekort gekomen en heeft uiteindelijk aan Feyenoord verdiend. En men heeft dat uiteindelijk allemaal moeten betalen omdat ie anders niet weg wou gaan.
En dan loopt ie ook nog te schermen met het negatieve eigen vermogen de laatste vijf jaar (weer zo'n woordenspel). Negatief eigen vermogen sleep je nl mee totdat je het oplost, totdat je of winst maakt, of nieuw eigen vermogen inbrengt.
Het huidige negatieve eigen vermogen is door vd Herik veroorzaakt! O.a. die rentebetalingen aan hem. Grof schandaal dat hij dat nu de club aanwrijft.

Jongens, geloof me nou. Hij komt heel sympathiek en eerlijk over, maar hij belazert de boel maar liegt elke keer net niet. Een gladjanus noemen ze dat.
Geboren in Rotterdam
 Geboren in Rotterdam - zaterdag 09 april 2011 - 11:54   quote  deeplink  
Niets in het leven is spierwit of zwart. Zo ook in deze kwestie. Van de Herik is een goed bestuurder, een man met charisma, iemand die Feijenoord goed vertegenwoordigde. Heeft Feijenoord er in de jaren 90 door heen gesleept. En heeft natuurlijk ook fouten gemaakt, want, echt waar, hij is ook maar een mens. Ik denk dat zijn op afstand besturen voor problemen gezorgd heeft. Toen Feijenoord Dembele wilde halen moest op hem gewacht worden om zijn fiat te geven. Hij hield vacantie op Cyprus en Feijenoord moest maar wachten. Ja, toen was Scheringa toch iets doortastender. Maar sterke persoonlijkheden als van de Herik hebben altijd wel te maken met een vijfde colonne, mensen die hen hun persoonlijk succes misgunnen en er alles aan zullen doen om via achterklap iemand te breken. Nou, dat breken is niet gelukt, maar hij is wel verbitterd weggegaan. Als ik hem gisteravond zag denk ik: wat overheerst bij deze man, zijn toch wel aanwezige liefde voor Feijenoord of de rancune tegen de club. en dat vind ik dan kwalijk, de club heeft hem niets aangedaan, maar een aantal afgunstige medebestuurders. Natuurlijk heeft hij bepaalde mensen te veel ruimte gegeven, waardoor belachelijhke aankopen zijn gedaan, en waardoor we nu zo diep in de problemen zitten. Maar ik zou er voor tekenen als we een bestuurder van het formaat van de Herik konden vinden om de club er weer bovenop te helpen. Let wel. niet van de Herik zelf dus.
De manier waasrop het huidige bestuur met de hele situatie omgaat is wel heel arrogant en stompzinnig. had de zaak nu moeten laten rusten, ga niets oprakelen. O ja, Gudde bedoelt het allemaal misschien wel goed, maar sorry, deze man is toch niet het "smoel" om Feijenoord te vertegenwoordigen? Wat doet die man in Noorwegen, naar een spits kijken waar ik weet niet hoeveel clubs met een dikke portemonnee achter aan zitten. Laat de scouts eens in de Jupiter League rondsnuffelen, daar loopt echt wel wat. En, zoals van Hanegem ook zegt, op Varkenoord loopt de beste jeugd van Nederland rond. Doe daar wat mee.Ik ben echter bang dat Gudde, Been, van Well, Koevermans en Jacobs zichzelf schromeli8jk overschatten. Wat we nu nodig hebben is mensen met visie, mensen die nu op redelijk korte termijn orde op zaken stellen. Je kunt dit Legioen niet nog eens God weet hoeveel jaar aan het ´lijntje houden met de beloften dat het ooit nog wel eens goed zal komen. En we moeten een trainer met visie hebben. Als hij dan ook nog een Feijenoordhart heeft is dat mooi meegenomen, maar niet beslist noodzakelijk. De club gaat boven alles, ook boven chauvinistische emoties.
Soms droom ik, droom ik van de goede oude tijd, die zo diep in mijn geheugen gegrift is. Ik denk dan aan Cor Kieboom, wat een voorzitter, een trainer als Ernst Happel, spelers als Moulijn, van der Gijp, Hans Kraay, Kreijermaat , allemaal jongens met karakter. Maar fantaseer ik ook over de toekomst, hoe mooi het zou kunnen zijn als we weer naast een goed elftal een sterk bestuur zouden hebben, Joop Albeda als voorzitter, Wouter Bos als finciele man, van Geel als TD en een hele goede trainer.
Maar ja, dit zijn de dromen van een oude Feijenoord supporter die al meer dan 60 jaar een niet te beschrijven liefde voor deze club heeft
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 09 april 2011 - 12:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2011 - 11:45 schreef Jappie_FEY het volgende:

[..]

mooi gezegd Els. Veel mensen lijken alleen te willen onthouden dat hij feyenoord gered heeft van een faillissement, terwijl er idd ook grote fouten door hem gemaakt zijn waardoor het nu onder andere zo'n zooitje is.
maak ik me ook schuldig aan, alleen vergeet ik vaak t eerste deel, door t tweede.
Dubble O ms
 Dubble O ms - zaterdag 09 april 2011 - 12:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2011 - 11:54 schreef Geboren in Rotterdam het volgende:
Niets in het leven is spierwit of zwart. Zo ook in deze kwestie. Van de Herik is een goed bestuurder, een man met charisma, iemand die Feijenoord goed vertegenwoordigde. Heeft Feijenoord er in de jaren 90 door heen gesleept. En heeft natuurlijk ook fouten gemaakt, want, echt waar, hij is ook maar een mens. Ik denk dat zijn op afstand besturen voor problemen gezorgd heeft. Toen Feijenoord Dembele wilde halen moest op hem gewacht worden om zijn fiat te geven. Hij hield vacantie op Cyprus en Feijenoord moest maar wachten. Ja, toen was Scheringa toch iets doortastender. Maar sterke persoonlijkheden als van de Herik hebben altijd wel te maken met een vijfde colonne, mensen die hen hun persoonlijk succes misgunnen en er alles aan zullen doen om via achterklap iemand te breken. Nou, dat breken is niet gelukt, maar hij is wel verbitterd weggegaan. Als ik hem gisteravond zag denk ik: wat overheerst bij deze man, zijn toch wel aanwezige liefde voor Feijenoord of de rancune tegen de club. en dat vind ik dan kwalijk, de club heeft hem niets aangedaan, maar een aantal afgunstige medebestuurders. Natuurlijk heeft hij bepaalde mensen te veel ruimte gegeven, waardoor belachelijhke aankopen zijn gedaan, en waardoor we nu zo diep in de problemen zitten. Maar ik zou er voor tekenen als we een bestuurder van het formaat van de Herik konden vinden om de club er weer bovenop te helpen. Let wel. niet van de Herik zelf dus.
De manier waasrop het huidige bestuur met de hele situatie omgaat is wel heel arrogant en stompzinnig. had de zaak nu moeten laten rusten, ga niets oprakelen. O ja, Gudde bedoelt het allemaal misschien wel goed, maar sorry, deze man is toch niet het "smoel" om Feijenoord te vertegenwoordigen? Wat doet die man in Noorwegen, naar een spits kijken waar ik weet niet hoeveel clubs met een dikke portemonnee achter aan zitten. Laat de scouts eens in de Jupiter League rondsnuffelen, daar loopt echt wel wat. En, zoals van Hanegem ook zegt, op Varkenoord loopt de beste jeugd van Nederland rond. Doe daar wat mee.Ik ben echter bang dat Gudde, Been, van Well, Koevermans en Jacobs zichzelf schromeli8jk overschatten. Wat we nu nodig hebben is mensen met visie, mensen die nu op redelijk korte termijn orde op zaken stellen. Je kunt dit Legioen niet nog eens God weet hoeveel jaar aan het ´lijntje houden met de beloften dat het ooit nog wel eens goed zal komen. En we moeten een trainer met visie hebben. Als hij dan ook nog een Feijenoordhart heeft is dat mooi meegenomen, maar niet beslist noodzakelijk. De club gaat boven alles, ook boven chauvinistische emoties.
Soms droom ik, droom ik van de goede oude tijd, die zo diep in mijn geheugen gegrift is. Ik denk dan aan Cor Kieboom, wat een voorzitter, een trainer als Ernst Happel, spelers als Moulijn, van der Gijp, Hans Kraay, Kreijermaat , allemaal jongens met karakter. Maar fantaseer ik ook over de toekomst, hoe mooi het zou kunnen zijn als we weer naast een goed elftal een sterk bestuur zouden hebben, Joop Albeda als voorzitter, Wouter Bos als finciele man, van Geel als TD en een hele goede trainer.
Maar ja, dit zijn de dromen van een oude Feijenoord supporter die al meer dan 60 jaar een niet te beschrijven liefde voor deze club heeft
Ga er helemaal in mee!
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - zaterdag 09 april 2011 - 12:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2011 - 12:00 schreef Stylzz het volgende:

[..]

maak ik me ook schuldig aan, alleen vergeet ik vaak t eerste deel, door t tweede.
hahahaha............zo kun je het ook bekijken
Rovert
 Rovert - zaterdag 09 april 2011 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2011 - 09:36 schreef henkie1969 het volgende:
Zo'n man verdient een standbeeld.
Moet je doen

duw ik hem na 3 minuten ondersteboven
Els
 Els - zaterdag 09 april 2011 - 12:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2011 - 11:51 schreef de kromme2 het volgende:
1. Vd Herik gaf aan dat hij er over dacht om in hoger beroep te gaan. Genee maakte daarvan dat hij het ook daadwerkelijk doet. Het was echter gewoon stoerpraterij van vd Herik.
2. vd Herik gaf toe 12% rente te hebben ontvangen op zijn leningen aan Feyenoord en gaf aan 9% rentekosten te hebben gehad, en hij maakte weer die MISLEIDENDE opmerking dat hij die rente in eerst instantie nooit heeft geïncasseerd.
Ten eerste lijkt 9% mij rijkelijk veel, ik geloof er geen reet van, en als het dan 9% is, waarom moet hij nog 3% winst maken !
Ten tweede, dat hij tussentijds niet heeft geïncasseerd is ook weer zo'n misleidend woordenspel. Hij heeft alle rente, met terugwerkende kracht, achteraf geïncasseerd. Hij is helemaal niets tekort gekomen en heeft uiteindelijk aan Feyenoord verdiend. En men heeft dat uiteindelijk allemaal moeten betalen omdat ie anders niet weg wou gaan.
En dan loopt ie ook nog te schermen met het negatieve eigen vermogen de laatste vijf jaar (weer zo'n woordenspel). Negatief eigen vermogen sleep je nl mee totdat je het oplost, totdat je of winst maakt, of nieuw eigen vermogen inbrengt.
Het huidige negatieve eigen vermogen is door vd Herik veroorzaakt! O.a. die rentebetalingen aan hem. Grof schandaal dat hij dat nu de club aanwrijft.

Jongens, geloof me nou. Hij komt heel sympathiek en eerlijk over, maar hij belazert de boel maar liegt elke keer net niet. Een gladjanus noemen ze dat.
1 We zien het wel. Ik hoop dat het met een sisser afloopt.
2 9% rentekosten in die tijd is normaal. Dat waren de in die tijd geldende rentes. Feyenoord kon in die tijd weinig tot niets lenen, van den Herik wel. Je kunt discussieren over het feit of die 3% opcenten die hij berekende voor het risico dat hij liep en het gebrek aan inkomsten wat hij daardoor had, achteraf bezien verstandig was. Tussentijds is niets afgelost, dat kun je in de jaarrekeningen van Feyenoord opzoeken. Of hij, zoals hij wel eens beweerd heeft, ook bij een goedblijvende relatie die rente nooit had opgeeist, is niet meer te verifiëren. Van den Herik heeft net als het huidige bestuur schuld aan de situatie waarin Feyenoord nu zit, maar schuld is een lelijk beest, en niemand wil hem hebben. Dus zegt van den Herik dat het aan het huidige bestuur ligt, en het huidige bestuur dat het aan van den Herik ligt. De waarheid ligt zoals gewoonlijk waarschijnlijk in het midden.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 09 april 2011 - 12:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2011 - 11:45 schreef Jappie_FEY het volgende:

[..]

mooi gezegd Els. Veel mensen lijken alleen te willen onthouden dat hij feyenoord gered heeft van een faillissement, terwijl er idd ook grote fouten door hem gemaakt zijn waardoor het nu onder andere zo'n zooitje is.
Ben ik het ook helemaal mee eens,gek genoeg zit die man er nog steeds Jacobs heet tie...
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 09 april 2011 - 12:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2011 - 09:24 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens. De kwestie was namelijk hier mee af.

En daarom bracht Feyenoord het nieuws nog ff naar buiten met een natrap richting van de Herik?Terecht of onterecht,niet zo slim...
Ik ben het met Els eens!!!
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 09 april 2011 - 12:46   quote  deeplink  
Welke natrap? Ik zie m niet... Maar misschien mis ik t?

Met een definitieve uitspraak heeft de Rotterdamse rechtbank deze week (bij vonnis van 30 maart 2011) de rechtszaak afgesloten die oud-voorzitter Jorien van den Herik tegen Feyenoord had aangespannen.

Feyenoord is door de rechter vrijwel volledig in het gelijk gesteld. Dit betekent dat Feyenoord geen rente hoeft te vergoeden over de juridische kosten die Van den Herik vanaf 1999 tot 2008 zegt te hebben gemaakt in de zogeheten FIOD-procedure, waarin Feyenoord en de oud-voorzitter enkele jaren geleden verwikkeld waren. Ook hoeft Feyenoord de reis- en verblijfskosten en de kosten van tijdsverzuim niet te vergoeden die Van den Herik zei te hebben gemaakt.

Het ging om een bedrag van 300.000 euro, dat Feyenoord nu dus niet hoeft te betalen. Wel moet Feyenoord, en daar werd al van uitgegaan, zoals gebruikelijk is de wettelijke rente betalen die Van den Herik misliep gedurende de procedure van 2008 tot het moment dat Feyenoord de kosten van rechtsbijstand heeft vergoed aan de voormalige voorzitter. Dit gaat om een bedrag van circa 40.000 euro, dat Feyenoord inmiddels heeft overgemaakt. Meer dan vier jaar na zijn vertrek is de zaak hiermee definitief afgerond, tenzij Van den Herik het vonnis van de rechtbank niet accepteert en in beroep gaat.

Feyenoord en Van den Herik moesten in 2001 voor de rechter verschijnen op beschuldiging van fraude en belastingontduiking rond niet afgedragen loonbelasting van spelers in de periode 1995-1998 respectievelijk voor het leiding geven daaraan. Volgens het openbaar ministerie zou dit aan de orde zijn geweest bij de transfers naar Feyenoord van de spelers Vidmar, Allotey en Gyan.

In de strafzaak werden Feyenoord en haar toenmalige voorzitter vrijgesproken van fraude en belastingontduiking. In een daarop volgende belastingzaak rond Aurelio Vidmar werd de club echter in het ongelijk gesteld en na in beroep te zijn gegaan - uiteindelijk in maart 2007 door de Hoge Raad veroordeeld tot het alsnog afdragen van ruim1,5 miljoen euro loonbelasting inclusief rente.

Kort gezegd luidde de conclusie dat in de strafzaak niet wettig en overtuigend was bewezen dat strafbaar was gehandeld, maar bleek uit de daarop volgende belastingzaak dat Feyenoord desondanks nog wel de destijds niet-betaalde belastingen inclusief boetes en rente diende te voldoen. Na deze onherroepelijke uitspraak van de Hoge Raad zag Feyenoord zich in 2007 dan ook genoodzaakt om de overeenkomende zaken van de spelers spelers Patrick Allotey, Julio Cruz, Patricio Graff, Christian Gyan, Eduardo Tati Montoya, Fernando Picun en Pablo Sanchez te schikken voor een bedrag van ruim 6 miljoen inclusief rente. Feyenoord zag zich genoodzaakt te schikken voor dit bedrag na uitgebreid advies te hebben ingewonnen bij twee gezaghebbende juridische adviesbureaus, waaronder het advocatenkantoor dat Feyenoord en Van den Herik heeft bijgestaan in de gewonnen strafzaak.

In totaal, met inbegrip van alle door de club gemaakte (advies)kosten in de FIOD-zaak en de belastingzaak, heeft de affaire Feyenoord bijna 10 miljoen euro gekost.

Vlak voor het vertrek van Van den Herik bij Feyenoord bedong de ex-voorzitter eind 2006 dat de club de kosten van de rechtsbijstand voor haar rekening zou nemen, die hij had gemaakt in eerdergenoemde strafzaak. Dit voor zover deze door hem niet verhaald konden worden op de Staat der Nederlanden.

Van den Herik claimde na de strafprocedure bij de Staat circa 1,3 miljoen euro aan gemaakte juridische kosten, inclusief circa 300.000 euro aan gederfde rente en overige kosten (reis- en verblijfkosten alsmede ook tijdverzuim) maar kreeg daarvan uiteindelijk circa 350.000 euro vergoed van de Staat.

Volgens de oud-voorzitter resteerde daarmee een door Feyenoord te betalen bedrag van bijna 1 miljoen euro. Feyenoord stelde echter dat niet een miljoen maar circa 730.000 euro aan hem vergoed diende te worden. Noch door Feyenoord, noch door Van den Herik immers was destijds ooit gesproken over het ook nog moeten vergoeden van misgelopen rente en andere soorten van kosten. De rechter is het daarmee dus eens, maar Feyenoord moet wel de wettelijke rente vanaf 2008 betalen.

Algemeen directeur Eric Gudde toonde zich niet verrast door de uitspraak en is blij dat er nu een streep onder deze slepende zaak is gezet. De afspraken stonden immers helder op papier en met de wettelijke rente hebben we rekening gehouden. We gaan er van uit dat de zaak nu is afgerond, stelt Gudde, Wat mij betreft schudden we elkaar hier in De Kuip binnenkort de hand ter bevestiging daarvan. Die uitnodiging van ons aan Jorien van den Herik staat al tijden, maar herhaal ik hierbij graag.
de kromme2
 de kromme2 - zaterdag 09 april 2011 - 12:47   quote  deeplink  
Els, vind ik iets te gemakkelijk 'de waarheid ligt in het midden'.
Geloof me nou, vd Herik is heel handig om 'de waarheid' in zijn voordeel te verdraaien.
Feit is dat hij Feyenoord destijds heeft gered, dat hij het zo mogelijk als een nog grotere puinhoop heeft achtergelaten en dat hij er financieel niet slechter van is geworden. Hij heeft zijn investeringen met 12% rente teruggekregen. Je hebt gelijk als je zegt dat hij ook risico heeft gelopen, maar dat risico heeft ie zelf helemaal in de hand gehad: hij was in charge. En terwijl het met Feyenoord helemaal mis ging heeft hij er financieel niks aan verloren, zelfs aan overgehouden. Dat is toch heel knap. En dat klopt dus niet. Normale investeerders maken winst als het goed gaat en verlies als het mis gaat en tegenover het risico dat ze nemen staat de kans op winst. Vd Herik laat het mis gaan en maakt toch winst. Heel handig, leuk voor hem maar ten kosten van ons cluppie; het cluppie waarvan hij zgn ook zoveel van houdt.
Ben helemaal klaar met hem.
Iemand met zoveel uitstraling en charisma -maar dan ook nog integer- zouden we wel goed kunnen gebruiken dat ben ik wel met velen eens.
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - zaterdag 09 april 2011 - 12:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2011 - 12:32 schreef Rovert het volgende:

[..]

Moet je doen

duw ik hem na 3 minuten ondersteboven
ik help
Rovert
 Rovert - zaterdag 09 april 2011 - 12:48   quote  deeplink  
Ik zie ook geen natrap
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - zaterdag 09 april 2011 - 12:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2011 - 12:36 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Ben ik het ook helemaal mee eens,gek genoeg zit die man er nog steeds Jacobs heet tie...
die mag van mij idd wel opzouten
Rovert
 Rovert - zaterdag 09 april 2011 - 12:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2011 - 12:48 schreef Jappie_FEY het volgende:

[..]

ik help
Dan lukt het binnen 1 minuut
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - zaterdag 09 april 2011 - 12:48   quote  deeplink  
met gemak
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 09 april 2011 - 12:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2011 - 12:48 schreef Rovert het volgende:
Ik zie ook geen natrap
Feiten en een uitgestoken hand, dat lees ik...
Els
 Els - zaterdag 09 april 2011 - 13:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2011 - 12:46 schreef Stylzz het volgende:
Welke natrap? Ik zie m niet... Maar misschien mis ik t?

.......

zegt te hebben gemaakt
die Van den Herik zei te hebben gemaakt.

Vlak voor het vertrek van Van den Herik bij Feyenoord bedong
Van den Herik claimde
Wat voorbeelden van de woorden die in het stuk worden gebruikt, ze hebben allemaal een bepaalde emotie cq lading. Dit soort berichten worden vakkundig en met een bepaalde bedoeling opgesteld, anders was er wel voor een neutralere bewoording gekozen.
Trouwens niet te geloven dat ik nou door jou van den Herik zit te verdedigen. Ik wil geeneens dat die man terugkomt.
Don oss
 Don oss - zaterdag 09 april 2011 - 13:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 april 2011 - 21:37 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Het conflict tussen Jorien van den Herik en Feyenoord draait om de rente over de door hem voorgeschoten kosten die de oud-voorzitter zes jaar lang maakte bij het juridisch verdedigen van zichzelf en de club in de zogenaamde FIOD-zaak. Het betreft een bedrag van circa 300.000 euro. Eerder werd deze vordering al in een tussenvonnis afgewezen, wegens onvoldoende bewijs. Van den Herik leek zich daarbij te hebben neergelegd, maar is naar aanleiding van de berichtgeving door Feyenoord nu van gedachten veranderd.

/
Verkoop die mafkees van een Swerts maar voor die 3 ton, meteen 2 problemen opgelost.
Zo maar een gratis adviesje meneer Gudde..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 09 april 2011 door Don oss --
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 09 april 2011 - 13:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2011 - 13:15 schreef Don oss het volgende:

[..]

Verkoop die mafkees van een Swerts maar voor die 3 ton, meteen 2 problemen opgelost.
Zo maar een gratis adviesje meneer Gudde..
Dat kan niet die is niet van ons.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 09 april 2011 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2011 - 13:15 schreef Els het volgende:

[..]

Wat voorbeelden van de woorden die in het stuk worden gebruikt, ze hebben allemaal een bepaalde emotie cq lading. Dit soort berichten worden vakkundig en met een bepaalde bedoeling opgesteld, anders was er wel voor een neutralere bewoording gekozen.
Trouwens niet te geloven dat ik nou door jou van den Herik zit te verdedigen. Ik wil geeneens dat die man terugkomt.
ik dwing je nergens toe!

Ik vind dit stuk nog netjes, dat had veel tendentieuzer gekund.
Don oss
 Don oss - zaterdag 09 april 2011 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2011 - 13:18 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Dat kan niet die is niet van ons.
Dan z'n huur opzeggen en laten ophokken, ook alweer verdiend
Els
 Els - zaterdag 09 april 2011 - 13:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2011 - 13:19 schreef Stylzz het volgende:

[..]

ik dwing je nergens toe!

Ik vind dit stuk nog netjes, dat had veel tendentieuzer gekund.
Een zacht woord keert de grimmigheid af....
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 09 april 2011 - 14:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2011 - 13:19 schreef Stylzz het volgende:

[..]

ik dwing je nergens toe!

Ik vind dit stuk nog netjes, dat had veel tendentieuzer gekund.
maar het was niet meer nodig en daarbij heb jij,juist jij het nooit op met mediaberichten behalve als ze van betrouwbare mensen komen zoals van van well gudde en of jacobs..
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 09 april 2011 - 15:13   quote  deeplink  
Hier is de broer van Gudde...

Wat een stom geleuter weer. De Feyenoord-site plaats een de uitkomst van een slepende affaire. Natrappen door Feyenoord, gemis "verzachtende woorden", kom op, zeg! Beetje soft allemaal.
Feyenoord is in het gelijk gesteld en daarvan brengt ze ieder op de hoogte, op journalistiek verantwoorde wijze.
vd Herik voelt zich gestoken door de wijze waarop het bericht is opgesteld. Hoe dan? Wat is er feitelijk onjuist? De uitspraak van de rechter, soms?

Het bericht besluit zelfs met een handreiking.

Vd. Herik heeft een podium gezocht en gekregen om z'n laatste(?) gal te spuwen: bij vriendje Derksen. Niet kies en onnodig. Heeft (toenmalige) bestuurders van leugens beticht. Is niet bij zijn eigen verhaal gebleven.
Dát vind ik nog het ergste: hij was er op uit om te besmeuren.
Els
 Els - zaterdag 09 april 2011 - 15:14   quote  deeplink  
Prietpraat
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 09 april 2011 - 15:19   quote  deeplink  
Tante Pollewop nog gezien? Net nog.
de flh
 de flh - zaterdag 09 april 2011 - 15:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2011 - 15:13 schreef FR-Henk het volgende:
Hier is de broer van Gudde...

Feyenoord is in het gelijk gesteld en daarvan brengt ze ieder op de hoogte, op journalistiek verantwoorde wijze.
vd Herik voelt zich gestoken door de wijze waarop het bericht is opgesteld. Hoe dan? Wat is er feitelijk onjuist? De uitspraak van de rechter, soms?

Het bericht besluit zelfs met een handreiking.

Feyenoord is in het gelijk gesteld maar moet €40.000 betalen aan JvdH..

Wat klopt er hier niet?... HAHAHAHAHA
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 09 april 2011 - 16:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2011 - 14:42 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

maar het was niet meer nodig en daarbij heb jij,juist jij het nooit op met mediaberichten behalve als ze van betrouwbare mensen komen zoals van van well gudde en of jacobs..
Feyenoord zie ik als een betrouwbaar medium.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 09 april 2011 - 17:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2011 - 15:35 schreef de flh het volgende:

[..]

Feyenoord is in het gelijk gesteld maar moet €40.000 betalen aan JvdH..

Wat klopt er hier niet?... HAHAHAHAHA
Hier kan ik niets meer aan toevoegen...
Maar ik doe het wel !!

Kijk als mijn zus met 5 verschillende gasten in de week ligt te krikken
dan kan ik daar natuurlijk mijn ogen voor sluiten...
Maar zo ben ik niet want ze is dan gewoon een snol...
Ik blijf dan toch van haar houden,blijft toch je zus he hahaha
Het blijft ook Feyenoord maar vooral vanuit Noord Holland word
er gedacht dat de club nooit fouten maakt...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 09 april 2011 door Leon FR1908 --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 09 april 2011 - 17:05   quote  deeplink  
Oja en dan nog enger,ze denken dat het op directie niveau koek en soopie is pfff
aad 64
 aad 64 - zaterdag 09 april 2011 - 17:16   quote  deeplink  
Was het zo slecht dan met Jorien? In iedergeval werden er wel prijzen gehaald.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5967
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Vd herik op rtl 7 best heftig!









0.0069870