|
|
alibabba
|
|
|
Hallo mensen:). Aanstaande zondag staat de thuiswedstrijd tegen de nummer 6, Fc Groningen op het programma. In de 1e wedstrijd van het seizoen pakte Fc Grun een punt, omdat Ajax na de 0-2 dacht de pot in de knip te hebben, maar nonchalance is een slechte raadgever. De laatste nederlaag in Amsterdam tegen Groningen dateert van 03-05-1994. Naderhand verloren we 15 matches niet op het thuisfront tegen de Noorderlingen, maar de verschillen waren veelal miniem. De statistieken overall? Vooruit dan...31 thuiswedstrijden; 22x winst, 7x gelijk en 2x verlies. 88-34 zijn de doelcijfers dames en heren.
De eerste AJAX - Groningen was op 03-03-1972. Opstelling Ajax; Heinz Stuy, Ruud Krol, Barry Hulshoff, Horst Blankenburg, Wim Suurbier, Arie Haan, Dick van Dijk ( R.I.P.), Gerrie Mühren, Piet Keizer ( Arnold Muhren verving tussentijds Piet ), Sjaak Swart, Johan Cruijff. Scoreverloop; Cruijff 1-0 ('1), Swart 2-0 ('5), Cruijff 3-0 ('33), Gerrie Mühren 4-0 ('35), Cruijff 5-0 ('42), Keizer 6-0 ('60), Gerrie Mühren 7-0 ('63).
Twee seizoenen later een 9-0 overwinning met onder meer Johan Neeskens in de hoofdrol, die in het seizoen 84'85 nog eens 7 wedstrijden speelde voor Fc Groningen. De Nees trof 3x doel, Jan Mulder 2x, Pietje Keizer 2x, Suurbier en Haan ieder 1x.
Op 23-01-1983 werd een legendarische wedstrijd tussen beide gespeeld. AJAX speelde destijds in deze geweldige opstelling; Piet Schrijvers ( Galjé verving Piet tussentijds ), Peter Boeve, Keje Molenaar, Leo van Veen ( Jan Molby verving Leo op den duur ), Frank Rijkaard, Johan Cruijff, Edo Ophof, Dick Schoenaker, Wim Kieft, Søren Lerby, Jesper Olsen. Het werd een fabelachtige wedstrijd waarin een zekere voorsprong alsnog uit handen werd gegeven; Lerby 1-0 ('4), Olsen 2-0 ('8), Walter Waalderbos 2-1 ('13), Rob McDonald 2-2 ('32), Lerby 3-2 ('33), Ron Jans 3-3 ('55), Ophof 4-3 ('63), Schoenaker 5-3 ('81), Ronald Koeman 5-4 pen.('84), Jans 5-5 ('88). Ronald Koeman, oud-Ajacied, was dus de man die de 5-4 liet aantekenen. Ronald Koeman; het kanon, sneeuwvlokje, was op de Nederlandse velden al een sieraad, maar in zijn Barcelona tijd? Kijk en geniet van dit heerlijke filmpje en niet stoppen met kijken, want het krijgt na 3:15 een switch en het slot is...dat geweldige schot in de EC1-finale met trainer JC, waarin spelers van Sampdoria de bui al zagen hangen, FANTASTISCH;
Een heerlijke pot voetbal was het ook op 14-10-2006, waarin Rasmus Lindgren en Luis Suarez het shirt van de groen-witte verdedigde. Babel 1-0 ('51), Levchenko 1-1 ('56), Suarez 1-2 ('60), Babel 2-2 ('74), Emanuelson 3-2 ('80).
Zo mensen, weer enigzins op de hoogte? We weten allemaal dat Psv en Twente met een knauw zijn teruggekomen uit het Europese avontuur. Zou Ons Aller AJAX daarvan kunnen profiteren? Wellicht dat het me de steun van het publiek gaat lukken en laat degene die in het stadion zitten het voorbeeld nemen van deze supporters;
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Ik ben weer heel erg blij met je, alibabba :-) Om de een of andere reden speelt Ajax bijna altijd goed tegen FC Groningen. Ik hoop dat dat zondag ook weer het geval is. Laat me lekker positief blijven: ik zeg 4-1 voor onze gabbers! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op vrijdag 08 april 2011 - 23:57 schreef Pietje het volgende:Ik ben weer heel erg blij met je, alibabba :-) Om de een of andere reden speelt Ajax bijna altijd goed tegen FC Groningen. Ik hoop dat dat zondag ook weer het geval is. Laat me lekker positief blijven: ik zeg 4-1 voor onze gabbers! Ik ga met je mee Pietje, maar jij niet met mij denk ik, want ik ga nu mijn nest in..hahaha;-) |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 09 april 2011 - 00:07 schreef alibabba het volgende:[..] Ik ga met je mee Pietje, maar jij niet met mij denk ik, want ik ga nu mijn nest in..hahaha;-) Whahahaha. Nee, ik kijk wel link uit, man! Maar ik ga ook plat en - inderdaad - naast mijn vrouw. Hahaha. Dat doe ik al ruim 36 jaar en dat bevalt mij nog steeds erg goed hoor ;-) Slaap lekker en tot morgen. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
goedemorgern mannen, ik ben er al weer lang en breed uit, kleine meid de fles gegeven. Opa in spé (m'n oudste dochter is 10 mei uitgerekend) denkt 3-1 voor ons AJAX. ik hoop trouwens niet dat Rik v/d Boog aanwezig is bij de wedstrijd. wat een miesgasser!!
Moest ik ff kwijt! |
|
|
|
|
Blokkie1974
|
|
|
zondag zal in het teken staan van anti v/d boog spreekkoren. Daarnaast winnen we met 1-0. |
|
|
|
|
ThomasAjacied
|
|
|
3-0 wordt t denk ik. Goede opstelling trouwens! |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
Nou...die vd Boog had net weer heel wat te vertellen...zoiets als "Sorry, maar het Cruyff plan gaat niet door." |
|
|
|
|
biba1970
|
|
|
ben heel erg benieuwd hoe boilesen het doet en ozbiliz trouwens zag net van de boog bij eredivisie live ik weet het niet maar mijn maag draait zich als ik hem zie wat een nare vent zeg ga me snel een biertje pakken en ik hoop dat we kunnen genieten |
|
|
|
|
ThomasAjacied
|
|
|
quote:Op zondag 10 april 2011 - 14:19 schreef Rogier het volgende:Nou...die vd Boog had net weer heel wat te vertellen...zoiets als "Sorry, maar het Cruyff plan gaat niet door." Huh, gemist, wat zei die nog meer? |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zondag 10 april 2011 - 14:19 schreef Rogier het volgende:Nou...die vd Boog had net weer heel wat te vertellen...zoiets als "Sorry, maar het Cruyff plan gaat niet door." Ik heb het gezien ja. Meneer vd.Loog denkt dat ie het beter weet als JOHAN CRUIJFF... De laatste spits uit de opleiding was Kluivert en dat was in 1995. Ajax is groot geworden door talenten uit de aanval en juist dat aspect missen we node. Daar had Jan-Joost op moeten inspelen... |
|
|
|
|
sebas79
|
|
|
|
|
|
biba1970
|
|
|
|
|
|
sebas79
|
|
|
|
|
|
ThomasAjacied
|
|
|
Ze zingen constant Johan Johan en Rickie rot op! Komop Ajax maak die goal! |
|
|
|
|
sebas79
|
|
|
Gelukkig , dacht dat ze hem aan het toe zingen waren !! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Laat ik het heel simpel samenvatten; Ooijer is geen Frank de Boer, Anita is geen Rijkaard/Vanenburg/Seedorf, Siem is geen Bergkamp, El Hamdaoui is geen typische Ajax-spits ala v.Basten/Kieft/Bosman/Kluivert....Allemaal Ajacieden, behalve Hammie, uit de opleiding. We hebben nu elf aardige spelers, maar geen echte uitschieters. Het gaat om kwaliteit en niet om kwantiteit... |
|
|
|
|
ThomasAjacied
|
|
|
We hebben gewoon geen echte goede speler ertussen zoals Alibabba zegt.. Komende zomer niet laten vertrekken en een aantal gerichte versterkingen halen, en geen jongens van onder de 21. Hoop dat Ajax na rust een keer scoort anders wordt het steeds moeilijker... |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zondag 10 april 2011 - 15:28 schreef ThomasAjacied het volgende:We hebben gewoon geen echte goede speler ertussen zoals Alibabba zegt.. Komende zomer niet laten vertrekken en een aantal gerichte versterkingen halen, en geen jongens van onder de 21. Hoop dat Ajax na rust een keer scoort anders wordt het steeds moeilijker... Daarbij; als je vandaag 2 of 3 van dat soort excentrieke spelers had gehad, rol je Groningen op. Er komen de laatste jaren te weinig uitzonderlijke spelers door uit de opleiding en als je dat dan zet tegenover het verhaal van Rik vd.Bonus....waar hebben we het over???? |
|
|
|
|
ThomasAjacied
|
|
|
Dit gaat niet goed komen vandaag... |
|
|
|
|
ThomasAjacied
|
|
|
Zei net in een ander topic, dat dit net zo'n wedstrijd werd als tegen Heracles, of van Loo moet een blunder maken... En wat gebeurt er? Juist. |
|
|
|
|
sebas79
|
|
|
Twente achter 0-1 heerlijk!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
sjasphere
|
|
|
hopen dat lodeiro ook nog wat minuutjes krijgt >) |
|
|
|
|
sjasphere
|
|
|
|
|
|
sebas79
|
|
|
2e penalty voor Twente , niet normaal |
|
|
|
|
ThomasAjacied
|
|
|
Ervan uitgaande dat dit zo blijft en dat PSV gewoon wint, is het gat met Twente nog maar 2 puntjes en met PSV nog 3 puntjes... Het kan nog makkelijk met nog 4 wedstrijden te gaan! |
|
|
|
|
sjasphere
|
|
|
en nu gaan ze ook nog winne ook :S |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zondag 10 april 2011 - 16:10 schreef ThomasAjacied het volgende:Ervan uitgaande dat dit zo blijft en dat PSV gewoon wint, is het gat met Twente nog maar 2 puntjes en met PSV nog 3 puntjes... Het kan nog makkelijk met nog 4 wedstrijden te gaan! Twente gescoorduit penalty :( |
|
|
|
|
ThomasAjacied
|
|
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Descheids geeft ze nog wel een penalty.. |
|
|
|
|
ThomasAjacied
|
|
|
Lucky klote Twente... Vieze duitsers, |
|
|
|
|
sjasphere
|
|
|
en ik woon nog in enschede ook, van die apen gaan alweer toeteren in die auto's "S |
|
|
|
|
sebas79
|
|
|
nog 1 minuut , kom opppppppppppppppppppp |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
ThomasAjacied
|
|
|
|
|
|
sjasphere
|
|
|
|
|
|
ThomasAjacied
|
|
|
Wat een onzin, ze zullen wel weer scoren... |
|
|
|
|
sjasphere
|
|
|
allemaal kansen voor twente :S |
|
|
|
|
ThomasAjacied
|
|
|
Komop Roda, houd het vol!!! |
|
|
|
|
sebas79
|
|
|
|
|
|
sjasphere
|
|
|
|
|
|
sjasphere
|
|
|
|
|
|
sebas79
|
|
|
|
|
|
sjasphere
|
|
|
maja gelijk is ook redelijk |
|
|
|
|
biba1970
|
|
|
wat een heerlijke zondag middag tot nu toe als pisvee verliest zuip ik me helemaal lam |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Twente hebben we nu in het vizier en die kunnen we pakken op eigen kracht. Echter de achterstand op Pisvee is 3 punten en een slechter doelsaldo, dus in principe moeten die 4 punten laten liggen. Laten we het in godsnaam hopen en dan zou AJAX een gepikt mooi kampioenschap kunnen vieren, maar Ajax moet dan wel alles winnen... PLEASE GOD, PLEASE BOBBY, PLEASE RINUS, PLEASE SJAKIE....
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 10 april 2011 - 16:34 schreef alibabba het volgende:Twente hebben we nu in het vizier en die kunnen we pakken op eigen kracht. Echter de achterstand op Pisvee is 3 punten en een slechter doelsaldo, dus in principe moeten die 4 punten laten liggen. Laten we het in godsnaam hopen en dan zou AJAX een gepikt mooi kampioenschap kunnen vieren, maar Ajax moet dan wel alles winnen... PLEASE GOD, PLEASE BOBBY, PLEASE RINUS, PLEASE SJAKIE.... [ filmpje ] Ik bid met je mee man!!! Het kan nog steeds. :-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Wederom een uitermate zwakke vertoning van de Jong op het middenveld, als de Jong niet op 9 staat of op 10 met een soort Pantelic voor hem op 9, is de Jong gewoon niet Ajax waardig...
Ajax voetbalt beter en creert met de Jong in de punt veel meer dan met Mounir en de Jong op het middenveld.. |
|
|
|
|
sebas79
|
|
|
quote:Op zondag 10 april 2011 - 17:08 schreef remco k het volgende:Wederom een uitermate zwakke vertoning van de Jong op het middenveld, als de Jong niet op 9 staat of op 10 met een soort Pantelic voor hem op 9, is de Jong gewoon niet Ajax waardig... Ajax voetbalt beter en creert met de Jong in de punt veel meer dan met Mounir en de Jong op het middenveld.. Jajajaja het is allemaal de schuld van Mounir , ik denk dat hij idd gewoon niet goed genoeg is voor Ajax
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 10 april 2011 door sebas79 -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 10 april 2011 - 17:16 schreef sebas79 het volgende:[..] Jajajaja het is allemaal de schuld van Mounir , ik denk dat hij idd gewoon niet goed genoeg is voor Ajax Volgens mij is dat helemaal niet wat ik zeg. |
|
|
|