BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Toivonen

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
wup von dutch
 wup von dutch - zondag 10 april 2011 - 18:41   quote  deeplink  
kan hij hiervoor geschorst worden? ik denk het wel schopt een speler zonder dat er een bal in de buurt is, spelbederf, noem maar op!
Blokkie1974
 Blokkie1974 - zondag 10 april 2011 - 18:51   quote  deeplink  
dit is toch een ajax topic...dan gaan we toch niet over een psv speler discussieren !
Pietje
 Pietje - zondag 10 april 2011 - 18:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 april 2011 - 18:41 schreef wup von dutch het volgende:
kan hij hiervoor geschorst worden? ik denk het wel schopt een speler zonder dat er een bal in de buurt is, spelbederf, noem maar op!
Ik ben serieus van mening dat wij hier op het Ajax-forum GEEN topic moeten openen over een speler die niet bij Ajax speelt.
Pietje
 Pietje - zondag 10 april 2011 - 18:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 april 2011 - 18:51 schreef Blokkie1974 het volgende:
dit is toch een ajax topic...dan gaan we toch niet over een psv speler discussieren !
Ik zag je post iets te laat. Je hebt helemaal gelijk!
wup von dutch
 wup von dutch - zondag 10 april 2011 - 18:55   quote  deeplink  
ik vind het wel belangerijk, en van toepassing wie kan er nog meer scoren bij psv? in het belang van het kampioenschap. een paar wedstrijden schorsen en psv haalt het niet!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 10 april 2011 - 18:57   quote  deeplink  
Toivonen is het holmaatje van El Hamdoei
adriu
 adriu - zondag 10 april 2011 - 19:03   quote  deeplink  
nou laten we het maar dan over vinkie BOY hebben want hij beslis wel de uitslag van psv-Heerenveen , om toivonen niet te bestraffen voor zijn overtreding! en waneer doet de knvb er iets aan?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 10 april 2011 door adriu --
alibabba
 alibabba - zondag 10 april 2011 - 19:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 april 2011 - 19:03 schreef adriu het volgende:
nou laten we het maar dan over vinkie BOY hebben want hij beslis wel de uitslag van psv-Heerenveen , om toivonen niet te bestraffen voor zijn overtreding! en waneer doet de knvb er iets aan?
Ik moet Vink deze keer verdedigen want hij had zicht op de bal. Die lijnrechter moet aangepakt worden en nooit meer vlaggen!!! Wat een RUND:)
remco k
 remco k - zondag 10 april 2011 - 19:47   quote  deeplink  
Voor Ajax maakt het helemaal niks uit of PSV verloor of gelijkspeelde.

Zinloos dus om het over een speler van die ploeg te gaan hebben...
wup von dutch
 wup von dutch - zondag 10 april 2011 - 19:50   quote  deeplink  
maakt ook niet meer uit, hij ligt er de rest van het seizoen uit! midevoetsbeentje gebroken!!!
dege
 dege - zondag 10 april 2011 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 april 2011 - 19:15 schreef alibabba het volgende:

[..]

Ik moet Vink deze keer verdedigen want hij had zicht op de bal. Die lijnrechter moet aangepakt worden en nooit meer vlaggen!!! Wat een RUND:)
Vink gaf het ook toe na de wedstrijd, hoop dat die pisvlek toivonen geschorst gaat worden voor deze actie, hij flikt het iedere week weer die blonde homo!
dege
 dege - zondag 10 april 2011 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 april 2011 - 19:50 schreef wup von dutch het volgende:
maakt ook niet meer uit, hij ligt er de rest van het seizoen uit! midevoetsbeentje gebroken!!!
dat is goed nieuws
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 10 april 2011 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 april 2011 - 19:47 schreef remco k het volgende:

Jawel man wat moet je anders,je moet toch WAT te zeiken hebben op zondagavond.
Kan ik morgen zeggen .....Hey boys heb je mijn post nog gelezen
wup von dutch
 wup von dutch - zondag 10 april 2011 - 19:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 april 2011 - 19:51 schreef dege het volgende:

[..]

dat is goed nieuws
YEP!!
remco k
 remco k - zondag 10 april 2011 - 19:54   quote  deeplink  
quote:
Wie???? Toivonen???
Ajax_fan
 Ajax_fan - zondag 10 april 2011 - 20:03   quote  deeplink  
quote:
Dat is een grap geweest van een of andere gast op voetbalzone. Toivonen heeft zn middenvoetsbeentje helemaal niet gebroken.
alibabba
 alibabba - zondag 10 april 2011 - 20:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 april 2011 - 19:51 schreef dege het volgende:

[..]

Vink gaf het ook toe na de wedstrijd, hoop dat die pisvlek toivonen geschorst gaat worden voor deze actie, hij flikt het iedere week weer die blonde homo!
:)
dege
 dege - zondag 10 april 2011 - 21:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 april 2011 - 20:03 schreef Ajax_fan het volgende:

[..]

Dat is een grap geweest van een of andere gast op voetbalzone. Toivonen heeft zn middenvoetsbeentje helemaal niet gebroken.
dat is nou weer jammer!!
joduh
 joduh - zondag 10 april 2011 - 21:17   quote  deeplink  
kunne we wel regelen hoor!!!!
remco k
 remco k - zondag 10 april 2011 - 21:32   quote  deeplink  
Toivonen alsnog geblesseerd, zijn hamstring waar hij 2 weken geleden een scheurtje in kreeg, is bij de goal weer opggespeeld, onduidelijk is hoelang hij eruit is...
dege
 dege - zondag 10 april 2011 - 21:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 april 2011 - 21:32 schreef remco k het volgende:
Toivonen alsnog geblesseerd, zijn hamstring waar hij 2 weken geleden een scheurtje in kreeg, is bij de goal weer opggespeeld, onduidelijk is hoelang hij eruit is...
dat is weer goed nieuws haha
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 10 april 2011 - 22:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 april 2011 - 21:34 schreef dege het volgende:

[..]

dat is weer goed nieuws haha
Had hem gister in mijn bed,maar hij wilde liever met zijn barbies spelen
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - zondag 10 april 2011 - 23:15   quote  deeplink  
quote:

Daar vergis je je. Het kan uiteindelijk namelijk wel verschil maken. Als PSV vandaag had verloren hadden ze gelijk gestaan qua punten. Als PSV dan nogmaals een wedstrijd had verloren, dan had Ajax dus nog een keertje gelijk mogen spelen om PSV voor te komen. Het kan uiteindelijk dus wel degelijk een verschil maken.
Eide
 Eide - zondag 10 april 2011 - 23:43   quote  deeplink  
Voorlopig maakt Toivonen wel het verschil. Als spits vond iedereen hem terecht maar een matige voetballer, als 10 bij psv doet hij het gewoon goed. En daarvoor gaat hij kennelijk over lijken. Wij hebben zelf ook net afscheid van iemand genomen die tot bijna alles bereid was, en net als wij dat met Luis hadden, zal de gemiddelde psver hiervan zeggen dat je dat als ploeg nodig hebt.

Behalve dan dat Luis vele malen beter is dan Tiovonen doet Tiovonen het alleen niet slim, want het is nu elke wedstrijd raak, en dat was het met Suarez duidelijk niet. Bovendien zijn het bij Tiovonen elke keer meer dan overduidelijke en smerige overtredingen, ellebogen, schoppen, en dat had Luis (meestal) niet nodig. Duidelijke verschillen zijn er dus echt wel.

Maar goed, tot zover die vergelijking. Wat met name (vind ik) naar is aan Toivonen is dat het lijkt alsof hij het ook echt niet erg vindt om een tegenstander serieus te verwonden, getuige ze losse elleboogjes van meneer. Dat maakt het misschien wel doortrapt, en mischien wel belangrijk, maar het maakt het ok misselijkmakend asociaal. Ik zou Nigel de Jong wel eens tegen Tiovonen willen zien spelen, en dan kijken of vriend Toivonen met zijn trucjes het einde van de wedstrijd haalt voordat Nigel hem compleet ik tweeën schopt ;)
Afcarius
 Afcarius - maandag 11 april 2011 - 00:04   quote  deeplink  
ik hoop dat twente nog ergens punten laat liggen. Als de laatste wedstrijd in eigenhuis de kampioens wedstrijd is winnen we toch. zou mooi zijn, hier kijk ik en ik denk met mij velen, al vele jaren naar uit.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 11 april 2011 - 07:15   quote  deeplink  
Ze aan hopelijk bij ADO uit gelijk spelen oid..
Ze hoeven maar 1x gelijk te spelen of te verliezen en als wij dan winnen van hen de laatste wedstrijd, dan hebben we Twente ook ingehaald..
Moeten wij natuurlijk wel alles winnen..
Rogier
 Rogier - maandag 11 april 2011 - 09:05   quote  deeplink  
Een speler trappen als de bal niet in de buurt is, is toch natrappen ?
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - maandag 11 april 2011 - 09:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 april 2011 - 07:15 schreef Hasjkoph het volgende:
Ze aan hopelijk bij ADO uit gelijk spelen oid..
Ze hoeven maar 1x gelijk te spelen of te verliezen en als wij dan winnen van hen de laatste wedstrijd, dan hebben we Twente ook ingehaald..
Moeten wij natuurlijk wel alles winnen..
Als Ajax alles wint (dus ook de laatste wedstrijd van Twente), dan staan ze waarschijnlijk sowieso boven Twente (er vanuitgaande dat Twente het verschil in doelsaldo niet rechttrekt in de resterende wedstrijden). Twente hoeft tussendoor dus helemaal geen punten meer te verspelen...
Eide
 Eide - maandag 11 april 2011 - 09:59   quote  deeplink  
Ajax heeft het behalen van de tweede plaats in eigen hand. Als alles gewonnen wordt eindigt Ajax boven Twente en zijn we in ieder geval 2e.

Twente heeft het kampioenschap in eigen hand, dan moet het alles winnen, dus ook van Ajax in de Arena op de laatste speeldag.

Psv heeft de tweede plaats in eigen hand, en heeft op basis van doelsaldo een enorm voordeel over Ajax.

Wat moet er concreet gebeuren voor Ajax om kampioen te worden:
- Ajax moet ALLE resterende wedstrijden winnen
- Psv moet 1 keer gelijk spelen of verliezen

Edit: je hebt gelijk Remco, post aangepast. Tis nog vroeg zeg maar ;)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 11 april 2011 door Eide --
remco k
 remco k - maandag 11 april 2011 - 10:32   quote  deeplink  
Psv hoeft maar 1 keer gelijk te spelen als Ajax alles wint..
verbrande harry
 verbrande harry - maandag 11 april 2011 - 11:00   quote  deeplink  
toivonen heeft zijn krediet verspeelt de knvb is nu alerter op zijn actie's
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 11 april 2011 - 11:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 april 2011 - 11:00 schreef verbrande harry het volgende:
toivonen heeft zijn krediet verspeelt de knvb is nu alerter op zijn actie's
Ik hoop het. Ik hoop dat dit net zo zijn uitwerking zal hebben als toen met Suarez die geen pingel meer kreeg ook al werd hij omvergeschopt. Als een verdediger valt en Toivonen scoort, dan wordt het meteen afgefloten, zou leuk zijn!!!
Brandje
 Brandje - maandag 11 april 2011 - 11:47   quote  deeplink  
quote:

Die mag je uitleggen want hoe kom je hier bij?? Nu sta je een punt achter PSV en anders gelijk in punten dus natuurlijk had wel uitgemaakt of PSV had verloren!!
Brandje
 Brandje - maandag 11 april 2011 - 11:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 april 2011 - 10:32 schreef remco k het volgende:
Psv hoeft maar 1 keer gelijk te spelen als Ajax alles wint..
Ja en? Eerst naar plaats twee kijken dan zien wel verder. Dus elk punt wat Twente en PSV laat vallen is wel degelijk van belang want Ajax wint niet alles.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 11 april 2011 - 11:50   quote  deeplink  
Eens, stel je eens voor de laatste wedstrijd van het seizoen. Ajax Twente spelen gelijk en Ajax staat tegen die tijd op doelsaldo voor op Twente en gelijk in punten. PSV staat 1 punt voor op Ajax en Twente en verliezen tegen groningen, dan worden ze alsnog kampioen. Elk punt maakt uit.
Brandje
 Brandje - maandag 11 april 2011 - 11:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 april 2011 - 11:50 schreef Ajax we love you het volgende:
Eens, stel je eens voor de laatste wedstrijd van het seizoen. Ajax Twente spelen gelijk en Ajax staat tegen die tijd op doelsaldo voor op Twente en gelijk in punten. PSV staat 1 punt voor op Ajax en Twente en verliezen tegen groningen, dan worden ze alsnog kampioen. Elk punt maakt uit.
Remco rekent uitgaande van de titel en dan is elk gelijkspel van PSV dodelijk mits Ajax alles wint maar ik ben het met je eens dat elk puntverlies van welke tittelkandidaat ook wel degelijk van belang is. Ach met een beetje geluk kan je volgende week al bovenaan staan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 11 april 2011 door Brandje --
nora
 nora - maandag 11 april 2011 - 12:24   quote  deeplink  
Ik denk dat het tijd wordt om deze misselijkmakende Barbie is even laten merken dat er ook nog echte kerels zijn op de nederlandse velden die hem koekie van eigen deeg geven ik kan niet lang genoeg wachten,Rogier heeft gelijk hij schopt hem neer zonder bal is natrappen en ROOD ,dus KNVB pak nou gvd is een keer aan.
Ride
 Ride - maandag 11 april 2011 - 12:28   quote  deeplink  
Toivonen.. de transseksuele barbie uit Zweden.

Misselijkmakender dan hem kan je niet vinden
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 11 april 2011 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 april 2011 - 12:24 schreef nora het volgende:
Ik denk dat het tijd wordt om deze misselijkmakende Barbie is even laten merken dat er ook nog echte kerels zijn op de nederlandse velden die hem koekie van eigen deeg geven ik kan niet lang genoeg wachten,Rogier heeft gelijk hij schopt hem neer zonder bal is natrappen en ROOD ,dus KNVB pak nou gvd is een keer aan.
+1 helemaal mee eens Nora!!

En Brandje, idd elk punt kan doorslaggevend zijn in deze situatie. Helaas is het doelsaldo o.a. dankzij die kut kakkerlakken in het voordeel van PSV, dus elk punt dat PSV niet krijgt is ect heel belangrijk, want is zie Ajax - Twente gelijk worden, dus we moeten dan 3 punten voor staan op PSV, anders moeten we winnen tegen de tukkers.. Helaas ziek ik dt niet snel gebeuren, omdat Ajax met nog 5 minuten op de klok geen risico gaat nemen bij een gelijke stand als Ajax 2de staat en daardoor de 2de plek kan veiligstellen.
Pietje
 Pietje - maandag 11 april 2011 - 13:20   quote  deeplink  
Waar ik mij veel meer aan stoor is de instelling van de spelers van FC Utrecht!! Thuis tegen Ajax werden door die Utrecht-spelers de mouwen letterlijk opgestropt en werden de grenzen van het toelaatbare opgezocht. Veel spelers gingen zelfs over die grenzen heen. Gisteren zag ik datzelfde FC Utrecht tegen Feyenoord spelen. Wat een stelletje makke lammetjes waren die Utrecht-spelers ineens. Ik ben beslist geen Calimero (hoewel ik niet bijster lang ben ;-)) en ik zie bepaald niet achter elke boom een vijand, maar vreemd is het wel..!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 11 april 2011 - 15:03   quote  deeplink  
tegen AJAX ALTIJD goed (sterk) en daarna is over en uit met Utrecht. ieder jaar weer!
Rogier
 Rogier - maandag 11 april 2011 - 15:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 april 2011 - 13:20 schreef Pietje het volgende:
Waar ik mij veel meer aan stoor is de instelling van de spelers van FC Utrecht!! Thuis tegen Ajax werden door die Utrecht-spelers de mouwen letterlijk opgestropt en werden de grenzen van het toelaatbare opgezocht. Veel spelers gingen zelfs over die grenzen heen. Gisteren zag ik datzelfde FC Utrecht tegen Feyenoord spelen. Wat een stelletje makke lammetjes waren die Utrecht-spelers ineens. Ik ben beslist geen Calimero (hoewel ik niet bijster lang ben ;-)) en ik zie bepaald niet achter elke boom een vijand, maar vreemd is het wel..!
Dat is zo in alle 17 stadion in NL als Ajax op bezoek komt. Daarom is het voor Ajax ook mmoeilijker om kampioen te worden als voor een andere club, behalve waarschijnlijk feyenoord.
Brandje
 Brandje - maandag 11 april 2011 - 15:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 april 2011 - 12:32 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

+1 helemaal mee eens Nora!!

En Brandje, idd elk punt kan doorslaggevend zijn in deze situatie. Helaas is het doelsaldo o.a. dankzij die kut kakkerlakken in het voordeel van PSV, dus elk punt dat PSV niet krijgt is ect heel belangrijk, want is zie Ajax - Twente gelijk worden, dus we moeten dan 3 punten voor staan op PSV, anders moeten we winnen tegen de tukkers.. Helaas ziek ik dt niet snel gebeuren, omdat Ajax met nog 5 minuten op de klok geen risico gaat nemen bij een gelijke stand als Ajax 2de staat en daardoor de 2de plek kan veiligstellen.
Over die laatste 5 minuten maak ik mij totaal niet druk want je vergeet volgens mij dat Twente(normaal gesproken) MOET winnen voor om de titel te behalen van PSV zit ook op het vinketouw. Maar het zou gvd wel eens verdiend zijn wanneer wij een keer op de laatste speeldag kampioen worden. Twee keer PSV en en keer Twente die het voor ons wegkaapten. Nu zijn WIJ aan de beurt!!
Ajax-pwnt
 Ajax-pwnt - maandag 11 april 2011 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 april 2011 - 12:24 schreef nora het volgende:
haha idd maar helaas voetballen de echte kerels Bij Fct!<<<
remco k
 remco k - maandag 11 april 2011 - 16:21   quote  deeplink  
Ik snap het commentaar op Toivonen niet zo goed, hij doet tenminste alles om te winnen, en gaat daarbij over lijken. Als Ajax vanuit een corner een goal maakt terwijl Vertongen wel leunt of iets dergelijks, dan hoor ik jullie ook niet klagen... Of een Suarez die met een swalbe een penalty meekrijgt terwijl het nog 0-0 is hoor ik ook niemand over... Kijk liever eens naar je eigen club AJAX.... Er zijn al genoeg supporters die liever naar een andere club kijken dan de eigen club, namelijk Feyenoord.... Je wil daar toch niet op gaan lijken of wel soms???
remco k
 remco k - maandag 11 april 2011 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 april 2011 - 11:47 schreef Brandje het volgende:

[..]

Die mag je uitleggen want hoe kom je hier bij?? Nu sta je een punt achter PSV en anders gelijk in punten dus natuurlijk had wel uitgemaakt of PSV had verloren!!
Op doelsaldo gaan wij zoiezo niet van PSV winnen, dus moet je in punten voor komen te staan, of we nou gelijk hadden gestaan, of zoals nu 1 punt achterstand, PSV had zoiezo nog eenmaal puntverlies moeten hebben ergens.. Daarom maakt het niet uit...

Ajax moet zelf zoiezo de laatste 4 wedstrijden winnen, doen ze dat niet, dan verdienen we het niet om Vooronde CL of CL te spelen..
remco k
 remco k - maandag 11 april 2011 - 16:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 april 2011 - 11:50 schreef Ajax we love you het volgende:
Als PSV dan in punten gelijk met ons staat, worden ze ook kampioen, wij halen hun nooit op doelsaldo in.
dege
 dege - maandag 11 april 2011 - 17:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 april 2011 - 16:21 schreef remco k het volgende:
Ik snap het commentaar op Toivonen niet zo goed, hij doet tenminste alles om te winnen, en gaat daarbij over lijken. Als Ajax vanuit een corner een goal maakt terwijl Vertongen wel leunt of iets dergelijks, dan hoor ik jullie ook niet klagen... Of een Suarez die met een swalbe een penalty meekrijgt terwijl het nog 0-0 is hoor ik ook niemand over... Kijk liever eens naar je eigen club AJAX.... Er zijn al genoeg supporters die liever naar een andere club kijken dan de eigen club, namelijk Feyenoord.... Je wil daar toch niet op gaan lijken of wel soms???
snap je dat niet zo goed? Sorry hoor, maar dit is gewoon een moedwillige overtreding. Als Suarez zoiets deed stond ook heel het land op zijn kop en die blonde homo blijft maar bezig. Bij Suarez gaf ook iedereen toe dat hij fout zat, ook binnen AJAX. Over die blonde homo hoor je niks.
En om een leunen te vergelijken met een overtreding zoals gisteren klopt naar mijn mening ook niet.
Dit moet gewoon alsnog bestraft worden en als de KNVB ballen heeft schorsen ze hem alsnog op de beelden, zoals Vink ook al zei had dit doelpunt wat er uit voort komt nooit goedgekeurd mogen worden.
remco k
 remco k - maandag 11 april 2011 - 17:54   quote  deeplink  
SLaat echt helemaal nergens op, de Knvb kan namelijk enkel de ernst of intentie van zo'n overtreding bestraffen. En het was een slimme, maar alles behalve een harde overtreding... Kijk een naar Engeland, daar worden dit soort dingen 90 keer per wedstrijd gedaan, even shirtje trekken, iemand laten struikelen... Het hoort gewoon bij het spel, en wie dat spel het slimste speelt wint 9 van de 10 keer de wedstrijd...

Dat een scheidsrechter het niet ziet is trouwens een ander verhaal, want zeker de grens had dit moeten zien....

Maar ook wij zouden best een aantal spelers kunnen gebruiken met zo'n winnaarsmentaliteit...
uitnoord
 uitnoord - maandag 11 april 2011 - 18:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 april 2011 - 18:51 schreef Blokkie1974 het volgende:
heeft niets met een psv speler te maken, maar met spelbederf, deze psv'er heeft ajax en twente benadeelt door op zijn manier een doelpunt te maken die eigenlijk niet goedgekeurd had mogen worden, ik hoop vanzelfsprekend dat de knvb hem alsnog straft (ook vind ik dat straffen voor spelbederf en competitievervalsing dermate omhoog moeten dat een speler dit wel uit het hoofd laat)
trouwens bij twente het zelfde liedje, roda werd benadeeld door een doorgebroken speler neer te halen, betreffende speler vervalst de competitie en krijgt maar twee wedstreiden schorsing waar 10 minimaal had moeten zijn.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3169
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Toivonen

0.0083489