BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Puntenaftrek voor scanderen "Joden"

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Pietje
 Pietje - woensdag 13 april 2011 - 14:37   quote  deeplink  
Ajax-voorzitter Coronel wil puntenaftrek bij scanderen 'Joden'
13 april 2011 13:17 door Vincent Mahadew

Ajax-voorzitter Uri Coronel wil dat het is afgelopen met kwetsende spreekkoren over Joden in stadions. De scheidende voorzitter is voorstander van een voetbalwet die clubs punten in mindering brengt, als de supporters kwetsende teksten scanderen. Dit zei hij tijdens een debat in het Joods Historisch Museum.

"Een goed gesprek over deze zaak heeft geen zin. Harde maatregelen wel", zegt Coronel over het probleem. Volgens hem kan een strenge voetbalwet uitkomst bieden. "Dat zou zeker helpen, ook als je die consequent toepast. En dan moet je ook van voetbalclubs verlangen dat ze wedstrijden staken en punten in mindering brengen. Maar daar heb je ook de hele voetbalwereld voor nodig. Ik zou daar in ieder geval voorstander van zijn."

De voorzitter heeft zelf ook geprobeerd de term 'Joden' te verbieden bij zijn club, maar bereikte niets met zijn pogingen. "Nee, dat lukt me niet. Zij zeggen gewoon: 'Luister eens, het is onze Geuzennaam en omdat anderen daar walgelijke consequenties aan verbinden, kun je van ons niet verlangen om daar mee op te houden'. En dat is mij dus niet gelukt. Dit zijn keiharde hardcore supporters, duizenden, en die raken echt niet onder de indruk als ik zeg: 'Jongens, hou nu op'. Dan moet het echt met harde hand en over die middelen beschik ik niet", aldus Coronel.

Bron: http://www.elfvoetbal.nl

van je eigen (ex)voorzitter moet je het hebben!
Coronel wil dus zijn eigen club de das omdoen, met het voorstel om Ajax op te zadelen met een puntenaftrek. Hoe triest kan het zijn?
joduh
 joduh - woensdag 13 april 2011 - 14:43   quote  deeplink  
hij is niet goed bij zijn pan meer man......precies wat je zegt pietje,hoe triest kan je zijn man....JODUHHHHHHH JODUHHHHHH JODUHHHHHH....
nooit zal ik stoppen met dit te roepen man!!!!!dan maar 0 punten eind van het seizoen!!!!!!!laat hem de tering maar krijgen met zijn vieze gore netekop man!!!!!
Pietje
 Pietje - woensdag 13 april 2011 - 14:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 april 2011 - 14:43 schreef joduh het volgende:
hij is niet goed bij zijn pan meer man......precies wat je zegt pietje,hoe triest kan je zijn man....JODUHHHHHHH JODUHHHHHH JODUHHHHHH....
nooit zal ik stoppen met dit te roepen man!!!!!dan maar 0 punten eind van het seizoen!!!!!!!laat hem de tering maar krijgen met zijn vieze gore netekop man!!!!!
Het lijkt er warempel op of hij - nu hij zijn afscheid heeft aangekondigd - Ajax in zijn val wil meeslepen. Geloof me, dat gaat hem nooit of te nimmer lukken. Waarom zegt/schrijft hij dat nu en niet, pakweg een jaar geleden??
Rogier
 Rogier - woensdag 13 april 2011 - 15:00   quote  deeplink  
Ik kan mijn ogen niet geloven dat hij dit gezegd heeft...onvoorstelbaar gewoon. Ajax gebruikt Joden als geuzenaam, dat andere plorken hier ' joden aan het gas' van maken kunnen wij niks aan doen.
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - woensdag 13 april 2011 - 15:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 april 2011 - 14:37 schreef Pietje het volgende:
Coronel wil dus zijn eigen club de das omdoen
Nee, hij wenst dat het volslagen onzinnig scanderen van "joden" uitgebannen wordt. Lijkt mij wel iets voor te zeggen.
Pietje
 Pietje - woensdag 13 april 2011 - 15:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 april 2011 - 15:05 schreef Ikke_tikkie het volgende:

[..]

Nee, hij wenst dat het volslagen onzinnig scanderen van "joden" uitgebannen wordt. Lijkt mij wel iets voor te zeggen.
Dat had hij dan veel en veel eerder kunnen doen. Waarom oppert hij dat nu, juist nu dat hij zijn functie beschikbaar heeft gesteld???
Begrijp me niet verkeerd, ik ben een dubbele Jood: Ajacied en daarnaast wat betreft mijn "ras".

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 13 april 2011 door Pietje --
Brandje
 Brandje - woensdag 13 april 2011 - 15:12   quote  deeplink  
Is ook zo lekker te controleren allemaal. Wat nu als fans van andere clubs Joden gaan roepen. Wat gaan we doen als fans van andere clubs massaal gaan "hamassen". Conclusie: De beste man is het helemaal kwijt en moet opgenomen worden!!!
joduh
 joduh - woensdag 13 april 2011 - 15:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 april 2011 - 15:05 schreef Ikke_tikkie het volgende:

[..]

ik had ook niet anders van jou verwacht likkie pikkie......
baco74
 baco74 - woensdag 13 april 2011 - 15:22   quote  deeplink  
Ik heb een dubbel gevoel bij het scanderen van onze geuzenaam. Maar het is belachelijk omdat andere het negatief gebruiken, dat het ons punten zou moeten kosten. Als wij morgen k*nker-boeren roepen mag de tegenpartij zichzelf dan geen boeren meer noemen? Je moet de mensen die het woord negatief gebruiken en aan de oorlog relateren aanpakken. Toen de directie Uri's plan niet naleefden trok ie zijn bek niet open. Nu die weg is gaat ie opeens dat soort dingen roepen. Hij aast gewoon op een baantje bij de KNVB. Als wij geen Joden meer scanderen zal de tegenpartij dit wel blijven doen en heb je niets opgelost. Dan zal je nog een plan voor de negatieve uiting van de naam Joden moeten verzinnen. Ik denk meer aan technische middelen om het geluid te kunnen verstommen. Zoiets als anti-geluid is al mogelijk, anders overstemmen. Na dit bijna likkende statement van Uri zal het geroep nog meer toenemen, dit zie je al gebeuren als de stadionspeaker omroept het te laten. Als ze het woord Joden willen uitbannen (wat ik niet heel erg zal vinden), kan je dit nooit in 1x stoppen, ze zullen dit strategisch moeten doen, dan kan het mischien langzaam slijten en uiteindelijk weg ebben. Dit kan weleens een generatie duren (ik zal het me kinderen niet aanleren). Ze zullen je nooit 3 punten kunnen afnemen, omdat je een woord gebruikt waarvan Uri vindt dat het geen enkel nut heeft. Strafrechtelijk doe je niets verkeerd.
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - woensdag 13 april 2011 - 15:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 april 2011 - 15:11 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat had hij dan veel en veel eerder kunnen doen.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben een dubbele Jood: Ajacied en daarnaast wat betreft mijn "ras".
Dat ben ik met je eens. Maar, geef toe, Ajax heeft verder niets van doen met het Jodendom en het voeren van die zogenaamde geuzennaam is dus onzin.
alibabba
 alibabba - woensdag 13 april 2011 - 16:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 april 2011 - 14:43 schreef joduh het volgende:
HAHAHAHAHAHAHA....
alibabba
 alibabba - woensdag 13 april 2011 - 16:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 april 2011 - 15:22 schreef baco74 het volgende:
Ik heb een dubbel gevoel bij het scanderen van onze geuzenaam. Maar het is belachelijk omdat andere het negatief gebruiken, dat het ons punten zou moeten kosten. Als wij morgen k*nker-boeren roepen mag de tegenpartij zichzelf dan geen boeren meer noemen? Je moet de mensen die het woord negatief gebruiken en aan de oorlog relateren aanpakken. Toen de directie Uri's plan niet naleefden trok ie zijn bek niet open. Nu die weg is gaat ie opeens dat soort dingen roepen. Hij aast gewoon op een baantje bij de KNVB. Als wij geen Joden meer scanderen zal de tegenpartij dit wel blijven doen en heb je niets opgelost. Dan zal je nog een plan voor de negatieve uiting van de naam Joden moeten verzinnen. Ik denk meer aan technische middelen om het geluid te kunnen verstommen. Zoiets als anti-geluid is al mogelijk, anders overstemmen. Na dit bijna likkende statement van Uri zal het geroep nog meer toenemen, dit zie je al gebeuren als de stadionspeaker omroept het te laten. Als ze het woord Joden willen uitbannen (wat ik niet heel erg zal vinden), kan je dit nooit in 1x stoppen, ze zullen dit strategisch moeten doen, dan kan het mischien langzaam slijten en uiteindelijk weg ebben. Dit kan weleens een generatie duren (ik zal het me kinderen niet aanleren). Ze zullen je nooit 3 punten kunnen afnemen, omdat je een woord gebruikt waarvan Uri vindt dat het geen enkel nut heeft. Strafrechtelijk doe je niets verkeerd.
Laten we samen een baco'tje nemen baco:)
Pietje
 Pietje - woensdag 13 april 2011 - 16:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 april 2011 - 15:56 schreef Ikke_tikkie het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Maar, geef toe, Ajax heeft verder niets van doen met het Jodendom en het voeren van die zogenaamde geuzennaam is dus onzin.
Nee, dat ben ik pertinent niet met je eens, immers, het is niet iets van recentelijk. Het is al vele jaren een traditie, inclusief Israelische vlaggen in het stadion. Een stukje geschiedenis: Dit alles kwam ooit voort uit het feit dat enkele spelers van destijds (Bennie Muller en Sjaak Swart) alsmede de toenmalige voorzitter (Jaap van Praag) maar ook de vroegere verzorger (Salo Muller) Joden waren (en nog zijn...) en Ajax ook nog eens van haar concurrenten de naam kreeg een "Jodenclub" te zijn. Het is een feit dat Ajax al voor de Tweede Wereldoorlog veruit de meeste joodse supporters had, waardoor de naam "jodenclub" nog eens extra versterkt werd. De eigen supporters van toen (en nu) hebben die naam simpelweg overgenomen als geuzennaam. Volgens "de Amsterdamse overlevering" wordt gezegd, dat die bijnaam afkomstig is van de vele supporters die vroeger per fiets naar de wedstrijden reden. Zij kwamen - op weg naar het stadion - langs de Nieuwmarkt en het Waterlooplein (de Jodenhoek) en de Transvalbuurt waar ook veel joodse mensen woonden. Men gebruikte dan vaak de uitdrukking: "wij gaan naar de Joden"!
Ik vind het van grote hypocrisie getuigen om er nu, na vele, vele decennia ineens een probleem van te maken. Sterker: dat de voorzitter (want dat is Coronel nog altijd !) zelf oppert om desnoods maar punten in mindering te brengen om de eigen supporters monddood te laten maken. Dat had hij dan veel eerder moeten doen en niet nu, nadat hij zijn afscheid heeft aangekondigd.
Brandje
 Brandje - woensdag 13 april 2011 - 16:27   quote  deeplink  
quote:

[..]

Jij snapt het dus niet. Als de fans Joden roepen heeft dat voor hen ook niks met Jodendom als bevolking te maken.Net zoals dat Immers roept we gaan op Jodenjacht. Het zijn fans van andere clubs die Ajax als eerste de stempel Jodenclub hebben gegeven. Dus de fans van Ajax hebben dat omegdraaid en er een geezennaam van gemaakt.
Kijk anders ff op onderstaande link daar wordt het prima uitgelegd.

http://www.ajaxf-side.nl/shownews.asp?id=16555

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 13 april 2011 door Brandje --
Stanley
 Stanley - woensdag 13 april 2011 - 16:52   quote  deeplink  
Hoi Pietje,

Wat dacht je van salarisaftrek voor die eigenheimers die in het bestuur zitten?
Beter plan denk ik (;-))
Pietje
 Pietje - woensdag 13 april 2011 - 16:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 april 2011 - 16:52 schreef Stanley het volgende:
Hoi Pietje,

Wat dacht je van salarisaftrek voor die eigenheimers die in het bestuur zitten?
Beter plan denk ik (;-))
Hahaha! Lijkt me een uitmuntend idee, Stanley!
Stanley
 Stanley - woensdag 13 april 2011 - 16:57   quote  deeplink  
By the way... Ikke_tikkie jij begint zo langzamerhand wel een beetje "het geweten"op het forum te worden :-) Eerst bij mij al en dan ook nu weer...

Maar goed no hard feelings ook een forum als dit moet een geweten hebben om na te denken ...
E-J
 E-J - woensdag 13 april 2011 - 17:08   quote  deeplink  
Coronel moet als wij met z'n alle springen (en wie niet springt....) gewoon lekker stil blijven staan, of wacht..... hij is toch zelf ook een Jood?
Stanley
 Stanley - woensdag 13 april 2011 - 17:12   quote  deeplink  
Overigens zie ik wel degelijk een link voor de geuzen naam, wij als "godenzonen"zijn ook jodenzonen (;-))
bird
 bird - woensdag 13 april 2011 - 17:39   quote  deeplink  
hij moet ze smoel houden JODUUUUUUUUUUUUUHHHHHHHHHHHHHHHHHH JODUUUUUUUUUUUUUUUUUUHHHHHHHHHH vuile land verrader
remco k
 remco k - woensdag 13 april 2011 - 17:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 april 2011 - 16:07 schreef alibabba het volgende:

[..]

Laten we samen een baco'tje nemen baco:)
Toeval of niet, maar ik eet dadelijk taco's
remco k
 remco k - woensdag 13 april 2011 - 17:45   quote  deeplink  
Coronel is gewoon langzaam gek aan het worden, die man spoort gewoon niet.

Ik kan ikke tikkie op zich wel begrijpen. Ik denk namelijk dat 80% van de Ajacieden het verhaal wat Pietje net poste helemaal niet weten en dus alleen maar JODUHHHHHHHH roepen om het roepen zelf..
Wie moedigen ze eigenlijk aan als ze JODUHHHHHHHHHHHHH roepen????? Zal het zo zijn dat iedereen die ajax een warm hart toedraagt ONZE JODUH van het forum kent, en dat hij gewoon heel vaak wordt toegezongen in het stadion.... Ik denk dat dit het zal zijn.......
Dev
 Dev - woensdag 13 april 2011 - 17:46   quote  deeplink  
Ik vind het eigenlijk een stomme geuzennaam. Godenzonen is veel toepasselijker en een veel leukere naam en het is tenminste een naam dat in iedere geval meer verwijst naar de kwaliteit van onze club en onze spelers. Joden roepen is gewoon uit de tijd, alleen omdat er vroeger een paar Joden in de club zaten en/of omdat we vroeger meer joodse supporters hadden dan andere clubs.
Wat Coronel voorstelt is natuurlijk ook heel erg olie dom en gewoon totaal stupide, maar ik ben het wel eens met hem ,en er zijn ook anderen, wat betreft het roepen van Joden. Het is iets van de vorige eeuw, er aan vast blijven houden aleen omdat het traditie is, is stom. Tradities komen en tradities gaan, maar er komen altijd nieuwe tradities ervoor in de plaats. Dus wat mij betreft, tijd voor een nieuwe traditie. Ik zeg Godenzonen is een veel betere geuzennaam. Ik zie mezelf ook liever als een godenzoon ipv een Jood. Als er vroeger toevallig veel moslims fan waren van AjAx en in ons cluppie zaten, waren we nu dan met zijn alle: Moslim! Moslim! Moslim! Moslim!! aan het roepen??? Als er toevallig vroeger veel boedhisten fan waren van Ajax en in ajax zelf zaten, waren we nu dan : Boedha! Boedha!! Boedha!!! aan het roepen. Nee, want iedereen hier zou dat belachelijk vinden, maar waarom doen we het dan toch wel???
Pietje
 Pietje - woensdag 13 april 2011 - 17:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 april 2011 - 17:45 schreef remco k het volgende:
Coronel is gewoon langzaam gek aan het worden, die man spoort gewoon niet.

Ik kan ikke tikkie op zich wel begrijpen. Ik denk namelijk dat 80% van de Ajacieden het verhaal wat Pietje net poste helemaal niet weten en dus alleen maar JODUHHHHHHHH roepen om het roepen zelf..
Wie moedigen ze eigenlijk aan als ze JODUHHHHHHHHHHHHH roepen????? Zal het zo zijn dat iedereen die ajax een warm hart toedraagt ONZE JODUH van het forum kent, en dat hij gewoon heel vaak wordt toegezongen in het stadion.... Ik denk dat dit het zal zijn.......
Whahahaha!!! Dat laatste zal het zeker zijn, Remco!!! Hahaha.
Strakjes lekker aan de taco's? Hmmm. Lekker. Hebben mijn vrouw en ik zondagavond toevallig gegeten!
remco k
 remco k - woensdag 13 april 2011 - 17:50   quote  deeplink  
EENS EEN JOOD, ALTIJD EEN JOOD
Stanley
 Stanley - woensdag 13 april 2011 - 17:50   quote  deeplink  
Het volgende mooie artikel las ik net bij Ajax Nieuws:

Ajacieden noemen zichzelf Joden. Eind jaren 70 waren er in de Nederlandse stadions waar Ajax speelde steeds meer anti-Joodse spandoeken te zien, en anti-Joodse spreekkoren te horen. Dit komt doordat Ajax een Joodse achtergrond heeft.
AjaxF-side.NL
Voordat Ajax in 1918 landskampioen werd, was het Amsterdamse Blauw-Wit veel populairder dan Ajax. Pas toen de joodse gemeenschap (veel) geld gaf werd Ajax populair in Amsterdam, vooral bij joden. Rond die tijd moesten de uitsupporters altijd met de paardentram dwars door de joodse wijk naar het Ajaxstadion. Luidkeels scandeerden ze dan "we gaan naar de jodenclub toe". Hierdoor kregen de supporters van Ajax de benaming "joden". In recentere jaren werd de naam "jood" als geuzennaam gevoerd, gecombineerd met de Israëlische vlag als symbool.

"Als echte Amsterdamse club heeft Ajax historisch gezien banden met de Joodse gemeenschap. Net zoals vele andere clubs in onze hoofdstad kent en kende Ajax Joodse voetballers, bestuurders, vrijwilligers en supporters. En daar is Ajax trots op. Net zoals wij trots zijn op al onze leden, supporters en vrijwilligers en op het belang van Ajax voor de gehele Amsterdamse gemeenschap.

Alhoewel de club al voor de oorlog de naam van een joodse club had, sloeg deze betiteling vooral op de bezoekers, die veelal afkomstig waren uit de (niet zelden joodse) middenstand in Amsterdam. Ajax is een voetbalclub met een roemrijke geschiedenis. In een kleine eeuw groeide een vriendenclubje uit Amsterdam dat elkaar alleen in de vrije uurtjes trof uit tot een elftal dat met oogstrelend voetbal de wereld veroverde. Een club die aanvallend spel weet te combineren met technische hoogstandjes en zich kan scharen onder de Europese topclubs. In totaal heeft Ajax 29 keer het landskampioenschap behaald en vele belangrijke internationale prijzen gewonnen.

De bijnaam joden heeft voor de Ajax-aanhang geen enkele religieuze of politieke achtergrond. De F-Side heeft sinds 2002, een jaar na het 25-jarig jubileum, een eigen boek. Het boek heeft de titel 'F-Side is niet makkelijk' en telt 255 bladzijden, waarin de hele subcultuur rond de F-Side door de fans wordt beschreven. Het boek heeft veel foto's, die dateren van 1976 tot 2001. Het boek waarvan er 11.000 zijn verkocht heeft, ondanks het soms gewelddadige karakter, lovende kritieken gekregen.

Verder heeft Ajax verschillende bekende Joodse spelers en verenigingsmensen gehad. In het eerste elftal hebben in de loop der jaren niet meer dan een handvol spelers van Joodse komaf gespeeld. Voor de oorlog waren dat Johnny Roeg en de in Auschwitz omgekomen Eddy Hamel. In de jaren zestig speelden Bennie Muller en mister Ajax Sjaak Swart als Joodse spelers voor de club. De laatste Joodse speler bij Ajax was Daniël de Ridder. Buiten het veld waren er verzorger Salo Muller en bestuurders Jaap van Praag en Michael van Praag. Anno 2009 is de Joodse Uri Coronel voorzitter van de club. Verder werden er in de beginjaren feesten georganiseerd in Joodse ontmoetingsplaatsen als het Tuschinski Theater en café de Ysbreeker. Buiten Nederland hanteert ook het Londense Tottenham Hotspur de geuzennaam 'Joden'.
remco k
 remco k - woensdag 13 april 2011 - 17:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 april 2011 - 17:49 schreef Pietje het volgende:

[..]

Whahahaha!!! Dat laatste zal het zeker zijn, Remco!!! Hahaha.
Strakjes lekker aan de taco's? Hmmm. Lekker. Hebben mijn vrouw en ik zondagavond toevallig gegeten!
Zi je JODUH al blozen??? WHahahahah

Toeval bestaat trouwens niet Pietje..
Stanley
 Stanley - woensdag 13 april 2011 - 17:51   quote  deeplink  
En daarom zijn wij en blijven wij, Ajax dus voor altijd Joden!
Can't be stopped!!!
alibabba
 alibabba - woensdag 13 april 2011 - 17:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 april 2011 - 17:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Toeval of niet, maar ik eet dadelijk taco's
Ben je alweer dronken Remco?????:)
remco k
 remco k - woensdag 13 april 2011 - 17:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 april 2011 - 17:52 schreef alibabba het volgende:

[..]

Ben je alweer dronken Remco?????:)
Hoe durf je dat over mij te zeggen...:-)
alibabba
 alibabba - woensdag 13 april 2011 - 17:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 april 2011 - 17:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Hoe durf je dat over mij te zeggen...:-)
Volgens mij was je het gister nog want er kwam echt niks zinnigs uit jou..:)
Stanley
 Stanley - woensdag 13 april 2011 - 17:59   quote  deeplink  
Laten we hopen dat wij zeer binnenkort zijn verlost van misselijkmakende plaatjes als dit!!

Op de plaatjes zijn de bekende personen te zien die we allemaal weg willen hebben...

Bron: AJAXF-SIDE.NL
remco k
 remco k - woensdag 13 april 2011 - 18:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 april 2011 - 17:58 schreef alibabba het volgende:

[..]

Volgens mij was je het gister nog want er kwam echt niks zinnigs uit jou..:)
Volgens mij hebben wij saampies toch een aardig diepzinnig gesprek gevoerd toch??? Ik twijfel alleen of anderen er wel iets van begrepen....

We geven gewoon Jodouh de schuld... Doet Corodel ook...
alibabba
 alibabba - woensdag 13 april 2011 - 18:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 april 2011 - 18:02 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij hebben wij saampies toch een aardig diepzinnig gesprek gevoerd toch??? Ik twijfel alleen of anderen er wel iets van begrepen....

We geven gewoon Jodouh de schuld... Doet Corodel ook...
Het was meer dieponzinnig en ja we geven die dolle gewoon de schuld...
remco k
 remco k - woensdag 13 april 2011 - 19:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 april 2011 - 18:53 schreef alibabba het volgende:

[..]

Het was meer dieponzinnig en ja we geven die dolle gewoon de schuld...
Inderdaad, geen kniesoor die nog op ons let.....HAhahahahaha
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - woensdag 13 april 2011 - 20:57   quote  deeplink  
Hoho, er wordt weer off topic gegaan. Moderatorrr! :-)
Booya4Afca
 Booya4Afca - donderdag 14 april 2011 - 09:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 april 2011 - 16:26 schreef Pietje het volgende:

[..]

Nee, dat ben ik pertinent niet met je eens, immers, het is niet iets van recentelijk. Het is al vele jaren een traditie, inclusief Israelische vlaggen in het stadion. Een stukje geschiedenis: Dit alles kwam ooit voort uit het feit dat enkele spelers van destijds (Bennie Muller en Sjaak Swart) alsmede de toenmalige voorzitter (Jaap van Praag) maar ook de vroegere verzorger (Salo Muller) Joden waren (en nog zijn...) en Ajax ook nog eens van haar concurrenten de naam kreeg een "Jodenclub" te zijn. Het is een feit dat Ajax al voor de Tweede Wereldoorlog veruit de meeste joodse supporters had, waardoor de naam "jodenclub" nog eens extra versterkt werd. De eigen supporters van toen (en nu) hebben die naam simpelweg overgenomen als geuzennaam. Volgens "de Amsterdamse overlevering" wordt gezegd, dat die bijnaam afkomstig is van de vele supporters die vroeger per fiets naar de wedstrijden reden. Zij kwamen - op weg naar het stadion - langs de Nieuwmarkt en het Waterlooplein (de Jodenhoek) en de Transvalbuurt waar ook veel joodse mensen woonden. Men gebruikte dan vaak de uitdrukking: "wij gaan naar de Joden"!
Ik vind het van grote hypocrisie getuigen om er nu, na vele, vele decennia ineens een probleem van te maken. Sterker: dat de voorzitter (want dat is Coronel nog altijd !) zelf oppert om desnoods maar punten in mindering te brengen om de eigen supporters monddood te laten maken. Dat had hij dan veel eerder moeten doen en niet nu, nadat hij zijn afscheid heeft aangekondigd.
Sterker nog, in begin 1900 heeft de joodse gemeenschap veel geld in Ajax gestoken. Dus het is zeker niet iets van de dag van gister.
remco k
 remco k - donderdag 14 april 2011 - 10:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 april 2011 - 20:57 schreef Ikke_tikkie het volgende:
Hoho, er wordt weer off topic gegaan. Moderatorrr! :-)
LOL
jaja
 jaja - donderdag 14 april 2011 - 10:21   quote  deeplink  
quote:

[..]

Ajax heeft behoorlijk veel te danken aan de joodse middenstand. dit was voor de oorlog. toen die veel geld staken in Ajax waardoor de club in 1918 haar eerste landstitel kon binnen halen. en er zijn meerdere redenen en heeft niets met de oorlog te maken. Ajax was/is een jodenclub. met veel spelers en aanhang bij het joodse volk. zelfs onze mr Ajax zwart is joods.
riveco
 riveco - donderdag 14 april 2011 - 10:45   quote  deeplink  
Verander het dan heel makkelijk en zing goduhhhhhhhhhhh goduhhhhhhhhhhhhhh we zijn namelijk een griekse god.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 14 april 2011 - 11:22   quote  deeplink  
Deze man moet ontoerkeningsvatbaar worden verklaard. Hij is een gevaar voor de samenleving. Ik denk aan directe opsluiting in Vogelezang en een stadionverbod. Wie is het met me eens
Remco, kan je weer zo'n pol maken, maar dit keer over coronel.

Hij kraamt onzin uit of heeft het pr bureautje dit ingefluisterd? Ajax publiek pest jou, dus zeg dit, dan pest je hun.
Dit is te ziek voor woorden, waar maakt hij zich druk om? Waarom wil hij zo in het nieuws elke keer.
Pietje
 Pietje - donderdag 14 april 2011 - 12:02   quote  deeplink  
EN NU ZEGT URI CORONEL HET VOLGENDE, WAARMEE HIJ ZIJN EERDERE WOORDEN VERZACHT:

Uri Coronel was afgelopen dinsdag aanwezig bij een debat in het Joods Historisch Museum. Daar sprak hij onder andere over het gebruik van het woord 'Joden'. Coronel stelde dat puntenaftrek voor clubs de oplossing is tegen het scanderen van de geuzennaam door supporters. Dat heeft dus niets met het gebruik van het woord 'Joden' te maken, zegt Coronel nu op Ajax.nl.

Tegenstrijdig
Op het eerste gezicht lijken de uitspraken van Coronel tegenstrijdig. De aftredende voorzitter legt uit: Ik heb afgelopen jaren een paar keer een beroep op onze supporters gedaan om te stoppen met het gebruik van de geuzennaam Joden. Dat is me toen niet gelukt en dat gaat me ook niet lukken. Aan het gebruik van het woord Joden valt simpelweg niets te veranderen en te verbieden.

Het gebruik van de geuzennaam Joden lokt echter wel allerlei ranzige spreekkoren bij de supporters van de tegenpartij uit.

Waar ik dus voor pleit is dat de clubs en de KNVB in geval van ernstig kwetsende spreekkoren een wedstrijd stil kunnen leggen, staken of in het ergste geval zelfs drie punten in mindering kunnen brengen.

En dan gaat het net zo goed om ranzige spreekkoren van onze eigen aanhang als die van de tegenstander, vervolgt Coronel. Het heeft dus niets met het gebruik van het woord Joden te maken. Er is namelijk niets mis met het woord Joden.

bron: http://www.ajaxlife.nl

Wie het weet, mag het zeggen...
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 14 april 2011 - 12:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 april 2011 - 12:02 schreef Pietje het volgende:
EN NU ZEGT URI CORONEL HET VOLGENDE, WAARMEE HIJ ZIJN EERDERE WOORDEN VERZACHT:

Uri Coronel was afgelopen dinsdag aanwezig bij een debat in het Joods Historisch Museum. Daar sprak hij onder andere over het gebruik van het woord 'Joden'. Coronel stelde dat puntenaftrek voor clubs de oplossing is tegen het scanderen van de geuzennaam door supporters. Dat heeft dus niets met het gebruik van het woord 'Joden' te maken, zegt Coronel nu op Ajax.nl.

Tegenstrijdig
Op het eerste gezicht lijken de uitspraken van Coronel tegenstrijdig. De aftredende voorzitter legt uit: Ik heb afgelopen jaren een paar keer een beroep op onze supporters gedaan om te stoppen met het gebruik van de geuzennaam Joden. Dat is me toen niet gelukt en dat gaat me ook niet lukken. Aan het gebruik van het woord Joden valt simpelweg niets te veranderen en te verbieden.

Het gebruik van de geuzennaam Joden lokt echter wel allerlei ranzige spreekkoren bij de supporters van de tegenpartij uit.

Waar ik dus voor pleit is dat de clubs en de KNVB in geval van ernstig kwetsende spreekkoren een wedstrijd stil kunnen leggen, staken of in het ergste geval zelfs drie punten in mindering kunnen brengen.

En dan gaat het net zo goed om ranzige spreekkoren van onze eigen aanhang als die van de tegenstander, vervolgt Coronel. Het heeft dus niets met het gebruik van het woord Joden te maken. Er is namelijk niets mis met het woord Joden.

bron: http://www.ajaxlife.nl

Wie het weet, mag het zeggen...
Tja ik weet het niet. Is kakkerlak dan kwetsend? Het zijn mijn huisdieren en ik hou van ze. Boeren? Is dat kwetsend? Ze zorgen voor mijn melk. Joden zijn mijn vrienden, dat raakt me allemaal niet, zelfs niet als ze aan het gas zitten, iedereen houd zo van zijn eigen dingen. Ik zit aan de drank, anderen aan het gas of lijm?
Hij moet zich niet zo druk maken. Als hij van die naam af wil komen moet hij weggaan, want hij is Jood en voorzitter van Ajax.
joduh
 joduh - donderdag 14 april 2011 - 15:27   quote  deeplink  
JODUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
joduh
 joduh - donderdag 14 april 2011 - 15:27   quote  deeplink  
HOEVEEL PUNTEN AFTREK IS DIT?
Pietje
 Pietje - donderdag 14 april 2011 - 15:33   quote  deeplink  
500!! Bedankt hoor, dat is de volgende 10 jaar opnieuw geen CL ;-)
Whahahaha
joduh
 joduh - donderdag 14 april 2011 - 16:02   quote  deeplink  
hahahahah pietje!!!!!!!!!!!!!!!!heb ik weer mooi geregeld dan he?????lekker rellen man!!!!!!
remco k
 remco k - donderdag 14 april 2011 - 16:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 april 2011 - 15:25 schreef joduh het volgende:
JODUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
Wat vond je van mijn beredenering waarom iedereen in het stadion JODUHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH schreeuwt??
joduh
 joduh - donderdag 14 april 2011 - 16:04   quote  deeplink  
waar stond dat ?in deze topic?
joduh
 joduh - donderdag 14 april 2011 - 16:07   quote  deeplink  
whahahahahaha ik heb het gelezen man!!!!!hahah ik ken er veel remco maar niet zoooooveel man!!!hahahah mooie naam eigenlijk he?????maar wel een eer zeg!!!!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3162
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Puntenaftrek voor scanderen "Joden"

0.0072438