BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Speelronde 31

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - vrijdag 15 april 2011 - 12:14   quote  deeplink  
Zondag, 14.30 uur De graafschap - Twente

De Graafschap kan vanaf de onbedreigde veertiende positie het restant van het seizoen frank en vrij voetballen. Voor koploper FC Twente is het bezoek aan de Vijverberg echter cruciaal. Afgelopen zondag werd een reeks van vier opeenvolgende zeges abrupt verstoord door het 1-1 gelijkspel met Roda JC Kerkrade. Scoren in uitduels gaat de Tukkers met 23 goals in 14 duels doorgaans goed af.

Zondag, 14.30 uur Heracles Almelo - PSV

Winnen is bittere noodzaak voor PSV, maar dat kan op het kunstgras van het Polman Stadion nog wel eens heel lastig gaan worden. Het in opperbeste vorm verkerende Heracles Almelo won al vier keer op rij in op eigen veld en wist in die reeks bovendien vijftien keer het net te vinden. PSV is daarentegen al twee duels zonder zege en zag FC Twente na een 2-0 zege in de onderlinge confrontatie de koppositie pakken.

Zondag, 14.30 uur NEC - AJAX

Ajax moet zondag in Nijmegen zijn titelaspiraties kracht bijzetten met een overwinning. Uitduels zijn echter geen gesneden koek voor de Amsterdammers. In 2011 bleken ADO Den Haag (3-2), PSV (0-0), Roda JC Kerkrade (2-2) en FC Utrecht (3-0) al in staat punten af te snoepen van de nummer drie. Weinig hoopgevend is dat het nog voor een plek in de play-offs vechtende NEC al zeven thuisduels ongeslagen is.

Wat denken we ervan? Is er nog hoop op de 3de ster of is het vertrouwen weg?
Zelf denk ik dat het Ajax zeker een kans heeft. Psv gaat wrs. verliezen in Almelo. Twente zal zondag nog winnen, maar met ADO uit en AJAX uit in het vooruitzicht denk ik dat het zeer zwaar gaat worden.

Overigens Het bovenste heb ik gekopieerd van de VI website. (voordat ik commentaar ga krijgen)
Brandje
 Brandje - vrijdag 15 april 2011 - 12:18   quote  deeplink  
PSV verliest niet van Heracles maar een gelijkspelletje moet kunnen. Geen Toivonen en Bouma. Ik hoop Lens in de spits want dat is ineens de oplossing. Ze hebben niet gezien dat Benfica PSV enorm in de kaart speelde door veel ruimte achter de verdediging te laten en zo Lens gevaarlijk te laten worden. Op een kleine ruimte heb je niks aan Lens in de spits.
Twente wint gewoon in Doetinchem en Ajax moet maar eens laten zien dat echt kampioen willen worden.
joduh
 joduh - vrijdag 15 april 2011 - 12:40   quote  deeplink  
ik was er gvd heeel lang van overtuigd dat we het niet meer zouden redden na vertrek suarez man.......(missch was ik zo kwaad dat ik het zelfs niet meer hoopte eigenlijk man..)maar eerlijk is eerlijk,na mijn altijd aanwezige jojo gevoel met ajax,begin ik weer iets geloof te krijgen.....maar ben bang voor weer een domper zo aan het eind van het seizoen man.......dus ik weet het niet en aan de ene kant hoop ik het gvd zoooo erg dat we die derde ster halen,maar aan de andere kant wil ik gvd volgend seizoen een heeel nieuw fris team met bestuur etc zien man!!!!!!!succes ermee....
Brandje
 Brandje - vrijdag 15 april 2011 - 12:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 april 2011 - 12:40 schreef joduh het volgende:
ik was er gvd heeel lang van overtuigd dat we het niet meer zouden redden na vertrek suarez man.......(missch was ik zo kwaad dat ik het zelfs niet meer hoopte eigenlijk man..)maar eerlijk is eerlijk,na mijn altijd aanwezige jojo gevoel met ajax,begin ik weer iets geloof te krijgen.....maar ben bang voor weer een domper zo aan het eind van het seizoen man.......dus ik weet het niet en aan de ene kant hoop ik het gvd zoooo erg dat we die derde ster halen,maar aan de andere kant wil ik gvd volgend seizoen een heeel nieuw fris team met bestuur etc zien man!!!!!!!succes ermee....
Met Suarez waren we misschien al bijna kampioen geweest. Dus halen we het niet dan is Rikkie in zijn Ivoren toren daar verantwoordelijk voor. Haleb ze het wel dan komt dat door de vechtlust van de groep en door F. de Boer en zeker niet door Rikkie in zijn Ivoren toren.
joduh
 joduh - vrijdag 15 april 2011 - 12:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 april 2011 - 12:45 schreef Brandje het volgende:

[..]

Met Suarez waren we misschien al bijna kampioen geweest. Dus halen we het niet dan is Rikkie in zijn Ivoren toren daar verantwoordelijk voor. Haleb ze het wel dan komt dat door de vechtlust van de groep en door F. de Boer en zeker niet door Rikkie in zijn Ivoren toren.
yep brandje,zo denk ik er ook over...ik gun het die van de loog gewoon niet man......
amsterdammer113
 amsterdammer113 - vrijdag 15 april 2011 - 12:58   quote  deeplink  
Eigenlijk ben ik helemaal niet bezig met een kampioenschap. Ik vertel iedereen dat ik hoop dat Ajax derde wordt. Dit is beter voor het team. We zullen komende zomerstop een aantal toppers zien vertrekken en zullen ons moeten versterken. Daarnaast hebben we een elftal met veel talentvolle jeugd. Ik geef er dan ook de voorkeur aan om eerst een seizoen Europa League te spelen aangezien je daar minder kansloos bent dan in de Champions League. Natuurlijk is de CL kwalitatief sterker, maar ik zit niet weer te wachten op afstraffingen van Real Madrid of welke andere sterke ploeg. Laten we dan maar in de EL beginnen om zo de jeugd te laten wennen aan deze druk.

Natuurlijk zal ik ook staan te juichen als we kampioen worden en ben ik dan helemaal in de hemel, alleen kijkend naar de toekomst ben ik bang dat dit het proces te snel in gaan zet. Dus mochten we het niet worden ben ik ook niet zo bedroefd als voorgaande jaren, toen ik het namelijk wel verwachtte.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 15 april 2011 door amsterdammer113 --
Blokkie1974
 Blokkie1974 - vrijdag 15 april 2011 - 13:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 april 2011 - 12:58 schreef amsterdammer113 het volgende:
Ik vertel iedereen dat ik hoop dat Ajax derde wordt.
Wat een flquwekul. Gewoon 1e worden, desnoods 2e. Die centen van de CL (circa 10M) heb je keihard nodig !!!
amsterdammer113
 amsterdammer113 - vrijdag 15 april 2011 - 13:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 april 2011 - 13:09 schreef Blokkie1974 het volgende:

[..]

Wat een flquwekul. Gewoon 1e worden, desnoods 2e. Die centen van de CL (circa 10M) heb je keihard nodig !!!
Voordat je reageert, moet je misschien eerst de rest van de post lezen. Dan lees je waarom ik liever heb dat ze 3e worden dan 1ste. Je blaat voordat je de gehele post heb gelezen.
dege
 dege - vrijdag 15 april 2011 - 13:17   quote  deeplink  
quote:
Eigenlijk ben ik helemaal niet bezig met een kampioenschap. Ik vertel iedereen dat ik hoop dat Ajax derde wordt. Dit is beter voor het team. We zullen komende zomerstop een aantal toppers zien vertrekken en zullen ons moeten versterken. Daarnaast hebben we een elftal met veel talentvolle jeugd. Ik geef er dan ook de voorkeur aan om eerst een seizoen Europa League te spelen aangezien je daar minder kansloos bent dan in de Champions League. Natuurlijk is de CL kwalitatief sterker, maar ik zit niet weer te wachten op afstraffingen van Real Madrid of welke andere sterke ploeg. Laten we dan maar in de EL beginnen om zo de jeugd te laten wennen aan deze druk.

Natuurlijk zal ik ook staan te juichen als we kampioen worden en ben ik dan helemaal in de hemel, alleen kijkend naar de toekomst ben ik bang dat dit het proces te snel in gaan zet. Dus mochten we het niet worden ben ik ook niet zo bedroefd als voorgaande jaren, toen ik het namelijk wel verwachtte.
Ik begrijp wel wat je bedoeld en natuurlijk spring ik ook een gat in de lucht als we toch kampioen worden, maar halen we het wel en je gaat de CL in, motiveert dat wel spelers om alsnog te blijven of de overstap te maken naar AJAX.
Maar zoals gezegd, eerst de lastige uitwedstrijd tegen NEC, AJAX zal vanaf nu iedere wedstrijd 200% moeten geven, verzwakken ze zoals ze eerder hebben gedaan in wedstrijden is het bekeken.
Pisvee en Twente hebben AJAX nu de kans gegeven om terug te komen en mee te doen voor het kampioenschap, dan moeten ze dat ook met 2 handen vastgrijpen en niet meer los laten!!
amsterdammer113
 amsterdammer113 - vrijdag 15 april 2011 - 13:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 april 2011 - 13:17 schreef dege het volgende:

[..]

Ik begrijp wel wat je bedoeld en natuurlijk spring ik ook een gat in de lucht als we toch kampioen worden, maar halen we het wel en je gaat de CL in, motiveert dat wel spelers om alsnog te blijven of de overstap te maken naar AJAX.
Maar zoals gezegd, eerst de lastige uitwedstrijd tegen NEC, AJAX zal vanaf nu iedere wedstrijd 200% moeten geven, verzwakken ze zoals ze eerder hebben gedaan in wedstrijden is het bekeken.
Pisvee en Twente hebben AJAX nu de kans gegeven om terug te komen en mee te doen voor het kampioenschap, dan moeten ze dat ook met 2 handen vastgrijpen en niet meer los laten!!
Natuurlijk ben ik het ook eens met jouw, echter denk ik dat Vertonghen, Stekelenburg, Van der Wiel niet lang meer te bewonderen zijn in Amsterdam. Aangezien we op dit moment niet in het geld zwemmen en er geen duidelijkheid is omtrent het beleid zullen weinig directe versterkingen worden gehaald. Daarom denk ik dat het met deze ploeg beter is een jaar Europa League te spelen. Maar zoals altijd heeft het zijn voor- en nadelen, want ik wil ook graag die derde ster op de borst, maar probeer ook realistisch te blijven.
Brandje
 Brandje - vrijdag 15 april 2011 - 13:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 april 2011 - 13:20 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Natuurlijk ben ik het ook eens met jouw, echter denk ik dat Vertonghen, Stekelenburg, Van der Wiel niet lang meer te bewonderen zijn in Amsterdam. Aangezien we op dit moment niet in het geld zwemmen en er geen duidelijkheid is omtrent het beleid zullen weinig directe versterkingen worden gehaald. Daarom denk ik dat het met deze ploeg beter is een jaar Europa League te spelen. Maar zoals altijd heeft het zijn voor- en nadelen, want ik wil ook graag die derde ster op de borst, maar probeer ook realistisch te blijven.
De Boer heeft al toezeggingen gehad dat hij versterkingen mag halen en als we het bestuur mogen geloven blijft Ajax vanaf volgend seizoen gezond wanneer er EL wordt gehaald en er dus geen CL meer nodig is. Vergeet niet dat we met de CL en de verkopen van Urby en Luis aardig gecasht hebben. Er lopen een aantal dure contracten af dus ik denk dat er wel ruimte is voor 2 of 3 echt gerichte aankopen.
Booya4Afca
 Booya4Afca - vrijdag 15 april 2011 - 13:48   quote  deeplink  
Het wordt een lastige pot in Nijmegen. Al heb ik er wel een goed gevoel over. Zeker nu Alderweireld (toch?) weer fit is.
Blokkie1974
 Blokkie1974 - vrijdag 15 april 2011 - 13:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 april 2011 - 13:12 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Voordat je reageert, moet je misschien eerst de rest van de post lezen. Dan lees je waarom ik liever heb dat ze 3e worden dan 1ste. Je blaat voordat je de gehele post heb gelezen.
Dat had ik gelezen, dus ik blaat niet !

Het geld wat je krijgt voor deelname aan de CL is onmisbaar, of wil je door geldgebrek weer je sterspeler moeten verkopen in de winterstop ???? Tevens vind ik dat ajax altijd voor het kampieonschap moet gaan, ook al spelen we volgende seizoen met 11, 19 jarigen.
Benno
 Benno - vrijdag 15 april 2011 - 14:10   quote  deeplink  
Versterkingen komen niet voor EL dus heb je CL nodig
joduh
 joduh - vrijdag 15 april 2011 - 14:12   quote  deeplink  
2e worden is ook een optie dus...;-)
Benno
 Benno - vrijdag 15 april 2011 - 15:09   quote  deeplink  
Maar derde zeker niet joduh:)
amsterdammer113
 amsterdammer113 - vrijdag 15 april 2011 - 15:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 april 2011 - 13:55 schreef Blokkie1974 het volgende:

[..]

Dat had ik gelezen, dus ik blaat niet !

Het geld wat je krijgt voor deelname aan de CL is onmisbaar, of wil je door geldgebrek weer je sterspeler moeten verkopen in de winterstop ???? Tevens vind ik dat ajax altijd voor het kampieonschap moet gaan, ook al spelen we volgende seizoen met 11, 19 jarigen.
Natuurlijk moet Ajax altijd voor het kampioenschap gaan. Helemaal mee eens. Maar wil jij vervolgens met datzelfde elftal afgemaakt worden in de CL??? We hebben afgelopen jaar gezien dat we tekort komen met betrekking tot de echte top. Het moraal van spelers gaat omlaag als ze kansloos worden afgeslacht. Of denk je nu werkelijk dat wij ons kunnen meten met Barcelona, Real Madrid, Manchester United e.d.

Daarom kies ik liever voor een jaar EL. Daar kunnen deze jongens de nodige ervaring opdoen om vervolgens het jaar daarop te gaan schitteren. Daarnaast is eerder aangegeven dat Ajax deelname aan de CL niet meer nodig heeft om quite te spelen. Dat bericht is onlangs nog naar buiten gebracht.

Maar zoals ik eerder al zei sta ik net zo hard te juichen als Ajax kampioen wordt, maar ik heb dan zo mijn bedenkingen bij komend seizoen. Er is qua beleid nog zoveel onduidelijk door de interne oorlog die er op dit moment gevoerd wordt dat we dan wel eens overal naast gaan pissen met spelers.
amsterdammer113
 amsterdammer113 - vrijdag 15 april 2011 - 15:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 april 2011 - 13:34 schreef Brandje het volgende:

[..]

De Boer heeft al toezeggingen gehad dat hij versterkingen mag halen en als we het bestuur mogen geloven blijft Ajax vanaf volgend seizoen gezond wanneer er EL wordt gehaald en er dus geen CL meer nodig is. Vergeet niet dat we met de CL en de verkopen van Urby en Luis aardig gecasht hebben. Er lopen een aantal dure contracten af dus ik denk dat er wel ruimte is voor 2 of 3 echt gerichte aankopen.
Dat is nu dus het probleem. Vanwege de interne oorlog is het bijna onmogelijk om op dit moment een duidelijk beleid te volgen. De aankopen moeten passen binnen het beleid, maar er is geen eenheid nu. Daarom roept Cruijff ook steeds dat hij baalt van de vertraging die ontstaat doordat ons bestuur niet wil oprotten.
remco k
 remco k - vrijdag 15 april 2011 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 april 2011 - 15:56 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Natuurlijk moet Ajax altijd voor het kampioenschap gaan. Helemaal mee eens. Maar wil jij vervolgens met datzelfde elftal afgemaakt worden in de CL??? We hebben afgelopen jaar gezien dat we tekort komen met betrekking tot de echte top. Het moraal van spelers gaat omlaag als ze kansloos worden afgeslacht. Of denk je nu werkelijk dat wij ons kunnen meten met Barcelona, Real Madrid, Manchester United e.d.

Daarom kies ik liever voor een jaar EL. Daar kunnen deze jongens de nodige ervaring opdoen om vervolgens het jaar daarop te gaan schitteren. Daarnaast is eerder aangegeven dat Ajax deelname aan de CL niet meer nodig heeft om quite te spelen. Dat bericht is onlangs nog naar buiten gebracht.

Maar zoals ik eerder al zei sta ik net zo hard te juichen als Ajax kampioen wordt, maar ik heb dan zo mijn bedenkingen bij komend seizoen. Er is qua beleid nog zoveel onduidelijk door de interne oorlog die er op dit moment gevoerd wordt dat we dan wel eens overal naast gaan pissen met spelers.
Ik twijfel heel erg aan wat je zegt. Aan de ene kant heb je gelijk met wat je zegt, aan de andere kant is het natuurlijk ook zo, dat wanneer Ajax wel gewonnen had in Frankrijk, dat we dan gewoon verder waren na de winterstop. Ik denk ook niet dat de nieuwe selectie op deze manier ten onder zal gaan tegen de echte top, veel spelers zijn weer een jaar verder, en we zijn weer heel anders gaan voetballen. Hoe dan ook zie ik Ajax liever in de CL spelen als in de EL, ook met deze selectie, de El zegt en doet me werkelijk waar helemaal niks..

Veel spelers zullen er zoiezo niet bij gaan komen, en ik heb zefs het vermoeden dat een Vertongen er komend seizoen gewoon nog bij is.. v/d Wiel mag van mij wel vertrekken, en Steek is denk ik zoiezo einde verhaal bij Ajax..
joduh
 joduh - vrijdag 15 april 2011 - 17:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 april 2011 - 15:09 schreef Benno het volgende:
Maar derde zeker niet joduh:)
hahaha okee benno!!!!!
alibabba
 alibabba - zaterdag 16 april 2011 - 11:22   quote  deeplink  
quote:

Ik snak echt naar een kampioenschap Amsterdammer. Ik denk dat Ajax in de CL altijd kans maakt, want het is en blijft een grote naam. Als je ziet dat Ajax het in een poule met Milan Madrid en Auxerre het net niet haalt met niet echt Ajax voetbal... Het zou voor toppers ook een stimulans zijn om toch te blijven bij Ajax en zeker met de versterkingen die er toch aankomen. Het lijkt wel of het nu in één keer wel kan en ze nu hopelijk wel gericht en goed scouten. Boilesen is echt een goeie lijkt me en die Fischer is een groot talent. Boerrigter schijnt ook naar AJAX te komen.

Ik zie ze veel liever in de CL spelen, ook al omdat ik dartliefhebber ben en er op donderdag altijd de Premier League of darts is:)...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5940
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Speelronde 31

0.0103650