BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: F. de Boer wil een spits (type Kluivert) en een middenvelder.

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
remco k
 remco k - zaterdag 16 april 2011 - 11:38   quote  deeplink  
De Boer gaat op zoek naar type Kluivert
Het is onrustig in Amsterdam en de titelstrijd is nog alles behalve beslist. Frank de Boer kijkt echter ook al vooruit. De trainer hoopt zijn selectie komende zomer te versterken met een middenvelder en een spits.

"Je moet nu al weten wat je volgend seizoen wil", zegt De Boer op de clubsite. "We zoeken een spits en ik denk dat we ook nog wel een middenvelder kunnen gebruiken. Daarnaast moet je ook een plan B hebben voor het geval er in juli of augustus nog mensen vertrekken."

De keuze voor Mounir El Hamdaoui als centrumspits blijkt een noodoplossing te zijn. "Ik zoek een complete spits, die met zijn rug naar de tegenstander staat, een aanspeelpunt kan zijn en de ruimte benut met zijn snelheid. En die kan meevoetballen op het middenveld. Eigenlijk een type Patrick Kluivert."

De oefenmeester ziet veel potentie in Geoffrey Castillion, die al wordt omschreven als een type Kluivert. "Maar bij hem moet het kwartje wel gaan vallen. Hij is boomlang en in de tests de snelste van allemaal. Hij moet alleen kwaad worden, dan schiet hij ze er achter elkaar in. Maar hij is zo weinig kwaad."

De aan Excelsior verhuurde Marvin Zeegelaar heeft eveneens veel talent. "Hij is heel snel, tweebenig, heeft een goede voorzet en scorend vermogen. Maar zijn makke is dat hij niet iedere dag honderd procent inzet toont. We geloven nog steeds in hem, maar hij moet nu wel echt wat laten zien."

Huurling Jan-Arie van der Heijden heeft inmiddels voldoende indruk gemaakt. "De kans is inderdaad heel groot dat hij bij Ajax terugkeert, in elk geval tijdens de voorbereiding. Op mentaal gebied heeft hij bij Willem II heel veel geleerd. Verder twijfel ik niet aan zijn voetbalcapaciteiten. Die zijn bij ons al heel lang bekend. Ik hoop dat hij een meerwaarde voor ons kan zijn. Hij is in elk geval een heerlijke jongen om in de ploeg te hebben en weet wat er bij Ajax gevraagd wordt", aldus De Boer.

http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuws/163392/De_Boer_gaat_op_zoek_naar_type_Kluivert.html
alibabba
 alibabba - zaterdag 16 april 2011 - 11:58   quote  deeplink  
Ik ben enorm blij met FRANK DE BOER!!!
joduh
 joduh - zaterdag 16 april 2011 - 12:00   quote  deeplink  
ja?
remco k
 remco k - zaterdag 16 april 2011 - 12:07   quote  deeplink  
Ja

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: F. de Boer wil een spits (type Kluivert) en een middenvelder.

0.0051269