BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Rick van den Boog vertrekt bij Ajax!!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
steve'o
 steve'o - zondag 17 april 2011 - 19:19   quote  deeplink  
Algemeen directeur Rik van den Boog heeft besloten zijn functie als statutair directeur van AFC Ajax NV, in goed overleg met de Raad van Commissarissen (RvC), te beëindigen.
Van den Boog blijft formeel tot 1 juni 2011 in dienst. Hij wikkelt de komende weken lopende zaken af en draagt zijn taken over. De RvC heeft besloten dat twee RvC-leden, te weten Joop Krant en Frank Eijken, de directieleden van Ajax zullen bijstaan in de hoedanigheid van gedelegeerd commissaris.

Van den Boog: ,,Alle ontwikkelingen rondom het rapport van de technische klankbordgroep hebben een enorme impact op onze mensen en de organisatie, maar ook op mij persoonlijk. Het maakt het voor mij als eindverantwoordelijke onmogelijk om belangrijke beslissingen te nemen die over de komende jaren gaan. Hierdoor kan ik mijn functie niet meer naar behoren uitoefenen."

Van den Boog, die op 1 september 1959 geboren werd in Amsterdam, trad op 1 januari 2009 bij Ajax in dienst als algemeen directeur. Daarvoor bekleedde hij ondermeer directieposities bij Rank Xerox, Orange en Vodafone Libertel en was hij actief als investeerder bij diverse bedrijven. Van den Boog voetbalde in zijn jeugd bij Ajax, waar hij de hele opleiding doorliep. Hij was een paar jaar contractspeler totdat een zware enkelblessure hem noodzaakte te stoppen met voetballen.

Namens de RvC voegt voorzitter Uri Coronel het volgende toe: ,,Het is buitengewoon betreurenswaardig dat het zover is gekomen, maar wij respecteren zijn beslissing. Van den Boog heeft veel goede dingen voor Ajax gedaan en ik vind het pijnlijk te moeten constateren dat de gebeurtenissen zon enorme impact hebben, ook op hem persoonlijk. Onder Van den Boog is Ajax een goede weg ingeslagen. We zijn uit de financiële dip gekomen en veel goede veranderingen in de organisatie zijn aan hem toe te schrijven, zoals de duidelijke organisatiestructuur en de ontwikkelingen bij de jeugdopleiding. Hij heeft daarnaast namens Ajax goede resultaten bereikt in onderhandelingen met clubs en spelers.
joey
 joey - zondag 17 april 2011 - 19:20   quote  deeplink  
limk?
Stanley
 Stanley - zondag 17 april 2011 - 19:22   quote  deeplink  
Bron?
steve'o
 steve'o - zondag 17 april 2011 - 19:22   quote  deeplink  
AJAX.nl
steve'o
 steve'o - zondag 17 april 2011 - 19:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 april 2011 - 19:22 schreef steve'o het volgende:
AJAX.nl
gewoon de officiële site dus........
Johnnyafca
 Johnnyafca - zondag 17 april 2011 - 19:22   quote  deeplink  
Ja het is officieel mensen!
Wie heeft er een opvolger voor ogen?
steve'o
 steve'o - zondag 17 april 2011 - 19:23   quote  deeplink  
Molenaar???
Stanley
 Stanley - zondag 17 april 2011 - 19:24   quote  deeplink  
Mensen allemaal de vlaggen uit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
remco k
 remco k - zondag 17 april 2011 - 19:26   quote  deeplink  
http://www.ajax.nl/Nieuws/Nieuwsarchief/Nieuws-artikel/Rik-van-den-Boog-vertrekt-bij-Ajax.htm

Molenaar heeft toch echt al een keer of 100 aangegeven het niet te willen gaan doen..
remco k
 remco k - zondag 17 april 2011 - 19:26   quote  deeplink  
Wat een mooi weekend...
joey
 joey - zondag 17 april 2011 - 19:26   quote  deeplink  
AWSM!
Stanley
 Stanley - zondag 17 april 2011 - 19:28   quote  deeplink  
Hey Remco, jij ook hier ;-)

Wat Molenaar betreft, hoop ik maar dat we straks nog een keer kunnen zeggen:

Niets zo verandelijk als de mens...
Blaatkoe
 Blaatkoe - zondag 17 april 2011 - 19:29   quote  deeplink  
tja hij zal wel zijn bonusje meepikken(hij blijft tot 1 juni)
thomASS
 thomASS - zondag 17 april 2011 - 19:29   quote  deeplink  
Van den Boog blijft formeel tot 1 juni 2011 in dienst. Die zin bevalt mij niet.
remco k
 remco k - zondag 17 april 2011 - 19:36   quote  deeplink  
Hoezo niet, dat is heel normaal in dit soort sitauties..
Blaatkoe
 Blaatkoe - zondag 17 april 2011 - 19:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 april 2011 - 19:36 schreef remco k het volgende:
Hoezo niet, dat is heel normaal in dit soort sitauties..
Hij blijft zitten tot die tijd voor zijn bonus en dat is best triest
supras mijn mokum
 supras mijn mokum - zondag 17 april 2011 - 19:49   quote  deeplink  
Hij gaat naar de kakkerlakken ;-)

All Cockroaches are bastards
Ajax-pwnt
 Ajax-pwnt - zondag 17 april 2011 - 19:55   quote  deeplink  
Wie gaat het overnemen dan?
joduh
 joduh - zondag 17 april 2011 - 19:57   quote  deeplink  
jij?
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 17 april 2011 - 19:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 april 2011 - 19:57 schreef joduh het volgende:
jij?
wij
joduh
 joduh - zondag 17 april 2011 - 19:59   quote  deeplink  
ok
amsterdammer113
 amsterdammer113 - zondag 17 april 2011 - 20:01   quote  deeplink  
ZUIPEN!!!!!!!!!!! FEEST IN HET AJAX-CAFE!!!! IEDEREEN IS UITGENODIGD!!!!!
amsterdammer113
 amsterdammer113 - zondag 17 april 2011 - 20:01   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 april 2011 door amsterdammer113 --
Ajax-pwnt
 Ajax-pwnt - zondag 17 april 2011 - 20:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 april 2011 - 19:57 schreef joduh het volgende:
jij?
Nee, laat marc overmars het maar doen, zou volgens derksen de gedroomde directeur zijn. en hij was laatst aanwezig op ons clubje waar 2 knvb districten tegen elkaar moesten lijkt me eenr rustige kerel.
remco k
 remco k - zondag 17 april 2011 - 20:11   quote  deeplink  
Overmars wil het ook niet doen...
joduh
 joduh - zondag 17 april 2011 - 20:12   quote  deeplink  
nope......
Ajax-pwnt
 Ajax-pwnt - zondag 17 april 2011 - 20:13   quote  deeplink  
Keje molenaar ook niet dus eigenlijk J.C het zelf moeten doen.
Geen idee wie ut zou moeten doen?
ThomasAjacied
 ThomasAjacied - zondag 17 april 2011 - 20:13   quote  deeplink  
JALALALALALALALALALALALA LALALALALA LALALALALALA, OEWHOHOHOOOOO OEWHOHOOOO OEWHOOEOEO OEWHOHOHOHOH, JALALALALLALALALALA LLALALALALALA LALALALALALALALA.

Wat een mooie dag voor ons Ajacieden, nog meer kans op het kampioenschap en de grootste leugenaar in de Ajax-organisatie is vertrokken!
joduh
 joduh - zondag 17 april 2011 - 20:14   quote  deeplink  
hiddink?
Boilesen
 Boilesen - zondag 17 april 2011 - 20:16   quote  deeplink  
Ik zeg Louis! maar dat zal wel een utopie zijn.. Verder geen idee wie hier serieus voor in aanmerking komt, iemand?
remco k
 remco k - zondag 17 april 2011 - 20:16   quote  deeplink  
Ook niet, heeft aangegeven zoiezo zijn contract bij de Turkse Bond uit te willen dienen, maar ook Chelsea zou hem willen hebben..
sebas79
 sebas79 - zondag 17 april 2011 - 20:39   quote  deeplink  
Heerlijk weekend
nummer10
 nummer10 - zondag 17 april 2011 - 20:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 april 2011 - 19:26 schreef remco k het volgende:
Wat een mooi weekend...
inderdaad... (nie helemaal want ik had gegokt op mijn plaatselijke club heracles maar die heeft het erin laten zitten) maar goed.. 1 punt achter nog maar en nog 3 wedstrijden waarvan ik echt nog PSV wel zie verliezen.. groningen ? vitesse ? feyenoord ? (zou feyenoord echt nu weer zo dom zijn ? ) maar goed vdbonus weg.. eindelijk rust in de tent nu ???
cvita
 cvita - zondag 17 april 2011 - 21:02   quote  deeplink  
Dááág PiRIKkio, dááág CoroNUL, dááág RVC !
nummer10
 nummer10 - zondag 17 april 2011 - 21:07   quote  deeplink  
wel na dit seizoen las ik net.. :( dus hij neemt zijn bonus nog mee :@
alibabba
 alibabba - zondag 17 april 2011 - 21:27   quote  deeplink  
Geweldige dag voor AJAX. Winst en vd.Loog gaat vertrekken..
Booya4Afca
 Booya4Afca - maandag 18 april 2011 - 10:30   quote  deeplink  
Ophoeren KUT!
amsterdammer113
 amsterdammer113 - maandag 18 april 2011 - 16:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 april 2011 - 21:07 schreef nummer10 het volgende:
wel na dit seizoen las ik net.. :( dus hij neemt zijn bonus nog mee :@
Laat hem alsjeblieft die klote bonus meenemen als die daar blij van wordt. Als die achterlijke gladiool maar oprot en ik volgend seizoen niet nogmaals tegen die vieze leugenachtige kop hoef aan te kijken.
Blaatkoe
 Blaatkoe - maandag 18 april 2011 - 16:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 april 2011 - 16:21 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Laat hem alsjeblieft die klote bonus meenemen als die daar blij van wordt. Als die achterlijke gladiool maar oprot en ik volgend seizoen niet nogmaals tegen die vieze leugenachtige kop hoef aan te kijken.
nou volgens mij is het nog een best wel forse bonus en dat is best kwalijk. Ik vind het altijd stuitend dat niet-functionerende directieleden wel een bonus krijgen en de gewone werknemers bij niet-funtioneren kunnen oprotten.
amsterdammer113
 amsterdammer113 - maandag 18 april 2011 - 16:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 april 2011 - 16:44 schreef Blaatkoe het volgende:

[..]

nou volgens mij is het nog een best wel forse bonus en dat is best kwalijk. Ik vind het altijd stuitend dat niet-functionerende directieleden wel een bonus krijgen en de gewone werknemers bij niet-funtioneren kunnen oprotten.
Tja dat is helaas inherent aan het bedrijfsleven. De hoge pieten strijken alles op, maar de werknemers zijn het eerst de lul als het slecht gaat. Ik bedoelde met mijn reactie ook meer te zeggen dat ik blij ben dat hij oprot. Natuurlijk liever vandaag dan morgen en zonder bonus, maar dat zit er helaas niet in. Dus laat hem die bonus maar meenemen als hij daar zelf blij van wordt. Wij hoeven komend seizoen gelukkig niet meer tegen die leugenachtige rotkop aan te kijken.
E-J
 E-J - maandag 18 april 2011 - 16:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 april 2011 - 20:16 schreef Boilesen het volgende:
Ik zeg Louis! maar dat zal wel een utopie zijn.. Verder geen idee wie hier serieus voor in aanmerking komt, iemand?
Weet ik niet, denk dat het zomaar eens zou kunnen gebeuren.
Blaatkoe
 Blaatkoe - maandag 18 april 2011 - 16:59   quote  deeplink  
Ik ben trouwens wel reuze benieuwd wie hem op gaat volgen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 18 april 2011 - 19:53   quote  deeplink  
Van de boog Junior
Ajx
 Ajx - maandag 18 april 2011 - 21:01   quote  deeplink  
ik zou zeggen: of molenaar, of van duijvenbode of overmars.
en bij iedereen de vlag uit verplicht!!!
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 19 april 2011 - 11:25   quote  deeplink  
oh ik vind dit zo rot om te horen, zo erg dat Coronel en v/d Boog weggaan... Nu het echt zo is, beginnen de tranen te komen. Ik wist niet dat ze dit echt zouden doen.. en dat ik het zo moeilijk zou vinden. Ze waren zo goed samen. Ze wisten wat ze deden, ze brachten Ajax weer naar de top. Hoe moet het nu verder...
Ik zal ze missen.

Nooit meer op ze schelden, nooit meer die rotkoppen zien, nooit meer ergeren aan de woorden van die 2 en het salaris dat zij samen opstrijkten. Mijn tranen van hierboven waren van geluk, ze hebben Ajax naar de top van frustratie geleid. Ze wisten wat ze deden en probeerden club iconen zwart te maken. Het duo was zo goed in het kapot maken van Ajax! Ze zijn ontmaskert en vanaf nu kan ik weer rustig slapen, want Dennis en Wim krijgen straks een nieuw contract... en we krijgen straks een algemeen directeur die de plannen van Cruijff gaat uitvoeren. Allemaal gefeliciteerd!!!! Ik trakteer vanavond in het Ajax cafe op een rondje
Jeffreykoi
 Jeffreykoi - vrijdag 06 mei 2011 - 08:50   quote  deeplink  
Ik wil het toch een beetje voor vd Boog opnemen. Ik snap al die mensen niet die op hem schelden enz. Vorig jaar toen we met het mooiste en spectaculaire voetbal bijna kampioen werden hoorde je geen slechte geluiden over hem! Ik ben net als iedereen blij dat hij weg gaat aangezien Cruijf en z'n mannen binnen komen. Maar hij heeft ook vele goede dingen gedaan! En zo slecht gaat het de laatste jaren ook niet. Hoop alleen dat Cruijf en ze plannen kunnen zorgen dat dat laatste stapje nog kan worden gezet zodat we europees weer een beetje kunnen meedoen en in de eredivisie vaker kampioen worden maar dit zal erg moeilijk worden aangezien er uit de jeugd al toptalenten worden weggehaald door de grotere clubs en als een speler in het eerste het goed doet hij na een jaar ook weg gekocht wordt (ongeacht de prijs)!

* Vd Boog verlaat Ajax financieel gezond (heeft zelf in de eerste jaren fouten gemaakt en daardoor fors verlies geleden maar inmiddels rechtgetrokken mede door CL, aflopende dure contracten en verkoop Suarez)!
* Er zijn geen belangrijke waardevolle spelers transfervrij de deur uitgelopen
* ook heeft hij (en ze team natuurlijk) mega sponsorcontracten geregeld
* de toekomst die steeds een beter en mooier complex aan het worden is.
* contracten aangepast zodat iedereen op basis van prestaties wordt beloont
* resultaten van laatste jaren helemaal niet zo slecht, vorig jaar hadden we meer punten als de laatste 10 jaar de kampioen volgens mij! Helaas niet genoeg!

Ik vond het geen slechte directeur en hoop dat de volgende directeur net zulke kwaliteiten heeft op zakelijk gebied!
Booya4Afca
 Booya4Afca - vrijdag 06 mei 2011 - 09:15   quote  deeplink  
quote:
Vorig jaar toen we met het mooiste en spectaculaire voetbal bijna kampioen werden hoorde je geen slechte geluiden over hem!
Pardon?

Vorig jaar speelden we helemaal niet mooi of spectaculair voetbal. Achterin de pot dichthouden en de bal maar richting de spitsen pompen.

Jol had het geluk dat we een fenomeen genaamd Suarez voorin hadden lopen, die werkelijk uit alle hoeken de ballen de kruising in schoot.
Jeffreykoi
 Jeffreykoi - vrijdag 06 mei 2011 - 09:21   quote  deeplink  
Ik snap wat je bedoelt met de bal naar voren jagen, maar jij wil dus zeggen dat we enkel zo'n soort countervoetbal speelden vorig jaar? We speelden vorig jaar gewoon aanvallend en maakte de meeste goals, weinig tegentreffers, meeste assists, meeste ballen op paal en lat en veel van onze spelers kwamen in diverse lijsten voor zoals topscoorder, beste spelers, grootste talent, enz.

We speelden met 5 aanvallend ingestelde mensen! Urby, Pantelic, Suarez, de Jong en de Zeeuw! Vind dat je het spel wel een beetje te kort doet! We wonnen wedstrijden op dat moment veel makkelijker en dominanter als nu!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 06 mei 2011 door Jeffreykoi --
Ride
 Ride - vrijdag 06 mei 2011 - 10:04   quote  deeplink  
Hij gooide al zijn glazen in met zijn anti-cruijff houding.

.
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 06 mei 2011 - 10:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 mei 2011 - 10:04 schreef Ride het volgende:
Hij gooide al zijn glazen in met zijn anti-cruijff houding.

.
Die punt er helemaal onder doet 'et 'em.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5179
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Rick van den Boog vertrekt bij Ajax!!!

0.0077028