|
|
ktotheb
|
|
|
Demy de Zeeuw was vorig seizoen echt een sterkhouder in het elftal van Ajax. We weten allemaal dat hij een hoop fysieke problemen heeft gehad, maar ik heb wel veel vertrouwen in hem en hoop dat hij zijn vorm weer gaat vinden. Anita vind ik een van de sterkere spelers bij Ajax nu het wat minder loopt. Hij heeft een ontzetten groot vermogen om situaties in te schatten. Hij ziet vaak van te voren al wat er gaat gebeuren en anticipeert daar uitermate goed op over het algemeen. Verder is hij altijd erg fel. Eriksen is voor mij zonder twijfel de 10 voor de komende jaren.
Ik sla dan dus Enoh en Siem over, wat denken jullie? Mijn variant heeft natuurlijk weinig fysieke kracht en ook lengte, dat is een nadeel. Maar ik denk dat dit, ook gezien de visie van hoe de Boer wil foeballuh, het beste middenveld is wat we nu op kunnen stellen.
Wat denken jullie??
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 april 2011 door ktotheb -- |
|
|
|
|
Twan
|
|
|
Tsja goeie vraag eigenlijk..wat onze beste middenveld nou is. Ik ben van mening dat we een beul nodig hebben á la Davids maar dan 1 met lengte. Enige met lengte is de Jong en de rest is rond de 1.70m...das dus niet erg groot. Als ik sommige wedstrijden ook zie dan worden er teveel duels op het middenveld verloren en wanneer dat gebeurt kun je een wedstrijd niet controleren maar dan loop je steeds achter de feiten aan. Enoh vind ik geen optie om mee te starten. Hij verovert wel veel ballen maar dat is ook het enige. Ballen die hij verovert levert ie ook weer in en het is gewoon geen type dat mee kan voetballen. Het is te hopen dat hij zich daarin sterk gaat ontwikkelen. We zullen zien welke spelers er komen deze zomer... |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op donderdag 21 april 2011 - 13:51 schreef Twan het volgende:Tsja goeie vraag eigenlijk..wat onze beste middenveld nou is. Ik ben van mening dat we een beul nodig hebben á la Davids maar dan 1 met lengte. Enige met lengte is de Jong en de rest is rond de 1.70m...das dus niet erg groot. Als ik sommige wedstrijden ook zie dan worden er teveel duels op het middenveld verloren en wanneer dat gebeurt kun je een wedstrijd niet controleren maar dan loop je steeds achter de feiten aan. Enoh vind ik geen optie om mee te starten. Hij verovert wel veel ballen maar dat is ook het enige. Ballen die hij verovert levert ie ook weer in en het is gewoon geen type dat mee kan voetballen. Het is te hopen dat hij zich daarin sterk gaat ontwikkelen. We zullen zien welke spelers er komen deze zomer... Ben met je eens dat we een beul nodig hebben, maar die hebben we niet. Daarom is ook de vraag wat ons beste middenveld op dit moment is. Dus zonder speculatie over eventuele transfers of wie we graag zouden willen. |
|
|
|
|
Ajax_fan
|
|
|
Anita Eriksen en iedereen behalve Siem de Jong. Die is alleen goed op de nr 10 positie met een type Pantelic voor zich. Ik denk dat de Zeeuw gewoon weer zn plekje in moet nemen. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Enoh-De Zeeuw-Eriksen. Enoh als echte stofzuiger. Bal afpakken en inleveren. Aanval. Mounir vanaf links. Siem inde spits en Mickey vanaf links. De achterhoede hoeven we het volgens mij niet over te hebben.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 april 2011 door Brandje -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op donderdag 21 april 2011 - 13:32 schreef ktotheb het volgende:Demy de Zeeuw was vorig seizoen echt een sterkhouder in het elftal van Ajax. We weten allemaal dat hij een hoop fysieke problemen heeft gehad, maar ik heb wel veel vertrouwen in hem en hoop dat hij zijn vorm weer gaat vinden. Anita vind ik een van de sterkere spelers bij Ajax nu het wat minder loopt. Hij heeft een ontzetten groot vermogen om situaties in te schatten. Hij ziet vaak van te voren al wat er gaat gebeuren en anticipeert daar uitermate goed op over het algemeen. Verder is hij altijd erg fel. Eriksen is voor mij zonder twijfel de 10 voor de komende jaren. Ik sla dan dus Enoh en Siem over, wat denken jullie? Mijn variant heeft natuurlijk weinig fysieke kracht en ook lengte, dat is een nadeel. Maar ik denk dat dit, ook gezien de visie van hoe de Boer wil foeballuh, het beste middenveld is wat we nu op kunnen stellen. ============================================================================ Helemaal mee eens alleen kan je niet het hele seizoen met dit middenveld spelen ik zie als aanvulling toch graag pranjic komen en over lodeiro kan ik nog geen oordeel geven te weinig zien voetballen al hoewel ik wel gecharmeerd ben van hun mentaliteit. Wat denken jullie?? |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ja enoh kan je gebruiken bij wedstrijden zoals Utrecht uit en Ado uit dan moet er ook wel eens gebeukt worden en met 3 middenvelders kom je niet het seizoen door en over de Jong is mijn inziens totaal ongeschikt als middenvelder te weinig snelheid en handelingssnelheid komt hij tekort in iedergeval voor Ajax op nummer 10 zou evt.kunnen spelen maar na Eriksen die is de nummer 1. |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
Vertonghen voor de verdediging als verd. middenvelder, de Jong daar omheen als ''halve mid-mid'' Eriksen daarvoor als ''10''.
Vertonghen die dirigeert, Siem die ruimte maakt en zoals Bergkamp zei: als 2e tien gaat spelen in balbezit. En Eriksen als 10 waar hij het beste tot zijn recht komt. |
|
|
|
|
Glenner
|
|
|
enoh is een goede stofzuiger op het middenveld maar allemaal leuk en aardig ,het vervolg is 9 van 10 x een ziekenhuisbal. CONCLUSIE VERKOPEN |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
quote:Op donderdag 21 april 2011 - 14:51 schreef Glenner het volgende:enoh is een goede stofzuiger op het middenveld maar allemaal leuk en aardig ,het vervolg is 9 van 10 x een ziekenhuisbal. CONCLUSIE VERKOPEN EENS !!!!!!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op donderdag 21 april 2011 - 14:51 schreef Glenner het volgende:enoh is een goede stofzuiger op het middenveld maar allemaal leuk en aardig ,het vervolg is 9 van 10 x een ziekenhuisbal. CONCLUSIE VERKOPEN beetje tegenstrijdig of niet beste man. Eerste zeg je dat het een goede stofzuiger is en vervolgens moet Ajax hem verkopen. Enoh kan heel belangrijk zijn. Zeker met het pressing wat Ajax weer probeert te spelen. Gisteren heb ik op erdivisie live de classic match gekeken tussen Ajax en PSV. Enoh speelde Affelay totaal uit de wedstrijd en dat deed hij vorig seizoen ook. De Boer moet gewoon tegen hem zeggen. Afpakken en inleveren en geen gekke dingen doen. |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op donderdag 21 april 2011 - 14:58 schreef Brandje het volgende:[..] beetje tegenstrijdig of niet beste man. Eerste zeg je dat het een goede stofzuiger is en vervolgens moet Ajax hem verkopen. Enoh kan heel belangrijk zijn. Zeker met het pressing wat Ajax weer probeert te spelen. Gisteren heb ik op erdivisie live de classic match gekeken tussen Ajax en PSV. Enoh speelde Affelay totaal uit de wedstrijd en dat deed hij vorig seizoen ook. De Boer moet gewoon tegen hem zeggen. Afpakken en inleveren en geen gekke dingen doen. Ik ben het hier wel mee eens op zich. Het middenveld wat ik hierboven aangaf met de zeeuw en anita is vooral als je kan voetballen. Als je tegen een sterke tegenstander speelt met een gevaarlijke "10" kan Enoh wel heel handig zijn om 1 man volledig uit te schakelen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik denk dat Ajax helemaal geen beul nodig heeft, als Ajax die namelijk wel nodig heeft, dan zou het meegaan in het vechtvoetbal dat sommige ploegen tegen ons spelen, Ajax moet het juist hebben van slimheid in duels en niet van domme kracht, zodra Ajax meegaat in de domme kracht duels, dan zullen we dit altijd verliezen. Ajax moet juist in dit soort wedstrijden blijven voetballen en de slimme oplossingen zoeken, ook als je onder druk wordt gezet in balbezit. Bij de slag op het middenveld gaat het er namelijk nooit om wie het grootst en het hardst is, maa voornamelijk welke ploeg het vroegst durft te storen.
Eriksen is voor mij onbetwist de nummer 1 op het middenveld, de Zeeuw Lodeiro en Anita moeten het verder maar uitzoeken. Enoh is goed te gebruiken om een bepaalde speler uit te schakelen, maar dit enkel en alleen als Ajax zich eens moet instellen op een tegenstander, en in de ED is dat maar tegen twee ploegen, namelijk Toivonen bij PSV en Janssen bij Twente.. |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
ik zou op dit moment zeggen: De Zeeuw en Eriksen, en daarachter Anita, en tegen Twente 2x Enoh, puur als balafpakker. ben overigens wel van mening dat Enoh nog steeds een hele grote vopetballer kan worden, op voorwaarde dat hij na het ballenafpakken de ballen maximaal 2x speelt en ook simpel en naar dezelfde kleur als hijzelf(misschien is zo'n elektronische halsband daarvoor goed??) |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Enoh heeft ook in het begin prima wedstrijden gespeeld dat is bal afpakken of man uitschakelen en bal inleveren. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op donderdag 21 april 2011 - 17:05 schreef nora het volgende:Enoh heeft ook in het begin prima wedstrijden gespeeld dat is bal afpakken of man uitschakelen en bal inleveren. Juist. Zo moet hij ook spelen. Je moet hem niet te balngrijk maken en dingen gaan eisen wat hij niet kan |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 21 april 2011 - 15:51 schreef remco k het volgende:Ik denk dat Ajax helemaal geen beul nodig heeft, als Ajax die namelijk wel nodig heeft, dan zou het meegaan in het vechtvoetbal dat sommige ploegen tegen ons spelen, Ajax moet het juist hebben van slimheid in duels en niet van domme kracht, zodra Ajax meegaat in de domme kracht duels, dan zullen we dit altijd verliezen. Ajax moet juist in dit soort wedstrijden blijven voetballen en de slimme oplossingen zoeken, ook als je onder druk wordt gezet in balbezit. Bij de slag op het middenveld gaat het er namelijk nooit om wie het grootst en het hardst is, maa voornamelijk welke ploeg het vroegst durft te storen. Eriksen is voor mij onbetwist de nummer 1 op het middenveld, de Zeeuw Lodeiro en Anita moeten het verder maar uitzoeken. Enoh is goed te gebruiken om een bepaalde speler uit te schakelen, maar dit enkel en alleen als Ajax zich eens moet instellen op een tegenstander, en in de ED is dat maar tegen twee ploegen, namelijk Toivonen bij PSV en Janssen bij Twente.. Denk wel dat er een in iedere linie een sterke speler nodig is. Iemand die het het team bij de hand kan pakken als er even niet mooi gevoetbald kan worden.We hebben dit seizoen teveel punten laten liggen wanneer het aankwam op fysieke strijd. Wie kan dat op dit moment?(op jan na dan) Deze discussie blijft altijd maar daar is een forum voor hé. |
|
|
|
|
Glenner
|
|
|
hoezo tegenstrijdig ? Hij is een goede stuifzuiger aar als je dan er geen goed gevolg aan geeft dan ben je niet goed genoeg. En De Boer heeft dat denk ik al vaak genoeg gezegt tegen Enoh hij heeft zelfs al een poos extra balvaardigheids training ,sorry hoor maar hij is gewoon te licht bevonden |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
en we zijn nog niet discussiemoe hummel.....;-(maar je heb gelijk man....niemand durft het vooortouw te nemen.....ja jantje!!!!maar die staat daar niet op de plek dat dat nut heeft man......over een tijdje komt eriksen wel...... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Ajax-pwnt
|
|
|
De Zeeuw(als de zeeuw nietblijft presteren dan Rodney sneijder eens proberen denk ik) Anita Eriksen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Rodney Snijder speelt vanaf links op het midden, en de Zeeuw normaal gesproken vanaf rechts... |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 21 april 2011 - 17:39 schreef joduh het volgende:en we zijn nog niet discussiemoe hummel.....;-(maar je heb gelijk man....niemand durft het vooortouw te nemen.....ja jantje!!!!maar die staat daar niet op de plek dat dat nut heeft man......over een tijdje komt eriksen wel...... Inderdaad hij staat op de verkeerde plek maar heeft ondanks dat al aardig wat belangrijke doelpunten gemaakt. Ook juist door zijn inzet en fysiek vind ik hem ook aardig vooruit gegaan. Erikssen komt er natuurlijk wel maar er moet toch wel iemand zijn die hem uit de wind kan houden. Iemand die alles afpakt en bij hem inlevert soort Tioté, van Bommel, Nigel de Jong zeg maar. Enoh is net niet slim/goed genoeg maar wel zo een type. |
|
|
|