|
|
|
remco k
|
|
|
Wiel Coerver (86) overledenVrijdag 22 April 2011 11:36 |
Wiel Coerver, een van Nederlands grootste exportproducten op het gebied van voetballen, is in de ochtend van vrijdag 22 april 2011 op 86-jarige leeftijd overleden. Coerver verdiende naam en faam in de voetballerij door zijn specifieke oefenstof, de Coerver Methode.
Als coach won hij in 1974 de UEFA Cup en de landstitel met Feyenoord. Als speler deed hij dit in 1956 met Rapid JC, de voorloper van Roda JC. Na zijn carrière als trainer en speler reisde hij de hele wereld rond om zijn speciale trainingsmethode aan de man te brengen. Tot op de dag van vandaag wordt deze specifieke training, die de focus legt op techniek en balbeheersing, nog altijd door heel veel clubs over de wereld gebruikt.
Auteur:Len Wolters
Een aantal citaten van Wiki, maar wel sprekend de heer Coerver......
"Er heerst een schoolmeestersklimaat in Zeist. Kees, jij bent de laatste die er wat aan kan doen." (Kees = Kees Rijvers, bondscoach van het Nederlands elftal, tijdens zijn beginperiode in 1981 en 1982)
"ik kijk Cor Brom aan, ik kijk Spitz Kohn aan en zeg: "zijn jullie het nou werkelijk eens met al die onzin, of moet ik weer mijn mond opendoen? In Engeland, Spanje, Italië, heeft niemand een diploma nodig. Iedereen die een vent is, kan daar zo voor een groep staan."" (tijdens een vergadering in Zeist, bij de KNVB)
"Nou, toen ik slaagde voor mijn trainersdiploma, had ik een 9 voor psychologie, maar ik heb mijn hele leven met alles en iedereen ruzie gehad."
"Een vakman als Happel is gegarandeerd in één week uitgepraat over voetbal. En zij praten zes jaar."
"De bossen in Zeist kunnen onder de rapporten bedekt worden, maar niemand durft te zeggen waar het nu werkelijk om gaat: de jeugd moet weer techniek bijgebracht worden."
"Het publiek heeft graag 25 gulden over voor een speler als Vanenburg."
"Ik heb vooral Heynckes als trainer hoog zitten, maar in dat boek van hem heb ik niet één oefening gezien waar een voetballer een betere techniek door krijgt."
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 april 2011 door remco k -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Helaas bij mijn weten nooit iets voor Ajax gedaan, maar wel iemand die het NL voetbal kleur heeft gegeven....... RIP |
|
|
|
|
Blokkie1974
|
|
|
geen ajacied idd, wel een icoon en altijd erg symphatiek !
RIP Wiel.
Leer ze daarboven maar schaartjes maken, uitkappen en pingelen ;-) |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Bij ons op de vereniging werden in mijn tijd als Jeugdspeler altijd op woensdag de beelden erbij gehaald van zijn kunsten en ik moet zeggen dat ik daar ontzettend veel van leerde. We waren in die tijd erg leergierig, nu wat minder:), en we staken er met zijn allen erg veel van op. Mijn generatie werd hierdoor een goeie en maakten successen mee. De leersessies van Wiel worden nu veel te weinig toegepast want het voegt echt iets toe aan het voetbal.
WIEL COERVER//////R.I.P.////////HELD
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 april 2011 door alibabba -- |
|
|
|
|
Blokkie1974
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 april 2011 - 17:51 schreef alibabba het volgende:Bij ons op de vereniging werden in mijn tijd als Jeugdspeler altijd op woensdag de beelden erbij gehaald van zijn kunsten en ik moet zeggen dat ik daar ontzettend veel van leerde. We waren in die tijd erg leergierig, nu wat minder:), en we staken er met zijn allen erg veel van op. Mijn generatie werd hierdoor een goeie en maakten successen mee. De leersessies van Wiel worden nu veel te weinig toegepast want het voegt echt iets toe aan het voetbal. WIEL COERVER//////R.I.P.////////HELD Ik ben 36 en ook groot gebracht met de "Wiel" trucjes..... alleen was mijn balbehandeling nog slechter als die van de triangelist van de Jostiband ;-) |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 april 2011 - 17:56 schreef Blokkie1974 het volgende:[..] Ik ben 36 en ook groot gebracht met de "Wiel" trucjes..... alleen was mijn balbehandeling nog slechter als die van de triangelist van de Jostiband ;-) Hahahaha:). Ik ben 35 nu dus wellicht dat het in die tijd veel meer werd toegepast dan nu.. |
|
|
|
|
Blokkie1974
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 april 2011 - 17:59 schreef alibabba het volgende:[..] Hahahaha:). Ik ben 35 nu dus wellicht dat het in die tijd veel meer werd toegepast dan nu.. Ja idd..... kan me herinneren dat wij tot oneindig toe hoog moesten houdem, scharen maken en 3 tegen 2 positiespel spelen. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Ik hield m in die tijd altijd hoog....:) |
|
|
|