|
|
Loetje
|
|
|
jongens ik heb een vraag hierover!!
want kan zon vooronderzoek tot gevolgen hebben??
toch niet dat een wedstrijd overnieuw gespeeld moet worden toch?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 24 april 2011 door Loetje -- |
|
|
|
|
ThomasAjacied
|
|
|
Ah nee joh, het staat niet in de regels dat het niet mag, hooguit geldboete maar verwacht dat er geen vooronderzoek komt! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
ja ik vind ook dat het allemaal grote wordt gemaakt! als je toch al ziet dat feyenoord voor staan motiveert het je toch sowiezo wel? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ajax schijnt zelfs geinformeerd te hebben bij de KNVB, of het wel of niet mocht.... |
|
|
|
|
Heico
|
|
|
Het was volgens mij ook puur ter motivatie. Het heeft geholpen, het wordt nu alleen tijd dat ze bij Ajax in gaan zien dat ze het zelf in hun handen hebben en volgende week er vol op gaan, want ik heb zo'n vermoeden dat Willem II nog wel eens iets geks zou kunnen gaan doen... Groningen gaat waarschijnlijk ook wel een paar puntjes van Pisvee snoepen.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Nee, dat lijkt me niet. Het vertonen van dat soort beelden heeft geen enkele invloed op de uitslag gehad. Eerst moet ook maar eens duidelijk worden gemaakt door de KNVB welke beelden je wèl mag laten zien en welke beelden niet. Ik vond het overigens wel sfeer-verhogend :-) Mochten de KNVB-bobo's Ajax toch een hak zetten, zullen ze wel met een boete op de proppen komen. Volgens mij staat in de reglementen, dat het verboden is om dubieuze momenten op video te laten zien. Maar wat zijn dubieuze momenten?? |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 24 april 2011 - 22:53 schreef remco k het volgende:Ajax schijnt zelfs geinformeerd te hebben bij de KNVB, of het wel of niet mocht.... Klopt, Remco. Datzelfde heb ik ook gelezen. Misschien een (kleine) boete? Hoewel, ik zou niet weten waarom. |
|
|
|
|
Ajax-pwnt
|
|
|
quote:Op zondag 24 april 2011 - 22:50 schreef Luis_suarez_19 het volgende:ja ik vind ook dat het allemaal grote wordt gemaakt! als je toch al ziet dat feyenoord voor staan motiveert het je toch sowiezo wel? nee, alleen als ze tegen psv of twente moeten met deze stand. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
oke dus niet dat we dadelijk nog een keer over moeten!!
ik hoop dat we hen nu voor het eerst in 7 jaar de boel in eigen handen hebben dat we dadelijk niet weer vrolijk erin geluist worden in heerenveen want je moet ze niet laten voetballen met die voorhoede! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 24 april 2011 - 22:55 schreef Pietje het volgende:[..] Klopt, Remco. Datzelfde heb ik ook gelezen. Misschien een (kleine) boete? Hoewel, ik zou niet weten waarom. Inderdaad, ook dat zou nergens op slaan, ik zie er het kwaad ook echt niet in.. Onderzoek kan ook zijn op aanvraag van PSV of Excelcior.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 24 april 2011 - 22:57 schreef remco k het volgende:[..] Inderdaad, ook dat zou nergens op slaan, ik zie er het kwaad ook echt niet in.. Onderzoek kan ook zijn op aanvraag van PSV of Excelcior.. Er staat wel iets in de reglementen van de KNVB over "dubieuze momenten" of "dubieuze beelden". Maar wat betekent dat dan precies? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
dat wil zeggen pietje momenten zie zo erg cruciaal en apart zijn dat ze invloed hebben op bepaalde dingen |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 24 april 2011 - 23:01 schreef Luis_suarez_19 het volgende:dat wil zeggen pietje momenten zie zo erg cruciaal en apart zijn dat ze invloed hebben op bepaalde dingen Toch heb ik even gegoogled, Luis en vond het volgende:
Excelsior reageerde woedend op het vertonen van beslissende beelden van het duel Feyenoord - PSV tijdens Ajax - Excelsior, omdat daardoor de Ajax fans nog meer achter het team gingen staan en dat de wedstrijd zou beïnvloeden. In een reactie liet Ajax tegen Eredivisie Live weten dat Ajax van te voren de reglementen uitgebreid heeft bestudeerd en dit volgens de regels is toegestaan. Wel zegt Ajax gestopt te zijn met de beelden na de 2-1 van Feyenoord, mede vanwege klachten van Excelsior-zijde tijdens de wedstrijd. In een reactie liet de KNVB tegen Eredivisie Live weten dat het verboden is om discutabele momenten van de wedstrijd op video-beelden te vertonen. Over beelden van andere wedstrijden staat niets in de regels.
Bron: http://www.ajax.netwerk.to
Juist omdat er met name gerept wordt over het feit dat beelden van andere wedstrijden geen vermelding hebben in de reglementen, denk ik dat het met een sisser zal aflopen. Zelfs een boete zou dan juridisch aanvechtbaar zijn. |
|
|
|
|
Benno
|
|
|
Sowieso denk ik dat die beelden niet zozeer in het voordeel waren als je vertonghen hoort zeggen dat ze tijdens het spel met een schuin oog naar het scherm keken. Andermaal het bewijs dat alles dat geen ajax is op alle mogelijke manieren tegen probeert te werken. En het is zo subjectief allemaal! Bv t janssen die zegt dat ajax kampioen van het geluk is; hoe vaak wonnen twente en psv tegen de verhoudingen in hun wedstrijden in blessure tijd! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 24 april 2011 - 23:19 schreef Benno het volgende:Sowieso denk ik dat die beelden niet zozeer in het voordeel waren als je vertonghen hoort zeggen dat ze tijdens het spel met een schuin oog naar het scherm keken. Andermaal het bewijs dat alles dat geen ajax is op alle mogelijke manieren tegen probeert te werken. En het is zo subjectief allemaal! Bv t janssen die zegt dat ajax kampioen van het geluk is; hoe vaak wonnen twente en psv tegen de verhoudingen in hun wedstrijden in blessure tijd! Ik ben het helemaal met je eens, Benno! |
|
|
|
|
Benno
|
|
|
Dat betekent veel voor mij pietje, want jij bent altijd een redelijk en respectvol forumlid!!;) |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 24 april 2011 - 23:37 schreef Benno het volgende:Dat betekent veel voor mij pietje, want jij bent altijd een redelijk en respectvol forumlid!!;) :-) |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
zou mij niks doen hoor benno.......pietje lult 9 van de 10 x gewoon maar wat.....hahahahah |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 24 april 2011 - 23:42 schreef joduh het volgende:zou mij niks doen hoor benno.......pietje lult 9 van de 10 x gewoon maar wat.....hahahahah Ahhhh je kent me?? ;-) Whahahahaha Maar Benno had wel even gelijk met zijn post en dat liet ik hem even weten! |
|
|
|
|
Benno
|
|
|
Haha gelukkig zorgen jouw posts altijd voor wat tegenwicht;-p |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op zondag 24 april 2011 - 23:45 schreef Pietje het volgende:[..] Ahhhh je kent me?? ;-) Whahahahaha Maar Benno had wel even gelijk met zijn post en dat liet ik hem even weten! hahahah kan je wel hebben van me toch?;-)je weet wie het zegt man..... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Er wordt trouwens geen onderzoek gedaan, het voorval wordt enkel voorgelegd bij de aanklager, maar dat wordt gedaan mat alles wat "raar" overkomt tijdens de wedstijden in het weekend.. |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
Wat een gelul. Bij iedere wedstrijd zijn er wel supporters die radio luisteren van andere wedstrijden. Dan komt het vanzelf wel door hoor in een stadion. En volgens mij worden de ruststanden ook gewoon doorgegeven in ieder stadion. Zal me verbazen als hier een straf uit voortvloeit. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Van jou kan ik alles hebben, man! Doorgaan zo! :-) |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 24 april 2011 - 23:51 schreef Oceanu het volgende:Wat een gelul. Bij iedere wedstrijd zijn er wel supporters die radio luisteren van andere wedstrijden. Dan komt het vanzelf wel door hoor in een stadion. En volgens mij worden de ruststanden ook gewoon doorgegeven in ieder stadion. Zal me verbazen als hier een straf uit voortvloeit. Ik verwacht het ook niet. |
|
|
|
|
sportdwaas
|
|
|
Dit item (http://forum.headliner.nl/topic-21210/) door Boudewijn mijns inziens ten onrechte gesloten, gaf de mogelijkheden al aan. Het feit dat Ajax na de 2-1 geen beelden meer vertoonde van Feyenoord PSV (wel rode kaart voor Engelaar en niet de gelijkmaker van PSV) geeft aan dat ze waarschijnlijk toch minimaal het gevoel hadden dat het onsportief was om dit te (blijven) doen. En dat is ook het juiste woord: onsportief
Bij onbetamelijke spreekkoren of wangedrag van supporters zijn er strenge sancties op te leggen. Dit was duidelijk niet zo sportief van de Ajax-organisatie met name niet ten opzichte van Excelsior dat op papier nog steeds de playoffs promotie/degradatie kan ontlopen. Kijk bij een gelijkspel of winst had Excelsior goede zaken kunnen doen in de strijd tegen het voorkomen hiervan.
Een protest en onderzoek is zeker gerechtvaardigd gezien de 1-1 van dat moment. Gezien het feit dat er geen regelgeving is zullen ze wel zeggen het is niet sportief dit te doen en de KNVB moet met regels hieromtrent komen voor de toekomst.
Interessant is ook de vraag of Ajax auteursrechtelijk inbreuk heeft gemaakt op uitzendrechten (samenvattingen) van de NOS aangezien het hier niet beelden betrof van Ajax zelf maar van Feyenoord en PSV.
Het was ten opzichte van Excelsior ronduit onsportief en het is dus aan de voetbalgoden Ajax te bestraffen of Excelsior te belonen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 25 april 2011 door sportdwaas -- |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
hey sportdwaas weet je wat onsportief is, om de ranglijst met je poffertjesporum aan te voeren terwijl je 3 van de laatste 4 wedstrijden met onterecht verkregen strafschop en ander soort onterecht goedgekeurde doelpunten hebt mogen winnen als gevolg van die incompetente blinde sukkels uit Zeist. Dus lul niet met je onsportief!!!!!!!! |
|
|
|
|
biba1970
|
|
|
psv had gewoon moeten winnen in rotterdam en nou ook weer gezeur over die buitenspel goal ik denk terug aan de wedstrijd in rotterdam toen anita al in de 1ste helft werd wqeggestuurd met rood ONTERECHT DUS DAT STAAT DAN MOOI GELIJK EN DIE BEELDEN KOM OP MAN JE KUNT IN HET HELE STADION DE UITSLAGEN VOLGEN DUS WAAR HEBBEN WE HET OVER maar ze hadden de beelden beter niet kunnen laten kijken maar de ophef hier over slaat nergens op |
|
|
|
|
sportdwaas
|
|
|
quote:Op maandag 25 april 2011 - 10:18 schreef Stanley het volgende:hey sportdwaas weet je wat onsportief is, om de ranglijst met je poffertjesporum aan te voeren terwijl je 3 van de laatste 4 wedstrijden met onterecht verkregen strafschop en ander soort onterecht goedgekeurde doelpunten hebt mogen winnen als gevolg van die incompetente blinde sukkels uit Zeist. Dus lul niet met je onsportief!!!!!!!! ik begrijp dit niet helemaal. Soms zit het met de scheidsrechters mee of tegen. Ajax had bij de 2-1 niet te klagen dacht ik.
Maar daar gaat het hier niet om. De vraag is of er sancties moeten volgen op het vertonen van willekeurig geselecteerde videobeelden van andere wedstrijden. Excelsior de tegenstander van Ajax en ook verwikkelt in een race tegen deelname aan playoffs promotie degradatie voelde zich door deze vertoning benadeeld.
Het feit dat Ajax niet is doorgegaan met die vertoningen bewijst dat ze het zelf waarschijnlijk ook niet ok vonden. Ze zagen de bui al hangen.
Overspelen lijkt me een zware sanctie maar vanuit het oogpunt van Excelsior kan ik me er wel iets bij voorstellen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 25 april 2011 door sportdwaas -- |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
Ik vond het wel tof eigenlijk, die beelden in de Arena. Dat de tegenstander dat dan aangrijpt als excuus vind ik een zwaktebod van hun kant. De uitslagen laten zien mag en dat gebeurd ook, dus het juichmoment is er dan toch al. Zoveel verschil maken die beelden dus echt niet. Ik verwacht ook echt hooguit een kleine geldboete. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 25 april 2011 - 14:19 schreef sportdwaas het volgende:[..] ik begrijp dit niet helemaal. Soms zit het met de scheidsrechters mee of tegen. Ajax had bij de 2-1 niet te klagen dacht ik. Maar daar gaat het hier niet om. De vraag is of er sancties moeten volgen op het vertonen van willekeurig geselecteerde videobeelden van andere wedstrijden. Excelsior de tegenstander van Ajax en ook verwikkelt in een race tegen deelname aan playoffs promotie degradatie voelde zich door deze vertoning benadeeld. Het feit dat Ajax niet is doorgegaan met die vertoningen bewijst dat ze het zelf waarschijnlijk ook niet ok vonden. Ze zagen de bui al hangen. Overspelen lijkt me een zware sanctie maar vanuit het oogpunt van Excelsior kan ik me er wel iets bij voorstellen. Ook daar gaat het niet om, er zijn geen regels omtrent dit verhaal, en Ajax heeft voorafgaand aan de wedstrijd geinformeerd bij de KNVb die geen bezwaar tegen de beelden heeft gemaakt vooraf. Achteraf kan je dan niet alsnog sancties opleggen. Overigens zie ik het verschil tussen de tussenstanden laten zien, of de beelden laten zien niet helemaal.. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Vorig jaar waren bijna alle clubs aan het juichen toen Twente scoorde in de laatste wedstrijd en zong iedereen 'helemaal niets in A'dam' Dat was van hetzelfde soort onsportiviteit. Moet het vorige seizoen dan ook met terugwerkende kracht bestraft worden? Gelul eerste klas dit topic. Wij moeten verdomme na 7 jaar weer kampioen worden. Dat niemand het ons gunt vind ik heerlijk. Laat ze allemaal in hun sop gaar koken. Vorig seizoen en dit seizoen hebben ze genoeg anti-Ajax gevoel kunnen uiten.
De tering met ze, allemaal |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 25 april 2011 - 14:19 schreef sportdwaas het volgende:[..] ik begrijp dit niet helemaal. Soms zit het met de scheidsrechters mee of tegen. Ajax had bij de 2-1 niet te klagen dacht ik. Maar daar gaat het hier niet om. De vraag is of er sancties moeten volgen op het vertonen van willekeurig geselecteerde videobeelden van andere wedstrijden. Excelsior de tegenstander van Ajax en ook verwikkelt in een race tegen deelname aan playoffs promotie degradatie voelde zich door deze vertoning benadeeld. Het feit dat Ajax niet is doorgegaan met die vertoningen bewijst dat ze het zelf waarschijnlijk ook niet ok vonden. Ze zagen de bui al hangen. Overspelen lijkt me een zware sanctie maar vanuit het oogpunt van Excelsior kan ik me er wel iets bij voorstellen. In een reactie liet de KNVB tegen Eredivisie Live weten dat het verboden is om discutabele momenten van de wedstrijd op video-beelden te vertonen. Over beelden van andere wedstrijden staat niets in de regels. Die laatste regel zegt alles dus een zware sanctie zal het nooit worden Sportdwaas. |
|
|
|
|
Godenzoon
|
|
|
Twente wint gewoon beide wedstrijden..DAS LOGISCH!!! |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Jij moet je mond houden.. DA'S OOK HEEL LOGISCH.. |
|
|
|
|
supermario13
|
|
|
20 punten in mindering en deze aan Feyenoord geven als dank :-) |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Wel lachen al die Calimero's
Hahahahahahaha |
|
|
|
|
biba1970
|
|
|
het valt me op dat er overal een beetje negatief over ajax wordt gesproken ik lach me dood als we kampioen worden kunnen ze nog meer zeuren over het geluk wat ajax heeft |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
jesus man.. was in het stadion en er werd al eerder geschreeuwd dan dat er beelden waren.. IPHONE's mobile internet alles is er .. wat willen ze nu dan.. en ik lees overal van hoe slecht ajax was blablabalbla.. nee twente was heerlijk.. en PSV was ook super !! wat maakt het GVD allemaal uit.. stomme ajax haters allemaal.. no body likes us but we dont care ?? |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op maandag 25 april 2011 - 21:52 schreef nummer10 het volgende:jesus man.. was in het stadion en er werd al eerder geschreeuwd dan dat er beelden waren.. IPHONE's mobile internet alles is er .. wat willen ze nu dan.. en ik lees overal van hoe slecht ajax was blablabalbla.. nee twente was heerlijk.. en PSV was ook super !! wat maakt het GVD allemaal uit.. stomme ajax haters allemaal.. no body likes us but we dont care ?? 1000% eens. Verder niets aan toe te voegen!!!! |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Wij moeten de titel winnen nu, al is het om met 3 sterren op het shirt te kunnen spelen. Fok de manier waarop, 2x winnen is de titel, 3x is de dubbel. |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
nou wat gingen we door die beelden beter spelen...hehe |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
ja inderdaad... NOT.. pas toen hamlap eruit ging toen gingen we beter spelen en dat is NIET de eerste keer.. ik snap werkelijk waar niet dat deboer dit niet ziet.. iedereen kotst die vent uit door zijn instelling.. ik hoop werkelijk waar dat deboer dit gaat snappen en hem NIET MEER erin zet.. gaat je de titel kosten.. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op maandag 25 april 2011 - 09:31 schreef sportdwaas het volgende:Dit item (http://forum.headliner.nl/topic-21210/) door Boudewijn mijns inziens ten onrechte gesloten, gaf de mogelijkheden al aan. Het feit dat Ajax na de 2-1 geen beelden meer vertoonde van Feyenoord PSV (wel rode kaart voor Engelaar en niet de gelijkmaker van PSV) geeft aan dat ze waarschijnlijk toch minimaal het gevoel hadden dat het onsportief was om dit te (blijven) doen. En dat is ook het juiste woord: onsportief Bij onbetamelijke spreekkoren of wangedrag van supporters zijn er strenge sancties op te leggen. Dit was duidelijk niet zo sportief van de Ajax-organisatie met name niet ten opzichte van Excelsior dat op papier nog steeds de playoffs promotie/degradatie kan ontlopen. Kijk bij een gelijkspel of winst had Excelsior goede zaken kunnen doen in de strijd tegen het voorkomen hiervan. Een protest en onderzoek is zeker gerechtvaardigd gezien de 1-1 van dat moment. Gezien het feit dat er geen regelgeving is zullen ze wel zeggen het is niet sportief dit te doen en de KNVB moet met regels hieromtrent komen voor de toekomst. Interessant is ook de vraag of Ajax auteursrechtelijk inbreuk heeft gemaakt op uitzendrechten (samenvattingen) van de NOS aangezien het hier niet beelden betrof van Ajax zelf maar van Feyenoord en PSV. Het was ten opzichte van Excelsior ronduit onsportief en het is dus aan de voetbalgoden Ajax te bestraffen of Excelsior te belonen. wat lul je.. de 1-1 is ook gewoon laten zien hoor.. alle standen eigenlijk ook die van Vitesse.. denk je nu echt dat het ons om de beelden ging ? het ging om de score.. feyenoord zien voetballen hoeft NIET.. |
|
|
|
|
kwakman
|
|
|
quote:Op maandag 25 april 2011 - 22:31 schreef nummer10 het volgende:[..] wat lul je.. de 1-1 is ook gewoon laten zien hoor.. alle standen eigenlijk ook die van Vitesse.. denk je nu echt dat het ons om de beelden ging ? het ging om de score.. feyenoord zien voetballen hoeft NIET.. dat doelpunt van Platje was ook de moeite waard..kwak
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 25 april 2011 door kwakman -- |
|
|
|
|
Jacco
|
|
|
quote:Op maandag 25 april 2011 - 22:28 schreef nummer10 het volgende:ja inderdaad... NOT.. pas toen hamlap eruit ging toen gingen we beter spelen en dat is NIET de eerste keer.. ik snap werkelijk waar niet dat deboer dit niet ziet.. iedereen kotst die vent uit door zijn instelling.. ik hoop werkelijk waar dat deboer dit gaat snappen en hem NIET MEER erin zet.. gaat je de titel kosten.. De boer ziet ook helemaal niets in hem maar ze hopen natuurlijk dat als ze hem opstellen dat hij nog een paar keer scoort. Dan kun je hem nog verkopen want het laatste wat je wilt is dat die sukkel hier volgend jaar weer speelt. Vandaag dus dat je Ajax op het moment niets negatiefs over hem hoort zeggen, ze proberen gewoon zo min mogelijk verlies te lijden.
On topic: tuurlijk gaat Ajax hier geen boete voor krijgen! Pastoor baalde van de nederlaag omdat Excelsior best kansen kreeg en daarom gebruikt hij dit als excuus. Allemaal niet te letterlijk nemen.... |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
quote:Op maandag 25 april 2011 - 22:28 schreef nummer10 het volgende:ja inderdaad... NOT.. pas toen hamlap eruit ging toen gingen we beter spelen en dat is NIET de eerste keer.. ik snap werkelijk waar niet dat deboer dit niet ziet.. iedereen kotst die vent uit door zijn instelling.. ik hoop werkelijk waar dat deboer dit gaat snappen en hem NIET MEER erin zet.. gaat je de titel kosten.. was cynisch bedoelt... |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
|
|
|
verbrande harry