BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Benoemingcomissie + Cruijf staat open voor RVC

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
bj..
 bj.. - dinsdag 26 april 2011 - 23:00   quote  deeplink  
Jack van Gelder maakt zojuist op tv bekend dat er een benoemingcommissie is gevormt van 5 man waaronder Keje Molenaar.

Cruijf staat er voor open op in de Raad van commesarissen te gaan zitten.
Wat vinden we hiervan?

De plannnen van Cruijf zullen trouwens gefasseerd uitgevoerd gaan worden.
Medi..
 Medi.. - dinsdag 26 april 2011 - 23:02   quote  deeplink  
De ledenraad van Ajax heeft vanavond tijdens een vergadering een commissie van voordracht ingesteld. Die commissie gaat op zoek naar nieuwe bestuursleden, die ook een plek krijgen in de Raad van Commissarissen. De benoemingscommissie bestaat uit vijf mensen uit de ledenraad: Cees van Oevelen, Keje Molenaar, Rob Been jr, Cees Vervoorn en Mark Geestman.
Medi..
 Medi.. - dinsdag 26 april 2011 - 23:02   quote  deeplink  
Trouwens. Als ik het nu goed begrijp, gaan deze 5 man op zoek naar het bestuur. Die 3 nieuwe bestuurders komen in RvC waar Cruijff vanavond al unaniem ingestemd is.
Wie is dan die 5de uit de RvC?
sjasphere
 sjasphere - dinsdag 26 april 2011 - 23:04   quote  deeplink  
De Ledenraad van Ajax kwam vanavond bijeen in de Amsterdam ArenA. Tijdens de vergadering is onder andere een commissie geïnstalleerd die op zoek gaat naar kandidaten voor het bestuur van de vereniging. Deze nieuwe bestuursleden worden tevens lid van de Raad van Commissarissen (RvC) van AFC Ajax NV.
Op 30 maart jl. maakten de huidige bestuursleden Uri Coronel, Cor van Eijden en Joop Krant bekend hun positie ter beschikking te stellen. Zij stelden tegelijkertijd ook hun positie als leden van de RvC van, al dan niet gefaseerd, ter beschikking. Dit gold ook voor de andere twee commissarissen, Frank Eijken en Jan Haars.

De commissie van voordracht die nu op zoek gaat naar nieuwe bestuursleden bestaat uit de ledenraadsleden Rob Been jr. (voorzitter), Mark Geestman, Keje Molenaar, Cees van Oevelen en Cees Vervoorn.

De commissie die de afgelopen weken onder meer het spanningsveld tussen Johan Cruijff en andere betrokkenen onderzocht is vanavond ontbonden. Deze groep, die bestond uit Rob Been jr., Hennie Henrichs, Cees van Oevelen en Arie van Os, heeft de uitkomsten van hun gesprekken vanavond aan de ledenraad gepresenteerd. Cruijff heeft zich in de laatste van de twee ontmoetingen met deze commissie bereid verklaard zitting te willen nemen in het bestuur en de RvC van Ajax, waarbij de nadruk van zijn rol zou komen te liggen op de voetbaltechnische kant van de club.

De voorzitter van de Ledenraad, Rob Been jr. liet namens de gehele ledenraad weten tevreden te zijn met de uitkomsten: ,,Ik ben blij dat we uit de impasse zijn en dat we vooruit kunnen kijken. We juichen het daarnaast toe dat Johan een formele functie wil gaan bekleden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 26 april 2011 door sjasphere --
BRW
 BRW - dinsdag 26 april 2011 - 23:28   quote  deeplink  
Nu kan het heel snel gaan. Ik denk namelijk dat de namen voor de RvC al grotendeels bekend zijn! Alleen het moet allemaal via de officiele weg. Ik ben erg blij dat Cruijf zitting wil nemen in de rvc. Maar dat moest natuurlijk ook wel! Ik denk dat er nu een algemeen directeur komt met een grote voetbalachtergrond die samen met Cruijff en de drie (bergkamp, jonk en de boer) het technische driehoekje gaan vormen. Ik hoop heel erg op Hiddink maar die kans acht ik niet zo groot! Ik ben blij dat we weer een stap verder zijn.. Nu nog ff die derde ster!!!
Eide
 Eide - dinsdag 26 april 2011 - 23:42   quote  deeplink  
Dan zal Keje Molenaar hierna wel benaderd gaan worden om directeur te worden schat ik zo, aangezien ze geen mensen uit de commissie zulle gaan benoemen denk ik.
Rogier
 Rogier - woensdag 27 april 2011 - 08:17   quote  deeplink  
Ik zie hem momenteel liever in de spits, maargoed...als hij in de RvC wil dan mag dat ook.
remco k
 remco k - woensdag 27 april 2011 - 10:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 april 2011 - 23:42 schreef Eide het volgende:
Dan zal Keje Molenaar hierna wel benaderd gaan worden om directeur te worden schat ik zo, aangezien ze geen mensen uit de commissie zulle gaan benoemen denk ik.
Keje heeft al een keer of 100000000000000000000000 aangegeven geen functie te willen bekleden bij Ajax, hij heeft zijn eigen advocatenkantoor, en zal daar de komende jaren druk mee zijn....
Booya4Afca
 Booya4Afca - woensdag 27 april 2011 - 10:17   quote  deeplink  
Er komt dan eindelijk witte rook uit de ArenA...
Booya4Afca
 Booya4Afca - woensdag 27 april 2011 - 10:29   quote  deeplink  
Wat me wel opvalt, is het feit dat het plan van Cruijff nu gefaseerd wordt doorgevoerd. In andere worden, mensen met contracten worden gerespecteerd, en worden geevalueerd om te kijken of ze in het "plaatje" passen.

Is dit niet exact de oorzaak van de rel die de afgelopen maanden heeft plaatsgevonden? Was het niet het voormalig bestuur die aangaf best in de plannen van Cruijff te geloven, maar dat ze geen mensen zonder pardon op straat zetten?

Het kan het mij liggen, misschien denk ik er te veel over na. Maar kan het niet zo zijn dat het Cruijff zijn insteek was vanaf het begin, om vd Boog & Co uit Ajax weg te "jagen"?

Maar goed, welkom thuis Johan!
alibabba
 alibabba - donderdag 28 april 2011 - 19:25   quote  deeplink  
Omdat Ajax beursgenoteerd is zou ik graag zien dat John de Mol iets voor Ajax zou doen. Theo v.Duivenbode moet een functie krijgen en Overmars moet men polsen...
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - dinsdag 03 mei 2011 - 19:01   quote  deeplink  
Trapje omhoog.

Zoals verwacht blijft JC lekker op z'n ballen in Spanje zitten: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=136434
Benno
 Benno - dinsdag 03 mei 2011 - 19:34   quote  deeplink  
En daar is tie weer!!!
Wacht nou gewoon ff af voor je je oordeel geeft!
verbrande harry
 verbrande harry - dinsdag 03 mei 2011 - 19:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 mei 2011 - 19:01 schreef Ikke_tikkie het volgende:
Trapje omhoog.

Zoals verwacht blijft JC lekker op z'n ballen in Spanje zitten: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=136434
lamlul...
joduh
 joduh - dinsdag 03 mei 2011 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 mei 2011 - 19:39 schreef verbrande harry het volgende:

[..]

lamlul...
+100.000.000.000
baco74
 baco74 - dinsdag 03 mei 2011 - 20:02   quote  deeplink  
quote:
Trapje omhoog.

Op zijn gouden ballen zal je bedoelen.
Je kan beter ff afwachten op wat Johans plannen voor ons kunnen gaan betekenen,
en een beetje respect hebben voor het feit dat ie die ballen in het vuur heeft gegooit om ons te helpen.
Ik vetrouw dit Johan wel toe en slechter dan de afgelopen jaren kan haast niet.
Weet jij iets beter?
joduh
 joduh - dinsdag 03 mei 2011 - 20:03   quote  deeplink  
wist je het nog niet baco?????ikkie-tikkie weet nl ALLES beter!!!!!!!!
baco74
 baco74 - dinsdag 03 mei 2011 - 20:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 mei 2011 - 20:03 schreef joduh het volgende:
wist je het nog niet baco?????ikkie-tikkie weet nl ALLES beter!!!!!!!!
Moet ook zijn ikkie-Rikkie!?!?!?!?
remco k
 remco k - dinsdag 03 mei 2011 - 20:26   quote  deeplink  
quote:
Trapje omhoog.

En dus???
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - dinsdag 03 mei 2011 - 20:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 mei 2011 - 20:02 schreef baco74 het volgende:

[..]
Weet jij iets beter?
Yep. JC moet het zélf komen doen. Dus geen adviserende rol, maar de volle verantwoordelijkheid!!!
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - dinsdag 03 mei 2011 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 mei 2011 - 20:26 schreef remco k het volgende:

[..]

En dus???
Dusss lijkt Johan zich vooralsnog tot een rol vanaf de "zijlijn" te beperken.
remco k
 remco k - dinsdag 03 mei 2011 - 20:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 mei 2011 - 20:26 schreef Ikke_tikkie het volgende:

[..]

Yep. JC moet het zélf komen doen. Dus geen adviserende rol, maar de volle verantwoordelijkheid!!!
Wat zal dat uitmaken??? Als er wordt uitgevoerd wat hij adviseerd vanuit de RVC dan is het toch goed??

Of gaat het jou er enkel om, dat je hem kan schoppen als het fout gaat??
remco k
 remco k - dinsdag 03 mei 2011 - 20:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 mei 2011 - 20:28 schreef Ikke_tikkie het volgende:

[..]

Dusss lijkt Johan zich vooralsnog tot een rol vanaf de "zijlijn" te beperken.
Johan zegt zelf dat hij een rol in het bestuur wel ziet zitten.
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - dinsdag 03 mei 2011 - 20:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 mei 2011 - 20:29 schreef remco k het volgende:

[..]
Of gaat het jou er enkel om, dat je hem kan schoppen als het fout gaat??
Mwah, een virtuele draai om zijn oren zou volstaan.

Maar het lijkt me niet meer dan logisch dat -na zoveel jaar gezeik via "zijn" columns in de Telecruijff- meneer aansprakelijk wordt voor zijn beleid. Raar?
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - dinsdag 03 mei 2011 - 20:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 mei 2011 - 20:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Johan zegt zelf dat hij een rol in het bestuur wel ziet zitten.
Ah, je hebt hem recent gesproken?
baco74
 baco74 - dinsdag 03 mei 2011 - 20:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 mei 2011 - 20:26 schreef Ikke_tikkie het volgende:

[..]

Wat moet ie zelf komen doen behalve RvC en evt bestuur?
Basseer jij je 'mening' op het verhaal van Jordy?
Daar staat namelijk geciteerd dat ""Jordy gelooft dat...",
en een functie in de RvC is eigenlijkk een adviserende functie.
Johans advies als RvC-er zal niet alleen tellen,
er zitten namelijk nog meer mensen in de RvC, die allen verantwoordelijkheden dragen.
remco k
 remco k - dinsdag 03 mei 2011 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 mei 2011 - 20:34 schreef Ikke_tikkie het volgende:

[..]

Ah, je hebt hem recent gesproken?
Doe nou niet alsof je onder de grond hebt geleefd, dit zei hij toch echt recent via z'n eigen website. De Ledenraad van Ajax heeft dit bevestigd...

Je grijpt echt iedere strohalm aan om iets te zeiken te hebben over JC of niet??
baco74
 baco74 - dinsdag 03 mei 2011 - 22:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 mei 2011 - 22:43 schreef remco k het volgende:

[..]

Doe nou niet alsof je onder de grond hebt geleefd, dit zei hij toch echt recent via z'n eigen website. De Ledenraad van Ajax heeft dit bevestigd...

Je grijpt echt iedere strohalm aan om iets te zeiken te hebben over JC of niet??
JC heeft div malen gezegt een functie te aanvaarden,
maar ikke Rikkie houdt zich vast aan een zwak geciteerd intervieuwtje van Jordy by Nu.nl,
vervolgens aan jouw vragen of je hem recent nog gesproken hebt.
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - woensdag 04 mei 2011 - 00:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 mei 2011 - 22:43 schreef remco k het volgende:

[..]
Ik moet eerst nog maar eens zien dat het allemaal gaat gebeuren, Remco. ;-)
remco k
 remco k - woensdag 04 mei 2011 - 08:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 mei 2011 - 00:59 schreef Ikke_tikkie het volgende:

[..]

Dat kan, er zijn er wel meer met dat gevoel, maar je grijpt alleen de negatieve dingen aan. dat is natuurlijk niet eerlijk
Booya4Afca
 Booya4Afca - woensdag 04 mei 2011 - 08:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 mei 2011 - 00:59 schreef Ikke_tikkie het volgende:

[..]

Dit weekend Studio Ajax gezien? Zo te zien niet, anders was alles een stuk duidelijker voor je :)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5177
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Benoemingcomissie + Cruijf staat open voor RVC

0.0070168