BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Pelé: Geen speler beter dan ik, Cruijff niet eens bij beste 10

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
 Headliner  Headliner - woensdag 27 april 2011 - 12:49
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Pelé: Geen speler beter dan ik, Cruijff niet eens bij beste 10 (Algemeen Dagblad)

Snakie
 Snakie - woensdag 27 april 2011 - 13:33   quote  deeplink  
Wat een arrogante LUL.
Het moet niet gekker worden, heeft die vent ergens onder een steen geslapen de laatste 50 jaar?
remco k
 remco k - woensdag 27 april 2011 - 19:55   quote  deeplink  
Hij heeft het over prestaties en niet over beter zijn.. Wat hij zegt is geen woord aan gelogen..

Ik kan trouwens zeggen dat ik extreem veel zowel live als op oude beelden heb gezien alle grote voetballers die deze planeet hebben gehad.
Maar ik kan niet anders bedenken dan dat Messi echt veruit het beste is wat deze planeet heeft voortgebracht..

Messi is echt stukken beter dan Maradonna, Cruijff, Puskas of Pele.. Dit komt mede door zijn teaminzet, en zijn antiarrogantie gedrag...
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 27 april 2011 - 20:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 april 2011 - 19:55 schreef remco k het volgende:
Hij heeft het over prestaties en niet over beter zijn.. Wat hij zegt is geen woord aan gelogen..

Ik kan trouwens zeggen dat ik extreem veel zowel live als op oude beelden heb gezien alle grote voetballers die deze planeet hebben gehad.
Maar ik kan niet anders bedenken dan dat Messi echt veruit het beste is wat deze planeet heeft voortgebracht..

Messi is echt stukken beter dan Maradonna, Cruijff, Puskas of Pele.. Dit komt mede door zijn teaminzet, en zijn antiarrogantie gedrag...
Haha, jij kan alles zo goed verwoorden. Je hebt 100% gelijk, daarbij noemde hij cruijff niet , omdat Cruijf beter is als iedereen kwa voetbal kennis etc. Hij is niet dom. Hij noemt Cruijff niet omdat die buitenaarts is.. Hij heeft het alleen over aartse mensen
Boudewijn
 Boudewijn - donderdag 28 april 2011 - 00:36   quote  deeplink  
quote:

Ik kan niet zeggen dat ik de genoemde live heb zien spelen en ook niet echt veel op archiefbeeld heb gezien. Ik stapte pas in met van basten, koeman, rijkaard etc.
Maar messi is erg goed maar vind ik iets overschat want hij rendeert alleen in een zeer goed lopende ploeg. Moet barcelona tegen een andere topploeg die wel tegenstand durft te geven en niet onbelangrijk, ook met 11 spelers in het veld staat, dan ze je messi nauwelijks.
Speelt messi met iets mindere spelers, zie argentinie, dan zie je hem eigenlijk nooit terwijl een cruijff, pele of maradona in hun eentje een wedstrijd kunnen beslissen ook al spelen ze slecht.

Dus laat hem eerst eens bepalend voor argentinie zijn en dan mag hij ruiken aan de oudere voetbalgoden. En daarnaast is hij zo nu en dan erg gnieperig met kaarten vragen, schwalbes en kleine tikjes uitdelen. Maar ik weet niet hoe dat bij die anderen vroeger was.
Ride
 Ride - donderdag 28 april 2011 - 08:00   quote  deeplink  
quote:

? is dit Remco K. of is dit account gehackt..

Anders krijg je echt billenkoek bij het kampioensfeestje.. punish.gif
Brandje
 Brandje - donderdag 28 april 2011 - 08:14   quote  deeplink  
quote:

Messi is niet beter dan Cruijff want zijn totaal andere spelers. Messi is en blijft itt Cruijff een individualist. Cruijff liet in zijn eentje een heel team beter spelen. Speelde je naast Cruijff dan speelde jezelf ook meteen twee klasse beter
Dev
 Dev - donderdag 28 april 2011 - 08:27   quote  deeplink  
Pele wordt ook een dagje ouder, misschien dat hij nog niet doorheeft dat hij alzheimers heeft. En Messi is inderdaad goed, maar niet supergoed. In argentijns elftal heeft ie eigenlijk nog heel weinig laten zien. Als ie echt supergoed is, had ie in argentijns elftal ook al de sterren van de hemel moeten spelen.
Sampie
 Sampie - donderdag 28 april 2011 - 08:45   quote  deeplink  
Messi niet super goed? Helaas is het onmogelijk om spelers uit verschillende tijden met elkaar te vergelijken, maar ondanks zijn leeftijd mag je Messi best tot de allerbesten rekenen. Natuurlijk speelt Messi bij Argentinie niet zoals bij Barcelona, kijk naar de medespelers, maar ook bij Argentinie speelde Messi het afgelopen WK prima. Als je de wedstrijden van Argentinie daar bekijkt, zie je dat Messi veruit iedere wedstrijd de beste speler was, met uitzondering van de Duitsers. Alles liep via Messi en hij was constant dreigend. Helaas is het in het modere voetbal haast niet meer mogelijk om in je eentje een WK te winnen, daar is het te snel en compact voor geworden. Maar als iemand het nog kan is Messi het.
Ride
 Ride - donderdag 28 april 2011 - 08:57   quote  deeplink  
Messi is supergoed maar niet de allerbeste allertijden.

Johan Cruijff is de aller-, aller-, allerbeste allertijden.
Hij en hij alleen heeft daadwerkelijk het voetbal verandert.
qua spel, inzicht, techniek en wilskracht.
Alleen geen WK gewonnen dus qua prijzen valt hij uit de toon maar men herinnert zich nu nog het WK van '74.
Pele is een goede 2e. Zoveel WK's gewonnen.
Daarna Maradonna zonder twijfel. 1 man die in zijn eentje een WK won.
Beckenbauer ook zo'n geweldenaar.
Platini.
etc..
etc..
etc..

Maar Messi is zeker top maar nog lang geen Cruijff ;)

johan.jpg
Benno
 Benno - donderdag 28 april 2011 - 08:58   quote  deeplink  
Echt groot ben je pas als niet zelf maar anderen je laat bewieroken!
remco k
 remco k - donderdag 28 april 2011 - 09:05   quote  deeplink  
Inderdaad, en daarom is Messi echt 10.000 keer beter dan Ronaldo...

wat een actie gisteravond.... Man dat was echt weergaloos..
Benno
 Benno - donderdag 28 april 2011 - 09:25   quote  deeplink  
Ja miste mn vriendin want werd echt geil van die actie;)
En inderdaad is messi de grootste omdat hij gelijk zo bescheiden is
Galactico
 Galactico - donderdag 28 april 2011 - 09:27   quote  deeplink  
quote:

Ik ben blij dat ik Maradona nog live heb kunnen zien voetballen en daardoor kan ik zeggen Maradona nog steeds een dikke streep voor heeft op Messi. Waarom? Maradona maakte Argentinie niet alleen in zn eentje wereldkampioen,hij zorgde er ook bijna in zn eentje voor dat Napoli grote successen boekte en dat in een tijd dat Milan,Inter,Juve en Roma de competities normaliter bepaalden. Kijk Messi,daar hoef ik het niet meer over hebben,ook hij is qua voetbalkwaliteiten van een andere planeet,maar hij laat dat wel zien in een ploeg die op zich al onoverwinnelijk is,het is namelijk wel fijn om spelers als Xavi en Iniesta achter je te hebben en daar zit nu het verschil in.

Hoe zou Messi het in zn eentje doen bij pakweg Real Mallorca? Want zo waren de verhoudingen toendertijd in de Italiaanse competitie met Napoli en de toppers! Zou Messi in zn eentje de ploeg op sleeptouw kunnen nemen en successen daarmee boeken? Zoals Maradona dat bij Napoli ook deed? We zullen het nooit weten,omdat Messi altijd in topploegen zal kunnen acteren! Maar daarom zeg ik nog steeds dat Maradona de allerbeste is die ik live heb kunnen meemaken!!
remco k
 remco k - donderdag 28 april 2011 - 09:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 april 2011 - 09:27 schreef Galactico het volgende:

[..]

Ik ben blij dat ik Maradona nog live heb kunnen zien voetballen en daardoor kan ik zeggen Maradona nog steeds een dikke streep voor heeft op Messi. Waarom? Maradona maakte Argentinie niet alleen in zn eentje wereldkampioen,hij zorgde er ook bijna in zn eentje voor dat Napoli grote successen boekte en dat in een tijd dat Milan,Inter,Juve en Roma de competities normaliter bepaalden. Kijk Messi,daar hoef ik het niet meer over hebben,ook hij is qua voetbalkwaliteiten van een andere planeet,maar hij laat dat wel zien in een ploeg die op zich al onoverwinnelijk is,het is namelijk wel fijn om spelers als Xavi en Iniesta achter je te hebben en daar zit nu het verschil in.

Hoe zou Messi het in zn eentje doen bij pakweg Real Mallorca? Want zo waren de verhoudingen toendertijd in de Italiaanse competitie met Napoli en de toppers! Zou Messi in zn eentje de ploeg op sleeptouw kunnen nemen en successen daarmee boeken? Zoals Maradona dat bij Napoli ook deed? We zullen het nooit weten,omdat Messi altijd in topploegen zal kunnen acteren! Maar daarom zeg ik nog steeds dat Maradona de allerbeste is die ik live heb kunnen meemaken!!
Ook ik heb Marradonna live zien spelen, ik kijk enkel aleen naar het voetbal, en niet naar de gewonnen prijzen.... En op je vraag antwoord te geven, ik denk inderdaad dat meesi dit ook zou kunnen. We hebben natuurlijk een verschil in tijd wat spelers betreft alles is sneller en het voetbal is veranderd. Maar dat werkt ook twee kanten op, in de tijd van Marradonna was er extreem veel meer ruimte op het veld, zeker in Italie was dit het geval, in deze tijd konden ploegen makkelijker aanhaken bij de top dan dat dit nu het geval is..

Nee sorry, en ik zeg dit echt objectief, maar Messi is gewoon een completere voetballer dan Marradonna, mede ook door zijn werklust en omdat hij het teambelang voor zijn eigen prestaties stlt..
Benno
 Benno - donderdag 28 april 2011 - 09:42   quote  deeplink  
He remco zeg nou ff iets waar ik het niet mee eens ben;-p
Als je kijkt naar techniek, overzicht, mentaliteit dan hoeft messi voor niemand te buigen.
Galactico
 Galactico - donderdag 28 april 2011 - 09:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 april 2011 - 09:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Ook ik heb Marradonna live zien spelen, ik kijk enkel aleen naar het voetbal, en niet naar de gewonnen prijzen.... En op je vraag antwoord te geven, ik denk inderdaad dat meesi dit ook zou kunnen. We hebben natuurlijk een verschil in tijd wat spelers betreft alles is sneller en het voetbal is veranderd. Maar dat werkt ook twee kanten op, in de tijd van Marradonna was er extreem veel meer ruimte op het veld, zeker in Italie was dit het geval, in deze tijd konden ploegen makkelijker aanhaken bij de top dan dat dit nu het geval is..

Nee sorry, en ik zeg dit echt objectief, maar Messi is gewoon een completere voetballer dan Marradonna, mede ook door zijn werklust en omdat hij het teambelang voor zijn eigen prestaties stlt..
Dat is een mening die ik respecteer en maar wat is completer? Wat maakt Messi een completere voetballer dan Maradona? Zoals ik het zie......Messi laat vooral zijn voeten spreken,maar Maradona was de ECHTE leider in elftal,hij was aanvoerder,hij bepaalde de verloop van de wedstrijd,zowel voetballend als verbaal! Hij zette echt de lijnen uit een geboren leider net zoals Pele en Cruijff!! Messi is nog lang niet zover,voetballend gezien wel en misschien is hij voetballend idd wel de beter dan een Pele,Cruijff en Maradona,maar nogmaals die drie waren echte leiders,die alles naar hun hand zette in het teambelang,laten wij dat niet vergeten!! Als Messi ook al die faccetten beheerst,dan ga ik helemaal met je mee,maar ook ik ben objectief en in mijn ogen is de beste voetballer zijn,niet alleen iemand die alleen goed kan voetballen,maar meer dan alleen voetballer is!! Daarom vraag ik nogmaals,wat bedoel je met completer?
Benno
 Benno - donderdag 28 april 2011 - 10:01   quote  deeplink  
Messi is JUIST meer dan een complete voetballer. Hij zet een wedstrijd naar zijn hand zonder dat zn ego continue gestreeld moet worden!!
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 28 april 2011 - 10:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 april 2011 - 08:57 schreef Ride het volgende:
Messi is supergoed maar niet de allerbeste allertijden.

Johan Cruijff is de aller-, aller-, allerbeste allertijden.
Hij en hij alleen heeft daadwerkelijk het voetbal verandert.
qua spel, inzicht, techniek en wilskracht.
Alleen geen WK gewonnen dus qua prijzen valt hij uit de toon maar men herinnert zich nu nog het WK van '74.
Pele is een goede 2e. Zoveel WK's gewonnen.
Daarna Maradonna zonder twijfel. 1 man die in zijn eentje een WK won.
Beckenbauer ook zo'n geweldenaar.
Platini.
etc..
etc..
etc..

Maar Messi is zeker top maar nog lang geen Cruijff ;)

[ afbeelding ]
Klopt Ride. Cruijff en Michels zijn het brein geweest achter het hedendaagse voetbal, zoals dat nu gespeeld wordt. Pele was extreem goed, maar heeft geen revolutie teweeggebracht over hoe het spelletje gespeeld moet worden. Maradonna is echt een monsterlijke goede voetballer, maar ook hij heeft niets extra's gebracht. Messi is in potentie de allergrootste voetballer die ooit op deze planeet heeft gelopen. Ik vind het nog te vroeg om te zeggen dat hij nu al de allerbeste is die er ooit is geweest. Cruijff is de grootset allrounder, kon goed voetballen, bracht een revolutie teweeg in voetballand en dat heb ik tot op heden bij geen enkele andere voetballer teruggezien.
Benno
 Benno - donderdag 28 april 2011 - 10:03   quote  deeplink  
Hij vindt zichzelf niet belangrijker dan het team en daarmee onderscheidt hij zich toch echt van de andere goden.
Hij is een echt voorbeeld voor de jeugd.
Spreken doe je met je voeten!!
remco k
 remco k - donderdag 28 april 2011 - 10:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 april 2011 - 09:50 schreef Galactico het volgende:

[..]

Dat is een mening die ik respecteer en maar wat is completer? Wat maakt Messi een completere voetballer dan Maradona? Zoals ik het zie......Messi laat vooral zijn voeten spreken,maar Maradona was de ECHTE leider in elftal,hij was aanvoerder,hij bepaalde de verloop van de wedstrijd,zowel voetballend als verbaal! Hij zette echt de lijnen uit een geboren leider net zoals Pele en Cruijff!! Messi is nog lang niet zover,voetballend gezien wel en misschien is hij voetballend idd wel de beter dan een Pele,Cruijff en Maradona,maar nogmaals die drie waren echte leiders,die alles naar hun hand zette in het teambelang,laten wij dat niet vergeten!! Als Messi ook al die faccetten beheerst,dan ga ik helemaal met je mee,maar ook ik ben objectief en in mijn ogen is de beste voetballer zijn,niet alleen iemand die alleen goed kan voetballen,maar meer dan alleen voetballer is!! Daarom vraag ik nogmaals,wat bedoel je met completer?
Ik heb Marradonna nog nooit zien doorjagen op een bal (natuurlijk zullen er uitzoderingen zijn) Marradonna deed niet veel als hij de bal niet had en was een egoist pur sang..
Messi is een betere kopper dan Marradonna, Messi is aan de bal beter, heeft zonder bal meer oog voor het teambelang, is iets sneller en heeft nog meer overzicht. Maar wat hem echt beter maakt is het druk zetten bij eigen balverlies, maar voor zo'n superster is he nog verwonderlijker dat hij ook druk zet bij balverlies van een teamgenoot. Ook het niet of nauwelijks provoceren van tegenstanders is een pluspunt van Messi.
remco k
 remco k - donderdag 28 april 2011 - 10:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 april 2011 - 10:02 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Klopt Ride. Cruijff en Michels zijn het brein geweest achter het hedendaagse voetbal, zoals dat nu gespeeld wordt. Pele was extreem goed, maar heeft geen revolutie teweeggebracht over hoe het spelletje gespeeld moet worden. Maradonna is echt een monsterlijke goede voetballer, maar ook hij heeft niets extra's gebracht. Messi is in potentie de allergrootste voetballer die ooit op deze planeet heeft gelopen. Ik vind het nog te vroeg om te zeggen dat hij nu al de allerbeste is die er ooit is geweest. Cruijff is de grootset allrounder, kon goed voetballen, bracht een revolutie teweeg in voetballand en dat heb ik tot op heden bij geen enkele andere voetballer teruggezien.
Die revolutie heeft Cruijff niet als voetballer teweeg gebracht, maar later als trainer. Michels heeft dat wel gedaan, maar was een mindere voetballer... We hebben het hier puur over de voetballer....
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 28 april 2011 - 10:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 april 2011 - 10:21 schreef remco k het volgende:

[..]

Die revolutie heeft Cruijff niet als voetballer teweeg gebracht, maar later als trainer. Michels heeft dat wel gedaan, maar was een mindere voetballer... We hebben het hier puur over de voetballer....
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij is Michels ermee begonnen en heeft Cruijff zijn input gegeven om het nog beter te laten worden toen hij nog speelde. Michels stond open voor de ideeen van andere spelers. Volgens andere bemoeide Cruijff zich met de tactiek, vandaar dat ik Michels en Cruijff samen noemde. Ja als het alleen gaat over hoe iemand voetbald, dan is Messi nog niet beter dan Maradonna denk ik, maar in potentie denk ik dat hij veel groter kan worden. Heb laatst iets moois gezien op tv. gingen ze Messi en maradonna vergelijken, was echt geweldig, alle mooie acties van Maradonna en Messi naast elkaar gelegd om de gelijkenis te zien tussen de twee, zelfs de handsbal van beiden kwam aanbod. Weet helaas niet meer wat dat was, moet wel op youtube te vinden zijn
Galactico
 Galactico - donderdag 28 april 2011 - 10:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 april 2011 - 10:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik heb Marradonna nog nooit zien doorjagen op een bal (natuurlijk zullen er uitzoderingen zijn) Marradonna deed niet veel als hij de bal niet had en was een egoist pur sang..
Messi is een betere kopper dan Marradonna, Messi is aan de bal beter, heeft zonder bal meer oog voor het teambelang, is iets sneller en heeft nog meer overzicht. Maar wat hem echt beter maakt is het druk zetten bij eigen balverlies, maar voor zo'n superster is he nog verwonderlijker dat hij ook druk zet bij balverlies van een teamgenoot. Ook het niet of nauwelijks provoceren van tegenstanders is een pluspunt van Messi.
Maradona was zeer zeker geen egoist pur sang,hij kon idd wel wedstrijden in zn eentje beslissen en wat betreft overzicht?? Heb je Maradona uberhaupt wel zien voetballen? Juist overzicht was een van zn sterkste kanten,hij dacht al meerdere stappen vooruit en dat in combinatie met zn magische linkerbeen,de bal kwam waar hij hem wilde hebben. Aan de bal zijn zowel Messi als Maradona van hetzelfde niveau,maar Messi oogt idd wel sneller,maar het hele voetbal is sneller geworden. Maar idd Messi is bijna niet te provoceren,vind ik echt verwonderlijk,want ik ken nog wel een aantal situaties waar Maradona de aanstichter was van een aantal opstootjes!! Hahahahaha
Maar geloof me het is een kwestie van tijd dat Messi de allerbeste allertijden wordt,enige wat ik nog mist aan hem zijn die leiderscapaciteiten,geef hem de aanvoerdersband en hij kan daar ook in groeien!!

En ach wat zeuren we nou Maradona of Messi,zijn allebei van een andere wereld in hun generatie!!! Het is ook eigenlijk niet meetbaar,meer een voorkeur!!!
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 28 april 2011 - 10:37   quote  deeplink  
Heb het gevonden. Kijk allemaal hier maar even naar, is echt genieten...

http://www.youtube.com/watch?v=xs8oGWqe5CY

Jezus krijg echt kippenvel als ik die twee zie voetballen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 april 2011 door Ajax we love you --
Rogier
 Rogier - donderdag 28 april 2011 - 10:42   quote  deeplink  
Pele was zeker goed maar heeft 1 probleem....hij heeft nooit in een Europese competitie gespeeld dus daarom kun je hem gewoon niet vergelijken met degene die dat wel deden.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 28 april 2011 - 10:51   quote  deeplink  
Kijk hier maar eens naar, Pele heeft veel gescoord, maar kan niet tippen aan deze twee. Messi is nu al even goed al Maradonna, dit is echt het mooiste stukje youtube die ik ken en de gelijkenissen tussen Messi en Maradonna zijn geweldig neergezet. Voor de liefhebbers heb ik ook Pele flimpje geplaatst. Kijk zelf en bepaal wie de grootste is
Maradonna vs Messi zie hieronder

Pele zie hieronder
http://www.youtube.com/watch?v=4HnOH2TvCHA

Geniet ervan
Galactico
 Galactico - donderdag 28 april 2011 - 10:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 april 2011 - 10:37 schreef Ajax we love you het volgende:
Heb het gevonden. Kijk allemaal hier maar even naar, is echt genieten...

Jezus krijg echt kippenvel als ik die twee zie voetballen
GEWELDIG TOCH?!!! Verbazingwekkend hoeveel overeenkomsten die twee hebben!!!
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 28 april 2011 - 10:54   quote  deeplink  
Ja het is echt ongelofelijk
Galactico
 Galactico - donderdag 28 april 2011 - 10:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 april 2011 - 10:51 schreef Ajax we love you het volgende:
Kijk hier maar eens naar, Pele heeft veel gescoord, maar kan niet tippen aan deze twee. Messi is nu al even goed al Maradonna, dit is echt het mooiste stukje youtube die ik ken en de gelijkenissen tussen Messi en Maradonna zijn geweldig neergezet. Voor de liefhebbers heb ik ook Pele flimpje geplaatst. Kijk zelf en bepaal wie de grootste is
Maradonna vs Messi zie hieronder

Pele zie hieronder

Geniet ervan
Cruijff
http://www.youtube.com/watch?v=YU-k-Ots3iY&feature=related
adriu
 adriu - donderdag 28 april 2011 - 11:02   quote  deeplink  
quote:

messi is stukken beter??? dach het niet! als de scheitsrechters hem niet in bescherming nemen ! dan wil ik het wel eens zien? tegenstanders zijn gewoon bang dat ze een roden kaard krijgen!en daarom doen ze messi maar niets!en dan bedoel ik niet dat messi maar geschop moet worden! johan cruijff is een veel beter voetballer! kijk hoe hij werd geschop vroeger en de scheits rechters deden niets! nee de scheits lachte cruijff recht in zijn gezicht uit!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 april 2011 door adriu --
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 28 april 2011 - 11:06   quote  deeplink  
Het is en blijft een Ajax forum, dus vandaar ook nog Cruijff, toch ook geweldig hoor.... Het blijven geweldige voetballers alle 4.

http://www.youtube.com/watch?v=1GqGZby7284
Benno
 Benno - donderdag 28 april 2011 - 11:06   quote  deeplink  
Echt adriu ik vraag me nu al dagen af uit welke inrichting jij ontsnapt bent
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 28 april 2011 - 11:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 april 2011 - 11:02 schreef adriu het volgende:

[..]

messi is stukken beter??? dach het niet! als de scheitsrechters hem niet in bescherming nemen ! dan wil ik het wel eens zien? tegenstanders zijn gewoon bang dat ze een roden kaard krijgen!en daarom doen ze messi maar niets!en dan bedoel ik niet dat messi maar geschop moet worden!
Kijk gewoon even naar de filmpjes en beoordeel dan pas.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 28 april 2011 - 11:08   quote  deeplink  
quote:
Sorry had je post gemist, maar deze vind ik nog mooier van Cruijff
adriu
 adriu - donderdag 28 april 2011 - 11:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 april 2011 - 11:06 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Kijk gewoon even naar de filmpjes en beoordeel dan pas.
ja bekijk even de ouden film.s van johan Cruijff!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 april 2011 door adriu --
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 28 april 2011 - 11:11   quote  deeplink  
NOg 1 post voor iedereen, zodat ze niet in de war raken van al die filpjes. 1x allemaal bij elkaar en oordeel zelf.

Messi& Maradonna

Pele

Cruijff
Ride
 Ride - donderdag 28 april 2011 - 11:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 april 2011 - 10:21 schreef remco k het volgende:

[..]

Dan is Cruijff nog meer beter dan Messi.
Als 16 jarig Amsterdams Jochie in het elftal al brutaal de lijnen uitzetten.
Het team beter laten voetballen.

Als speler Ajax
Eredivisie (8): 1966, 1967, 1968, 1970. 1972, 1973, 1982, 1983
KNVB beker (5): 1967, 1970, 1971, 1972, 1983
Europacup I (3): 1971, 1972, 1973
Wereldbeker (1): 1972
UEFA Super Cup (1): 1972, 1973

Messi:

Met FC Barcelona
Spaans kampioen (4)2005, 2006, 2009 en 2010
Copa del Rey (1) 2009
Spaanse Supercup (4) 2005, 2006, 2009 en 2010
UEFA Champions League (2) 2006 en 2009
Europese Supercup (1) 2009
Wereldkampioenschap voetbal voor clubs (1) 2009

En dit zijn puur de cijfers.

Als je Messi beter vind dan Cruijff heb je een steekje los in je hoofd.
Cruijff was onnavolgbaar in het veld in zijn jonge jaren en een leider.
Messi is een dribbelkoning en verder niks meer, net zoals Maradonna en Pele.
Alleen Beckenbauer komt in de buurt van Cruijff qua voetballer.

En wie als Ajacied Cruijff niet erkent als allergrootste ooit moet zich kapotschamen.

3371_europa%20cup.jpg
remco k
 remco k - donderdag 28 april 2011 - 11:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 april 2011 - 11:17 schreef Ride het volgende:

[..]

Als speler Ajax

Messi:

Met FC Barcelona
Copa del Rey (1) 2009

En wie als Ajacied Cruijff niet erkent als allergrootste ooit moet zich kapotschamen.

[ afbeelding ]
Sorry, maar prijzen winnen maakt van iemand niet een goede voetballer..
Rogier
 Rogier - donderdag 28 april 2011 - 11:33   quote  deeplink  
Sorry...maar eredivisie of Spaanse competitie winnen is toch ff wat anders en laten we wel zijn....Messi is pas begonnen. Cruyff was zeker de grootste Ajacied...maar niet de allergrootste voetballer. Als hij ons 2x wereldkampioen had gemaakt dan misschien wel...maar sponsor belangen en zeiken tegen de scheidsrechter waren op het moment supreme belangijker.
remco k
 remco k - donderdag 28 april 2011 - 11:33   quote  deeplink  
quote:

[..]

Als speler Ajax grootste deel carriere

Messi: 23 jaar, speelt als hij heel bijft zeker nog 10 jaar

Met FC Barcelona
Copa del Rey (1) 2009

Vrijwel de gehele wereld vind Pele stukken beter dan een Cruijff, maar jij zegt dat hij slechts een dribbelkoning was?? Pele geen leider, maradonna geen leider?? En dan praten over een steekje los bij een ander, Dat je voor ajax bent, betekend niet dat je ook automatisch een speler van die club de beste aller tijden moet vinden..

Ik vond trouwens ook van Basten een betere voetballer dan Cruijff, of mag dat ook niet, en ja ik heb beide heren veelvuldig live zien spelen..
Snakie
 Snakie - donderdag 28 april 2011 - 11:39   quote  deeplink  
Toevallig gisteravond nog voetbal gekeken (Real Madrid tegen Messi).
Wie is er nou een goede voetballer???
Benno
 Benno - donderdag 28 april 2011 - 11:48   quote  deeplink  
Volgens mij was adriu er nog niet eens toen cruijff nog speelde, aangezien hij zich nu in de pubertijd bevindt;)
Ride
 Ride - donderdag 28 april 2011 - 12:19   quote  deeplink  
GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP

neuk de fok op allemaal

J.C. = GOD
Stanley
 Stanley - donderdag 28 april 2011 - 12:45   quote  deeplink  
Wat mijn inziens het grote relevante verschil tussen Pelé, Marracoca, Messi enerzijds en St. Johan anderzijds is, is dat laatsgenoemde niet alleen net als eerstgenoemde geniale individuele (eind) akties in huis had, hij ook nog eens een ongekend goed inzicht had en daardoor anderen beter liet spelen. De uiteindelijke gewonnen prijzen zijn niet relevant want daarbij zijn zovele externe factoren van invloed...

En als Pelé het toch anders bedoeld dan ons alwetende forum hoofd Remco dan zeg ik Fuck you Pelé. En persoonlijk denk ik dat hij dit wel degelijk zo bedoeld... Dus Fuck you Pelé
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 28 april 2011 - 12:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 april 2011 - 12:45 schreef Stanley het volgende:
Wat mijn inziens het grote relevante verschil tussen Pelé, Marracoca, Messi enerzijds en St. Johan anderzijds is, is dat laatsgenoemde niet alleen net als eerstgenoemde geniale individuele (eind) akties in huis had, hij ook nog eens een ongekend goed inzicht had en daardoor anderen beter liet spelen. De uiteindelijke gewonnen prijzen zijn niet relevant want daarbij zijn zovele externe factoren van invloed...

En als Pelé het toch anders bedoeld dan ons alwetende forum hoofd Remco dan zeg ik Fuck you Pelé. En persoonlijk denk ik dat hij dit wel degelijk zo bedoeld... Dus Fuck you Pelé
haha geweldig stukje...
adriu
 adriu - donderdag 28 april 2011 - 13:49   quote  deeplink  
quote:

[..]

Als speler Ajax

Messi:

Met FC Barcelona
Copa del Rey (1) 2009

[ afbeelding ]
nou dat bedoel ik maar! het is eigelijk jammer dat Cruijff geen 20 meer is!ik had hem nu wel eens bij Barcelona willen zien met 20 jaar oud!
remco k
 remco k - donderdag 28 april 2011 - 14:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 april 2011 - 11:02 schreef adriu het volgende:

[..]

messi is stukken beter??? dach het niet! als de scheitsrechters hem niet in bescherming nemen ! dan wil ik het wel eens zien? tegenstanders zijn gewoon bang dat ze een roden kaard krijgen!en daarom doen ze messi maar niets!en dan bedoel ik niet dat messi maar geschop moet worden! johan cruijff is een veel beter voetballer! kijk hoe hij werd geschop vroeger en de scheits rechters deden niets! nee de scheits lachte cruijff recht in zijn gezicht uit!
Messi wordt met grote regelmaat verschrikkelijk hard geschopt en vrijwel iedere wedstrijd opgezocht met hard spel. Blijkbaar kijk je niet vaak naar Barcelona, anders had je dat geweten..
remco k
 remco k - donderdag 28 april 2011 - 14:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 april 2011 - 12:45 schreef Stanley het volgende:

Waar slaat die laatste zin op, al mijn posts je niet bevallen, dan lees je ze toch niet.

Begrijpend lezen is blijkbaar niet je beste vak geweest op school.. Lees nu gewoon eens wat de man zegt, en vergeet even de topic titel, want dat zegt hij namelijk helemaal niet..
remco k
 remco k - donderdag 28 april 2011 - 14:39   quote  deeplink  
@Stanley.
Misschien dat het je zo gemakkelijker afgaat???
Mag jij mij even aanwijzen waar hij zegt dat hij de beste voetballer is geweest. hij zegt namelijk enkel dat niemand zijn prestaties heeft geevenaard, en noemt daar de prijzen bij die hij heeft gewonnen.

Overeenstemming over wie nou de beste speler aller tijden is zal er wel nooit komen. De Braziliaanse legende Pelé wordt vaak genoemd, en de voormalige topschutter laat er zelf ook geen onduidelijkheid over bestaan. 'Niemand heeft ooit mijn prestaties geëvenaard.' Opvallend is dat de Braziliaan Johan Cruijff helemaal niet noemt op zijn lijstje met de beste spelers ooit.

Ik was op zeventienjarige leeftijd al wereldkampioen, won in totaal drie WK's en maakte in mijn carrière 1208 goals. Tot op heden heeft niemand hetzelfde kunnen presteren. Franz Beckenbauer, Michel Platini, Eric Cantona, Bobby Charlton, George Best zijn tien jaar actief geweest op topniveau en waren allemaal geweldige spelers.'

'Dan komen Diego Maradona en Zico, maar ook zij kunnen niet tippen aan mijn prestaties', zegt de Braziliaan in gesprek met CNN.

De naam van Johan Cruijff wordt opvallend genoeg niet genoemd door de sterspeler aller tijden van de 'Goddelijke Kanaries'.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 28 april 2011 - 15:16   quote  deeplink  
Mij maakt het allemaal niet uit. Ik heb genoten van de filmpjes, Pele was geweldig, Maradonna was geweldig, Cruijff was geweldig en Messi is nog steeds geweldig en heeft nu al zoveel gelijkenissen met pluisje. Hij wordt de allergrootste als hij zo doorgaat...

Ohja die titel is gewoon misleidend van het AD, want Pele zegt idd dat niemand zijn prestaties heeft geevenaard, hij zegt helemaal niet dat hij de beste is, maar ja weet niet wat de echte vertaling was. Ik moet wel lachen om Fuck off Pele

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 april 2011 door Ajax we love you --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5986
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Pelé: Geen speler beter dan ik, Cruijff niet eens bij beste 10

0.0112988