|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
Pelé: Geen speler beter dan ik, Cruijff niet eens bij beste 10 (Algemeen Dagblad)
|
|
|
joduh
|
|
|
wat interesseert mij het nou wie beter was hahahahahahahahahahahahahahahahahah lekker fuck you met messi en maradonna en pele!!!!!!!!ik ben ajacied!!!!! ddus cruyff is de beste voetballer aller tijden.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!BAM!!!!!!! |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
1200 goals in Brazilie en de USA. Als hij die nou in de Italiaanse of Spaanse competitie had gemaakt dan ok. Maar hij heeft behalve een aantal oefenwedstrijden (o.a. tegen Benfica die hij met Santos met 6-0 ofzo afdroogde) niet in Europa gespeeld. En wereldkampioen worden in de jaren 50 is niet te vergelijken met nu.
Voor mij staan Zidane en Messi sowieso in de top10 van de aller grootsten allertijden. Met Cruyff, v Basten , Beckenbauer, Pele, Platini etc. |
|
|
|
|
kwakman
|
|
|
Als Volendammer ben je verwend.kwak |
|
|
|
|
soccer
|
|
|
Dit is gewoon een onzinnige discussie. Het voetbal is veel anders dan 30 jaar geleden. dus je kunt gewoon geen spelers van toen en nu vergelijken.Volgens mij is het spel nu veel sneller geworden. Ik weet niet of Pele,Cruijff en beckenbauer nu nog mee zouden kunnen in de topcompetities. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
Pele heeft vooral een mooie interland-carriere gehad net als Maradonna. Cruijff heeft met het NL elftal een hoop rottigheid gehad en/of veroorzaakt. Argentimie/Brazilie heeft itt NL uberhaupt grotere prijzen gewonnen dan NL, dat doet een elftal en niet alleen Pele of Maradonna. Messi,Cruijff en soortgelijke voetballers waren en zijn meer broodvoetballers en hebben hun grootste prestaties bij hun clubs behaald. Als ik beelden van Pele zie, dan vind ik hem fantastisch maar dat geld voor meer spelers, maar ik vind het toch appels met peren vergelijken. Het voetbaspel is nu zo anders dan 30 geleden. Volgens mij zijn verdedigers ook veel sterker dan vroeger, omdat men hedetendage verdeigen net zo belangrijk als aanvallen vindt. Ik vind Pele niet erg bescheiden in zijn verhaal en geeft met zijn verhaal zijn teamgenoten weinig credits voor 'zijn' prestaties. |
|
|
|
|
Pele beste allertijd
|
|
|
Pelé
RECORDS
#100 meters in 11 seconds
#69 Championships Won #1281 Official Goals Scored #1363 Official Matches Played
#8 Goals in 1 Match #98 Hattricks (hattrick = 3 Goals in one Match)
#589 Unofficial Goals Scored #605 Unofficial Matches Played
#TOTAL = 1870 Goals Scored in 1968 Matches #Played in 4 World Cups and Won 3 World Cups
#75 goals in world cups #12 goals in one world cup #129 goals in 1959 in Brazil's Championship
#Scored Brazil's 100th Goal in World Cup Competitions #Won His First World Cup at the age of 17
#Athlete of the XXth Century by The International Olympic Committee #Football Player of the Century by FIFA
#Leading World Record of 69 Championships Won #Highest football offer - up to US$ 30 milion by Milan in the 60's (1.5 Billion $ today)
#Played in a Time When Football Had No Rules (No YELLOW or RED CARDS, so he had to score after he bleeded or got passed 4-6 players by passing the ball through their legs)
RESPECT
##Title of "Sir",Honorary Knight of the British awarded by the Queen Elizabeth II 1997
#Never Consumed Drugs#
#Athlete of the Century announced by the International Olympic Committee
#Athlete of the Century awarded by Reuters News Agency 1999
#Athlete of the Century by DuPont Group world-wide survey 1996
#Athlete of the Century French daily L'Equipe - world wide journalist
#Professional Who Transformed Football by Sports Illustrated magazine 1999
#Top Footballer of the Century UNICEF, in Viena, Austria 1999
#Football Sword of Honour by the English Football Almanac 1966
#Cavalier of the French Legion of Honour given by the French government 1963
#The Red Medal of Paris by the Municipality of the French capital 1971
#Diploma of Merit as Citizen of the World awarded by ONU 1999
#Honorary Citizen of Los Angeles New York, New Jersey, Santos, Guadalajara
#Statue in India inaugurated in Durgapur, Bengal State (1983)
#Order of the Cross of the Republic of Hungary the highest Hungarian honour 1994
#Member of the Hall of Fame city of Oneonta, New York
#Human Rights Medal - awarded by the Jewish B'nai for his work against racial discrimination 1995
#Pele Day officially instituated by the Municipality of San
#Football Player of the Century FIFA 1999
#King Pele Stadium inaugurated in Maceio, Alagoas 1970
#King Pele Stadiumin Tres Coracoes, presence or King from Sweden, Chile e Mexico embassors
#Medal of the Order of Champions Catholic Youth Organisation, in New York 1978 |
|
|
|
|
Kesio
|
|
|
Even terugkomen op Michels vs.. Cruyff: heb het allemaal meegemaakt, dus effe m'n mening. Michels heeft de profmentaliteit gebracht op een zeer ambitieuze wijze. Maar Michels was echt niets zonder Cruyff. Die bepaalde gewoon tijdens de wedstrijd de tactiek. Hij bepaalde welke spelers er moesten komen en wie er moesten afvloeien. Dad deed hij bij Ajax, Barcelona , als speler en trainer, in America en bij die club uit Rotterdam. Cruyff is echt de allergrootste. En inderdaad, BeckenbAuer was ook een gigant. |
|
|
|
|
de verloser
|
|
|
er is er maar een beter cruyffe en dat is god |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote: Precies en J.C. is zijn enige echte zoon.
|
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
Mijn top 5 beste spelers aller tijden!
1) Lionel Messi 2) Johan Cruyff 3) Maradonna 4) Pele 5) George Best |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 - 15:04 schreef C. Eriksen het volgende:Mijn top 5 beste spelers aller tijden! 1) Lionel Messi 2) Johan Cruyff 3) Maradonna 4) Pele 5) George Best Mwoehahahahaha
Lionel op 1.. wat een knulletje ben je ook. Wat weet je nou van hem. WK gezien? Waardeloze speler op het WK.. daar wordt je groot gemaakt of kapotgemaakt. In zo'n fantastisch team als Barca kan zelfs Appelvlaai terecht... Maak hem niet groter dan hij is. Voetbal is meer dan scoren en dribbelen ;) En dan de rest wel de toppers zoals het hoort. Nog raarder eigenlijk. Pak dan Ronaldo erbij.. wereldtopper en supersterk. Is me er eentje hoor. Had die wel bij Ajax willen zien met zijn arrogante kutkop. Heel de NL-eredivisie gekmaken.
hahahaha
Maar goed.. is jouw top 5 heej...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 mei 2011 door Ride -- |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
Dit is de meest onzinnige discussie ooit. Aangezien alles afhangt van het feit wat voor een type voetballer je graag ziet spelen.
Ik persoonlijk heb helemaal niets met Maradonna. Leuk dat ie een balletje hoog kan houden, en met een dribbel van 60 meter en bal het netje in legt. Maar daar gaat het in voetbal (in mijn ogen) niet om.
Het is een teamsport. Grote / goede spelers laten het team beter functioneren. Echter kan je spelers uit het verleden niet vergelijken met nu. Aangezien het voetbal volledig is veranderd.
Johan Cruijff is natuurlijk van buiten categorie. En zeker mijn nummer 1 wat voetballers uit het verleden betreft.
Daarna kwam een tijdperk waar Zidane de show stal. Bergkamp bij Arsenal.
Vandaag de dag is het het middenveld van Barca wat ongeevenaard goed is. Xavi en Iniesta.
En uiteraard mag Messi ook niet in dit lijstje ontbreken. Hij zorgt ervoor dat zelfs Barca 10 versnellingen hoger speelt, als hij binnen de lijnen stapt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 mei 2011 door Booya4Afca -- |
|
|
|
|
adriu
|
|
|
quote:Op donderdag 28 april 2011 - 14:34 schreef remco k het volgende:[..] Messi wordt met grote regelmaat verschrikkelijk hard geschopt en vrijwel iedere wedstrijd opgezocht met hard spel. Blijkbaar kijk je niet vaak naar Barcelona, anders had je dat geweten.. ja en Cruijff konden ze niet raken om dat hij zo goed was. maar hier kom je toch niet uit. de een vind die goed de aderen weer die!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 mei 2011 door adriu -- |
|
|
|
|
adriu
|
|
|
quote: kijk dat is nou het verschil met jij en mij. ik vraag niet in welke inrichting jij zit. ik blijf altijd netjes en dat moet jij ook doen tegen de AJAX fan.s |
|
|
|
|
de verloser
|
|
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 - 16:29 schreef adriu het volgende:[..] kijk dat is nou het verschil met jij en mij. ik vraag niet in welke inrichting jij zit. ik blijf altijd netjes en dat moet jij ook doen tegen de AJAX fan.s Hoezo ''de'' ajaxfan? |
|
|
|
|
de verloser
|
|
|
quote:Op woensdag 27 april 2011 - 19:55 schreef remco k het volgende:Hij heeft het over prestaties en niet over beter zijn.. Wat hij zegt is geen woord aan gelogen.. Ik kan trouwens zeggen dat ik extreem veel zowel live als op oude beelden heb gezien alle grote voetballers die deze planeet hebben gehad. Maar ik kan niet anders bedenken dan dat Messi echt veruit het beste is wat deze planeet heeft voortgebracht.. Messi is echt stukken beter dan Maradonna, Cruijff, Puskas of Pele.. Dit komt mede door zijn teaminzet, en zijn antiarrogantie gedrag... Criijff is de beste van de wereld. en daar kan Remko ook niets aan doen gelukig,
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 26 mei 2011 door de verloser -- |
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
quote: Cruyf is master........
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 26 mei 2011 door C. Eriksen -- |
|
|
|