BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Cruijff bij Ajax, samenwerking met Barcelona een optie?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
uitnoord
 uitnoord - woensdag 27 april 2011 - 14:20   quote  deeplink  
nu Cruijff het Ajax jasje aan gaat trekken, ligt de samenwerking met Barcelona voor de deur, gezien de uefa al regels in de maak heeft waarmee gehoopt word dat clubs uit torenhoge rode cijfers blijven, zal Barcelona graag een topclub aan zich zelf willen binden waar overtallige spelers kunnen spelen, zo zal Barcelona ook in de toekomst voordeliger de spelers van Ajax onder zijn hoede kunnen nemen en omgekeerd voor Ajax er een mogelijkheid zijn toch spelers met naam op de Nederlandse velden te kunnen laten spelen.
zijn er meer mensen die dit met mij delen?
D.B.
 D.B. - woensdag 27 april 2011 - 14:25   quote  deeplink  
Lijkt me een slecht plan. Ajax moet niet het 'kleine' broertje van een Europese topclub worden, we moeten zelf weer richting die Europese top gaan!
JOOD
 JOOD - woensdag 27 april 2011 - 14:34   quote  deeplink  
Klinkt goed! Kan ajax mooi bouwen en de sky is de limit..
Ff "beste vrienden" worden met de beste club ter wereld ;)
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - woensdag 27 april 2011 - 14:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 april 2011 - 14:20 schreef uitnoord het volgende:
nu Cruijff het Ajax jasje aan gaat trekken, ligt de samenwerking met Barcelona voor de deur
Bron: je dikke duim?
Booya4Afca
 Booya4Afca - woensdag 27 april 2011 - 14:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 april 2011 - 14:34 schreef Ikke_tikkie het volgende:

[..]

Het is slechts aan aanname.. Meer niet.
cvita
 cvita - woensdag 27 april 2011 - 14:39   quote  deeplink  
Barcelona is de nieuwe satelietclub van AJAX, da's logisch !
Rogier
 Rogier - woensdag 27 april 2011 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 april 2011 - 14:34 schreef Ikke_tikkie het volgende:

[..]

Lol...wilde er ook al naar vragen. Ik zou ook niet weten waarom we met Barcelona zouden moeten samenwerken. Hun jeugd is niet opgewassen tegen onze jeugd, alleen hun jeugd dat doorbreekt speelt zeker 10 jaar in het eerste...die van ons een jaar of 4.
remco k
 remco k - woensdag 27 april 2011 - 15:19   quote  deeplink  
Absoluut niet doen, Ajax moet zelf weer naar de top toe, en daar hebben we geen 2e rang spelers van Barcelona bij nodig, zeker niet gezien het feit dat je ze enkel zal huren en zelf dus niet kan bouwen aan een goed elftal..
Eide
 Eide - woensdag 27 april 2011 - 15:48   quote  deeplink  
Lijkt me zeker geen goed plan. Leuk natuurlijk dat je de "net niet" mannen of "moeten ervaring opdoen" jongens van Barca krijgt, maar die zitten dan wel de eigen opleiding in de weg. Lijkt me dus niet briljant.
Rikkert
 Rikkert - woensdag 27 april 2011 - 16:09   quote  deeplink  
Ik begrijp jullie wel maar het klinkt wel fanatastisch: Ajax en Barcelona werken samen... geef eerlijk toe vriend. Maar bij Barcelona voetballe toch ook wel een paar gasten die meekunnen met jong Ajax/ Ajax 1.
Ajax-pwnt
 Ajax-pwnt - woensdag 27 april 2011 - 16:11   quote  deeplink  
Hoop dat Johan Gebruik maakt van zijn positie bij beide clubs.
joduh
 joduh - woensdag 27 april 2011 - 16:42   quote  deeplink  
aan de andere kant?messi heeft een slechte periode.....ken je het voorstellen man?????hahahah.nee flauwekul!!!!!!ik zeg zeeer zeker niet doen!!!!!!!we doen het lekker zelf man!!!!!!
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - woensdag 27 april 2011 - 16:52   quote  deeplink  
Ik heb deze optie al eens eerder geopperd in dit forum. Toch zie ik dit plan ook wel zitten. Uiteindelijk spelen we zo goed als hetzelfde systeem, dus doorstroom vanuit AJAX naar Barcelona gaat veel gemakkelijker. Hoe vaak komt het niet voor dat spelers bij een ander club de sterren van de wereld spelen, maar nadat ze gekocht zijn geen bal meer raken. Vaak heeft dit te maken met het systeem. Jonge talentvolle spelers kunnen door Barcelona worden gekocht en bij Ajax worden gestald voor 1 of 2 jaar.
Laat we reëel zijn spelers die vanuit onze jeugd doorbreken spelen ook maar hooguit 3á 4 seizoenen in ons 1e elftal. Daardoor kunnen we ook niet echt een elftal opbouwen. Het probleem van onze "geweldige" scouts is dan ook meteen opgelost. Sterker nog ik denk juist dat we sneller spelers naar ons toe kunnen trekken, met Barcelona als onze partner.

Ik hoop dat Cruyff er in ieders geval overna denkt.
joduh
 joduh - woensdag 27 april 2011 - 16:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 april 2011 - 16:52 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:
Ik heb deze optie al eens eerder geopperd in dit forum. Toch zie ik dit plan ook wel zitten. Uiteindelijk spelen we zo goed als hetzelfde systeem, dus doorstroom vanuit AJAX naar Barcelona gaat veel gemakkelijker. Hoe vaak komt het niet voor dat spelers bij een ander club de sterren van de wereld spelen, maar nadat ze gekocht zijn geen bal meer raken. Vaak heeft dit te maken met het systeem. Jonge talentvolle spelers kunnen door Barcelona worden gekocht en bij Ajax worden gestald voor 1 of 2 jaar.
Laat we reëel zijn spelers die vanuit onze jeugd doorbreken spelen ook maar hooguit 3á 4 seizoenen in ons 1e elftal. Daardoor kunnen we ook niet echt een elftal opbouwen. Het probleem van onze "geweldige" scouts is dan ook meteen opgelost. Sterker nog ik denk juist dat we sneller spelers naar ons toe kunnen trekken, met Barcelona als onze partner.

laten we eerst maar eens afwachten of dit echt is man.......geloof er geen snars van nog.....
Rikkert
 Rikkert - woensdag 27 april 2011 - 17:10   quote  deeplink  
eens met Eindhovense Ajaxfan, denk na starks huurt ajax een jong gast zoals (bijvoorbeeld) Bojan Krkic...
joduh
 joduh - woensdag 27 april 2011 - 17:12   quote  deeplink  
willen jullie nou als AJAX bekend staan????????of als barcelona B of barcelona2?????? ik zeg niet doen man......
D.B.
 D.B. - woensdag 27 april 2011 - 17:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 april 2011 - 17:12 schreef joduh het volgende:
willen jullie nou als AJAX bekend staan????????of als barcelona B of barcelona2?????? ik zeg niet doen man......
mee eens
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - woensdag 27 april 2011 - 17:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 april 2011 - 17:12 schreef joduh het volgende:
Ho ho, zo'n vaart hoeft het niet te lopen. Het is niet zo dat er dadelijk 11 barcelona spelers in het veld staan. Hooguit bijvoorbeeld 3 spelers. Maar natuurlijk wel spelers die iets extra's kunnen brengen. Meer dan onze eigen jeugd spelers (op die positie). Daar moet je juist goede afspraken over maken.
Maar neem nu bijvoorbeeld Gabric. Een speler die zijn laats moest afstaan aan een jongere gast. Zelf was hij nog maar 29 jaar oud. Een idelae speler voor Ajax, gezien zijn ervaring. Zo zou het ook kunnen.
Psv heeft zo ook geprofiteerd van een Alex en Gomes (samenwerking met Chelsea) Deze samenwerking is maar kort geweest (periode van Hiddink).
Benno
 Benno - woensdag 27 april 2011 - 17:20   quote  deeplink  
Dit is echt een topic van het niveau feyenoord!!!(niet serieus te nemen dus!!)
joduh
 joduh - woensdag 27 april 2011 - 17:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 april 2011 - 17:19 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:

[..]

Ho ho, zo'n vaart hoeft het niet te lopen. Het is niet zo dat er dadelijk 11 barcelona spelers in het veld staan. Hooguit bijvoorbeeld 3 spelers. Maar natuurlijk wel spelers die iets extra's kunnen brengen. Meer dan onze eigen jeugd spelers (op die positie). Daar moet je juist goede afspraken over maken.
Maar neem nu bijvoorbeeld Gabric. Een speler die zijn laats moest afstaan aan een jongere gast. Zelf was hij nog maar 29 jaar oud. Een idelae speler voor Ajax, gezien zijn ervaring. Zo zou het ook kunnen.
Psv heeft zo ook geprofiteerd van een Alex en Gomes (samenwerking met Chelsea) Deze samenwerking is maar kort geweest (periode van Hiddink).
maar je voetbalt met mensen die geen ajacied zijn.........sollie eindhovense fan,maar ik stem tegen.....BAM!!!!!;-)
Benno
 Benno - woensdag 27 april 2011 - 17:23   quote  deeplink  
BAM!!!!!
joduh
 joduh - woensdag 27 april 2011 - 17:24   quote  deeplink  
hahah unaniem benno!!!!!
Benno
 Benno - woensdag 27 april 2011 - 17:25   quote  deeplink  
Onderhandelen is niet mogelijk en we zijn niet omkoopbaar, joduh!!!!haha
joduh
 joduh - woensdag 27 april 2011 - 17:26   quote  deeplink  
alleen voor een kale kano he?
Benno
 Benno - woensdag 27 april 2011 - 17:30   quote  deeplink  
Tuuuuuurlijk!! We blijven mannen he
Rogier
 Rogier - woensdag 27 april 2011 - 17:48   quote  deeplink  
Ben het meeste trots op Ajax als daar eigen opgeleide Nederlandse spelers doorbreken. En niet Spanjaarden die wij laten rijpen voor Barcelona of welke club dan ook. Dan moeten het spelers zijn die er meteen staan en die we niet hoeven op te leiden. Ik zie echt helemaal niks in de plan.
Benno
 Benno - woensdag 27 april 2011 - 17:52   quote  deeplink  
Welk plan? Uitnoord moet gewoon geen zelfgeplukte paddestoelen meer eten!;)
remco k
 remco k - woensdag 27 april 2011 - 19:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 april 2011 - 16:52 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:

Ajax zal altijd de minste spelers van de twee ploegen hebben, nee sorry, zie er echt 0,0 voordeel in..
remco k
 remco k - woensdag 27 april 2011 - 19:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 april 2011 - 17:10 schreef Rikkert het volgende:
eens met Eindhovense Ajaxfan, denk na starks huurt ajax een jong gast zoals (bijvoorbeeld) Bojan Krkic...
Denk je het nu echt??? Ajax kan spelers huren die niet in aanmerking komen voor de eerste 28 plekjes in de selectie, sorry hoor, maar dat is dus het voltallige tweede elftal van Barcelona, en daar word ik toch echt niet vrolijk van, want zulke bijzondere spelers lopen daar niet..
remco k
 remco k - woensdag 27 april 2011 - 19:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 april 2011 - 17:19 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:

[..]

En o wat hebben die Alex en Gomez veel opgeleverd zeg... Nee hoor onze spelers die weggaan moeten geld in het laatje brengen, en nit gratis de deur uit lopen....
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 27 april 2011 - 20:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 april 2011 - 19:41 schreef remco k het volgende:

[..]

Denk je het nu echt??? Ajax kan spelers huren die niet in aanmerking komen voor de eerste 28 plekjes in de selectie, sorry hoor, maar dat is dus het voltallige tweede elftal van Barcelona, en daar word ik toch echt niet vrolijk van, want zulke bijzondere spelers lopen daar niet..
Hahaha, Ik weet niet wat er aan de hand is, maar ik ben het steeds vaker eeens met de vaste forum leden.....
adriu
 adriu - woensdag 27 april 2011 - 20:35   quote  deeplink  
nee Ajax WAS EN is beter DAN BARSELONA!!!
remco k
 remco k - woensdag 27 april 2011 - 20:36   quote  deeplink  
Dat heeft iedereen man, we hebben gewoon gelijk, daar valt geen speld tussen te krijgen.... Wat wil je met zoveel voetbalkennis man... We hebben Joduh erbij als drankorgel.....
remco k
 remco k - woensdag 27 april 2011 - 20:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 april 2011 - 20:35 schreef adriu het volgende:
nee Ajax WAS EN is beter DAN BARSELONA!!!
Inderdaad man, ik denk dat we daar wel met 15-0 van zouden kunnen winnen...
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 27 april 2011 - 20:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 april 2011 - 20:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk wel 19-0!
Ja, want die Messi is echt een overschatte voetballer!
remco k
 remco k - woensdag 27 april 2011 - 20:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 april 2011 - 20:37 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Ik denk wel 19-0!
Ja, want die Messi is echt een overschatte voetballer!
Inderdaad man...
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 27 april 2011 - 20:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 april 2011 - 20:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Inderdaad man...
En die Xavi dan, oh oh, wat is die slecht! Die wil je toch niet in je team hebben??
Dan nog liever Evander Sno!

Hahaha ;)
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 27 april 2011 - 20:42   quote  deeplink  
HAHAHAHA, jullie hebben zo gelijk. en die 19-0 zou niet niet eens geflatteerd zijn!!! En de fans hebben ook zoveel meer voetbalkennis dan die andere losers. Dit jaar de 3de ster!!!
adriu
 adriu - woensdag 27 april 2011 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 april 2011 - 20:36 schreef remco k het volgende:

[..]

15-0?????????? IS WEL EEN MOOI GETAL remko! BEN JE WISKUNDIGE???
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 27 april 2011 - 20:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 april 2011 - 20:44 schreef adriu het volgende:

[..]

15-0?????????? IS WEL EEN MOOI GETAL remko! BEN JE WISKUNDIGE???
Het zijn zelfs 2 getallen!
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 27 april 2011 - 20:49   quote  deeplink  
He, ik ga ff mensen neerschieten (Call of Duty: Black Ops ;)) en tegelijkertijd Real-Barcelona kijken..
Later ;)
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 27 april 2011 - 20:51   quote  deeplink  
hahahaha, ben je een vrouw dan?? Allen vrouwen kunnen 2 dingen tegelijk.
adriu
 adriu - woensdag 27 april 2011 - 20:52   quote  deeplink  
EEN VRAAG AAN REMKO!WANEER BRAK JOHAN CRUIJFF ZIJN BEEN!! EN HOE OUD WAS HIJ TOEN? EN WELK BEEN???

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 27 april 2011 door adriu --
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 27 april 2011 - 20:55   quote  deeplink  
Ik was 25 met dubbele beenbreuk. Ben nooit meer teruggekomen op niveau en moest Ajax verlaten. Dus het was gewoon kut. Heb toen ik 30 was wel tegen van Basten, Gullit, vh Schip, roy, Menzo etc gespeeld, dat was wel leuk, maar wat waren die gasten nog goed zeg. Helemaal van Basten
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 27 april 2011 - 20:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 april 2011 - 20:52 schreef adriu het volgende:
EEN VRAAG AAN REMKO!WANEER BRAK JOHAN CRUIJFF ZIJN BEEN!! EN HOE OUD WAS HIJ TOEN? EN WELK BEEN???
Remco kan het zo opzoeken.. (Als hij het niet weet tenminste, maar dat lijkt me vrij onmogelijk.. Haha!)
Google is je vriend ;)
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 27 april 2011 - 20:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 april 2011 - 20:51 schreef Ajax we love you het volgende:
hahahaha, ben je een vrouw dan?? Allen vrouwen kunnen 2 dingen tegelijk.
Nee, eigenlijk ben ik alleen aan het gamen en let ik eigenlijk niet op de wedstrijd, maar goed. Haha!
adriu
 adriu - woensdag 27 april 2011 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 april 2011 - 20:56 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Remco kan het zo opzoeken.. (Als hij het niet weet tenminste, maar dat lijkt me vrij onmogelijk.. Haha!)
Google is je vriend ;)
[/ JA ZAL DIE NU WEL MEE BEZIG ZIJN !! HET OPZOEKEN!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 27 april 2011 door adriu --
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 27 april 2011 - 21:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 april 2011 - 21:02 schreef adriu het volgende:
quote:
Op woensdag 27 april 2011 - 20:56 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Google is je vriend ;)

Nee, hij is, waar ik bijna zeker van ben, Real - Barca aan het kijken..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 27 april 2011 door Hasjkoph --
adriu
 adriu - woensdag 27 april 2011 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 april 2011 - 21:03 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Nee, hij is, waar ik bijna zeker van ben, Real - Barca aan het kijken..
OK!!
Benno
 Benno - woensdag 27 april 2011 - 21:40   quote  deeplink  
He sodemieter ff op kuttekop!!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5183
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Cruijff bij Ajax, samenwerking met Barcelona een optie?

0.0087530