|
|
dutchajaxmen
|
|
|
Dag mensen,
Ik wil graag jullie mening horen over een eventueel vertrek van v.d. Wiel. Welke club is het meest geschikt voor hem? Is hij toe aan en een volgende stap? En wie moet zijn eventuele vervanger worden? Barst maar los!
Ik denk persoonlijk dat v.d. Wiel al wel aan een volgende stap toe is, maar dan nog niet direct naar de absolute wereldtop. Het lijkt mij verstandiger voor die jongen om eerst een contract te tekenen bij bijv. Tottenham Hotspur, Borussia Dortmund enz. Bij een vertrek vind ik Ronnie Stam de meest geschikte opvolger, is nog jong en kan nog zijn kwaliteiten verbeteren.
Suc6!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 april 2011 door dutchajaxmen -- |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
Alles beter dan vd wiel in deze vorm |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Toivomaki en daarbij moet je nog een back-up halen.. |
|
|
|
|
peter visser
|
|
|
Die jongen die vorig jaar bij twente is vertrokken naar Engeland, ben ff z'n naam kwijt.. of Anita, kan prima spelen op die plek. |
|
|
|
|
peter visser
|
|
|
Ronnie stam bedoel ik dus. |
|
|
|
|
Rikkert
|
|
|
Henri Toivomaki is misschien wel een geschikte candidaat maar er zijn vast nog wel genoeg jonge spelers in het buitenland die op die plek voor AJAX veel kunnen betekenen. |
|
|
|
|
Ajax-pwnt
|
|
|
Dani alves wtf denken jullie! Nee, Van de Wiel Ruilen voor Bruma of Bosingwa ofzo mischien? Bij Bruma nog 7 Miljoen er bij en bij Bosingwa 3,5. |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
Waarom altijd zulke rare spelers halen.. Moet je niet willen |
|
|
|
|
Yordee1
|
|
|
Wat moeten wij nou met Bosingwa, en wat moet Bosingwa nou in Nederland? Anita, Toivomaki, en wie weet breekt er binnenkort weer een jeugdspeler door. Je hebt altijd nog Ooijer als er helemaal niemand meer overblijft. |
|
|
|
|
dutchajaxmen
|
|
|
Ooijer is 36 en kan niet meer op Europees niveau mee. Anita is niet een verdediger maar meer een middenvelder. Hij is gewoon te klein als verdediger op Europees niveau. Of Toivomaki klaar is voor de stap weet ik niet, ik had hem i.i.g. wel een kans gegeven in de voorbereiding. Bosingwa of Bruma halen lijkt mij niet zo'n goed plan. Ik had in de eredivisie gekeken naar spelers of desnoods in de jupiler league of spelers als Royston Drenthe of Ronnie Stam terug gehaald. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Gewoon Ruben Ligeon bij de A selectie halen, en in de tussentijd kan Blind, of Ooijer, of Anita daar ook spelen. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Blijf mij verbazen dat Ajaxfans in Ronnie Stam de vervanger van vd Wiel zien. Het is namelijk een middenvelder en geen back. Ooijer als back?? Er is toch niemand dat ook maar serieus overweegt.De beste man is 36 en is zo traag als dikke stront.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 april 2011 door Brandje -- |
|
|
|
|
Robinho
|
|
|
Ronnie Stam is een drama, maar ook lopen er weinig goed rechtsbacks rond in nederland. Eigen jeugd dus. |
|
|
|
|
gabri
|
|
|
|
|
|
peter visser
|
|
|
..of gewoon meneer v/d Wiel aan z'n contract houden?! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Laat dit maar aan De Boer over, hij kent een goede opkomende verdediger als geen ander.Hij heeft allang iemand op het oog misschien zelfs uit onze jeugd. Mocht Vertonghen vertrekken dan zie ik Granqvist als zijn vervanger, wellicht is een breekijzer als Ka van Roda ook nog een optie. Al met al vertrouw ik op de keuze van De Boer met al zijn kennis en ervaring. |
|
|
|
|
peter visser
|
|
|
...of manolevje. hihihi. Wordt 't iig wel lachen in de ArenA volgend seizoen. |
|
|
|
|
cvita
|
|
|
Bruno Silva oplappen en vertrouwen geven, die is al in da house, kost niks ! |
|
|
|
|
E-J
|
|
|
quote:Op donderdag 28 april 2011 - 23:11 schreef Jack Huntelaar het volgende:Laat dit maar aan De Boer over, hij kent een goede opkomende verdediger als geen ander.Hij heeft allang iemand op het oog misschien zelfs uit onze jeugd. Mocht Vertonghen vertrekken dan zie ik Granqvist als zijn vervanger, wellicht is een breekijzer als Ka van Roda ook nog een optie. Al met al vertrouw ik op de keuze van De Boer met al zijn kennis en ervaring. Granqvist??? Ka???
Ik moet eerlijk bekennen dat ik op dit moment niet 123 een goede vervanger voor van der Wiel of Vertonghen zou kunnen aanwijzen, maar om nou Granqvist en Ka erbij te gaan halen gaat me wel erg ver. Dan kunnen we net zo goed meteen stoppen. |
|
|
|
|
ajaxsupporteruutdren
|
|
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op vrijdag 29 april 2011 - 00:13 schreef E-J het volgende:[..] Granqvist??? Ka??? Ik moet eerlijk bekennen dat ik op dit moment niet 123 een goede vervanger voor van der Wiel of Vertonghen zou kunnen aanwijzen, maar om nou Granqvist en Ka erbij te gaan halen gaat me wel erg ver. Dan kunnen we net zo goed meteen stoppen. Granqvist is mijn ogen wel degelijk een goede vervanger voor in het centrum. Hij heeft alles in huis. Kan voetballen, een goede pass, vrij snel en niet geheel onbelangrijk voor een verdediger. Hij kan ook echt verdedigen. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Granqvist is beslist een goede vervanger voor vertongen,is een sterke vent en sterk in de lucht en opbouwend en dat is ook erg belangrijk,meneer Ka moet lekker in Limburg blijven die kan niet in de schaduw staan van Granqvist. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Berry van Aerle.
Pfff, we gingen toch uit eigen jeugd peuren? |
|
|
|
|
roeliskoel
|
|
|
Ruben Ligeon of iemand anders uit de jeugd. Dit zijn toch echt posities waar je geen miljoenen voor moet uitgeven. |
|
|
|
|
marius
|
|
|
rafinha die eerder bij chalke04 speelde, weet niet waar die nu speelt maar dat is een speler met ervaring en haal dan voor de linksback maxwel dan kunne blind en die deen lekker leren van em |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
toivomaki. Silva loopt ook nog rond, en Rhijnen zou ook nog kunnen |
|
|
|
|
dutchajaxmen
|
|
|
Silva is in mijn ogen niet goed genoeg meer en is ook al vrij oud. Dat ze hem in Braziliƫ niet hebben gehouden zegt al genoeg! Ik had dan eerder voor Toivomaki gekozen of van een gedeelte van de transfersom een goede vervanger gehaald. |
|
|
|
|
Rikkert
|
|
|
van Rhijn bedoel je zeker... maar ik denk dat Maxwel wel een goed idee is, die jongen komt niet aan spelen toe in Barcelona en heeft in Nederland hele goede herrinneringen achtergelaten. Volgens mij loopt zijn contract ook nog eens af dus stop er een beetje moeite in en dan haal je hem. Ook al is uit de jeugd Toivomaki een hele leuke, goede en zeer snelle voetballer die voor gevaar op de flanken kan zorgen.
ps. Wel doen als Van de Boog weg is... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 29 april 2011 - 13:48 schreef Rikkert het volgende:van Rhijn bedoel je zeker... maar ik denk dat Maxwel wel een goed idee is, die jongen komt niet aan spelen toe in Barcelona en heeft in Nederland hele goede herrinneringen achtergelaten. Volgens mij loopt zijn contract ook nog eens af dus stop er een beetje moeite in en dan haal je hem. Ook al is uit de jeugd Toivomaki een hele leuke, goede en zeer snelle voetballer die voor gevaar op de flanken kan zorgen. ps. Wel doen als Van de Boog weg is... Maxwell niet aan spelen toen in Barcelona?? 25 wedstrijden in de competitie en 8 in de CL dit seizoen is niet heel weinig toch |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op vrijdag 29 april 2011 - 15:12 schreef remco k het volgende:[..] Maxwell niet aan spelen toen in Barcelona?? 25 wedstrijden in de competitie en 8 in de CL dit seizoen is niet heel weinig toch Nee is idd niet weinig alleen komt het natuurlijk wel door blessures. Abidal en Adriano zijn de eerste twee backs. Maar hij is natuurlijk van harte welkom. Modelprof is het!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 29 april 2011 - 15:15 schreef Brandje het volgende:[..] Nee is idd niet weinig alleen komt het natuurlijk wel door blessures. Abidal en Adriano zijn de eerste twee backs. Maar hij is natuurlijk van harte welkom. Modelprof is het!! Adriano is niet de eerste back, Maxwell starte dit seizoen gewoon als vaste back terwijl iedereen fit was... later is hier veel in gerouleerd, en ja de laatste weken speelde adriano veel.. Maar inderdaad wel welkom, alleen denk ik niet dat het nu nog nodig is, komend seizoen moeten Boilesen en Blind het daar maar gaan uitmaken... |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op vrijdag 29 april 2011 - 15:47 schreef remco k het volgende:[..] Adriano is niet de eerste back, Maxwell starte dit seizoen gewoon als vaste back terwijl iedereen fit was... later is hier veel in gerouleerd, en ja de laatste weken speelde adriano veel.. Maar inderdaad wel welkom, alleen denk ik niet dat het nu nog nodig is, komend seizoen moeten Boilesen en Blind het daar maar gaan uitmaken... Abidal isa gewoon back nummer 1. Als die fit speelt hij en Maxwell is niks meer dan een stand in. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Abidal was aan het begin van het seizoen fit en speelde niet. |
|
|
|
|
dutchajaxmen
|
|
|
Mensen,
Stel dat v.d. Wiel vertrekt... Naar welke club zou hij dan moeten gaan volgens jullie?
Mzzl.. |
|
|
|
|
Galactico
|
|
|
Misschien Zuiverloon?? Beetje eenzelfde type als van de Wiel!! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Zeg het nog 1 keer:
Ruben Ligeon. Zelfde positie, zelfde type, eigen jeugd, gewoon proberen. Greg was uiteindelijk ook eerst een experimentje..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 29 april 2011 door Eide -- |
|
|
|
|
adriu
|
|
|
eigen jeugd eerst! en als het niet anders kan? toornstra van den haag kan zeer goed rechts of links back spelen!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 29 april 2011 door adriu -- |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
ik zat te denken aan reservewiel......... |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op vrijdag 29 april 2011 - 17:54 schreef adriu het volgende:eigen jeugd eerst! en als het niet anders kan? toornstra van den haag kan zeer goed rechts of links back spelen!! Ja maar het is gewoon een middenvelder en daar moet Ajax hem voor halen. |
|
|
|
|
dutchajaxmen
|
|
|
Jens Toornstra is een degelijke middenvelder maar ik zou hem niet direct naar Ajax halen. Ajax heeft nu behoefte aan een leider, een type van Bommel of Jansen. Deze zijn dan niet voor het oprapen maar ik had Toornstra niet als eerste versterking voor het nieuwe seizoen genomen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 29 april 2011 - 17:54 schreef adriu het volgende:eigen jeugd eerst! en als het niet anders kan? toornstra van den haag kan zeer goed rechts of links back spelen!! Toornstra is een middenvelder, geen verdediger.. |
|
|
|
|
d.anny
|
|
|
zuiverloon dan die heeft het altijd goed gedaan bij jong oranje en is een aanvallende back>er was toch ook een tijd dat man united hem wou. maar hij lijkt me ook wel een optie>ik zou wel wat ervaring halen want anders speel je met teveel jeugd |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 29 april 2011 - 00:13 schreef E-J het volgende:[..] Granqvist??? Ka??? Ik moet eerlijk bekennen dat ik op dit moment niet 123 een goede vervanger voor van der Wiel of Vertonghen zou kunnen aanwijzen, maar om nou Granqvist en Ka erbij te gaan halen gaat me wel erg ver. Dan kunnen we net zo goed meteen stoppen. Granqvist en Ka zijn beiden sterk met het lichaam, dwingen beiden iets af. Een paar krachtige voetballers die enerzijds goed kunnen verdedigen maar ook opbouwend meer power brengen.Roda en Groningen doen het goed ondermeer door hen. Kijk naar Twente met Douglas en Wisgerhof dat zijn ook geen schatjes. Schatjes die goed kunnen voetballen hebben wij genoeg.Als je in Europa wilt overleven moeten wij overwinnaars hebben. |
|
|
|
|
adriu
|
|
|
quote: Suurbier was vroeger rechts buite! en toen rechts back!! toornstra is nog jong! moet kunnen. is een zeer pienter voedballertje. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 29 april 2011 - 20:17 schreef adriu het volgende:[..] Suurbier was vroeger rechts buite! en toen rechts back!! toornstra is nog jong! moet kunnen. is een zeer pienter voedballertje. Of we halen een echte back mits we die niet uit de jeugd kunnen laten doorstromen.. Zou echt het nut niet inzien om ene redelijke middenvelder om te turnen naar een verdediger waravan je niet weet of hij die kwaliteiten uberhaubt wel heeft....
Suurbier debuteerde trouwens al als rechtsback op 18 jarige leeftijd en heeft altijd als back gespeeld... Heb hem ook echt nooit horen praten over het feit dat hij aanvaller zou zijn geweest... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 29 april 2011 - 20:57 schreef remco k het volgende:[..] Of we halen een echte back mits we die niet uit de jeugd kunnen laten doorstromen.. Zou echt het nut niet inzien om ene redelijke middenvelder om te turnen naar een verdediger waravan je niet weet of hij die kwaliteiten uberhaubt wel heeft.... Suurbier debuteerde trouwens al als rechtsback op 18 jarige leeftijd en heeft altijd als back gespeeld... Heb hem ook echt nooit horen praten over het feit dat hij aanvaller zou zijn geweest... Klopt helemaal, Remco!! |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Boularouz of Ronnie Stam zijn ook nog opties, laatst genoemde was bij twente vorig jaar nog opvallend aanwezig, nu zit hij op de bank bij Wigan Athletic onbegrijpelijk toch. |
|
|
|
|
ajaxamsterdam4ever
|
|
|
ik denk dat van der wiel niet vertrekt en dat hij nog niet toe is aan een volgende stap. dit jaar was hij niet echt geweldig. welke club wild nou echt grote afkoopsom gaan betalen voor hem in deze vorm? |
|
|
|
|
Robinho
|
|
|
Als ze Kah, Stam of Bouhlarouz halen is dat eht voortzetten van het wanbeleid op transfergebied. Eigen jeugd of een talentvolle aankoop! |
|
|
|