BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Optie om De Kuip te slopen bij bouw nieuw stadion

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Quiroz
 Quiroz - vrijdag 29 april 2011 - 11:58   quote  deeplink  
Het is niet langer onbespreekbaar om de oude Kuip te slopen en die te vervangen door een nieuw stadion. Dat blijkt uit geheime stukken. Dit ingrijpende scenario komt echter alleen in beeld als het gedroomde voetbalpaleis aan de Nieuwe Maas niet doorgaat.

De voorkeur gaat nog steeds uit naar een nieuw voetbalcomplex aan de rivier, waar ook concerten en evenementen kunnen plaatsvinden. De kosten hiervan bedragen zo'n 450 miljoen euro, waarbij een bijdrage van de gemeente Rotterdam in de vorm van een achtergestelde lening onmisbaar is.

Op aandrang van de gemeenteraad zijn ook enkele alternatieven onderzocht. Zo werd gekeken naar de mogelijkheid om het bestaande stadion te renoveren, zodat het weer zo'n twintig jaar mee kan.

Eveneens is gekeken naar een grondige verbouwing, waarbij in het voetbalcomplex ook andere evenementen kunnen worden gehouden.

Nieuw in dit dossier is een onderzoek naar de optie om de oude Kuip te vervangen door een splinternieuw Feyenoord-stadion. Daarmee zouden twee problemen in één klap worden opgelost. Zo hoeft er niet meer te worden gezocht naar een zinnige bestemming voor het oude gebouw. Daarnaast scheelt het behoorlijk in de grondkosten.

Sloop van de oude Kuip en nieuwbouw brengen echter ook behoorlijk wat complicaties met zich mee. De voetbalwedstrijden moeten tijdens de operatie gewoon doorgaan, wat deze klus erg ingewikkeld en duur maakt. Verder wordt het complex minder interessant voor bijvoorbeeld congressen of de vestiging van een hotel.

Bovendien biedt dit plan veel minder kansen om de omgeving te ontwikkelen en zo inkomsten binnen te halen. Deze optie heeft al met al meer nadelen dan voordelen, luidt de conclusie. De variant aan de Nieuwe Maas is daarentegen interessanter geworden voor de gemeente.

Eerder hikte de stad flink aan tegen de kosten die het onteigenen en slopen van bedrijven in de verre omgeving met zich zouden meebrengen. In de nieuwe versie wordt alleen uitgegaan van het verwerven van ondernemingen op het Kuip-terrein zélf. Wethouder Laan (sport, VVD) onthoudt zich van commentaar. (Deborah Jongejan/Marcel Potters)
_________________________________________________________

OPROTTEN!!!!!

Waar wou je in de tussentijd gaan spelen? Woudestein??? Bovendien De Kuip = Legendarisch, dat mag niet gesloopt worden!!
De_Kuip_00.jpg

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 29 april 2011 door Quiroz --
FR-Han
 FR-Han - vrijdag 29 april 2011 - 12:00   quote  deeplink  
gewoon de kuip behouden en erin trainen. stukken ombouwen tot restaurants enzo. maar winkeltjes erin en kantoortjes. maar slopen is waanzin
kuipje
 kuipje - vrijdag 29 april 2011 - 12:09   quote  deeplink  
images?q=tbn:ANd9GcS5bIjtnM1aB59NB59C3Jd0k7IN_87sRWTHMvOjI_sKcIwW41cQRg
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 29 april 2011 - 12:10   quote  deeplink  
Gaat niet gebeuren.
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 29 april 2011 - 12:23   quote  deeplink  
Is toch monument ivm de unieke staalconstructie
Olaf79
 Olaf79 - vrijdag 29 april 2011 - 12:41   quote  deeplink  
Ik zou dat ook zonde vinden, maar wie gaat dat betalen? Ik zie al dat die grond verkocht gaat worden omdat het aankopen van het stuk grond bij de maas zwaar tegen gaat vallen. Er moet gewoon een stadion komen waarvan iedereen zegt WOOOOOOOOOOW.
MMM
 MMM - vrijdag 29 april 2011 - 12:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 april 2011 - 12:10 schreef Stylzz het volgende:
Gaat niet gebeuren.
Laten we het hopen.
henkie1969
 henkie1969 - vrijdag 29 april 2011 - 12:45   quote  deeplink  
BRON ????
MMM
 MMM - vrijdag 29 april 2011 - 12:45   quote  deeplink  
Staat op meerdere sites..

http://feyenoord.headliner.nl/
henkie1969
 henkie1969 - vrijdag 29 april 2011 - 15:46   quote  deeplink  
en officiele sites ?
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - vrijdag 29 april 2011 - 16:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 april 2011 - 12:23 schreef hotjumper het volgende:
Is toch monument ivm de unieke staalconstructie
ja, klopt. lijkt me dus kansloos
Quiroz
 Quiroz - vrijdag 29 april 2011 - 17:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 april 2011 - 15:46 schreef henkie1969 het volgende:
en officiele sites ?
ad.nl , bij headliner staan toch ook officiële sites of denk je dat ik een lulverhaal heb getypt..
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 29 april 2011 - 17:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 april 2011 - 12:23 schreef hotjumper het volgende:
Is toch monument ivm de unieke staalconstructie
klopt. dan mag het toch uberhaupt niet gesloopt worden?
henkie1969
 henkie1969 - vrijdag 29 april 2011 - 20:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 april 2011 - 17:03 schreef Quiroz het volgende:

[..]

ad.nl , bij headliner staan toch ook officiële sites of denk je dat ik een lulverhaal heb getypt..
denk aan je hart

ik heb het gewoon nergens zien staan, en aangezien het halve forum met zoals jij het noemt "lulverhalen" staat, neem ik niet zomaar van alles aan

en ik heb het inderdaad nu gezien op AD, maar ja, die roept de laatste tijd ook zomaar dingen, is net Rijnmond

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 29 april 2011 door henkie1969 --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 8733
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Optie om De Kuip te slopen bij bouw nieuw stadion









0.0056240