|
|
Guyt
|
|
|
Weet iemand welke zender deze wedstrijd uit zendt???? |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
BRW
|
|
|
Idd.. Live op Veronica. Ook Eredivisie live is het te volgen! |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
Oke bedankt jongens ik dacht eerst sbs. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
12.500 man gaat sfeer maken die ongekend is
Lekker hoor...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 mei 2011 door Ride -- |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote: GVD man.. ik heb al heel lang geen hasj en wiet meer gerookt maar nu ik elke keer je plaatje zie krijg ik er verdomd veel trek in.
hahahahaha |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Ik weet het niet... Aan de ene kant ben ik echt trots op onze (jonge) jongens, dat zij zover gekomen zijn. Wie had dat enkele maanden geleden nog verwacht, dat Ajax EN in de KNVB-finale zou staan EN een week later de allesbeslissende competitiewedstrijd om het kampioenschap zou spelen. Nota bene zonder (onder andere) Luis Suárez! Ik niet in ieder geval. Aan de andere kant kan ik simpelweg niet geloven, dat Ajax zo maar even twee keer van FC Twente gaat winnen. Ik vind - zeker op dit moment - FC Twente net iets verder dan onze jongens. Twente is naar mijn mening wat beter in balans en hebben zij bovendien hun belangrijkste spelers (Theo Jansen en Bryan Ruiz) WEL kunnen behouden in de winterstop. Als één van de twee wedstrijden tussen FC Twente en Ajax verloren mag gaan, dan kies ik toch voor de bekerfinale. Het liefst hoop ik uiteraard dat Ajax beide wedstrijden wint. Maar ja... Tussen hoop en verwachting is een leven van verschil. Nou vooruit laat ik eens optimistisch zijn: Ajax wint zondag aanstaande met 2-1 (na verlenging) en dat geeft ze een gigantische drive voor de week erop :-) Maar ja, of ik het allemaal goed voorspel..?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 mei 2011 door Pietje -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Even off topic. Wat zie ik toch een prachtige avatars!! :-) Mijn complimenten voor jullie keuze. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 mei 2011 - 16:11 schreef Pietje het volgende:Even off topic. Wat zie ik toch een prachtige avatars!! :-) Mijn complimenten voor jullie keuze. Hey ouwe geldwolf.. thanks.. kon jij niet inruilen?
hahahahaha |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Whahahaha. Ik een geldwolf??? Dach-ut-niet, integendeel, de dingen die ik tegenwoordig doe vallen zonder uitzondering onder vrijwilligerswerk ;-) Voor noppes dus. Ook de recente cursus die ik geschreven heb. Vond ik gewoon leuk om te doen :-) En nee, ik hoef mijn avatar niet in te ruilen. Lelijke avatars moeten er ook zijn, dan valt die van julle allen des te meer op! |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 mei 2011 - 16:24 schreef Pietje het volgende:[..] Whahahaha. Ik een geldwolf??? Dach-ut-niet, integendeel, de dingen die ik tegenwoordig doe vallen zonder uitzondering onder vrijwilligerswerk ;-) Voor noppes dus. Ook de recente cursus die ik geschreven heb. Vond ik gewoon leuk om te doen :-) En nee, ik hoef mijn avatar niet in te ruilen. Lelijke avatars moeten er ook zijn, dan valt die van julle allen des te meer op! Hahaha
geintje ouwe... daarom juist +' |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Weet ik toch Ride!! ;-) |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 mei 2011 - 16:10 schreef Pietje het volgende:Ik weet het niet... Aan de ene kant ben ik echt trots op onze (jonge) jongens, dat zij zover gekomen zijn. Wie had dat enkele maanden geleden nog verwacht, dat Ajax EN in de KNVB-finale zou staan EN een week later de allesbeslissende competitiewedstrijd om het kampioenschap zou spelen. Nota bene zonder (onder andere) Luis Suárez! Ik niet in ieder geval. Aan de andere kant kan ik simpelweg niet geloven, dat Ajax zo maar even twee keer van FC Twente gaat winnen. Ik vind - zeker op dit moment - FC Twente net iets verder dan onze jongens. Twente is naar mijn mening wat beter in balans en hebben zij bovendien hun belangrijkste spelers (Theo Jansen en Bryan Ruiz) WEL kunnen behouden in de winterstop. Als één van de twee wedstrijden tussen FC Twente en Ajax verloren mag gaan, dan kies ik toch voor de bekerfinale. Het liefst hoop ik uiteraard dat Ajax beide wedstrijden wint. Maar ja... Tussen hoop en verwachting is een leven van verschil. Nou vooruit laat ik eens optimistisch zijn: Ajax wint zondag aanstaande met 2-1 (na verlenging) en dat geeft ze een gigantische drive voor de week erop :-) Maar ja, of ik het allemaal goed voorspel..? Ik hoop zo dat je het goed voorspelt Pietje. Ga je trouwens naar de wedstrijd op 15 mei?? En eventueel een feestje vieren aan de bar ergens in het centrum? Ik zal er zowiezo zijn en word 100% dronken..of van ellende of van immense vreugde... |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 mei 2011 - 14:57 schreef Ride het volgende:[..] GVD man.. ik heb al heel lang geen hasj en wiet meer gerookt maar nu ik elke keer je plaatje zie krijg ik er verdomd veel trek in. hahahahaha Wahaha, doe nou maar niet ;) |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 mei 2011 - 16:11 schreef Pietje het volgende:Even off topic. Wat zie ik toch een prachtige avatars!! :-) Mijn complimenten voor jullie keuze. HASJ :D |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 mei 2011 - 18:23 schreef alibabba het volgende:[..] Ik hoop zo dat je het goed voorspelt Pietje. Ga je trouwens naar de wedstrijd op 15 mei?? En eventueel een feestje vieren aan de bar ergens in het centrum? Ik zal er zowiezo zijn en word 100% dronken..of van ellende of van immense vreugde... Helaas, alibabba. GVD! Verjaardagsverplichting waar ik per se niet onderuit kan. Anders kost mij dat mijn huwelijk man! Geloof me, ik was niet blij. :-( Juist op 15 mei... Waar we naar toe gaan, is een oude dame die niet van voetballen houdt en die ernstig ziek is. Het kan elk moment afgelopen zijn met haar. Tja... als ik daarover hier thuis ga strijden... Man, de gevolgen zullen niet te overzien zijn ;-) |
|
|
|
|
Ajax-pwnt
|
|
|
BekerFinale: Twente maakt 1-0/0-1 in de 85e a 87e minuut. week er op ultieme revanche door kampioen te worden. en vlak voor rust de 1-0 en in de 60e a 75e minuut de 2-0. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
Zowiezo geen risico nemen met Sulejmani. Die hebben we de 15e hard nodig. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op zondag 01 mei 2011 - 22:38 schreef amsterdammer113 het volgende:Ik zelf ga helaas niet. Heb dat om persoonlijke redenen moeten besluiten. Een aantal weken later ga ik met mijn gezin op vakantie naar griekenland en dat wil ik graag zo houden. Ik weet namelijk dat ik mij niet altijd rustig kan houden tijdens en na een wedstrijd en heb geen zin om in trammelant terecht te komen en daardoor eventueel niet op vakantie te kunnen. Ik denk dat sommigen mij op het forum wel kennen en weten wat ik er mee bedoel. "VERSTANDIG" Das het juiste woord denk ik........ ik kijk alles op het Leidse, kan ik alleen een kruk of een tafel slopen als het kut gaat.....en misschien 1 van die bomen....als ik heel boos ben! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op woensdag 04 mei 2011 - 13:43 schreef Pietje het volgende:[..] Helaas, alibabba. GVD! Verjaardagsverplichting waar ik per se niet onderuit kan. Anders kost mij dat mijn huwelijk man! Geloof me, ik was niet blij. :-( Juist op 15 mei... Waar we naar toe gaan, is een oude dame die niet van voetballen houdt en die ernstig ziek is. Het kan elk moment afgelopen zijn met haar. Tja... als ik daarover hier thuis ga strijden... Man, de gevolgen zullen niet te overzien zijn ;-) Ik begrijp het helemaal Pietje. Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan voetbal. Wellicht dat de oude dame enigzins opbloeit als je verteld dat AJAX kampioen van Nederland word en ik kan me niet voorstellen dat je vrouw een man als jou laat vallen man :-) |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Voor velen is het een doorn in het oog, maar de spanning voor de ontknoping van de competitie wordt met nog een week verlengd. Eerst staat zondag de bekerfinale op het programma. De twee grote tenoren van dit seizoen spelen ook deze eindstrijd; AJAX en FC Twente. En daarmee verwelkt de bekereindstrijd in De Kuip tot een generale repetitie voor de grote finale, volgende week zondag in de Amsterdam ArenA. AJAX en Twente troffen mekaar 9x eerder in het nationale bekertoernooi en Ajax verloor nog nooit!. Een overzicht;
De allereerste keer was in de Adelaarshorst van Deventer in de halve finale op 23-05-1968. Ajax won uiteindelijk na strafschoppen, nadat het na 120 minuten in 2-2 was geeindigd; Jan Jeuring 0-1 ('63), Keizer 1-1 ('89), Ton Pronk 2-1 ('116), Willem de Vries 2-2 e.d.('120).
Seizoen 69'70 in het Olympisch Stadion op 14-05-1970; Cruijff 1-0 ('25), Dick van Dijk 2-0 ('30), Cruijff 3-0 ('70), Tom Sondergaard ( R.I.P.) 4-0 ('79). Sondergaard was een aanvaller die 1 seizoen voor Ajax speelde. Hij werd slechts 53 jaar. Bij Twente keepte overigens die dag Piet Schrijvers het Twente-doel, die naderhand furore maakte bij Ajax. Overigens pakte Ajax dat seizoen de dubbel!!!
Achtste finale 23-02-1974 in Enschede; Johnny Rep 0-1 ('50), Pim van Dord 0-2 ('58). Johan Zuidema, aanvaller, speelde toen mee voor Twente, maar zou later ook voor Ajax spelen. Zuidema moest zijn carrière vroegtijdig beëndigen vanwege knieproblemen. Overigens stond 'de beer van de Meer' toen nog onder de verkeerde lat.
Ajax trof Twente in de finale van het seizoen 78'79 en er moest een replay aan te pas komen voor de uiteindelijke winnaar. 2x was De Kuip het podium en de 1e wedstrijd eindigde in 1-1; Twente kwam op voorsprong door een eigen doelpunt van Wim Meutstege in de 13e minuut. Ray Clarke scoorde de gelijkmaker in de 43e minuut. 2 weken later werd het lot beslecht voor Twente; Clarke 1-0 ('26), Tahamata 2-0 ('47), Schoenaker 3-0 ('65). 'De bolle van Zwolle' stond toen in beide potjes bij AJAX onder de lat en Heini Otto, nu werkzaam bij Ajax, deed in beide wedstrijden mee voor Twente.
Kieft 1-0 ('27), Arnesen 2-0 ('34), Kieft 3-0 ('63), Arnesen 4-0 ('69), Kieft 5-0 ('84), Halvar Thoresen 5-1 ('85) was het scoreverloop in de achtste finales op 25-01-1981. Otto was ook daar speler van Twente.
Wederom de achtste finales in het seizoen 89'90. In Enschede werd het 0-2 door twee doelpunten van Ron Willems, die 5 seizoenen voor Ajax speelde en daarvoor 3 seizoenen voor Twente had gespeeld. Ronald de Boer speelde toen in het Twente-shirt.
In de kwartfinale op 17-02-1993 moest Ajax weer de reis maken naar Overijssel en weer was het AJAX dat met de overwinning aan de haal ging nadat het met 2-0 achterkwam; Edwin Vurens 1-0 ('40), Nico-Jan Hoogma 2-0 ('53), Bergkamp 2-1 ('58), Overmars 2-2 ('79), Rob Alflen 2-3 ('91), Marciano Vink 2-4 ('93). Ronald de Boer was toen speler van Ajax en Jan v.Halst van Twente. Ajax won dat seizoen de beker doordat het Heerenveen verpletterde met 6-2.
De laatste clash tussen beide in het bekertoernooi was op 15-12-1993 in eigen huis, wederom in de achtste finales; Ronald de Boer 1-0 ('40), Pettersson 2-0 ('51), Pettersson 3-0 ('55), Erwin Leurink 3-1 ('63), Blind 4-1 ('84). Jan v.Halst en Sander Boschker, beide een verleden bij Ajax, moesten het onderspit delven.
Ajax is de titelverdediger in het bekertoernooi, nadat het in de vorige editie Feyenoord pijnlijk op de slachtbank legde in de finale, die over twee wedstrijden ging. De Amsterdammers beschikken niet over een volledig fitte selectie tegen Twente. Keeper Maarten Stekelenburg is langdurig geblesseerd en dat geldt ook voor middenvelder Rasmus Lindgren. Ook spits Mounir El Hamdaoui is niet inzetbaar wegens een blessure. Vermoedelijke opstelling Ajax: Kenneth Vermeer; Gregory van der Wiel, Jan Vertonghen, Toby Alderweireld, Nicolai Boilesen; Demy de Zeeuw, Christian Eriksen, Vurnon Anita; Miralem Sulejmani, Siem de Jong en Lorenzo Ebecelio.
2-1 winst AJAX...... |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
mooi werk alibaba!ik zat all op je stukkie te wachten man!!!maar vragie?dus jij denkt dat we de dubbel pakken man????? hahahah ok!!!!!!ik ga niet mee man met je...ik denk een 1-drietje...sollie!!!!maar volgende week wordt het een 3-eentje!!!!!hahah;-) |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zaterdag 07 mei 2011 - 14:32 schreef joduh het volgende:mooi werk alibaba!ik zat all op je stukkie te wachten man!!!maar vragie?dus jij denkt dat we de dubbel pakken man????? hahahah ok!!!!!!ik ga niet mee man met je...ik denk een 1-drietje...sollie!!!!maar volgende week wordt het een 3-eentje!!!!!hahah;-) Ik bekijk het van wedstrijd tot wedstrijd Joduh en ik kijk nu nog niet verder dan morgenavond 18:00 uur, net als FRANK DE BOER///////////HELD... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 04 mei 2011 - 23:33 schreef alibabba het volgende:[..] Ik begrijp het helemaal Pietje. Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan voetbal. Wellicht dat de oude dame enigzins opbloeit als je verteld dat AJAX kampioen van Nederland word en ik kan me niet voorstellen dat je vrouw een man als jou laat vallen man :-) Nee, alibabba, zo werkt het in dit geval niet. Die oude mevrouw haat sport in zijn algemeen en voetbal in het bijzonder. Zij is bijna 93 jaar (een gerespecteerde leeftijd...) en zij is ernstig ziek en precies jarig op 15 mei. Dus... helaas, ik kan de allerbelangrijkste wedstrijd van het seizoen helemaal niet volgen. Ik baal als twee varkens tegelijk. Wat zeg ik, als een hele megastal tegelijk :-(((
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 mei 2011 door Pietje -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 07 mei 2011 - 14:32 schreef joduh het volgende:mooi werk alibaba!ik zat all op je stukkie te wachten man!!!maar vragie?dus jij denkt dat we de dubbel pakken man????? hahahah ok!!!!!!ik ga niet mee man met je...ik denk een 1-drietje...sollie!!!!maar volgende week wordt het een 3-eentje!!!!!hahah;-) Man o man... ik hoop toch zo dat je gelijk hebt wat betreft dat laatste!!!! |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
@alibabba....Goed verhaal en een leuke voorbeschouwing. Dit zijn de posts die ik graag lees voor iedere wedstrijd. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zaterdag 07 mei 2011 - 15:01 schreef baco74 het volgende:@alibabba....Goed verhaal en een leuke voorbeschouwing. Dit zijn de posts die ik graag lees voor iedere wedstrijd. Doetie elke week ;) |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote: Moest eens weten wat ik elke wek doe..... ;0 |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote: nou vertel makker!!!!! |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
Zin in morgen! Vroeg op en dan Amsterdam-010-Amsterdam-Thuis |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote: Dus met andere woorden ben jij op dit moment al in Amsterdam???? |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote: je bent wakker amsterdammer!!!!! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zaterdag 07 mei 2011 - 14:59 schreef Pietje het volgende:[..] Nee, alibabba, zo werkt het in dit geval niet. Die oude mevrouw haat sport in zijn algemeen en voetbal in het bijzonder. Zij is iets meer dan 93 jaar (een gerespecteerde leeftijd...) en zij is ernstig ziek en precies jarig op 15 mei. Dus... helaas, ik kan de allerbelangrijkste wedstrijd van het seizoen helemaal niet volgen. Ik baal als twee varkens tegelijk. Wat zeg ik, als een hele megastal tegelijk :-((( Ik kan het me helemaal voorstellen Pietje! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zaterdag 07 mei 2011 - 15:01 schreef baco74 het volgende:@alibabba....Goed verhaal en een leuke voorbeschouwing. Dit zijn de posts die ik graag lees voor iedere wedstrijd. Thanks Baco! |
|
|
|
|
adriu
|
|
|
Maak mij niet uit wie er wint van daag! als het maar Ajax is! 4-3 voor Ajax!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 mei 2011 door adriu -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: volle bus of niet... |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Ajax: Vermeer; Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Boilesen; De Zeeuw, Eriksen, Anita; Sulejmani, De Jong, Ebecilio
Wissels: Verhoeven, Ooijer, Blind, Enoh, Özbiliz, Lodeiro, Cvitanich
FC Twente: Boschker; Wisgerhof, Douglas, Buysse, Tiendalli; Landzaat, Brama, Janssen, Ruiz, De Jong, Chadli
Wissels: Mihailov, Bengstson, Bajrami, Rosales, Janko, Leugers, John.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 mei 2011 door alibabba -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Veel succes mensen..... ik denk en verwacht een 3-0 overwinng voor TWente (helaas) |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Je voorspelling klopt nu al niet Remco! ;) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Nee dat niet hahaha..
Maar ondanks dat we met 2-1 voorstaan, is het echt niet om aan te zien wat Ajax AAN DE BAL laat zien, we zijn constant de bal kwijt, een bal over 3 meter wordt niet goed ingespeeld, eigenlijk worden we compleet overlopen ondanks dat Twente geen kansen heeft kunnen creeren buiten de 2-1. Ajax heeft echt werkelijk niks gecreerd en heeft erg veel geluk bij beide goals die we maken...
Verdedigend staat het aardig goed, ondanks dat ook daar de kopduels vrijwel allemaal verloren gaan...
Naar mijn idee is Twente de betere partij, en zijn ze een stapje verder dan Ajax, ze raken ondanks de 2-0 achterstand niet in paniek en blijven hun spel spelen...
Zoals ik al eerder zei, ik ben er bang voor.. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zondag 08 mei 2011 - 18:52 schreef remco k het volgende:[..] Nee dat niet hahaha.. Maar ondanks dat we met 2-1 voorstaan, is het echt niet om aan te zien wat Ajax AAN DE BAL laat zien, we zijn constant de bal kwijt, een bal over 3 meter wordt niet goed ingespeeld, eigenlijk worden we compleet overlopen ondanks dat Twente geen kansen heeft kunnen creeren buiten de 2-1. Ajax heeft echt werkelijk niks gecreerd en heeft erg veel geluk bij beide goals die we maken... Verdedigend staat het aardig goed, ondanks dat ook daar de kopduels vrijwel allemaal verloren gaan... Naar mijn idee is Twente de betere partij, en zijn ze een stapje verder dan Ajax, ze raken ondanks de 2-0 achterstand niet in paniek en blijven hun spel spelen... Zoals ik al eerder zei, ik ben er bang voor.. Eens.. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zondag 08 mei 2011 - 18:52 schreef remco k het volgende:[..] Nee dat niet hahaha.. Maar ondanks dat we met 2-1 voorstaan, is het echt niet om aan te zien wat Ajax AAN DE BAL laat zien, we zijn constant de bal kwijt, een bal over 3 meter wordt niet goed ingespeeld, eigenlijk worden we compleet overlopen ondanks dat Twente geen kansen heeft kunnen creeren buiten de 2-1. Ajax heeft echt werkelijk niks gecreerd en heeft erg veel geluk bij beide goals die we maken... Verdedigend staat het aardig goed, ondanks dat ook daar de kopduels vrijwel allemaal verloren gaan... Naar mijn idee is Twente de betere partij, en zijn ze een stapje verder dan Ajax, ze raken ondanks de 2-0 achterstand niet in paniek en blijven hun spel spelen... Zoals ik al eerder zei, ik ben er bang voor.. Perfecte analyse!!! |
|
|
|
|
dege
|
|
|
quote:Op zondag 08 mei 2011 - 18:52 schreef remco k het volgende:[..] Nee dat niet hahaha.. Maar ondanks dat we met 2-1 voorstaan, is het echt niet om aan te zien wat Ajax AAN DE BAL laat zien, we zijn constant de bal kwijt, een bal over 3 meter wordt niet goed ingespeeld, eigenlijk worden we compleet overlopen ondanks dat Twente geen kansen heeft kunnen creeren buiten de 2-1. Ajax heeft echt werkelijk niks gecreerd en heeft erg veel geluk bij beide goals die we maken... Verdedigend staat het aardig goed, ondanks dat ook daar de kopduels vrijwel allemaal verloren gaan... Naar mijn idee is Twente de betere partij, en zijn ze een stapje verder dan Ajax, ze raken ondanks de 2-0 achterstand niet in paniek en blijven hun spel spelen... Zoals ik al eerder zei, ik ben er bang voor.. hoe maakt me niet uit, als we maar winnen!!! |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
En het gaat weer klote.. KOM OP AJAX!!! |
|
|
|