|
|
baco74
|
|
|
Ik vind dat het hele beker-tournooi een opzet van lik-me-kutje heeft en puur op de commercie is afgestemd. Ten eerste hoeven de top-clubs maar zo'n 5 wedstrijden te winnen om het tot de finale 'te schoppen', bij gunstige lotingen kan het een schande zijn dat je geen eens de finale haalt. Met die 5 potjes heb je (soms zelfs als verliezend-)finalist een Europa League plek beet, dit terwijl de clubs 5 t/m 8 na 34 wedstrijden nog een play-off fase moeten doorlopen, dit om slechts aan de voorronde Europa League mee te mogen doen, vaak al een paar weekjes later. Dan de finale die altijd in De Kuip moet plaats vinden, Wel een mooie traditie maar niet altijd fair en ook niet altijd handig. Niet alle fans kunnen ivm met veiligheidsmaatregelen klakkeloos naar R'dam, worden soms als vee ontvangen/vervoerd met de mededling: "Maak er een groot feest van jongens". Je zal er maar met je kinderen cq opaatje naar toe willen... De datum van de finale is ook onhandig gekozen tussen de 2 laatste competierondes. Gezien het Ajax tegen Twente is, net als de laatste speelronde, komt dat nog goed uit, als dit niet het geval was geweest komen die finalisten de laatste speelronde toch tegen een uitgerustte of in ieder geval fittere tegenstander te spelen, om over rode kaarten nog maar te zwijgen. Ook wordt hiermee de waarde van bekerwinst aangetast omdat het kampioenschap belangrijker wordt gevonden en in mijn ogen ook is, dit probleem voorkom je als de beker het laatste is wat je nog kan winnen. Dan het tijdstip van de finale nog, deze toch iets late aanvang zorgt ervoor dat de thuishuldiging van de winaar tot de volgende (werk-)dag zal worden uitgesteld, dat komt het feest niet ten goede en zal voor de werkende supporter, die evt. wel de finale heeft bezocht een hels karwei worden om er dan weer bij te zijn. Kortom de hele opzet staat in dienst van de commercie ipv de fans. Mijn opzet zou zijn: -minder meespelende teams en als Engels model bij een gelijkspel een replay met dan de uitspelende als thuisclub; -Stadion finale na de halve finales toewijzen; -Datum finale na de 34de speelronde of zelf nog na de play-offs (ik weet niet of het laatste mogelijk is) -Finale op zondagmiddag 14.00 uur of zaterdagmiddag/avond. Er zijn nog wel wat 'verbeteringen' te verzinnen denk ik, dus zie ik uit naar jullie meningen. |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: Te vermoeiend lezen na een zware dag of heb je er lieve plaatjes bij? |
|
|
|
|
lereeeen
|
|
|
ik ben het met je eens baco74! |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
Plaatjes zou wel handig zijn idd ;p |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Zonder te lezen, behalve de titel, helemaal met je eens. Ik ga de tekst niet helemaal lezen. Is namelijk een beetje onoverzichtelijk.
De bekeropzet is dramatisch. Er is geen spanning in behalve de halve finales en finale mits daar een beetje gelijkwaardige ploegen in zitten. Natuurlijk is een stunt wel eens leuk, maar het hele bekertoernooi is drama. Slaat gewoon nergens op. |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
De beker mag idd wel wat meer aanzien krijgen. In het buitenland bijvoorbeeld england is dit toch een grotere prijs. |
|
|
|
|
Ajax-pwnt
|
|
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op zondag 01 mei 2011 - 22:39 schreef thomASS het volgende:De beker mag idd wel wat meer aanzien krijgen. In het buitenland bijvoorbeeld england is dit toch een grotere prijs. In Spanje en Duitsland ook. Italie, Frankrijk, Schotland..
laat je nou niet op de kast jagen door die psv=ers die het altijd een troostprijs noemen
Hahaha, die hadden ze nu graag gehad.. |
|
|
|
|
Ajax-pwnt
|
|
|
quote:Op maandag 02 mei 2011 - 13:25 schreef Ride het volgende:[..] In Spanje en Duitsland ook. Italie, Frankrijk, Schotland.. laat je nou niet op de kast jagen door die psv=ers die het altijd een troostprijs noemen Hahaha, die hadden ze nu graag gehad.. Nou In Italie en Frankrijk niet. Ik weet toevallig dat inter hem vorig jaar won. maar Van de franse heb ik nog nooit gehoort:P Die van spanje denk ik ook niet. |
|
|
|