BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Zelfkritiek ver te zoeken in De Kuip

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 03 mei 2011 - 11:34   quote  deeplink  
Gewoon een nieuw topic waard.
Hulde voor deze schrijver.

Binnen Feyenoord is momenteel het gesprek of de spelers De Vrij, Vlaar, Wijnaldum en Fer hun contract al dan niet verlengen. Onder het mom van het al dan niet bereiken van Europees voetbal, iets waar de heren een seizoen lang de tijd voor hebben gehad, wordt er zogenaamd op elkaar gewacht. De mooiste club van Nederland en zijn hondstrouwe legioen worden in het ongewisse gelaten door spelers die blij mogen zijn voor een dergelijke prachtige club te mogen spelen.

Na het verlies tegen VVV van afgelopen zondag rijst deze vraag des te meer. Als je werkelijk denkt meer in je mars te hebben, dan wals je over VVV heen. Met alle respect voor deze club. Waar denken de heren dan naar toe te moeten? Ze willen zich verbeteren en ontwikkelen is het motto en dat hangt mede af van het behalen van Europees voetbal. Het zou beter zijn als ze zich een spiegel voor houden en eerst het niveau wat Feyenoord nastreeft halen, als ze dat al kunnen.

De historie leert vaak dat spelers een stap maken voor een andere competitie en door het niveau vanzelf beter worden. Natuurlijk is het opportuun een stap te maken naar een buitenlandse club, een sterkere competitie en meer salaris. Goede voorbeelden zijn spelers als Affelay, Kuijt en Suarez. Deze spelers hadden stuk voor stuk niets meer te leren in de Nederlandse competitie en een vervolg lag dan ook duidelijk in een sterkere buitenlandse competitie. De spelers van Feyenoord eindigen zo rond de negende plaats. Je behoort dan het besef te hebben dat je het niet goed hebt gedaan. Zelfkritiek heet zoiets. Je bent dan duidelijk niet aan een hogere stap toe. Het is duidelijk dat de heren hiervan niet overlopen.

Een andere kwestie is de transfer van Luc Castaignos. Deze spits heeft ontegenzeggelijk kwaliteiten maar nog niet voor de internationale standaard die wordt gevraagd. Toch vertrekt hij naar Inter. Op zich hoop je dat een Nederlandse speler het redt bij een topclub zodat ook voor de toekomst het Nederlands elftal profiteert.

Ervan uitgaande dat er geen clausule is opgenomen voor het geval het fout gaat met Castaignos, heeft Feyenoord ook hier het nakijken. Een transfersom om te verwaarlozen in het licht van de financiële schuld die men heeft. Maar ook weer de zelfoverschatting van een speler die nauwelijks ervaring heeft op eredivisieniveau. Wat goed is komt snel zegt men, maar zonder een waarzegger uit te hangen, voel je de mislukking aankomen. Inter heeft beloofd Castaignos een serieuze kans te geven, ik voel een satellietclub uit de Serie B als eindstation.

In mijn visie zal het nog jaren duren voordat Feyenoord weer tot de vaderlandse top zal horen. Basisvoorwaarde is daarbij dat spelers graag voor deze mooie club willen spelen en het daarbij behorende talent hebben. Hopelijk kan technisch directeur Martin van Geel Feyenoord creatief en inventief sturen naar een hoger niveau. Of de genoemde spelers er in zijn eerste seizoen dan nog zijn is de vraag. Wellicht spelen ze bij pakweg het afgrijselijke Newcastle United, het Mallorca van de betweter De Guzman, het oerdegelijke VfLWolfsburg of soortgelijk niveau. Daar wordt je beter van! De absolute top zit er echt niet in en dat kunnen voetbalkenners met mij wel voorspellen.

Voordat genoemde heertjes dus binnenkort de keus voor de internationale middelmaat willen maken zou ik ze uit de grond van mijn hart het volgende advies willen geven. Eerst presteren en zorgen dat je het shirt van Feyenoord waard bent. Als je binnen twee à drie jaar Feyenoord en het trouwe legioen bewezen hebt dat je uitgeleerd bent en het niveau ontstegen bent, kun je ook je zakken nog vullen in het buitenland. Kortom. Eerst presteren maar!

Rob Brobbel
Den Haag

http://www.fr-fanatic.com/31703-zelfkritiek-ver-te-zoeken-in-de-kuip/
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - dinsdag 03 mei 2011 - 11:35   quote  deeplink  
dit zouden ze eens moeten lezen, maar ik acht de kans eigenlijk niet aanwezig
FR-Han
 FR-Han - dinsdag 03 mei 2011 - 11:39   quote  deeplink  
nou hopen dat de 4 "toppertjes" dit lezen, en ook begrijpen
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 03 mei 2011 - 11:39   quote  deeplink  
Nee, en als ze t wel lezen is t toch onzin.
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 03 mei 2011 - 11:42   quote  deeplink  
Als ze al zoveel letters wíllen lezen, zal de knop die op 'weggaan' staat echt niet omdraaien.
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - dinsdag 03 mei 2011 - 11:58   quote  deeplink  
Hebben ze al lezen op school gehad???
de flh
 de flh - dinsdag 03 mei 2011 - 12:18   quote  deeplink  
Mooi stukje.
Graag of niet gaat ook de nieuwe lijn worden onder van Geel, dat hoor je nu al..

Die 4 kunnen dan lekker verzuipen in een Europese competitie.. Meteen een goede les voor de rest van de jeugd.
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - dinsdag 03 mei 2011 - 12:26   quote  deeplink  
Geloof niet dat Wijnaldum of Vlaar verzuipen!!
Voor de Vrij en Fer komt het nog te vroeg.
Overigens denk ik van alle 4 dat ze bij Feyenoord beter zullen worden dan bij een andere club.
Voor de 3 jongsten zeker!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 mei 2011 door Feyenoord till i die --
de flh
 de flh - dinsdag 03 mei 2011 - 12:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 mei 2011 - 12:26 schreef Feyenoord till i die het volgende:
Geloof niet dat Wijnaldum of Vlaar verzuipen!!
Voor de Vrij en Fer komt het nog te vroeg.
Overigens denk ik van alle 4 dat ze bij Feyenoord beter zullen worden dan bij een andere club.
Voor de 3 jongsten zeker!
Hahaha Wijnaldum verzuipt zeker weten. Iedereen is daar groot en sterk. Alle aanvallers zijn technisch. En zelfs de nr. 10 vd degradatiekandidaat heeft meer inzicht.

Trouwens hij heeft verschrikkelijk veel ruimte nodig om te scoren.. daarom scoort ie er ook zo veel in één wedstrijd..
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - dinsdag 03 mei 2011 - 12:43   quote  deeplink  
Dat laatste ben ik zeker met je eens!
ik geloof ook niet dat hij in de basis komt maar ik denk wel dat hij bij een willekeurige buitenlandse middenmoter langzaam daar in kan groeien en het wel gaat redden.
Als hij bij Feyenoord blijft zal hij sneller groeien en misschien ooit nog eens bij een echte topclub terecht komen. (waar hij dan ook speelt)
de flh
 de flh - dinsdag 03 mei 2011 - 12:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 mei 2011 - 12:43 schreef Feyenoord till i die het volgende:
Dat laatste ben ik zeker met je eens!
ik geloof ook niet dat hij in de basis komt maar ik denk wel dat hij bij een willekeurige buitenlandse middenmoter langzaam daar in kan groeien en het wel gaat redden.
Als hij bij Feyenoord blijft zal hij sneller groeien en misschien ooit nog eens bij een echte topclub terecht komen. (waar hij dan ook speelt)
Eens.

Edit: Alleen bij middenmoters in dat soort competities is het voetbal vaak zo slecht verzorgd, dat het overleven wordt voor hem.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 mei 2011 door de flh --
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 03 mei 2011 - 12:50   quote  deeplink  
Fer is veel verder dan Wijnaldum.

Gini sterft af in t buitenland zonder oma.
sportdwaas
 sportdwaas - dinsdag 03 mei 2011 - 13:39   quote  deeplink  
Het gaat erom dat talent een team moet vormen en dat elke speler dat tot op zijn botten moet begrijpen. Hier ligt een eventueel toegevoegde waarde van een trainer. De aanpak van Been is te losjes naar mijn mening. Hij lijkt geen overwicht te hebben.

Zo bleu als Castaignos mag zijn hij scoort er toch 14 in een slecht draaiend team. De verkoop aan Inter was een godsgeschenk gezien het gammele contract. Martin van Geel gaat zeker proberen hem te huren maar ik denk dat hij het in Milaan kan redden. Wijnaldum, Fer Biseswar en ook Vlaar kunnen ook terecht bij clubs in Engeland, Spanje of Duitsland. Wijnaldum en Fer kunnen gezien hun leeftijd bij een topclub als Arsenal, Chelsea, Liverpool, Bayern, Sevilla of Valencia terecht. Met name Wijnaldum heeft zich in de kijker gespeeld.

Vlaar zou bij de subtop in het buitenland mee kunnen komen net als Biseswar maar hij zou er beter aan doen een stavast bij Feyenoord te worden.

De Vrij komt duidelijk nog tekort voor het buitenland waar hij wekelijks tegen gigantische aanvallers zou komen te staan fysiek nog sterker en voetballend nog beter dan de Nigerianen bij VVV.

Bij Wijnaldum zullen familieomstandigheden er waarschijnlijk voor zorgen dat er een grote kans is dat hij bijtekent met een gelimiteerde transfersom.

Ik vind ook dat supporters zich moeten realiseren dat de jongens voor hun brood voetballen dat je het ze niet kan verwijten het maximale te zoeken. Ook al is dat niet bij Feyenoord. De praktijk leert dat als je meewerkt aan de realisatie van persoonlijke ambities je er altijd iets voor terugkrijgt.
FR-Han
 FR-Han - dinsdag 03 mei 2011 - 13:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 mei 2011 - 13:39 schreef sportdwaas het volgende:
Het gaat erom dat talent een team moet vormen en dat elke speler dat tot op zijn botten moet begrijpen. Hier ligt een eventueel toegevoegde waarde van een trainer. De aanpak van Been is te losjes naar mijn mening. Hij lijkt geen overwicht te hebben.

Zo bleu als Castaignos mag zijn hij scoort er toch 14 in een slecht draaiend team. De verkoop aan Inter was een godsgeschenk gezien het gammele contract. Martin van Geel gaat zeker proberen hem te huren maar ik denk dat hij het in Milaan kan redden. Wijnaldum, Fer Biseswar en ook Vlaar kunnen ook terecht bij clubs in Engeland, Spanje of Duitsland. Wijnaldum en Fer kunnen gezien hun leeftijd bij een topclub als Arsenal, Chelsea, Liverpool, Bayern, Sevilla of Valencia terecht. Met name Wijnaldum heeft zich in de kijker gespeeld.

Vlaar zou bij de subtop in het buitenland mee kunnen komen net als Biseswar maar hij zou er beter aan doen een stavast bij Feyenoord te worden.

De Vrij komt duidelijk nog tekort voor het buitenland waar hij wekelijks tegen gigantische aanvallers zou komen te staan fysiek nog sterker en voetballend nog beter dan de Nigerianen bij VVV.

Bij Wijnaldum zullen familieomstandigheden er waarschijnlijk voor zorgen dat er een grote kans is dat hij bijtekent met een gelimiteerde transfersom.

Ik vind ook dat supporters zich moeten realiseren dat de jongens voor hun brood voetballen dat je het ze niet kan verwijten het maximale te zoeken. Ook al is dat niet bij Feyenoord. De praktijk leert dat als je meewerkt aan de realisatie van persoonlijke ambities je er altijd iets voor terugkrijgt.
hoe kom je aan je avatar? heeft boudewijn dat geregeld?
de flh
 de flh - dinsdag 03 mei 2011 - 14:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 mei 2011 - 13:42 schreef obiku010 het volgende:

[..]

hoe kom je aan je avatar? heeft boudewijn dat geregeld?
waarom quote je hem dan?? :)
FR-Han
 FR-Han - dinsdag 03 mei 2011 - 14:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 mei 2011 - 14:08 schreef de flh het volgende:

[..]

waarom quote je hem dan?? :)
tja... hahaha. sta er zelf ook van te kijken. onzin
sportdwaas
 sportdwaas - dinsdag 03 mei 2011 - 14:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 mei 2011 - 13:42 schreef obiku010 het volgende:

[..]

hoe kom je aan je avatar? heeft boudewijn dat geregeld?
Boudewijn weet een bruggenbouwer op het headlinerforum naar waarde in te schatten en heeft mijn verzoek gehonoreerd. Rinus Israel was een van de steunpilaren van het grote Feyenoord dat de Europacup 1 won in 1970.

Rinus Israel is tevens, naast Rob Rensenbrink en zelfs Johan Cruijff, een Amsterdammer die niet noodzakelijkerwijs supporter of speler van Ajax zal zijn.

Rinus Israel is met DWS ook landskampioen geworden in 1964. Ajax is nog steeds blij dat ze geen derby's meer hoeven te spelen want dat ging er hard aan toe vroeger.
FR-Han
 FR-Han - dinsdag 03 mei 2011 - 14:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 mei 2011 - 14:19 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

Boudewijn weet een bruggenbouwer op het headlinerforum naar waarde in te schatten en heeft mijn verzoek gehonoreerd. Rinus Israel was een van de steunpilaren van het grote Feyenoord dat de Europacup 1 won in 1970.

Rinus Israel is tevens, naast Rob Rensenbrink en zelfs Johan Cruijff, een Amsterdammer die niet noodzakelijkerwijs supporter of speler van Ajax zal zijn.

Rinus Israel is met DWS ook landskampioen geworden in 1964. Ajax is nog steeds blij dat ze geen derby's meer hoeven te spelen want dat ging er hard aan toe vroeger.
ik weet wel wie rinus is.. hahahaha. ikke niet helemaal simplos grandos.. ging me puur om de avatar. had ook al een keer gevraagt om een avatar. helaas zal boudewijn het druk hebben denk ik.
JanM
 JanM - dinsdag 03 mei 2011 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 mei 2011 - 14:27 schreef obiku010 het volgende:

[..]

ik weet wel wie rinus is.. hahahaha. ikke niet helemaal simplos grandos.. ging me puur om de avatar. had ook al een keer gevraagt om een avatar. helaas zal boudewijn het druk hebben denk ik.
Wij zitten ook niet op een avatar met die 2 van GTST te wachten Obiku!
Pietje1
 Pietje1 - dinsdag 03 mei 2011 - 16:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 mei 2011 - 16:02 schreef JanM het volgende:

[..]

Wij zitten ook niet op een avatar met die 2 van GTST te wachten Obiku!
Of van zijn black mamba...
FR-Han
 FR-Han - dinsdag 03 mei 2011 - 16:14   quote  deeplink  
hahahaha. ik wil een ludo avatar. omdat hij stoer is en slecht. net als ik... hahahaha
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 03 mei 2011 - 23:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 mei 2011 - 14:19 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

Boudewijn weet een bruggenbouwer op het headlinerforum naar waarde in te schatten en heeft mijn verzoek gehonoreerd. Rinus Israel was een van de steunpilaren van het grote Feyenoord dat de Europacup 1 won in 1970.

Rinus Israel is tevens, naast Rob Rensenbrink en zelfs Johan Cruijff, een Amsterdammer die niet noodzakelijkerwijs supporter of speler van Ajax zal zijn.

Rinus Israel is met DWS ook landskampioen geworden in 1964. Ajax is nog steeds blij dat ze geen derby's meer hoeven te spelen want dat ging er hard aan toe vroeger.
En Rinus heeft ons tevens Ignatovic aanbevolen. Onvergetelijk.
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - woensdag 04 mei 2011 - 10:28   quote  deeplink  
RINUS//HELD en HOOFDSCOUT!!!
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 04 mei 2011 - 10:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 mei 2011 - 10:28 schreef Feyenoord till i die het volgende:
RINUS//HELD en HOOFDSCOUT!!!
Tuurlijk ftid, maar dan wel met die geen-gezicht-jaren-60-bril op.
Kan ie beter kijken.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5115
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Zelfkritiek ver te zoeken in De Kuip









0.0099341