BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax mikt op Sigthorsson

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
ajaxamsterdam4ever
 ajaxamsterdam4ever - dinsdag 03 mei 2011 - 23:15   quote  deeplink  
ALKMAAR - Ajax heeft via Danny Blind bij AZ aangeklopt om Kolbeinn Sigthorsson over te nemen. De Amsterdammers zien in de IJslandse spits de ideale aanvalsleider voor het nieuwe seizoen. Sigthorsson brak dit seizoen door in Alkmaar, maakte tot nu toe vijftien goals en toonde zich een talentvolle allrounder centraal in de aanval. "Ajax heeft zich gemeld en ze hebben ons een indicatie gegeven hoeveel ze willen betalen, erkent technisch directeur Earnest Stewart. "Maar het is niet onze insteek hem te verkopen.

Sigthorsson, die kortgeleden pas 21 jaar oud werd en komende zomer het jeugd EK speelt, ligt tot 2012 vast in Alkmaar. AZ wil verlengen. "Daar zijn we al een tijdje mee bezig, maar naarmate het langer duurt, weet je dat het lastiger wordt, aldus Stewart.

Het is bekend dat Sigthorsson wel oren heeft naar een overgang naar Ajax, dat hij als een tussenstap richting de Europese top beschouwt. De Amsterdammers lieten via Blind weten gezien de korte resttijd van het contract maximaal twee miljoen euro te willen betalen. Stewart schermt met meer belangstelling (Newcastle United en Borussia Dortmund) en verlangt een bedrag dat dicht bij de vijf miljoen euro ligt. Toch is de overgang naar Amsterdam waarschijnlijk.

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/az/9679219/__Ajax_mikt_op_Sigthorsson__.html?p=11,2

Wat denken jullie? is dit nou de spits die we zoeken?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 mei 2011 door ajaxamsterdam4ever --
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 03 mei 2011 - 23:19   quote  deeplink  
Denk zeker dat het een goede spits is voor Ajax
alibabba
 alibabba - dinsdag 03 mei 2011 - 23:25   quote  deeplink  
Ideale spits...
thomASS
 thomASS - dinsdag 03 mei 2011 - 23:28   quote  deeplink  
Die gozer is niet normaal goed! El ham verkopen en misschien cvita nog 1 jaar houden en die daarna verkopen als castillion doorgebroken is.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 03 mei 2011 - 23:37   quote  deeplink  
Een leuke spits, jeugdig, geen ervaring,niet echt technisch, ze nemen dan een risico want is hij al klaar voor Europa, denk het niet!
Zie liever Matavs komen, ouder, beweeglijker en effectiever.
Helaas zal Matavs uiteindelijk te duur worden dus zal het zeer waarschijnlijk wel Sigthorsson worden. Afwachten dus.
baco74
 baco74 - dinsdag 03 mei 2011 - 23:38   quote  deeplink  
Jong, sterk en betaalbaar.
AZ zal een redelijk bod accepteren en niet te veel dwars liggen,
ze zitten nu eenmaal aan de spookschulden van Dirk vast.
Alleen alert blijven dat een andere club niet met hem aan haal gaat.
Sigthorsson wil wel naar Ajax dus als andere clubs niet veel meer bieden
zal AZ het hier niet op laten klappen.
ThomasAjacied
 ThomasAjacied - dinsdag 03 mei 2011 - 23:38   quote  deeplink  
Zeer goede speler in potentie maar die speelt een half jaar leuk bij AZ, is hij dan ook al goed voor ons aller Ajax? En bij AZ fungeert hij niet als aanspeelpunt, kan hij dat wel?

Hij is natuurlijk wel groot, kopsterk en heeft absoluut een neusje voor de goal. Ik zeg halen want ik heb vertrouwen in Frankie, dat hij die jongen nog veel beter kan maken en zodat hij goed in systeem past, maar geef het de tijd.
nora
 nora - dinsdag 03 mei 2011 - 23:39   quote  deeplink  
Ik heb hem goed bekeken maar volgens mij is hij zeker beter als bassie en jong sterk en en techn.ook uitstekend ik denk dat hij een uitstekende spits is voor Ajax.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 mei 2011 door nora --
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 03 mei 2011 - 23:40   quote  deeplink  
Gewoon halen die gozer, 3m perfecte prijs
Dan hebbenwe nog 12m over in de kas

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 mei 2011 door Ajax we love you --
ThomasAjacied
 ThomasAjacied - dinsdag 03 mei 2011 - 23:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 mei 2011 - 23:40 schreef Ajax we love you het volgende:
haha leuke berekening maar zo denkt Ajax (gelukkig) niet.
JOOD
 JOOD - dinsdag 03 mei 2011 - 23:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 mei 2011 - 23:40 schreef Ajax we love you het volgende:
Dan koop ik liever huntelaar voor 15.. Nemen we geen gok en kopen we ieder jaar van zn contract (5 jaar) minimaal 20 doelpunten..
JOOD
 JOOD - dinsdag 03 mei 2011 - 23:53   quote  deeplink  
Het is al die tijd te doen geweest om aankopen die niets toevoegen.. Zet castillon in de basis volgend jaar en hij scoort er misschien ook wel 20.. Deze speler van az ook.. Gokken is niet de manier. Zie pantelic bijv. Een oudere gevestigde speler is meer waard dan jeugd, want daarvan hebben we genoeg. Geen jeugd kopen, maar spelers halen die je in je spel mist
nora
 nora - dinsdag 03 mei 2011 - 23:57   quote  deeplink  
Castillon is al eeuwen geblesseerd en alleen gokken op castillon is te link dus 2 uitstekende jonge spitsen is prima.
Benno
 Benno - woensdag 04 mei 2011 - 00:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 mei 2011 - 23:53 schreef JOOD het volgende:
Het is al die tijd te doen geweest om aankopen die niets toevoegen.. Zet castillon in de basis volgend jaar en hij scoort er misschien ook wel 20.. Deze speler van az ook.. Gokken is niet de manier. Zie pantelic bijv. Een oudere gevestigde speler is meer waard dan jeugd, want daarvan hebben we genoeg. Geen jeugd kopen, maar spelers halen die je in je spel mist
Hmmmm ben erg geneigd het met je eens te zijn!!
Sterk geredeneerd ook!

+1 dus ;)
remco k
 remco k - woensdag 04 mei 2011 - 08:18   quote  deeplink  
quote:
Ook met oudere spelers blijft het een gok. Zelfs Huntelaar is een gok, wie zegt dat hij het weer zo goed gaat doen in dit Ajax?? Niemand die dat kan weten, een transfer kan enkel goed zijn voor je eigen gevoel, de toekomst moet uitwijzen of een speler het daadwerkelijk waarmaakt.
ajaxamsterdam4ever
 ajaxamsterdam4ever - woensdag 04 mei 2011 - 10:22   quote  deeplink  
quote:
hoezo nou weer gokken? je weet dat sigthorsson goed kan voetballen. als je weet dat hij er 20 inschiet wat heeft het dan met gokken te maken?

ajax heeft nu een spits nodig en in het beleid zouden ze alleen gerichten aankopen doen. dit is zeker een gerichte aankoop aangezien we geen goede spits hebben
Robinho
 Robinho - woensdag 04 mei 2011 - 11:22   quote  deeplink  
Huntelaar is geen gok remco. Huntelaar is goed voor 25 tot 30 goals per seizoen bij Ajax. Die is echt niet slechter geworden.
nora
 nora - woensdag 04 mei 2011 - 11:45   quote  deeplink  
Klopt de Huntelaar is oke maar zal qua salaris het dubbele zijn buiten de transfersom dus is het beter om sigthorsson te kopen en samen met Castillon de spitspositie bij Ajax in te vullen a.s seizoen .
Robinho
 Robinho - woensdag 04 mei 2011 - 12:16   quote  deeplink  
Als je terug naar de top wil heb je ook een paar toppers nodig. Maar hij zal iets te duur zijn vrees ik
ktotheb
 ktotheb - woensdag 04 mei 2011 - 12:19   quote  deeplink  
Ik vind dit een goede speler, al lijkt het me niet echt het type dat Ajax zoekt. We zoeken toch juist een aanspeelpunt, iemand die met de rug naar de goal kan kaatsen en middenvelders de ruimte geeft? Van mij mag het ook op een andere manier, zoals bij Barca gisteren. Ik weet dat het niveau onvergelijkbaar is, maar de manier van spelen kan Ajax ook. Ik vond het frapant om te zien dat je steeds zag dat Barca geen spits heeft opgesteld. In heel veel situaties zag je dan ook de centrale verdedigers van Real maar een beetje om zich heen kijken, omdat ze geen idee hadden wat ze moesten doen. Misschien is dat een manier van spelen die met deze jongen ook zou kunnen. Veel uitwijken naar de zijkanten en veel positiewisselingen met buitenspelers en middenvelders. Laat de verdedigers van de tegenstander dan maar lucht dekken.
JOOD
 JOOD - woensdag 04 mei 2011 - 12:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 mei 2011 - 10:22 schreef ajaxamsterdam4ever het volgende:

[..]

hoezo nou weer gokken? je weet dat sigthorsson goed kan voetballen. als je weet dat hij er 20 inschiet wat heeft het dan met gokken te maken?

ajax heeft nu een spits nodig en in het beleid zouden ze alleen gerichten aankopen doen. dit is zeker een gerichte aankoop aangezien we geen goede spits hebben
Castillon kun je ook in de spits zetten zonder te gokken.. Maar ik ben van mening dat een aankoop een aankoop moet zijn, geen breedte versterking.. Huntelaar is een aankoop, carew is een aankoop, spelers die al jaren achter elkaar een goed niveau halen en waarvan je precies weet wat je in huis haalt..

Anders kun je dus gewoon castillon in de spits kwijt, maar ben je kwalitatief minder..

Begrijp me niet verkeerd, huntelaar en suarez zijn ook voor 9 en 8 miljoen van een nederlandse club gekocht en voor 27 verkocht.. Die spelers kun je ook hebben en misschien is deze speler er wel zo een.

Maar wat ik probeer te zeggen is dat als we gericht aankopen doen, de kans groter is om een succesvolle aankoop te doen.
En daar gaat het om toch?
nora
 nora - woensdag 04 mei 2011 - 12:34   quote  deeplink  
Is een manier maar dan moet je een perfecte techn.ploeg hebben met ook veel loop vermogen elke Barca speler is in beweging maar dat kan je niet altijd van Ajax zeggen al moet ik zeggen dat sinds Frank er is er steeds meer beweging in de ploeg komt,de centrale mensen Vertongen en Alde weireld schuiven steeds meer in waardoor middenvelders vrij komen en er dus ruimte komt voor de aanvallers daar de mensen van de tegenpartij keuzes moeten maken dat is vooral belangrijk bij zwaar verdedigende ploegen,maar die sigthorsson is ook goed in de kleine ruimte en is ook goed in de combinatie dus wat mij betreft kan je de gok wel wagen en geef je el Hamd.als inruil terug aan AZ.
Afcarius
 Afcarius - woensdag 04 mei 2011 - 12:36   quote  deeplink  
ik zie toch liever een targetman zoals huntelaar. Past veel beter bij het ajax spel. Je ziet ook nu de jong in de punt blijft en kansen creert voor de buitenspelers dat het spel beter gaat.. dus zie ik liever Dost ( en nog liever een buitenlandse spits.)
ajaxamsterdam4ever
 ajaxamsterdam4ever - woensdag 04 mei 2011 - 12:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 mei 2011 - 12:24 schreef JOOD het volgende:

[..]

Castillon kun je ook in de spits zetten zonder te gokken.. Maar ik ben van mening dat een aankoop een aankoop moet zijn, geen breedte versterking.. Huntelaar is een aankoop, carew is een aankoop, spelers die al jaren achter elkaar een goed niveau halen en waarvan je precies weet wat je in huis haalt..

Anders kun je dus gewoon castillon in de spits kwijt, maar ben je kwalitatief minder..

Begrijp me niet verkeerd, huntelaar en suarez zijn ook voor 9 en 8 miljoen van een nederlandse club gekocht en voor 27 verkocht.. Die spelers kun je ook hebben en misschien is deze speler er wel zo een.

Maar wat ik probeer te zeggen is dat als we gericht aankopen doen, de kans groter is om een succesvolle aankoop te doen.
En daar gaat het om toch?
met dat laatste ben ik het zeker eens ja
Ajax-pwnt
 Ajax-pwnt - woensdag 04 mei 2011 - 13:02   quote  deeplink  
Goeie Keus
Zeker Betaalbaar vergeleken met Matavz
Denk dat hij in potentie een heel goede spits kan worden.
Hij gaf aan dat hij niet naar Newcastle ging en ook niet naar Borussie maar liever naar Ajax want hij wil spelen.
gewoon halen denk dat 3.5 a 4 miljoen genoeg moet zijn.
Afcarius
 Afcarius - woensdag 04 mei 2011 - 13:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 mei 2011 - 13:02 schreef Ajax-pwnt het volgende:
Goeie Keus
Zeker Betaalbaar vergeleken met Matavz
Denk dat hij in potentie een heel goede spits kan worden.
Hij gaf aan dat hij niet naar Newcastle ging en ook niet naar Borussie maar liever naar Ajax want hij wil spelen.
gewoon halen denk dat 3.5 a 4 miljoen genoeg moet zijn.
betaalbaar? betaalbaar?
we hebben fucking miljoenen over van de transfer van suarez, dat moet in de selectie geinvesteerd worden en hopen dat we een nieuwe "suarez" kopen. koop dan een spits die er meteen staat en niet zo'n vage ijslander die er tegen willem II 3 inschiet.. Huntelaar stond er ook meteen. ik zeg niet dat we het geld over de balk moeten smijten, maar een spits van 10 miljoen met een dik salaris is op dit moment gewoon haalbaar voor ajax aangezien we kampioen worden en championsleague gaan spelen. Wat moet je nouweer met een Beerens of een Sigthorsson in Europa? Zet hem maar eens tegenover naldo, lucio of pique, kijken of hij nog een bal aan kan nemen..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 04 mei 2011 door Afcarius --
Ajax-pwnt
 Ajax-pwnt - woensdag 04 mei 2011 - 13:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 mei 2011 - 13:22 schreef Afcarius het volgende:

[..]

betaalbaar? betaalbaar?
we hebben fucking miljoenen over van de transfer van suarez, dat moet in de selectie geinvesteerd worden en hopen dat we een nieuwe "suarez" kopen. koop dan een spits die er meteen staat en niet zo'n vage ijslander die er tegen willem II 3 inschiet.. Huntelaar stond er ook meteen. ik zeg niet dat we het geld over de balk moeten smijten, maar een spits van 10 miljoen met een dik salaris is op dit moment gewoon haalbaar voor ajax aangezien we kampioen worden en championsleague gaan spelen. Wat moet je nouweer met een Beerens of een Sigthorsson in Europa? Zet hem maar eens tegenover naldo, lucio of pique, kijken of hij nog een bal aan kan nemen..
haha grapjas.
Huntelaar Stond er meteen?
Ach ga toch ff buitenspelen man.
huntelaar stond ook heel lang droog.
maar na een goal in de kuip kwam hij los!
Wie wou jij dan halen?
Denk dat Matavz en Sightorson gewoon even goeie spitsen zijn!
Flikker op geen 10 miljoen voor 1 spits We hebben toch ook nog ff een middenvelder nodig een echte aanjager en leider en daarbij mischien ook nog geld nodig voor vertrekkende mensen?
JOOD
 JOOD - woensdag 04 mei 2011 - 13:43   quote  deeplink  
quote:

[..]

betaalbaar? betaalbaar?
Juist! 100000% eens!

Geld investeren.. Hoeveel Procent van 2 miljoen zou pantelic in het laatje gebracht hebben? 15 miljoen voor alleen champions league toch?

Dan zou pantelic 7,5 x zijn salaris verdienen.. Dus een rendement van 750%!!

Gericht veel geld investeren..
amsterdammer113
 amsterdammer113 - woensdag 04 mei 2011 - 17:34   quote  deeplink  
Als ze dan maar niet goed mikken, anders hebben we er ook niets meer aan ;-)
remco k
 remco k - woensdag 04 mei 2011 - 17:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 mei 2011 - 11:22 schreef Robinho het volgende:
Huntelaar is geen gok remco. Huntelaar is goed voor 25 tot 30 goals per seizoen bij Ajax. Die is echt niet slechter geworden.
Wie bepaalt dat?? Maanden lang heeft hij bij Schalke niet gescoord, hetzelfde bi Milan en bij Madrid.... Ik denk wel degelijk trouwens dat hij de juiste man voor de punt bij Ajax zou zijn.. Maar je kunt het niet zeker weten.. Misschien botst hij wel met een aantal spelers en gaat dat fout, je kan het gewoon niet zeker weten.. Dus ook dat is een gok zoals iedere speler een gok is.
remco k
 remco k - woensdag 04 mei 2011 - 17:40   quote  deeplink  
quote:

[..]

betaalbaar? betaalbaar?
Nee Huntelaar heeft lekker veel gepresteerd tegen de top van Europa....
remco k
 remco k - woensdag 04 mei 2011 - 17:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 mei 2011 - 13:43 schreef JOOD het volgende:

[..]

Juist! 100000% eens!

Geld investeren.. Hoeveel Procent van 2 miljoen zou pantelic in het laatje gebracht hebben? 15 miljoen voor alleen champions league toch?

Dan zou pantelic 7,5 x zijn salaris verdienen.. Dus een rendement van 750%!!

Gericht veel geld investeren..
En als je het niet had gehaald??? Wat dan??
Eide
 Eide - woensdag 04 mei 2011 - 17:43   quote  deeplink  
Ik zie die sightorson niet echt zitten. Sterke jongen, maar toch wel beperkt vind ik, doet veel op karakter, maar komt, in mijn ogen, op talent toch iets te kort waardoor ik hem niet de oplossing voor Ajax vindt. 2 miljoen is natuurlijk een leuke prijs maar mij heeft hij nog niet overtuigd.
joduh
 joduh - woensdag 04 mei 2011 - 18:34   quote  deeplink  
zolang je niet als de `groten` tientallen miljoenen uit kunt geven moet je het doen met het beste wat voorhanden is......huntelaar komt niet mee in de absolute top.....was een leuke spits in de tijd dat we geen kampioen werden,dus waarom niet proberen met een jongenn zoals sigthorson?ik vind het een goeie keus man!!!en frank is niet gek he?
JOOD
 JOOD - woensdag 04 mei 2011 - 18:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 mei 2011 - 17:41 schreef remco k het volgende:

[..]

En als je het niet had gehaald??? Wat dan??
Dan had hij zijn 2 miljoen nog meer verdiend dan atouba, oleguer en wielaert.

Ik blijf erbij dat je tactisch een team kan maken, dat ondanks het allemaal matige spelers zijn nog bijna alles kunt winnen door middel van automatismen.. Volgens mij rekent frank de boer daar ook op.

Jij bent het volgens mij eens (als ik het goed onthouden heb) over hoe belangrijk een aanspeelpunt is voor onze mooie club toch?
riveco
 riveco - woensdag 04 mei 2011 - 19:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 mei 2011 - 17:43 schreef Eide het volgende:
Ik zie die sightorson niet echt zitten. Sterke jongen, maar toch wel beperkt vind ik, doet veel op karakter, maar komt, in mijn ogen, op talent toch iets te kort waardoor ik hem niet de oplossing voor Ajax vindt. 2 miljoen is natuurlijk een leuke prijs maar mij heeft hij nog niet overtuigd.
Of je hebt weinig verstand van voetbal, of je kijkt andere wedstrijden. want die jongen is sterk, kan met z'n rug naar het doel, heeft zicht voor mede spelers en maakt doelpunten.
Daarbij pas 21 jaar, wil je liever wachten dat hij over 2 a 3 jaar 12 miljoen moet kosten??? Sorry als dit een beetje negatief over komt, maar je hebt duidelijk geen hele wedstrijden bekeken.
baaz
 baaz - woensdag 04 mei 2011 - 19:29   quote  deeplink  
zou ajax el ham niet kunnen ruilen met sightorsson? is een win-win situatie. az heeft een spits die daar goed uit de voeten kan en ajax een potentiele goalgetter.
Ajax_fan
 Ajax_fan - woensdag 04 mei 2011 - 19:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 mei 2011 - 19:29 schreef baaz het volgende:
zou ajax el ham niet kunnen ruilen met sightorsson? is een win-win situatie. az heeft een spits die daar goed uit de voeten kan en ajax een potentiele goalgetter.
Sta je er ook wel bij stil dat Mounir zelf ook nog een wil heeft. Die gaat echt niet terug naar Az. Bovendien kan Az zn salaris niet eens betalen.
remco k
 remco k - woensdag 04 mei 2011 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 mei 2011 - 18:45 schreef JOOD het volgende:

[..]

Dan had hij zijn 2 miljoen nog meer verdiend dan atouba, oleguer en wielaert.

Ik blijf erbij dat je tactisch een team kan maken, dat ondanks het allemaal matige spelers zijn nog bijna alles kunt winnen door middel van automatismen.. Volgens mij rekent frank de boer daar ook op.

Jij bent het volgens mij eens (als ik het goed onthouden heb) over hoe belangrijk een aanspeelpunt is voor onze mooie club toch?
Snap de vergelijking met Atouba niet helemaal.

Een aanspeelpunt is inderdaad belangrijk, maar Pantelic pas helemaal niet in het systee, dat Frank de Boer voor ogen heeft, hij paste bij Jol in het systeem..

de Jong zou dit aanspeelpunt moeten zijn, en als Frank hier mee was doorgegaan na de winterstop, dan was de Jong ook al een stuk beter geweest in die rol dan dat hij nu al is.
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - woensdag 04 mei 2011 - 21:22   quote  deeplink  
Kolbeinn lijkt mij een interessante spits voor Ajax. Maar dan moeten we wel van Cvitanich af zien te komen, want die krijgt nooit of te nimmer een kans onder de Boer. Lijkt me handig een deel van wat voor Sigthorsson betaald moet worden met diens transfer terug te halen.

Castillion geloof ik ook niet in, want die is van porselein én maakt de indruk een mentaliteitsprobleem te hebben.
Ajax-pwnt
 Ajax-pwnt - woensdag 04 mei 2011 - 21:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 mei 2011 - 21:05 schreef remco k het volgende:

[..]

Snap de vergelijking met Atouba niet helemaal.

Een aanspeelpunt is inderdaad belangrijk, maar Pantelic pas helemaal niet in het systee, dat Frank de Boer voor ogen heeft, hij paste bij Jol in het systeem..

de Jong zou dit aanspeelpunt moeten zijn, en als Frank hier mee was doorgegaan na de winterstop, dan was de Jong ook al een stuk beter geweest in die rol dan dat hij nu al is.
Ik begrijp je wel aan de ene kant over dat hij een aanspeelpunt moet zijn.
maar daar in tegen vind ik ook dat je makkelijk moet scoren en dan vind ik over het algemeen sigthorsson beter als de jong.
remco k
 remco k - woensdag 04 mei 2011 - 21:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 mei 2011 - 21:29 schreef Ajax-pwnt het volgende:

[..]

Ik begrijp je wel aan de ene kant over dat hij een aanspeelpunt moet zijn.
maar daar in tegen vind ik ook dat je makkelijk moet scoren en dan vind ik over het algemeen sigthorsson beter als de jong.
Siem de Jong maakt in 9 duels als spits dit seizoen 7 goals.
Sightorson maakt als spits in 31 wedstrijden 15 goals..

Wat je zegt klopt volgens de statistieken dus helemaal niet..
Ajax-pwnt
 Ajax-pwnt - woensdag 04 mei 2011 - 21:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 mei 2011 - 21:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Siem de Jong maakt in 9 duels als spits dit seizoen 7 goals.
Sightorson maakt als spits in 31 wedstrijden 15 goals..

Wat je zegt klopt volgens de statistieken dus helemaal niet..
Sigthorsson speelt zijn eerste seizoen in de basis en begint dus wat stroever.
De jong speelt toch al wat langer in het eerste.
ik ga niet af op jou statistieken
Ajax vorig jaar beter doelsaldo dan psv en twente toch 2e
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - woensdag 04 mei 2011 - 21:39   quote  deeplink  
Die vergelijking is niet zo interessant, want het AZ van dit seizoen kan/mag je niet vergelijken met Ajax. Of het rendeert kun je -helaas- pas zien wanneer je beiden spelers direct in hetzelfde systeem kunt vergelijken.
Ajax-pwnt
 Ajax-pwnt - woensdag 04 mei 2011 - 21:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 mei 2011 - 21:39 schreef Ikke_tikkie het volgende:
Die vergelijking is niet zo interessant, want het AZ van dit seizoen kan/mag je niet vergelijken met Ajax. Of het rendeert kun je -helaas- pas zien wanneer je beiden spelers direct in hetzelfde systeem kunt vergelijken.
Begrijp je niet helemaal maar,
concludeer uit je reactie.
dat je Sigthorson en De Jong niet wil vergelijken, en dat je eigenlijk graag wilt zien hoe Sightosson in dit systeem speelt vergeleken met de Jong?
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - woensdag 04 mei 2011 - 21:50   quote  deeplink  
Correct. Waarbij ik denk dat hij dat aan zou kunnen hoor.
remco k
 remco k - woensdag 04 mei 2011 - 21:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 mei 2011 - 21:39 schreef Ikke_tikkie het volgende:
Wat je zegt klopt helemaal, maar ik vraag me af of je als de Jong als spits zijnde 7 uit 9 maakt, wel op zoek moet naar een andere spits, de Jong laat het elftal logischer, simpeler en beter voetballen, ik denk dat iedereen het daar wel over eens is?

De Jong is niet een speler die aan de bal heel mooi en soepel oogt, ik denk dat dit voor het publiek echt tegen hem werkt, want het is echt een hele goede functionele speler, voor het komende seizoen zou ik het toejuichen als de Jong de eerste nummer 9 is op het lijstje van de Boer..
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - woensdag 04 mei 2011 - 21:54   quote  deeplink  
Sorry Remco, blijf Siem een gekunstelde spits vinden. Zeker niet de nr 9 die je met name internationaal zou kunnen gebruiken.
Ajax-pwnt
 Ajax-pwnt - woensdag 04 mei 2011 - 21:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 mei 2011 - 21:54 schreef Ikke_tikkie het volgende:
Sorry Remco, blijf Siem een gekunstelde spits vinden. Zeker niet de nr 9 die je met name internationaal zou kunnen gebruiken.
ben hem met je een ikke;)
remco k
 remco k - woensdag 04 mei 2011 - 21:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 mei 2011 - 21:54 schreef Ikke_tikkie het volgende:
Het zou heel mooi zijn als Ajax komend jaar CL zou spelen, toch verwacht ik daar wederom niet bijster veel van, en is het enkel een mooie leerschool voor onze jonge selectie en we worden er financieel nu eenmaal beter van.
Ik denk dan ook dat Ajax zich komend seizoen moet richten op het kampioenschap en het domineren van de competitie, de Jong zal voor dit seizoen dus een prima optie zijn om zich te ontwikkelen en te bewijzen als diepe spits..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 6005
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax mikt op Sigthorsson

0.0076911