|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Ik heb het per definitie niet eens over de CL, maar ben optimistisch genoeg om te denken dat ook een jonge groep best ver kan komen. Tenminste, een ploeg die durft te voetballen - check Ajax tegen AC nog maar eens. Maar de allerlaatste speler die in zo'n ploeg nog in ontwikkeling moet zijn is dé spits. Dat moet gewoon een zekerheidje zijn. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 04 mei 2011 - 19:06 schreef riveco het volgende:[..] Of je hebt weinig verstand van voetbal, of je kijkt andere wedstrijden. want die jongen is sterk, kan met z'n rug naar het doel, heeft zicht voor mede spelers en maakt doelpunten. Daarbij pas 21 jaar, wil je liever wachten dat hij over 2 a 3 jaar 12 miljoen moet kosten??? Sorry als dit een beetje negatief over komt, maar je hebt duidelijk geen hele wedstrijden bekeken. Lees eens goed wat ik schrijf. Ik zeg neist over of hij goed of slecht is. Ik denk dat hij alleen dat hij talent tekort komt om echt door te breken. Je moet wel verder willen kijken dan de Nederlandse competitie. Ik kijk HEEL VEEL voetbal, en Sightorson is leuk voor Nederland, maar daarbuiten, nu niet.
Zoals ik al zei, 2 miljoen is een leuke prijd voor zo'n jongen, maar dit is voor mij gewoon niet de man voor Ajax. Je komt inderdaad negatief over trouwens, misschien moet je minder snel oordelen over mensen. Ik zie in Sightorson iemand die aardig heeft gespeelt dit seizoen, en een leuke spits gaat worden in Nederland, maar hij is nu geen topper, en komt gewoon voetbalvermogen tekort.
Sterk, ja. Aanspeelpunt, ja. Doelpunten, mwah, 15 is niet veel voor iemand die eerste keuze is.
Ik mis bij hem tocj net dat laatste beetje. En dus is hij voor mij niet de nieuwe spits. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 04 mei 2011 - 22:04 schreef Ikke_tikkie het volgende:Ik heb het per definitie niet eens over de CL, maar ben optimistisch genoeg om te denken dat ook een jonge groep best ver kan komen. Tenminste, een ploeg die durft te voetballen - check Ajax tegen AC nog maar eens. Maar de allerlaatste speler die in zo'n ploeg nog in ontwikkeling moet zijn is dé spits. Dat moet gewoon een zekerheidje zijn. Dan denk ik dat dit het verschil is in onze meningen over de Jong, jij denkt dat we wat zouden kunnen betekenen in de CL, en daarom wil jij een spits die er al staat, ik denk niet dat wij iets te vertellen hebben in de CL, en daarom denk ik dat de Jong dat jaar veel kan bij leren om het jaar daarop (mits voldoende bijgeleerd en voldoende ontwikkeld als pure spits) jou gevestigde spits te zijn.. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Ach, weet je, wanneer ik zie dat KJ niet eens speelt bij Schalke, denk ik wel eens... wtf dat hij duur is, halen! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 04 mei 2011 - 22:15 schreef Ikke_tikkie het volgende:Ach, weet je, wanneer ik zie dat KJ niet eens speelt bij Schalke, denk ik wel eens... wtf dat hij duur is, halen! Dat zou voor Ajax denk ik voetballend de beste oplossing zijn ja. Maar moet financieel alles wijken om deze speler te halen? |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Niet ten koste van alles... en je verdient hem nooit meer terug daarna. Maar wellicht bij de verkoop van een aantal andere spelers meer dan een optie? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 04 mei 2011 - 22:35 schreef Ikke_tikkie het volgende:Niet ten koste van alles... en je verdient hem nooit meer terug daarna. Maar wellicht bij de verkoop van een aantal andere spelers meer dan een optie? Ajax moet zich zeker bij de verkoop van Vertongen direct met gevestigde speler versterken, ik heb alleen geen idee wie dat zou moeten zijn, eerder dacht ik dat Chivu dit zou moeten gaan worden, alleen schijnt die een mega salaris eis te hebben gedaan bij een eventuele verkoop naar een andere Italiaanse club.
Afhankelijk van hoeveel geld dat zou moeten gaan kosten moet er inderdaad dan maar een poging gedaan worden.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Het klinkt misschien wel heel erg maf, maar misschien heeft Heitinga al wel weer zin om terug te komen, en staat Mathijssen ook niet op de tocht bij Schalke? |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Joris staat enorm op de tocht bij Schalke, want hij speelt bij HSV. |
|
|
|
|
schapio
|
|
|
voor 3 miljoen meteen overnemen deze jongen, is sterk als aanspeelpunt,is snel, heeft oog voor medespelers en kan zelf scoren. dan el hamdaoui verkopen en misschien nog dost als 2e spits. vervanger voor vertonghen moet geromel worden, deze is sterk en goed centraal achterin. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Hebben we niet al genoeg gerommel achterin? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op woensdag 04 mei 2011 - 22:42 schreef remco k het volgende:[..] Ajax moet zich zeker bij de verkoop van Vertongen direct met gevestigde speler versterken, ik heb alleen geen idee wie dat zou moeten zijn, eerder dacht ik dat Chivu dit zou moeten gaan worden, alleen schijnt die een mega salaris eis te hebben gedaan bij een eventuele verkoop naar een andere Italiaanse club. Afhankelijk van hoeveel geld dat zou moeten gaan kosten moet er inderdaad dan maar een poging gedaan worden.. Chivu zou natuurlijk fantastisch zijn.
Wellicht dat hij er ook zo over denkt en graag voor wat minder een balletje wilt trappen. Ajax blijft toch Ajax he. |
|
|
|
|
EUMD
|
|
|
Ik heb ook mn twijfels over Sigthorsson. Het is inderdaad een opvallende speler, en eentje die zomaar echt door zou kunnen breken en misschien wel de nieuwe Huntelaar zou kunnen worden, maar echt overtuigd ben ik nog niet. Laten we niet vergeten dat van zijn 15 goals er 5 in 1 wedstrijd tegen VVV waren, waarvan 4 intikkers. Ook hoorde ik mensen zeggen over zn mooie goal (aanname) afgelopen week tegen de Graapschap, maar die bal komt gewoon terug via de rug van een verdediger. Aan de andere kant heeft hij (zegt Wikipedia) er ook "al" 2 in liggen bij het Ijslands elftal in 4 wedstrijden. Is voor iemand die dus net gedebuteerd heeft bij een redelijk zwak voetballand geen slecht begin. Al met al vind ik het een moeilijk geval. Voor een prikkie op te halen? Oke. 4+ miljoen? Dan vind ik het een (te grote) gok.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 05 mei 2011 door EUMD -- |
|
|
|
|
baaz
|
|
|
|
|
|
Ajax-pwnt
|
|
|
quote:Op woensdag 04 mei 2011 - 21:58 schreef remco k het volgende:[..] Het zou heel mooi zijn als Ajax komend jaar CL zou spelen, toch verwacht ik daar wederom niet bijster veel van, en is het enkel een mooie leerschool voor onze jonge selectie en we worden er financieel nu eenmaal beter van. Ik denk dan ook dat Ajax zich komend seizoen moet richten op het kampioenschap en het domineren van de competitie, de Jong zal voor dit seizoen dus een prima optie zijn om zich te ontwikkelen en te bewijzen als diepe spits.. De boer is ook al veel meer bezig met volgend seizoen, denk ik. het positie spel wil hij nog veel beter en soepeler. zo dat Ajax door zijn automatismen ook gewoon tegen betere spelers kan voetballen. Ik denk dat Ajax het nog best kan redden als je in poule zit met maar 1 topclub. dan kan Ajax nog best een 2e eindigen in de Championleage poule. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op donderdag 05 mei 2011 - 10:04 schreef EUMD het volgende:Ik heb ook mn twijfels over Sigthorsson. Het is inderdaad een opvallende speler, en eentje die zomaar echt door zou kunnen breken en misschien wel de nieuwe Huntelaar zou kunnen worden, maar echt overtuigd ben ik nog niet. Laten we niet vergeten dat van zijn 15 goals er 5 in 1 wedstrijd tegen VVV waren, waarvan 4 intikkers. Ook hoorde ik mensen zeggen over zn mooie goal (aanname) afgelopen week tegen de Graapschap, maar die bal komt gewoon terug via de rug van een verdediger. Aan de andere kant heeft hij (zegt Wikipedia) er ook "al" 2 in liggen bij het Ijslands elftal in 4 wedstrijden. Is voor iemand die dus net gedebuteerd heeft bij een redelijk zwak voetballand geen slecht begin. Al met al vind ik het een moeilijk geval. Voor een prikkie op te halen? Oke. 4+ miljoen? Dan vind ik het een (te grote) gok. Je hoeft niet te twijfelen EUMD... Sigthorsson is perfect!!!!! |
|
|
|
|
AJAX-Brabander
|
|
|
hij scoort er meer en gedraagt zich ietsjes beter als de spits die we nu hebben... |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op zaterdag 07 mei 2011 - 12:06 schreef AJAX-Brabander het volgende:hij scoort er meer en gedraagt zich ietsjes beter als de spits die we nu hebben... maar das nie zo moeilijk...hahahahah doen alle andere spitsen ook!!!!! |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
OKe, wat vinden jullie hiervan, wie moet er nu komen, waarschijnlijk gaat het niet door, gaan we nu naar Matavz? Groningen heeft het gehad met het onderhandelen, misschien iets voor Ajax? Hij is bijna 2 meter en heeft al bewezen dat hij het kan, dus lijkt me best een goed alternatief. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Gewoon volhouden zoals gewoonlijk als Ajax komt gaat de prijs weer dubbel worden volgend jaar is gratis en nu willen ze 5 miljoen .Ajax heeft 2.5 geboden is een mooi bedrag voor een spits die het nog moet maken en nog maar een jaar contract heeft. |
|
|
|
|
Robinho
|
|
|
Jaartje wachten en gratis ophalen. Nu al vastleggen en een half miljoen extra tekengeld geven. Op dit soort slimme acties kan ik weinig clubs betrappen. Desnoods meteen weer doorverkopen. A la Milan..... |
|
|
|