BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Zo kun je het ook bekijken...

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - woensdag 04 mei 2011 - 19:18   quote  deeplink  
Bron

Rik bedankt

Algemeen directeur Rik van den Boog kondigde medio april zijn vertrek aan. Aan het einde van dit seizoen vertrekt hij na tweeënhalf jaar Ajax. Wat gebeurde er eigenlijk in de tijd dat van den Boog directeur was en was dat wel zo slecht?

Rik bedankt, voor het opruimen van de erfenis van Marco van Basten

Sno, Oleguer, Aissati, Wielaert, Cvitanich, Enoh en Sulejmani waren de aankopen die Marco van Basten deed om zijn selectie te versterken. Van Basten kreeg in de zomer van 2008 volledige zeggenschap van het bestuur en de raad van commissarissen om zijn selectie te versterken. Miralem Sulejmani was de duurste binnenlandse transfer ooit; hij werd voor maar liefst 16,25 miljoen euro overgenomen van Heerenveen.

Van den Boog werd aangesteld in november 2008 en kwam in een financieel wankele situatie terecht. Er was vlak voor zijn aantreden gesmeten met miljoenen op de transfermarkt en er waren peperdure contracten met onbruikbare spelers vastgelegd. Pas deze zomer lopen de contracten van Oleguer, Sno en Wielaert af. Ondanks de valse start is het de directie gelukt om de financiële situatie van de club stabiel te houden.

Geen dure aankopen en een herziening van de salarishuishouding - plus een kritische kijk naar de uitgaven van het bedrijf Ajax - zorgden voor een gezonde financiële situatie. Waar Feyenoord momenteel met de hoge hoed langs de supporters gaat om geld in te zamelen en PSV een verlies van 17 miljoen euro noteert, boekte Ajax een winst van 16,3 miljoen euro.

Rik bedankt, voor het aanstellen van twee toptrainers

Na de wanorde die Marco van Basten achterliet, was het tijd voor een ervaren man. Een sterk karakter was er nodig om het dolende Ajax weer op de rails te krijgen. Martin Jol werd aangesteld. Jol slaagde erin zich te plaatsen voor de Champions League en de beker te winnen. Ajax speelde attractief voetbal en scoorde in Jols eerste seizoen 106 keer in de eredivisie. Na een aantal mindere wedstrijden in de competitie was het tijd voor Jol te vertrekken.

De directie koos voor een echte Ajaxman met oog voor de jeugd. Frank de Boer had inmiddels voldoende ervaring opgedaan onder de vleugels van bondscoach Bert van Marwijk. Hij werd direct door Van den Boog naar voren geschoven. Veel kansen voor de jeugd en de echte Ajaxstijl wordt er weer ingesleten. Bovendien heeft Ajax nog kans om zowel de beker als het kampioenschap te veroveren.

Rik bedankt, voor het optimaal presteren op de transfermarkt

In zijn eerste maand als algemeen directeur liet hij met de verkoop van Huntelaar direct zien dat hij het onderhandelen onder de knie heeft. Huntelaar werd verkocht voor maar liefst 27 miljoen euro. Ook bij de transfers van Vermaelen en Suarez boekte van den Boog uitstekende resultaten. Met alleen de verkoop van deze drie spelers wordt in totaal een bedrag van 65 miljoen euro naar Ajax overgemaakt.

Van dit bedrag is een gedeelte, 15 miljoen euro, gebruikt om nieuwe spelers te halen, onder wie Demy de Zeeuw en Mounir El Hamdaoui. Een ander gedeelte werd gebruikt om eerder ontstane gaten op te vullen en voor het komende boekjaar zal er een flinke winst van 15-20 miljoen euro op de balans te zien zijn. In de toekomst zullen de financiële resultaten alleen maar beter uitvallen aangezien de salarishuishouding opgeschoond is en er geen topsalarissen meer uitbetaald worden aan spelers als Oleguer, Wielaert en Atouba.

Ook in het aankoopbeleid liet Van den Boog zich zien. Door de onderhandelingen met SC Heerenveen over Bas Dost werd een streep gezet. Een signaal naar de subtop; de hoofdprijs inclusief de Ajaxfactor, zoals bij Sulejmani, wordt in Amsterdam niet meer betaald.

Rik bedankt, je was de man op de juiste plek voor dit Ajax.

Gideon Kaufmann
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - woensdag 04 mei 2011 - 19:20   quote  deeplink  
Ben het lang niet op alle vlakken eens met de scribent, maar er staat weinig onwaars in. Toch?
Ride
 Ride - woensdag 04 mei 2011 - 19:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 mei 2011 - 19:20 schreef Ikke_tikkie het volgende:
Ben het lang niet op alle vlakken eens met de scribent, maar er staat weinig onwaars in. Toch?
Niet geheel alles is op het konto van Rik te schrijven maar zo bezien is het niet verkeerd.
Ware het alleen niet dat hij wel het 'Ajax' gevoel uit het oog verloor voor de centen.
En met zijn schoffering van de grootste Ajacied aller tijden heeft hij gelijk al zijn goede werk teniet gedaan.
Op zijn best was hij een goede interim manager die het schip schoonmaakte.
Op zijn slechts was hij een bitter man die niet begreep dat door centen te besparen het Ajax beter zou maken.

Rik, ten dele bedankt dan maar ;)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 04 mei 2011 door Ride --
Ajax_fan
 Ajax_fan - woensdag 04 mei 2011 - 19:36   quote  deeplink  
Het probleem is dat mensen die hem afzeiken vaak niet eens weten waarom. Ze lopen anderen achterna en zeggen dan precies hetzelfde wat die mensen ook zeggen zonder dat ze zich eens verdiepen in wat die man nou werkelijk allemaal heeft gedaan bij Ajax. Ze zien staan oh hij moet oprotten en hij heeft het slecht gedaan. Dan gaat dat beeld ook in hun hoofd zitten en gaan ze dat ook roepen. Ben veel mensen tegengekomen die dat allemaal riepen en als je dan vroeg...waarom dan? Wat heeft ie dan precies fout gedaan. Dan konden ze vaak niet eens fatsoenlijke dingen opnoemen. vd Boog heeft het helemaal niet zo slecht gedaan als dat mensen denken. Elke man in zijn functie doet wel eens iets fout. Ook vd Boog maar zo slecht als de media en de mensen ervan maken is het echt niet geweest met vd Boog.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 04 mei 2011 - 19:37   quote  deeplink  
OPRIKKEREN MET DIE GELDLOEDER!!

3*** zijn meer waard dan al die miljoenen!!!
amsterdammer113
 amsterdammer113 - woensdag 04 mei 2011 - 19:41   quote  deeplink  
Opflikkeren met die gast. Zijn hele houding van de afgelopen tijd heeft Ajax ontzettend veel imagoschade opgeleverd. Deze op geld beluste man kan wat mij betreft vandaag nog oprotten!! Ik wil een club waarbij geld niet het belangrijkste is.

Allemaal leuk wat hij heeft gedaan, maar uiteindelijk kunnen de complimenten ook gaan naar zijn medewerkers die hier hard aan hebben gewerkt.
amsterdammer113
 amsterdammer113 - woensdag 04 mei 2011 - 19:41   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 04 mei 2011 door amsterdammer113 --
Ajx
 Ajx - woensdag 04 mei 2011 - 20:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 mei 2011 - 19:18 schreef Ikke_tikkie het volgende:
Bron

Rik bedankt

Algemeen directeur Rik van den Boog kondigde medio april zijn vertrek aan. Aan het einde van dit seizoen vertrekt hij na tweeënhalf jaar Ajax. Wat gebeurde er eigenlijk in de tijd dat van den Boog directeur was en was dat wel zo slecht?

Rik bedankt, voor het opruimen van de erfenis van Marco van Basten

Sno, Oleguer, Aissati, Wielaert, Cvitanich, Enoh en Sulejmani waren de aankopen die Marco van Basten deed om zijn selectie te versterken. Van Basten kreeg in de zomer van 2008 volledige zeggenschap van het bestuur en de raad van commissarissen om zijn selectie te versterken. Miralem Sulejmani was de duurste binnenlandse transfer ooit; hij werd voor maar liefst 16,25 miljoen euro overgenomen van Heerenveen.

Van den Boog werd aangesteld in november 2008 en kwam in een financieel wankele situatie terecht. Er was vlak voor zijn aantreden gesmeten met miljoenen op de transfermarkt en er waren peperdure contracten met onbruikbare spelers vastgelegd. Pas deze zomer lopen de contracten van Oleguer, Sno en Wielaert af. Ondanks de valse start is het de directie gelukt om de financiële situatie van de club stabiel te houden.

Geen dure aankopen en een herziening van de salarishuishouding - plus een kritische kijk naar de uitgaven van het bedrijf Ajax - zorgden voor een gezonde financiële situatie. Waar Feyenoord momenteel met de hoge hoed langs de supporters gaat om geld in te zamelen en PSV een verlies van 17 miljoen euro noteert, boekte Ajax een winst van 16,3 miljoen euro.

Rik bedankt, voor het aanstellen van twee toptrainers

Na de wanorde die Marco van Basten achterliet, was het tijd voor een ervaren man. Een sterk karakter was er nodig om het dolende Ajax weer op de rails te krijgen. Martin Jol werd aangesteld. Jol slaagde erin zich te plaatsen voor de Champions League en de beker te winnen. Ajax speelde attractief voetbal en scoorde in Jols eerste seizoen 106 keer in de eredivisie. Na een aantal mindere wedstrijden in de competitie was het tijd voor Jol te vertrekken.

De directie koos voor een echte Ajaxman met oog voor de jeugd. Frank de Boer had inmiddels voldoende ervaring opgedaan onder de vleugels van bondscoach Bert van Marwijk. Hij werd direct door Van den Boog naar voren geschoven. Veel kansen voor de jeugd en de echte Ajaxstijl wordt er weer ingesleten. Bovendien heeft Ajax nog kans om zowel de beker als het kampioenschap te veroveren.

Rik bedankt, voor het optimaal presteren op de transfermarkt

In zijn eerste maand als algemeen directeur liet hij met de verkoop van Huntelaar direct zien dat hij het onderhandelen onder de knie heeft. Huntelaar werd verkocht voor maar liefst 27 miljoen euro. Ook bij de transfers van Vermaelen en Suarez boekte van den Boog uitstekende resultaten. Met alleen de verkoop van deze drie spelers wordt in totaal een bedrag van 65 miljoen euro naar Ajax overgemaakt.

Van dit bedrag is een gedeelte, 15 miljoen euro, gebruikt om nieuwe spelers te halen, onder wie Demy de Zeeuw en Mounir El Hamdaoui. Een ander gedeelte werd gebruikt om eerder ontstane gaten op te vullen en voor het komende boekjaar zal er een flinke winst van 15-20 miljoen euro op de balans te zien zijn. In de toekomst zullen de financiële resultaten alleen maar beter uitvallen aangezien de salarishuishouding opgeschoond is en er geen topsalarissen meer uitbetaald worden aan spelers als Oleguer, Wielaert en Atouba.

Ook in het aankoopbeleid liet Van den Boog zich zien. Door de onderhandelingen met SC Heerenveen over Bas Dost werd een streep gezet. Een signaal naar de subtop; de hoofdprijs inclusief de Ajaxfactor, zoals bij Sulejmani, wordt in Amsterdam niet meer betaald.

Rik bedankt, je was de man op de juiste plek voor dit Ajax.

Gideon Kaufmann
deze man was dus niet voor cruijff???? hij is niet goed geweest voor ajax, dus moet gewoon weg!!!!
Benno
 Benno - woensdag 04 mei 2011 - 20:40   quote  deeplink  
Oh ikketikkie jij zal wel weer met blijdschap vervult zijn, aangezien jij dit weer anti cruijff kan opvatten.
Frapant dat ik er al van uitging dat dit jouw post zou zijn!
roeliskoel
 roeliskoel - woensdag 04 mei 2011 - 20:46   quote  deeplink  
Als je oorlog voert met de grondlegger van Ajax, is er maar 1 optie: Oprotten.
joduh
 joduh - woensdag 04 mei 2011 - 20:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 mei 2011 - 20:40 schreef Benno het volgende:
Oh ikketikkie jij zal wel weer met blijdschap vervult zijn, aangezien jij dit weer anti cruijff kan opvatten.
+1000
joduh
 joduh - woensdag 04 mei 2011 - 20:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 mei 2011 - 20:46 schreef roeliskoel het volgende:
Als je oorlog voert met de grondlegger van Ajax, is er maar 1 optie: Oprotten.
+1000
remco k
 remco k - woensdag 04 mei 2011 - 20:56   quote  deeplink  
Lang niet alles wat v/d Boog heeft gedaan is slecht te noemen, integendeel zelfs, hij heeft aardig wat goede dingen gedaan. Misschien moeten we v/d Boog wel zien als een ideale "trouble shooter" hij heeft aardig wat teringzooi opgeruimd ( klopt trouwens van geen kant dat van Basten hier min of meer wederom de schuld van krijgt) maar nu is het tijd om te bouwen aan een goede voetbalclub, en ik heb grote twijfels of hij daar uberhaubt in had gepast. Met het aangaan van de oorlog tegen Cruijff heeft hij in ieder geval zijn eigen doodvonnis getekend, en nu is het tijd te vertrekken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 04 mei 2011 door remco k --
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - woensdag 04 mei 2011 - 21:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 mei 2011 - 20:40 schreef Benno het volgende:
Vreemd. Ik lees er geen regel anti-Cruijff in, noch wat voor verwijzing van mijn kant naar JC. Sterker, het zou een verademing zijn wanneer die link nu eens niet gelegd zou worden en dit topic alleen de vraag zou behandelen of Boog inderdaad een prima troubleshooter is geweest.
joduh
 joduh - woensdag 04 mei 2011 - 21:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 mei 2011 - 21:08 schreef Ikke_tikkie het volgende:

[..]

Vreemd. Ik lees er geen regel anti-Cruijff in, noch wat voor verwijzing van mijn kant naar JC. Sterker, het zou een verademing zijn wanneer die link nu eens niet gelegd zou worden en dit topic alleen de vraag zou behandelen of Boog inderdaad een prima troubleshooter is geweest.
waarom poste je dit dan?????????denk wel met een bedoeling linkmiecheltje!!!!!!
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - woensdag 04 mei 2011 - 21:14   quote  deeplink  
Waarom ik dit post? Ik ben zeer benieuwd of überhaupt nog iemand ziet dat Ajax de laatste paar seizoenen uit een diep zakelijk dal is gekropen. In die periode stond Boog als directeur aan het roer, dus waarom JC erbij gehaald moet worden is mij een raadsel. Foebelend heeft Ajax niet bijster goed gedraaid onder Boogs leiding, dat zal niemand tegenspreken. Ik ben het dan ook zeker niet eens met de stelling in de column dat er goede aankopen gedaan zijn.

Mgoe, eenieder denkt maar wat ie wil denken... al ben ik zelfs benieuwd naar jouw mening, joduh. ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 04 mei 2011 door Ikke_tikkie --
remco k
 remco k - woensdag 04 mei 2011 - 21:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 mei 2011 - 21:08 schreef Ikke_tikkie het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat je van mijn verhaal vind..
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - woensdag 04 mei 2011 - 21:18   quote  deeplink  
Een hypothese naar de toekomst stellen met Boog daarin is niet interessant, want niet aan de orde. Dit gaat alleen over het verleden. Dus zeg maar waar ik iets over moet zeggen, Remco.
remco k
 remco k - woensdag 04 mei 2011 - 21:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 mei 2011 - 21:18 schreef Ikke_tikkie het volgende:
Een hypothese naar de toekomst stellen met Boog daarin is niet interessant, want niet aan de orde. Dit gaat alleen over het verleden. Dus zeg maar waar ik iets over moet zeggen, Remco.
Ik geef aan dat hij lang niet alles slecht heeft gedaan, hij heeft aardig wat goede dingen gedaan, waarbij het belangrijkste is dat het voorlopig lijkt alsof hij de financiele huishouding flink heeft verbeterd, echter is dit nog vrij vroeg om met 100% zekerheid te zeggen, want niemand van ons weet of er nog lijken uit de kast zullen vallen bij zijn vertrek.

Achteraf gezien vind ik het aanstellen van Jol geen goede keus, en zijn er ook in die tijd teveel "slechte" aankopen gedaan, de gedachte achter het aanstellen snap ik trouwens vanaf de eerste dag al niet, Martin Jol is op zijn manier een goede trainer, maar heeft nooit bij Ajax gepast, We hebben dit echter geaccepteerd omdat we al zo lang naar succes hunkeren en hij resultaten wist te boeken.

Over heel veel onderdelen van het functioneren van v/d Boog kunnen wij trouwens helemaal niet oordelen aangezien er veel van zijn taken binnenskamers zijn, en nooit naar buiten komen, voor hetzelfde geld in de achtergrond Coronel of Slop het licht gezien, en is iemand anders verantwoordelijk voor veel van de veranderingen.
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - woensdag 04 mei 2011 - 21:34   quote  deeplink  
Jol is/was een korte termijn succestrainer, zoals ook Adriaanse ooit bekend stond. Qua voetbalopvatting heeft hij zeker nooit bij Ajax gepast, maar dat is -meen ik- later ook door van den Boog geduid: hij was niet gehaald voor Ajax-voetbal, maar puur voor resultaat. Achteraf gezien inderdaad een wat vreemde benadering...

Aan de andere kant, kan iemand zich nog herinneren hoe hier de pleuris uitbrak toen Jol aan het begin van het seizoen flirtte met Newcastle? Toen was hij toch écht nog het mannetje hier.
baco74
 baco74 - woensdag 04 mei 2011 - 21:37   quote  deeplink  
Rik past niet bij de club, wel bij de NV.
Hij heeft voor de NV.best goede dingen gedaan,
dit ging echter ten kosten van de club.
Aangezien wij fans van een club zijn (de mooiste),
is het logisch dat wij hem niet moeten.
Dat dit ten koste van Riks eer gaat,hebben we geweten.
Vanaf het moment dat ie publiekelijk onder druk kwam,
deed ie helemaal niets meer goed.
Rik ik wens je al het beste, maar toch ben ik blij dat je weg gaat.
remco k
 remco k - woensdag 04 mei 2011 - 21:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 mei 2011 - 21:34 schreef Ikke_tikkie het volgende:
Jol is/was een korte termijn succestrainer, zoals ook Adriaanse ooit bekend stond. Qua voetbalopvatting heeft hij zeker nooit bij Ajax gepast, maar dat is -meen ik- later ook door van den Boog geduid: hij was niet gehaald voor Ajax-voetbal, maar puur voor resultaat. Achteraf gezien inderdaad een wat vreemde benadering...

Aan de andere kant, kan iemand zich nog herinneren hoe hier de pleuris uitbrak toen Jol aan het begin van het seizoen flirtte met Newcastle? Toen was hij toch écht nog het mannetje hier.
Voor veel mensen inderdaad, dat klopt, ikzelf heb destijds gezegd dat ik vind dat Ajax zichzelf belachelijk zou maken als ze hem zouden laten gaan, niet omdat hij zo fantastisch is, maar omdat men wist waarom hij was gehaald, en daar heeft hij toch succes mee gehad, Ajax had het gewoon niet kunnen maken hem te laten gaan gezien de prestaties.

Voor mij was dit een hele andere discussie dan het aantrekken van Jol...
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - woensdag 04 mei 2011 - 21:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 mei 2011 - 21:38 schreef remco k het volgende:

[..]

Voor mij was dit een hele andere discussie dan het aantrekken van Jol...
Hoho, jij sleept Jol erbij hè. ;-)

Maar laten we het wat breder trekken en Boog eens vergelijken met zijn voorganger van Geel (die volgens mij direct verantwoordelijk was voor het falende aankoopbeleid wat van Basten wordt toegeschreven in de column)... wie heeft het dan beter gedaan?

Nog iets -en dat meldt de column niet-, onder Boog zijn (met name door Jol) ook wel wat volslagen overbodige spelers gehaald.
remco k
 remco k - woensdag 04 mei 2011 - 21:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 mei 2011 - 21:44 schreef Ikke_tikkie het volgende:

[..]

Hoho, jij sleept Jol erbij hè. ;-)

Maar laten we het wat breder trekken en Boog eens vergelijken met zijn voorganger van Geel (die volgens mij direct verantwoordelijk was voor het falende aankoopbeleid wat van Basten wordt toegeschreven in de column)... wie heeft het dan beter gedaan?

Nog iets -en dat meldt de column niet-, onder Boog zijn (met name door Jol) ook wel wat volslagen overbodige spelers gehaald.
Van Geel heeft het voetballend beter gedaan denk ik, maar v/d Boog heeft het financieel natuurlijk veel beter gedaan..
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - woensdag 04 mei 2011 - 21:51   quote  deeplink  
Hmz... hoeveel landstitels hebben we eigenlijk gehaald onder van Geel, of hoe ver zijn we in de CL gekomen onder hem?
remco k
 remco k - woensdag 04 mei 2011 - 21:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 mei 2011 - 21:51 schreef Ikke_tikkie het volgende:
Hmz... hoeveel landstitels hebben we eigenlijk gehaald onder van Geel, of hoe ver zijn we in de CL gekomen onder hem?
Van Geel heeft geen invloed op dat wat de trainer met het elftal presteerd..

Hoeveel spelers die onder v/d Boog zijn gekocht spelen nu in het eerste elftal??
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - woensdag 04 mei 2011 - 21:58   quote  deeplink  
Heh, wat zeg je nou? De directeur mag niet verantwoordelijk worden gesteld voor het presteren van trainer of elftal? Dat verbaast me, temeer vooral JC bij voortduring de directie heeft gehekeld mbt de technische kant van het verhaal. Maar vooruit, we zouden het hier niet over JC hebben...

Vraag 2: Zeeuw, Mounir, Boilesen... ? Wanneer en onder wie is Eriksen eigenlijk gehaald, dat weet ik nl echt niet.
remco k
 remco k - woensdag 04 mei 2011 - 22:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 mei 2011 - 21:58 schreef Ikke_tikkie het volgende:
Heh, wat zeg je nou? De directeur mag niet verantwoordelijk worden gesteld voor het presteren van trainer of elftal? Dat verbaast me, temeer vooral JC bij voortduring de directie heeft gehekeld mbt de technische kant van het verhaal. Maar vooruit, we zouden het hier niet over JC hebben...

Vraag 2: Zeeuw, Mounir, Boilesen... ? Wanneer en onder wie is Eriksen eigenlijk gehaald, dat weet ik nl echt niet.
V/d Boog moet er voor zorgen dat er een Ajaxtrainer staat die achter het technisch plan staat dat er ligt, hij is natuurlijk niet verantwoordelijk voor de uitvoering daarvan op het veld zolang er gespeeld wordt na dat beleid. Een trainer blijft verantwoordlijk voor de directe prestaties op het veld.. Maar goed zoals jij al zei, daar hadden we het niet over..:-)

gehaald onder van Geel, Davids, Stam, Huntelaar, Perez, Suarez, Vertongen, Vemaelen.

Maar natuurlijk ook verschrikkelijke miskopen...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 04 mei 2011 door remco k --
remco k
 remco k - woensdag 04 mei 2011 - 22:08   quote  deeplink  
Eriksen is na het tijdperk van Geel gehaald, hij was namelijk 16, dus dat is 3 jaar geleden.. van Geel ging als ik het goed heb na het seizoen 2006/2007 weg toch??
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - woensdag 04 mei 2011 - 22:13   quote  deeplink  
http://nl.wikipedia.org/wiki/Martin_van_Geel

Yep. :-)

Leuke quote uit die wiki: Daarnaast was Van Geel verantwoordelijk voor een aanpassing in de scouting en de jeugdopleiding. Voor de komst van Van Geel werd Ajax vooral door clubmensen geleid. Deze clubmensen benoemden vaak andere clubiconen op essentiële posities benoemden, die ze vervolgens, juist vanwege de band met de club, weer lastig durfden te ontslaan. Van Geel brak met deze traditie om vooral te kiezen voor vakmanschap. Overigens is deze omslag mede gemaakt toen advocaat John Jaakke het voorzitterschap van Michael van Praag, zoon van oud Ajax-voorzitter Jaap van Praag, overnam, en Unilever-directeur Maarten Fontein algemeen directeur werd na oud-Ajax-voetballer Arie van Eijden.
remco k
 remco k - woensdag 04 mei 2011 - 22:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 mei 2011 - 22:13 schreef Ikke_tikkie het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Martin_van_Geel

Yep. :-)

Leuke quote uit die wiki: Daarnaast was Van Geel verantwoordelijk voor een aanpassing in de scouting en de jeugdopleiding. Voor de komst van Van Geel werd Ajax vooral door clubmensen geleid. Deze clubmensen benoemden vaak andere clubiconen op essentiële posities benoemden, die ze vervolgens, juist vanwege de band met de club, weer lastig durfden te ontslaan. Van Geel brak met deze traditie om vooral te kiezen voor vakmanschap. Overigens is deze omslag mede gemaakt toen advocaat John Jaakke het voorzitterschap van Michael van Praag, zoon van oud Ajax-voorzitter Jaap van Praag, overnam, en Unilever-directeur Maarten Fontein algemeen directeur werd na oud-Ajax-voetballer Arie van Eijden.
Dit is ook iets wat hij niet handig heeft gedaan in mijn ogen.

Van Geel is op de 1 of andere manier goed in het halen van goedkope spelers bij een club waar weinig geld is, daarom denk ik ook dat hij het bij Feyenoord goed gaat doen.

Van Geel moet niet verantwoordelijk zijn voor het scoutingsapparaat van een club, maar samenwerken met de scouts. bij Az is ook niet veel geld uitgegeven aan dure transfers..

Volgens mij hebben we het er wel vaker over gehad, maar mijn mening is dat een combinatie van een aantal belangrijke oud voetballers in de technische afdeling van een club in combinatie met mensen die de verantwoording van de club dragen en verstand van zaken hebben het beste is, zolang deze mensen maar achter het technische beleid staan, en zich hier niet direct mee bemoeien.
alibabba
 alibabba - woensdag 04 mei 2011 - 23:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 mei 2011 - 19:37 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
OPRIKKEREN MET DIE GELDLOEDER!!

3*** zijn meer waard dan al die miljoenen!!!
EENS EENS en nog eens EENS.....dat zijn er dus 4:)
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 05 mei 2011 - 08:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 mei 2011 - 23:37 schreef alibabba het volgende:

[..]

EENS EENS en nog eens EENS.....dat zijn er dus 4:)
over 11 seizoenen Ali, dan hebben we 4 sterren op dat shirt!!
Booya4Afca
 Booya4Afca - donderdag 05 mei 2011 - 09:15   quote  deeplink  
Rik is een aardige zakenman.

Heeft precies gehandeld hoe een zakenman dient te handelen als het financieel niet goed gaat. Heeft ervoor gezorgd dat contracten niet verlengd werden (waar overbodig). Heeft gezorgd dat nieuwe contracten , met mindere salarissen werden getekend. Heeft in 2 seizoenen, Ajax veranderd van een club met 23 Miljoen verlies, in een club die financieel gezond is, en weer zwarte cijfers wegschrijft.

Maar, het leiden van een voetbalclub is andere koek. En daar is ie dan ook een aantal keren de mist mee ingegaan.

Zowel rondom Martin Jol als rondom de welbekende revolutie van Johan Cruijff. Wie wel de laatste is waarmee publiekelijk mee moet sollen.

Maar goed, het hoofdstuk vd Boog kan over een maandje worden gesloten. En dan is het aan zijn opvolger om het balans tussen het runnen van een bedrijf en het runnen van een voetbalclub te vinden.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 05 mei 2011 - 23:42   quote  deeplink  
Die 27 miljoen klopt niet voor Huntelaar, dat was 22m met optie van 5 miljoen extra als Real de destijds de komende 5 jaar de kwartfinale haalt van CL. Elk jaar 1m, helaas heeft Ajax nu pas 1m gekregen van Real en dat gaat nog door tot 2013. Hopen dat Real de aankomende 2 jaar nog minimaal de kwartfinale haalt, dan krijgt ajax nog 2 miljoen erbij en is het opgelopen tot 25m. Nu staat de teller op 23m. In het contract had gewoon moeten staan, mits verkocht wordt alles uitbetaald, dus niet al te snugger van v/d Boog
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 05 mei 2011 - 23:44   quote  deeplink  
Verder heeft hij het niet altijd verkeerd gedaan, maar hij luisterde teveel naar Coronel. Dat is zijn grootste fout geweest. Hij luisterde naar de verkeerde mensen en ja als je Cruijff dan zo opzij zet, dan weet je dat het over is. Dat overkwam Adriaanse ook, toen hij bovenaanstond en toch weg moest, vanwege zijn uitspraken over van Basten.
alibabba
 alibabba - zaterdag 07 mei 2011 - 12:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 mei 2011 - 08:38 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

over 11 seizoenen Ali, dan hebben we 4 sterren op dat shirt!!
BAM!!!!!!en zo wil ik het horen:)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5922
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Zo kun je het ook bekijken...

0.0082149