BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Proficiat voor de oudste Feyenoord supporter Cor Geurtz

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
KKL
 KKL - donderdag 05 mei 2011 - 10:32   quote  deeplink  
Cor Geurtz (109) blij met het leven

ROTTERDAM - Rotterdammer Cor Geurtz vierde gisteren zijn 109e verjaardag en de sinds juni vorig jaar oudste mannelijke inwoner van het land ontving natuurlijk belangrijk bezoek. Mijn drie dochters, zegt-ie met een stralende glimlach, want dat zijn mijn onvervangbare hulpen in de huishouding. En mijn twee zonen, natuurlijk.

Het verzoek van hoogwaardigheidsbekleders om langs te komen, sloeg hij beleefd af. Burgemeester Ahmed Aboutaleb stuurde wel een bloemetje.De nog altijd zelfstandig wonende superbejaarde geniet al meer dan veertig jaar van zijn pensioen, na een arbeidzaam leven bij het telefoonbedrijf van de PTT, zoals Geurtz zijn vroegere werkgever noemt. Op zijn 65e nam hij met spijt afscheid. Geurtz is sinds 1974 weduwnaar.

Hoewel lopen alleen nog gaat met een rollator en gehoor en zicht merkbaar minder worden, is de Rotterdammer blij met het leven. Ondanks wat kwaaltjes komt er geen enkele klacht over zijn lippen. Zijn geheugen blijkt ijzersterk. Dat heb ik vorig jaar juni ook al verteld, toen ik werd gebeld voor een interview en er naar mijn zussen werd gevraagd, klinkt het ad rem op de vraag hoe oud zij zijn geworden. In de negentig, maar beiden helaas overleden. Oud worden zit in de familie, gaf hij destijds aan. Moeder maakte net niet de eeuw vol.

Bier uit Feyenoordglas

De jarige werd gistermiddag keurig gestoken in een pak opgehaald om feestelijk uit eten te gaan. Als er een wagen voor de deur staat, ben ik de eerste die ermee weg wil. Hoewel hij gek is op Chinees en ook een Frans gerecht als cordon bleu hoog op zijn verlanglijstje heeft staan, werd het een Argentijnse biefstuk en een droge wijn met uitzicht op de Kralingse Plas. Op zondagmiddag, als ik alleen ben, mag ik graag een biertje drinken, laat hij weten. Maar dan wel uit mijn Feyenoordglas. Anders smaakt het me niet
FR-Han
 FR-Han - donderdag 05 mei 2011 - 10:34   quote  deeplink  
gefeliciteerd!! held!!
hotjumper
 hotjumper - donderdag 05 mei 2011 - 10:49   quote  deeplink  
Gefeliciteerd mijnheer Geurtz
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 05 mei 2011 - 10:54   quote  deeplink  
Ouder dan de club zelf! Zou Dhr. Geurtz vast wel veel over kunnen vertellen. Optekenen die anekdotes!

Maar bovenal: van Harte!
MMM
 MMM - donderdag 05 mei 2011 - 11:13   quote  deeplink  
Van harte gefeliciteerd!
craven
 craven - donderdag 05 mei 2011 - 12:20   quote  deeplink  
Van Harte, als je het hebt over iemand die alle pieken en dalen heeft meegemaakt, dan is het deze man...
Suijltje
 Suijltje - donderdag 05 mei 2011 - 13:39   quote  deeplink  
Ome Cor, van harte!
JanM
 JanM - donderdag 05 mei 2011 - 14:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 mei 2011 - 10:32 schreef KKL het volgende:
Cor Geurtz (109) blij met het leven

ROTTERDAM - Rotterdammer Cor Geurtz vierde gisteren zijn 109e verjaardag en de sinds juni vorig jaar oudste mannelijke inwoner van het land ontving natuurlijk belangrijk bezoek. Mijn drie dochters, zegt-ie met een stralende glimlach, want dat zijn mijn onvervangbare hulpen in de huishouding. En mijn twee zonen, natuurlijk.

Het verzoek van hoogwaardigheidsbekleders om langs te komen, sloeg hij beleefd af. Burgemeester Ahmed Aboutaleb stuurde wel een bloemetje.De nog altijd zelfstandig wonende superbejaarde geniet al meer dan veertig jaar van zijn pensioen, na een arbeidzaam leven bij het telefoonbedrijf van de PTT, zoals Geurtz zijn vroegere werkgever noemt. Op zijn 65e nam hij met spijt afscheid. Geurtz is sinds 1974 weduwnaar.

Hoewel lopen alleen nog gaat met een rollator en gehoor en zicht merkbaar minder worden, is de Rotterdammer blij met het leven. Ondanks wat kwaaltjes komt er geen enkele klacht over zijn lippen. Zijn geheugen blijkt ijzersterk. Dat heb ik vorig jaar juni ook al verteld, toen ik werd gebeld voor een interview en er naar mijn zussen werd gevraagd, klinkt het ad rem op de vraag hoe oud zij zijn geworden. In de negentig, maar beiden helaas overleden. Oud worden zit in de familie, gaf hij destijds aan. Moeder maakte net niet de eeuw vol.

Bier uit Feyenoordglas

De jarige werd gistermiddag keurig gestoken in een pak opgehaald om feestelijk uit eten te gaan. Als er een wagen voor de deur staat, ben ik de eerste die ermee weg wil. Hoewel hij gek is op Chinees en ook een Frans gerecht als cordon bleu hoog op zijn verlanglijstje heeft staan, werd het een Argentijnse biefstuk en een droge wijn met uitzicht op de Kralingse Plas. Op zondagmiddag, als ik alleen ben, mag ik graag een biertje drinken, laat hij weten. Maar dan wel uit mijn Feyenoordglas. Anders smaakt het me niet
Als het maar wel Grolsch is! VAN HARTE!
hotjumper
 hotjumper - donderdag 05 mei 2011 - 15:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 mei 2011 - 14:31 schreef JanM het volgende:

[..]

Als het maar wel Grolsch is! VAN HARTE!
Kut tukker ;-)
JanM
 JanM - donderdag 05 mei 2011 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 mei 2011 - 15:32 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Kut tukker ;-)
De komende weken zijn we toch allemaal voor de Tukkers ?!?!?!?!?!?!?!
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - donderdag 05 mei 2011 - 16:18   quote  deeplink  
MENEER GEURTZ//HELD!!!

Broekies neem hier een voorbeeld aan en teken bij!
Deze man is 109 en nog steeds Feyenoorder!
Quiroz
 Quiroz - donderdag 05 mei 2011 - 16:38   quote  deeplink  
Gefeliciteerd!
Quiroz
 Quiroz - donderdag 05 mei 2011 - 16:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 mei 2011 - 16:18 schreef Feyenoord till i die het volgende:
Deze man is 109 en nog steeds Feyenoorder!
Zit in je bloed he:)

Fer, de Vrij en Wijnaldum hebben eigenlijk de verplichting om bij te tekenen... Die hoor ik in elk interview zeggen dat ze zoveel van de club houden?
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - donderdag 05 mei 2011 - 16:40   quote  deeplink  
laat ze het nu maar tonen!
DE VRIJ//HELD!!
piet de paler
 piet de paler - donderdag 05 mei 2011 - 17:17   quote  deeplink  
dat die man dit seizoen overleeft heeft.is al een wonder.
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - donderdag 05 mei 2011 - 17:19   quote  deeplink  
+1

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5936
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Proficiat voor de oudste Feyenoord supporter Cor Geurtz









0.0053169