BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: 'Ajax haalt Mathijsen als opvolger van Vertonghen'

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
 Headliner  Headliner - donderdag 05 mei 2011 - 12:25
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

'Ajax haalt Mathijsen als opvolger van Vertonghen' (Voetbalinfo.nl)

Eide
 Eide - donderdag 05 mei 2011 - 12:33   quote  deeplink  
Vanuit een ander topic, waarin ik al aanhaalde dat Mathijssen misschien wel eens een opvolger voor Vertonghen zou kunnen zijn.

- Internationaal ervaren, wekelijks tegen Europese toppers
- Nederlands, makkelijk qua taal
- Ervaren, en dus meerwaarde voor de huidige jonge selectie
- Kopsterk
- 31 jaar en dus zeker nog 2 a 3 goede jaren voor de boeg
- Schijnt voor 3 miljoen te mogen gaan

Lijkt me een prima oplossing tot er weer een jeugdtopper kan doorbreken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 05 mei 2011 door Eide --
Ride
 Ride - donderdag 05 mei 2011 - 12:35   quote  deeplink  
zeker 2 a 3 jaar...

goede koop voor de toekomst...
Eide
 Eide - donderdag 05 mei 2011 - 12:41   quote  deeplink  
Meh, ander topic dat eerder was over het hoofd gezien. Slotje hierop graag en verder in dat topic.
JOOD
 JOOD - donderdag 05 mei 2011 - 12:46   quote  deeplink  
Eens, halen!
Afcarius
 Afcarius - donderdag 05 mei 2011 - 12:49   quote  deeplink  
juist, goede aankoop, kan zowel internationaal als in de eredivisie mee met het nivo
Rogier
 Rogier - donderdag 05 mei 2011 - 15:47   quote  deeplink  
Mwoah...ik weet het nog niet zo net. Wat ervaring is nooit mis...maar van mij jan vertonghen nog wel een jaartjes blijven, dus geef hem 1 miljoen meer volgend seizoen en seizoen erna zet je Boilesen op zijn plaats.
cvita
 cvita - donderdag 05 mei 2011 - 15:56   quote  deeplink  
Doen !
Ajx
 Ajx - donderdag 05 mei 2011 - 16:05   quote  deeplink  
qua ervaring ja, maar is hij wel zo goed??
alibabba
 alibabba - zaterdag 07 mei 2011 - 12:04   quote  deeplink  
Mathijsen vind ik minder dan Vertonghen, dus niet doen vind ik!!!
remco k
 remco k - zaterdag 07 mei 2011 - 13:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2011 - 12:04 schreef alibabba het volgende:
Stel dat Vertongen weggaat, wie zou het dan moeten doen...
Eide
 Eide - zaterdag 07 mei 2011 - 15:21   quote  deeplink  
Voorlopig is Mathijssen 69 voudig Oranje international met een WK finale onder zijn riem. Mathijssen dan er dus echt wel iets van.
ktotheb
 ktotheb - zaterdag 07 mei 2011 - 15:32   quote  deeplink  
Zou goede vervanger zijn, zonder twijfel! Las ook dat Grygera bij Juve niet meer speelt, misschien een alternatief als Mathijsen niet lukt?
baco74
 baco74 - zaterdag 07 mei 2011 - 15:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2011 - 12:04 schreef alibabba het volgende:
Dan zal je meer uit moeten geven dan je vangt.
Dan zou de club die Vertonghen koopt ook beter Mathijsen kunnen kopen.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 07 mei 2011 - 16:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2011 - 15:44 schreef baco74 het volgende:

[..]

Maar Mathijsen is oud en Vertonghen is jong..
Eide
 Eide - zaterdag 07 mei 2011 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2011 - 16:00 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Maar Mathijsen is oud en Vertonghen is jong..
met 31 jaar heeft Mathijssen zeker nog 2 goede jaren te gaan, jaren waarin Ajax jong talent verder kan fijnslijpen, zeker omdat Toby ook op den duur zal vertrekken richting een grote competitie.
roeliskoel
 roeliskoel - zaterdag 07 mei 2011 - 16:08   quote  deeplink  
Nee, niet doen. We hebben in Ooijer al een gepensioneerde verdediger, Boilesen is een prima vervanger, of Van Der Heijde.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 07 mei 2011 - 16:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2011 - 16:08 schreef roeliskoel het volgende:
Nee, niet doen. We hebben in Ooijer al een gepensioneerde verdediger, Boilesen is een prima vervanger, of Van Der Heijde.
Van der Heijden is een verdedigende middenvelder..
PETER111
 PETER111 - zaterdag 07 mei 2011 - 16:13   quote  deeplink  
Wellicht wil Heitinga al terugkomen. Maar dan hebben we wel 2 rechtsbenigen in het centrum.
adriu
 adriu - zaterdag 07 mei 2011 - 16:17   quote  deeplink  
NEE NIET WEER MILJOENEN UIT GEVEN! DE JEUGD HEEF DE TOEKOMST. KOOP VAN DIE DRIE MILJOEN ANDERS JEUGD!
remco k
 remco k - zaterdag 07 mei 2011 - 16:34   quote  deeplink  
Ik dacht dat je zou stoppen met dat irritante capslock van je
PETER111
 PETER111 - zaterdag 07 mei 2011 - 16:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2011 - 16:17 schreef adriu het volgende:
NEE NIET WEER MILJOENEN UIT GEVEN! DE JEUGD HEEF DE TOEKOMST. KOOP VAN DIE DRIE MILJOEN ANDERS JEUGD!
Er wordt de laatste tijd juist genoeg jeugd gekocht.
joduh
 joduh - zaterdag 07 mei 2011 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
ZOU IK OOK DOEN!IK ZOU VOOR 3 MILJOEN IJSJES HALEN!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 07 mei 2011 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2011 - 16:42 schreef joduh het volgende:

[..]

Whaahahaahahah deze post is pas werelds man
remco k
 remco k - zaterdag 07 mei 2011 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2011 - 16:42 schreef joduh het volgende:

[..]

mag ik er dan ook eentje...
joduh
 joduh - zaterdag 07 mei 2011 - 16:50   quote  deeplink  
jij mag mijn ijsje ouwe viezert!!!!!!
remco k
 remco k - zaterdag 07 mei 2011 - 16:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2011 - 16:50 schreef joduh het volgende:
jij mag mijn ijsje ouwe viezert!!!!!!
Whahahahahahahahahahahahahahaha Deze zag ik niet aankomen, Whahahahahahahahahaha....
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 07 mei 2011 - 16:54   quote  deeplink  
quote:
Ik dacht dat we een afspraak hadden?
Ben je dement ofzo?
alibabba
 alibabba - zondag 08 mei 2011 - 13:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2011 - 13:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Stel dat Vertongen weggaat, wie zou het dan moeten doen...
Ik kan zo één twee drie niet op een naam komen Remco...
alibabba
 alibabba - zondag 08 mei 2011 - 13:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2011 - 15:44 schreef baco74 het volgende:

[..]

Meer uitgeven dan je vangt is geen goeie optie Baco, dus moet Ajax naar alternatieven zoeken.
sting
 sting - zondag 08 mei 2011 - 13:53   quote  deeplink  
Ik zou voor Granqvist van Groningen gaan. Mathijssen is een dure jongen en zal zo'n 2,5 miljoen euro per jaar kosten en Granqvist max 1 miljoen per jaar.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 08 mei 2011 - 13:55   quote  deeplink  
Maar daar moet je wel meer dan Mathijsen denk ik betalen..
dennis s
 dennis s - zondag 08 mei 2011 - 14:10   quote  deeplink  
lekker halen die matthijsen en boulahrouz zo ook zeer welkom zijn die kan ook als rechsback spelen maar zou hem graag in het centrum zien samen met matthijsen
sting
 sting - zondag 08 mei 2011 - 14:12   quote  deeplink  
Dat zit er dik in ja.. Maar volgens mij is hij rond de 25/26 en kan dus nog wel jaren mee.. En daarbij hij heeft trouwens ook interesse vanuit het buitenland. Dan is de keuze vrij makkelijk..
alibabba
 alibabba - zondag 08 mei 2011 - 15:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 mei 2011 - 13:53 schreef sting het volgende:
Ik zou voor Granqvist van Groningen gaan. Mathijssen is een dure jongen en zal zo'n 2,5 miljoen euro per jaar kosten en Granqvist max 1 miljoen per jaar.
Granqvist is absoluut niet geschikt Sting!!!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 29 mei 2011 - 00:33   quote  deeplink  
Mathijsen kopen, niet afwacheten of Jan vertonghen vertrekt.
Ik hoop dat Jan niet vertrekt en als verdedigende middenvelder gaat functioneren net zoals in het belgisch nationaal team.
Jan is opkomend ijzersterk, ik vergelijk hem een beetje met Busquets van Barcelona Mathijsen kan dan mooi zijn plaats innemen in de verdediging.
Misschien een nieuwe topic starten ?
freakie
 freakie - zondag 29 mei 2011 - 11:05   quote  deeplink  
Jezus jack.. Als het aan jou ligt hebben we nu 198 spelers en kunnen we 18 teams vullen.. Jah beginnen we zelf een competitie
Cyprioot
 Cyprioot - zondag 29 mei 2011 - 11:11   quote  deeplink  
Mathijsen zou een uitstekende vervanger zijn, aanvallend en opbouwend wat minder, maar verdedigend, inclusief luchtgevechten, sterker dan Vertonghen. En, wat heel belangrijk is voor dit Ajax, heel ervaren.

Als Mathijsen zelf wil zou ik bijna hopen dat Vertonghen wordt weggekocht.

Je kunt voor hem minimaal 12 mio beuren en Mathijsen kost naar verluidt 3 mio. De rest kun je in de zak steken.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 29 mei 2011 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 mei 2011 - 11:05 schreef freakie het volgende:
Jezus jack.. Als het aan jou ligt hebben we nu 198 spelers en kunnen we 18 teams vullen.. Jah beginnen we zelf een competitie
Ajax heeft met de verkoop van Louis en inkomsten kampioenschap genoeg eurootjes in de pocket, dan is 3 miljoen voor Mathijsen een habbekrats.
Zo'n speler komen wij in de verdediging te kort op Europees niveau.
Jan zou het geweldig doen als verdedigende middenvelder dus zie ik het probleem niet.
Al hebben we 300 spelers waarmee we in de competitie mee kunnen draaien.
Onze inkomsten komen voornamelijk uit europese wedstrijden.
freakie
 freakie - zondag 29 mei 2011 - 12:41   quote  deeplink  
Ja leuk bedacht maar we moeten het zoveel mogelijk doen met de spelers die we nu hebben. Op een 2e real madrid zitik niet te wachten.. We hebben theo en wie is er nu nog het meeste nodig? Mathijssen? Nou dan mathijssen en voor de rest moet je gewoon niks kopen en t doen met je eigen spelers. Die kunnen namelijk als de beste t spel spelen van ajax..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 29 mei 2011 - 23:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 mei 2011 - 12:41 schreef freakie het volgende:
Ja leuk bedacht maar we moeten het zoveel mogelijk doen met de spelers die we nu hebben. Op een 2e real madrid zitik niet te wachten.. We hebben theo en wie is er nu nog het meeste nodig? Mathijssen? Nou dan mathijssen en voor de rest moet je gewoon niks kopen en t doen met je eigen spelers. Die kunnen namelijk als de beste t spel spelen van ajax..
Volledig mee eens Freaky, zoveel mogelijk eigen jeugd laten instromen, spelers kopen op die plaatsen waar we europees te kort komen.
Eide
 Eide - zondag 29 mei 2011 - 23:18   quote  deeplink  
Laat ik voorop stellen dat Mathijssen alleen een optie is als Vertonghen vertrekt. Als Jan vertrekt staat er nog geen goede vervanger, en dan is Mathijssen prima als overbrugging voor een talent om door te breken.

Ik ben het er helemaal mee eens dat er nu, als er geen anderen weg gaan, geen nieuwe speler aangetrokken hoeven worden. Zelfs als Demy vertrekt is er met Janssen een prima vervanger binnen, de flanken zijn goed bezet, dus een spits erbij moet voldoende zijn, als Castillon het niet laat zien...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 30 mei 2011 - 00:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 mei 2011 - 23:18 schreef Eide het volgende:
Laat ik voorop stellen dat Mathijssen alleen een optie is als Vertonghen vertrekt. Als Jan vertrekt staat er nog geen goede vervanger, en dan is Mathijssen prima als overbrugging voor een talent om door te breken.

Ik ben het er helemaal mee eens dat er nu, als er geen anderen weg gaan, geen nieuwe speler aangetrokken hoeven worden. Zelfs als Demy vertrekt is er met Janssen een prima vervanger binnen, de flanken zijn goed bezet, dus een spits erbij moet voldoende zijn, als Castillon het niet laat zien...
Waarom moet Ajax Mathijsen nu al halen ?
Omdat ik hem graag ziet komen als de vervanger voor Jan Vertonghen. Niet omdat Jan wel of niet vertrekt.
Jan komt namelijk heel veel beter tot zijn recht als verdedigende middenvelder, hij kan dan lekker op komen stomen ons middenveld ondersteunen en/of mee verdedigen.
Ik zie hem als een type van Bommel, kijk maar eens naar het Belgisch elftal daar staat Jan ook op het middenveld.
Eide
 Eide - maandag 30 mei 2011 - 00:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 mei 2011 - 00:28 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Omdat ik hem graag ziet komen als de vervanger voor Jan Vertonghen. Niet omdat Jan wel of niet vertrekt.
Jan komt namelijk heel veel beter tot zijn recht als verdedigende middenvelder, hij kan dan lekker op komen stomen ons middenveld ondersteunen en/of mee verdedigen.
Ik zie hem als een type van Bommel, kijk maar eens naar het Belgisch elftal daar staat Jan ook op het middenveld.
Tja, de eeuwige discussie, is Jan nu verdediger of middenvelder. Voor mij is het een typische Nederlandse centrum verdediger zoals wij die graag zien. Maar goed, onder jouw redenatie zou Ooijer ook gewoon centraal achterin kunnen, Jan naar het middenveld en hoeft Mathijssen nog niet te komen.
remco k
 remco k - maandag 30 mei 2011 - 19:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 mei 2011 - 00:28 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Jan speelde eerder veel op het middenveld bij Belgie, sinds de blessure van Vermaelen heeft hij vrijwel alles in het centrum achterin gespeeld.

Jan is juist sterk vanuit de verdediging, ook het opkomen zal niet werken vanuit het middenveld, het is namelijk een speler die er moet komen en er niet al moet zijn. Jan is ook niet de snelste speler bij het 1 keer raken dat de Boer nastreeft.
Ik zie hem dus liever als centrale verdediger, waar hij in balbezit kan opkomen het middenveld in, dan krijgt hij meer ruimte omdat er ook al een middenvelder is en dus moet de tegenpartij keuzes gaan maken, juist daarin is Vertonghen de beste speler..
flithje
 flithje - maandag 30 mei 2011 - 19:30   quote  deeplink  
speelt dit eigenlijk nog?
(mathijsen naar ajax)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 30 mei 2011 door flithje --
remco k
 remco k - maandag 30 mei 2011 - 19:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 mei 2011 - 19:30 schreef flithje het volgende:
speelt dit eigenlijk nog?
(mathijsen naar ajax)
de Boer heeft aangegeven dat hij Mathijssen zou willen als Vertonghen vertrekt..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 30 mei 2011 - 23:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 mei 2011 - 19:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Jan speelde eerder veel op het middenveld bij Belgie, sinds de blessure van Vermaelen heeft hij vrijwel alles in het centrum achterin gespeeld.

Jan is juist sterk vanuit de verdediging, ook het opkomen zal niet werken vanuit het middenveld, het is namelijk een speler die er moet komen en er niet al moet zijn. Jan is ook niet de snelste speler bij het 1 keer raken dat de Boer nastreeft.
Ik zie hem dus liever als centrale verdediger, waar hij in balbezit kan opkomen het middenveld in, dan krijgt hij meer ruimte omdat er ook al een middenvelder is en dus moet de tegenpartij keuzes gaan maken, juist daarin is Vertonghen de beste speler..
Misschien heb je hierin wel gelijk.
We zijn tenslotte met Jan als centrale verdediger kampioen geworden, do'nt change a winning team.
Leekens wil hem nu misschien linksback zetten tegen Turkeije, vreemd want van Buiten is een ramp in de verdediging van de belgen.
Eide
 Eide - maandag 30 mei 2011 - 23:37   quote  deeplink  
van Buyten en Kompany zijn natuurlijk wel de vedettes bij de Belgen waar diestatus gewoon telt. Ik heb Vermaelen in ieder geval hoger zitten dan van Buyten. Vertonghen komt voor de Belgen eigenlijk pas net kijken, die hem bovendien als middenvelder zien, met name vanwege Advocaat die hem daar wilde laten spelen.

Jan heeft bij Ajax ook wel eens op de flank gespeeld als het niet anders ging. Hij is zo goed dat hij dat ook best gaat redden, snel en wendbaar genoeg in ieder geval.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 30 mei 2011 - 23:45   quote  deeplink  
Klopt dat zij de vedettes zijn bij Belgie, jammer dat zij zo lang vast blijven houden aan bepaalde spelers, Bij Bayern ging van Buyten in belangrijke wedstrijden vaak de fout in.
Een beetje meer lef en uitproberen tijdens de trainingen zou niet verkeerd zijn voor onze zuiderburen
remco k
 remco k - dinsdag 31 mei 2011 - 09:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 mei 2011 - 23:45 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Klopt dat zij de vedettes zijn bij Belgie, jammer dat zij zo lang vast blijven houden aan bepaalde spelers, Bij Bayern ging van Buyten in belangrijke wedstrijden vaak de fout in.
Een beetje meer lef en uitproberen tijdens de trainingen zou niet verkeerd zijn voor onze zuiderburen
Laten ze het maar zo houden als ze nu doen, Belgie is echt een geduchte tegenstander aan het worden als ze slim met hun spelers omgaan, ik hoop dat ze dat niet doen en dat wij nog "gewoon" van ze winnen de komende jaren..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: 'Ajax haalt Mathijsen als opvolger van Vertonghen'

0.0148057