|
|
sportdwaas
|
|
|
De teams ontmoeten elkaar dit seizoen voor de 3e keer. De Johan Cruijff schaal was een eenvoudige prooi voor de inleenTukkers maar Ajax wist een puntje weg te slepen uit Enschede.
De KNVB had bij de programmering niet kunnen bevroeden dat de teams binnen 1 week strijden om de dubbel. El Classico in de polder zullen we maar zeggen. Want let op mijn woorden de bekerwinnaar wordt ook de kampioen. Psychologie van de kouwe grond maar toch.
De druk bij Ajax is immens op dit moment en het is knap dat F. de Boer het team mentaal goed op de rails heeft. Geluk is een belangrijke factor in het voetbal maar je dwingt het wel af met inzet, durf en klasse.
De gouwe lul van deze week reik ik uit aan Frank de B. Maar Martin van Geel klopt op de deur.
Voor de paardenlul kwamen deze week teveel mensen in aanmerking om te kiezen: eervolle vermeldingen gaan uit naar Meiy Li Vos, van Balen, Gretta Duisenberg, Jeroen Pauw, Rosenthal, Rutte, Moskowisch, Brandts en de Bleeckere.
De uitkomst van de bekerfinale zondag zal in belangrijke mate bepalend zijn voor wie de kampioensschaal kan heffen in het betonnen blok in Amsterdam Zuid Oost.
Twente is in mijn ogen favoriet vanwege het middenveld met Landzaat, Brama, Janssen en Ruiz, maar laat er geen misverstand over bestaan. Van mij mogen ze allebei verliezen.
Meestal is het zo dat als twee zwaargewichten elkaar treffen het een saaie boel kan worden. Zoniet zondagavond. Het wordt smullen. Als niet dan dit recept van de oma van (de binnenkort bij Feyenoord) bijtekenende Wijnaldum...
1. Chicken Wings Paramaribo (zoet-zure wings met Chutney Salsa)
Ingrediënten:
Voor de Wings: 1 pot (360ml) Faja Lobi Chicken Paramaribo Trafasie (roerbaksaus) 1 kg Kip TV sticks (12 stuks) 2 eetlepels honing Voor Chutney Salsa (dipsaus): 1 kleine blik (137 gram) Albert Heijn Ananas (stukjes) handvol gebakken uien 1 theelepel honing 2 eetlepels zonnebloemolie 1 theelepel rum
Bereidingswijze: Wings: Marineer de TV sticks 1 dag van tevoren met 2 eetlepels honing en 1 pot Chicken Paramaribo Trafasie (roerbaksaus); leg op de ovenplaat en verdeel 3 eetlepels van de marinade erover, de rest van de marinade apart houden voor de Chutney Salsa. Grill de TV sticks 15 minuten op 200 graden in de oven. Chutney Salsa: Maak van de overblijvende marinade een lekker fruitig Chutney Salsa; voeg alle ingrediënten hieraan toe en kook het in circa 3 minuten tot een mooie saus.
Roostertip: Rooster het vlees op één van onderstaande wijzen gaar: a. 15 minuten in de heteluchtoven op 200 graden of b. 10-15 minuten in de elektrische oven op 200 graden of c. 10-15 minuten op de barbecue. Serveertip: Serveren als borrelhapje of als hapje tussendoor.
Variatietip: Varieer de ananas met 3 stuks abrikozen (in stukjes).
Wijn-, Dranken- en Biertip: 1. Surinaamse Wijn: Als wijn bij dit gerecht wordt de Trafasie Wijn geadviseerd. 2. Surinaamse Frisdranken: Als frisdranken bij dit gerecht worden de Trafasie Frisdranken geadviseerd o.a. Cherry Bouquet Trafasie, Green Punch Trafasie, Pine Apple Trafasie, Orange Trafasie. 3. Surinaams Bier: Als bier bij dit gerecht wordt Parbo Bier geadviseerd.
Veel kijkplezier bij de finale en ontknoping van Jupiler League
Voor onbevestigde geruchten, de laatste SEEEKR©, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen: www.sportdwaas.blogspot.com nu ook op www.sportdwaas.nl, www.lostpinio.blogspot.com
Disclaimer: Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en Kameraadje, heeft een abonnement op het Parool (tegen wil en dank) en Eredivisie-live. Sportdwaas volgt voetbal en American Football actief en beschouwt het aandeel Ajax vooralsnog niet koopwaardig (maar hou het vanaf nu in de gaten). Sportdwaas heeft geen betaalde functies binnen de sportwereld in het algemeen en voetbal in het bijzonder en is van mening dat alle Nederlandse (politie-)troepen onmiddellijk teruggeroepen moeten worden uit Afghanistan.
Dan moet het maar in Rio gebeuren! Nijhuis naar de Jupiler League! |
|
|
|
|
Benno
|
|
|
Echt jongen jij hebt echt een enorme plaat voor je kop!( de schaal uit een ver verleden?) Men veegt hier zn reet nog niet af met jouw column!! Waarom blijf je niet gewoon in je stal? |
|
|
|
|
sportdwaas
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 mei 2011 - 12:19 schreef Benno het volgende:Echt jongen jij hebt echt een enorme plaat voor je kop!( de schaal uit een ver verleden?) Men veegt hier zn reet nog niet af met jouw column!! Waarom blijf je niet gewoon in je stal? misschien een tabletje valium of prozac voor jou? |
|
|
|
|
Benno
|
|
|
Misschien een psycholoog voor jou? Vraag me serieus af wat je steeds op een ajaxforum doet. Moeten ze je niet op je eigen forum? |
|
|
|
|
sportdwaas
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 mei 2011 - 12:27 schreef Benno het volgende:Misschien een psycholoog voor jou? Vraag me serieus af wat je steeds op een ajaxforum doet. Moeten ze je niet op je eigen forum? ben je aanhanger van de apartheidspolitiek of zo? |
|
|
|
|
Benno
|
|
|
Nee geef nou gewoon eens antwoord! Je bent feyenooiter, niemand hier zit te wachten op je subjectieve columns. Wat is het nut van je columns hier ipv bij je eigen aanhang. Wil je de boel opruien ofzo? |
|
|
|
|
sportdwaas
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 mei 2011 - 12:34 schreef Benno het volgende:Nee geef nou gewoon eens antwoord! Je bent feyenooiter, niemand hier zit te wachten op je subjectieve columns. Wat is het nut van je columns hier ipv bij je eigen aanhang. Wil je de boel opruien ofzo? publiceer sinds 2008 op dit forum. Geloof niet dat het opruiend is wat ik doe. |
|
|
|
|
Benno
|
|
|
|
|
|
joduh
|
|
|
weet je sportdwaas? dat je hier blijft posten kan ik bijna niet voorstellen maar goed,je blijft dat doen......ok,maar ik vind dat je avatar niet kan voor de manier waarop jij hier op het forum bezig ben......dan had je een neutrale avatar moeten kiezen...........vind ik provocerend en opruiend ja....... |
|
|
|
|
Benno
|
|
|
+30( tevens het aantal titels van ajax na 15 mei;) ) |
|
|
|
|
Benno
|
|
|
Weet je wat het is joduh?! Op het 010 forum kunnen ze niet lezen, daarom post hij het hier. Negatieve aandacht is ook aandacht:) |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
hahahah zal dat het zijn man???;-)ach ik denk dat die man zichzelf heel erg leuk vind en dit zal wel het enige zijn wat ie doet.......maw no life! en daarbij heij reageert niet op zijn avatar dus heij weet dat hij hiermee provoceerd benno! |
|
|
|
|
Benno
|
|
|
Het valt me op dat hij nooit reaheert op vragen waar je met meer dan 10 woorden moet antwoorden. Denk dat hij nu even de betekenis van het woord avatar aan het opzoeken is.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 06 mei 2011 door Benno -- |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
|
|
|
AFCA***
|
|
|
Geef die gouwe lul maar aan je vrouwtje dan heeft ze ook eens plezier. |
|
|
|
|
sportdwaas
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 mei 2011 - 12:58 schreef Benno het volgende:Het valt me op dat hij nooit reaheert op vragen waar je met meer dan 10 woorden moet antwoorden. Denk dat hij nu even de betekenis van het woord avatar aan het opzoeken is. daarom heb jij er zeker geen |
|
|
|
|
sportdwaas
|
|
|
avatar: persoonlijke grafische representatie
avatar: verschijningsvorm van iemand |
|
|
|
|
sportdwaas
|
|
|
benno staat helaas niet in onze database |
|
|
|
|
Benno
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 mei 2011 - 15:03 schreef sportdwaas het volgende:avatar: persoonlijke grafische representatie avatar: verschijningsvorm van iemand Nou nou daar had je lang voor nodig;) Heb geen plaatje nodig jongen, zeker niet eentje met van die vale kleuren als die van jou! Maarreh je hebt nog steeds geen antwoord gegeven. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
ppppppppppppppfffffffffffffffffffff |
|
|
|
|
Ajax-pwnt
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 mei 2011 - 15:24 schreef Benno het volgende:[..] Nou nou daar had je lang voor nodig;) Heb geen plaatje nodig jongen, zeker niet eentje met van die vale kleuren als die van jou! Maarreh je hebt nog steeds geen antwoord gegeven. Pest die jongen niet zo. hij doet er een hele week over omdat zijn colum klaar te maken waar iedereen zijn reet mee afveegt, en dan voorspelt altijd dat ajax verliest als ze winnen. voorspelt ie vaaak dat feyenooit wint verliezen ze. die vent heeft een kut leven (als ie die al heeft) en ook nog een kutseizoen, daarbij komt dat ie een kut avatar heeft en niks anders te doen. hij zegt het zelf: ik post al sinds 2008 op dit forum. sinds 2008 kijkt niemand er naar.
dus laat die knul, en pest hem nou niet. |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 mei 2011 - 15:40 schreef Ajax-pwnt het volgende:[..] Pest die jongen niet zo. hij doet er een hele week over omdat zijn colum klaar te maken waar iedereen zijn reet mee afveegt, en dan voorspelt altijd dat ajax verliest als ze winnen. voorspelt ie vaaak dat feyenooit wint verliezen ze. die vent heeft een kut leven (als ie die al heeft) en ook nog een kutseizoen, daarbij komt dat ie een kut avatar heeft en niks anders te doen. hij zegt het zelf: ik post al sinds 2008 op dit forum. sinds 2008 kijkt niemand er naar. dus laat die knul, en pest hem nou niet. + 300!! |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Zo de column is gelezen en nu moet ik me toch SCHIJTEN!!!
Bedankt Sportdwaas, zat al dagen verstopt, maar elke keer weet jij het met je domme column en je achterlijke avatar weer los te krijgen!!!
SCHIJTCOLUMN!!!!!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 06 mei 2011 door amsterdammer113 -- |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
Me moeder vindt zijn posts geweldig, zij is namelijk ook een dwaas wat sport betreft. Ze leest ook alleen zijn receptjes en ze denkt dat dit een of ander cullinair-forum is. Dus 'topchef' doe je bril af, trek je (vieze)shirt uit en rot ff naar een ander forum. |
|
|
|
|
Ajax-pwnt
|
|
|
idd. Je vader heeft niet eens goed zaad. kijk je avatar.
whaha met ze alle tegen 1 xD |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 mei 2011 - 15:03 schreef sportdwaas het volgende:avatar: persoonlijke grafische representatie avatar: verschijningsvorm van iemand Ook een kutfilm. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Ik vind de film wel vet.. Had hem in 3D gezien.. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: Ik kan niet tegen dat half grafische, daar word ik net zo misselijk van als de posts van Sportdwaas. Ligt ook aan mij want is wel degelijk een topper itt Sportdwaas. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
|
|
|
remco k