|
|
adriu
|
|
|
ER MOETEN MEER JEUGD SPELERS VAN CLUB.S UIT EUROPA NAAR AJAX KOMEN! |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
|
|
|
Benno
|
|
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
Benno
|
|
|
He adriu zou je misschien een x kunnen posten zonder capslock? Daar zijn namelijk wel regels over. Alvast bedankt voor de medewerking |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zaterdag 07 mei 2011 - 11:17 schreef Benno het volgende:He adriu zou je misschien een x kunnen posten zonder capslock? Daar zijn namelijk wel regels over. Alvast bedankt voor de medewerking Heeft geen nut.. Adriu en biba1970 posten alleen maar met Caps Lock, en er wordt altijd wat over gezegd, maar het heeft geen enkele zin. Dus bespaar je de moeite, want het werkt toch neit. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: Toch vind ik dit het Arsenal-principe, als er 1 van de 10 slaagt zijn we spekkoper. De overige 9 zullen dan weggebonjourd worden, met het excuus 'ze hebben toch niet veel gekost'. De B en A jeugd die we vanaf hun jonge jeugd hebben opgeleid hadden de afgelopen 5 jaar al het nakijken door het aankoopbeleid van het eerste elftal. Nu Ajax dat niet meer doet vanwege te dure vedettes, kopen ze wel spelers die niet meteen in het eerste zullen spelen. Vanwege de financieen is de prioriteit mbt transfers verlegt van het eerst naar de A en B elftallen.
Dit geeft aan dat de jeugdopleiding voor spelers van 12 tm 16 slecht functioneerd, juist dan moeten jeudtainers het inzicht hebben of een speler de voetbalbagage heeft om uit te kunnen groeien tot evt profvoetballer. Dat is ook het gedeelte dat Cruijff wilt gaan aanpakken met trainers waarvan hij vindt dat die dat inzicht wel hebben. Nu is het een scout die constanteerd dat een andere club in een 16 of 17 jarige speler potentie ziet om een grote voetballer te worden om hem vervolgens te kopen. Als die dan een evt debuut in het eerste maakt kunnen ze zeggen dat het wel snor zit met de jeugd opleiding.
Op deze manier kan Ajax binnen 2 of 3 jaar een mooi eerste elftal hebben. Die zal na enig succes leeggekocht worden. Dan zal je weer naar nieuwe jeugd bij andere clubs moeten gaan kijken of met dat geld weer terug moeten vallen op het aankopen van vedettes. De jeugopleiding wordt uitgehold als we zelf geen talenten van 10 tm 16 kunnen opleiden of ontdekken dus als Ajax zo doorgaat kan je de elftallen van E t/m C wel opdoeken.
(dit bericht had ik reeds eerder geplaats op ajax.netwerk.to)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 07 mei 2011 door baco74 -- |
|
|
|
|
adriu
|
|
|
quote:Op zaterdag 07 mei 2011 - 11:20 schreef Hasjkoph het volgende:[..] Heeft geen nut.. Adriu en biba1970 posten alleen maar met Caps Lock, en er wordt altijd wat over gezegd, maar het heeft geen enkele zin. Dus bespaar je de moeite, want het werkt toch neit. is het nou goed zonder capslock?? |
|
|
|
|
adriu
|
|
|
quote:Op zaterdag 07 mei 2011 - 11:17 schreef Benno het volgende:He adriu zou je misschien een x kunnen posten zonder capslock? Daar zijn namelijk wel regels over. Alvast bedankt voor de medewerking komt voor me kaar! |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Als je dat nou altijd doet, zou het veel beter zijn.. |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
Ik zie liever Nederlandse jeugdspelers. Nederlanders hebben vaak al meer techniek en tactisch inzich en omdat ik trots wil zijn op een Van Basten, Bergkamp, Davids etc. Dat soort voetballers hebben Ajax gemaakt en niet een Eriksen, zo goed als hij ook mag worden. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
|
|
|
Hasjkoph