|
|
|
|
|
Dit topic is een vervolg op het topic: D-Day voor Ajax (nog 30 uur tot de transferdeadline) |
|
|
|
remco k
|
|
|
Nu de competitie op zijn einde loopt, volgen de transfergeruchten zich in gestaag tempo op. Dit zal in de komende maanden alleen maar erger worden, en de media zullen ons weer versteld doen staan van de meest uiteenlopende geruchten.
Momenteel zitten we nog vol in de strijd om de titel, en het wel/niet halen van deze titel zal mede bepalend zin voor het aantrekken en het vertekken van een aantal spelers, want wie wil er nu niet in de CL voetballen.
===========================================================
De huidige selectie van de Boer bestaat uit de volgende spelers.
Keepers: Maarten Stekelenburg Kenneth Vermeer Jeroen Verhoeven
Verdedigers: Gregory van der Wiel Andre Ooijer Heeft net verlengd Van Rhijnen Toby Alderweireld Daley Blind Jan Vertonghen Nicolai Boilesen Silva
Middenvelders: Eyong Enoh Nicolas Lodeiro Christian Eriksen Rodney Snijder Vurnon Anita Theo Janssen Mats Rits van der Heijden
Aanvallers: Mounir El Hamdaoui Miralem Sulejmani Siem de Jong Araz Ozbiliz Lorenzo Ebecilio Jody Lukoki Geoffrey Castillion Serrero tweede aankoop de Boer Dirk Boerrigter derde aankoop de Boer Sigthorson vierde aankoop de Boer ===========================================================
Voor mij is het duidelijk dat de kans erg groot is dat de volgende spelers zullen vertrekken.
Stekelenburg Vertonghen Mounir Elhamdaoui Grogory van der Wiel ===========================================================
Van de verhuurde spelers schijnt het zo te zijn dat de Boer een erg hoge pet op heeft van Jan Arie van der Heijden, en hij zal dus zoiezo de voorbereiding gaan meemaken..
Ook zullen er zoals ieder jaar weer wat verschuivingen plaatsvinden in de rest van de verhuurde spelers, en zullen er een aantal spelers verhuurd gaan worden. Florian Jozefzoon zal naar NAC verhuurd worden.
===========================================================
Dan de aankopen.
het lijkt er erg op dat Ajax al 'bijna rond is met Az en Sightorson zal dus de nieuwe 9 van komend seizoen moeten gaan worden, of dit allemaal doorgaat zal de toekomst ons uitwijzen.
Boerrigter lijkt ook de overstap te gaan maken naar Ajax, en Ajax schijnt zich wederom gemeld te hebben voor Mertens. ===========================================================
Net zoals de afgelopen jaren dus een verzameltopic voor de geruchten die er de ronde doen.
Wat is jullie mening over de selectie die we nu hebben, is er balans, hebben we zoiezo genoeg kwaliteit, of zijn er geruchten die we toch wel graag zien uitkomen???
Graag jullie meningen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 30 augustus 2011 door remco k -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Is Ajax trouwens al rond met Serrero van AJax Capetown??? Het laatste wat ik daar over heb gelezen is dat alles in kannen en kruiken zou zijn, maar dat is toch ook alweer even geleden.. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Ik vind dat we de spelers, die een grote kans hebben om te vertrekken, goed kunnen invullen.
Vermeer voor Stekelenburg Alderweireld/Ooijer/van Rhijnen voor Vertonghen Siem de Jong voor El Hamdaoui. En dan met Sigthorsson en Serero en Castillion erachter als backup. Of evt. Sigthorsson als nr1. Toivomaki voor van der Wiel, en evt. Silva (Als hij niet vertrekt. Als hij vertrekt zou ik iemand erbij halen) |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zaterdag 07 mei 2011 - 15:03 schreef remco k het volgende:Is Ajax trouwens al rond met Serrero van AJax Capetown??? Het laatste wat ik daar over heb gelezen is dat alles in kannen en kruiken zou zijn, maar dat is toch ook alweer even geleden.. Is nog niet helemaal rond, dacht ik, maar hij zou zeker komen. Ik dacht dat ik dit zo had gelezen.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Een machtig mooi stuk, Remco! Ik mis alleen de naam van Aissati. Ik heb niet zolang geleden ergens gelezen, dat Frank de Boer erg gecharmeerd is van hem. Het is dus zeker niet uitgesloten, dat ook Ismail Aissati bij Ajax terugkeert. In vele oude topics heb ik het vaak voor hem opgenomen omdat ik het simpelweg een mooie voetballer vind die altijd de voetballende oplossing zoekt. Onder Jol is hij, net als Sulejmani, een beetje kapot gemaakt. Maar ja, we hebben al een aantal van dat soort spelers in huis... Verder, en dat schrijf jijzelf min of meer ook al, vind ik de balans in Ajax-1 niet bijster groot. Met name in de wedstrijden tegen fysiek sterke elftallen (ADO Den Haag, FC Utrecht, Roda JC, etc. etc) is Ajax het bijna afgelopen seizoen te vaak in de problemen gekomen. Dat is eigenlijk al vele jaren het geval. In de huidige selectie mis ik dus een type als Jan Wouters en Edgar Davids. Met zo'n fysieke speler en een waardige Ajax-spits (en uiteraard adequate vervangingen voor vertrekkende spelers) voorzie ik een machtig mooi seizoen 2011/2012 :-) |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
En wanneer komt Zeegelaar terug?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Die zou inderdaad terug komen, maar persoonlijk vind ik dat een overschat talent, ik kan het helemaal mis hebben, maar ik denk niet dat hij Ajax 1 aankan, al heeft hij weleen hele mooie trap, en een goede voorzet is iets dat wij wel kunnen gebruiken.. |
|
|
|
|
Boilesen
|
|
|
quote:Op zaterdag 07 mei 2011 - 15:05 schreef Hasjkoph het volgende:Ik vind dat we de spelers, die een grote kans hebben om te vertrekken, goed kunnen invullen. Vermeer voor Stekelenburg Alderweireld/Ooijer/van Rhijnen voor Vertonghen Siem de Jong voor El Hamdaoui. En dan met Sigthorsson en Serero en Castillion erachter als backup. Of evt. Sigthorsson als nr1. Toivomaki voor van der Wiel, en evt. Silva (Als hij niet vertrekt. Als hij vertrekt zou ik iemand erbij halen) Ik hoor Toivomaki vaak langs komen als vervanger voor vd Wiel, maar is er iemand die wat kan vertellen over zijn ontwikkeling? We kunnen er toch niet zomaar van uit gaan dat hij een succes is? Hij mag dan wel als rechtsback gehaald zijn, misschien is hij helemaal nog niet klaar voor ajax1! |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zaterdag 07 mei 2011 - 15:19 schreef remco k het volgende:[..] Die zou inderdaad terug komen, maar persoonlijk vind ik dat een overschat talent, ik kan het helemaal mis hebben, maar ik denk niet dat hij Ajax 1 aankan, al heeft hij weleen hele mooie trap, en een goede voorzet is iets dat wij wel kunnen gebruiken.. Vind ik toch wel jammer dat er nooit iets met hem gedaan werd.
Overigens ben je Florian Jozefzoon ook nog vergeten.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 07 mei 2011 - 15:11 schreef Pietje het volgende:Een machtig mooi stuk, Remco! Ik mis alleen de naam van Aissati. Ik heb niet zolang geleden ergens gelezen, dat Frank de Boer erg gecharmeerd is van hem. Het is dus zeker niet uitgesloten, dat ook Ismail Aissati bij Ajax terugkeert. In vele oude topics heb ik het vaak voor hem opgenomen omdat ik het simpelweg een mooie voetballer vind die altijd de voetballende oplossing zoekt. Onder Jol is hij, net als Sulejmani, een beetje kapot gemaakt. Maar ja, we hebben al een aantal van dat soort spelers in huis... Verder, en dat schrijf jijzelf min of meer ook al, vind ik de balans in Ajax-1 niet bijster groot. Met name in de wedstrijden tegen fysiek sterke elftallen (ADO Den Haag, FC Utrecht, Roda JC, etc. etc) is Ajax het bijna afgelopen seizoen te vaak in de problemen gekomen. Dat is eigenlijk al vele jaren het geval. In de huidige selectie mis ik dus een type als Jan Wouters en Edgar Davids. Met zo'n fysieke speler en een waardige Ajax-spits (en uiteraard adequate vervangingen voor vertrekkende spelers) voorzie ik een machtig mooi seizoen 2011/2012 :-) Aissati heeft denk ik de pecht dat hij vanaf dat hij onder de vleugels van Hiddink vertrok, hij niet echt meer "voetbaltrainers" heeft gehad, alleen onder van Basten heeft hij nog wel aardig gespeeld af en toe, ik den dat hij niet constant genoeg is, maar hij heeft wel de cappaciteiten om het te redden..
Ik denk trouwens dat Vertonghen de enige spelers die niet uit eigen opleiding op te vangen is nu. Daar zal dus echt goed naar gekenen worden, Matthijssen werd door een aantal hier al genoemd, en dat zou misschien wel een optie zijn. Chivu heeft onlangs aangegeven dat hij nu niet terug zou willen.... Wie zou er nog meer een mogelijheid zijn.. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zaterdag 07 mei 2011 - 15:22 schreef Boilesen het volgende:[..] Ik hoor Toivomaki vaak langs komen als vervanger voor vd Wiel, maar is er iemand die wat kan vertellen over zijn ontwikkeling? We kunnen er toch niet zomaar van uit gaan dat hij een succes is? Hij mag dan wel als rechtsback gehaald zijn, misschien is hij helemaal nog niet klaar voor ajax1! Dan heb je Silva.. En als hij vertrekt heb je zoals ik al zei een vervanger nodig.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 07 mei 2011 - 15:22 schreef Hasjkoph het volgende:[..] Vind ik toch wel jammer dat er nooit iets met hem gedaan werd. Overigens ben je Florian Jozefzoon ook nog vergeten.. Wordt veranderd..:-) |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op zaterdag 07 mei 2011 - 15:22 schreef remco k het volgende:[..] Aissati heeft denk ik de pecht dat hij vanaf dat hij onder de vleugels van Hiddink vertrok, hij niet echt meer "voetbaltrainers" heeft gehad, alleen onder van Basten heeft hij nog wel aardig gespeeld af en toe, ik den dat hij niet constant genoeg is, maar hij heeft wel de cappaciteiten om het te redden.. Ik denk trouwens dat Vertonghen de enige spelers die niet uit eigen opleiding op te vangen is nu. Daar zal dus echt goed naar gekenen worden, Matthijssen werd door een aantal hier al genoemd, en dat zou misschien wel een optie zijn. Chivu heeft onlangs aangegeven dat hij nu niet terug zou willen.... Wie zou er nog meer een mogelijheid zijn.. Ik ben het helemaal met je eens. Als we ons geld gaan uitgeven, laten we dat dan vooral aan verdedigers doen. In de aanval en op het middenveld hebben we nu al luxeproblemen (behalve spitspositie, maar dat wordt denk ik sigtorson). Als stand in voor Toby hebben we nog Ooijer, maar een extra linksbenige centrale verdediger zou wel heel erg welkom zijn. Ik geloof dat Blind daar ook kan spelen, maar die heeft op mij geen indruk kunnen maken in de korte periode dat hij speelde. Om nog even je vraag te beantwoorden wie er mogelijk zou zijn... Zdenek Grygera? Las laatst dat hij bij Juve niet meer aan spelen toekomt. Ik zou hem graag terug zien komen |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 07 mei 2011 - 15:23 schreef Hasjkoph het volgende:[..] Dan heb je Silva.. En als hij vertrekt heb je zoals ik al zei een vervanger nodig.. Silva vind ik persoonlijk niet goed genoeg voor Ajax. Ik heb hem een aantal keren aan het werk gezien en maar al te vaak zag ik hoe ongelooflijk makkelijk hij werd uitgespeeld, uitgekapt, eruit gelopen. Nee in Silva zie ik het beslist niet zitten. Met andere woorden, mocht Gregory van der Wiel Ajax gaan verlaten, dient de rechtsachter positie nadrukkelijk aandacht te krijgen van de technische staf. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zaterdag 07 mei 2011 - 15:30 schreef Pietje het volgende:[..] Silva vind ik persoonlijk niet goed genoeg voor Ajax. Ik heb hem een aantal keren aan het werk gezien en maar al te vaak zag ik hoe ongelooflijk makkelijk hij werd uitgespeeld, uitgekapt, eruit gelopen. Nee in Silva zie ik het beslist niet zitten. Met andere woorden, mocht Gregory van der Wiel Ajax gaan verlaten, dient de rechtsachter positie nadrukkelijk aandacht te krijgen van de technische staf. Ik weet niet wat ik van Silva moet vinden.. Maar ik dacht, stel dat Toivomaki het nu nog niet redt, heb je hem iig nog.. |
|
|
|
|
Ajax-pwnt
|
|
|
Ga er maar niet van uit dat Ajax Mertens En boerrigter haalt. want dan is er geen plaats meer voor Sulejmani. Jan naar Arsenal als Wenger blijft.(10 tot 12 Miljoen) Ik weet niet of steek vertrekt. nog niet echt geruchten over gehoort na Manchester. (Anders: 10 tot 18 Miljoen) Mounir mag weg.(3 tot 7 Miljoen) Van der Wiel Denk Chelsea of Bayern. (8 tot 12 Miljoen)
Bij elkaar Minimaal: 30 Miljoen. Aankopen: Sigthorsson (3 tot 4 Miljoen) Boerrigter (500.000 tot 1.5 Miljoen) De Boer haalt vast een Vervanger voor Jan, dat moet Dus Mathijsen vervangen. (2.5 tot 3 Miljoen)
Uitgaven Maximaal: 8.5 Miljoen. dus +22.5
Ziet er goed uit.
Ik zou graag nog een Goede middenvelder zien komen, een leider, een aanjager met een winnaarsmentaliteit. Iemand goed idee? Ik zou zeggen Seedorf maar die wil niet. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 07 mei 2011 - 15:22 schreef remco k het volgende:[..] Aissati heeft denk ik de pecht dat hij vanaf dat hij onder de vleugels van Hiddink vertrok, hij niet echt meer "voetbaltrainers" heeft gehad, alleen onder van Basten heeft hij nog wel aardig gespeeld af en toe, ik den dat hij niet constant genoeg is, maar hij heeft wel de cappaciteiten om het te redden.. Ik denk trouwens dat Vertonghen de enige spelers die niet uit eigen opleiding op te vangen is nu. Daar zal dus echt goed naar gekenen worden, Matthijssen werd door een aantal hier al genoemd, en dat zou misschien wel een optie zijn. Chivu heeft onlangs aangegeven dat hij nu niet terug zou willen.... Wie zou er nog meer een mogelijheid zijn.. Ik zou het echt gigantisch toejuichen wanneer het nieuwe bestuur (lees: Johan Cruijff) er alles aan gaat doen om Clarence Seedorf naar Ajax terug te halen. Dat is in mijn optiek zo'n speler, die Ajax kampioen kan maken met zijn leiderschap en inzicht. Je kunt het vergelijken met de terugkeer destijds van Frank Rijkaard. Ook toen viel het laatste puzzelstukje op zijn plaats en prompt won Ajax de Champions League (of Europcup I, zoals dat toen nog heette). En ja, dan moet Jeroen Slop maar wat extra euro's over maken naar de rekening van Seedorf. Hij gaat dat beslist terugbetalen!! |
|
|
|
|
Rikkert
|
|
|
quote:Op zaterdag 07 mei 2011 - 15:35 schreef Ajax-pwnt het volgende:Ga er maar niet van uit dat Ajax Mertens En boerrigter haalt. want dan is er geen plaats meer voor Sulejmani. Jan naar Arsenal als Wenger blijft.(10 tot 12 Miljoen) Ik weet niet of steek vertrekt. nog niet echt geruchten over gehoort na Manchester. (Anders: 10 tot 18 Miljoen) Mounir mag weg.(3 tot 7 Miljoen) Van der Wiel Denk Chelsea of Bayern. (8 tot 12 Miljoen) Bij elkaar Minimaal: 30 Miljoen. Aankopen: Sigthorsson (3 tot 4 Miljoen) Boerrigter (500.000 tot 1.5 Miljoen) De Boer haalt vast een Vervanger voor Jan, dat moet Dus Mathijsen vervangen. (2.5 tot 3 Miljoen) Uitgaven Maximaal: 8.5 Miljoen. dus +22.5 Ziet er goed uit. Ik zou graag nog een Goede middenvelder zien komen, een leider, een aanjager met een winnaarsmentaliteit. Iemand goed idee? Ik zou zeggen Seedorf maar die wil niet. Wat denk je van Heitinga? Een sterke speler met veel power en absoluut niet bang, weinig blesureleed, waarom niet. Ik hoorde op Ajax tv dat hij best wel terugwilde. En... hij is ook nog eens een goede verdediger die misschien Jantje kan vervangen, en is Maxwell/Grygera niet zo'n speler ? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 07 mei 2011 - 16:20 schreef Rikkert het volgende:[..] Wat denk je van Heitinga? Een sterke speler met veel power en absoluut niet bang, weinig blesureleed, waarom niet. Ik hoorde op Ajax tv dat hij best wel terugwilde. En... hij is ook nog eens een goede verdediger die misschien Jantje kan vervangen, en is Maxwell/Grygera niet zo'n speler ? Als Heitinga teruggehaald kan worden, dat zal dat zeker gebeuren, zelfs als Jantje blijft, maar Heitinga is nog niet klaar in het buitenland.. |
|
|
|
|
Rikkert
|
|
|
nouwww... we zullen zien ;) |
|
|
|
|
Rikkert
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Het zal allemaal wel,ik ga me er dit stadium er echt niet mee bemoeien,de een roep toetert dit en de andere roep toetert dat. Eerst de competitie afmaken en daarna zien we wel. Zoals Ali en Pietje zeggen,F de Boer weet echt wel wat hij wel en niet wil,is gepokt en gemazzelt en laat zich niet gek maken. Ik heb trouwens wel een mening over bepaalde spelers die op dit forum genoemd worden,is te zot voor woorden |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
Tja Aisatti mag van mij weg. Mertens zou ik toch wel graag willen zien, ook vanwege zijn ervaring. Boerichter mag ook komen, vanwege zijn werklust en wil om te winnen, maar kan ook echt wel goed voetballen. Verder nog 1 verdediger erbij, omdat Oleguer en Atouba transfervrij weggaan. Met Sightorson hebben de spits in huis en Castillion heeft net bijgetekend, dus een goede tweede optie. Daarbij Serrero komt ook naar Ajax en dus hebben we een goede derde spits of miss wordt hij wel de tweede spits, maar hij kan ook op het middenveld, tenminste een beetje body en heeft geweldige acties in huis.
Van de overbodige spelers gaan Elhamda, Aisatti en Cvitanich weg voor een klein bedrag (Hamda voor hetzelfde als dat we hem gehaald hebben). Verhuurd worden: Josefzoon, Lukoki, Bonevacia.
Verwacht dat Ebecilio het moeilijk krijgt volgens jaar en dat Ozbiliz welleens definitief door kan breken, die vind ik echt meer talent hebben dan Ebecilio, maar ze mogen strijden om de zijkanten samen met Mertens en Boerichter. Suljemani speelt gewoon altijd |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
Alle goede spelers zijn welkom in mijn ogen, maar dan moeten ze wel van toegevoegde waarde zijn en in potentie beter zijn als de jeugd die we hebben.
Nieuwe nummer 9? Ik denk dat als je Castillon vanaf de eerste wedstrijd laat spelen hij er ook veel gaat scoren hoor.. Van mij mogen ze maar ik denk dat een ajax spits uit de eigen jeugd in 1 seizoen makkelijk door kan breken!
Ik hoorde de naam Mathijssen als vervanger voor jan Verthongen, daar ben ik het wel mee eens. Pols Heitinga maar eens over een terugkeer, zou zomaar kunnen dat hij terug wil.
Voor de rest mogen ze best geld uitgeven van mij, maar de manier zoals het dit seizoen gaat staat me ook zeker aan! Jeugd binden en ook door laten breken.. Zonder dure aankopen te doen.
Dure aankopen mogen ze van mij ook doen, maar dan om een zwaargewicht in de arena te halen.. Dus geen Mertens voor 9 miljoen ofzo. Dan denk ik meer aan een gevestigde naam. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik ben denk ik zo'n beetje de enige die het wel ziet zitten in Ebecilio. Hij is 1.5 jaar jonger dan Ozbiliz, en nu toch duidelijk verder dan dat Ozbiliz was op die leeftijd. Ook heeft Ebecilio laten zien echt wel meerwaarde te hebben voor dit elftal, en met name slim positiespel te kunnen spelen.
Tuurlijk moet zijn rendament omhoog, maar zeker met in het achterhoofd dat hij 1.5 jaar jonger is dan Arras en wetende dat er bij hem dus nog heel veel groei in kan zitten denk ik dat Ebecilio juist de groeibriljant is.
Daarmee wil ik niet zegge dat Ozbiliz misschien niet meer ruw talent heeft, maar het moet er ook uitkomen. Bovendien hebben we nu buiten Lorenzo, Arras en Mickey geen echte 4e buitenspeler nu Zeegelaar verhuurd is en Jozefzoon gebleseert was.
Met die 2 er weer bij wordt wel duidelijk dat Ajax meer dan voldoende buitenspelers ter beschikking heeft, zeker als je Boerrichter in potlood daarbij zet. Daarmee lijkt de komst van Elia zeer onwaarschijnlijk.
Vertrouwen op Serrero of Castillion is toch een gokje, dus op zich zie ik daar wel mogelijkheden voor een tranfser.
Het grote geld zal in de vervanging van Jan gaan zitten, en wat ik ergens anders al melde, laat Mathijssen maar komen. Greg gaat misschien ook, maar daar zijn voldoende spelers voor, zowel in de huidige selectie als bij de jeugd.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 mei 2011 door Eide -- |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
'Trabzonspor concreet voor El Hamdaoui' Het verblijf van Mounir El Hamdaoui bij Ajax blijft mogelijk beperkt tot één seizoen. De spits staat namelijk nadrukkelijk in de belangstelling van Trabzonspor, meldt het Turkse Milliyet. Trabzonspor wil snel zaken doen met Ajax, dat open lijkt te staan voor een vertrek van El Hamdaoui. De Marokkaanse international moet echter wel zo'n vijf miljoen euro opleveren en het is nog maar de vraag of de Turkse subtopper daaraan wil voldoen.
De 26-jarige El Hamdaoui verliet AZ afgelopen zomer om voor Ajax te gaan spelen. Na een goed eerste halfjaar onder Martin Jol, raakte de spits in conflict met diens opvolger Frank de Boer. Inmiddels is de technicus ook niet meer zeker van een basisplaats.
http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuws/165444/Trabzonspor_concreet_voor_El_Hamdaoui.html |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Alsjeblieft, haal hem voor 5 mil! ;) |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Ik zeg het nog maar eens. Ik ben een grote voorstander van jeugdspelers, maar je moet oppassen dat er niet overdreven wordt. Met te veel jongeren wordt het nog onevenwichtiger dan het nu al is. Er zal absloluut een gezonde mix moeten komen van ervaren oude rotten en jeugdspelers. Daarbij wil ik vooral ook een verschil maken tussen voorhoede en achterhoede. Juist achterin (en deels op het middenveld) heb je ervaring nodig. Immers een fout achterin houdt (te) vaak in dat het een tegendoelpunt tot gevolg heeft. Voorin kan dan wat meer gedarteld worden door de jeugd. Verder roep ik de technische staf en het aanstaande bestuur op om beslist een (vrij dure) poging te wagen om Clarence Seedorf terug te halen als pertinente leider van onze prachtige club. Hij heeft het in zich om jongeren te motiveren, bij te sturen en te helpen om nog beter te worden. Ik heb van Seedorf begrepen, dat hij misschien toch wel oren naar een overgang heeft. Die jongen is erg trots en als men (Johan Cruijff???) hem belangrijk maakt, is niks uitgesloten. Met Seedorf en een echte nummer 9 is Ajax voor mij de absolute titelkandidaat voor het komende seizoen!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 mei 2011 door Pietje -- |
|
|
|
|
Rikkert
|
|
|
Eens over seedorf alleen maak het niet te gek met al die jongere spelers, ik wil niet weer dat we te horen krijgen: Jongens tegen Mannen... Ik zou gewoon pogingen doen Bijv. voor Maxwell, Grygera, Heitinga en Sigtorsson |
|
|
|
|
Ajax-pwnt
|
|
|
quote:Op zaterdag 07 mei 2011 - 16:20 schreef Rikkert het volgende:[..] Wat denk je van Heitinga? Een sterke speler met veel power en absoluut niet bang, weinig blesureleed, waarom niet. Ik hoorde op Ajax tv dat hij best wel terugwilde. En... hij is ook nog eens een goede verdediger die misschien Jantje kan vervangen, en is Maxwell/Grygera niet zo'n speler ? Heitinga op het middenveld? je bedoelt zeker als Controleur en dan Anita Rechtsback en Mathijsen als LCV |
|
|
|
|
Rikkert
|
|
|
Wie zegt Heitinga op middenveld ? Verdediging van links naar rechts : Boilesen---Alderweireld---Heitinga---Toivomaki/Vervanger... |
|
|
|
|
Ajax-pwnt
|
|
|
Ik had onder mijn Reactie gezet: Ik zou graag nog een Goede middenvelder zien komen, een leider, een aanjager met een winnaarsmentaliteit. Iemand goed idee? Ik zou zeggen Seedorf maar die wil niet.
Zeg jij wat dacht je van heitinga. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Als men kijkt naar de selectie die we nu hebben, en er van uitgaande dat er bepaalde spelers zullen vertrekken, bij wie moeten we dan directe versterkingen halen? en bij wie hoeft dat niet?
Ik denk dat we voor Stekelenburg geen versterking hoeven te halen, tenzij het mogelijk is Tim Krul over te nemen, in potentie is die nog beter dan Stekelenburg.
Vertonghen, hier moeten we zeker een directe vertserking kopen, en hier geen jeugd of een talent kopen, we hebben namelijk een leider nodig in de defensie.
v/d Wiel, geen vervanger kopen tenzij ergens een goedkope goede oplossing rondloopt, anders gewoon opvangen met Silva, van Rhijnen en Toivomaki. |
|
|
|
|
Thomas
|
|
|
Deze maar even sticky gemaakt, is het wat makkelijker te vinden voor iedereen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Twan
|
|
|
Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van Tim Krul. Hij maakt in mijn ogen teveel fouten als keeper. Als Stekelenburg vertrekt heeft Ajax geen keeper nodig. Vermeer 1e doelman, en dan heb je nog Verhoeven,Padt en Bizot, genoeg keuze.
Als Vertonghen vertrekt, Mathijsen ervoor in de plaats halen.
VdWiel, inderdaad geen vervanger voor halen. Voor de rechtsback heb je Anita,van Rhijnen,Ligeon,Toivomaki en Silva.
Verder zie ik graag een echte leider voor op 't middenveld komen..een type Seedorf, of Seedorf zelf ofcourse al is die kans erg klein =(.. en graag 1 die ook lengte heeft. Verder is het afwachten of El Hamlap nog vertrekt ja of nee..wat mij betreft een roze strik er omheen en wegbrengen, en koop dan maar een goeie speler terug..Mertens bijvoorbeeld of Beerens. |
|
|
|
|
bart1
|
|
|
Ajax heeft ook al gehaald Victor fisher En nog een zwitser kom.even niet op zijn naam En er is al gesproken tussen de boer en klaas Jan huntelaar Die wil naar eigen zeggen komen en schalke wil hem laten gaan voor 12 mil. |
|
|
|
|
BRW
|
|
|
quote:Op zondag 15 mei 2011 - 23:19 schreef bart1 het volgende:Ajax heeft ook al gehaald Victor fisher En nog een zwitser kom.even niet op zijn naam En er is al gesproken tussen de boer en klaas Jan huntelaar Die wil naar eigen zeggen komen en schalke wil hem laten gaan voor 12 mil. Bart, jij bedoeld de zwitser Marinkovic. Is idd een groot talent maar volgens is hij nog maar 16 jaar! Dus die heeft nog wel even nodig..
Heb je wat KJH betreft een bron?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 mei 2011 door BRW -- |
|
|
|
|
BRW
|
|
|
Ik weet zeker dat Ajax een goede transferperiode gaat doormaken. Er is al afscheid genomen van overbodige spelers. Jonge (aanstormende) talenten zijn gecontracteerd en blijven dus bij Ajax.
Ik denk persoonlijk dat Stekelenburg en van der Wiel vertrekken. Ondanks dat van der Wiel gezegd heeft dat ie wil blijven! En wat betreft Vertonghen heb ik de hoop dat hij in ieder geval nog 1 jaar blijft. Uiteraard ben ik mij bewust van het feit dat hij echt een geweldige voetballer is en gister heeft hij bewezen toch op te kunnen staan als leider van een elftal. Maar nogmaals ik denk dat hij blijft!
Daarnaast hoop ik dat Ajax Cvitanich en El Hamdaoui kan slijten. Ook Lindgren en Silva mogen van mij op de transferlijst. En Verhoeven mag ook vertrekken van mij. Hij is geen slechte keeper maar hij past niet bij Ajax.
En als je het mij vraagt moet Ajax sowieso een spits halen, een leider voor op het middenveld (behalve als de Zeeuw zijn ouwe niveau oppakt, zoals gister!) en ik zou toch graag 1 ervaren vleugelspeler erbij willen zien.
En wanneer er basisspelers vertrekken moet er voor sommige een vervanger gehaald worden (Vertonghen, Stekelenburg).
Ik ben erg benieuwd naar de komende maanden. En dan met name naar de Transferperiode en het optuigen van de nieuwe organisatie!
***!!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
De Zeeuw moet de baas op het middenveld worden inderdaad, hij gaat beginnen aan zijn derde seizoen, en nu is het tijd die rol te pakken, iedereen heeft kunnen zien, dat als het elftal brengt wat het gister gedaan heeft, dat je dan geen last hoeft te hebben van fysiek sterke tegenstanders, als dit middenveld in vorm is, dan speel je met de Zeeuw, Anita en Eriksen iedere tegenstander in de ED compleet omver..
Ik blijf trouwens gewoon roepen dat de Jong de spits voor ons kan zijn, gister liet hij dit wederom zien. Maar als Ajax dan echt een spits erbij wil kopen, dan lijkt mij Sightorson een geschikte voetballer. |
|
|
|
|
BRW
|
|
|
Inderdaad Remco! De Zeeuw moet die rol vanaf volgend seizoen echt op gaan pakken.. Dat roep ik al een tijdje en ik weet ook dat hij dat kan. Hij heeft alleen een vervelend begin van het seizoen meegemaakt maar vanaf de voorbereiding van 2011/12 moet hij er staan.
En inderdaad met Anita, Eriksen en de Zeeuw heb je een middenveld waarmee je iedereen zoek kan spelen.. Daarnaast Enoh nog achter de hand voor het vuile werk!
Wat ik ook mooi zou vinden is als ze op de een of andere manier KJH terug kunnen halen of toch misschien Luuk de Jong. Want dat passje waarmee hij Theo Janssen vrij speelt voor de goal en waar die 2 - 1 uitvalt is toch wel geniaal. En ook dat kun je verwachten van een spits. Zou wel mooi zijn als beide broertjes mogen strijden voor de spits positie. |
|
|
|
|
ajaxamsterdam4ever
|
|
|
Ajax is door het kampioenschap voor volgend seizoen verzekerd van Champions League-voetbal. De Amsterdammers hopen daardoor enkele versterkingen naar de club te kunnen halen. Naast Kolbeinn Sightorsson en Derk Boerrigter hoopt trainer Frank de Boer nog op een linksbenige middenvelder.
Daarnaast hoopt de trainer dat ook Maarten Stekelenburg, Gregory van der Wiel en Jan Vertonghen voor een langer verblijf kiezen. "Misschien vertrekken ze als er een grote club komt,'' vertelt de trainer. ''Maar ik verwacht niet dat ze voor het geld van een buitenlandse middenmoter kiezen."
Door de toptransfers in de winter heeft Ajax een redelijk budget voor het komende seizoen. Luis Suárez vertrok voor 26,5 miljoen naar Liverpool en Urby Emanuelson verkaste naar AC Milan.
http://www.v-bal.nl/nieuws/65923/ajax-wil-toppers-houden-en-drie-nieuwe.html
dat ziet er geweldig uit jongens! |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
Ja leuk verhaal, maar Steek gaat nu echt wel en Verthongen ook, alleen v/d Wiel zie ik niet snel vertrekken, want veel topclubs zitten niet meer op hem te wachten, hij zal volgend jaar moeten laten zien dat hij een topspeler is. Verder zie ik liever Mertens komen, dan Boerrichter. |
|
|
|
|
Johnny3
|
|
|
Ff Off-topic: Hallo jongens! Ben hier nieuw op dit forum en zal me even kort voorstellen! Ben Thom, 21 jaar en kom uit het zuiden des lands, maar absoluut 100% Ajacied!! Sinds ik me kan heugen is er maar 1 club die mijn hart sneller doet kloppen en dat is ons aller Ajax! Iedereen nog gefeliciteerd met het behalen van de 30e landstitel!
On-toppic: Speel regelmatig fifa en aangezien die mannen wel kijk hebben op talent, stel ik hierbij een middenvelder voor die een hele grote zou kunnen gaan worden: Markus Henriksen, 18 jaar, 187 lang, tweebenig, controlerende middenvelder en komt vaak mee naar voor, en opbouwend heel sterk speelt bij Rosenborg BK. Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=8ujw6ZezDds
Zie jullie reacties graag tegemoet;) |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
quote:Op maandag 16 mei 2011 - 16:40 schreef Johnny3 het volgende:Ff Off-topic: Hallo jongens! Ben hier nieuw op dit forum en zal me even kort voorstellen! Ben Thom, 21 jaar en kom uit het zuiden des lands, maar absoluut 100% Ajacied!! Sinds ik me kan heugen is er maar 1 club die mijn hart sneller doet kloppen en dat is ons aller Ajax! Iedereen nog gefeliciteerd met het behalen van de 30e landstitel! On-toppic: Speel regelmatig fifa en aangezien die mannen wel kijk hebben op talent, stel ik hierbij een middenvelder voor die een hele grote zou kunnen gaan worden: Markus Henriksen, 18 jaar, 187 lang, tweebenig, controlerende middenvelder en komt vaak mee naar voor, en opbouwend heel sterk speelt bij Rosenborg BK. Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=8ujw6ZezDdsZie jullie reacties graag tegemoet;) nou ben benieuwd hoeveel reactie's jij krijgt...hehe |
|
|
|
|
Ruben J
|
|
|
Verkopen: Vertongen, Stekelenburg, El Hamdaoui, Cvitanich, Silva, Aissati, Enoh, Lodeiro. In totaliteit minimaal 35mln.
Aankopen: Luuk de Jong 10mln, Mathijssen 04mln, Boerrighter 01mln, Serrero 02mln, Kadlec 02 mln. In totaliteit ongeveer 19 mln.
Winst = 16 mln + (CL + Suarez) (+ verkoop oud spelers ajax Sneijder + Ibrahimovitchsklj) (+ extra inkomsten door enige Nederlandse club in de CL. al hoop ik toch dat Twente het haalt, maar denk het niet.)
Basis: Vermeer, vd Wiel, Alderweireld, Mathijssen, Blind, S De Jong, Anita, Eriksen, Ebicilio, L De Jong, Sulejmani. (Variant met 2 aanvallende middenvelders!)
Reserve: Padt Ooijer Boilesen De Zeeuw Lindgren Vd Heiden Boerrighter Kadlec Ozbiliz
Talenten: Castillion Sneijder Marinkovic Fisher Serrero Toivomaki Lukoki Rits (als hij ook daadwerkelijk komt) (Verhuurd Bonevacia+Josefzoon)
Seedorf, Heitinga, Chivu, KJH zijn in mijn ogen niet haalbaar.
Ik geloof eerlijk gezegd nooit dat Twente Luuk de Jong naar Ajax laat gaat, daarom zou Sigtorson een prima (goedkoper) alternatief kunnen zijn.
Met het overige budget (>20 mln.) zou ik nog een extra vleugelaanvaller halen. Al vind ik Mertens, Beerens en Verhoek geen versterking voor de CL. Dus dat wordt uit het buitenland. Daarnaast zou de focus moeten liggen op een extra centrale verdediger.
Op naar 31e kampioenschap & CL!!! |
|
|
|
|
Johnny3
|
|
|
quote: een veel geziene naam, en ben het vrijwel altijd met je eens maar is dit een cynische reactie? Of moet ik het nog meer onderbouwen in jouw ogen? |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
quote:Op maandag 16 mei 2011 - 17:05 schreef Ruben J het volgende:Verkopen: Vertongen, Stekelenburg, El Hamdaoui, Cvitanich, Silva, Aissati, Enoh, Lodeiro. In totaliteit minimaal 35mln. Aankopen: Luuk de Jong 10mln, Mathijssen 04mln, Boerrighter 01mln, Serrero 02mln, Kadlec 02 mln. In totaliteit ongeveer 19 mln. Winst = 16 mln + (CL + Suarez) (+ verkoop oud spelers ajax Sneijder + Ibrahimovitchsklj) (+ extra inkomsten door enige Nederlandse club in de CL. al hoop ik toch dat Twente het haalt, maar denk het niet.) Basis: Vermeer, vd Wiel, Alderweireld, Mathijssen, Blind, S De Jong, Anita, Eriksen, Ebicilio, L De Jong, Sulejmani. (Variant met 2 aanvallende middenvelders!) Reserve: Padt Ooijer Boilesen De Zeeuw Lindgren Vd Heiden Boerrighter Kadlec Ozbiliz Talenten: Castillion Sneijder Marinkovic Fisher Serrero Toivomaki Lukoki Rits (als hij ook daadwerkelijk komt) (Verhuurd Bonevacia+Josefzoon) Seedorf, Heitinga, Chivu, KJH zijn in mijn ogen niet haalbaar. Ik geloof eerlijk gezegd nooit dat Twente Luuk de Jong naar Ajax laat gaat, daarom zou Sigtorson een prima (goedkoper) alternatief kunnen zijn. Met het overige budget (>20 mln.) zou ik nog een extra vleugelaanvaller halen. Al vind ik Mertens, Beerens en Verhoek geen versterking voor de CL. Dus dat wordt uit het buitenland. Daarnaast zou de focus moeten liggen op een extra centrale verdediger. Op naar 31e kampioenschap & CL!!! Droom verder. Waarom zoveel spelers verkopen. En waarom luuk halen als je sightorsen kan halen die in potentie veel beter is. |
|
|
|
|
Johnny3
|
|
|
Waarom een spits halen? ik zeg geef siem volgend seizoen weer een kans in de spits, als hij volgend seizoen iedere wedstrijd zo speelt als tegen twente dan schiet hij er zo 20-25 in. In mijn ogen moet er versterking komen op het middenveld, in de vorm van een defensieve/controlerende middenvelder en een linksvoor, omdat in mijn ogen Ebecilio (nog) tekort komt. |
|
|
|
|
|