|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 - 16:01 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:[..] Matavs heeft al veel langer goed gepresteerd, alleen dit is het 1ste seizoen dat wij dat bewust meemaken. Enkele jaren geleden was deze speler ook 2 à 3 miljoen. Alleen had Groningen hem toen gekocht. Was het Ajax geweest, had Ajax het risico gelopen op een 'onbekende' speler, die misschien behoorlijk zou tegenvallen. Groniningen heeft juist meer risico gelopen, dan AJAX nu zou doen met Matavs en dat is wel wat extra miljoenen waard. Eens, Matavz is denk ik de beste keus, hij is een stuk verder als Sigthorsson. Kolbeinn speelt op dit moment bij -21 van Ijsland. Tim is na zijn invalbeurt op het WK in Zuid Afrika nu de vaste spits voor Slovenië. Op dit moment is hij de vaste spits van Slovenie. Matavz is in mijn ogen de juiste spits voor Ajax voor de komende jaren. Beter 2 miljoen meer uitgeven om met een meer ervaren spits verder te komen in de Champions League. Simpel toch !! |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 - 22:27 schreef BRW het volgende:[..] Omdat ik (mijn mening) het een draak van een speler vind! Sterker nog.. Ik vind dat ze hem per direct moeten verkopen en niet VERHUREN! Maar zoals ik al zei in mijn eerdere post, ik vrees een verhuur.. Ja ok, maar hoezo vrees je een verhuur? Wat schiet Ajax daar mee op dan? |
|
|
|
|
Boilesen
|
|
|
quote: Volgens mij is het probleem dat die Argentijnse clubs niet veel willen neerleggen en Ajax bij een verhuur tenminste nog iets krijgt. Cvitanich lijkt niet geschikt voor de nummer 9 positie bij Ajax dus is hij hier toch al overbodig. Verkopen zou dus het best zijn, maar dan moet er wel een acceptabel bod liggen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 juni 2011 door Boilesen -- |
|
|
|
|
BRW
|
|
|
@ Hasjkoph
Als de "hurende" club het salaris overneemt dan scheelt Ajax dat een jaarsalaris van 1 speler.. En je hebt in ieder geval niet een speler die je ergens hoeft onder te brengen binnen Ajax! Dus bijv. bij Jong Ajax.. Met andere woorden Ajax is voor 1 seizoen verlost van deze speler.. Maarja, verkoop is natuurlijk altijd beter wanneer je het echt niet in hem ziet zitten!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 juni 2011 door BRW -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 - 22:37 schreef BRW het volgende:@ Hasjkoph Als de "hurende" club het salaris overneemt dan scheelt Ajax dat een jaarsalaris van 1 speler.. En je hebt in ieder geval niet een speler die je ergens hoeft onder te brengen binnen Ajax! Dus bijv. bij Jong Ajax.. Met andere woorden Ajax is voor 1 seizoen verlost van deze speler.. Maarja, verkoop is natuurlijk altijd beter wanneer je het echt niet in hem ziet zitten! +1 |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 - 22:35 schreef Boilesen het volgende:[..] Volgens mij is het probleem dat die Argentijnse clubs niet veel willen neerleggen en Ajax bij een verhuur tenminste nog iets krijgt. Cvitanich lijkt niet geschikt voor de nummer 9 positie bij Ajax dus is hij hier toch al overbodig. Verkopen zou dus het best zijn, maar dan moet er wel een acceptabel bod liggen. Denk dat Ajax even afwacht met verhuren misschien dat er alsnog een club komt die hem koopt. Ik zou het verstandig vinden dat ze hem pas aan het eind van de transfermarkt verhuren. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 - 21:59 schreef freakie het volgende:Remco ik zeg het je nu.. Matavs of sigthorson die zie ik niet graag komen.. alleen als sigthorson komt voor 3 mil kan komen.. Ik denk dat matavs en sightorson niet goed genoeg zijn of niet meekunnen omdat ze t spel van ajax niet goed kunnen spelen.. Ik hoop dat ze dan sigthorson halen voor... 3 mil of iemand anders voor 1 a 2 mil die kan verassen.. Ik weet het niet Freaky, zou zo 123 ook geen andere naam kunnen noemen voor in de punt.. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Nee dat is zo maar spelers zoals die zuid afrikaan enz. die zijn prima om te gebruiken als deze als spits word gezien en ik denk dat je dan als spelers zoveel kosten gewoon niet moet doen. Ik denk dat ajax sigthorson binnen haalt voor 4 mil ong en dan als dat niet 1 onbekende! Doe mij maar 2 of 3 onbekende spitsen inplaats van 1tje uit nederland waar we ook maar van moeten afwachten of hij het gaat halen... |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op woensdag 29 juni 2011 - 08:13 schreef freakie het volgende:Nee dat is zo maar spelers zoals die zuid afrikaan enz. die zijn prima om te gebruiken als deze als spits word gezien en ik denk dat je dan als spelers zoveel kosten gewoon niet moet doen. Ik denk dat ajax sigthorson binnen haalt voor 4 mil ong en dan als dat niet 1 onbekende! Doe mij maar 2 of 3 onbekende spitsen inplaats van 1tje uit nederland waar we ook maar van moeten afwachten of hij het gaat halen... En de 3 "onbekende" zullen er wel direct staan?? Of hebben wel bewezen de kwaliteiten te bezitten die F de Boer zoekt in een spits? |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 - 22:37 schreef BRW het volgende:@ Hasjkoph Als de "hurende" club het salaris overneemt dan scheelt Ajax dat een jaarsalaris van 1 speler.. En je hebt in ieder geval niet een speler die je ergens hoeft onder te brengen binnen Ajax! Dus bijv. bij Jong Ajax.. Met andere woorden Ajax is voor 1 seizoen verlost van deze speler.. Maarja, verkoop is natuurlijk altijd beter wanneer je het echt niet in hem ziet zitten! Niet helemaal aangezien de hurende club, meestal een club is die minder te besteden heeft, en dus nooit het volledige jaarsalaris zal betalen.
Vaak is het zo dat Ajax alsnog 70% tot 80 % van de salaris betaalt.
Dus huren is leuk, maar spelers als Cvitanich kan je beter verkopen. Dan maar met verlies.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 juni 2011 door Booya4Afca -- |
|
|
|
|
Lennie17
|
|
|
Ik vind siem meer een middenvelder dan een spits. ajax heeft een spits met meer body nodig. iemand die heel goed een bal vast kan houden en gevaarlijk is in de lucht. op vi.nl stond dat altidore van villareal miss naar ajax of psv gaat. ik zou zeggen dat ajax die slag moet slaan. hij is 21 jaar, beresterk en doet het goed in de amerikaanse ploeg. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 29 juni 2011 - 14:45 schreef Lennie17 het volgende:Ik vind siem meer een middenvelder dan een spits. ajax heeft een spits met meer body nodig. iemand die heel goed een bal vast kan houden en gevaarlijk is in de lucht. op vi.nl stond dat altidore van villareal miss naar ajax of psv gaat. ik zou zeggen dat ajax die slag moet slaan. hij is 21 jaar, beresterk en doet het goed in de amerikaanse ploeg. Dit vind ik nu een grappige post..
Je vraagt een aantal dingen van een spits, en juist dat wat jij opnoemt zijn de sterke punten van Siem als hij daar speelt, daarna noem jij een speler op die je graag zou willen zien, maar die heeft vrijwel geen van de kwaliteiten die je verlangt van een spits.
NIks mis mee verder, maar wel erg grappig.. |
|
|
|
|
Twan
|
|
|
De geruchten-transfercarrousel draait op volle toeren! Hoe langer een transfer van Kolbeinn Sighthorsson naar Ajax uitblijft, des te langer lijkt de lijst van potentiële spitsen te worden. De website Transferzone(??) meldt dat Welliton en Fernando Cavenaghi in beeld komen als de IJslander niet naar Amsterdam komt.
AjaxF-side.NL Welliton is een oude bekende. De Braziliaan speelt bij Spartak Moskou en scoorde afgelopen seizoen nog in Europees verband tegen Ajax. Cavenaghi speelt op huurbasis in Brazilië. Hij is officieel nog eigendom van Girondins de Bordeaux, daar maakt hij furore samen met Arsenal-spits Marouane Chamakh. Of Cavenaghi het zelf ziet zitten om het zonnige Brazilië volgend jaar te verlaten voor het regenachtige Nederland valt te betwijfelen
Hmmm Welliton stond eerder in de belangstelling van Arsenal. Financieël gaat hij er zeker niet op vooruit bij Ajax maar misschien heeft Ajax ondertussen een soort van deal gemaakt vanwege de evt. transfer van De Zeeuw naar Spartak?? Zou natuurlijk ge-wel-dig zijn als ie komt maar de kans lijkt me nihil.
Cavenaghi zou misschien wél een realistische optie zijn. Hij zou graag op 't hoogste niveau willen spelen (Europees) en daar speelt Ajax ook komend seizoen. Evt obsetakels voor beide heren misschien : Niveau van de eredivisie??? |
|
|
|
|
Ajaxfan675
|
|
|
Welliton zou inderdaad een heel goede aankoop zijn, past prima in het Ajax systeem en kan ons aardig ver brengen in de Champions League. Alleen red je het niet met 1 spits (vind de Jong meer middenvelder). Ik vind ook dat Ajax dus nog een spits aan moet schaffen, vind Sigthòrsson een goede optie, jong en veel potentie. Verder is er hoe dan ook nog een centrale verdediger nodig, of Vertonghen nou vertrekt of niet. Als Vertonghen namelijk geblesseerd raakt, wie staat er dan? Inderdaad, Ooijer. Een speler met weinig opbouwende kwaliteiten. Ajax zou dus ook een verdediger van het Ajax niveau moeten kopen met opbouwende kwaliteiten, en deze spelers zijn vaak niet goedkoop... |
|
|
|
|
Ajaxfan675
|
|
|
Echter hebben we wel het geld, maar we moeten niet vergeten dat we staan voor de jeugdopleiding, en we moeten dus niet het geld over de balk smijten, maar spelers die we nodig hebben zullen we toch echt van andere clubs moeten halen. De jonge spelers zijn pas klaar als ze een paar maanden met het eerste hebben meegetraind. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 29 juni 2011 - 08:40 schreef Booya4Afca het volgende:[..] En de 3 "onbekende" zullen er wel direct staan?? Of hebben wel bewezen de kwaliteiten te bezitten die F de Boer zoekt in een spits? Wie staat er wel direct???
Jullie denken heel makkelijk dat sigthorson en matavs zomaar even bij ajax spelen.. Maar ik hoef denk ik maar 1 voorbeeld te geven? sulejmani heeft er 3 jaar over gedaan.. En niet zeggen dat dat een uitzondering is.. Er zijn er veel meer.. Die 3 onbekende die moeten het uitvechten.. Ze beginnen allemaal op 0 en zullen het moeten uitvechten.. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 29 juni 2011 - 17:07 schreef remco k het volgende:[..] Dit vind ik nu een grappige post.. Je vraagt een aantal dingen van een spits, en juist dat wat jij opnoemt zijn de sterke punten van Siem als hij daar speelt, daarna noem jij een speler op die je graag zou willen zien, maar die heeft vrijwel geen van de kwaliteiten die je verlangt van een spits. NIks mis mee verder, maar wel erg grappig.. Remco je was altidore vergeten? T is een sterke en balvaste spits.. Alleen waarom hij siem daar niet onder ziet snap ik ook niet.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Siem kan een bal goed vast houden wat erg belangrijk is in deze maar zijn handelingssnelheid is gewoon te traag. Vreemd dat ik dit nergens terug lees, overigens valt dit in onze Micky Mouse competitie niet op. Wat heeft Siem in Europese wedstrijden laten zien in de spits? Frank ziet hem liever als schaduwspits of als aanvallende middenvelder. De Boer wilt niet voor niets 2 nieuwe spitsen aantrekken naast Cvitanich en Castillion. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Jack daar heb gelijk in.. Maar daar ging de discussie ook niet over.. Er stond een stukje terug datajax een jonge mest zoeken die balvast en sterk is en ook nog goed kan koppen.. Nou dan heb je aan siem een prima speler.. Dat zijn handelingssnelheid niet al te hoog is of in ieder geval nog niet alles heeft, kan heel goed. Alleen siem is ook nog niet heel oud en kan genoeg leren. |
|
|
|
|
PROJOJOS
|
|
|
Ik vroeg me toch af of er geen 1 mogelijkheid bestaat om een speler zoals Lukaku naar Ajax te halen. Ik denk zelf dat het voor die speler goed is, wel weet ik dat Chelsea enzo de prijs goed omhoog heeft gejagen en dat het misschien onmogelijk is. Maar wel denk ik dat het voor die jongen ook beter is om rustig aan een stapje omhoog te groeien in plaats van meteen het diepe in te gooien. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 29 juni 2011 - 22:38 schreef PROJOJOS het volgende:Ik vroeg me toch af of er geen 1 mogelijkheid bestaat om een speler zoals Lukaku naar Ajax te halen. Ik denk zelf dat het voor die speler goed is, wel weet ik dat Chelsea enzo de prijs goed omhoog heeft gejagen en dat het misschien onmogelijk is. Maar wel denk ik dat het voor die jongen ook beter is om rustig aan een stapje omhoog te groeien in plaats van meteen het diepe in te gooien. +1000 van mij jongen.. Niet om je tekst maar om de reden dat je niet boos wordt als mensen je forum afkraken maar je tekst hier neerzet! Echt een topper ben je!
Nou je idee.... Ik denk dat lukaku veel en veel te duur zal zijn.. je moet al gauw rekening houden met 20 mil? Dus ik denk dat er niet echt een grote kans bestaat dat ajax deze speler haalt.. Het is ook de reden waarom meer clubs lukaku niet kopen.. Alleen al vanwege de prijs..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 juni 2011 door freakie -- |
|
|
|
|
PROJOJOS
|
|
|
Joo Freakie luister, +1000 is goed om te krijgen maar had wel +5000 punten verwacht. Maar nee ff back to the point, ik ben nieuw hier en wist het echt niet vandaar. Sorry voor de gasten op IK VROEG ME AF. |
|
|
|
|
Benno
|
|
|
quote:Op woensdag 29 juni 2011 - 22:57 schreef PROJOJOS het volgende:Joo Freakie luister, +1000 is goed om te krijgen maar had wel +5000 punten verwacht. Maar nee ff back to the point, ik ben nieuw hier en wist het echt niet vandaar. Sorry voor de gasten op IK VROEG ME AF. Nou + 5001 dan van mij!!!;) |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 29 juni 2011 - 22:31 schreef freakie het volgende:Jack daar heb gelijk in.. Maar daar ging de discussie ook niet over.. Er stond een stukje terug datajax een jonge mest zoeken die balvast en sterk is en ook nog goed kan koppen.. Nou dan heb je aan siem een prima speler.. Dat zijn handelingssnelheid niet al te hoog is of in ieder geval nog niet alles heeft, kan heel goed. Alleen siem is ook nog niet heel oud en kan genoeg leren. Eens Freaky, bedankt voor je uitleg. Denk idd dat Siem nog genoeg kan leren voornamelijk van Bergkamp en misschien in de toekomst van Vanenburg. Maar goed De Boer zoekt op dit moment een spits die er direct staat. Een type Kluivert daar is hij naar op zoek, dat zal niet meevallen want dat soort jongens zijn prijzig. Misschien een Welliton van Spartak maar is dit realistisch, wilt hij wel in onze matige competitie rond huppelen.... Denk wel dat we hem makkelijk kunnen betalen ivm verkoop De Zeeuw, Stekelenburg, misschien Hamplap, transfersom Suarez, verhuur Cvitanich, gaat zo maar door. |
|
|
|
|
MBB
|
|
|
Hoor net dat AS Roma heeft verklaard dat Stekelenburg gekocht is voor 8,7 mio... Heb de site van AS Roma gecheckt, maar kan er echter niets over vinden.. Hebben jullie hier iets van gehoord?? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Nog geen enkele informatie over gehoord of gelezen. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op woensdag 29 juni 2011 - 22:38 schreef PROJOJOS het volgende:Ik vroeg me toch af of er geen 1 mogelijkheid bestaat om een speler zoals Lukaku naar Ajax te halen. Ik denk zelf dat het voor die speler goed is, wel weet ik dat Chelsea enzo de prijs goed omhoog heeft gejagen en dat het misschien onmogelijk is. Maar wel denk ik dat het voor die jongen ook beter is om rustig aan een stapje omhoog te groeien in plaats van meteen het diepe in te gooien. Welkom op het forum en sorry voor mijn comentaar op je topic,maar dat vind ik nu eenmaal. Karakter en tof dat je het hier onderbrengt.
Wat betreft Lukaku: als Ajax die kan strikken hebben ze een toppertje. Hij is nog vrij jong en zal nog beter worden dan ie al is.Is tevens international. Ben bang dat Ajax hem alleen kan halen als ze flink over de brug komen, want er is veel interesse voor deze jongen. Veel geld uitgeven zou zonde zijn omdat er bij Ajax veel jonge spelers aankomen. die belemmerd worden in hun doorstroming als een Lukaku zou komen. Dan heb je veel geld uitgegeven en weet je niet wat je mist.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 juni 2011 door baco74 -- |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op woensdag 29 juni 2011 - 23:10 schreef MBB het volgende:Hoor net dat AS Roma heeft verklaard dat Stekelenburg gekocht is voor 8,7 mio... Heb de site van AS Roma gecheckt, maar kan er echter niets over vinden.. Hebben jullie hier iets van gehoord?? Voor wat het waard is:
http://www.ajaxupdate.nl/2011/06/as-roma-onderhandelt-over-stekelenburg/
Blijkt dus dat er een delegatie van AS in Am*dam is. Ik lees ook veel tweeds die dit melden, Zoek op twitter #stekelenburg
Er wordt ook melding gemaakt dat onze andere keeper nl Padt rond is met AA Gent. Als dat van Steel ook rond komt tijdvoo Ajax om evt. Tyton proberen te contracteren.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 juni 2011 door baco74 -- |
|
|
|
|
lereeeen
|
|
|
Wat vinden jullie van toornstra? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Vind ik een rare naam, zo zou ik mijn kind niet noemen. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote: geweldige biljarter is dat he? |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: hahaha:P Dacht wielrenner? ooo nee hockeyer?? oo nee golf speler??:P |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:'PSV en Ajax zitten achter Mexicaanse verdediger Mier aan' Door Tom Brouwer | 03 Jul 2011 om 10:53 Hiram Mier heeft over belangstelling niet te klagen. Volgens diverse Mexicaanse media staat de 21-jarige mandekker in de belangstelling van PSV en Ajax. Ook clubs als Arsenal, Villarreal en Tottenham Hotspur zouden hem nauwlettend in de gaten houden. De achterhoedespeler staat onder contract bij Monterrey. Bij die club kwam hij tot op heden tot 25 duels, waarin hij eenmaal het net wist te vinden. Mier speelde ook al een duel voor de nationale ploeg van Mexico. Hij neemt de komende periode met dat land deel aan de Copa América. Vooral PSV zou Mier in het vizier hebben. Francisco 'Maza' Rodriguez mag de club verlaten en de Eindhovenaren zouden in Mier de ideale opvolger zien. Marcel Brands, technisch manager bij de Nederlandse topclub, gaf eerder aan graag nog een centrale verdediger aan te willen trekken. http://www.soccernews.nl/news/125324/PSV_en_Ajax_zitten_achter_Mexicaanse_verdediger_Mier_aan#ixzz1R23gTSuohttp://fs579v2d23.fileserve.com/file/ue98V6q/LERLLZIY6ZqxI6ksrxPsTVg2e9w8gs Kent iemand deze gabber?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 juli 2011 door Hasjkoph -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Nee maar ik ben hier heel blij mee.. Ze zijn aan het scouten naar spelers die niemand kent.. Dat zegt heel veel:D |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Dat is toch normaal voor een club als Ajax. De kans is groot dat Vertonhen alsnog vertrekt, dan moet je opties hebben. |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op zondag 03 juli 2011 - 11:38 schreef freakie het volgende:[..] Nee maar ik ben hier heel blij mee.. Ze zijn aan het scouten naar spelers die niemand kent.. Dat zegt heel veel:D Spelers die niemand kent? Wij supporters kennen hem niet, want hij speelt in Mexico. Maar Tottenham, Arsenal, PSV enz willen hem ook, dus dan is het geen onbekende speler. Zou er graag een verdediger bij zien komen. Zelfs als Jan blijft is dat nu onze minst bezette linie. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 03 juli 2011 - 13:23 schreef ktotheb het volgende:[..] Spelers die niemand kent? Wij supporters kennen hem niet, want hij speelt in Mexico. Maar Tottenham, Arsenal, PSV enz willen hem ook, dus dan is het geen onbekende speler. Zou er graag een verdediger bij zien komen. Zelfs als Jan blijft is dat nu onze minst bezette linie. eens |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Ja beste.. T is dus een onbekende speler voor de buitenwereld.. Alleen voor clubs zou hij wel een goede reeks hebben neergezet.. Alleen interesses van arsenal ect kunnen vaak niet al te serieus genomen worden... Ik ben heel blij dat ajax spelers zoekt buiten nederland.. Deze spelers kosten minder.. Dat jack zegt dat dit normaal is slaat dus nergens op.. Ajax heeft bijna altijd gezocht in nederland.. Sulejmani, elia maar ook wieleard, lindgren ect.. Weinig buitenlandse spelers maar deze kosten wel minder.. |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op zondag 03 juli 2011 - 15:01 schreef freakie het volgende:Ja beste.. T is dus een onbekende speler voor de buitenwereld.. Alleen voor clubs zou hij wel een goede reeks hebben neergezet.. Alleen interesses van arsenal ect kunnen vaak niet al te serieus genomen worden... Ik ben heel blij dat ajax spelers zoekt buiten nederland.. Deze spelers kosten minder.. Dat jack zegt dat dit normaal is slaat dus nergens op.. Ajax heeft bijna altijd gezocht in nederland.. Sulejmani, elia maar ook wieleard, lindgren ect.. Weinig buitenlandse spelers maar deze kosten wel minder.. De lijst met spelers die Ajax uit het buitenland heeft gehaald is vele malen groter. Pantelic, Rommedahl, Cvitanich, verder ga ik niet eens omdat die lijst echt veel te lang is om op te noemen. Daarnaast noem je Elia, maar die heeft toch echt nooit voor Ajax 1 gevoetbald... Bovendien hoeven spelers uit Nederland niet duurder te zijn hoor, kijk maar naar Boerigter, of Elia, die heeft Twente ook voor niks opgehaald. Het ligt gewoon aan het land en de club waar hij vandaan komt. Kijk maar naar salarissen in England. Daar kan een derde klasser al Ajax-salarissen betalen.
Edit
Lindgren hebben ze ook niet echt uit NL gehaald trouwens. Is door Ajax uit het buitenland gehaald, alleen is 1 jaar verhuurd geweest en 1 jaar verkocht. Maar we hebben het over de scouting en Lindgren is dus in het buitenland gescout.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 juli 2011 door ktotheb -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Pantelic en rommedhal... Gast.. deze spelers zijn gehaald daar een trainer dit had niks te maken met scouting.. De lijst van spelers uit het buitenland(onbekende spelers hadden we het over) is nauwelijks geweest.. Rommedhal kennen we allemaal van vroeger.. En lindgren is na 1 jaar verhuurd of verkocht 3 jaar lang.. en daarna gekocht.. We hebben het over het soort onbekende talenten(voor suporters) daar zijn er bij ajax voor frank bijna niks van geweest.. Dat ajax daar nu naar aan het kijken is is geweldig.. Spelers als douglas en stam(twente) moet je niet kopen... Spelers als boerichter zijn goed bekeken want hij is gehaald bij een laag team en daar hebben we ook nog geen voorbeelden van gehad.. En elia die heeft ajax toch niet gehaald man???? Dus das niet best van ajax.. Eerst laten gaan en als hij het goed doet deze speler kopen.... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 03 juli 2011 - 15:06 schreef ktotheb het volgende:[..] De lijst met spelers die Ajax uit het buitenland heeft gehaald is vele malen groter. Pantelic, Rommedahl, Cvitanich, verder ga ik niet eens omdat die lijst echt veel te lang is om op te noemen. Ik zal er nog een paar opnoemen want dat is echt een hele waslijst want Ajax stond in vroegere tijden naast de eigen jeugd ook bekend vanwege hun fantastische scouting, de laaste jaren is dit onder nul gedaald. Bekend onder de jeugdigen zijn ondertussen: Ibrahimovic,Wamberto,Shota Arveladze,Arnesen, Vasovic,Horst Blankenburg,Tijjani Babangida,Markus Rosenberg,Marko Pantelic,Soren Lerby,Felix Gasselich, Brian laudrup,Hatem Trabelsi,Urzaiz,Bruno Silva,Mauro Rosales,Tom Soetaers,zelfs Youssouf Hersi! De minder bekenden zijn: Henning Jensen,Juanfran,Mariano Juan,Frank Stapleton,Andrzej Rudy,Roger,Sten Ziegler,Ole Tobiasen,Marcio Santos,Zoltan Varga,enzovoorts enzovoorts. En zo zijn er nog tientallen op te noemen. Maar goed ik ben het met je eens dat voetballers uit het verre buitenland niet prijzig zijn, alleen moeten ze dan wel goed gescout zijn want bij Ajax zijn er in het verleden een groot aantal door het ijs gezakt. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Het probleem heeft bij Ajax de laatste jaren niet in de scouting gezeten, maar in de eerste elftal trainers die niks met deze scouting hebben gedaan, en hier is de directie direct voor verantwoordelijk geweest door deze trainers die ruimte ook te geven.
De scouting van Ajax heeft bijvoorbeeld Neymar al positief geadviseerd nog voordat hij bij Santos in het eerste speelde, voor 50.000 Dollar naar zijn vader over te maken was hij overgestapt naar onze jeugdopleiding. Zelfs Messi is op 11 jarige leeftijd gescout door Ajax, de club heeft hier destijd niks mee gedaan, en de geschiedenis is volgens mij bekend. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 03 juli 2011 - 21:37 schreef remco k het volgende:Het probleem heeft bij Ajax de laatste jaren niet in de scouting gezeten, maar in de eerste elftal trainers die niks met deze scouting hebben gedaan, en hier is de directie direct voor verantwoordelijk geweest door deze trainers die ruimte ook te geven. De scouting van Ajax heeft bijvoorbeeld Neymar al positief geadviseerd nog voordat hij bij Santos in het eerste speelde, voor 50.000 Dollar naar zijn vader over te maken was hij overgestapt naar onze jeugdopleiding. Zelfs Messi is op 11 jarige leeftijd gescout door Ajax, de club heeft hier destijd niks mee gedaan, en de geschiedenis is volgens mij bekend. Dat zou best wel eens de reden zijn geweest Remco, zover gaat mijn informatie niet. Het is maar goed dat er straks meer oud-Ajaxvoetballers ons Ajax gaan leiden want dan zijn we misschien wel op tijd om een type Messi op jonge leeftijd aan ons te binden. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Wat nu weer....http://www.voetbalcentraal.nl/nieuws/64869/christian-eriksen-kan-ajax-verruilen-voor-ac-milan Hoop echt dat Christian zich aan zijn woord houdt! |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zondag 03 juli 2011 - 21:55 schreef Jack Huntelaar het volgende:Wat nu weer....http://www.voetbalcentraal.nl/nieuws/64869/christian-eriksen-kan-ajax-verruilen-voor-ac-milan Hoop echt dat Christian zich aan zijn woord houdt! Doetie wel.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 03 juli 2011 - 21:55 schreef Jack Huntelaar het volgende:Wat nu weer....http://www.voetbalcentraal.nl/nieuws/64869/christian-eriksen-kan-ajax-verruilen-voor-ac-milan Hoop echt dat Christian zich aan zijn woord houdt! Hij heeft ook net zijn contract verlengd, en Ajax zal hem ziezo niet onder de 20 miljoen verkopen omdat ze zelf ook weten dat hij op ten duur veel meer waard gaat worden. Nee hoor Erikssen speelt komend seizoen en misschien nog wel een seizoen bij de nummer 1 van NEderland. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 03 juli 2011 - 21:53 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Dat zou best wel eens de reden zijn geweest Remco, zover gaat mijn informatie niet. Het is maar goed dat er straks meer oud-Ajaxvoetballers ons Ajax gaan leiden want dan zijn we misschien wel op tijd om een type Messi op jonge leeftijd aan ons te binden. Inderdaad, al weet ik niet of dat echt met oudvoetballer zijn te maken heeft, maar het is wel heel erg om te zien dat wij bepaalde spelers hier hadden kunnen hebben die nu bij de groten van deze planeet horen. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Jack jullie gaan tegen mij in en als remco precies t zelfde zeg als ik dan vind je t wel best..De lijst die je er nu bijhaalt ging het niet over.. De laatste tijd worden er spelers gehaald uit nederlandse clubs.. Of bekende spelers.. daar is geen scouting voor nodig geweest maar de bekende spelers die koste een hoop geld.. En als je scout in landen als denemarken, nigeria, ivoorkust ect dan koop je spelers voor een hoop minder geld.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 03 juli 2011 - 22:26 schreef freakie het volgende:De laatste tijd worden er spelers gehaald uit nederlandse clubs.. Of bekende spelers.. daar is geen scouting voor nodig geweest maar de bekende spelers die koste een hoop geld.. En als je scout in landen als denemarken, nigeria, ivoorkust ect dan koop je spelers voor een hoop minder geld.. Helemaal mee eens. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Maar daarom kunnen we blij zijn dat er nu, vanaf nu, geen spelers van nederlandse clubs nodig zijn om te kopen. Dus zijn spelers als sigthorson en matavs, die van nederlandse clubs komen bijna passé |
|
|
|