|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
ajaxamsterdam4ever
|
|
|
quote: die poolse keeper van roda, tyton |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 - 22:24 schreef nummer10 het volgende:die serero ofzo van capetown ? iemand een idee hoe die is ? possitie was aanval toch ? Spits |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: KOst denk ik toch weer een paar miljoen man, vind je dat niet zonde voor een keeper??? zeker gezien het feit dat er wel een aantal echt grote talenten rondlopen zoals Bizot en Padt... |
|
|
|
|
ajaxamsterdam4ever
|
|
|
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 - 22:39 schreef remco k het volgende:[..] KOst denk ik toch weer een paar miljoen man, vind je dat niet zonde voor een keeper??? zeker gezien het feit dat er wel een aantal echt grote talenten rondlopen zoals Bizot en Padt... ja het is zeker zonde, maar we moeten komend jaar een keeper op de bank hebben die moeiteloos vermeers plek overneemt. ik weet niet hoe dat zit met padt of bizot |
|
|
|
|
Eindhovense Ajaxfan
|
|
|
En nog een middenvelder (voor de toekomst)
De koopwoede van Ajax blijkt na het (zo goed als) inlijven van Kolbeinn Sigthorsson, Theo Janssen, Derk Boerrigter en Thulani Serero nog niet gestild. Ajax haalt ook het grote Belgische talent Mats Rits (17) transfervrij binnen.
"Hij tekent voor twee jaar, aldus zijn zaakwaarnemer Dick van Burik. "Zeker en vast, antwoordt de jonge middenvelder op de vraag of hij blij is dat hij nu Ajacied is. "Ik kon ook voor PSV, Anderlecht en FC Utrecht kiezen. Maar bij Ajax was het gevoel het best. Op mijn veertiende heb ik tussen twee seizoenen door al eens met Ajax meegedaan op een toernooi in Groenlo. Het jaar daarna zou ik naar Amsterdam gaan. Maar uiteindelijk vond ik vijftien jaar te jong om te vertrekken en besloot ik voor GBA te kiezen. Ook omdat ik nog op school zat, aldus de Wetenschap- en Wiskundestudent, die bij zijn debuut in GBA 1 als zestienjarige direct twee keer scoorde. "Gelukkig kwam de kans twee jaar later alsnog.
Rits voerde al gesprekken met diverse Ajacieden. "Vooral met Danny Blind, die ik nog ken uit de proefperiode. Hij was destijds technisch directeur. Maar ik heb ook bij Thomas Vermaelen, Jan Vertonghen en Toby Alderweireld advies ingewonnen. Bij Toby ben ik in Amsterdam zelfs thuis geweest, omdat onze families elkaar kennen. Iedereen vond dat ik bij Ajax paste.
Tweebenig In welk elftal A1, Jong Ajax of Ajax 1 hij komt te spelen, weet Rits nog niet. "Maar het is de planning dat ik de voorbereiding met het eerste elftal meemaak. Daarna zal het ervan afhangen hoe snel ik me aanpas. Omdat hij tweebenig is, kan hij op alle posities op het middenveld uit de voeten. "Ik speel het liefst rechtshalf of achter de spits. |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
En wie weet nog een ALbanees talent.....mijn god...tranen in mijn ogen !! Wat een positivieit rondom Ajax. kampioen, zwarte cijfers, positief imago, europa's grootste talenten, CL voetbal. De 7 vette jaren gaan aanbreken. |
|
|
|
|
BRW
|
|
|
Op onderstaande site kun je meer te weten komen over de nieuwste aankoop (hij is transfervrij maar voor het gemak toch maar aankoop) van Ajax:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mats_Rits
Ajax doet goede zaken! Keep up the good work..
Sigthorsson is een volgens mij een goede spits maar is hij op dit moment de beste die er te krijgen is? Wat denken jullie?
Ajax gaat ook nog wel wat geld binnen krijgen omdat ik denk dat er nog een aantal spelers zullen vertrekken en dan heb ik het niet over Vertonghen, vd Wiel en Stekelenburg. Ik denk dat Ajax nog af wil van El Hamdaoui en Cvitanich. Daarnaast denk ik dat Lindgren ook mag vertrekken. En Assiati wil ook bij Vitesse blijven dus daar gaat ook nog wel wat mee gebeuren. Het zou mooi zijn als je deze spelers ook nog kan slijten op de transfermarkt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 mei 2011 door BRW -- |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
Hoewel ik al deze versterkingen zeer toejuich, vraag ik me toch af wie er geslachtofferd gaan worden.
Hoewel Siem natuurlijk geen echte spits is, ben ik toch gecharmeerd van hem en de samenwerking tussen Siem en Eriksen wordt met de week beter.
Wat Theo Janssen betreft, wie gaat er op de bank zitten? Anita of de Zeeuw? Eriksen zal zeker blijven staan, en Theo gaat echt niet op de bank zitten. |
|
|
|
|
Johnqqqq
|
|
|
Ik hoorde dat twente toornstra wil halen van ado, om het gat van janssen op te vangen?
Denken jullie dat dat een goeie vervanger is?
Ik weet dat dit een ajax forum is maar vroeg het me zo af.. |
|
|
|
|
Johnnyafca
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2011 - 09:44 schreef Booya4Afca het volgende:Hoewel ik al deze versterkingen zeer toejuich, vraag ik me toch af wie er geslachtofferd gaan worden. Hoewel Siem natuurlijk geen echte spits is, ben ik toch gecharmeerd van hem en de samenwerking tussen Siem en Eriksen wordt met de week beter. Wat Theo Janssen betreft, wie gaat er op de bank zitten? Anita of de Zeeuw? Eriksen zal zeker blijven staan, en Theo gaat echt niet op de bank zitten. De boer had het er over dat hij een elftal wil gaan creëren waarin iedereen mee doet, en moet ervaren dat de wisselspeler er ook bij hoort. Zodoende wil hij een brede selectie, en met meer dan 50 wedstrijden komt iedereen aan spelen toe. De ene week die speler, de andere week die.. Zo moet je het een beetje zien. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
Er zal denk ik aardig wat gerouleerd worden en een beetje concurrentie is ook niet verkeerd. De mensen die inmijn ogen zeker zijn van een Basisplaats zijn: Keeper: --Stekelenburg en als hij verkocht wordt Vermeer, Verdediging: v/D Wiel, Alderweireld, Verthongen (mits hij verkocht wordt), Ik verwacht dat Boilesen en Blind elkaar zullen afwisselen. Middenveld: Eriksen, Janssen die spelen zeker en die andere positie zal Demy voorlopig de voorkeur krijgen, maar zal ook hij af en toe op de bank moeten plaatsnemen vrees ik. Aanval: Suljemani is de enige van wie ik zeker weet dat hij altijd zal spelen, de rest weet ik nog niet. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2011 - 08:22 schreef Rogier het volgende:En wie weet nog een ALbanees talent.....mijn god...tranen in mijn ogen !! Wat een positivieit rondom Ajax. kampioen, zwarte cijfers, positief imago, europa's grootste talenten, CL voetbal. De 7 vette jaren gaan aanbreken. Het is idd wel heel merkwaardig dat sinds De boer er is en de jeugd een kans geeft, dat zoveel jonge talenten meteen naar Ajax willen komen.Geeft ook aan dat de jeugd binnen Ajax niet echt geweldig is, want anders haal je dat soort jongens niet. Ajax heeft natuurlijk wel een zeer geode naam als het gaat om het doorbreken van talenten. Veel spelers maken van Ajax de stap naar een grote club binnen Europa en dat zie je niet bij andere teams in de Eredivisie. Is er wel eens een Twente speler verkocht aan een Europese topclub??? Haha, ja nu waarschijnlijk Theo Janssen.. |
|
|
|
|
Jeffreykoi
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2011 - 10:02 schreef Ajax we love you het volgende:[..] Het is idd wel heel merkwaardig dat sinds De boer er is en de jeugd een kans geeft, dat zoveel jonge talenten meteen naar Ajax willen komen.Geeft ook aan dat de jeugd binnen Ajax niet echt geweldig is, want anders haal je dat soort jongens niet. Ajax heeft natuurlijk wel een zeer geode naam als het gaat om het doorbreken van talenten. Veel spelers maken van Ajax de stap naar een grote club binnen Europa en dat zie je niet bij andere teams in de Eredivisie. Is er wel eens een Twente speler verkocht aan een Europese topclub??? Haha, ja nu waarschijnlijk Theo Janssen.. Niet echt geweldig is? De A1 is kampioen geworden en oranje onder 19 zit vol spelers van Ajax. Als de mogelijkheid voor een toptalent zich voordoet moet je gewoon toeslaan ongeacht wat er in de jeugd loopt! Concurrentie maakt je alleen maar sterker! Maar er loopt nog genoeg! Onlangs nog Kishna vastgelegd die nadrukkelijk in de belangstelling stond van Liverpool! En dat is er maar 1!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 mei 2011 door Jeffreykoi -- |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2011 - 10:13 schreef Jeffreykoi het volgende:[..] Niet echt geweldig is? De A1 is kampioen geworden en oranje onder 19 zit vol spelers van Ajax. Als de mogelijkheid voor een toptalent zich voordoet moet je gewoon toeslaan ongeacht wat er in de jeugd loopt! Concurrentie maakt je alleen maar sterker! Maar er loopt nog genoeg! Onlangs nog Kishna vastgelegd die nadrukkelijk in de belangstelling stond van Liverpool! En dat is er maar 1! Kishna heeft al getekend!! Ja ik geef tpe dat ze toptalenten zeker moeten halen, maar Kampioen worden is anders dan echte spelers leveren voor het 1ste elftal. Ik hoop dat er Sneijders, kluiverts, v/d Vaartjes tussen lopen..
Ohh sorry heb je post niet goed gelezen, je gaf aan dat ze hem hadden vastgelegd ;) Dat blijkt echt een toptalent te zijn, maar ja nu moet het er nog echt uit gaan komen bij die jongens..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 mei 2011 door Ajax we love you -- |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2011 - 10:02 schreef Ajax we love you het volgende:[..] Het is idd wel heel merkwaardig dat sinds De boer er is en de jeugd een kans geeft, dat zoveel jonge talenten meteen naar Ajax willen komen.Geeft ook aan dat de jeugd binnen Ajax niet echt geweldig is, want anders haal je dat soort jongens niet. Ajax heeft natuurlijk wel een zeer geode naam als het gaat om het doorbreken van talenten. Veel spelers maken van Ajax de stap naar een grote club binnen Europa en dat zie je niet bij andere teams in de Eredivisie. Is er wel eens een Twente speler verkocht aan een Europese topclub??? Haha, ja nu waarschijnlijk Theo Janssen.. Ja klopt maar ik denk niet dat het Ajax lukt om ieder jaar zelf 4 of 5 echte toppers op te leiden. De wisselingen in het eerste team gaan gewoon te snel. Op hun 22e zijn ze al weg. Als Vertonghen nou nog eens 3 jaar bleef kan zijn opvolger rustig gebracht worden bijv. Ideaal is het zelfs om maar 2 of 3 echt jonge spelers in het team te hebben. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
'Ajax strijdt om Albanees talent Vajushi(19)' 18-05-11
In de zoektocht naar een creatieve middenvelder is Ajax uitgekomen bij Armando Vajushi. De Albanees staat volgens Sporti Shqiptar in de concrete belangstelling van de Amsterdammers, maar de kersverse landskampioen is niet de enige gegadigde voor de speler van Vllaznia Shkodër. De negentienjarige creatieveling wordt in eigen land als een van de grootste nationale talenten gezien. AjaxF-side.NL De jeugdinternational heeft met Hamburger SV, VfB Stuttgart, Hajduk Split, NK Maribor en AEK Athene echter meer ijzers in het vuur. Volgens het medium is Vajushi zelf verrast door de hevige interesse in zijn persoon. Zijn vader kan hem mogelijk nog binnenboord houden, daar hij de manager is bij Vllaznia. Zondag sprak een delegatie van AEK Athene al met de Albanezen. Vajushi was in februari dichtbij een transfer naar Espanyol, terwijl ook KF Tirana achter de handtekening van de tiener aanzat.
Volgens Sporti Shqiptar is het echter aannemelijk dat Vajushi voor Ajax kiest, daar zijn zaakwaarnemer Mojas Radonjic goede contacten heeft lopen in Nederland. De aanbiedingen zijn talrijk, Armando zal volgend seizoen bij een ander team spelen, zegt voorzitter Valter Fushaj. De nummer zes van vorig seizoen is in ieder geval zelf wel bereid om Vajushi, die dit seizoen in 31 competitiewedstrijden tot drie treffers kwam, te verkopen.
http://www.ajaxf-side.nl/shownews.asp?id=17109 |
|
|
|
|
joey
|
|
|
Gaat seedorf bijtekenen bij Ac Milaan? Anders is hij transvervrij.. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote: Heeft ie niet al aangegeven niet naar Ajax terug te willen keren? |
|
|
|
|
RJ
|
|
|
Ik juich het van harte toe dat ons cluppie talenten zoals: Kishna, Fisher, Rits, Toivomaki en (Vajushi) weet vast te leggen.
Maar daarnaast domineert Ajax in Oranje -19 en Jong Oranje.
Concurrentie is goed, maar ik vraag jullie reactie op het volgende:
Laat Ajax zich niet teveel meeslepen door de (nieuwe) trend van de Europeese Top om allerlei (ongeacht positie) spelers van zeer jonge leeftijd aan te trekken, met als doel: Cashen op de transfermarkt?
Zou ajax zich niet (meer) moeten focussen op het vastleggen van eigen talenten en daarmee de doorstroom van (NL) ajacieden bevoorderen en alsnog te cashen op de transfermarkt?
(Had graag de aanvoerder van Ajax B1 in Ajax 1 zien debuteren.) |
|
|
|
|
Sylvain
|
|
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op zaterdag 07 mei 2011 - 15:36 schreef Pietje het volgende:[..] Ik zou het echt gigantisch toejuichen wanneer het nieuwe bestuur (lees: Johan Cruijff) er alles aan gaat doen om Clarence Seedorf naar Ajax terug te halen. Dat is in mijn optiek zo'n speler, die Ajax kampioen kan maken met zijn leiderschap en inzicht. Je kunt het vergelijken met de terugkeer destijds van Frank Rijkaard. Ook toen viel het laatste puzzelstukje op zijn plaats en prompt won Ajax de Champions League (of Europcup I, zoals dat toen nog heette). En ja, dan moet Jeroen Slop maar wat extra euro's over maken naar de rekening van Seedorf. Hij gaat dat beslist terugbetalen!! Ja, dat zou ik ook heel fijn vinden, maar Seedorf wordt hier in Nederland alleen maar uitgefloten en niet gerespecteerd, dus die gaat dat nooit doen. In Italie gaan ze toch anders om met dat soort sterren. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
Ik merk wel dat de CL veel spelers aantrekt. Nu zorgen dat we 10 jaar oprij kampioen worden... |
|
|
|
|
MR L
|
|
|
Ik hoor nu dat ze theo jansen willen halen dat zou lekker zijn dan geef je direct een steek naar de concurentie als steek en jan weggaan en mathijsen en sightorson komen is ajax weer topfavorite vermeer gewoon later staan gregory die nog een jaar blijft je jong op 10 jansen ernaast sightorson op 9 boerigter op ligts sulejmani op rechts
vind verhoek trouwens ook echt bij ajax passen al zie ik niet graag iemand van ado komen maargoed |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2011 - 13:08 schreef MR L het volgende:Ik hoor nu dat ze theo jansen willen halen dat zou lekker zijn dan geef je direct een steek naar de concurentie als steek en jan weggaan en mathijsen en sightorson komen is ajax weer topfavorite vermeer gewoon later staan gregory die nog een jaar blijft je jong op 10 jansen ernaast sightorson op 9 boerigter op ligts sulejmani op rechts vind verhoek trouwens ook echt bij ajax passen al zie ik niet graag iemand van ado komen maargoed de Jong op 10 en Janssen ernaast?
In welke formatie speel jij dan ? :P
Ik heb echt grote vraagtekens bij de komst van Janssen. Prima speler hoor, met een fantastische trap.
Maar wie gaat ervoor uit? Eriksen? de Zeeuw? Anita?
1 ding is zeker, hij komt niet naar Amsterdam om op de bank te zitten.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 mei 2011 door Booya4Afca -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2011 - 13:10 schreef Booya4Afca het volgende:[..] de Jong op 10 en Janssen ernaast? In welke formatie speel jij dan ? :P Ik heb echt grote vraagtekens bij de komst van Janssen. Prima speler hoor, met een fantastische trap. Maar wie gaat ervoor uit? Eriksen? de Zeeuw? Anita? 1 ding is zeker, hij komt niet naar Amsterdam om op de bank te zitten. Dus jij wil Eriksen op de bank zetten?? Eriksen zal onder de Boer altijd spelen!! |
|
|
|
|
tinus123
|
|
|
DE opstelling van volgend seizoen:
Doel: Vermeer
Verdediging: Van der Wiel-Alderweireld-Van der Heijden(of aankoop)-Boilesen(zou je Blind ook midachter kunnen zetten)
Middenveld: De Zeeuw-Eriksen(punt naar voren)-Janssen!
Aanval:Sulejmani-Sightorsson(of De Jong)-Boerrigter(Ebecilio kan ook)
Wissels: Doel: Verhoeven en/of aankoop Verdediging:Blind-Ooijer-Kappelhof-Oleguer(hij verdient wel veel!) Middenveld: Enoh-Anita-Lodeiro-Sneijder-Lindgren(misschien) Aanval: Siem de Jong-Ozbiliz-Castillion-Ebecilio
Dat betekent dus dat de volgende spelers weggaan of moeten: Graafland Steek Silva, Oleguer en Atouba Vertongen Van der Wiel Lindgren(bij aankoop van Janssen) en Bonevacia El Hamdoui, Cvitanich en Jozefzoon
Het is misschien zonde om De Jong erbuiten te zetten maar als sigtorsshon niet komt staat hij (De Jong) gewoon in de spits!
Ikzelf vind Boerrigter beter dan Ebecilio, jullie mening? Hierook Als Boerrigter niet komt staat Ebecilio er gewoon in!
Janssen lijkt me wel een superaankoop!
Vertongen en Steek gaan denk ik sowieso weg, Van der Wiel misschien! Als zij alledrie blijven hoef je eigenlijk niks te veranderen en te kopen want dan zijn we dit jaar gwn weer kampioen!!! AJAX 4 EVER!!! Jullie mening?! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2011 - 13:08 schreef MR L het volgende:Ik hoor nu dat ze theo jansen willen halen dat zou lekker zijn dan geef je direct een steek naar de concurentie als steek en jan weggaan en mathijsen en sightorson komen is ajax weer topfavorite vermeer gewoon later staan gregory die nog een jaar blijft je jong op 10 jansen ernaast sightorson op 9 boerigter op ligts sulejmani op rechts vind verhoek trouwens ook echt bij ajax passen al zie ik niet graag iemand van ado komen maargoed Erikssen maar verkopen dan?? |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Snap er ook niks van.. en dubbele bezetting? Wie speelt dan de meeste wedstrijden want je moet wel ritme opdoen.
In het buitenland spelen ze gemiddeld dik 50 wedstrijden dus kunnen ze beter topfit worden
beter is Jan Vertongen 1 miljoen meer geven en als Libero hanteren Dan een topverdediger kopen voor naast Alderweireld en dan heb je Jantje achter de Zeeuw en Eriksen..
Kickuh |
|
|
|
|
Jeffreykoi
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2011 - 13:28 schreef tinus123 het volgende:DE opstelling van volgend seizoen: Doel: Vermeer Verdediging: Van der Wiel-Alderweireld-Van der Heijden(of aankoop)-Boilesen(zou je Blind ook midachter kunnen zetten) Middenveld: De Zeeuw-Eriksen(punt naar voren)-Janssen! Aanval:Sulejmani-Sightorsson(of De Jong)-Boerrigter(Ebecilio kan ook) Wissels: Doel: Verhoeven en/of aankoop Verdediging:Blind-Ooijer-Kappelhof-Oleguer(hij verdient wel veel!) Middenveld: Enoh-Anita-Lodeiro-Sneijder-Lindgren(misschien) Aanval: Siem de Jong-Ozbiliz-Castillion-Ebecilio Dat betekent dus dat de volgende spelers weggaan of moeten: Graafland Steek Silva, Oleguer en Atouba Vertongen Van der Wiel Lindgren(bij aankoop van Janssen) en Bonevacia El Hamdoui, Cvitanich en Jozefzoon Het is misschien zonde om De Jong erbuiten te zetten maar als sigtorsshon niet komt staat hij (De Jong) gewoon in de spits! Ikzelf vind Boerrigter beter dan Ebecilio, jullie mening? Hierook Als Boerrigter niet komt staat Ebecilio er gewoon in! Janssen lijkt me wel een superaankoop! Vertongen en Steek gaan denk ik sowieso weg, Van der Wiel misschien! Als zij alledrie blijven hoef je eigenlijk niks te veranderen en te kopen want dan zijn we dit jaar gwn weer kampioen!!! AJAX 4 EVER!!! Jullie mening?! Kappelhof/Oleguer? Kappelhof vertrekt en Oleguer ze contract loopt af. En dan vd Heijden in het centrum? Dat is een middenvelder! |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Vind jij het af en toe niet verbazend hoe sommige reageren en zich dan ook nog Ajaxfan noemen?! Elke beetje Ajaxfan weet dat Eriksen onder de Boer altijd zal spelen en dan nog zetten sommige fans De Jong doodleuk op tien. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2011 - 13:39 schreef Ride het volgende:Snap er ook niks van.. en dubbele bezetting? Wie speelt dan de meeste wedstrijden want je moet wel ritme opdoen. In het buitenland spelen ze gemiddeld dik 50 wedstrijden dus kunnen ze beter topfit worden beter is Jan Vertongen 1 miljoen meer geven en als Libero hanteren Dan een topverdediger kopen voor naast Alderweireld en dan heb je Jantje achter de Zeeuw en Eriksen.. Kickuh Libero??Laat Jantje gewoon spelen zoals afgelopen zondag
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 mei 2011 door Brandje -- |
|
|
|
|
Jeffreykoi
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2011 - 13:51 schreef Brandje het volgende:[..] Vind jij het af en toe niet verbazend hoe sommige reageren en zich dan ook nog Ajaxfan noemen?! Elke beetje Ajaxfan weet dat Eriksen onder de Boer altijd zal spelen en dan nog zetten sommige fans De Jong doodleuk op tien. Idd, de jong is een leuke speler en heeft de laatste wedstrijd heel goed gespeeld maar op 10 zal de boer altijd kiezen voor Eriksen (en terecht!!!!!!)
Interessanter zal het zijn hoe het verder zal worden ingevuld, als Janssen komt dan zal hij spelen en dus blijft er maar 1 plek over op het middenveld! En wat gebeurt er op links als Boerrigter komt. En wat als de Boer een spits haalt, dan wordt de kans voor de Jong kleiner op speelminuten! |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2011 - 13:56 schreef Jeffreykoi het volgende:[..] Idd, de jong is een leuke speler en heeft de laatste wedstrijd heel goed gespeeld maar op 10 zal de boer altijd kiezen voor Eriksen (en terecht!!!!!!) Interessanter zal het zijn hoe het verder zal worden ingevuld, als Janssen komt dan zal hij spelen en dus blijft er maar 1 plek over op het middenveld! En wat gebeurt er op links als Boerrigter komt. En wat als de Boer een spits haalt, dan wordt de kans voor de Jong kleiner op speelminuten! De Jong denk ik ten onder omdat hij multifunctioneel is maar goed het is niet anders. Op tien is Eriksen beter en De Jong is nu eenmaal (nog) geen echte spits. Ik denk dat De Boer het tussen hem Sigthorsson gaat laten uitvechten want De Jong is zeker geen centrale middenvelder. |
|
|
|
|
RJ
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2011 - 14:00 schreef Brandje het volgende:[..] De Jong denk ik ten onder omdat hij multifunctioneel is maar goed het is niet anders. Op tien is Eriksen beter en De Jong is nu eenmaal (nog) geen echte spits. Ik denk dat De Boer het tussen hem Sigthorsson gaat laten uitvechten want De Jong is zeker geen centrale middenvelder. De Jong is zeker geen centrale middenvelder, maar wel zeker een rechter middenvelder. Persoonlijk vind ik Siem beter dan Demy, voornamelijk door zijn kracht. Daarnaast is hij ook kopsterk wat Ajax ook nodig heeft. Wat betreft diepgang, afstandschot, passing, steekbal, etc. zijn ze gelijkwaardig.
Als Janssen komt, staat linker en centrale middenvelder 100% niet ter discussie. |
|
|
|
|
RJ
|
|
|
Ik moet eerlijk bekennen nog niet helemaal overtuigd te zijn van Ebicilio en Araz is blijkbaar niet beter. Boerrigter zal ongetwijfeld goed zijn, maar ik zie hem nog niet in de CL schitteren.
Wanneer sigtorson komt en mickey gewoon (in vorm) blijft zullen dat 2 basisspelers zijn.
Wie wordt de 3e? Lorenzo, Aras, Derick, of moeten we misschien toch maar verhoek, mertens of beerens kopen? |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Janssen gesignaleerd in de Arena |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Moet zeggen dat Ajax wel daadkrachtig handelt als het allemaal klopt Dat bevalt me wel |
|
|
|
|
Jeffreykoi
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2011 - 14:04 schreef RJ het volgende:[..] De Jong is zeker geen centrale middenvelder, maar wel zeker een rechter middenvelder. Persoonlijk vind ik Siem beter dan Demy, voornamelijk door zijn kracht. Daarnaast is hij ook kopsterk wat Ajax ook nodig heeft. Wat betreft diepgang, afstandschot, passing, steekbal, etc. zijn ze gelijkwaardig. Als Janssen komt, staat linker en centrale middenvelder 100% niet ter discussie. Dat betekent dat je een middenveld krijgt met Janssen, de Jong en daarvoor Eriksen? Dat worden weer veel tegengoals aangezien alledrie niet echt verdedigend denken! Ik Zou op rechts toch een defensieve middenvelder zetten. Waarschijnlijk Anita of Enoh! Maar mischien dat Demy ook in deze rol zou kunnen spelen?! |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
middenveld moet dan zijn: janssen eriksen de zeeuw |
|
|
|
|
Jeffreykoi
|
|
|
quote: Als de Boer zou kunnen zorgen dat ook de verdedigende taken worden uitgevoerd dan is dit wel een heel goed middenveld! Op de nederlandse velden veruit het beste!!! |
|
|
|
|
BRW
|
|
|
AZ: geen akkoord tussen Sigthórsson en Ajax Volgens Earnest Stewart, technisch directeur van AZ, heeft Kolbeinn Sigthórsson geen persoonlijk akkoord bereikt met Ajax. De IJslander zou voor een overstap naar Amsterdam staan.
In gesprek met AT5 laat Stewart weten dat er van een persoonlijk akkoord geen sprake is. Daarnaast is AZ in afwachting van een nieuw bod van Ajax, dat al een poosje niets liet horen. Nadat AZ vier weken terug een bod van Ajax afsloeg, bleef het stil. "Sindsdien hebben we niks meer van Ajax gehoord", aldus Stewart tegenover de omroep.
Volgens De Telegraaf zou Ajax zo'n twee miljoen euro willen betalen voor Sigthórsson, die in Alkmaar nog een contract tot de zomer van 2012 heeft. AZ zou echter een bedrag van vijf miljoen euro willen ontvangen voor de clubtopscorer van het afgelopen Eredivisie-seizoen.
Bron: Voetbalprimeur.nl
Bij lange na geen 5 miljoen waard! Max 2,5 miljoen en anders naar de volgende optie.. |
|
|
|
|
jeppie13
|
|
|
ja ik las het net ook. Frank moet nu geen dure spitsen gaan kopen. en zeker niet meer gaan betalen dan dat een speler (sigthorsson) echt waard is! |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
3.5 miljoen betalen. El hamdoei en cvita verkopen dan heb je janssen en sigh er sowieso uit |
|
|
|
|
Jeffreykoi
|
|
|
Het hangt een beetje af van de eventuele verkoop van El Hamdaoui en/of Cvitanich! Wat heb je aan 4 centrumspitsen in je selectie! Ik denk dat als er niemand weg gaat dat je dan voldoende hebt aan de Jong, Cvitanich en Hamdaoui. Mochten één of twee van de laatsgenoemden vertrekken dan kun je de opbrengst daarvan bij een nieuwe spits leggen. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2011 - 13:14 schreef Brandje het volgende:[..] Dus jij wil Eriksen op de bank zetten?? Eriksen zal onder de Boer altijd spelen!! Ik zeg toch nergens dat Eriksen op de bank moet. Sterker nog, ik vraag me af of voor Janssen wel plek is binnen dit Ajax.
Eriksen zou ik altijd laten spelen. Dat is duidelijk. |
|
|
|
|
jeppie13
|
|
|
en vergeet serero niet. das ook een aanvallende speler. hopen dat el hammie vertrekt, dan heb je de jong, cvitanich, serero en castillion die onder Frank de Boer een grote kans heeft om door te breken. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2011 - 13:56 schreef Jeffreykoi het volgende:[..] Idd, de jong is een leuke speler en heeft de laatste wedstrijd heel goed gespeeld maar op 10 zal de boer altijd kiezen voor Eriksen (en terecht!!!!!!) Interessanter zal het zijn hoe het verder zal worden ingevuld, als Janssen komt dan zal hij spelen en dus blijft er maar 1 plek over op het middenveld! En wat gebeurt er op links als Boerrigter komt. En wat als de Boer een spits haalt, dan wordt de kans voor de Jong kleiner op speelminuten! Wist je dat we sinds de komst van de Boer niet meer met een 10 spelen? |
|
|
|
|
RJ
|
|
|
quote: De Boer gebruikt theorieën Cruiff, Hiddink & Van Gaal.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=137714
Dit betekent dat hij graag met 2 Aanvallende Middenvelders wil spelen.
Tegen Twente was dit duidelijk zichtbaar, waarbij Eriksen & De Zeeuw dit invulde met Anita daar achter.
Voor de 2 AVM posities zullen naast Eriksen, De Zeeuw & De Jong het uit moeten maken. Wanneer Janssen komt, zal hij de Verdedigende Middenverlder worden met Anita als stand in.
Wat een geweldig voetballend centrum heb je dan. Alderweireld, Vertongen, Janssen, De Jong & Eriksen.
Dan voetbal je iedereen toch kapot! Helemaal met prima opkomende vleugelverdedigers en vleugelaanvallers met een actie.
Kan niet wachten op volgend seizoen. (Nu maar hopen dat alles blijft en de verterkingen snel binnen zijn.) |
|
|
|