|
|
|
Cyprioot
|
|
|
Kloten dat we Aissati en El H niet kwijt konden raken. Dat is toch weer 2 mio aan salarissen die je moet blijven betalen. Plus een bezopen toestand van 2 spelers bij het 2e die daar eigenlijk niet horen.
Het gekke is dat El H met zijn kwaliteiten nog bruikbaar zou kunnen zijn, luxe om zo'n speler achter de hand te hebben.
Maar dat is een gepasseerd station, er is te veel gebeurd. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote: Wel degelijk. Toen van Basten trainer van Ajax was had hij de volledige portefuille (Transfer en Salaris budget) in handen.
Daar heeft hij dan ook aardig gebruik van gemaakt, Ajax had daarna geen rooie cent meer.
Spelers als:
- Aisatti - Sulejmani - Wieleart - Sno - Cvitanich (En ik vergeet er vast nog een aantal)
werden aangetrokken.
Pas op het moment dat van Basten aangaf een stapje terug te willen doen, en enkel te willen richting op het eerste elftal, heeft vd Boog een deel van zijn taken pakket overgenomen. (TD gedeelte)
Dus het is wel degelijk van Basten (met goedkeuring vd Aat) die de salarissen van zijn aankopen heeft bepaald.
Op het moment dat Jol werd aangesteld als trainer, had ook hij de volledige oprtefuille in handen. Jol was meer een Manager dan trainer. Een voordeel (voor Ajax) was het feit dat de portefuille zo goed als leeg was. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 01 september 2011 - 11:42 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Wel degelijk. Toen van Basten trainer van Ajax was had hij de volledige portefuille (Transfer en Salaris budget) in handen. Daar heeft hij dan ook aardig gebruik van gemaakt, Ajax had daarna geen rooie cent meer. Spelers als: - Aisatti - Sulejmani - Wieleart - Sno - Cvitanich (En ik vergeet er vast nog een aantal) werden aangetrokken. Pas op het moment dat van Basten aangaf een stapje terug te willen doen, en enkel te willen richting op het eerste elftal, heeft vd Boog een deel van zijn taken pakket overgenomen. (TD gedeelte) Dus het is wel degelijk van Basten (met goedkeuring vd Aat) die de salarissen van zijn aankopen heeft bepaald. Op het moment dat Jol werd aangesteld als trainer, had ook hij de volledige oprtefuille in handen. Jol was meer een Manager dan trainer. Een voordeel (voor Ajax) was het feit dat de portefuille zo goed als leeg was. Van Basten heeft enkel bij die gesprekken gezeten, dit heeft hij later in diverse intervieuws ook aangegeven, hij had een budget van van der Aat waar hij binnen moest blijven per speler, hoe kun je van BAsten er dan verantwoordelijk voor houden.. Van der Aat is hiervoor verantwoordelijk en zeker niet van Basten.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ajax heeft trouwens gisteravond rond de klok van 23:00 een bod van een voor mij onbekende cluib afgeslagen op Vertonghen, het zou gaan om een bedrag van iets meer dan 17 miljoen Euro.. Retetrots op Ajax en met name Blind dat dit niet geaccepteerd is.. |
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
quote:Op donderdag 01 september 2011 - 12:11 schreef remco k het volgende:Ajax heeft trouwens gisteravond rond de klok van 23:00 een bod van een voor mij onbekende cluib afgeslagen op Vertonghen, het zou gaan om een bedrag van iets meer dan 17 miljoen Euro.. Retetrots op Ajax en met name Blind dat dit niet geaccepteerd is.. Ik heb net Blind gehoord op VI-radio en hij zei dat er niemand had gebeld voor Vertonghen en Van der Wiel. Waarom zou hij het verzwijgen? Het is juist goed om het te melden, kan hij punten scoren bij Ajacieden. |
|
|
|
|
Cyprioot
|
|
|
quote:Op donderdag 01 september 2011 - 12:18 schreef PSVMocro het volgende:[..] Ik heb net Blind gehoord op VI-radio en hij zei dat er niemand had gebeld voor Vertonghen en Van der Wiel. Waarom zou hij het verzwijgen? Het is juist goed om het te melden, kan hij punten scoren bij Ajacieden. Dan zal dat verhaal van Inter een loos gerucht zijn.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 01 september 2011 door Cyprioot -- |
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 01 september 2011 - 12:18 schreef PSVMocro het volgende:[..] Ik heb net Blind gehoord op VI-radio en hij zei dat er niemand had gebeld voor Vertonghen en Van der Wiel. Waarom zou hij het verzwijgen? Het is juist goed om het te melden, kan hij punten scoren bij Ajacieden. Er kan ook afgesproken zijn dat er niet over gesproken zou worden, misschien wil de betreffende club hem nu wel in de winter halen, dat zou ook kunnen .. |
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
quote:Op donderdag 01 september 2011 - 13:20 schreef remco k het volgende:[..] Er kan ook afgesproken zijn dat er niet over gesproken zou worden, misschien wil de betreffende club hem nu wel in de winter halen, dat zou ook kunnen .. Hij hoeft de club niet te noemen, maar het is zeker het vermelden waard. |
|
|
|
|
londsdale-xxx-
|
|
|
Vertonghen daar moeten ze minimaal 20Miljoen volgend jaar voor krijgen Zijn opvolger is Blind...Douglas tsjah misschien voor 10miljoen maar dan nog weet ik het niet met hem....
VD Wiel gaat ver boven de 20Miljoen vooral met interesse van Chelsea en ManchesterCity...opvolger misschien vanuit de jeugd..Anita zie ik liever op het middenveld...
En met Eriksen,Aldeweireld hebben ze nog 2,, miljoenen knallers maar die blijven nog wat langer....
Ajax moet al die miljoenen zo min mogelijk spenderen vooral veel vanuit de jeugd laten doorstromen,en veel jeugdspelers aanrekken..Mexico,Brazilie die markt moeten ze meer op... En met oud spelers op de toekomst als Bergkamp,Jonk,R.De Boer,Stam,Overmars en noem maar op allemaal de top meegemaakt allemaal spelers waar de jeugd tegen op kijkt..allemaal kunnen ze spelers beter maken en al die namen zijn tog een aantrekkingskracht voor jeugd spelers
Ook de engelse jeugd die nou bij veel clubs butien de boot vallen omdat elke club een ton aan buitenlande talenten laten neer dalen..daar moet Ajax ook achteraan.. Bale de walesman was bijna van Ajax omdat hij geen vertrouwen kreeg bij TottenhamH..helaas zagen ze tog optijd zijn talent.
De toekomst ziet er goed uit voor ons Ajax...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 01 september 2011 door londsdale-xxx- -- |
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
Dan moet Ajax wel zijn contract verlengen, want volgende zomer heeft Vertonghen een aflopend contract. Van der Wiel ook, maar hij wil bijtekenen toch?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 01 september 2011 door PSVMocro -- |
|
|
|
|
E-J
|
|
|
Die moeten beide wel gaan bijtekenen ja, anders krijg het Urby gedoe...
Het zou jammer zijn als Jan en Greg voor een schrijntje de deur uit lopen volgend jaar... |
|
|
|
|
londsdale-xxx-
|
|
|
precies geen stekelenburg verhaal meer die is eigenlijk ook 20miljoen waard...vd wiel wil bijtekenen nu Jan nog |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik verwacht niet dat beide spelers gaan bijtekenen, ze kunnen wel roepen van wel, maar ik verwacht dat ze beiden kiezen voor zekerheid en volgend jaar voor 10 miljoen each de club uitwandelen.. |
|
|
|
|
1 2 hupsakee
|
|
|
quote:Op donderdag 01 september 2011 - 14:36 schreef londsdale-xxx- het volgende:precies geen stekelenburg verhaal meer die is eigenlijk ook 20miljoen waard...vd wiel wil bijtekenen nu Jan nog als de steek 20 waard is laat ajax hem niet gaan denk na man |
|
|
|
|
londsdale-xxx-
|
|
|
quote: hij had tog nog maar contract voor 1 jaar dus ze moesten hem wel voor 6miljoen laten gaan is altijd beter dan volgend jaar gratis de deur uit.. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op donderdag 01 september 2011 - 07:20 schreef amsterdammer113 het volgende:Jammer jongens, het is helaas niet gelukt om El Schapie te verkopen. Wel ben ik blij met de komst van Buly. Hopelijk de stormram die wij nodig hebben om sommige kleinere teruggetrokken clubs op de knieen te krijgen! Het is gewoon een misselijk jong, die el Hoerieoui. Het blijkt maar weer eens met wat voor ambities ze willen voetballen. Geen enkel realiteitsbesef en alleen maar willen cashen. Voor mij zijn het niks meer dan niksnutten met wie ik niks te maken willen hebben. Een kwal 1e klas en als ik 'm tegenkom, geef ik 'm zo'n stomp dat ie nooit meer kan voetballen. KOLEREJONG!!!!!!!!!!!!!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 01 september 2011 door alibabba -- |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op donderdag 01 september 2011 - 19:48 schreef alibabba het volgende:[..] Het is gewoon een misselijk jong, die el Hoerieoui. Het blijkt maar weer eens met wat voor ambities ze willen voetballen. Geen enkel realiteitsbesef en alleen maar willen cashen. Voor mij zijn het niks meer dan niksnutten met wie ik niks te maken willen hebben. Een kwal 1e klas en als ik 'm tegenkom, geef ik 'm zo'n stomp dat ie nooit meer kan voetballen. KOLEREJONG!!!!!!!!!!!!!! GO ALI, GO ALI, GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO ALIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!
HAHAHAHAHA |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op donderdag 01 september 2011 - 19:49 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:[..] GO ALI, GO ALI, GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO ALIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!! HAHAHAHAHA Ik ben echt pissed-off op zo'n gasten weet je dat...ik zit vol adrenaline, omdat ik er gewoon niks van begrijp. Zoiets mooi dat voetballen en er dan zo mee omgaan... |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op donderdag 01 september 2011 - 19:51 schreef alibabba het volgende:[..] Ik ben echt pissed-off op zo'n gasten weet je dat...ik zit vol adrenaline, omdat ik er gewoon niks van begrijp. Zoiets mooi dat voetballen en er dan zo mee omgaan... EENS! + 30 |
|
|
|
|
1 2 hupsakee
|
|
|
quote:Op donderdag 01 september 2011 - 18:26 schreef londsdale-xxx- het volgende:[..] hij had tog nog maar contract voor 1 jaar dus ze moesten hem wel voor 6miljoen laten gaan is altijd beter dan volgend jaar gratis de deur uit.. precies en ajax was bezig met een contract verlengingen dit is een contract geweest om u tegen te zeggen!! steek heeft lang genoeg gediend het was tijd voor hem hij verdiende het net als vertongen volgend jaar, wil je groeien moet je behouden ajax spaart op dit moment en bouwt aan de toekomst over drie jaar zijn we in nederland niet verslaanbaar |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 01 september 2011 - 19:51 schreef alibabba het volgende:[..] Ik ben echt pissed-off op zo'n gasten weet je dat...ik zit vol adrenaline, omdat ik er gewoon niks van begrijp. Zoiets mooi dat voetballen en er dan zo mee omgaan... Ik snap je helemaal en ben het ook met je eens, aan de andere kant is het ook zo dat Ajax een minimaal bedrag voor hem wilt hebben, en hij dus niet naar iedere club toe kan.. Ajax stelt zijn eisen, en Mounir doet dat toch ook?? |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op donderdag 01 september 2011 - 20:49 schreef remco k het volgende:[..] Ik snap je helemaal en ben het ook met je eens, aan de andere kant is het ook zo dat Ajax een minimaal bedrag voor hem wilt hebben, en hij dus niet naar iedere club toe kan.. Ajax stelt zijn eisen, en Mounir doet dat toch ook?? Ik zou de transferwaarde die Ajax vraagt niet weten, maar daar zal het denk ik nooit op stuk lopen. Ajax zal echt geen 5 miljoen gaan vragen neem ik aan..tussen de 3 en 5 miljoen gaat Ajax zeker akkoord lijkt me..ik denk gewoon dat het telkens misloopt op de salariseisen van meneer en dat ie het zo wel best vind bij Ajax..hij lijkt mij zo'n irritant mannetje die zich op zijn pik getrapt voelt door Ajax en Frank de Boer..hij is de realiteit totaal uit het oog verloren en zou een voorbeeld moeten nemen aan Sno..die heeft in een jaar meer geleerd dan hij ooit in zijn leven zal leren.. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
ali ,ik vind je mijn voorbeeld ouwe....... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 01 september 2011 - 21:01 schreef alibabba het volgende:[..] Ik zou de transferwaarde die Ajax vraagt niet weten, maar daar zal het denk ik nooit op stuk lopen. Ajax zal echt geen 5 miljoen gaan vragen neem ik aan..tussen de 3 en 5 miljoen gaat Ajax zeker akkoord lijkt me..ik denk gewoon dat het telkens misloopt op de salariseisen van meneer en dat ie het zo wel best vind bij Ajax..hij lijkt mij zo'n irritant mannetje die zich op zijn pik getrapt voelt door Ajax en Frank de Boer..hij is de realiteit totaal uit het oog verloren en zou een voorbeeld moeten nemen aan Sno..die heeft in een jaar meer geleerd dan hij ooit in zijn leven zal leren.. Sno is wel transfervrij weggegaan en kon niet naar veel andere clubs toe natuurlijk..
We kennen de exacte ins en outs niet van wat er gister is gebeurd, en zoals Blind al zei en telkens benadrukte zijn er ook twee clubs nodig die eruit moeten komen.. iig erg jammer dat hij er nu nog is, maar ik weet niet of het nu verstandig is om mits hij goed presteerd hem toch bij het tweede te houden..
Voor veel ingewikkeldere zaken in het voetbal zijn uiteindelijk ook oplossingen bedacht, en zolang dit niet over leven en dood gaat, vind ik dat ook deze twee mensen er alles aan moeten doen om een oplossing en welke vorm dan ook te verzinnen.. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
quote:Op donderdag 01 september 2011 - 21:01 schreef alibabba het volgende:[..] Ik zou de transferwaarde die Ajax vraagt niet weten, maar daar zal het denk ik nooit op stuk lopen. Ajax zal echt geen 5 miljoen gaan vragen neem ik aan..tussen de 3 en 5 miljoen gaat Ajax zeker akkoord lijkt me..ik denk gewoon dat het telkens misloopt op de salariseisen van meneer en dat ie het zo wel best vind bij Ajax..hij lijkt mij zo'n irritant mannetje die zich op zijn pik getrapt voelt door Ajax en Frank de Boer..hij is de realiteit totaal uit het oog verloren en zou een voorbeeld moeten nemen aan Sno..die heeft in een jaar meer geleerd dan hij ooit in zijn leven zal leren.. Volgens VI vroeg Ajax eerst 5mln en op de laatste dag zakten ze naar 4mln. |
|
|
|
|
Wim
|
|
|
Aan Nederlandse clubs valt het tweetal El Hamdaoui en Aissati niet meer te slijten, kan beiden niet over één kam strijken natuurlijk, dat is niet terecht en evenmin netjes. Jol en Brands tuinen er niet in. Het tweetal en dan met name, El Hamdaouiheeft zich volstrekt onmogelijk en belachelijk gemaakt. Trainers/managers durven het risico niet meer nemen deze spelers aan te kopen, uit angst voor gezichtsverlies, of uit angst terug gefloten worden door het bestuur, daarnaast toeschouwers kotsen het tweetal uit. Kijk als je met een salaris van 1,8 miljoen euro per jaar en een vette Mercedes van de zaak op deze wijze, d.w.z. werkweigering o.a., ziekte simuleren, geen enkele bereidheid tot schikking of compromis,je teamgenoten in de kou laten staan, dwars gaat liggen, ik verdien dit bedrag in mijn hele werkzame leven nog niet bij elkaar, dan grenst dat nagenoeg bijna aan crimineel gedrag.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 02 september 2011 door Wim -- |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op donderdag 01 september 2011 - 10:48 schreef PSVMocro het volgende:[..] Klopt, vooral niet doen, het heeft alles met achtergrond te maken. Bogarde was ook al zo een kutmarokkaan. :P Misschien is het beter voor Ajax om niet meer exorbitante salarissen te betalen, wat zelfs veel buitenlandse clubs niet zomaar kunnen ophoesten. Dan werp je een drempel op wat transfers kan blokkeren. Daarom raakte PSV Engelaar ook niet kwijt. Eens het salaris is gewoon belachelijk veel en dat is waarschijnlijk het echte probleem om hem kwijt te raken, Bogarde kreeg 6m per jaar, tja en als je carriere al stuk is dan zou ik ook blijven zitten, maar Hamlap kan nog wat doen met zijn talent, net als Assaiti trouwens. Hij is liever lui en pakt 1,8m per jaar, dan iets minder 1,5 en gewoon voetballen in volle stadions?? Daarna pakt hij met tekengeld en weet ik veel wat 2 of 2,5m per jaar. Er van uitgaande dat hij het goed doet.. Ik snap hem gewoon niet. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
Vraag me af wat de mogelijkheden zijn wat betreft El Hamdaoui.
Een contract is contract, daar kun je dus niet 1,2,3 vanaf. Echter een speler die 1.8 miljoen per jaar opstrijkt die in het 2e speelt, en alle onderhandelingen (met andere clubs) doet stuklopen, is ook niet altijd even ideaal te noemen.
Gezien het feit dat EL Hamdaoui nog tot medio 2014 onder contract staat, zou betekenen dat Ajax nog zeker 5.4 miljoen aan salaris kwijt zal zijn. (3x1 800 000)
Ik denk toch dat we als club zijnde moeten zakken met de vraag prijs. Ik begreep dat Ajax zo rond de 4-5 miljoen vraagt. Wat op zich best logisch is, echter gezien de salaris eisen die Mounir heeft, zullen er maar weinig clubs trek in hebben.
Of je zou zijn contract af moeten kopen.. Maar of dat verstandig is??
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 02 september 2011 door Booya4Afca -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 02 september 2011 - 15:46 schreef Booya4Afca het volgende:Vraag me af wat de mogelijkheden zijn wat betreft El Hamdaoui. Een contract is contract, daar kun je dus niet 1,2,3 vanaf. Echter een speler die 1.8 miljoen per jaar opstrijkt die in het 2e speelt, en alle onderhandelingen (met andere clubs) doet stuklopen, is ook niet altijd even ideaal te noemen. Gezien het feit dat EL Hamdaoui nog tot medio 2014 onder contract staat, zou betekenen dat Ajax nog zeker 5.4 miljoen aan salaris kwijt zal zijn. (3x1 800 000) Ik denk toch dat we als club zijnde moeten zakken met de vraag prijs. Ik begreep dat Ajax zo rond de 4-5 miljoen vraagt. Wat op zich best logisch is, echter gezien de salaris eisen die Mounir heeft, zullen er maar weinig clubs trek in hebben. Of je zou zijn contract af moeten kopen.. Maar of dat verstandig is?? Zoiezo nooit afkopen, voor hetzelfde geld ( ga er niet van uit) doet d Boer het de komende maanden waardeloos en staan we 12e na 15 wedstrijden, dan kan het maar zo zijn dat hij eruit genikkerd wordt of de eer aan zichzelf houd, misschien dat de volgende trainer MOunir dan juist weer belangrijk maakt en dat Mounir er nog 15 inprikt.. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op vrijdag 02 september 2011 - 15:46 schreef Booya4Afca het volgende:Vraag me af wat de mogelijkheden zijn wat betreft El Hamdaoui. Een contract is contract, daar kun je dus niet 1,2,3 vanaf. Echter een speler die 1.8 miljoen per jaar opstrijkt die in het 2e speelt, en alle onderhandelingen (met andere clubs) doet stuklopen, is ook niet altijd even ideaal te noemen. Gezien het feit dat EL Hamdaoui nog tot medio 2014 onder contract staat, zou betekenen dat Ajax nog zeker 5.4 miljoen aan salaris kwijt zal zijn. (3x1 800 000) Ik denk toch dat we als club zijnde moeten zakken met de vraag prijs. Ik begreep dat Ajax zo rond de 4-5 miljoen vraagt. Wat op zich best logisch is, echter gezien de salaris eisen die Mounir heeft, zullen er maar weinig clubs trek in hebben. Of je zou zijn contract af moeten kopen.. Maar of dat verstandig is?? Op een rubberboot zetten, de Noordzee opschoppen en als hij ver genoeg op zee zit de rubberboot lekprikken. Kijken of hij dan nog steeds niet wil werken voor zijn centen! ;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 01 september 2011 - 12:11 schreef remco k het volgende:Ajax heeft trouwens gisteravond rond de klok van 23:00 een bod van een voor mij onbekende cluib afgeslagen op Vertonghen, het zou gaan om een bedrag van iets meer dan 17 miljoen Euro.. Retetrots op Ajax en met name Blind dat dit niet geaccepteerd is.. Zowel Gregory van der Wiel als Jan Vertonghen heeft op D-Day van de transfermarkt (31 augustus) een aanbieding van Valencia van de hand gedaan.
Dat meldt Ajax-trainer Frank de Boer tegenover Ajax TV. "Greg en Jan zien ook dat er in Amsterdam iets moois aan het groeien is. Ze hebben steeds allebei weer benadrukt dat ze het hier heel erg naar hun zin hebben en dat het voor hen geen noodzaak is om Amsterdam te verlaten", aldus de 41-jarige leidinggevende over de belangstelling van Los Ches, de club waar Hedwiges Martinez Maduro zich op de loonlijst bevindt.
De 23-jarige rechtsback en de 24-jarige verdediger willen deel uitmaken van een nieuw succesvol seizoen. "En bovendien: we spelen Champions League", zegt de oud-verdediger, die wel schrok toen technisch manager Danny Blind hem belde. "Ik zei: ik wil niet dat je belt. Er waren geruchten dat Internazionale in de markt was voor Jan en als zij het bedrag neerleggen dat in zijn contract staat vastgelegd, dan kan je weinig doen."
http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/138929_de-boer-valencia-meldde-zich-voor-van-der-wiel-en-vertonghen |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
Ik las net op VI.nl een ingestuurde collumn van een zekere Spencer Price. Welliswaar geschreven met een vette knipoog, kon ik toch enige opvattingen ontdekken, die naar mijn mening de vinger op de zere plek leggen.
De kruitdampen van weer een woelige transferperiode zijn opgetrokken, ook in Amsterdam. Zeker nadat Dimitry Bulykin op de laatste transferdag gratis bij Anderlecht werd opgehaald. De aanvankelijke transfersom was wel wat aan de hoge kant, maar Anderlecht kwam op tijd tot inkeer, zo zei Danny Blind.
Ajax heeft nog een reden om tevreden te zijn. Jong Ajax heeft een topspits in de gelederen. Mounir El Hamdaoui is de Cristiano Ronaldo van de beloften eredivisie. Mounir is verbannen. Vooropgesteld, trainer Frank de Boer hoeft niet alles te accepteren. Toch, schrijf ik mild en zalvend, klopt er iets niet.
Diverse clubs, waaronder Espanyol hadden serieuze interesse in de Marokkaanse goalgetter. Dus dachten de Catalanen: weet je wat, we gaan eens kijken of we zijn salaris kunnen betalen, duur kan hij niet zijn.
Er wordt gesproken in een chique vergaderzaal ergens in het Estadi Cornellà-El Prat. Aan een glanzende, vierkanten tafel zitten enkele Spanjaarden verscholen in lederen fauteuils aan de ene kant. Danny Blind met een hoogleraar, die overigens Steven schijnt te heten, en de Pitbull verdrinken aan de overzijde in de zetels. Hoewel Edgar Davids beduidend intelligenter is dan de meesten denken, komt zijn ruige imago van pas als er serieus onderhandeld moet worden.
De bespreking begint met gezellige prietpraat over het Spaanse klimaat, riojas en olijfolie. Via de Alhambra kom je dan in Marokko uit, een Geneesiaans bruggetje. Mounir dus. Dan legt Blind de vraagprijs op tafel. Vijf miljoen.
De president van Espanyol vraagt de vertaler dit tot drie keer toe te herhalen in het Spaans en Catalaans. Vervolgens stikt hij bijna in een spontane lachaanval. Weten die rare Dijkenbouwers dan niet dat de pesetas zijn afgeschaft? We willen hem huren, besluit hij.
Blind is geïrriteerd, Edgar gromt en Steven zwijgt. Die Spanjolen moeten op vergadercursus, denkt hij. Realiseren die paellakauwers zich echt niet dat Mounir alleen te koop is, potverdikke?
Nadat de Ajax-heren in hun agenda zien dat ze morgen een afspraak met De Verlosser hebben en dus weer naar Barcelona moeten, keren ze onverrichter zake terug naar Amsterdam, een hotel is te duur.
Mounir El Hamdaoui is niet de makkelijkste, dat is zeker. Zijn verbanning heeft waarschijnlijk goede redenen, Frank de Boer is niet in het bezit van erg lange tenen, maar stelt zijn grenzen. Iedereen verliest echter.
Vooral El Hamdaoui. Hij heeft kennelijk iets tegen ome Frank gezegd dat niet door de beugel kon. Hij heeft echter niet met een pistool lopen zwaaien of anderszins sociaal onaanvaardbaar gedrag vertoond waardoor Ajax het recht heeft zijn loopbaan te vermorzelen (en zichzelf financieel in de vingers te snijden).
Ajax wil het glorieuze verleden reanimeren. In die vervlogen periode was een speler eigendom van de club. Daardoor heeft El Hamdaoui een serieus probleem. Dat de club zichzelf belachelijk maakt door de hoofdprijs voor een tweede elftalspeler te vragen maakt kennelijk niet uit.
De fluwelen revolutie heeft nog veel mankementen. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
yep man...soms moet je je verlies ook gewoon accepteren........(of anders gezegt: je ongelijk)...... |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: Tuurlijk ligt het aan Mounir dat hij nu verstoten is, komt ook niet meer goed denk (/hoop) ik. Maar Ajax is degeen die hem al ruim een half jaar niet meer heeft opgesteld. Dan vind ik dat je je als club nogal naief opstelt, om 5 miljoen te vragen, voor een speler die al 7 maanden in jong Ajax speelt en bekend staat om zijn starre houding. Zo blijft 'de deken van Martin Jol' wel erg lang over ons heen hangen. We zijn juist zo goed bezig omdat kromme beleid van die periode (en die van daarvoor), van ons af te gooien. Alle neuzen (!) staan dezelfde kant op,alleen dit zeurt nog na, jammer.
Ik zou zeggen: "Ajax laat 'm transfervrij vertrekken naar een club die ons niet teveel pijn kan doen, zodat zij die transfersom evt. in zijn salaris kunnen stoppen" Tuurlijk is zijn salariseis buitenproporsioneel, maar als mijn baas niet tevreden met mij is, dan ontslaat hij mij maar, met de evt.finaciele consequenties voor diens rekening. Dat doet Ajax niet, dus moeten ze ook niet mopperen dat geen een club hem, met deze voorwaardes wilt overnemn.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 03 september 2011 door baco74 -- |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op vrijdag 02 september 2011 - 17:17 schreef remco k het volgende:[..] Zoiezo nooit afkopen, voor hetzelfde geld ( ga er niet van uit) doet d Boer het de komende maanden waardeloos en staan we 12e na 15 wedstrijden, dan kan het maar zo zijn dat hij eruit genikkerd wordt of de eer aan zichzelf houd, misschien dat de volgende trainer MOunir dan juist weer belangrijk maakt en dat Mounir er nog 15 inprikt.. Denk je niet dat Mounir zijn Ajax boek gesloten is? Ongeacht de trainer die voor de groep staat?
De supporters zijn hem zat. Fluiten hem uit tijdens de huldiging..
Gezien de "revolutie" in het bestuur, zal de volgende trainer ook Ajax-minded zijn. Oftewel, ook een trainer die niets heeft aan een EL Hamdaoui die liever zijn eigen ding doet, dan dat hij het team beter laat functioneren. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 september 2011 - 12:43 schreef baco74 het volgende:[..] Tuurlijk ligt het aan Mounir dat hij nu verstoten is, komt ook niet meer goed denk (/hoop) ik. Maar Ajax is degeen die hem al ruim een half jaar niet meer heeft opgesteld. Dan vind ik dat je je als club nogal naief opstelt, om 5 miljoen te vragen, voor een speler die al 7 maanden in jong Ajax speelt en bekend staat om zijn starre houding. Zo blijft 'de deken van Martin Jol' wel erg lang over ons heen hangen. We zijn juist zo goed bezig omdat kromme beleid van die periode (en die van daarvoor), van ons af te gooien. Alle neuzen (!) staan dezelfde kant op,alleen dit zeurt nog na, jammer. Ik zou zeggen: "Ajax laat 'm transfervrij vertrekken naar een club die ons niet teveel pijn kan doen, zodat zij die transfersom evt. in zijn salaris kunnen stoppen" Tuurlijk is zijn salariseis buitenproporsioneel, maar als mijn baas niet tevreden met mij is, dan ontslaat hij mij maar, met de evt.finaciele consequenties voor diens rekening. Dat doet Ajax niet, dus moeten ze ook niet mopperen dat geen een club hem, met deze voorwaardes wilt overnemn. Ik kan me eigenlijk wel heel erg vinden in jouw uitleg. Kijk naar Anderlecht. Die liet Bulykin gratis gaan zodat Ajax ineens ruimte had om hem te halen. Waarom laten wij Mounir ook niet vertrekken met de afspraak dat hij alleen naar een club in het buitenland mag uitkijken. Zodoende zijn wij van hem, zijn buitenproportionele salaris en een hoop gezeik af. Wanneer je dan geen transfersom verlangt kan een club dat in zijn achterlijke salariseisen steken. Misschien wel een optie voor Turkije of Rusland!! |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 september 2011 - 12:56 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Denk je niet dat Mounir zijn Ajax boek gesloten is? Ongeacht de trainer die voor de groep staat? De supporters zijn hem zat. Fluiten hem uit tijdens de huldiging.. Gezien de "revolutie" in het bestuur, zal de volgende trainer ook Ajax-minded zijn. Oftewel, ook een trainer die niets heeft aan een EL Hamdaoui die liever zijn eigen ding doet, dan dat hij het team beter laat functioneren. 100% eens!! Ik wil die gozer nooit meer in het eerste van Ajax zien. Eigenlijk niet eens meer in het machtig mooie shirt, maar als het dan toch moet dan maar lekker in het tweede! |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 september 2011 - 13:20 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Ik kan me eigenlijk wel heel erg vinden in jouw uitleg. Kijk naar Anderlecht. Die liet Bulykin gratis gaan zodat Ajax ineens ruimte had om hem te halen. Waarom laten wij Mounir ook niet vertrekken met de afspraak dat hij alleen naar een club in het buitenland mag uitkijken. Zodoende zijn wij van hem, zijn buitenproportionele salaris en een hoop gezeik af. Wanneer je dan geen transfersom verlangt kan een club dat in zijn achterlijke salariseisen steken. Misschien wel een optie voor Turkije of Rusland!! Bulykin is een te goed voorbeeld. Ajax zou kunnen leren van Anderlecht, door ook geen transfersom voor Mounir te vragen. Maar ik verwacht zeker niet dat Mounir iets van Bulykin zal leren, door toe te geven op zijn salaris. Mounir heeft nu eenmaal het gevoel dat Ajax hem niet netjes heeft behandeld. Zolang hij dat gevoel heeft(terrecht of onterecht), zal hij nooit voor een minder salaris ergens anders aan de slag gaan. Zolang hij bij Ajax (ik dacht) 1.8 miljoen per jaar vangt, zal hij, als geen andere club dit voor hem wilt betalen, lekker bij Ajax blijven zitten. Ik denk dat Mounir hierbij aan het langste eind trekt, niet beseffend dat na afloop van zijn contract(2014?), echt geen een club hem meer wilt en al zeker niet voor het salaris wat ie inmiddels gewend is. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 september 2011 - 13:37 schreef baco74 het volgende:[..] Bulykin is een te goed voorbeeld. Ajax zou kunnen leren van Anderlecht, door ook geen transfersom voor Mounir te vragen. Maar ik verwacht zeker niet dat Mounir iets van Bulykin zal leren, door toe te geven op zijn salaris. Mounir heeft nu eenmaal het gevoel dat Ajax hem niet netjes heeft behandeld. Zolang hij dat gevoel heeft(terrecht of onterecht), zal hij nooit voor een minder salaris ergens anders aan de slag gaan. Zolang hij bij Ajax (ik dacht) 1.8 miljoen per jaar vangt, zal hij, als geen andere club dit voor hem wilt betalen, lekker bij Ajax blijven zitten. Ik denk dat Mounir hierbij aan het langste eind trekt, niet beseffend dat na afloop van zijn contract(2014?), echt geen een club hem meer wilt en al zeker niet voor het salaris wat ie inmiddels gewend is. 100% eens!! Laten we blij wezen met wat we nu in het eerste elftal hebben lopen en laat Mounir lekker verrotten in het tweede. Hij gooit op lange termijn zijn eigen glazen in!! En Ajax leert hier echt wel van!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 september 2011 - 12:43 schreef baco74 het volgende:[..] Tuurlijk ligt het aan Mounir dat hij nu verstoten is, komt ook niet meer goed denk (/hoop) ik. Maar Ajax is degeen die hem al ruim een half jaar niet meer heeft opgesteld. Dan vind ik dat je je als club nogal naief opstelt, om 5 miljoen te vragen, voor een speler die al 7 maanden in jong Ajax speelt en bekend staat om zijn starre houding. Zo blijft 'de deken van Martin Jol' wel erg lang over ons heen hangen. We zijn juist zo goed bezig omdat kromme beleid van die periode (en die van daarvoor), van ons af te gooien. Alle neuzen (!) staan dezelfde kant op,alleen dit zeurt nog na, jammer. Ik zou zeggen: "Ajax laat 'm transfervrij vertrekken naar een club die ons niet teveel pijn kan doen, zodat zij die transfersom evt. in zijn salaris kunnen stoppen" Tuurlijk is zijn salariseis buitenproporsioneel, maar als mijn baas niet tevreden met mij is, dan ontslaat hij mij maar, met de evt.finaciele consequenties voor diens rekening. Dat doet Ajax niet, dus moeten ze ook niet mopperen dat geen een club hem, met deze voorwaardes wilt overnemn. Eens Baco, idd desnoods gratis late gaan nu verziekt hij de sfeer binnen de selectie. Andere spelers gaan zich misschien spiegelen vanwege veel minder salaris..... Wij zijn Ajax opzouten met die rotterdamse marrokaan |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Woorden van FRANK DE BOER waar ik voor de volle 100% achter sta!!
Ajax-trainer Frank de Boer vindt dat technisch manager DANNY BLIND erg belangrijk is geweest deze zomer. De ploeg uit Amsterdam legde Jasper Cillessen, Dmitri Bulykin, Theo Janssen, Derk Boerrigter, Thulani Serero, Mats Rits en Kolbeinn Sigthórsson vast. Daarnaast werden Maarten Stekelenburg en Demy de Zeeuw voor een mooi bedrag verkocht aan respectievelijk AS Roma en Spartak Moskou.
"Blind was heel belangrijk. Hij weet wat er nodig is om iets te bereiken en heeft ervaring. Als je dan ziet dat overal zijn telefoon gaat en dat hij dan weer zaken afhandelen, dan vind ik dat hij het fantastisch heeft gedaan. Een groot compliment aan Danny". |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 september 2011 - 12:56 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Denk je niet dat Mounir zijn Ajax boek gesloten is? Ongeacht de trainer die voor de groep staat? De supporters zijn hem zat. Fluiten hem uit tijdens de huldiging.. Gezien de "revolutie" in het bestuur, zal de volgende trainer ook Ajax-minded zijn. Oftewel, ook een trainer die niets heeft aan een EL Hamdaoui die liever zijn eigen ding doet, dan dat hij het team beter laat functioneren. Ik verwacht inderdaad ook dat zijn Ajax boek zich op de laatste pagina bevind, echter zijn er wel gekkere dingen gebeurt, en ik ga er absoluut niet vanuit, maar stel dat de Boer het seizoen niet zal afmaken om welke reden dan ook, een volgende trainer zal altijd het ongelijk bewijzen van de vorige trainer, en wat is er nou mooier voor zo'n nieuwe trainer dan Mounir aan het voetballen te krijgen?? Het zal wel niet gebeuren, en ik hoop ook dat de Boer nog lange tijd bij Ajax blijft behouden voor het eerste, maar zoals ik al zei zijn er wel gekkere dingen gebeurt in het voetbal.
En de supporters?? Ach, als hij er tegen Feyenoord 2 maakt en tegen Twente de winnende erin schiet in de 93e minuut staat iedereen weer op de banken voor hem.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 september 2011 - 14:52 schreef alibabba het volgende:Woorden van FRANK DE BOER waar ik voor de volle 100% achter sta!! Ajax-trainer Frank de Boer vindt dat technisch manager DANNY BLIND erg belangrijk is geweest deze zomer. De ploeg uit Amsterdam legde Jasper Cillessen, Dmitri Bulykin, Theo Janssen, Derk Boerrigter, Thulani Serero, Mats Rits en Kolbeinn Sigthórsson vast. Daarnaast werden Maarten Stekelenburg en Demy de Zeeuw voor een mooi bedrag verkocht aan respectievelijk AS Roma en Spartak Moskou. "Blind was heel belangrijk. Hij weet wat er nodig is om iets te bereiken en heeft ervaring. Als je dan ziet dat overal zijn telefoon gaat en dat hij dan weer zaken afhandelen, dan vind ik dat hij het fantastisch heeft gedaan. Een groot compliment aan Danny". Ik las het intrervieuw net ook ja, en er hebben al meerder mensen het aangehaald, maar Blind heeft inderdaad erg goed werk verricht.. Misschien was hij wel een beetje in slaap gesukkeld bij Ajax, en heeft de schop onder z'n hol van Cruijff hem wel goed gedaan..
Hoe dan ook.. Danny///HELD.. |
|
|
|
|
marius
|
|
|
ik lees nu net dat galatasaray hamlap wil Halen, zou nog wel fijn zijn als die daar heen gaat verhuur of verkoop bijde is mij goed!! |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 september 2011 - 14:52 schreef alibabba het volgende:Woorden van FRANK DE BOER waar ik voor de volle 100% achter sta!! Ajax-trainer Frank de Boer vindt dat technisch manager DANNY BLIND erg belangrijk is geweest deze zomer. De ploeg uit Amsterdam legde Jasper Cillessen, Dmitri Bulykin, Theo Janssen, Derk Boerrigter, Thulani Serero, Mats Rits en Kolbeinn Sigthórsson vast. Daarnaast werden Maarten Stekelenburg en Demy de Zeeuw voor een mooi bedrag verkocht aan respectievelijk AS Roma en Spartak Moskou. "Blind was heel belangrijk. Hij weet wat er nodig is om iets te bereiken en heeft ervaring. Als je dan ziet dat overal zijn telefoon gaat en dat hij dan weer zaken afhandelen, dan vind ik dat hij het fantastisch heeft gedaan. Een groot compliment aan Danny". 100% mee eens!! En nu lijkt het erop dat Hamlap toch nog weggaat voor €2,5m laten we het hopen, dan nemen we gewoon ons verlies van €2,5m jammer, maar dat geld hebben we weer terugverdiend, omdat Twente uit de CL ligt. Al met al valt het dan wel mee en hoeft Ajax geen €900.000 te betalen in de hoop dat hij in Januari verkocht wordt. Dan kan ik ook alleen maar concluderen dat Blind het heel goed heeft gedaan!! Nog even de contracten van Verthongen en v/d Wiel verlengen, salaris omhoog krikken en afkoopsom van max €20m opschrijven en dan komt het helemaal goed!! |
|
|
|
|
marius
|
|
|
heeft van der wiel toch al in zen contract staan? en vertongen weet ik niet |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote: Ik geloof dat ze het allebei hebben, maar dat vind ik prima, zolang dat maar gehandhaafd blijft. €20m per speler is niet verkeerd en dat zijn ze ook waard vind ik. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 05 september 2011 - 11:27 schreef Ajax we love you het volgende:[..] Nog even de contracten van Verthongen en v/d Wiel verlengen, salaris omhoog krikken en afkoopsom van max €20m opschrijven en dan komt het helemaal goed!! Dat "even" zal denk ik wel een beetje tegen gaan vallen, ik zal zelfs verbaasd zijn als ze beiden bijtekenen.. |
|
|
|
|
|